Új hozzászólás Aktív témák
-
Rent
senior tag
Ugyanezzel a muszerrel merve pl a motorakksim 12.89, a funyiroe 18.83, masik kocsi akksijai 12.63 koruliek. Kb 2 hetes digitalis multimeter. Uj 1.5v os ceruzaelem fix 1.50v, nem hiszem h a muszerrel lenne baj. Tavaly normalisan toltott, sose kapcsolt ki. Lehet az a baj, hogy nyaron egyszer ugy toltottem, hogy bent volt a motorterben (veletlenul lecsukodott a motorhazteto, mert nem teljesen volt kinyitva, csak felig hagytam), arra mentem ki hogy mar a nap odasutott es forro volt a tolto, mert nagyon meleg volt a motorhazteto alatt (fekete auto), lehet akkor ment tonkre a tulmelegedestol, gondolom nem kapcsol ki extrem melegedesnel.
K Norbi: remelem jo lesz, az biztos hogy vigyazni fogok ra, motorterben nem hagyom, max szelvedon kivul, vagy kocsi alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
18.83 az 12.83 akart lenni termeszetesen.
-
Rent
senior tag
Régen folyamatosan töltött, majd átváltott csepptöltésre, ilyet sosem csinált, hogy ki/bekapcsol, viszont pár óra után már egyáltalán nem tölt, kapcsolgatni sem kapcsolgat, valamint ha mégis sikerül csepptöltésre átállnia, akkor 0.00A a csepptöltése több akksin tesztelve, egy kolléga lidl töltőjét is kipróbáltam ugyanezeken az akksikon, az töltött rendesen és csepptöltésnél 0.06A -rel töltött. Ő viszont kb csak télen használja 2-3x a robogó akksiján. Én viszont télen rendszeresen használnám 2 kocsi 3 akksiján (2 hetente kb), ebből is inkább az egyik kocsi akksiját, amiben 1 van, mert az kis távolságokat megy mostanában és sok a fogyasztó, főleg a hideg reggeleken (ülésfűtés, hátsó-első ablakfűtés+tükörfűtés, klíma, rádió, xenon tompított), esélytelen ezeken a kis távolságokon, hogy többet töltsön, mint amennyi a fogyasztás, ha egy hétig (hétfő-péntek) csak a vonatállomásig használom a háztól oda-vissza, akkor a hétvégén töltőre rakom (téli időszakban, mert nyáron egyik fűtés (ablak+tükör+ülés) sem kell és a klímát sem használom, sőt világítást sem kapcsolom fel, mert reggel már világos van (szigorúan lakott területen belül), de most reggel,este sötét van.
A lényeg az, hogy én kihasználnám és nem veszek több vackot (mert meguntam a szívást, a sok bosszankodást), főleg hogy adnak 5 év garit.[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
Na töröltettem a rendelést és inkább a bárditól rendeltem meg (visszaigazolták, hogy 5 év garit adnak céges vásárlóként is) gumiköpeny nélkül, viszont 1,5 óra alatt kihozzák a monori kirendeltségükre. 10:45 től átvehető lesz.
[ Szerkesztve ]
-
OldAkita
aktív tag
Én két évig egyfolytában töltöttem a CTEK-el amíg a fiam külföldön volt és a kocsi állt az udvaron. Csak hétvégén vettem le egy rövid út erejéig, aztán újra töltöttem vele. Viszont jelzem hogy mindig a lecsukott motorháztető alatt volt, a nyári pokol melege sem tett benne semmi kárt, de még az sem ha mínuszokban is folyamatosan töltött. Szóval rossz szót nem tudok mondani rá.
-
K Norbi
addikt
Nagyon kihalt a topic! Mindenkinek jó az akksi?
-
Laliiii
újonc
Sziasztok,
Mi a véleményetek a Lidl-s Ultimate Speed ULG 12A2 töltőről?
Köszönöm.
-
ddsteel
aktív tag
Csak 7végén autózom mostanában, 7 nap állás után 12.3V az akku feszültsége. Szerintetek ez jó?
Most a Carstellel töltöm (amúgy minden 7végén autózás előtt rádugom), ilyenkor 7-8 fokban indokolt a hópehely ikonos gombbal tölteni? Azt 5 fok alatt ajánlja, meg azt írja róla, így huzamosabb ideig ne legyen a töltőn. Én mindig feltöltöm csutkára és nem hagyom rajta. Kérdésem, hogy indokolt-e a hópelyhes töltés ilyenkor (ami asszem nagyobb feszültséggel tölt), vagy nyugodtan töltsem simán, akkor is feltölt csak lassabban? -
Kernel
nagyúr
válasz ddsteel #2468 üzenetére
Saját tapasztalataim szerint 12V a határ, ami alá nem jó engedni.
Ha az indulás előtti este ráteszed, akkor a közbenső napokon nem fontos tölteni szerintem. Magam részéről az emelt feszültséget sem kapcsolnám rá, mert a tökéletes indítóképességhez egyszerűen felesleges.
Az élettartamot viszont a kelleténél nagyobb feszültség rövidítheti. Lehet, a gyakorlatban nem lesz jelentősége, de ha úgysem fontos, akkor minek.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
stuckart
csendes tag
hello,
a hozzáértőktől, ill. szakavatottaktól kérdezem, normális, hogy a ctek mxs5-ös erősen melegszik (kb. nem bírnám sokáig kézben tartani) töltési üzem közben? jelenleg egy csutkára lemerült 55 Ah-ás akksit tölt cca. egy órája, első három led világít.
ez az első nekifutás, ma vettem a töltőt. -
Peter.70
őstag
Sziasztok,
Néha célszerű a "recond" módot lefuttatni az aksin a ctek mxs 5.0 töltővel?
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #2471 üzenetére
Csak szerintem más az elmélet és más a gyakorlat. Én úgy vettem észre, hogy az akkunak többet árt a nagyobb feszültség, mint a kisebb.
Nekem le szokott menni 12V környékére, sőt feledékenység miatt néha lejjebb is, amikor már az indítással is gond van.
Az autó pedig csak 13,8 V kímélő feszültségre tölt. Ennek ellenére nincs gondom az akkuval, sokáig kiszolgált az előző autómban is, hasonló módon.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
(#2468) ddsteel
(#2474) Kernel
(#2471) agyarkaTessenek akkor ezt elolvasni jó hosszú cikk! Le van írva minden [link]
12,4V az alsó határ.Tárolt kapocsfeszültséget tudjuk mérni amely feltöltött akkunál 12,6-12,9V között alakul.
A töltő áramnak 13,8-14,4V között kell lennie.
A 12,4V feszültség alá azaz 1,23g/cm3 sűrűség alá csökkent akkumulátorban szulfátosodás kezdődik.
(#2473) Peter.70 Igen a könyve írja évente 1x érdemes lefuttatni, egy jó kondiban lévő akkun fölösleges szerintem.
Nekem 1 éves de nem merem ráengedni a 15,8V ot Lehet jót tenni tenni? Lehet nem! Fene sem tudja.
Inkább fontosabb karbantartani az akkut.Recond program
15,8 V/1,5 A
Használja a lemerült WET és kalcium/
kalcium akkumulátorok töltéséhez. Az akku
-
mulátor élettartamának és kapacitásának
maximalizálása érdekében évente egyszer
és mélykisülés után regenerálja az akkumu
-
látorát. Recond program a 6. LÉPÉSSEL
bővíti a
szokásos akkumulátor
programot.
Recond program gyakori
használata miatt az akkumulátor vizet
veszíthet, és csökkentheti az elektronika
szerviz-élettartamát. Lépjen kapcsolatba a
jármű és az akkumulátor gyártójával, és
kérjen tőlük tanácsot.[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz stuckart #2472 üzenetére
(#2472) stuckart
Meghiszem azt hogy normális! Főleg ha csutkára le van merülve egy akku! Ha 3 leden sokat áll akkor izzik mert ott tolja maximum amperral.
4 ledtől kezdi engedni le az ampert és tartja a feszültséget, közben hűl.Nekem is így volt a régi lemerült Bosch akkumnál! Én leraktam a hideg betonra úgy izzot.
Nézd meg jobban az ábárt [link]
Felső a Volt alsó az Amper.
3 led maxon tolja neki, 4 től engedi lefele az ampert.[ Szerkesztve ]
-
stuckart
csendes tag
válasz K Norbi #2479 üzenetére
Norbi,köszi a választ!
Reggelre szépen fel is töltötte az akksit, visszahűlt a töltő, ahogy írtad. 7-es opciónál halkan circegett a masina, de nem volt vészes. 4-esig nem hallottam semmi hangot.
Viszont közben vettem észre, hogy alacsony mind a hat cella elektrolit szintje. Ha most töltés után öntöm fel d.vízzel, töltsem újra az akksit? -
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2477 üzenetére
Találkoztam már a cikkel, nekem nem mond újat. Bár azon még mindig meglepődöm, hogy egyesek szerint a töltőáram mértékegysége a V.
Szakmai cikkben ilyen butaságot nem kellene leírni, mert az egész cikk komolyan vehetőségét kérdőjelezi meg.
Mindamellett nem vitatkozni akartam, teljesen tudatosan használtam az alábbi szavakat:
...szerintem más az elmélet és más a gyakorlat.
...Én úgy vettem észre
...Saját tapasztalataim szerint
...Magam részérőlNem tudom, még hány szóval érzékeltessem, hogy nekem ez a véleményem, több évtizedes tapasztalataim, amit leírtam és ennyi. Más meg azt hisz, amit akar.
Ugyanakkor, ha valaki odafigyel, interneten több leírt tapasztalat utal arra is, hogy a "csutkára töltés", illetve a járműben 14,4V környékére töltő rendszer, főleg a nyári melegben kártékony az akkura.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
ddsteel
aktív tag
válasz tibcsiworld #2478 üzenetére
Ja én azt hittem, akkor 100%, ha átáll cseppre. Akkor máskor rajta hagyom egész eccaka.
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2482 üzenetére
Látom, még mindig nem érted, persze ha jól emlékszem, neked voltak itt régebben is szövegértelmezési problémáid, kötekedéseid. Pedig jó lenne, ha nem kötekedni járnál ide.
De ha szövegből nem is, bugyuta szmájlik, barlangrajzok nyelvén már egész jól értesz.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
"Recond program
15,8 V/1,5 A
Használja a lemerült WET és kalcium/
kalcium akkumulátorok töltéséhez."Néhol még 16V-ot is olvastam Ca/Ca akksi estében, de be kell vallanom, hogy rengeteg tapló felforralta a drága akksiját. Némelyik profi se vállal garanciát ha csak 14,4V-ig töltöd.
Ti mit találtatok, vagy olvastatok erről?
[Ezt] egész jónak tartom. Egy kicsit hasonlít a CTK karaterisztikára. -
Kernel
nagyúr
Régebben volt szó a topikban valami Forexről, pontosan nem is tárgya, inkább a nevetségessége rémlik.
De úgy látom, te sem tudsz szöveget értelmezni. Egyszer már elmagyaráztam, hogy "szerintem" stb. Mit nem lehet ezen érteni? A fórum a tapasztalatok, saját vélemények átadásának helye. Ha nem tetszik, akkor nem tetszik, kit érdekel...
Ez nem olyan egzakt téma, mint mondjuk az elektronikában egy áramkör, ahol minden pontosan kiszámítható, működés részletesen elemezhető. Itt kicsit nagyobb szerepet kap a szubjektivitás, vagy én úgy látom, hogy a dogmatikusság is.
Lehet látni sok cikket a neten, ami laikusokat hatásosan tud megtéveszteni, szakmainak tűnő szövegekkel.
Csak az a gond, amikor szakmai szemmel nézve akkora ordas butaságokat látni némelyikben, amiből kiderül, hogy az illető csak ugatja a témát, a cikket pedig csak összelopkodta, innen-onnan.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
Te pedig még mindig hatalmas arc vagy! A mindenható... mindentudó Dr. Kernel! Az orosz tudós...
Inkább te fejezd be ez a stílust.. Ha visszaolvasol itt amíg te nem tűntél fel sokkal több nálad jóval okosabb ember járt ide! És nem csak az észt osztani, hanem ők legalább segítettek.
Amióta rontod itt a levegőt egy csomó ember inkább lelépett.
Tavaly is mit le műveltél? Nem szégyelled el magad? Sose volt itt veszekedés!!!
Ahogy most kezded!Ha nem tűnt volna fel!
[ Szerkesztve ]
-
-
Kernel
nagyúr
De akkor mi van, ha nekem 12V környékén még bepöccen? Ne haragudj már, hogy ez ilyen...
Ezt én csak egyfajta ökölszabályként és megfigyelésként jegyeztem meg, önmagam számára, hogy 12V körül még elmegy, nem szokott gond lenni. De alá már ne engedjem, mert akkor nehezebben indul, vagy rá is kell tölteni. Nem értem, mit kell ezen rugózni...
Az én lelkivilágomat egyébként jobban sérti, amikor valaki még a mélykisülés szót sem képes leírni normálisan, egybe. Amikor annyi intelligenciája nincs valakinek, hogy az írásjelek után üssön már egy nyomorult szóközt, hogy legalább igényes valaki benyomását keltse.
Aki vitába száll, legalább adjon már magára egy kicsit, különben inkább csak szánalmat kelt...
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
agyarka
aktív tag
Ne személyeskedjünk, nem visz előbbre. Béke!
A helyesírást sajnos sokszor megnehezíti a predektív szövegbevitel.
-
agyarka
aktív tag
Éppen az akku tartalékai, illetve a gépjármű jó indítóképessége miatt nem kapnak az akkumulátorok megfelelő ellenőrzést/ karbantartást, és haláloznak el a kelleténél hamarabb.
Te nálam is jobban tudod, hogy nem jó 12V közelében tartani az akkumulátorod, mert a szulfátosodás miatt fokozatosan csökken a kapacitása/ indító áram leadási képessége. Biztosan nem csak azért használod a csepptöltődet, hogy éppen csak beinduljon a verda, bár a rövidtávú célja mindegyikünknek ez.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...