- Witcher topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- No Rest for the Wicked - Megkaptuk a korai kiadás gépigényét
- Ghost of Tsushima: Director's Cut - Íme a gépigény
- Warhammer 40.000
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Dead Island 2 - Már elérhető a SoLa DLC
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- PlayStation 1 / 2
- PlayStation 5
Új hozzászólás Aktív témák
-
kastner
csendes tag
Észrevétel: Akku töltés után indít, előtte csak nyekkent. Tehát a töltő töltött. A 12,8 V néhány nap alatt szép lassan feljebb kúszik, ha az ember egyfolytában napokra rajta hagyja, azaz a töltő továbbra is tölteni fog. Ha türelmesen várunk (néhány nap), az a feszültség érték felmegy 14 volt környékére. Van ilyen töltőm (csak most éppen autóm nincs), ugyanezt csinálta az én töltőm is. Szerintem a töltő rendben van. Nekem bevált. Türelem!
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
Sziasztok!
Ha véletlenül egy HB-5A12 nevű töltővel találkoztok, akkor tudjatok róla, hogy nincs csepptöltés, vagy más néven szinten tartó töltés funkciója. A magyar nyelvű leírás nem írja, de az angol nyelvűben benne van, hogy amint elérte a feszültség korlátot (autó, ill, motor állásban 14,4V, téli üzemmódban 14,8V) lekapcsol, jelzi, hogy fel van töltve, és semekkora áram nem folyik. Leellenőrizve, így van valóban. Arról nem szól a fáma, hogy valamilyen szint alatt visszakapcsol-e, a mérések azt igazolják, hogy nem. Így ez a töltő nálam a nem javasolt kategóriába esett. Hasonlít a kis 3A körüli Ctek töltőre, ellenben ott van csepptöltés.
Üdv Inhouse
-
Soma01
veterán
Az a AKKUKRAFT töltőre hány év garancia van? A honlapon nem találtam erre vonatkozó leírást.
-
Harkovz
aktív tag
[link] Global CH611 - et néztétek már? Jónak tűnik. Hasonló a töltés mint a Ctek - nél. Most akciós is.Ennyit szerintem nagyon megér.gondolkodom rajta...
[ Szerkesztve ]
-
Harkovz
aktív tag
Használati utasítás:[link] vélemények?
-
Brogyi
senior tag
válasz Harkovz #2757 üzenetére
A papír alapján jó vétel ha szükséged van a 20A töltőáramra. A karakterisztika, és a tudás ennyi pénzért jó.
A nagy kérdés, hogy hozza-e a papírformát, mert a papír sokat elbír.
Nekem a CTEK mellett a Forex nagyágyúja ugrott be. A karakterisztika hasonlít egy picit a felezős technikára.
Ha fővárosi vagy akkor megmérhetjük közösen. Persze ha érdekel.
Na, ha ez pontos akkor ez lenne a bicklihez is jó, és a traktorhoz is jó változat. Természetesen a nagy akksikhoz érdemes megvenni. Mérés nélkül többet nem érdemes írni róla.
Azért az angol pdf jobb.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz Harkovz #2759 üzenetére
Nézőpont kérdése, hogy jó a töltés, vagy az az akku is azért nyíródott ki túl hamar, mert 14,4 V-ra, sőt fölé tölt. Ha csak ezt a topikot nézi valaki nyitott szemmel, időről-időre láthatók ilyen példák, amikor a felső határra töltött / túltöltött akkuval van probléma.
Természetesen, ha az autó ilyen, sőt direkt így tervezték, az egy dolog. Más dolog, hogy mennyire jó az a koncepció, ami egyes esetekben az akku gyors elhasználódását eredményezi.
Olyanra nem emlékszem, aki normál tartófeszültségen használt akkura panaszkodott volna (13,8 V).
Az viszont kétséges, hogy emiatt érdemes-e szulfátlanító töltőre beruházni, ha az akku állapota úgyis romlik (vagy csak nem javul) és végül másikat kell venni. Azt a pénzt akár egy új akkuba is lehetne tenni.
A szulfátosodás inkább tartós alultöltés, gyakori mélykisülés miatt alakul ki. Az akku lemezeinek részleges elhalását, elszigetelődését kell elképzelni, melynek során csökken a kapacitás, nő a soros belsőellenállás.
A túltöltés, illetve azzal járó pezsgés a lemezek erózióját váltja ki, részecskék válnak le, ami átvezetést képezve (párhuzamos ellenállás) növeli az önkisülést.
Tehát szigetelés vagy vezetés, alapvető különbségről beszélünk. A feszültség említett csökkenése szerintem inkább az utóbbi problémára utal.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Harkovz
aktív tag
Lesz a Lidlben is újra kis töltő ha érdekel valakit.
-
kuruc01
tag
A nagy hidegre tekintettel behoztam az 5 éves akkumulátort,a töltő fél óra alatt végzett azt mutatja teljesen feltöltve.Normális ez egy 5 éves akkunál vagy nem értem,olyan jó állapotban lenne?
-
Kernel
nagyúr
válasz kuruc01 #2762 üzenetére
5 A-os töltővel minden további nélkül. Ha nem volt nagyon lemerülve, akkor azért.
Ha nagyon le volt merülve, akkor is van ilyen, hogy túl hamar felszalad a feszültség 14,4 V-ra, amitől a töltő "azt hiszi", hogy tele van. De ez nem feltétlenül igaz. A túlmerült akkunak megnő a belső ellenállása, emiatt először alig vesz fel áramot, így még az okostöltőt megtéveszti.
Esetleg a még annál is okosabb lépcsős töltőn nem tud kifogni.
De a másiknál is ilyenkor rajta kell hagyni csepptöltésen. Ahogy csökken a belsőellenállás, nő a felvett áram, feszültség visszább esik, amit a töltő érzékel és a nagyáramú töltés újraindul.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Elemental
addikt
Szevasztok!
Vettem ctek mxs 5.0 töltőt.
Hogyan célszerű használni? Garázsban tartott autónál a téli hónapokban havonta egyszer felteszem egy éjszakára recond módban?
A töltéshez le kell vennem a sarukat? Autóvillamossági haver azt mondta, hogy nem kell levennem semelyik sarut töltéshez, de a neten olvasni mindent, azt is, hogy elég csak a negatívot levenni, azt is, hogy mindkettőt le kell. Ti hogyan szoktátok? -
Kernel
nagyúr
válasz Elemental #2765 üzenetére
Olyan butatöltőkre vonatkozik a lekötés, ami túltöltéssel a jármű elektronikáját is károsíthatja.
Amikor naponta megy az autó, nem szükséges tölteni általában. Bár így is előfordulhat néha energiadeficit, amikor ablakfűtéstől kezdve sok fogyasztó megy, miközben városi forgalomban nem képes ugyanannyi visszatöltődni.
De a gyakorlatban inkább a többnapos állás szokta indikálni a rátöltés igényét.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Elemental #2765 üzenetére
Ha jól emlékszem, azt írták itt, hogy recond módhoz javasolja a használati uti levenni a sarut! De azt szerintem elég évente is!
Én offal töltök, hetente mérem az aksit, és disellel napi 2x15km-el simán maxon van az aksi 12,9V úgy, hogy az autó 13,8-13,9V-al tölt!
Egyszer merült le a zsírúj aksim (de akkor is indított), amikor a szervizben volt 4-5 napot! Kaphatott pár startot!
Tehát nem a heti töltés ajánlott, hanem először felnyomni rendesen, 1-2 nap, aztán csak hétvégente multival lemérni!
Én ezt teszem!
[ Szerkesztve ]
-
Elemental
addikt
Köszi a válaszokat!
A leírásában nem olvastam, hogy le kéné szedni a sarut, sőt, most hogy keresgettem, azt írja, hogy maradhat az autóban az akksi.
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy66
senior tag
válasz Elemental #2772 üzenetére
Ezt írják:
Járművön belül felszerelt
akkumulátorok esetén
1 . Csatlakoztassa a piros szorítósarut
az akkumulátor pozitív pólusához.
2. Csatlakoztassa a fekete szorítósarut
a jármű karosszériájához az
üzemanyag-vezetéktől és az
akkumulátortól távol.
3. Csatlakoztassa a töltőt a fali
aljzathoz
4. Az akkumulátor leválasztása előtt a
fali aljzatról válassza le a töltőt.
5. A fekete szorítósarut válassza le a
piros előtt.És ezt rajzolják...
-
crissprivat
senior tag
válasz Elemental #2765 üzenetére
Szia.
Ha recond módban használod,akkor kösd le az akkut. Idösebb akkunál érdemes évente 1x lefutattni. Nagyon sokat ne várj töle.
Ha simán töltöd,semmit nem kell lekötni. Több bonyodalom származhat a lekötésböl,pláne,ha egy újabb autóról van szó.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #2775 üzenetére
Biztosíték itt nem sokat ér, attól még könnyen túl lehet tölteni az akkut, ha a töltő nem áll meg 14,4 V-nál.
Mivel bármi elromolhat, elvileg egy ilyen töltőnek is lehet olyan hibája, amitől megfut. Alapvetően ez is egy kapcsolóüzemű tápegység, csak a szabályzóköre van speciálisan kialakítva.
Tehát ez bizalom kérdése is, illetve esélylatolgatás. Szerintem elég kicsi az esély, hogy kárt okozzon (ami nem egy szakmai meghatározás, de ez van).
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz Jimmy66 #2774 üzenetére
Vannak ilyen általános biztonsági szabályok, amit feltüntetnek, hogy a gyártót semmi vád ne érhesse. De az nem jelenti, hogy mindent halálos komolyan kell venni.
Ez a szabály is még a régi időkből származik, amikor valaki véletlenül összeérintett két fémcsipeszt, amitől szikra keletkezett, amitől a töltés közben keletkező durranógáz berobbant. Ezért tilos dohányozni is a közelben, illetve a szellőzést is biztosítani kell.
De:
– Ezek a csipeszek szigeteltek.
– A töltő a vízbontási küszöb (14,4 V) alatt dolgozik.
– A töltő maga nem tud szikrát létrehozni, az áramkorlát miatt, illetve a kondenzátoros pufferhatás is ki van védve.Akkor, miről beszélünk...
Ennél sokkal lényegesebb, hogy amikor az akkut kiszereljük, mindig a testkábelt (jellemzően a negatív) kell először levenni és utoljára feltenni.
Ha előbb a pozitívnál hadonászunk a villáskulccsal, ott valóban könnyű testre zárni az akkut. De ha levettük a testkábelt, akkor ilyen módon már nem lehet zárlatot csinálni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
agyarka
aktív tag
válasz kuruc01 #2781 üzenetére
1 APC m van, és több Belkin. Már nem emlékszem, hogy mennyiért vettem, elég húzósak voltak. A hátoldalukon nem látom hírtelen, hogy mennyit bírnak. Annak idején az asztali géphez APC vettem, a többi cucchoz meg a garancia értékének függvényében többféle Belkint.
Kernel
1x volt egy ócska hibás töltőm. Legyengült akkuval 3/4 óra alatt felszaladt 16,8 V ra. Szerencsére nem lett semmi baja a kocsinak, de leizzadtam.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz kuruc01 #2783 üzenetére
Tudomásom szerint az APC és a Belkin is jónevű "D" osztályúnak megfelelő finom fokozatú túlfeszültség védőket gyárt. A magasabb védelmet garantáló (<1,5 kV) készülékek drágábbak. Az eltérő garancia egyben marketing is.
#2787 embe
Torque a 12V os akku feszültségét mutatja, nincs külön PID a töltőfeszültségre. Amennyiben van töltés, akkor úgyis a magasabb kapocsfeszültséget mutat, ami tölti az akkut.[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
válasz agyarka #2785 üzenetére
Na majd meglesem.
Egyébként nekem be volt állítva az Of scaanerren egy olyan, hogy OBD feszültség. Ez menetközben 13,2-13,4V között volt.
Most rámértem a tegnap délben leállított kocsi akksi feszültségére multival. 12,7V. Ez rendben van ugye?
Nálunk most éjszaka -20°volt itt keleten.Érdemes lecserélni a Lidl töltőt - egy másik Lidl töltőre?
Gondoltam eladom az enyémet vagy 4eFt.-ért, még van rajta 2 év gari. Vennék helyette egy kijelzővel szerelt - ugyanilyet... Vagy értelme nem sok?[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
zsoca67
tag
[link]
Erre valaki? Nem jó helyen kérdeztem a gyakorin -
raziel01
veterán
Üdv,
Ha szinte minden nap járok a kocsival rövid távokat és pusztán csak ellenőrzésképp rádugom a Lidl-ös töltőt megnézni, hogy kell-e tölteni akkor melyik módot válasszam majd? Még sose használtam de most a minusz 18 fokok miatt kipróbálnám. Kiszerelni nem fogom az akkut és leszedni a sarukat se.
MODE 3 vagy MODE 4 legyen?
Elvileg a MODE 4 van a hidegre, csak az udvaron tudom tölteni és minden éjszakát az udvaron tölt a kocsi, szóval akkor válasszam azt? -
Kernel
nagyúr
válasz zsoca67 #2792 üzenetére
Már a kérdés is zavaros:
Miért javasolják azt, hogy a gépkocsi akkumulátor testkábelét a karosszériához csatlakoztassuk töltéskor?
Test = karosszéria, hová kötnéd a testkábelt, ha nem a karosszériára? Ehhez jön még, hogy a járművek manapság negatív testelésűek, vagyis test = negatív.
Ha nem írod utána, nem lehetne érteni:
Lehet-e abból probléma, ha én közvetlenül az akkumulátor pólusára csíptetem?
Olvass vissza, épp tegnap fejtettem ki bővebben:
https://prohardver.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_2780-2780.html
Meg az előzményét is:
https://prohardver.hu/tema/re_brogyi_ctek_akkumlator_tolto_es_masolatai/hsz_2774-2774.html
Annyit tennék még hozzá, az említett távoli csatlakozásnak is elvileg az a szerepe, hogy az akku közelében termelődő gázoktól távolabb keletkezzen a szikra. Ha keletkezik.
De manapság már nem úgy megy a töltés, hogy kitekerjük az akku dugóit, odapörkölünk neki egy butatöltővel, hadd pezsegjen és érezni a gázt a garázsban, tehát ezért sem olyan veszélyes a dolog. Meg a többi, amit már leírtam.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
xeo98
csendes tag
Két helyen tudom figyelni:
[FORD]Battery Voltage [221172] - ez "egyedi" PID, külön töltöttem le
Voltage (OBD Adapter) [ff1238] - ez alapból benne van
Mindkettő ugyanazt az értéket mutatja, 14,56V közvetlenül hidegindítás után alapjáraton. Ahogy melegszik úgy esik vissza 14,3-ig ez alá nem nagyon megy. Érdekes módon fordulattól független a töltés.
Próbaképp rajtahagytam az Aldis töltőt hópihe módban 24 órára, így felment 13,3V-ra. Sima autó módban megállt 12,8-nál akármeddig volt rajta.
-
-Gabesz-
senior tag
sziasztok!
A nagy hideg meghozta a kedvem az akuk töltéséhez. Mivel van 2 autó is lent a parkolóban ezért akár felváltva is tudok tölteni A kisebbik autó már pénteken nem indult, a kis 35 amperes aksiját ma töltöttem fel, A biztonság kedvéért felhoztam a másik autó aksiját is és pár órát rátöltöttem, mert szombaton délelőtt már nagyon keservesen forgatott indításkor.
Viszont ami miatt itt vagyok az az, hogy egy majd 30 éves töltőm van. Egész pontosan egy Botond 6 amperos, ilyen ni: [link]
Gondolom ez nem automata és nem tudom ezekhez a modern gondozásmentes aksikhoz mennyire passzol.
Igazándiból feltűnt, hogy töltés közben az amper jelző ledsor nem világít, szóval vagy nagyon kis árammal tölt, vagy egyéb ok miatt (a ledsor jó). Pár óra töltés után fülelve enyhe buborékolás hallható, nem pezsgő, csak enyhe, pár másodpercenként. Tehát a töltés meg van. Túl sokáig viszont nem mertem fent hagyni, nehogy tultöltés legyen. így csak 5 órát töltöttem, majd levittem és pompásan működött.Van valakinek tapasztalata ilyen retro töltővel, vagy már mindenki újabbra váltott?
Nézegettem most én is a modernebb lehetőségeket, egyenlőre az akkukraft ami megtetszett, de egyenlőre megvárom ki mit javasol, érdemes-e váltani.
Töltőkön kívül még ami tetszik, az ezek a kis modern mini bikázók. használt már valaki ilyet?
Új hozzászólás Aktív témák
- Hardcore café
- Íme, a Huawei Pura 70 széria
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Parfüm topik
- Az alaplapok okozhatják az újabb és gyorsabb Intel CPU-k instabilitását?
- Aliexpress tapasztalatok
- Gyúrósok ide!
- Milyen házat vegyek?
- Nők, nőügyek (18+)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
- i7 6700/ 32GB DDR4/ R5 430 2GB DDR5/ 256GB m.2/ Esprimo D756
- Lenovo Tab m8 4th gén
- Játékra!: Ryzen 5 4500 II RTX 2070 8GB II 16 GB RAM II 1 TB Nvme SSD
- Samsung Galaxy TAB S9 Ultra 12/512GB 5G VADONATÚJ BONTATLAN eladó!
- GAMER PC - RTX 3060 12GB - i5 10400F/11400F - 16GB 3000MHZ DDR4 - 240GB SSD - 500GB HDD