Új hozzászólás Aktív témák
-
Ladislawus
csendes tag
sziasztok!
Ismét lesz a Lidlben a microprocesszoros aksi töltő.
Kérdésem az lenne, hogy továbbra is megéri a pénzét, ajánlatos megvenni?
Lehet tölteni vele az akksit úgy is, hogy nem veszem ki az autóbol, és rajta maradnak a saruk?SamsungR210-SonyEricssonK700-Nokia5230-NokiaE72-SamsungAce 4-XiaomiRedmiNote2Prime
-
Kernel
nagyúr
válasz Ladislawus #2351 üzenetére
Ezeknél az elektronikus töltőknél már alap dolog, hogy túltöltés nem lehetséges, valamint káros impulzusokat sem bocsát ki (vagy áramban túl gyenge is ahhoz, illetve az akkuhoz képest), így kiépítés nélkül használható.
De ezzel nem azt mondom, hogy személyesen ismerem, egyéb töltőim vannak, ezért nincs rá szükségem.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Laca1212
őstag
Erre tudnátok mondani valamit? Keresőt használtam, de nem találtam egyértelmű választ.
Még annyi, hogy esetleg érdemes e várni a LIDL-ös LCD kijelzősre? Itt olvastam, hogy most ez a LED-es van és januárban szokott lenni az LCD-s. -
Soma01
veterán
Ha személyautóhoz szeretnék Aldis töltőtől jobbat venni, melyiket érdemes 10.000 Ft környékén? Carstel T01.80.048 (4 A-es), ez kb. 9000 Ft ingyen postával, vagy a zöld AKKUKRAFT (3,8 A-es) ez kb. 13000 Ft + posta?
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
Csefkó Pál Tamás akkutöltöje elég meggyözö. De nem hinném,hogy lesz bármi is belöle,túl szép lenne a mai világunkban.
YouTube videó Akit érdekel nézze meg. Durván 1 órás müsör.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Fishor
senior tag
Sziasztok!
Vettem a egy Ultimate Speed akku töltőt. Ráraktam egy 7V.ra lemerült régi akkumra hogy kipróbáljam, de a Mode gomb nyomogatásával csak a Power és a tőle jobbra lévő töltés ikon között váltogat, meg közte néha pillanatra felvillan a 6V led is ami után rááll a töltési ikonra, de a felső ikonok közt semmi nem világít. A 7V os feszkó miatt vacakol, vagy hibás? Este letesztelem másik akkuval, de ha hibás akkor viszem vissza cserélni.
Üdv: Fishor
-
Kernel
nagyúr
Nem hiba elvileg, gyakori eset a topikban.
Egy ilyen automata töltő képtelen megállapítani, hogy nem 6 V-os akkuval van dolga, hanem egy lemerült 12 V-ossal. Ha lenne rajta egy váltókapcsoló, vagy menüben lehetne kényszeríteni, akkor igen.
De egyszerűen megoldható, 12V dugasztápot rákötni az akkura, rövid időre. Utána mehet rá az automata töltő.
Vagy egy másik akkuval felhúzni. Ezt egyesek félreérthetik, nem azonos a bikázással, amikor szikrázik a kábel, a nagy kiegyenlítő áramtól. A lemerült akkunak ugyanis nagy a belső ellenállása, alig vesz fel áramot, egy vékony vezeték is elegendő.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tomi_
csendes tag
Üdv,
én is most vásároltam egy ulg3.8b1-et, egy valószínűleg halott akkun próbáltam ki.
De mivel 10,7 V mérhető az akkun, gondolnám, meg kellene próbálnia tölteni normál vagy impulzus-töltési üzeben.
Viszont csak a standby LED világít, ha nyomogatom a mode-ot, egy-egy pillanatra vált csak át valamilyen töltésre, aztán visszaugrik standby-ba.
Érdekelne, hogy hibás-e valóban a töltő.
Előre is köszi. -
Kernel
nagyúr
válasz crissprivat #2360 üzenetére
Laikusoknak bizonyára meggyőző lehet a mágikus kamuszöveg, spiráláram, semleges áram, a Magyarországon állítólag 20 szabadalmat benyújtott dumagéptől, amiből mindegyiket visszautasították. Szakmai körökben kiröhögik az ilyet.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
Elképzelhető, ha rámérsz töltés közben, akkor felugrik a feszültség 14,4 V környékére, akár csak rövid ideig.
Hibás akkunál lehet ilyen, nagy a belsőellenállás, nem vesz fel áramot. A feszültség viszont felszalad, amitől a töltő leáll, mert "azt hiszi", hogy kész a töltés.
Másik eset, ha zárlatos egy cella, emiatt kisebb a feszültség. Ilyenkor elindulhat a töltés, mert mondjuk vesz fel áramot, viszont a többi cella túltöltődik, mert a töltő nem tudhatja, hogy kevesebb cellán oszlik el ugyanaz a 14,4 V végfeszültség.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Fishor
senior tag
Kipróbáltam egy másik akkun amit nem rég töltöttem fel egy ctekkel azon lehet váltani a módokat, működik. De azért gáz hogy ilyen életre keltő nek írjak mégse tud egy régebbi lemerült akkut feltölteni. Kíváncsiságból majd megpróbálom a ctekkel. Ha az se viszi akkor meg egy régi orosz csodával ami nem automata.
Üdv: Fishor
-
Fishor
senior tag
válasz tibcsiworld #2368 üzenetére
Szerencsére ez csak kíváncsiság kérdése, nem használom évek óta ezt az akkut. Lámpához hagytam meg de egy kisebb méretűt használok inkább mert azon van fogó is Szóval a vége biztos a méh lesz. Alapvetően ha nem hibás az akku (amikor kicseréltem régen akkor azt mondták hogy jó még csak öreg), akkor gáz hogy 7V ról nem tölti fel.
Üdv: Fishor
[ Szerkesztve ]
-
ddsteel
aktív tag
Hali, van egy Carstel 4A-es (T01.80.048) töltőm és most vettem egy akcijós lidliset. Kérdésem - ami lehet, hogy hülye kérdés - melyik a "jobb" töltő? A Carstel ugye 2x drágább... Elolvastam mindkettő használatiját, kb ugyanannak tűnik mindkettő, a Carstel kinézetre sokkal minőségibb.
Rámértem, hány V-tal töltenek, a lidlis 13,4-6 körül, a Carstel viszont 14,4-re is felviszi, mikor rákapcsolom. Ez számít valamit? A Carstel hamarabb feltöltené? Ampert nem tudtam mérni, csak feszültséget. Kérdésem tehát, hogy aki ismeri mindkettőt, melyiket használjam inkább? A jobbat használnám, a másik meg pihenne tartaléknak. Vagy ezen a szinten tökmindegy melyiket használom? -
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2370 üzenetére
13,6-13,8 V az ideális tartófeszültség, tehát amit sokáig elbír az akku.
14,4 V a töltési végfeszültség.
Normális esetben ez úgy szokott menni, hogy lassan feltölt 14,4 V-ig, majd egy ideig ezen tart, később leáll, illetve 13,8 V-on tart.
A gyorsaság a töltőáramtól függ.
Ha azonos feltételek mellett az egyik gyorsabban felnyomja 14,4 V-ra, az nagyobb áramot jelent. De ezt így egymás után nem nagyon lehet értékelni, mert ha rátöltöttél az egyikkel, a másik már csak folytatni tudja. Lehet, a másik is folytatná, ha hagyod. Vagy csak lemerülés után kezd rendesen rátölteni (14,4 V-ig).
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2372 üzenetére
Pusztán elektronikai érdeklődésből közelítem meg a témát, mivel szakma és hobbi is egyben.
Ilyen töltőkre nincs szükségem, mert vannak más töltési megoldásaim, legyen az orosz töltő vagy barkácsolt töltő. Ezekről annyit tudok, hogy a PDF doksiba is belenéztem, amelyikhez található. A többi pedig általános szakmai dolog, adja magát.
Amúgy valószínű, nincs különösebb jelentősége, dolgát elvégzi.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Cben
csendes tag
Sziasztok!
Néztem az ALDIban ezt az AUTO XS töltőt, elég kis gagyinak tűnik megér ez 5500 Ft-t ? Kicsit hozzádobok és lehetne egy CARSTEL T01.80.028 -t venni.
-
Fishor
senior tag
válasz tibcsiworld #2368 üzenetére
A Ctek se tudott mit kezdeni az akkuval. Már csak az orosz csoda működhet, azt viszont felügyelet nélkül nem merem rádugni, így nem tudom mikor lesz tesztelve.
Üdv: Fishor
-
Kernel
nagyúr
Orosz töltőből is létezik túltöltésvédett típus, de mindegy, mert nem kell magára hagyni. A feszültség megemelése nem tart sokáig, pár perc vagy annyi sem, esete válogatja. Utána rögtön rá lehet tenni az automata töltőt.
A lemerült, gyenge akku nem úgy viselkedik, mint a töltött.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
Nekem sem tudott csodát tenni a régi akkummal a Ctek töltőm. 5 éves volt lejárt az ideje.
De ettől függetlenül kellet egy jó töltő ami mellet nyugodtan alhatok éjszaka és tudom hogy nem gyúl ki reggelre az autó.
A régi orosz töltőmet nem igen merném rajtahagyni.Akkut savazni, szulfátlanítani [link] meg építi be a sok hülye az akku aktivátort [link] meg mit tudom én mik vannak csak időhúzás.
Én ebbe hiszek: Új akku, hozzá egy jó töltő, és karbantartani. Ennyi a hosszá élettartam titka.
[ Szerkesztve ]
-
kastner
csendes tag
válasz K Norbi #2379 üzenetére
Ciki, de az akku aktivátor nálam működik. És nem vagyok hülye, és azok sem, akiknél bevált! Kérlek, próbálj meg kulturáltan fórumozni! Sajnos mostanában az internetes fórumok jelentős részénél érvelés helyett gyakran a másik minősítése lett a mérvadó. Jó lenne, ha ez a topik nem esne áldozatául ennek a jelenségnek. 9 havi akku aktivátor használat elteltével, 4 órával a töltés befejezése után 12,74 voltot mértem 0 fok környékén a Banner akkumulátoromon. Az akku aktivátor használata előtt 4 órával a töltés befejezése után után általában 12,44 Volt volt mérhető az akkor 3,5 éves akkumulátoromon. Mértem. Nem kötelező elhinni, de nálam működött (és a mai napig működik).
[ Szerkesztve ]
-
kastner
csendes tag
válasz kastner #2380 üzenetére
Azért még egyszer felhívnám a figyelmedet a kulturált fórumozásra! A linkekre reagálva felhívnám a figyelmet, hogy én meg mértem. Nem feltételeztem, hanem mértem! Ha pedig valaki rákeres az aktivátorra az interneten, talál elégedett és nem elégedett felhasználókat.
[ Szerkesztve ]
-
rsf
senior tag
Én láttam aktivátort egy ismerősnél. Az a 100A az hülyeség, de ha a vezetékét nem szorítja oda az ember erősen az akku saruhoz akkor elég nagy szikra keletkezik hanghatás kíséretében. Én úgy tudtam, hogy az aktivátorban egy nagyfesz kondi van amit az elektronika feltölt majd kisüt az aksin. Az eszköznek a hasznát sokan megkérdőjelezik, de azt ami feljebb linkelve van például egy német cég gyártja és a magyar cég csak árulja.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Brogyi
senior tag
Meg fogom nézni a te kedvedért milyen kondit használnak. Az emlékeim szerint egy parasztos 47-100uF-os 35V-os kondit töltenek fel. Nevetséges az a energia ami átmehet azon a vékony dróton. Jó esetbe olyan 24V-ra töltik. Ha megy a matek magad is kiszámolhatod.W = 1/2*C*V*V
Mi akkor megmértük, és a vezeték keresztmetszete nagyon erősen befolyásolta az áramcsúcsértékét.Szabad világban élünk. Mindenki abban hisz amiben akar. Aktivátor téma lezárva, vagy nyissatok neki egy topikot, és ott mindenki elmondhatja a véleményét.
Egy tirisztort használnak. Mind a két kollégámnál megszakadtak, még azzal a vékony vezetékkel is. Nem változott a véleményem, és senki se fog erről meggyőzni.[ Szerkesztve ]
-
rsf
senior tag
Ne haragudj, de senki sem akar senkit meggyőzni. Én egyszer láttam egy ilyen szerkezetet de nem volt szétszedve. Akkor utánna néztem, hogy mi ez, ennyi. De nagy energiáról senki sem beszélt mert az aztán elég nagy badarság az tény.
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Alex123
senior tag
Sziasztok!
Erről a két típusról vannak esetleg tapasztalatok?
Univerzális autó és motorkerékpár akkumulátor töltő 1,2-től 120 Ah-ig. 6-12 V, 4 A. N1014
Intelligens automata akkumulátor töltő, csepptöltő, 12 V/3.3 A SAL SMC 33
-
Alex123
senior tag
Köszönöm a választ.
Akkor ennél a típusnál maradok:
http://www.akkumulatordepo.hu/Carstel-12V/4AMég 1 kérdés: 56Ah-s akksihoz "elegendő" pl. ennek a kistestvére, a 2A-es töltő is vagy ajánlott ez a 4A-s ?
-
Rent
senior tag
válasz Alex123 #2391 üzenetére
Na pont ilyet vettem tavaly januárban 9900 ért itt helyben és nem tudom eldönteni, hogy tönkrement -e a töltő. Mindig úgy használtam, hogy először az akksira kötöttem rá, majd utána kapott 220v-ot. Fűnyíró+motor akksikat töltöttem vele (12-12 voltosak 6 illetve 10ah, ezek 1 illetve 2 évesek), valamint két autó akksijait (egyik 45ah (3 éves), a másikban 2db 70ah (ezek 1 évesek)). Kb csak télen használtam, illetve most kezdtem el egy hónapja újra.
A probléma a következő, amelyik autóban 45ah akksi van, annál kb 2-3 perc töltés után elalszik a töltés led és az autó led, tehát abbahagyja a töltést, csak a status led világít, majd pár másodperc után újra a töltés led valamint az autó led világít pár percig, ahelyett, hogy átállna feltöltött állapotra. Ilyet korábban nem csinált, töltött kb 10-12 órán keresztül, majd átállt feltöltött állapotra és azon maradt amíg le nem kötöttem. Vagy ez normális lenne, hogy kapcsolgat? Eddig korábban töltés közben ilyet nem csinált, az elején bevillant a töltés led az autóval együtt, majd néha kimentem ránézni és mindig azt láttam, hogy tölt, egyszer pedig csak azt, hogy végzett és feltöltött. Szerintetek?
Faterom majd megnézi, addig nem akarok másikat venni, de szerinte nem volt túl jó ötlet, hogy először nem 220v-ot kapott, bár azt olvastam ezeket már először az akksira kell kötni, majd lekötni is az akksiról kell utoljára.
Nem tudom, de ha megdöglött akkor a következő egy CTEK 5.0 lesz már csak az 5 év gari miatt is, mert erre csak 12 hónap volt és jön a téli időszak.. :\[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Nézzük mi a legvalószínűbb hiba. Tavaly vetted a töltőt, így nem hiszem, hogy a töltőd lenne rossz. Sajnos gyanús az a 45Ah-ás akksi. Mennyi idős?
Ezek a mai procis töltők néhány pulzussal meglökik, majd figyelik a feszültség esését. Ha a tied nem teljesíti akkor számodra furán viselkedik, mert még nem láttál rossz akksit ezzel a töltővel.
Innen vakon nehéz dönteni. Mérni is kellene, de nincs minden műszered meg ami szükséges ehhez.
Legegyszerűbb keríteni egy nagyon fiatal akksit, és azzal megnézni, hogy viselkedik.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Azzal nem tudod elrontani fordítva sem, de véletlenül még az utasításban is úgy szerepel:
http://kernel.uw.hu/Carstel.pdf
25. oldal
Lehet, hogy nőtt az akku belső ellenállása, mostanában nem szokott gyengélkedni? Néha nehezebben indít stb.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Rent
senior tag
2 vagy 3 eves az az akksi, a heten voltam azzal a kocsival markaszervizben, ott ramertek az akksira es azt mondtak tokeletes :/
-
K Norbi
addikt
Nem tudom, de ha megdöglött akkor a következő egy CTEK 5.0 lesz már csak az 5 év gari miatt is, mert erre csak 12 hónap volt és jön a téli időszak.. :\
Tudom nem olcsó töltök ezek,de nagy rá az esély,hogy csak 1x kell megvenni öket és kiszolgálnak nagyon hosszú ideig, jó párszor le lett írva,hogy minőségi töltőbe érdemes fektetni. Hiába vesz valaki olcsóbb szutykot,amivel csak még jobban ront az akku helyzetén.
A végén,ha komolyan gondolja,akkor úgy is vesz egy jó,márkás töltőt,ami már sokaknál bizonyított és rá lehet bízni az akkut.
Száz szónak is egy a vége,aki teheti mindjárt elsőre vegyen minőségi töltőt. Ne költsön feleslegesen szutykokra. -
Rent
senior tag
Na most kirpobaltam a masik kocsi 1 eves akksijan es azon is ez. Holnap kiprobalom egy masik hosszabbitoval, nehogy azzal legyen gond, mert ha jol remlik (van 2db 20 meteres narancs szinu hosszabbitom, kb 8 evesek) amik nyar vege kezdtek el xarakodni, pl furo is hol ment hol nem ment rajta, mozgatni kellett a dugaljban. hiaba vigyaztam rajuk, dugaljak is cserelve lettek rajtuk, de szomszed szerint tonkremennek ennyi ido utan. Most jutott eszembe, mert nem hasznaltam elektromos kerti gepet nyar vege ota. holnap kiderul, remelem a hosszabbito rossz. Az hogy pillanatra elmegy a toltes es visszajon, sztem pillanatnyi aramkieses lesz, ezt csinalja ket auto ket akksijaval es most jutott eszembe, hogy ezen a hosszabbiton rakoncatlankodott a nyaron egy furo is meg egy flex is. :d
-
Rent
senior tag
Még mindig nem oldódott meg, mert 3db 1-1,5m hosszabbítóval megint ugyanez volt. Holnap átmegyek egy ismerőshöz (kocsi+töltő) és kiderül azonnal, hogy a töltő a ludas -e, amennyiben nem, akkor szűkíthetem a kört hosszabbítóra, vagy a kültéri szekrényben a villanyóra mellett elhelyezett 220-as kiállásra. de mivel emlékszem, hogy xarakodott a fúró, ezért gyanakszom a 20m-es hosszabbítókra is, de mivel 3db 1,5m-essel is probléma volt, már kezdek megőrülni.
[ Szerkesztve ]
-
Alex123
senior tag
Szia!
Megrendeltem a Carstel 12V/4A -es töltőt, szerdán érkezik...
Lenne még kérdésem:
1.
A régi töltőmnél mindig először az akkura csatlakoztam, aztán dugtam be a töltőt a hálózatba, itt ennél a töltőnél is ez a mód vagy itt először a hálózatba kell bedugni, majd csak aztán rátenni az akkura?2.
Meg a levételnél hálózatból kihúz, akkuról lehúz, stb?3.
Itt gondolom, hogy maradhatnak a gk. kábelek rajta, nem kell kivenni az autóból töltés közben?Bocsi ha "butaságot" kérdezek...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Autós topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Apple notebookok
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Renault, Dacia topik
- A TikTok Lite is igen káros lehet a gyerekekre
- További aktív témák...