Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
Értem, értelek.
Nehezebben induló és/vagy dízelekre gondoltam ( 4 dízel van a családban).
Azért egy idősebb pl II Golf 1.6 TD esetén egy kétszer 15 mp-es izzítás + kétszer 6-8 mp-es indítás után azért kajál az akku - szerintem -, a start-stoppos, minden piros lámpánál leállító új autókról nem is beszélek. Ott 1-2 év és kinyiffan az akku. Azoknál van 140 A generátor, de már az Octavia II-be is 120 Avagy 140 A generátor van pont ezért (is), hogy a sok leállítás miatt vissza tudja tölteni. Persze a sok extra is odaver, pl ablakfűtés, ülésfűtés, fűtésventillátor, elektromos fűtésradiátor.
Nem vitatkozom, nem vagyok villamossági, csak én ezekre gondoltam.
Viszont ha jól értelek, akkor az akku töltőnél nem a töltő, hanem az akku szabályoz, hogy mennyi ampert vesz fel?
Én kíváncsiságból ez egyik lemerült (" játszós") akkura ráakasztottam az itthoni összes töltőt, és tolta mind maxon. Nagyjából 20-22 A lehetett egy 60 Ah körüli akkun. Nem melegedett, de egy idő után pezsgett, de még messze nem volt 14,4 V. Ebből gondoltam, hogy a generátor az 14,4 V-al és akár max A-el is tolhatja.
Emiatt van, hogy az autó életében a második-harmadik akku már általában sosem bír annyit, mint az első. Ahogy idősödik az autó, egyre csak kopik minden, romlik a kontakt, jobban igénybe van véve az akku, ergo kevesebbet bír. Kivéve tán a Japánt, azoknál híresen jó a generátor töltése, karakterisztikája.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Melyik tápegységet vegyem?
- PlayStation 5
- World of Tanks - MMO
- Wuthering Waves
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen okostelefont vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ZIDOO médialejátszók
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Horgász topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs