Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
Ha úgy dupla a lámpa, hogy az egyik a refi, akkor természetesen igazad van.
Ezen mindkettő tompított. Ill. természetesen mindkettő refi is, ha váltasz.Szabálytalan, vagy sem, egy (power) LED féklámpa azonnal kapcsol, szóval
közlekedésbiztonságilag sem hátrány, meg kevesebbet eszik. A power LED
irányjelző megint csúcsszuper, mert sokkal jobban látszik a gyári 10W-nál...
(Szomszéd hazafelé néha "nem mert" balra befordulni, mert szarul látszott.)Ui: volt olyan motorom, amin H1 volt a tompított, és H4 a refi, ám úgy, hogy
az dedikáltan távolsági volt: a tompított szála gyárilag nem volt bekötve.
Nem is értem, miért, amikor úgy volt tökéletes vetítési képe, és fényereje is.
Érdekes módon az a 110W meg se kottyant a generátornak. (Japán volt.)Kernel: határértékre tervezik az oké, de alá azért csak nem kéne...
(Olaszok...)[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #2598 üzenetére
Hogy is lehet kideríteni a gyártás időpontját?
Exide: [link]
Az első szám az évet jelöli, 5, a második betű a hónapokat! a harmadik betű a hónap hetét. 5(2015) F(Június) D(26Heti) pl.A" betű januárt jelöli, a "4" szám pedig 2004-et és így tovább. Pl. C4 azt jelenti, hogy 2004 márciusában készült az akkumulátor. Az "i" betű nincs használatban, mivel könnyen összetéveszthető az "1" számmal.A többi akkunál meg alul [link]
-
tibcsiworld
aktív tag
Bosh s4 72Ah
Az első héten nem nagyon mentem vele, mert napi szinten vittek-hoztak! Itt meg ajánlották, hogy még az autóba rakás előtt tölteni illik! Igazuk volt!
Sok a fogyasztó mostanában, és hetente tervezem vagy 2 hetente tölteni! A vater aksija így bírt 9 évet, az enyém 4-et töltés nélkül anno! Nem mindegy!
K Norbi
Köszi. Holnap nézem is. Már sötét van!
-
pjen
félisten
válasz tibcsiworld #2606 üzenetére
Előző Swift ben egy 28Ah perion ment 8 telet és a mostani is szintén 8 telet és egyiket sem töltöttem egyszer sem.Mindkettő egyik pillanatról a másikra döglött meg.Az utolsó a Tesconál még simán indított 2 km re lakom,be akartam álni,meg sem nyekkent.Nem is lehetett feltölteni.De sajnos ez nem jelent semmit a Lestinél vettem és a főnök szerint a harmadik tél már ajándék.
[ Szerkesztve ]
-
embe
nagyúr
válasz K Norbi #2604 üzenetére
Nekem ez így magas , 36 óra fent lét után.
Segítenél ezt kibogozni?
Exide akksi, és ez van a gari papíron: 6GC01A1 - Ez esetleg azt jelenti, hogy 2016. 07 hó 3. hetében készült?Én is ilyen akksit vettem, csak 72ah változatban.
[ Szerkesztve ]
Yamaha RX-A2080 Aventage erősítő, Garmin szíjak eladóak: https://n9.cl/ba3pe
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz K Norbi #2604 üzenetére
Ebből mit lehet kideríteni?
és a másik szám!
Tegnap csepptöltögettem, ma hajnalban a feszültség 12,91V volt! Huhhh!
Nem is rossz!szerk.: tegnap volt itt egy régi haver. Mondtam neki, hogy nem árt töltögetni az új aksit is! neki is 1-2 éves van, és hát minek azt, mert garanciás! Na bumm! DE, az előző aksija vadonatúj autóban 3 évet bírt!!!!! De nem kell azt tölteni, mert minek! Erre nem tudtam mit mondani!
[ Szerkesztve ]
-
pjen
félisten
válasz tibcsiworld #2613 üzenetére
Azért 12.9 nél már nézd,hogy nem e melegszik.Már irtam pont tegnap két uj suzukiban 8-8 telet ment úgy az aksi,hogy sosem töltöttem.átlag évi 10000Km.
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #2613 üzenetére
Sajnos ezt nem tudom, az alján kéne megnézni.
Kíváncsi leszek nekem meddig fogja bírni a híres exide.
De tölteni jóval kevesebbet fogom.[ Szerkesztve ]
-
Mahou
újonc
Nem tudja valaki lesz-e idén Lidl akksi töltő?
-
Rent
senior tag
A töltő szempontjából nem gáz, ha két akksi (egyforma 68ah) van a kocsiban? Ráadásul ezek egy körön lehetnek, mert századvoltra ugyanannyi a feszültség mindig mindkettőben, ha pedig töltöm az egyiket, akkor a másikon is ugyanannyit mérek mindig. Azt mondták az egyik csak az indításért felel, a másik meg a fogyasztóknak van. 15' Pajero. Köszi!
-
Kernel
nagyúr
Eszerint a két akku párhuzamosan van kötve, ami bizonyára lekövethető a kábelezésen is. De nem is lenne értelme, például az indítás idejére leválasztani az egyiket, minek...
Fogalmazási hiba lehet inkább, ahogy terjedt az információ, valaki csúsztatott rajta egy kicsit: az indításhoz elég lenne egy akku, de a fogyasztók miatt betettek még egy másikat is, párhuzamosan.
A kapacitás így összeadódik, a töltőáram pedig kétfelé oszlik, úgyhogy nincs ebből semmi gond, csak tovább kell tölteni.
A kimenő áramot a töltő szabályozza, bármilyen akkut kötsz rá, azonos értékre állítja be. Mármint ebben a processzoros kategóriában.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #2613 üzenetére
Nem lehet,hogy az akku 2014-es és 43.heti
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
csgabee
tag
Sziasztok.Valaki tudna ajánlani 10 ezer Ft alatt normális autó akkumulátor töltőt?
A Lidl-be volt anno töltő ami szerintem csepptöltéssel tölt.De nem látom sose.
Ha tudtok valami jót,akkor kérnék linket.köszi....
Igaz a CTEK tetszene nagyon,de drágállom....[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #2556 üzenetére
Ugyanilyen teszt: 11,7-ről szépen feltöltött 12,8-ra. Miután ráraktam a gyújtást,
még rajta volt a töltő felpörgette 13,3-ra is, gondolom ez még a "csepptöltés"...
Viszont a töltő nélkül már amíg beöltöztem lement 12,3-ra, s ott állt csak meg!
Pöcc-röff indult természetesen, és ezek után a töltőrendszer 14,4-en tartotta...
Ill. 14,6-ra is felment csak a LED-ekkel, minimális terheléssel. De megálláskor
lekapcsolva az összes világítást benézett a 15V-ba is: nem sok az egy kicsit?Szerk: soha nem megyek nulla világítással, tehát ez a 15V soha nem volt egy
jellemző töltési feszültség az akkunak. De akkor is sokallom kicsit. Már csak
azért sem megyek soha így, mert év elején rákötöttem a helyzetjelzők tápjára
a kiegészítő műszereimet (fordulatszámmérő pl.) így anélkül az sem működik:
nem felejtem el felkapcsolni a pilácsot. Az ember megszokja, hogy a motorok
jó része automatikusan kapcsol tompítottat, nincs külön kapcsoló. (Ezen van.)[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2623 üzenetére
Csepptöltés nem tud ennyit emelni rajta, szerintem inkább előtte volt csepptöltésen, majd amikor érzékelte azt a feszültségesést, amit a gyújtás rákapcsolása okozott, visszaváltott normál töltésre.
Motoroknál lehet ilyen esetekkel találkozni, hogy túltölt, ahol másfajta rendszerek vannak.
Nincs motorom, csak láttam már ilyen kapcsolási rajzot: egyfázisú AC-generátor, permanens mágnes forgórésszel (mint a kerékpárnál, amit laikusok tévesen dinamónak mondanak, de a dinamó valójában egyenáramú, kommutátoros gép), utána van egy ismeretlen belsejű elektronikus egység, ami láthatóan egyenirányítót és feszültségstabilizátort tartalmaz.
Ezzel a stabilizátorral lehet a gond, nem tudják olyan jól megcsinálni. Autónál más a helyzet, ott háromfázisú szinkrongenerátor van, beépített diódákkal, gerjesztett forgórésszel, ahol a DC gerjesztőáram szabályzásával pontosan stabilizálható a feszültség. Legalábbis a felső határ (túl alacsony fordulaton attól még eshet).
Mindenesetre előfordulhat, hogy közrejátszott az akku kinyírásában, noha írod, hogy nem volt jellemző. Talán nem tűnt fel, vagy nem tudom.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
DigitXT
félisten
Ez háromfázisú AC generátor. Valóban permanens mágnes forgórésszel.
És ha jól számolom a képen, akkor 18 pólusú állórésszel. (De csak 85W?)
Ehhez képest a gyártó oldalán erre 220W-ot írnak, mindjárt jobban hangzik!A fesszab teljesen különálló egység, s egyszer már cseréltem, mert szarul
működött: konkrétan csökkentette a feszt a fordulatszám emelésére. Az új
az ebből a szempontból korrekt, csak az a terhelés nélküli 15V picit sok.
Szóval akkor kinyírhatta az akkut a túltöltés... Cseréljek megint fesszabot?
(Gondolom csak akkut cserélni nem lenne célszerű, ugyanúgy kinyírhatná.)Szerk: az egyértelműség kedvéért a fesszabcsere után jött csak az új akku:
egy ideig a régi savas akksival jártam, de jobb így az AGM-mel, nem mar.[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2625 üzenetére
18 osztható is hárommal és ha jól látom, három szál sárga vezetéken megy el a három fázis.
Ha kiderülne, hogy az új szabályzó komolyabban stabilizál, az bizonyára jó lenne. Csak nehogy ugyanúgy dolgozzon (vagyis gyárilag ilyen), mert akkor nem változott semmi.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #2621 üzenetére
Az bebaxna!
Fentről nem láttam mást, majd holnap kiszedem. Igazából az aksitartó csavar sincs benne! baxxus!!! Meg a motortakaró műanyag sincs visszacsavarozva!
Marha viccesek! -
DigitXT
félisten
válasz crissprivat #2621 üzenetére
Ez nagyon nem tűnik gyári beírásnak. Remegő kézzel beleolvasztott valami.
Szerk: töröltem is inkább, hogy mi minek néz ki, mert tök rosszul olvasható.tibcsiworld: hol dolgoznak ilyen profin? Nem véletlen van az lecsavarozva.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
Mármint söntszabályzó van benne?
De akkor nem a gerjesztést (ami nincs, mert mágnes a forgórész), hanem a leadott feszültségre terhel rá, energiapazarló módon.
Egy ilyen szabályozatlan generátor stabilizálása más módon eléggé problémás, mert terhelés nélkül és nagy fordulaton túlzottan felszökik a feszültség. Ezt sem áteresztő, sem PWM-szabályzóval nem jó feldolgozni, vagy túl komplikált lenne, ami hibaforrás, meg költség is.
A söntszabályzó jelent egy egyszerű kiutat, csak annak meg ez a hátránya, hogy elfűti a többletet (műterhelés gyakorlatilag). De kis teljesítményű generátornál még elmegy ez a megoldás is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
DigitXT
félisten
Arról mi a véleményed, hogy ez most 85W-ot tud, vagy 220W-ot?
Nem akarom szétoffolni a topikot, de érdekelne miből deríthető ki.
(Azon kívül, hogy használatban elbírja az összes világítást. Tehát
az biztos, hogy emelt fordulaton nem csupán 85W-ot tud leadni...
Max. alapjáraton lehet igaz: akkor szinte csak akkufesz mérhető,
mármint fogyasztókkal... Csak LED-ekkel már 14V simán, vagy a
minimál - életszerűtlen - terhelésen már alapjáraton szalad 15-re.)ON: amíg nem derítem ki, mi lehet a gond/gyakorlatilag nem okoz
nagy gondot a merülés, addig inkább rátöltögetek a hétvégéken.
Egyik napról a másikra nincs nagy esés, simán indul, de hétvégén
már tud esni 0,4-0,5V-ot is. Olyankor kicsit belustul az indítómotor.Szerk: tudom, tudom. Mérjem meg a töltőáramot. (Lakatfogóval.)
Meg a "vámpír" fogyasztását is (ami simán lehet, maga a fedkomp).[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Tegnap rossz napom volt. Így elírtam. A gerjesztés állandómágnes. Azzal nem lehet mit kezdeni. A diódahid után az egyenírányított feszültséget zárja rövidre a szabályozó. Ilyen rendszert balgaság üresen felpörgetni, mert könnyen hőmegfutás lesz a vége. Szépen megfejtetted a hülyeségemet.
-
Kernel
nagyúr
válasz DigitXT #2631 üzenetére
Alapvetően a névleges terhelésen a névleges feszültségnek kellene beállni, ez adja meg a teljesítményt. Csak itt komplikáltabb a dolog, mert az akku felé folyó töltőárammal is kalkulálni kell, ami viszont töltési állapot függvénye.
Ezért nem mérvadó az alapjárat sem, mert ott már részben átveheti a terhelést az akku. Tudni kellene azt is, hogy a generátor milyen fordulatra van hitelesítve, vagyis mire értelmezik a névleges teljesítményt.
Hogy még cifrább legyen, az egészbe beleszól a söntszabályzó is, ami bizonyos feszültség felett elkezd ráterhelni. Ideális esetben úgy kellene működnie, hogy csak 14,4 V felett kezdje elfűteni a pluszban keletkező teljesítményt. A feszültséget feljebb szökni pedig ne engedje egyáltalán.
Gyakorlatban ez nem feltétlenül teljesíthető, bár elektronikailag nem kihívás, de nem tudni, milyen kompromisszumos / gazdaságos megoldást alkalmaznak ezekben.
A töltőáramot egy járműben nem fontos mérni, a rendszer működésének legfontosabb paramétere a feszültség, az legyen jó. Adott feszültségből felvett áram már úgyis csak az akkun múlik.
A rejtett fogyasztást pedig egyszerű kimutatni: álló motornál levenni az egyik sarut, ampermérőt sorosan beiktatni. A lassú merülést kis áram okozza, ami így megfogható.
Egyébként eddig én azt feltételeztem, hogy az akku önmagában merül abnormálisan, bármi külső terhelés nélkül, arra értettem a korábban írtakat is. Ha rejtett fogyasztó szívja le, az egészen más téma.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
csgabee
tag
Lidl-ben szerintem már csak a bikázós ultimate speed lesz.A német oldalon se találtam a régebbi töltőt.
10 ezer alatt mit ajánlanátok?Az autómba most cseréltem az akksit,úgyhogy elvileg nem kell töltögetnem.Viszont a régi a garázsban világításra fog áramot szolgáltatni.Úgyhogy havonta töltenem kell majd.És,ha veszek olyat vegyek,ami a kocsihoz is legyen jó.Az aldit próbáltam hívni nem vették fel.Az mennyibe kerül ha van?Köszi a segítséget. "CTEK" lenne a legjobb,ahogy olvasom a fórumot,de annyiért skót vagyok töltőt venni.
Mindenképp intelligenset vennék.A szulfátmentesítő ér valamit?Akku témában hülye vagyok.... -
crissprivat
senior tag
válasz csgabee #2634 üzenetére
Talán még ez a zöld AKKUKRAFT ha beleférne a keretbe. A topikgazda jó véleménnyel van róla,szóval rossz nem nagyon lehet
A szulfátmentesítö program talán a leg minimálisabb lerakódással megbirkózik. Az ilyen müveletekhez vannak speciális szulfátlanító eszközök. Szóval inkább a megelözésen legyen a hangsúly,ne a gyógyításon.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
csgabee
tag
válasz crissprivat #2635 üzenetére
Köszönöm.Ha érdemes belefektetni inkább egy ilyenbe,akkor átgondolom a limitet,és "gyűjtök" hozzá.Egyik rokonnak van a lidl-is darabból,és nagyon megtetszett.És árban is megfelelő lett volna.De úgy látom többet kell áldozni rá.
-
Kernel
nagyúr
válasz crissprivat #2635 üzenetére
Az is tud mindent, ami a szokásos, processzoros töltők sajátja, csak a leírásba sikerült bevinni egy értelmetlenséget, finoman fogalmazva:
7. Abszorpciós töltési fázis: Ebben a töltési fázisban az AKKUKRAFT töltő átkapcsol állandó töltőfeszültségre és a töltőáramot lecsökkenti ahhoz, hogy az akkumulátor elérje a maximális töltöttségi szintet.
Állandó kapocsfeszültségnél nyilván nem lehet művileg csökkenteni az áramot. Azt az akku maga csökkenti, mert ahogy töltődik, egyre kevesebb áramot vesz fel.
Ez gyakori tévhit a fórumokon (Li-ion témákban is), amikor azt hiszik, hogy áram és a feszültség egymástól függetlenül szabályozható. De ez vicc, az öreg Ohm röhögve forog ilyenkor a sírjában.
Csak ezért teszem ezt a megjegyzést is, téveszmék eloszlatása végett.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz csgabee #2636 üzenetére
1 A-os van esetleg olcsón, ami funkcionálisan ugyanazt tudja lényegében:
Kisáramú töltő nekem is van, úgyhogy nem nézem le, mert sokszor hasznos tud lenni. Éjszakai rátöltéshez, fenntartó töltéshez, szivargyújtón keresztül betolva pedig praktikus is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #2635 üzenetére
Hát én ebbe a szulfátlanító gépbe nem hiszek! Mikor szétkaptam a régi Boscht nem a szulfát miatt döglött meg. A sav szétevett mindent belül, megzabálta a kénsav az ólom lemezeket.
Pl van egy 7 éves akku tételezzük fel hogy szulfátos, megcsinálja ez a csodagép, aztán + 7 évig jó lesz az akku?
Mikor a mai akkuk élettartama 3-5 év között mozog nagyon jó esetbe. Akkukat direkt gyengítik kifele.
Ez jól látszik pl a gyár amit belerak, ugyanaz még a márka is, mégis 7-9 évet bírnak úgy hogy töltőt álmába látott. Sőt ismerősnek 12 évet bírt a gyári! A mán nem piskóta.
Ha minden akku ilyen lenne a Ctek és barátai gyártó cégek éhen halnának.
Ki van ez találva..[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
válasz K Norbi #2641 üzenetére
Nem tudom Norbi,nem volt dolgom még ilyen géppel,csak írtam,hogy létezik. Az,hogy mennyire hatékony nem tudom
Új autó,új akku új generátor stb. Minden új,jól és pontosan müködik. Gondolom ezért megy,él tovább az akku egy ilyen kocsiban.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
spanyoll
addikt
Aldis és lidlös töltők között (okostöltő kisütéssel, túltöltésvédelemmel, stb) van nagy különbség? Mert ahova most befutottam ott nem volt már, ahol van az viszonylag messze van, de aldiban amerre járok ott éppen van ha jól informált pajtim. Ha rosszabb, mint a lidlös, akkor elmegyek messzebb a jobbért (köszi j.bravo a tippet itt is )
"Super perfundo on the early eve of your day."
-
agyarka
aktív tag
válasz spanyoll #2643 üzenetére
Mindkettőnél van szórás a gyártási minőségben. A Lidlis régebben mikrokapcsoló hibára volt hajlamos, az Aldis meg pár % túltöltésre, ami ártalmas az akkunak. Amennyiben ebben a kategóriában gondolkodsz, akkor ezért az árért jobb töltőt kapsz mint máshol. Vétel után meg kell mérni, szó nélkül visszaveszik.
Én a mai fejemmel inkább jobb töltőbe ruháznék, kis szerencsével hosszú távú befektetés.
-
spanyoll
addikt
válasz agyarka #2644 üzenetére
A lidlis lett végül, döntenem kellett sürgősen. Mit kéne akkor bemérni rajta?
Volt régebben IPC1L-em, de eladtam, mert nem éreztem olyan nagy szükségét. Minden héten töltöm kb az aktuális szett eneloopom, kb egy éve valami szutyok hozzá adott töltővel és se nem tud kevesebbet, se nem rohadt még le.
Persze ettől még jobb lenne egy értelmes töltő: ezért választottam a kettő közötti megoldást és így lett a lidlös.
Vadászok hozzá majd ladda (=eneloop) akkukat is, aztán jól megnézem, hogy azok mit tudnak."Super perfundo on the early eve of your day."
-
agyarka
aktív tag
válasz K Norbi #2641 üzenetére
Nekem van. A szulfátalanítás tényleg működik. A savat ugyan kontrolláltan de forralja, ami a gyártó állításával szemben az AGM nek biztosan nem tesz jót, ezért azoknál 14,7 nél manuálisan lekapcsolom. A nyithatókat sem engedem 15 fölé (15,3 nál kapcsolná le). Nekem úgy tűnik, hogy egyes állításokkal ellentétben a zárlat, áthúzás gyakoribb elhalálozás mint a szulfátosodás. Ráadásul a szulfátosodás oldása hajlamos az ilyen hibákat előhozni.
Az egyébként más hibától mentes akkuk kapacitására tényleg jótékony hatású, de valahogy az én kezembe ilyen kevesebb kerül. Az biztos, hogy évente 1-2x megcsinálom az akkujaimon, de az előírásnál kevésbé drasztikus merítéssel és mérsékeltebb feszültség korláttal. -
agyarka
aktív tag
válasz spanyoll #2645 üzenetére
Amennyiben nem használod csepptöltésre, akkor Neked elég a töltési végfeszültséget. Amennyiben csepptöltést szeretnél, akkor érdemes azt is ellenőrizni.
Van egy olyan érzésem, hogy Te belekeverted a savas ólom akku töltő témába a NiMh töltőt. Ott sem jó, ha túltölt.
[ Szerkesztve ]
-
Firestormhun
senior tag
Beszéltem sarki akkussal, aki már rendszerváltás óta nyomja a témát, hogy nyugodtan rá lehet tenni MXS 5.0-át is EFB akksira normál módban. 2 órája 14.58V-tal tölti jelenleg a 16 fokos garázsban.
Rámértem amúgy alapjárati töltésre is, az autó 14.7V-tal tölti EFB akkut....
Új hozzászólás Aktív témák
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Sok teljesítmény kell a Microsoft Copilot lokális futtatásához
- Xbox Series X|S
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Rockchip RK3368 Octa Core Készülékek...
- Autós topik
- Revolut
- Kerékpársportok
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...