Új hozzászólás Aktív témák
-
agyarka
aktív tag
válasz Firestormhun #2650 üzenetére
Nem szeretem a kikapcsolhatatlan hőmérséklet kompenzálást, mert megnehezíti a hibaszűrést.
Ráadásul a töltők csak kis része rendelkezik az akku házára helyezhető érzékelővel ( a legkorrektebb közvetlenül a pozitív elektródán történő mérés lenne), ami miatt a kompenzálás gyakran nem valós értéken alapul.
Arra azonban költséghatékony megoldások, hogy a töltőt az akku közelébe helyezve jól működő rendszer esetén csökkentsük a túl magas, vagy alacsony feszültségű töltést.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ha rejtett fogyasztó szívja le, az egészen más téma.
Valójában összetett a probléma. Adott egy gyengélkedő akku, ami nem
tartja a töltést (=>12,3V rögtön) és nem is igazán "veszi fel". Legalábbis
a CTEK-kel feltöltve is másodpercek (!!!) alatt végigszalad a "lemerülttől"
a majdnem készig. Ott picit elszüttyög de azzal se sokat, s csak azért,
mert AGM, amit ugye 14,7-re tolna... A Lidl/Aldi töltő rögtön kiírta, hogy
"kész" van, hiszen felszaladt a fesz 14,4V-ra... Semmit nem tolt bele.Megmértem az utólagos fedkompot... A manuáljában írtaknak megfelelő
a készenléti fogyasztása, nem "abnormális" (4-12 mA között írják jónak).
Összesen 11,3 mA folyik, ebben benne van a gyári fedkomp fogyasztása,
ami minimális lehet (egy órát járat + a napi számláló 100m értékét tartja).Teljesen feltöltött akkuval amúgy a xenon se rántja le 13,8V-ra, hanem 14
megvan akkor is, ellenben nélküle még magasabbra szökik a fesz. Sajna
már tényleg túltöltés kategóriába (14,4-ről indul, ki tudja hol áll meg: 15?)
Ahogy írta Brogyi, balgaság lenne elfüstölni a fesszabot terhelés nélkül...
Szerk: viszont terheléssel meg nem jön ki akkora fesz, innen jön a 13,8V.Azt hiszem, ennek a 11,3 mA-nek nem kéne leszívnia, szóval ez van.
Értelemszerűen, ha akksit cserélek, akkor fesszabot is kéne, addig meg
inkább "rátöltögetek" (ha már beépítettem a gyorscsatlakozót fixre).
A gyengélkedés ellenére az indítózással nincsnagygond: az a lényeg...
Szerk: találtam is ilyen tesztet, hogy a CCA lassabban degradálódik...[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2652 üzenetére
Az nem sok, esetleg van a tesznek az a módja is, amikor töltés után semmi nincs az akkura kötve.
Meg az jó még, amikor az akku tetején fel lehet feszegetni a műanyag takarólapot, dugókat kivenni. Ha töltés közben / végén 5 cella pezseg, egy cella gyanúsan csendben van, akkor ott a gond.
A leírtakat okozhatja ilyen cellahiba, amikor kis átvezetés keletkezik benne. Ettől nem csak gyorsabban merül a többinél, de az igénybevétel miatt idővel növekszik a cella soros belső ellenállása is. Míg a merülést okozó ellenállást párhuzamosan kell elképzelni.
Ilyenkor a kapocsfeszültség úgy áll össze, hogy 5 cella már teljesen fel van töltve (pl. 5 x 2,4 = 12 V) vagy túl is van töltve. Ehhez jön még a hibás cella csökkent (vagy hamar csökkenő) feszültsége. Töltés közben a hibás cella ellenállása miatt hamar felszalad a feszültség, amitől a töltő leáll. Indítózásnál viszont a szokottnál jobban esik a feszültség, szintén emiatt.
Vagy az is elképzelhető, túltöltés miatt az összes cella állapota egyformán romlott egy kicsit. Erre utalhat az is, hogy egy cella hibája esetén általában gyorsuló ütemben kinyíródik, amitől viszonylag hamar használhatatlan lesz az egész.
Meg az is valószínű, ha jó állapotú akku lenne, kisebb belső ellenállása folytán a generátorra is jobban ráterhelne, emiatt eleve kisebbre állna be feszültség.
Hibás akkunál nem csak a külső töltő feszültsége szalad fel túl hamar, elvileg ugyanez érvényes beépítve is. Legalábbis, ilyen söntszabályzós rendszerben az akku is szerves részét képezi az egyensúlynak. Persze, attól még az autós rendszert sem szabad akku nélkül járatni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2655 üzenetére
Én 31 ért vettem tavaly Fétistől volt kedvezményem.
Mérőkábel pont olyan hosszúságú mint a csipesz és a töltő közötti rész.
Egyik vége a töltőbe, másik a csipeszbe megy.Jó cucc, ha kell kakaó akkor itt van. Egyébként karbantartó töltésnél ugyanannyi idő alatt végez, mint az 5.0
Ezt a 10 est a régi orosz töltőm helyére vettem [link] Ugyan ilyen van nekem is, narancssárga.
Mondom ez a ctek már kiszolgál nagyon hosszú ideig.[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
A korábban említett forexes T2332 töltőnek megjelent a TFT verziója ami mint azt a neve sugallja TFT kijelzővel van szerelve. Funkcióit tekintve nem látok változást. Az árat viszont szépen medobta. Elődjével ellentétben ennél kétségeim vannak a gazdaságos javíthatósággal kapcsolatban. A dizájnos kijelző miatt ezt már nehezebben tudom elképzelni egy mezőgazdasági gép állomáson.
A húzós 70+ ára viszont annak nem is annyira húzós, aki a 32A ki tudja használni. A 25A és Ctek sem olcsóbb. -
agyarka
aktív tag
válasz crissprivat #2659 üzenetére
Nekem csak azzal van bajom, ha nem kikapcsolható, és nincs részletesen dokumentálva. Ellenkező esetben nem tudom ellenőrizni a rendeltetésszerű működését.
[ Szerkesztve ]
-
L1m1
tag
Sziasztok!
Nem tudom mennyire vág a témába de egy kis segítséget szeretnék kérni.
A kezeim közé került egy kis 5 éves Bosch S3 56Ah akksi.
Látszólag nem tűnik rossznak se szakadás, se cellazárlat... Töltés után a feszt szép lassan ejti...
Viszont az akksi + csati rövid oldalán van egy pukli, azaz az egész egy pukliKérdezném a hozzáértőket, hogy ez mitől lehet? Az eredeti tulaj (szerintem) rendszeresen túl töltötte.
Amiért már nincs használatban, hogy hidegben egy hét állás után már nem indult vele az autó.Érdemes vele foglalkozni, vagy inkább veszélyes lehet?
Csatolok egy pár képet remélem kivehető a pukli mérete az egyik feléhez igazítottam egy vonalzót.
Köszönöm
Ui.: Az AKKUKRAFT-tól kaphatnék egy kis reklám díjat
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
Hali.
Hát a fotóid nem valami sokat mondóak,javítok,inkább nagyon is sokat mondóak bocsi (telón nem jól láttam) De amint írod,hogy durván fel van púpozódva és lassan elengedi a feszültséget,az nem sok jóval kecsegtet egy akkunál. Nagy valószínüséggel az akkuban a szulfát lerakkódás és zárlat végett van ez a jelenség. Eléggé a végét járja,nem szerencsés egy ilyen akkuval kísérletezgetni. Ezt írom,mint egy laikus.[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Kernel
nagyúr
Egyáltalán nem érdemes vele foglalkozni, nem is tudnál mit tenni. Szét van rohadva a belseje, a szélső cellában felduzzadtak a lemezek.
A nyomást az is elengedi gondolom, erre a célra szokott lenni egy apró lyuk, a felső címke alatt rejtőző dugósoron.
Úgyhogy robbanni elvileg nem fog, csak épp javíthatatlan hulladék. Veszélyes hulladék.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
Tegnap 12,56V ma reggel 12,47V
-7C fok volt az éjjel rohadtul szívja a hideg. -
Kernel
nagyúr
Ami még kimaradt, az érthetőség kedvéért: valószínűleg előbb csak elfőzte a vizet, belső átvezetés miatt. Később a szárazon maradt lemezek elkezdtek rohadni, oxidálódni, duzzadni.
A víz időben való pótlása sem segített volna egyébként, mert az átvezetést nem szünteti meg.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #2666 üzenetére
+1
-
77karesz
tag
Sziasztok !
Már órák óta olvasgatok ebben a témakörben.
Szeretnék venni egy normális akksitöltőt,ami nem teszi tönkre az akksit.Csak rátölteni kellene télen.
max 10 rugót szánnék rá.Ezeket találtam,a visszaolvasottak alapján,és 1-2 mást.:
https://edigital.hu/akkumulator-toltok/extol-craft-mikroprocesszoros-vezerlesu-akku-tolto-417300-p405339
http://jarmu-akkumulator-tolto.arukereso.hu/carstel/t01-80-028-p276239501/
A carstel felé hajlok,csak nemtom az elég lenn-e egy 45ah-s zárt akksihoz?
Kösz a választ
-
Brogyi
senior tag
Kinai CTEK.
[Nagyon jóóó.] -
Kernel
nagyúr
Szétszedős tesztet egyelőre nem találtam róla, csak egy másik eladót, ahol van két visszajelzés:
https://www.aliexpress.com/item/-/32729808311.html
Egy francia vevő szerint tökéletes, de lehet, hogy nem is ért hozzá. Másik:
"Разобрал это чудо, на посмотреть что внутри. Плата не промыта от флюса, При работе токами 5.5 А сильный нагрев алюминиевого корпуса. Внутри радиаторы на прищепках-надо менять на нормальные. При 3 стадии U почему то в место 14.4В переходит при 15.2В. Ну а так ничего себе кипятильничек."
Tehát nem tetszik neki, hogy a panelról nincs lemosva a flux / gyanta, ami ugyebár a legkevesebb lenne. Kellemetlenebb, hogy kevés szerinte hűtőborda, 5,5 A töltőáramon túlzottan melegszik és 15,2 V-ra tölt.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
válasz crissprivat #2677 üzenetére
Az egy ruszki tapasztalat ahol simán van -20°C is. A múltkor valamelyik arra panaszkodott, hogy nem megy a töltője. Nem lát semmit a kijelzőn. Valamelyik tapasztalt megkérdezte, hogy mennyi a környezeti hőmérséklet. -25°C volt a válasz. Azon a hőmérsékleten semmilyen kommersz elektronika nem működik.
Ennek fényében kell nézni a ruszki válaszát. Főleg úgy hogy a CTEK eredetiben a hőmérséklet érzékelője nem kikapcsolható. -
csgabee
tag
Erről mi a véleményetek? [link]
Sokallom a CTEK árát .Igaz lehet,hogy a végén az lesz.Viszont,ha van olcsóbb megoldná,és jó minőség,támogatnám
-
csgabee
tag
Esetleg erről vélemény:
[link]5912Ft+gondolom posta.
[ Szerkesztve ]
-
csgabee
tag
válasz Firestormhun #2681 üzenetére
köszönöm.Ctek-hez még spórolnom kell kicsit.De mindegyikőtök ezt a töltőt ajállja.Elgondolkodtató...
-
csgabee
tag
válasz crissprivat #2683 üzenetére
Kollega ez is CTEK
Egy snassz 45 ah -os akksit kell majd tölteni vele.És egy 45 ah-s Bosch-t. -
csgabee
tag
válasz crissprivat #2685 üzenetére
Esetleg ez ? [link]
Ez is jónak tűnik.......Jobb volt anno,amikor volt 2 fajta töltő.Bőség zavara van. HA tudnám,hogy örökös lenne a ctek -persze,azt vennék..
-
crissprivat
senior tag
válasz csgabee #2686 üzenetére
Semmi sem örök életü
Az már rajtad múlik melyiket veszed. Egy kategória. Az extol 3,8A a carstel 2A tud kisajtolni magából. De karbantartás szempotjából ez nem lényeg,mivel ott nem tolja maximum erösséggel az áramot az akkunak úgy sem.
A döntés a tiéd. Válassz bölcsenJézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
kazan23
aktív tag
Sziasztok,
100Ah-ás diesel bódéhoz Einhell-cc-bc-6-m 12.990-ért postával, vagy Carstel-Inteligens-tolto-12V-8A 15.990+950-ért lenne az "okosabb" választás?[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz kazan23 #2689 üzenetére
Általában a kapacitás tizedrészének megfelelő áramú töltőt célszerű vásárolni, ami már alkalmas arra is, hogy ha váratlanul nem indul az autó, néhányszor 10 perc töltés után beindítható legyen. Persze, ez függ a merültség fokától, de sok esetben már ennyi is elég.
Tehát egy 10-es nem ártana ahhoz, míg a másik kettő kompromisszumos. De ha van idő, vagy csak fenntartásra, éjszakai rátöltésre kell, azok is rendesen használhatók.
Itt van hozzá PDF manual:
http://products.einhell.com/com_en/cleaning-car-accessories/battery-chargers/cc-bc-6-m.html
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
agyarka
aktív tag
válasz Firestormhun #2681 üzenetére
5 helyett 2 év cseh bolti garanciával nem tűnik annyira jó biznisznek.
Elég sok nagyobb teljesítményű töltőjük is van, de drágábban mintha a hivatalos importőrtől vásárolnánk.
-
kazan23
aktív tag
Köszi Kernel!
Na, az Einhell-t majdnem benyaltam, ugyanis az Edigital ezt állítja hamisan/tévesen: "Töltési áramerősség: 12 A"
(volt már több Einhell szerszámom is, az első élményeim alapján németangolosítva csak egypokolnak nevezem)Aldi/Lidl ugye inkább 4A körülieket árul?
Mi az Extol és a Carstel közt a különbség 1,5X-ös áron?[ Szerkesztve ]
-
Rent
senior tag
Carstelt nem ajánlom, nekem 1 évet bírt. A merült akksikat nem tölti, 5 perc után feltöltöttnek mutatja, persze nem azok.
Aki töltőt akar venni, vegyen egy CTEK-et, vagy ne vegyen semmit. Nekem a carstel volt drága, mert 1 év gari volt rá és 10E Ft volt. Természetesen 1 év és pár hónaposan ment tönkre. (Ha egyáltalán addig normálisan működött)
Vegyetek CTEK-et 5év garival, vagy tegyétek félre új akksira a pénzt, ha nem szántok rá annyit. -
K Norbi
addikt
Az új továbbfejlesztett Ctek [link]
-
Jimmy66
senior tag
-
Jimmy66
senior tag
válasz crissprivat #2699 üzenetére
Természetesen, nekem is ez a meglátásom.
Új hozzászólás Aktív témák
- Crypto Trade
- Újabb kriptotőzsdéről derült ki: ömlik rá az illegális pénz
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- MG ZS EV menetpróba
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Politika
- Luck Dragon: MárkaLánc
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- További aktív témák...
- Szücsivill Kft - villanyszerelés - kamera rendszerek - okos otthon
- ZOTAC GeForce GTX 1080 Ti AMP Extreme
- Samsung Galaxy Watch 46mm dobozos szép jó akkuval
- G.Skill 48 GB DDR5-7200 (2x 24 GB) 8400 + Alphacool ddr5 ram modul
- Macbook Pro 16" 2019 i9-9980H 64GB 1024GB AMD Radeon Graphics 5500M 8GB 3K Retina
- Delta T-Force RGB DDR5 2X16GB 7200mhu
- PlayStation 5 (PS5) 825GB. SSD. Lemezes konzol (CFI-1216A.) Makulátlan állapot,hosszú garancia.
- ZOTAC 1080 Ti AMP Extreme + NZXT Kraken G12 + NZXT Kraken X63 a tökéletes hűtésért
- 2026 -ig garanciás Sony Bravia KE85XH9096 ( 215cm) 4K Led tv eladó! Csere, beszámítás, is lehet!
- Új Lenovo Thinkpad X1 Nano érintős 13" 2K laptop i7-1180G7 ,16GB,512 SSD,MAGYAR,1 év Gari,10 óra aku