Új hozzászólás Aktív témák

  • csiga8

    senior tag

    válasz Kernel #3616 üzenetére

    Értem, értelek.

    Nehezebben induló és/vagy dízelekre gondoltam ( 4 dízel van a családban).

    Azért egy idősebb pl II Golf 1.6 TD esetén egy kétszer 15 mp-es izzítás + kétszer 6-8 mp-es indítás után azért kajál az akku - szerintem -, a start-stoppos, minden piros lámpánál leállító új autókról nem is beszélek. Ott 1-2 év és kinyiffan az akku. Azoknál van 140 A generátor, de már az Octavia II-be is 120 Avagy 140 A generátor van pont ezért (is), hogy a sok leállítás miatt vissza tudja tölteni. Persze a sok extra is odaver, pl ablakfűtés, ülésfűtés, fűtésventillátor, elektromos fűtésradiátor.

    Nem vitatkozom, nem vagyok villamossági, csak én ezekre gondoltam.

    Viszont ha jól értelek, akkor az akku töltőnél nem a töltő, hanem az akku szabályoz, hogy mennyi ampert vesz fel?

    Én kíváncsiságból ez egyik lemerült (" játszós") akkura ráakasztottam az itthoni összes töltőt, és tolta mind maxon. Nagyjából 20-22 A lehetett egy 60 Ah körüli akkun. Nem melegedett, de egy idő után pezsgett, de még messze nem volt 14,4 V. Ebből gondoltam, hogy a generátor az 14,4 V-al és akár max A-el is tolhatja.

    Emiatt van, hogy az autó életében a második-harmadik akku már általában sosem bír annyit, mint az első. Ahogy idősödik az autó, egyre csak kopik minden, romlik a kontakt, jobban igénybe van véve az akku, ergo kevesebbet bír. Kivéve tán a Japánt, azoknál híresen jó a generátor töltése, karakterisztikája.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák