Új hozzászólás Aktív témák
-
mimic1979
aktív tag
válasz tibcsiworld #3702 üzenetére
Bocsánat... Kicsit össze jött a hétvége, így eltoltam a jövő hét vasárnapra. Egy teljesen külön link alatt fog szerepelni a töltő. Nem lett volna normálisan beállítva minden és így nem engedtem szabadjára.
-
csiga8
senior tag
Érdeklődnék, hogy Akkukraft töltővel volt-e már valakinek gondja?
Az enyémnek tán kapcsolóhibája van, nem reagál a nyomogatásra. A forgalmazónak már írtam.
-
mimic1979
aktív tag
Közösségi megosztást megköszönöm (Facebook stb.)
-
Matthew
senior tag
Sziasztok!
Ha egy autónál az akksi a csomagtartóban lakik, a CTEK töltővel szabad tölteni a motortér felől? Van ott pozitív és negatív bikázópont is, nem lenne gond a csatlakoztatással. Csak sima töltés lenne, nem Recond, ott gondolom célszerű lekötni az akksit. -
Matthew
senior tag
válasz Mr Bond 007 #3709 üzenetére
Nekem egyszerűbb lenne a motortér felől tölteni, hátul csak így tudnám: pótkerék kiszed -> akksi tartó kicsavaroz -> akksi takaró panel leszed.
-
Mr Bond 007
őstag
válasz Matthew #3710 üzenetére
Nekem szerencsére könnyen hozzáférhető, így rá tudom csíptetni. Viszont akkor nyugodtan töltsd elől ha ennyire macerás, vagy tehetsz rá gyorscsatlakozót. Én azt a motorom aksijára lőttem el mert eléggé be van borítva, és relative gyakran kell töltenem a kocsikhoz képest.
-
Matthew
senior tag
válasz Mr Bond 007 #3712 üzenetére
Hmm, gyorscsati jó ötlet, bár túl sűrűn nem szeretném tölteni, lehet nem fogok beruházni rá.
@Kernel: köszi neked is, valószínűleg maradok a motortér felőli töltésnél. -
lajos75
senior tag
Sziasztok!
Nem szeretnék senkit megbántani és az eladó üzletét sem rontani, csupán csak érdekelne hogy mért is kell ilyen drága töltő
Értem én hogy jó minőségű és szuper jó töltő, de mert szökőévben egyszer kell használni (normál esetben) akkor nem mindegy hogy mivel töltöd fel
Ha meg már szar az akku akkor úgyis venni kell új akkut nem
Azt is értem hogy ez egy mikroprocesszor vezérlésű töltő, de szerintetek az autó generátora az hogyan tölti? Mert szerintem abban nincsen mikroprocesszoros vezérlés és mégis jól tölti éveken keresztül az akkut.[ Szerkesztve ]
-
Sanyo77
tag
válasz lajos75 #3716 üzenetére
Én szeretek nyugodtan aludni, miután rátettem az autóm akksijára a töltőt. Nem szeretnhém, ha kiforralná, túltöltené, stb.
Elég sűrűn ráteszem (2 havonta) így az akksi generátorát sem terheli menet közben, mindíg töltött állapotban van. De a legfontosabb a biztonság. Ráteszem otthagyom, majd megyek egyszercsak.Ezt a tescos töltőmmel nem merném megtenni.
-
Kernel
nagyúr
válasz lajos75 #3716 üzenetére
Nekem sem kéne, de nekem van több más lehetőségem.
Viszont manapság már elvárás, hogy egy töltő feszültséghatárolt legyen, kivéve a párszáz mA-t tudó csepptöltőt, mivel ez úgysem képes túltölteni egy autóakkut.
Tehát olyan típust kellene felmutatni, ami ezt teljesíti.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz lajos75 #3716 üzenetére
Térjünk még vissza erre:
...de szerintetek az autó generátora az hogyan tölti?
Úgy, hogy a generátornak van egy gerjesztésszabályzó elektronikája, ami a forgórész tekercsére kapcsolt áram nagyságával úgy stabilizálja a leadott feszültséget, hogy az előírt értéket tartani igyekezzen. Sőt, arra is láthattunk példát, amikor ma már egy autóban szoftveresen, sajátos algoritmus alapján változtatják ezt a feszültséget.
Ez már évtizedekkel ezelőtt is hasonlóan működött. Még annál is korábban az elektronika helyett egy elektromágneses, rezgőnyelves, reléhez hasonló eszköz szabályozta a gerjesztést. Legelső autóm egy Trabant volt, abban volt egy ilyen szerkezet. Sehogy nem lehetett normálisan beállítani (egy rúgófeszítő fül hajtogatásával) mert vagy túltöltött, vagy túlmerített.
Végül vettem bele egy félvezetős Lada feszültségszabályzót, onnan kezdve beállt a stabil feszültség, probléma letudva.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Matthew
senior tag
válasz Mr Bond 007 #3714 üzenetére
MXS5-öm van, majd megnézem a dobozát.
-
-
Kernel
nagyúr
válasz mimic1979 #3723 üzenetére
És? Ezt csak te érted, hogy mit akartál mondani, nekem fogalmam sincs, hogy mi a probléma.
A gerjesztett forgórészű, háromfázisú szinkrongenerátor feszültségének stabilizálásáról beszéltem. Van erre valami jobb ötleted?
Pontosíts egy kicsit, hogy tudjak mire válaszolni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
Global CH611
Egy pici magyarázkodással kezdeném, hogy lássátok mennyire nem fekete-fehér a világ. Nagy nehezen rászántam magam a megvételére, mert akciós volt, és mert „csiga8” mintájára megveszem, és ha nem kell megy a háztól. A valóságban nagy, és nehéz. A hazafelé vezető úton már arra gondoltam, hogy eladom. Nehéz, analóg. Tévedtem. A súlya, a mérete az egyértelmű. Akkor lássuk a részleteket.
A feszültségmérője pontos, és 100%-ban a specifikációt hozza. 13,6V-ra kapcsol vissza amikor végez. Nem vártam ki hosszú napokat, így nem tudom mit fog később csinálni, de ennél az osztálynál nem szempont. Két részből áll a szerkezet elektromos felépítése. Egy nagyon pici kapcsolóüzemű készenléti táp az intelligenciának, és egy nagyáramú rész az akksinak. A töltő primer részét relé kapcsolja amit szépen kikapcsol ha végzett. Erről jut eszembe, hogy akkor simán maradhat több napon át bekapcsolva. A ventilátora digitális. Melege van megy, ha lehűl akkor megáll. A „Recond”-ot, és az indítást nem próbáltam (majd ti). A fekete doboz anyaga vas, és elérkeztünk ahhoz a részhez miért is nehéz a szerkezet. Nem, nem a lemez miatt nehéz.
Van benne egy 500VA-es toroid trafó. Itt szögezném le hogy a toroid ára jóval túlmutat a vételáron.
Aki még nem találkozott ilyen trafóval az majd megtapasztalja amikor a főáramkör bekapcsol, és lenyomja a gyenge automatát. Ez nem hiba! Ez a toroid tulajdonsága.
Még itt sem ugrott be, hogy mi is lehet az aktív eleme a töltőnek, bár gyanúsan pici hűtőborda segíthetett volna. A hűtőbordán hőérzékelő. Az áram ellenőrzése egy picit összezavart, de majd meglátjuk miért. A töltő főáramköre 50Hz-es, és digitális. Bingóóóó! Ez egy félhidas tirisztoros töltő a klasszikus orosz kiépítésben egy szigeteletlen hűtőbordán. Ez itt most nem negatív megjegyzés esetleg akinek kinai lenne a leírás. Szóval itt már tudtam, hogy lesz egy meccsem az asszonnyal, mert megtartom.
A tirisztor 800V/55A. Így már értem az előlapi adatokat. A tirisztor miatt bizony 100x jobb lett volna egy retró mutatós műszer. A mai LCD-s műszerek nem a valóságot mutatják.
A töltő kivitele kinai. Tehát a nagyon igényesek tartózkodjanak tőle.
Sajnos én keveslem a trafó 12V-os szekunder feszültségét.
4db párhuzamos tekercs biztosítja a kis belső ellenállást.
Ezek után a „Recond” funkció nem érdekelt. Nekem elég az hogy tirisztor van benne.
A 20A-s részt ellenőriztem. Követi a görbét, de szerintem kizárt, hogy a 2A-s is kövesse. Azt nem ellenőriztem.
A lépcsők rendre 20/15/10/7A. Sajnos a gagyi próba akksim néhány másodpercig volt csak a 20A-s lépcsőn. Viszont a kijelző jelezte. A 10A-s lépcsőn volt sokáig az én akksimmal. Ott a CC üzemmód rendbe volt, pontos volt.
Nem teljes volt a teszt, de én mégis azt mondanám, hogy ajánlott kategória az akciós árral. Azt pedig nézzétek el nekem, hogy egy kicsit elfogult vagyok a retro tirisztoros technikával szemben.
Jöjjenek a képek. -
Harkovz
aktív tag
-
csiga8
senior tag
Írtam nemrégiben, hogy az Akkukraft töltő - feltehetően - kapcsolója megadta magát.
Írtam a forgalmazónak, még aznap válaszolt, hogy vigyem vissza a szervízbe megnézik, de még nem jutottam odáig, hogy 60 km-t autózzak azért, hogy elvigyem, aztán megint hatvanat, hogy elhozzam.
Szedted már szét az akkukraftot? Az Aldis-Lidlis töltőknél azt írják 100 Ft a kapcsoló, és ha jó bele, inkább megcsináltatom helyben, nem kocsikázok félnapokat az útlezárásos, tereléses, útfelüjításos kánikulában.
-
pimmi
senior tag
sziasztok, vettem egy új aksit, meguntam a szenvedést a régivel, már 2 naponta töltöttem rá,
kell e ezt tölteni, vagy ha igen mikor? hetente 2-3x használom az autót rövid utakra, hogy és mi tesz neki jót?
köszi a választ -
Brogyi
senior tag
Kettővel feljebb a baloldali Yaso-t ajánlom neked. Legolcsóbb, legkevesebbet fogyasztó (talán).
Ha többet szánsz rá Akkuraft, CTEK. Pénztárca függő innentől.Harkovz
A Recond szerintem mindegyikbe ua. Ez is 16V/1,8A max. Az áram erősen változik az akksitól függően. A feszültség az 16V. Ez még apró szüneteket is berak. Jó hallással ellenőrizni is tudod. Itt is 2 óra min. Aztán mikor, és hol kapccsol le azt csak SoC tudja.
Az én gagyi akksimba 29,2Wh tolt be. Az kb. 1,8Ah. Aztán hogy használ-e, vagy se azt végképp nem tudom.
Nekem tetszik, de ez már nem tárgyilagos vélemény. -
pimmi
senior tag
van egy aldis töltőm,
azt hogy hány voltra esik, és mikor töltsem arra van valami szabályszerűség, van egy voltmérőm a kocsiban, eléggé pontos és mutatja beindítás nélkül isez a yaso tudja azt amit egy aldis? feltölt merültet is vagy csak szint tartásra van ez?
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Saját ökölszabályom, hogy 12 V nyugalmi feszültség felett még be szokott indulni az autó, alatta nem, vagy csak nehezen. Ez már a merülés fokától függ, hogy ilyenkor elég neki rövid rátöltés (5-7 A, illetve legalább a kapacitás tizedével) vagy 10-20 perc mondjuk.
Tegnap nézegettem ezeket a Yaso töltőket, épp akartam is írni róla.
Úgy látom, legalább két változata van. Az alábbi rajzból is kiderül, hogy az YS-13815 csak egy konkrét végértékig tölthet, amit a 7,2 + 7,3 + az optodiódán eső feszültség, mínusz a D8 és D9 diódán eső feszültség határoz meg. A Q3 FET fordított polaritás esetén megszakítja az áramkört, innen mondjuk hiányzik egy ellenállás, ami a kapuelektródát a pozitív felé húzza / osztja. Q4 a LED-eket kapcsolja, áramtól függően:
Tehát ez szerepel itt:
Van viszont egy másik változat is, ami 14,4 V-ig tölt, majd visszaejt 13,8 V tartófeszültségre. Csak sejteni lehet a hiányos információk alapján, hogy talán ez az:
Úgy látom, ha az Aliexpressről rendel valaki, akkor nem tudhatja, hogy melyik változatot kapja, lényegtelen a feltett fotó, a vásárlók többfélét mutatnak a saját képeiken. Vagy az árától is függhet.
Van ilyen is, ki tudja, mi van benne, de az is lehet, hogy épp ez a kétlépcsős, csak más jelzéssel:
Vagy, amit a másik fórumozó linkelt, ha jól látom, ott garantálják a leírásban is, hogy a kétlépcsős fajta.
Bár nekem fix 13,8 V-ra töltés is megfelel, úgy is tökéletesen indít. Még mindig jobb, mintha 14,4 V-ra tölt és azon is tart sokáig.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
pimmi
senior tag
ezeket lehet használni akkulekötés nélkül?
-
Czimby
addikt
Sziasztok!
Az 5+ éves autoXS töltőm gyanúsan lassan tölt, ezért rámértem motorkerékpár állásban 0.8A ahogy lennie is kell viszont személyautóban 2A-ről indul és szépen lemegy 1-1.1A-re 13.5V mellett.
Javíthatók ezek érdemes szétszedni?
Ahogy nézem roncsolás nélkül nem bontható a ház, szóval ha nem javítható akkor inkább nem bántom, de ha kondicsere vagy hasonló amatőr által is végrehajtható javítással elő lehet hozni a 4A-t akkor nekiesnékHa szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Czimby
addikt
Hát az akkuban 12.2V volt amikor kezdtem a töltést, szóval nálam a kezdeti 3.8, 3.0A-s rész csak 2A ill 1A utána szépen a fesz felment 14.1-re majd az áram visszaesett 0.8A-re mint az ábra is mutatja de tuti van valami baja...
A kontaktok jók voltak megtisztítottam a sarukat.
Kérdés, hogy ez fajta kínai töltő jó-e vagy várjak a Lidl akcióra, mert ahogy olvasom 15V-ig felmegy a fesz ami nem biztos, hogy jó az akkunak vagy tévednék?
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Brogyi
senior tag
Valaki már vett ilyet itt is. Olcsó, kinai. Ez nem azt jelenti, hogy rossz. Csak ettől ne várj CTEK szolgáltatást.
Nekem is van kinai, de én tudom, hogy mit kapok. Nem lepődök meg. Ha ezekkel tisztába vagy, akkor vedd meg. Azért keress rá kinek van ilyen, és kérdezz tőle.
Gyanítom neked is új akksi kell nem töltő.[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
Töltő kell mert van olyan autóm amit csak ritkán használok és karban kell tartani az akkut.
Szóval nem az van hogy 2-3 nap alatt lemerül Inkább 2-3hét után már nem úgy indít.Persze ezért az árért nem várok sokat, ha tudja azt amit a LIDL ALDI nekem elég, de lehet marad ez mert ráérek tölteni 1napig is
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
csiga8
senior tag
Nekem van olyan kínai gyorstöltőm (is) amit linkeltél.
Az és a 10A-es társa arra van, hogy gyorstöltsön, ha rajta hagytad a világítást, lemerült valamiért az akku és gyorsan használni akarod az autót. ( pl autószerelőknél) Csepptöltésre nem jó.
Van Aldis-Lidlis töltőm, szerintem ár/teljesítményben verhetetlenek. A csepptöltés azonban ott sem az igazi mindig, de ki lehet fogni jó szérát.
Ami minden tekintetben tetszik - bár volt garis gondom vele a kapcsoló gombjával - az az Akkukraft.
Abban már van némi töltési "erő", és karakterisztika ( nagyjából Aldis-Lidlis szint ), de ez 13,2-13,6 V ( ha jól emlékszem) között tartja csepptöltésen az akkut, és töltésnél is csak 14,4 V-ig megy.Amit viszont most használok ( 2 db kb vagy 2 hónapja), az egy kínai motorkerékpár csepptöltő.
Kutyusom egy töltőt már szétrágott ( nyitva felejtettem a gépház tetőt), így most olcsóbb töltőkkel "szoktatom" a kutyust.Ez a szoktatás olyan jól sikerült, hogy meg is tetszett eza töltő: [YASO mkp csepptöltő]
Ő 14,4 V-ig tölt, ( csak 1,3A, de elég az ) majd fixen 13,5V -13,6V-on tart. A dugvillát cseréltem ki rajta ( 200 Ft ). Az egyik egy 72 Ah, a másik egy 77 Ah akkun van. Kicsi, egyszerű, még csak gomb sincs rajta, áramszünet esetén újból indul és csak 14,4 V-ig tölt. Szerintem jó. Amelyiken nincs YASO felirat, az nem jó.
Egyébként szintén zenész, hetekig álló autókon lógnak a töltők.
[ Szerkesztve ]
-
Czimby
addikt
Köszönöm a kimerítő választ!
HA már itt tartunk megkérdezném, hogy a sarukat te le szoktad venni ha autóban töltöd az akkut vagy rajta hagyod?
Régen azt mondták, hogy nem szabad rajta hagyni mert megöli az egyenirányítót, mostanság azt hallom, hogy rajta lehet hagyni, de nem szabd gyújtást ráadni.
Ha szeretnél Revolut meghívót írj privit. A kapott jutalmat(12.5-20e Ft) pedig felezzük.
-
Kernel
nagyúr
mert megöli az egyenirányítót
Laikus butaság gyakorlatilag. Gondolom, a generátorba épített diódákról van szó, de azokon visszafelé nem folyik áram. Véletlenül azért is nevezik egyenirányítónak, mert csak egy irányba vezet. Feszültséget pedig fordított irányban ennél többet is elbír.
A jármű elektronikájára lehet veszélyes egy elavult, szabályozatlan töltő, ami felügyelet nélkül túltölthet, esetleg túl nagy impulzusokat vihet a rendszerbe, ha olyan fajta.
De az itt szóban forgó elektronikus töltők lényege épp az, hogy nem tölt túl (ha nem hibás). Addig viszont a gyújtást is rá lehet adni, amíg az akku feszültsége nem több a kelleténél. De amúgy többet is elbír az elektronika, nincs annyira határértékre tervezve.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.