Új hozzászólás Aktív témák
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #2498 üzenetére
Ez nekem akkor lenne gond, ha a kelleténél hamarabb elhalálozna. Csak épp azon szoktam csodálkozni, azért írom ezeket, mert nem így van.
Korábbi autóimban kb. 10 éves korában kellett kellett kidobni akkukat, amikor egyik cella előbb csak legyengült, átvezetett, majd használhatatlanná vált.
Mostani akku is van vagy 5 éves. Párszor sikerült nullára is lemeríteni, de még mindig maximális kondícióban van.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
Inkább mesélj arról hány ember lépett le miattad a tavaly?! Hány emberrel vitatkoztál!
Haldoklik a topic mióta rontod a levegőt. Sokan csak azért nem írnak be hogy kerüljék veled a szóváltást!
Aki pedig ide beakarna illeszkedni te azon pillanaton eltakarítod!! Látom mit művelsz.
Nekem panaszkodtak ember privátba! Szóval tedd magad üresbe.
De ebből elég, kezd szánalmas lenni ami hülyeséget összehordasz!És az állandó terrorizálásod a fórumozók fele.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2502 üzenetére
Egyvalamit elfelejtesz. Amíg rám nem tesznek sértő megjegyzést (szakmai vagy bármilyen szempontból), addig én sem szoktam visszavágni, hiszen nincs miért.
Több szakmai, elektronikai témájú topikban jelen vagyok, ahol a több évtizedes tudás és tapasztalatok átadását megbecsülik. Ahol trollok nem nagyon vannak, miután fizikai tényekkel nehéz vitatkozni.
Ebben a töltős topikban akadnak időnként trollok, akik piszkálódásra hajlamosak, vagy főleg neked van valami komplexusod, vagy nem tudom, mi bajod van, mert szakmai tudásod nem igazán hagyott nyomot bennem.
Úgyhogy próbálj inkább virítani valamit ahelyett, hogy velem kötekedsz. Nem hat meg egyébként a siránkozás, hiszen tisztában vagyok vele, hogy én mit tettem le e fórum asztalára, az évek során. Trollok nem számítanak.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
Figyelj én előtted itt voltam, szóval látom mit műveltél.
Ezt a fórumot tőled 10x értelmesebb emberek építgették! Akiket sikeresen eltakarítottál! Ők! veled ellentétbe tettek hozzá nem az embereket sértegették! A fórum érdeket szolgálva nem pedig csak a maguk hülyeségét fújták.
Eltakarítottál mindenkit ezzel lerombolva a topicot.Az a röhejes amíg te nem tűntél fel senki nem vitatkozott soha senkivel. Senki nem torllozott le senkit, nem kötöttek bele a helyesírásába.
Szakmailag? Már megbocsáss te egy bohóc vagy aki itt éli ki magát!! És mindenkit lehülyéz aki okosabbat ír tőled! Akik tudtak itt valamit szakmailag ez nem te lennél, azok rád hagyták inkább mert értelmiségileg 0 voltál a témákhoz. És leléceltek innen.
Szóval ne röhögtessük már egymást.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2504 üzenetére
Akkor én is rád hagyom, hátha megunod egyszer a gyerekes kötekedést. Úgyis hiába írok bármit, láthatóan nem érted. Fogadjunk, nem állod meg, hogy ne tiéd legyen az utolsó szó, mindent bele...
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
DigitXT
félisten
Akkor egy kis ON topik... AGM akku, nem tartja a feszt, 12V alá is benéz
2-3 nap állás után, indítózásra 8-9V-ra is leesik, de azért a motor beindul.
14,4V töltőfesszel "próbálkozik" feltöltéssel a járó motor, helyzetjelzőkkel,
de ha felkapcsolom a xenont (2x35W) ebből csak 13,8V marad. Ötletek?
(Ha látszólag fel is töltötte, nem sokkal később már csak 12,2V mérhető.)Van egy CTEK MXS 7.0-m: próbálkozzak "recond" módban javítani vele?
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2507 üzenetére
10 éves akkuknál tapasztaltam ilyet, amikor az egyik cellája már átvezetett. De innen kezdve már nem sokáig élt, hamar romlott az állapota.
(#2508) 590227
Az lehetséges még,hogy az indítóáram elég az indításhoz,de az akku biztosan tönkremegy.
Nem értem, mit mondasz, biztosan nem ment tönkre az enyém. Pedig nem ritka eset, amiről beszéltem. Mennyire biztos a biztos?
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
Általában sokszor elég a józan paraszti ész. Bocsi a szóhasználatért. Egy jó akksin el lehet dönteni, hogy a töltő jó-e. Ha abból indulunk ki, hogy jó akkor a következő szokott lenni.
Az akksi nagy belső ellenállása nagyon fura dolgokat tud csinálni. Egyes töltőkön egyszerre ég a "tele" kijelző és az "üres" kijelző. Valami ilyesmi lehet nálad. Mindegy hogy CTEK vagy Aldis masina. A lényeg, hogy értelmezni tudjuk a helyzetet.
Még valami zárásként. Semmilyen csoda töltő nem tudja visszadni az elmúlt éveket. Esetleg egy picit meghosszabbítja a tulaj idejét az új akksi választásra.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Ez így van, de ez nem zavarja a töltő gyártók marketingeseit, elvégre nekik is élniük kell vmiből.
Erről a töltőről vélemény? Van nem AGM es verziója, a leírás alapján végig impulzus töltéssel szulfátalanít, emelt feszülségű savforralás nélkül.
[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
Sziasztok!
Ma cseréltem akksit a kocsiban, egy Exide Premium EA722-t vettem.
Az akksi boltban kérdeztem az eladót, hogy milyen töltőt ajánl hozzá. Ő a nála kapható CTEK töltőket favorizálta.
Nekem egy a LIDL-ben vásárolt Ultimatae Speed ULG 3.8 B1 töltőm van.
Ez mennyire jól sikerült, vagy mennyire sikerült másolat? Negatív tapasztalat van az ilyen töltővel?Az Aldis Auto Xs elfogadható minőségű?
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz ddsteel #2483 üzenetére
Ezt csak hallottam. A ctek is 1 hét csepp után áll át karbantartóra! Nem véletlen szerintem! Más, egyszerűbb töltők lehet durvábban nyomják, vagy máshogy, de 1 nap mindenképp ajánlott szerintem! Én éjszakákra szoktam a régi aksimat, hogy reggel induljon mindenképp! De kuka lett!
-
embe
nagyúr
Nem akarom tölteni még, főleg hogy ma vettem.
Napi szinten járok a kocsival, de sokat városban. Ugye most télen több fogyasztót is használsz a kocsin, jobban merül az akksi.
Ajánlják, hogy azért 2-3 hetente nem árt rátölteni. Ha ezek a szuper töltők olyan okosak, akkor nem ártanak az akksinak, hanem elméletileg még használnak is.[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
-
ddsteel
aktív tag
válasz tibcsiworld #2519 üzenetére
Ok koszi, most rajta is hagyom egész eccakára.
-
embe
nagyúr
válasz crissprivat #2528 üzenetére
Már be van szerelve.
Más:
Alapjáraton az akksi sarkon 14,1-14,2 V-ot mérek. Ez megfelelő töltőáram?Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2523 üzenetére
14,4V töltőfesszel "próbálkozik" feltöltéssel a járó motor, helyzetjelzőkkel,
de ha felkapcsolom a xenont (2x35W) ebből csak 13,8V marad.Hasonló esetek előfordulnak, amikor a 14,4 V környékére töltő járműben gyanúsan hamar tönkremegy az akku, míg az ideális tartófeszültségen (ami kb. 13,8 V) jobban kímélődik, elmegy akár 10 évig is, utóbbi saját tapasztalatom is.
Az is beleillik a mintába, hogy gyakran épp őszre-télre purcan ki, miután a nyári melegben megkapta a kiképzést, ami néhány hónap múlva érik be. Kelleténél kicsit nagyobb feszültség + meleg, a kettő kombinációja tud gyilkos hatású lenni.
(Ha látszólag fel is töltötte, nem sokkal később már csak 12,2V mérhető.)
Mert valószínűleg egy cella hibás, átvezet, annak hamar csökken a feszültsége, illetve később lemerítheti önmagát teljesen is. Így annyival kevesebb az össz. kapocsfeszültség. Még rosszabb, amikor a hibás cella már csak egy ellenállást képez a körben, emiatt nem indul a jármű, hiába van csúcsra töltve a többi cella.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
embe
nagyúr
Az elmúlt kb. 10 + évben nem is kellett akksit vennem, valahogy mindig kocsit cseréltem akkorra. Elvoltam egy klasszikus, 25+ éves orosz töltővel.
Ahogy az előző akksi kezdte a végét járni, vettem tavaly egy Lidl Ultimate Speed töltőt. De a regi akksin már az sem segített. Annál az akksinál nem birizgélte a fantáziám ennek a töltőnek a minősége, de ennél a frissen vásárolt Exide Premiumnál már igen.[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
nootropil
csendes tag
Mit gondoltok a lidl "új" töltőjéről :
nem sok a leírás .. nem úgy tűnik mintha több lépés lenne
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
pjen
félisten
válasz tibcsiworld #2537 üzenetére
Mihez képest dupla ár?Érdekel mert valamilyent vennem kéne.
-
Harkovz
aktív tag
válasz nootropil #2536 üzenetére
Nekem ilyen van, tavaly vettem Aldiban. Több lépésben tölt, tud csepp töltést, és minden akkuhoz használható. Savas, AGM és zselés. Ki lehet választani az akku típusát. Az indítás segély csak plusz. Szerintem ennyit simán megér, én 20 ezerért vettem, ma próbáltam ki.
-
nootropil
csendes tag
válasz tibcsiworld #2541 üzenetére
13E
érdekelne hogy mit tud a "régihez" képest :
találtam leírást :
"Intelligent microprocessor control with diagnostics programme and controlled charging process"Protected against reverse polarity, short circuit and overload
ezek szerint akkor ugyanúgy bent maradhat az autóban az akksi és kikapcsol illetve átkapcsol csepptöltésre ha csurig van
[ Szerkesztve ]
Ctek mxs 5.0 , Akkukraft, bimmer e92 325i,
-
Kernel
nagyúr
válasz nootropil #2542 üzenetére
Túltölteni nem fog, csak azért azt sem ártana tudni, hogy milyen töltőáram választható. Mint ahogy a Ctek 5.0 beállítható 800 mA és 5 A értékre is.
De mivel ez 8-180 Ah kapacitásig használható, bizonyára tud kis áramot is.
Túl nagy áramnál káros impulzusok juthatnak a jármű elektronikájára, noha ezek szűrt tápegységek, de nagy áramon már a szűrés is problémásabb.
A bikázó mód kicsit más, azt úgy szokták megoldani, hogy rögtön le is kapcsol, amint beindult a motor, illetve van egy időkorlátja is (eleve nem bírná a tápegység sem, tehát azt is védeni kell a túlmelegedés ellen).
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
agyarka
aktív tag
Régebben vki keresett traktorra és motorra is töltőt.
A Forex T1232 elég jónak tűnik, (1-32A, kikpcsolható hőmérséklet kompenzáció, többféle feszültségkorlát, csepptöltés ... ).
A lépcsős karakterisztika érdekes megoldás, önmagában nem sok értelmét létom az IU-hoz képest, valószínűleg azért fejlesztették ki, mert ezzel tudták viszonylag egyszerűen megoldani az akku regeneráló töltés-kisütés közben mód áramerősség/ feszültség vezérlését. Erről a töltés közbeni sönt rásütésről még csak a hobbyelektronika fórumon olvastam (de én csak műkedvelő vagyok), üzletszerűen előállított termékkel nem találkoztam.
A szulfátalanítójukhoz képest akkukimélőnek tűnik. Kiváncsi lennék, vajon melyik hatásosabb szulfátoldó.
Az ára sajnos húzós, főleg otthoni tesztelgetéshez, és mivel a gari is rövid (de legalább javítható) a korábban javasolt 2db Ctek jobb megoldás volt a motor-traktor akku problémákra.A Conrados Megapulse-t mérte végül itt vki? A neten eléggé reklámszagú írásokat olvastam róla, kivétel talán a Bécsi Műegyetemé (ahol nincs nyilvántartási szám, Megapuls ról van szó az url-ben viszont Megapulse). Volt olyan teszt is, ahol elhalálozott az akku. Utóbbi nálam is többször előfordult a forexes cuccal, a gyengélkedő akku 1-2 kezelés után egyértelműen cellazárlatos lett.
A panelektronos kis dobozt használom több családi autón, azt nem állítom, hogy öreg akkut szulfátalanít, de nekem úgy tűnik, az az akku amelyikre új korában rátettem elég sokáig bírja.(Az eszköz viszont kevésbé, a 3 hét - 4év között sorba mind kipurcant.)
[ Szerkesztve ]
-
Harkovz
aktív tag
Így van, leszabályoz, processzor vezérelt. A különböző akku típusoknál más - más a töltő feszültség. Tud gyors és lassú töltést. Tehát kisebb és nagyobb áram erősséget. A bikázó funkció ahogy mondod egy ideig adja rá a 75 ampert aztán pihen. Biztos fent van valahol a kézi könyve abban le van írva a töltő programok stb. Talán Aldi. hu - n még megtalálható. De ha nem akkor elő keresem ha érdekel valakit .
-
Kernel
nagyúr
válasz Harkovz #2546 üzenetére
Lényegében két fokozat választható: Fast / Slow, ami 12 / 2 A töltőáramot jelent.
12A arra jó, amikor sietős az ember dolga és azzal szembesül, hogy nem indul az autó. Szerintem ilyenkor nem is célszerű bikázni (aminek lehetnek hátulütői). Nekem egy 10 A-os szabályozható töltőm van, de még azt sem kell maximumra tekerni, hogy ilyen esetben 10-15 perc alatt indítóképesre hozzam. Annyit még ki lehet bírni.
Vagy 12 A-t lehet használni 120 Ah vagy nagyobb kapacitású akkuhoz, aminek ez a normál töltése.
Egyébként kímélő töltésre jó a 2A, amit éjszakára is úgy lehet hagyni, másnapra rendben lesz az akku. Mondjuk, ilyen célra én jobban preferálom a szivargyújtós csatlakozást.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #2544 üzenetére
Pedig elég hasznos tud lenni a lépcsős karakterisztika, gyakorlatilag én is azt szoktam utánozni, a manuálisan szabályozható töltőmmel.
Főleg lemerült akku esetében, aminek erősen megnő a belső ellenállása, nagyáramú töltésnél hamar felugrik a feszültség. Védelem lekapcsol és akkor ennyi, nincs feltöltve. Ekkor újraindítom, kisebb árammal. Figyelem a feszültséget, ha túl akarna szaladni, visszaveszem az áramot, nehogy beleütközzön a védelmi határba.
Tehát ez egy ilyen orosz technika, de szükséghelyzetben kisegít, ezért nincs is igényem másra.
Hasonlót megoldanak processzorral, ez olyan dolog, hogy laikusoknak miért ne automatizálják, nekem felesleges.
...valószínűleg azért fejlesztették ki, mert ezzel tudták viszonylag egyszerűen megoldani az akku regeneráló töltés-kisütés közben mód áramerősség/ feszültség vezérlését.
Nem tudom, mire gondolsz, de ez nem így működik.
A töltés közbeni söntölésben is van fantázia, akku feljavításához. Más kérdés, hogy sikerül-e, vagy érdemes-e ilyennel foglalkozni. Próbálkozni persze lehet.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
agyarka
aktív tag
Elővettem a 2010 ben vásárolt Aldis CPL-2054-es töltőmet és - hosszú idő után ismét - megmértem.
Úgy látszik ezekből is többfélét gyártottak ugyanazon kód alapján, mert a jelenleg a neten fellelhető (2015-ös) használati útmutatóval ellentétben a készülékhez adott leírásban nem szerepel CHA jelzés, és a készülék sem produkálja.
A feszültség kijelzője a +-2% körüli pontosságú multiméteremhez képest kb. -0,06 - -0,1 eltérést mutat 1 tizedesjegyre kerekítve. A méréseknél a multiméter adatait közlöm:
Feszültség korlát: 14,4 (hópihét nem mértem)
A 14,4 V elérése után 13,6 -on tölt tövább, kb 60 mA ig, majd megszünteti a töltést, és figyeli a feszültséget,
12,8- nál újra tölt 800mA - 60 mA ig, majd megszünteti a töltést, és figyeli a feszültséget.Negatívumok:
- áramkimaradás esetén egyik töltési folyamat sem indul újra,
- nincs háttérvilágítás a kijelzőn.
Új hozzászólás Aktív témák
- Robogó, kismotor
- YouTube
- Anime filmek és sorozatok
- OLED TV topic
- Total Commander
- Google Pixel 6/7/8 topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- További aktív témák...