Új hozzászólás Aktív témák

  • DigitXT

    félisten

    válasz Inhouse #3313 üzenetére

    Ma ráeresztettem a cuccot a döglődő (?) akkumra.:) Első körben azt kellett
    észrevennem, hogy a műszerfalba épített feszmérőm mennyire sz*rt sem ér:
    nem közvetlenül kapja a delejt az akkuról, és a mért értékeknek nincs túl sok
    köze a sarukon mérhető kapocsfeszültséghez. Egy példa. A féklámpa ~0,9A
    terhelésére 0,2V feszültségesést "mér", miközben a valóságban ez 0,05V.:F

    Nade mindegy is, ezen még dolgoznom kell...:D Volt bekötve közvetlenül az
    akkura egy relével. Csak azt meg a xenon vágta haza egy szép nyári napon.

    Tesztelgettem, majd feltöltöttem az akkut a CTEK MXS 7.0 AGM módjával...
    14,7V-nál állította meg csúcs feszültséget, onnan csökkent az áram 7,2A-ről.
    Gyanítom, hogy a 15 Ah akkunak ez a töltőáram kicsit sok, de hát ez van.:B
    Megjegyzem, a generátor sem finomkodik: 2000 rpm körül betol 13A-t simán.
    (Nyilván, amikor ennek nagy részét kapásból elviszik a fogyasztók, nem baj.)

    A lényeg, hogy a következő értékeket mérte a kütyü! (A névleges CCA=160.)
    CCA 152A (SOH: 95%) 12,8V (SOC: 100%), 17,05 mOhm Utóbbit sokallom!
    Az első tesztnél, mikor 12,46V-on volt az akku, mért 144A-t, 18.04 mOhm-ot.

    Aztán néztem egy valós indítózás tesztet: 57A körül zabál az indítómotor. De
    csak ha már forgatja: csúcsértéknek akár 80-90A-t is bekér, ennek megfelelő
    a cucc által mért feszültségesés is, azaz pl. 10,92V, és azt mondja, ez "OK".
    Viszont tényleg 20 mOhm körül lehet az akku belső ellenállása: nem sok ez?
    Több kísérletből is nagyjából ez az érték jött ki... (Pl. 12,48->11,05@69,7A...)

Új hozzászólás Aktív témák