Új hozzászólás Aktív témák
-
OldAkita
aktív tag
válasz zsoca67 #2877 üzenetére
Ezt alá tudom támasztani. A múlt héten valami -12 körül tettem töltőre az aksit és bár minden rendben lévőnek látszott, kigyulladt a 4. led is, reggel én is úgy találtam hogy 12.4-et mutatott a multimeter és a töltőn se a megszokott utolsó előtti zöld led világított, hanem ha jól emlékszem egyik se. Azt hittem amikor lecsaptam a motorház tetőt akkor mozdult el a csipesz, de a helyén volt.
Az érdekes az, hogy egy-két nappal korábban -16 volt és akkor töltött. -
kuruc01
tag
-
agyarka
aktív tag
válasz kuruc01 #2903 üzenetére
A zselés / géles akkukban a sav kötött állapotban van, ezért különösen érzékenyek a túltöltésre. Másképp fogalmazva a töltési feszültség nem érheti el a gázképződési határt amikor buborékok keletkeznek. Azért, hogy ez ne történjen meg, biztonsági ráhagyással 14,2V ban állapították meg a zselés akkumulátorok töltési végfeszültséget. Azokon a töltőkön amelyek képesek károsítás nélkül tölteni a zselés akku kat, ez a töltési végfeszültség / üzemmód választó.
Amelyeknél nem választható vagy nem fixen zselés akkumulátor töltő, azoknál a gyártó csak azt állítja, hogy készülékükkel tölthető a zselés akkumulátor, és nem azt, hogy károsodás nélkül.
Lehetséges, hogy éppen ezért vette pl.vissza az Optimate is a 6 os töltőjénél a töltési végfeszültséget 14,3 V ra. Ettől még a normál /AGM akku sem lesz alultöltött, csak nem lesz max rá töltve. A 7 esben éppen ezért a külön kapcsolható az AGM.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz Quattro #2904 üzenetére
Az autó meghajtásának nincs köze ahhoz, hogy milyen indító akkut tesznek bele gyárilag. Attól még, hogy hibrid nem muszáj bele AGM et tenni. Az utasokkal egy légtérben elhelyezés, a kifolyás biztosság, a fogyasztók, a maximális terhelés, a rendelkezésre állási idő, a karbantartási szükségletek és egyéb külső körülmények... , az ezekhez illesztett akku managment alapján határozza meg a gyártó az alkalmazott akku paramétereit és technológiáját.
A hibrid rendszer meghajtó NiMh vagy Li-Ion akkuit meg ne kötögesd, az esetleges Plug-in töltésen kívül jobb, ha elektromosságban jártas, megfelelő rendszerismerettel rendelkező ember foglalkozik vele.
Kis feszültség, kis szikra, nagy feszültség tetemes anyagi kár, ahogy a mondás tartja.[ Szerkesztve ]
-
Quattro
tag
válasz agyarka #2906 üzenetére
Nem, nem töltögetem a hybrid rendszer akkuját, eszembe nem jutott az. Tudom, hogy az már komolyabb szakértelmet igenyel. Csak az indító akksiról kérdezek de azzal kell foglalkozni mert állófűtés van az autóban és karban kell tartani az aksit, hogy bírja a terhelést.
Akkor ha jól értettem amit írtál akkor a Ctek MXS 5.0 nem alkalmas a zselés akkumulátor biztonságos töltésére hiába van a termék leírásában. Akkor inkább az MXS 7.0 kellene? Ha így van akkor kicseréltettem arra a töltöt ha még lehet.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz Quattro #2907 üzenetére
Hol van neked zselés akkud? Manapság egyre kevesebb helyen alkalmaznak.
A Ctek töltőkkel lehet biztonságosan zselés akkumulátort is tölteni, ha nem lehetne nem engednék forgalmazni.
Nem ismerem a Ctek szabályozását, de nem szívesen engednék rá ellenőrző mérés nélkül egy 7A es töltőt a 45 Ah Prius akkura. Ugyan az autó is nagyobb árammal tölthet néha, de külső töltésnél hosszú távon jobb betartani a 0,1C t.Az Optimate 6 ot lemértem, az a 6,5 Ah akkut 700 mA el töltötte, a 60Ah nál meg tolta a maximumot ami ugye nála 4,6 A ( nem elírás, 55 W os a töltő).
[ Szerkesztve ]
-
Quattro
tag
válasz agyarka #2908 üzenetére
Én csak abból gondoltam, amít mondtál:
"Amelyeknél nem választható vagy nem fixen zselés akkumulátor töltő, azoknál a gyártó csak azt állítja, hogy készülékükkel tölthető a zselés akkumulátor, és nem azt, hogy károsodás nélkül."
Mivel a Ctek MXS 5.0-nál nem lehet külön választani a zselés módot ezért gondoltam azt, hogy nem alkalmas biztonságosan ilyen aksi töltésére. Viszont a 7.0-nál külön van mód erre ahogy néztem. És most még ki tudnám cseréltetni arra ezért kérdezem ennyire.
Rákerestem a zselés aksikra, sok aksit hozott ki a kereső, hogy vannak ilyenek személyautókba valók.
Igen, pont akartam én is írni, hogy a 7A-es töltés nem sok-e a normál személyautó aksinak.Akkor az MXS 5.0 teljesen megfelelő akár a zselés aksi töltésére is? Akkor marad ez.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz Quattro #2909 üzenetére
Fussunk neki meg 1x.
Gépjárműbe nem használnak zselés/ géles/ kocsonyásított savas akkumulátort. A zselés akkuk tipikusan ciklikus munka akkuk, amik nem alkamasak hirtelen nagy áramot leadni ( indítás), és nagyon rosszul viselik a túltöltést ( kocsonya forralást).
A Ctek 7 nél akárhogy nézem nem látok választható 14,2 V ot, akárcsak az 5 nél.
Az, hogy hosszútávon nem biztos, hogy jót tesz egy töltő egy bizonyos akkunak az nem azt jelenti, hogy biztonságosan nem lehet vele tölteni.Tekintettel arra, hogy szavaidból azt veszem ki, hogy neked a Ctek gépjármű indító akkumulátor töltésére kell, amennyiben az akku a gyárival megegyező technológiájú akkor kizárt, hogy zselés legyen ( csak WET, felitatott, AGM lehet) ezért a Ctek 5 nyugodtan használható.
Amennyiben teljes bizonyosságot szeretnél nézd meg a tölteni kívánt akku jelöléseit.
-
agyarka
aktív tag
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2911 üzenetére
MXS 7.0 14Ah-150Ah tud tölteni [link] és nem kompenzál feszültséget ahogy a Test&Charge sem [link]
Dehát Normal módba fix 14,4V AGM 14,70VViszont a piros gombos küldi neki [link]
Temperature Compensation: Built in charge voltage compensation according to ambient temperature[ Szerkesztve ]
-
Quattro
tag
válasz DigitXT #2910 üzenetére
Ezt találtam hirtelen a neten. Ez AGM-es akkunak van írva de mögötte zárójelben ott van hogy zselés
http://www.akkuauto.hu/7-agm-akkumulatorok-zseles
Nem vagyok szakértő, dehogy vagyok az, ez volt a legelső, amit leírtam de szeretnék minimális szinten képben lenni de ahogy a mellékelt linken is látható félreérthető a dolog (legalábbis nekem)
-
Quattro
tag
válasz agyarka #2911 üzenetére
Igen, engem csak az indító aksi foglalkoztat.
Az hogy jelenleg milyen akku van benne attól még nem zárnám ki a lehetőségét annak, hogy kesőbb esetleg zselés aksi lesz benne vagy olyan autóm lesz és akkor azt is tudjam tölteni. Tekintettel arra, hogy viszonylag hosszú távra tervezi az ember a töltő vásárlását ezért olyan töltőt vennék, ami már tudja azt is. Nem kerül sokkal többe a 7.0., de akkor most már megértettem, hogy jó a 5.0 is.
Köszönöm az infókat!
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #2913 üzenetére
Valahol elvesztettem a fonalat. A linkeknek mi köze van a zselés akkuk hosszútávon optimális töltéséhez?
Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját. A Ctek nyilvános dokumentációja sajnos nem mondható pontosnak ( 7. fázis 5A a gyártó honlapján, LOL)
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2917 üzenetére
A linkeknek mi köze van a zselés akkuk hosszútávon optimális töltéséhez?
Egyértelmű jó hozzá.. Vagy te mit olvastál?Nem ismerem a Ctek szabályozását, de nem szívesen engednék rá ellenőrző mérés nélkül egy 7A es töltőt a 45 Ah Prius akkura. Ez egy marhaság.
Azért, hogy ez ne történjen meg, biztonsági ráhagyással 14,2V ban állapították meg a zselés akkumulátorok töltési végfeszültséget. Ahogy ez is.
Ezek már rég megdőltek.
Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját.
Ezek nem orosz töltők..
A Ctek 7 nél akárhogy nézem nem látok választható 14,2 V ot, akárcsak az 5 nél.
Az, hogy hosszútávon nem biztos, hogy jót tesz egy töltő egy bizonyos akkunak az nem azt jelenti, hogy biztonságosan nem lehet vele tölteni.Ezt gondolom csak viccnek szántad..
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #2918 üzenetére
Nyilván viccből irogatok.
Olvasni azt olvastam, hogy 14,4 V al tölt és szerintük ezzel tölthető a zselés akku.
Én csak azt mondom, hogy tölthetőnek ugyan biztonságosan tölthető, csak jobb lenne az akkunak az alacsonyabb töltési végfeszültség.
Szerinted mennyi az optimális töltési végfeszültsége a zselés akkuknak 25 C fokon?
Tényleg nem orosz töltők, azoknál elküldik szibériába aki így dokumentál egy töltési karaktarisztikát, azzal együtt akinek ezt ellenőrizni kellett volna, és mellé kerülne az akinél a jelzett hiba kijavítása elakadt.
Hibás dokumentáció éppen elég ok arra, hogy bizalmatlan legyek.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Fiúk!
Az tény, hogy nagyon sokan zselésnek hívják tévesen az AGM-et. -
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2919 üzenetére
Én mértem az enyémet 1 led semmi, 2 led finoman emeli a feszt és az ampert, 3 Led ha le van merülve az akku vagy rég volt töltve akkor ott tolja neki max ampert, ha nincs lép egyből a 4 es ledre ahol szépen beáll 14,3 14,4V közé ahol jó akku esetén is 4 órát eltölt Normal módba.
És közbe fokozatosan csökkenti az ampert a végén már épp csak dobál rá kicsiket, az 5 ös led csak ellenőrzi 3 percen belül nem esik a feszültség 12V alá.
7 Led és kész. Ott 13,60V és szinte 0 Amper. Szinten tartja az akkut.
Amit ír a Ctek az elírás!Szerinted mennyi az optimális töltési végfeszültsége a zselés akkuknak 25 C fokon?
Ha AGM akkor 14,7V 25C fokon, olyan nincs is hogy zselés.Zselés akku?
Nem zselés, hanem zárt rendszerű. A zselés akku tévhit, amit a gyártók elhintettek. Léteznek kötött savas, úgynevezett AGM rendszerű akkumulátorok, amelyekben az üvegszálgyapotba fel van itatva a sav, így az akksiból eltűnik a folyékony elektrolit, de ezeket az akkumulátorokat leginkább csak a START-STOP rendszerű autókba ajánlják.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz agyarka #2917 üzenetére
Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját.
Ezek tudható, szakmailag kitalálható dolgok. Először is, az a töltő nem való a másik fórumozó által írt 11 Ah kapacitású akkuhoz. Nem csak azért, mert laikusok részére külön közlik is:
Itt látszik, hogy a 20 Ah-s akkut is igen gyorsan tölti, egyáltalán nem kíméli:
Nem orosz töltő, laikus fanok ezt bizonyára úgy képzelik, hogy a Ctek valamilyen mágikus csodaárammal belelát az akku lelkébe, de ez csak ilyen butaság-alapú dolog, már akinek fogalma sincs a fizikáról.
( 7. fázis 5A a gyártó honlapján, LOL)
Ezt legfeljebb úgy lehetne értelmezni, hogy egyszerűen be van állítva ilyenkor 13,6V CV-korlát és 7 A CC-korlát. Tehát tartja a 13,6 V-ot, amihez ilyenkor már nem kell különösebb áram. Ha azonban bekapcsolnának az autóban valamilyen fogyasztót, azt 7 A mértékig kompenzálni tudná, CC-módban.
Hasonló, mint tegnap írtam az Optimate töltőnél, ahol 200 mA-t adnak erre a célra.
Ez meg, amit máshol kifogásoltak is:
Pedig megvan a logikája, csak a 2. szakaszt nem úgy kell elképzelni, hogy végig 7 A és 12,6 V (ami fizikai képtelenség általában, de minimum állapot- és kapacitásfüggő).
Csak addig 7 A, amíg eléri a 12,6 V-ot. Utána ezen a szinten tart, csökkenő áram mellett. Tehát ugyanaz a CC/CV feltétel, mint fentebb.
A 3. lépcső is hasonlóan működhet csak, de 14,4 V korláttal.
Az alkalmazott rövidítések, hátha nem mindenki érti:
CV - Constant Voltage
CC - Constant Current[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
S. Laci
tag
Ne veszekedjetek! Gépjármű indító akkumulátornak nem alkalmaznak zselés akkumulátort! Nem! Az más kérdés, hogy sokan az AGM-et, vagy egy egyszerű gondozásmentest is "zselésnek" hívnak tévesen.
-
K Norbi
addikt
Itt látszik, hogy a 20 Ah-s akkut is igen gyorsan tölti, egyáltalán nem kíméli
Ha le van merülve az akku küldi neki generátor is az se kíméli.A lenti táblázat egy üres akkumulátor 80%-os töltéséhez szükséges becsült időt mutatja
Ha normálisan csak karbantartani kell az akkut alig dobál rá valamit.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Mi a külöbség:
A zselés és az AGM akkumulátor esetében nagyon sokszor találkozunk fogalomzavarral. A köznyelvben – helytelenül – zselés akkumulátornak hívnak minden többé-kevésbé zárt akkumulátort, amelybe nem kell folyadékot tölteni. Nemcsak arról van szó, hogy a laikusok keverik a két akkumulátor típus fogalmát, de a biztonságtechnikai szakmán belül is többnyire zselés akkumulátor néven említik a riasztóberendezésekbe beszerelésre kerülő akkumulátorokat. Számos akkumulátor értékesítéssel foglalkozó üzletben, webáruházban is zselés akkuként kínálják a valójában nem zselés (hanem AGM) típusú akkumulátort. De mi is a különbség a kétféle típus között?Az AGM rendszerű akkumulátornál egy mikroszkópikus, ezredmilliméter vastagságú rostos üvegszálakból álló bór-szilikát lemezbe itatják fel a kénsavat. Ezt a szakirodalomban üveggyapotként is említett anyagot helyezik az elektródák közé, így biztosítva az egyenletes saveloszlást és a lemezek közti szigetelés kialakítását is. A zselés akkumulátorok elektrolitja is kénsav, de az elektrolitot szilika-gél hozzáadásával megkötik, és gél állapotúvá alakítják. A zselésítés hatására megszűnik a kénsav folyadék jellege.
Összefoglalva: az AGM akkumulátor elektrolitja felitatott, de folyékony kénsav, a zselés akkumulátor elektrolitja pedig elvesztette a folyadék jellegét. A biztonságtechnikában használt akkumulátorok szinte kivétel nélkül AGM típusok.
A zselés akkumulátoroknak nem árt, ha teljesen kisütik őket, sőt ez az a tulajdonságuk, ami miatt egyes berendezések tápellátásánál előnyt élveznek. Az AGM akkumulátorok akkumulátortöltője hasonló elvű, mint a hagyományos akkumulátoré, a zselés akkumulátor viszont más töltőt igényel, töltőfeszültsége alacsonyabb, a töltési ideje hosszabb, ráadásul igen érzékeny a túltöltésre.
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #2921 üzenetére
"Én mértem az enyémet ..."
Kis kapacitású akkun is mérted?"Amit ír a Ctek az elírás!"
Elírás előfordulhat, az ellenőrzésen átcsúszás már nagyobb gond. Az viszont rossz üzenet, hogy a többszöri vásárlói visszajelzés ellenére évek alatt sem sikerült kijaítani.Szerinted mennyi az optimális töltési végfeszültsége a zselés akkuknak 25 C fokon?
"Ha AGM akkor 14,7V 25C fokon, olyan nincs is hogy zselés."
Miért ne lehetne 12V os zselés akkumulátor? Az, hogy autókban nem használják a töltési feszültség kérdésében irreleváns.AGM et a nagyfogyassztós, vagy prémium kategóriás autókban használnak, nem csak Start - Stop os autóban. Sőt mivel drága a Start - Stoppos kocsikban is inkább az olcsósított verziót az EFB t teszik.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2930 üzenetére
Csak ez így megint irreleváns, mert nem erről volt szó:
- Azt, meg, hogy a 7A töltő optimális közeli áramerősséggel tölti a 14 Ah akkut, akkor hiszem, ha látom lerajzolva vagy ellenőriztem a töltési karakterisztikáját.
- Ezek nem orosz töltők..
Nem orosz töltő, de attól még a 7 A-os Ctek sem lesz olyan okos, hogy a 11 Ah kapacitású akkutól megijedve visszaveszi az áramot.
Ez egy 7 A-os töltő és nem kevesebb, ennek alátámasztására mutattam az ábrát.
Szerintem fórumon ajánlani nem szakszerű dolog, ilyen kis akkuhoz, ezt a nagyáramú töltőt. Ezt én már tegnap is láttam, csak nem akartam szóvá tenni.
Veled ellentétben ugyanis én nem keresem a piszkálódást, lehetőleg nem is szólnék hozzád, csak te szoktál mindig belém kötni.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
-
K Norbi
addikt
(#2932) agyarka Hagyjuk inkább..
Én ajánlottam? Mert nem látom Milyen 11Ah akku? ki beszélt itt 11Ah akkuról?
Nem tudom mit szedsz! De kérek én is belőleHát figyelj mikor lehülyézted a fél fórumot ánnó.. Meg az akkuboltosnak amiket írtál..Szerintem rád férne egy kezelés kállóba. Azokat olvasd már vissza..
Nem hiába kitettek szellőzni a moderátorok! Bár végleg kikellet volna tiltsanak.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz K Norbi #2935 üzenetére
A másik esetre gondoltam, amire az 5.0 töltőt emlegetted (szerintem feleslegesen), csak közben megzavart ez a 7-es téma, ami azóta bejött a topikba.
Nem tudom, mit hazudozol, nem voltam kitiltva.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
1,2–14 Ah
Kis akkumulátor program
14,4 V/0,8 A
Használja a kisebb akkumulátorokhoz.Miért ne lenne jó az 5.0? [link]
Hosszabb távon szerintem nagyon is kifizetődő ha tud autót is tölteni..
Xs0.8 még robogó AGM akkuhoz is kevés [link](#2937) agyarka Olvastad amit Brogyi irt?
Van személyautóhoz? nincs pont!Kis kapacitású akkun is mérted? igen mértem, ugyan azt csinálja mint egy nagyobb akkun.
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
Én az mxs 10-es cteket egy 16Ah akkun is használtam. Igaz,csak karbantartás céljából.
Minimális áramot adott neki.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
agyarka
aktív tag
válasz crissprivat #2939 üzenetére
Gondolom a karbantartási célzatot arra érted, hogy nem volt lemerülve amikor töltőre tetted.
-
Rent
senior tag
Nektek is "zajos" a CTEK töltés közben? Zaj alatt azt értem, hogy 3-as illetve 4-es töltésnél hallani egy halk zúgó hangot belőle, valamint, ha teljesen feltöltötte, akkor szintén halkan "nyenyerészik".
2 hónapos kb. de első naptól ilyen. Ettől függetlenül semmi probléma nincs vele, tökéletesen tölt. Csak gondoltam megkérdezlek Titeket, hogy a többi mxs5.0 is ilyen -e. Köszi! -
Rent
senior tag
válasz Quattro #2899 üzenetére
Nyugodtan kösd rá simán. Én egy rx400h indító akksiját töltögetem vele rendszeresen és sosem kötöttem le a sarukat. Valamint egy pajero 15' 3.2D, 2db 68ah akksijait töltöm, ott sem kötöm le egyik akksit sem, ott ráadásul elég az egyiket tölteni, mert egy körön vannak.
Viszont én hétfőn viszem vissza szakszervizbe a kocsit (rx) (gariba kicseréltetem az akksit), mert a 2 hónapos gyári toyota 45ah akksi esti teljes feltöltésről, reggelre leesik 12.21V-ra, míg a pajero ugyanígy 12.91V reggelre. Kapacitásmérőt rádugtuk a toyota akksira és nagyon gyatra (1 piros led, majd 2 narancs, majd 10 zöld, ebből 1 zöldig világított, az is elaludt gyorsan és csak a piros és a két narancs világított). Nekem már az furcsa volt, mikor novemberben beszerelték, hogy júliusi matrica volt rajta, de nem akartam szólni, hogy újabbat szereljenek bele, mert nem akartam problémázni. Most majd viszem magammal a kapacitásmérőt és csak olyat engedek beszerelni ami max 1,5 hónapos (nem 4) és jót fog mérni a kapacitásmérőm.
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #2938 üzenetére
"Xs0.8 még robogó AGM akkuhoz is kevés "
Miért is? 70Ah akkut is töltök 0,8 A és töltővel, csak sokáig tart. Az, meg hogy 14,4 el küldi az AGM akkut, csak annyit számít, hogy nem 100% osan lesz feltöltve, de bőven az elégséges fölé."Kis kapacitású akkun is mérted? igen mértem, ugyan azt csinálja mint egy nagyobb akkun."
Ezt nem nevezném feltétlenül előnyösnek. Az a becsült töltési idős táblázat elég messze van az élettartam szerinti optimálistól. -
S. Laci
tag
-
K Norbi
addikt
válasz agyarka #2944 üzenetére
És -5C fokon hány % ra tudnál feltölteni egy AGM akkut?
Megsúgom másnapra fing is elszállna belőle...Mikor voltak a -7 -10 fokok AGM/hópihe módba töltöttem a hagyományos akkumulátoromat! Másnapra 12,54V benne, ami + 2 fok körül másnap 12,80V szokott lenni.
Akkor ha jól sejtem egy AGM akkunak a 14,4V igen kevéske lenne hidegbe!
+5C felett még okés..
Vagy te szeretnéd töltögetni naponta télen? Nem értelek...70Ah akkut is töltök 0,8 A és töltővel! Egészségedre
[ Szerkesztve ]
-
agyarka
aktív tag
Ledes kapacitásmérőre való hivatkozást hanyagolnám a szervizben. Annak alapján nincs jogalapod megtagadni egy másik átvételét, ha a szervíz műszere megfelelőnek mutatja, mert pontossága több mint erősen vitatható.
A Lexust a gyárilag minimum teljesen zárt, karbantartás mentes, felitatott akkut, de inkább AGM et tesznek. Pár hónap állás alatt semmi baja nem lesz. Amennyiben rövid idő alatt tönkrement, akkor a gyári hibán kívül lehet töltési rendszer probléma, illetve a használat jellegéből adódó negatív energia mérleg miatti kapacitás vesztés. -
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #2947 üzenetére
Az autóm gyárilag AGM akkus, -15 ben 14,5- 14,6 el tölt. Azért köszöni jól van. Talán azért is mert nem naponta töltögetem, hanem kiépített töltőhelyen pihen amikor otthon van. -)
(Csak érdekességképpen az autó nyáron 14,4 el kezd, majd visszaveszi 13,6 ra.)
A 0,8 as töltővel nincsen semmi gond, mert idő van, másrészt csak akkor volt lemerülve az akku amikor elszállt a generátor.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Be quiet! Pure Wings 2 140mm PWM High-Speed
- Ejha! HP EliteBook 840 G6 Fémházas Laptop 14" -70% i5-8365U 4Mag 16Gb 1TB SSD FHD IPS + Táska!
- ELADÓ intel i5-9400f (igény esetén hűtővel)
- GeForce EVGA GTX 1660 SUPER 6GB
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000