Új hozzászólás Aktív témák
-
tibcsiworld
aktív tag
-
Laslow
senior tag
Végszó: a HENRY tökéletesen feltöltötte, kifogástalanul működik az autó. Valszeg veszek egy HENRY töltőt is, csak kérdés, akkor az AKKUKRAFT-ot érdemes-e mellette még megtartani.
"A Bijou olyan, mint mikor egy gyönyörű, csillagos nyáréjszakán nagyon-nagyon szomorú vagy, és közben mézes epret eszel" - http://bijoumusic.hu
-
Kernel
nagyúr
-
Gabex.ex
újonc
Sajnos el kell keserítselek, az 5.0 sem ismeri fel a hibás cellás akksit. Volt egy 2 éves akkum, rányomtam recondot egész éjjel pezsegtette a cellákat kivétel eggyet. Reggelre zöld volt. Be a kocsiba indítás....... kuka méhesnél 1100-at adtak érte Tökéletes töltő én is szeretem pláne télen sokat segít. Van még mit fejleszteni rajta. Remélem egyszer eljön az a széria is ami felismeri. Egyszó mint 100 ,simán megtölti a rosszat is csak sza_t se ér. Simán ajánlom mindenkinek, én csak kifogtam egy hibás akkut. A recond más akkuknál bevált , kezelés után erősebb lett az akku és tartotta a feszt. Ha tudod, hogy hibás az akku ..inkább dobd ki, ne terheld vele a töltőt semmi értelme csak magadat szivatod.
[ Szerkesztve ]
-
Kernel
nagyúr
válasz Gabex.ex #2205 üzenetére
Nem hinném, hogy ez számít valamit, rosszabb már úgysem lesz. Így meg lényegében azt csinálta, amit én is csináltam, amikor így jártam.
Akkor már tudtam, hogy gond van az akkuval, a nyilvánvaló indítási problémák miatt. Feszültségméréssel rájöttem arra is, hogy egy cellányi hiányzik. Ilyenkor még kísérletezik az ember, hadd pezsegjen. Az is kiderül, hogy az egyik nem pezseg.
Ha leveszem a töltést, állapotától függően a hibás cella egy ideig még tartja magát, vagy kisül nagyon hamar. Feszültségmérés mindent elárul, ehhez nem kell okos töltő, hogy közölje a tényt.
Itt megint a laikusok jöhetnek a képbe, hogy akinek fogalma sincs, mi történik, mérőeszközzel sem rendelkezik, helyette az okos töltő gondolkodjon egy kicsit.
De a töltő így is megpróbálta, amit még lehetett, én is ugyanezt tettem volna. Szerintem a lényegen nem változtat, hogy a töltő rendelkezik ilyen felismerő képességgel.
Annyi, hogy én a 10 A-os töltővel jól megpezsegtetve, gyorsan ráindítva el tudtam érni, hogy még a rossz cella dacára is beinduljon a motor, amit legközelebb már csak egy akkus szaküzlet előtt állítottam le.
Gyakorlatilag a jó cellákat alaposan túltöltöttem, míg a hibás cella akkor már inkább csak ellenállást képviselt a körben, de azért így is beindult.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
rsf
senior tag
válasz Gabex.ex #2205 üzenetére
Csak kíváncsi voltam mit ért a töltő analizálás alatt.. Ezért irtam, hogy meg kellene kicsit terhelni az akkut ebben a fázisban. De úgy néz ki nem terhel, ezért nem veszi észre, ha cellazárlat van.
És igen nálam se ismerte fel a cellazárlatos akkut a CTEK, ráadásul cicereg a tápja.
Voltam a boltban ahol vettem és a náluk raktáron lévő összes(4db) tápja cicereg.
Gondolom egy széria az összes...
Ti milyen garancia papírt kaptatok hozzá?
Mert én csak számlát kaptam amin nincs feltüntetve sem a gyári szám sem a töltő gyári száma.
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
tibcsiworld
aktív tag
Megint valami!
Hétfőn 2x50km után leállítottam a kocsit, akkor minden ok volt. Előtte szervizben, és lehet megnyúzták az aksit!
Szombaton nem indult! 30 perc töltés után beindult, haza is hozott aznap! (2x15km)
Vasárnap 3 órát töltöttem, de nem tudtam kivárni a végét, mennem kellett! 2x50km)
Ma is rádobtam , de 1 óra alatt fullt ír ki! (nem ctek, de jó töltő) A gubanc, hogy a multiméteremben is lemerült az elem, de esélyes, hogy valami szívja a kocsiban az aksit álló helyzetben? A héten megnézetem, csak most sajna közbejött fontosabb!
[ Szerkesztve ]
-
AcCEsS
senior tag
Tegnap hoztak hozzám két kismotor akkut töltésre. Mindkettő 12 voltos és kb. 4.5-4.8 volt környékére voltak lemerülve. Az egyiket fel is töltötte a CTEK recond-al indítva, de a másik töltése mintha nem indulna meg, kb. 8-9 óra eltelte után is csak az első led, azaz a szulfátlanítás világít. Viszont se melegedést se elektrolit pezsgést nem tapasztalok, de a hibajelző lámpa sem jelez problémát. Várjak még, amíg változik valami, vagy áramtalanítsam a töltőt és indítsam újra a töltést? Esetleg az akkunak annyi?
AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
Kernel
nagyúr
Újraindítással lehet éppen próbálkozni, de inkább rá kellene mérni. Voltak itt olyan esetek, amikor a töltő "azt hitte", hogy 6 V-os akku.
Ebben az esetben meg kellene emelni a feszültséget, a korábban említett módszerek valamelyikével.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
Picit igazítottam az írásomon. Előre raktam a leszürt tapasztalatokat. Akinek van kedve olvasson bele.
Tudom most nincs "akksi" szezon, de most volt rá időm. -
Brogyi
senior tag
válasz tibcsiworld #2213 üzenetére
Akkor részletesebben.
A nagy átfogás miatt nagyon kevés ilyen töltőt készítenek. Ma egy picit jobb a helyzet, mert a kapcsolóüzemű tápegységek könnyűek, és jobb hatásfokúak. A kis akksi kis áramot akar. Traktor akksi elbír 15-25A-rel. No most amelyik 25A-et kinyom magából az hogy viselkedik 1A-nél? Nagyon nehéz.
Ott van még az állíthatóság problémája, no és ahogy itt is jelezték a 4V körüli 12V-os akksit a 6/12V os nem húzza fel.
Szóval ezek zöme vezérlés elve alapján működnek nem pedig szabályozás. Talán a legjobb választás egy CC/CV üzemmódú mai modern táp. Csak a visszáramot kell megoldani áramszünet esetére.
A Ruszkik pedig úgy kerülnek bele, hogy még ma is a legnépszerűbb náluk az egy ampermérő, és egy poti amivel az áramot tekerik. Régen tirisztor volt, ma FET a szabályozó.
Kérdezz bátran. Így lesz tiszta a kép.[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
Itt egy jellegzetes képviselője ami az ő kívánságuknak megfelel. Nekik nem jó a CTEK. Nem is veszik.
-
Kernel
nagyúr
Nekem is van kétféle típus, egyiket pár hónapja újítottam fel. Pontosabban visszaállítottam eredeti funkciójába. Bővebben:
http://prohardver.hu/tema/hobby_elektronika/hsz_50841-50841.html
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
tibcsiworld
aktív tag
Hát most egyre jobban belekeveredtem, de nem is csoda, én ehhez hülye vagyok!
nekem van egy tökéletes noname töltőm, és nincsenek is ilyen igényeim! A szilveszterkor itt is és az autóm fórumán is mindenki ki akarta dobatni az aksim, és itt fentebb írtam, hogy talán az autó sem tölti, (és még más gond is van azzal is), így töltés és 1 hét állás után 12,63-ról lement a töltöttség 12,58-ra! Az autó 13,4-el tölti csak, és ennek ellenére így áll a helyzet! Tuti nem cseréltetek generátort!
Ha meg 4 volt lenne az aksiban, akkor a boldogult nagybátyám által készített töltő tökéletesen megfelel a célra! (asszem akkor is valami ilyesmit ajánlottatok) Holnap lefényképezem! Ugyan tekerő, asszem nálatok az a potenciométer, vagy mi, , nah az nincs, de van egy égő, ami hol így, hol úgy világít! Ez talán félig meddig a ruszki verzió?!
szerk.: az aksit elvittem járó motorral aksishoz. Töltőről vettem le, start, és mire odaértem, azt mutatta neki a műszere, hogy tölteni kell! Vicc! A műszere az csak ilyen nagy multiméter szerűség volt, de nem az, mert az is kihozta az aksihoz, csak később! Tehát nem egy terheléses teszt volt!
[ Szerkesztve ]
-
AcCEsS
senior tag
Brogyi és Kernel, köszönöm a válaszokat! Rövid úton megoldódott a dolog. Mivel többszöri töltés-újraindítás után sem történt semmi, a tulaj elmorzsolt egy könnycseppet, keresztet vetett, majd kegyeletteljesen elbúcsúzott az akkutól. Egyébként
nagyontúl hosszú ideig tárolta lemerült állapotban az amúgy sem fiatal akkut, így valószínűleg menthetetlen volt...AcCEsS (https://www.metalenciklopedia.hu)
-
kusz
csendes tag
Sziasztok!
Szeged es kornyekerol van itt valaki, akinek van ctek toltoje es segitene feleleszteni az 5 voltra lemerult motor akksimat? Telen, mikor raneztem meg tele volt, de azota ugy lemerult hogy a Lidl-s toltom nem kezd vele semmit. nem szivesen kukaznam, mert meg nincs egy eves, de sajnos en mar nem tudok mit tenni vele.
-
kusz
csendes tag
JP MOTO TX9-BS 12V 8Ah
Igazabol szeptemberben vettem. gokartban van. osszel talan 2* hasznaltam. jo ideig tolton volt aztan levettem. kb egy honap utan raneztem akkor meg fullon volt. azota nem volt a tolton. most akartam volna osszedobni a gepet. vagy sikerul talalni valakit aki segit vagy veszek masikat 6000ert. de ha mentheto akkor inkabb az elso lehetoseggel lenne az idealis.
-
Kernel
nagyúr
De itt a topikban is volt rá példa, hogy túlmerült 12 V-os akkura a CTEK is "azt hitte", hogy 6 V-os, így nem tudta feltölteni.
Ehhez képest az akkura rákötsz párhuzamosan egy másik akkut, nem is hinnéd, hány másodperc alatt képes felhúzni annyira, hogy utána már ráindul az automata töltő is.
Ezután más kérdés, hogy mit hoz ki belőle, de legalább történik valami.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
plaschil
aktív tag
Üdv!
12V-os 10.2V-ra merült akksit próbálok tölteni ezzel az Ultimate Speed ULGD 3.8 A1 töltővel. A probléma az, hogy amikor megnyomom a Mode gombot, kb. 90 másodperc múlva felvillan a motor piktogram, majd kb. 1-2 másodperc alatt kattan párat a töltő, majd olyan, mintha készenléti állapotba kerülne a töltő.
12V-os akkunál miért villan a motor ikon, sőt, miért nem tölt a töltő?
Creative G500 vezérlő panelt keresek// Hol vagy helyileg? - A kisszobába. // Szilvásbuktát, mert azt szeretem!
-
plaschil
aktív tag
válasz plaschil #2225 üzenetére
Update: 90 sec eltelte után olyan mintha töltene (ez az a pár kattanás...) kb. 1-2 másodpercig.
Ez ismételgetve (tehát kb. 90 sec-enként Mode gomb megnyomása) sikerült feltornászni a feszültséget 10.9V-ra. De semmit nem csinál a töltő. Mode gombra kattan párat, majd lekapcsol. Eddig Mode gombra legalább villogott, hogy mér valamit, és csak aztán kattogott.Creative G500 vezérlő panelt keresek// Hol vagy helyileg? - A kisszobába. // Szilvásbuktát, mert azt szeretem!
-
Brogyi
senior tag
Dzsidzsi32
Igen, igazad. Az ára se kevés. Ez profiknak való.
plaschil
Szerintem ha Kernel kolléga trükkje nem jön be akkor igen nehéz helyzetbe vagy (kb. 2-vel feljebb).
Ha Bp-i vagy, és elhozod megnézem, de nem egy nap. -
plaschil
aktív tag
Értem, köszönöm. Szóval 6V-osnak ismeri fel az akksit. Ez sz@r... lehet vissza viszem a Lidl-be, mert ez így semmit se ér. Egy sima "analóg" töltőt kellett volna vennem, az nem ennyire intelligens.
Megpróbálom betolni az autót, és rátölteni a generátorral, úgyis megyek egy hosszabb útra (450 km). Eddig ez mindig működött, csak megelégeltem a betolásokat, és ezért vettem a töltőt...
Creative G500 vezérlő panelt keresek// Hol vagy helyileg? - A kisszobába. // Szilvásbuktát, mert azt szeretem!
-
Csatravi
senior tag
válasz Kiscupák #602 üzenetére
Üdv !
Én most próbáltam ki amire kíváncsi voltál.
Készülékek: CTEK MXS 5 ( első verzió)
Carstel 12V 4A (01.80.045) tehát a csak 12V-os verzió.A Carstelt rátettem az aksira ment a töltés majd mikor zöldre váltott és telét jelzett akkor elkezdte a fenttartó töltést ami abból állt, hogy ~ 2 perc üresjárat majd kattanás, pár másodperc töltés majd megint ~2 perc nyugalom aztán megint pár mp töltés. 3 ilyen ciklus után levettem a töltőt. Vártam 3 percet és visszatettem újra és elindítottam a töltést. ~ 0,5 perc után jelezte, hogy tele van és átváltott fenntartó töltésre.
Megint megvártam a 3 ciklust és levettem a töltőt.
Most jött 3 perc pihenő.
Elővettem a CTEK töltőt és rákötöttem az aksira és elkezdtem az elvileg tele akksi töltését.
Kerek 1 órán keresztül töltötte mire elér a 7-es zöld ledhez ami a leírás szerint a feltöltött állapotot jelenti.
.
Tehát a Carstel-re még rátöltött kerek 1 órát.
.
Ez elég furcsa volt de lett ennél még furcsább !
.
Levettem a CTEK töltőt szintén 3 percre majd újra visszatettem és újra elindítottam a töltést.
Na a CTEK újra, kerek 1 óra töltés után érte el a zöld 7-es led pozíciót.
Tehát saját magára is rátöltött 1 óra időtartammal !Na erre adjon valaki magyarázatot !
-
Kernel
nagyúr
válasz Csatravi #2231 üzenetére
Itt elvileg csak a 4. szakasz újraindulásáról van szó, nem a teljes áramú töltésről (ami a 3. szakasz).
A 4. szakaszra kétféle eljárást szoktak alkalmazni, illetve ajánlani maguk az akkugyártók is, az adatlapok tanúsága szerint.
Tehát a 3. szakasz végén eléri a 14,4 V-ot, a töltő ezen a ponton a feszültséget bekorlátozza. Emiatt az akku által felvett áram csökkenni kezd.
- Egyik eljárás szerint a 4. szakasz az áram 20 %-ra eséséig tart, tehát ezt méri a töltő.
- Másik eljárás szerint valamilyen fix időtartamot alkalmaznak.
- Esetleg a kettő ötvözete.Nem kritikus, itt már úgysem tud túltöltődni.
Bár, ha minősíteni kellene, az árammérő / százalékos módszer igényesebb, nem véletlenül alkalmazzák a túltöltésre jóval érzékenyebb Li-ion akkuknál is. Viszont az ólom-savas sokkal strapabíróbb, nem árt neki.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Csatravi
senior tag
Az 1-2-3 fázis az szinte pillanatok alatt lement és a 4. fázis tartott 1 óra időtartamig. Mikor elérte a zöld jelzést akkor a feszültség a 14,4V-ról 13,6V-ra esett vissza és ezt tartotta.
.
A Carstel pedig mikor feltöltött akkor a akkor a feszültséget lekapcsolta és mikor az akksi feszültsége a 12,7V-ra csökkent akkor rákapcsolt pár mp-re. Ilyenkor a feszültség felment 13,8V-ra majd a pár mp töltés után lekapcsolt. Akkor a feszültség kb 2 perc alatt visszacsökkent 12,7V-ra és kezdődött előröl a pár mp-s rátöltés. -
Kernel
nagyúr
válasz Csatravi #2233 üzenetére
Ha nincs lemerülve az akku, gyorsan felhúzza, ez természetes.
A CTEK karakterisztikájának folytatásán látszik az is, hogy kisülésnél ez 12 V-ig vár, ami elég sokára szokott bekövetkezni. Parkoló autóban 10 nap is eltelhet addig, miközben szipkázza lefelé a riasztó is.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Csatravi
senior tag
Nincs a CTEK-el gondom csak kérdésként merült fel az előzőekben a 2 termék összehasonlítása. A Carstel meg egy rokonnak lett véve (sokkal drágábbat nem akart) és ha már felvetődött a kérdés akkor gyorsan összehasonlítottam a 2 töltőt. Remélem a Carstel is egy megfelelő töltő lesz. 9990 Ft + posta lehetett most hozzá jutni.
-
Kernel
nagyúr
válasz plaschil #2236 üzenetére
Ebben aztán nincs processzor, csak trafó, egyenirányító, tirisztor, meg pár alkatrészből álló áramkör, ami túltöltés és polaritáscsere ellen véd:
Itt van egy trimmer, gondolom ezzel lehet beállítani, hogy meddig töltsön.
Ez nem fog úgy megtréfálni, mint a másik, biztosan elindul mindig. Csak ennél nincs kímélő töltés, túlmerült akku esetére, nincs stabilizált töltőáram sem.
Nagyobb áramról indul, folyamatosan csökken. Kivéve, amikor mélykisült az akku és eleinte nem veszi fel az áramot. Ilyenkor lassan nő, majd csökken.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Brogyi
senior tag
Nekem tetszik. Viszont roppant primitív. Semmi fantázia nincs benne. Ehhez képes egy 20 éves ruszki változat egy luxus kategória.
Csak ennél nincs kímélő töltés, túlmerült akku esetére, nincs stabilizált töltőáram sem. Nagyobb áramról indul, folyamatosan csökken.
Szerintem ennyi, és nem több.
-
Kernel
nagyúr
Csak már nem akartam írni, mert úgy tűnne, megint az orosz töltőm fényezem, pedig az már 20 éve is szabályozható áramot tudott, egyes típusok stabilizált (vagy legalább kompenzált) áramot, meg a túltöltés és polaritásvédelmet is.
Nyilván ilyet ma is lehetne gyártani, hiszen semmi különös alkatrész nincs benne.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Kernel
nagyúr
válasz OldAkita #2240 üzenetére
Az előbbi képeken láthatóhoz képest nem sokkal több kellene hozzá.
Egy tekerős potméter (ami mondjuk elavult, de azért létezik), vagy fokozatkapcsoló, egy nem sokkal bonyolultabb vezérlőpanel, egy LED. Tirisztorból lehetne kettő, plusz két dióda, a Graetz-híd így kimaradna. De maradhatna akár ez a felállás is.
Szinte csak elhatározás kérdése, de ebben a kategóriában már nem adnak ilyesmire. Lényegében így is elvégzi a dolgát, az autóakkuk is elég strapabírók.
[ Szerkesztve ]
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
-
Cheesy
őstag
Az autós topik javaslatára és az akkutop.hu jóvoltából gazdája lettem egy Ctek Multi XS 5.0 töltőnek. (XS4003-at kerestem, de nem létezik a magyar piacon.)
Előtte utánaolvastam itt a topikban és a topikindító bejegyzésben és mintha úgy emlékeznék, hogy ennek fém háza van, a hamisítványoknak műanyag. De amit kaptam annak is műanyag háza van...Jelenleg tölti a totál lemerült 45 Ah-s akksit szó nélkül...
[ Szerkesztve ]
www.vakbelmutet.hu
-
Cheesy
őstag
Reggel levettem a töltőről az akksit. A töltő kb. kézmeleg volt, rekondícionáló töltést állítottam be rajta, volt is rá kb. 13-14 órája A folyamatjelzőn mindegyik LED világított, így csak elkészült vele.
Kérdésem, hogy mivel ez az akksi nem tudom mikor kerül vissza az autóba, milyen gyakran rakjam rá a töltőre?www.vakbelmutet.hu
-
rsf
senior tag
Az utolsó led csak 7 nap után kezd világítani!
De amúgy elég gagyi az összeszerelés minősége, ja és terhelés nélkül zizeg a kapcsoló üzemű tápja az enyémnek! Ja és ami a boltban volt még 4 másiknak is zizegett!
Ami szintén nem jelent jót.
Lehet, hogy tényleg nem eredetiek ezek a műanyagok??
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
Nikaré
őstag
Sziasztok!
Rendeltem én is egy Ctek XS 5.0 töltőt.
Kíváncsi vagyok mit tesz az 5 éves akkumulátorral, ami autóban van és átlagban heti 4napos üzemeltetéssel működik 50-150km/nap.
Olvastam, hogy rövid időn belül a negyedik pontra ugrik a led visszajelzés, gondolom nálam is hasonló helyzet lesz.[ Szerkesztve ]
-
RAiN91
őstag
Sajnos most keveset használom a 2.4 JTD-t, és inkább városban. Azzal csak javítok a zsír új akksin, ha néha töltögetem a SAL automata töltőmmel?
-
Kernel
nagyúr
válasz nootropil #2249 üzenetére
Egy megfelelő dugasztáppal is megoldható, de az autóakku is megfelel, ha nincs jobb lehetőség.
A lemerült akku ugyanis nem vesz fel komoly áramot ilyenkor, elég nagy belső ellenállást mutat. 100 mA-ekről van szó csak.
Tehát ezt nem úgy kell elképzelni, mint amikor egyik autóról bikáznak egy másikat és szikrázik a kábelnél. Egyébként mondhatnám / mondanám, hogy közbe kellene iktatni egy izzólámpát áramkorlátozónak, de felesleges.
Viszont rákötve az autóakkut egy percre, vagy talán annyi sem kell, már megemelheti annyira a feszültséget, hogy ha gyorsan ráteszed töltőt, még "elkapja", mielőtt ismét lemerülne.
Ahol trollok hangja többet ér, ahol a kiskirály, mint kutyával beszél? A fórum szakmai támogatását befejeztem.
Új hozzászólás Aktív témák
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W