- Elden Ring
- Horizon Forbidden West
- Contra: Operation Galuga teszt
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Feltámad a Hellgate sorozat
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Dragon's Dogma 2
- PlayStation 5
- The Planet Crafter - Megjelenési dátumot kapott a teljes változat
- Call of Duty: Warzone
Új hozzászólás Aktív témák
-
bzoley
veterán
Sziasztok,
Elnézést, ha nem ide való, de a töltőm neve előfordult itt korábban, hátha...
Nem igazán értek a töltéshez, soha nem használtam. Tavaly, sok év után elfáradt az akksim(noname), és vettem hettem helyette egy éppen elérhetőt(Varta Black 56Ah). Most az első mínuszos reggeleken észrevettem, hogy az önindító elsőre nehezebben fordítja meg a motort. A reggeli 5km után pár órával rámértem, ~12,4V-ot mutatott a műszer(járó motornál ~14,3V körül, délután állásban ~12,6V) Felmerült a töltés ötlete. Volt itthon egy régi vasdobozos töltő, ami működni látszott, de 14,78Vot mértem közben, és mivel olvastam, hogy ez túl sok, inkább elraktam. Vettem helyette egy ilyet. Szigorúan az alapján döntöttem, hogy az épp elérhetőek közül ez tűnt a legokosabbnak, processzor, meg minden. Viszont a töltés szintén 14,7xV krül indult. Az elején, amíg ismerkedtem a beállításokkal, egyszer kiírta, hogy full, és beállt 13,25V környékére. Azóta ilyet nem csinált. Órák óta tölt, annyi változást látok, hogy a fesz előbb lassan felment 14,88V-ig, aztán elkezdett csökkenni, most 14,82-83V között ugrál. Az áram pedig 1,4A-ról csökkent a jelenlegi 1,1A-ig. Már jónéhány órája megy, még nem közölte, hogy tele. Van valahol valami hiba? Nemrég behoztam mindent, hátha az itt többször írt hidegnek is van valami szerepe, de engem zavar tudatlanul is, hogy 14,4V-nál több. -
crissprivat
senior tag
-
bzoley
veterán
válasz crissprivat #1254 üzenetére
Gondozásmentes, hangot nem hallottam belőle. Változás egyelőre csak annyi, hogy visszamászott 1,3-1,4A-ig. Kicsit talán csökkent a fesz. Akkor lekapcsolom egy film idejére.
Amúgy behoztam a régi, rossz akksit ellenőrizni(10,1V alapból), 14,7V-tól lefelé indult, az áram pedig felfelé, 3A-nél lekapcsoltam. Csak arra voltam kíváncsi, hogy viselkedik-e másképp is. De ezek szerint igen. -
bzoley
veterán
válasz crissprivat #1256 üzenetére
Az előbb visszakapcsoltam. 14,7-ről, és 3.0-ról indult(akksi 12,9-et mutatott előtte). Fél perc alatt leesett 1,8A-re, a fesz meg 14,77V felé jár.
Korábban meglestem az AGM módot, de az meg 15,2-ről indult, azt gyorsan leállítottam.
Ha egy akksi hivatalosan tele van, akkor mekkora feszt mutat? -
crissprivat
senior tag
Jó a fesz az akksiban. A 12,9V tök normális töltés után pár órával.
Nagy valószínűséggel azért viselkedik így a töltőd mert fullon van az akku. Kicsit ki kéne sütni. Kb.12,5V-ig. Utánna újra töltőre tenni és lemérni mennyivel tölt.
(Amúgy a 100%-os akku 12,70V)[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
bzoley
veterán
válasz crissprivat #1258 üzenetére
Feltéve, ha találok valami fogyasztót. Érdekes, hogy amikor először próbálgattam a töltőt, gyorsan átváltott full feliratra, és onnan a csepptöltés ment. Azóta sem sikerült elővarázsolni. Talán azért, mert már a határ fölött van?
Most átállítottam a töltőt 2A-ra(eddig 10A-en volt, de gyakorlatilag mindkét esetben 1.xA-rel tölt), és így egyelőre nem gyalogol 14,80 felé, 14,70-en áll. Gondolom a kisebb akksikhoz tartozó program miatt, ha van ilyen.
De ezt a magas feszültséget akkor sem értem. Na meg azt, hogy már fél napja töltögetem az amúgy üresnek annyira nem tűnő akksit, de mégsem mondja, hogy kész.
mod: közben 14.68-ra csökkent, változatlan 1,6A mellett 2A-s beállítással.[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
Pl. egy kocsi halogén izzóval szépen le lehet meríteni. Persze csak óvatosan,mert az izzó nagyon fel tud forrósodni. Nem hogy kigyullad valami. Csak saját felelőségre.
Attól,hogy beállítod az áram erősségét,az nem azt jelenti,hogy folyamatosan azon fogja nyomni az akkut. Az csak a max érték. Ha megfelelően müxik a töltő,akkor szinkronban tartja a legoptomálisabb feszültséget és áramerősséget az akku állapotához viszonyítva. Attól,hogy most le vetted 2A-re,a töltés nem fog változni,mivel nincs mit tölteni. Fullon van az akkud.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
bzoley
veterán
válasz crissprivat #1260 üzenetére
Igen, ezt értem. Csak azért említettem, mert mégis változott valami a beállítással. Legalább is a max fesz nem ugyanaz a két beállításnál. Korábban kinn az udvaron már 1,1A-ig lement. A manualban lévő táblázat is mutatja a folyamatot. Már nem sokat kellett volna esnie, 1,0-nál lehet átkapcsolt volna cseppre
Átraktam hálózatról az akksira a szobai led sort, megyeget lefelé. 13,04-ről már 12,70 felé közelít. Más nem jutott eszembe, annak kell 4-5A -
bzoley
veterán
válasz crissprivat #1262 üzenetére
Még nincs meg minden adat, de leírom a részeredményeket, amíg el nem felejtem. Mivel közeleg a takarodó, csak 12,58-ig sikerült lemeríteni az akksit, de ez is elégnek tűnik. A töltőt 6A-re állítottam, nem akartam tízzel nekiesni. Egyelőre max árammal megy(5.9A-t mutat), ezúttal a ventilátor is zúg rendesen, eddig nem ment. A feszültség 13.0x-ről gyorsan felment 13.30V-ig, és onnan lassan emelkedik. Most 13,61V-nál jár. Kíváncsi vagyok mikor kezdi el csökkenteni az áramerősséget. Gyanítom a végeredmény hasonló lesz, a feszültség felkúszik az egekbe, de lehet nem fogom tudni követni, ha túl soká lesz.
-
bzoley
veterán
Egyelőre lekapcsoltam, mert elég hangos, nem akart leállni a hűtés. A feszültség max áram mellett lassan emelkedett 14,4-ig. Onnan néhány másodperc alatt felszaladt 14,5-ig, majd csökkenő A mellett lassan tovább emelkedett felfelé. 14,65-től lassulni látszott, 14,70V-tól nem nagyon ment tovább. Amikor lekapcsoltam 1,8A-nél járt. Kb. öt perc után az akksi 13,06V-ot mutat, de gondolom lejjebb megy még mire megnyugszik.
-
crissprivat
senior tag
A 14,70V már nem olyan vészesz,de sokkal bíztatób lenne,ha max 14,50V és alacsonyabb áram mellett dolgozna szobahömérsékleten. Mondjuk szerintem nemsokára átváltott volna fentartó töltésre 13,6V körül minimális Amperrel.
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
bzoley
veterán
válasz crissprivat #1265 üzenetére
Most kapcsoltam vissza, gyakorlatilag ugyanonnan folytatja, ahol abbahagyta. Az akksi 12,85V lett reggelre.
-
bzoley
veterán
válasz crissprivat #1267 üzenetére
És még mindig nem végzett
Ezek után vagy nagyon jó lesz, vagy tönkre vágom, de most már kivárom
Reggel egy darabig maradt a 14,70-en, és 1,8-cal tolta. Aztán lekapcsolt a hűtés, a fesz elkezdett lassan tovább emelkedni, az áramot pedig ejtette tovább. 14,83V-nál nagyjából megállt. Most 0,8-9A körül ugrál.
Mi lesz ebből? -
K Norbi
addikt
Ha az autóban túltöltés van, azaz a töltőfeszültség 14.4 Voltnál magasabb, akkor az akkumulátor pezsegni kezd.
A pezsgés károsítja a lemezeket, a lehulló iszap pedig cellazárlatot okoz. Pontosan így megy tönkre az az akkumulátor, amit szabályozatlan töltőre kapcsolunk és ott pezsegni ("forrni" ) hagyjuk. -
bzoley
veterán
válasz K Norbi #1270 üzenetére
Nincs 14 nap, ez teszkós. 3 napos csere van, de szerintem mindegyik így működne. AGM-ben 15V fölött indított. Erről már olvastam, ezért aggódom, hogy vajon rossz-e valami. Az autóban mondjuk nincs túltöltés, 14,30V körül van. Próbáltam hallgatózni, de semmi pezsgés, zizegés nem jön az akksiból. Amíg tolja az áramot, addig aránylag alacsony a fesz. Magasabb fesz mellett már alig megy áram, talán emiatt nem hergeli annyira az akksit.
Viszont érdekes, hogy a régi töltőt, amit a magas feszültség miatt dobtam félre, rátettem a régi, valószínűleg rossz akksira, és ott szépen 13,30V körülre állt be. Nem a mostani akksim csinál valamit, ami miatt így viselkedik mindkét töltő? Mert akkor lehet, hogy bármilyen szuper töltő ugyanezt produkálná. -
K Norbi
addikt
de szerintem mindegyik így működne. Nagyon nem kéne ennyire felemelnie a feszültséget. A generátor se tölt 14,80V al
Multimétered pontos?Dobd rá valamelyik ismerősödnek az autójára az új töltőt amit vásároltál ha felszökik azon is a feszültség, akkor a töltő nincs a helyzet magaslatán.
[ Szerkesztve ]
-
bzoley
veterán
válasz K Norbi #1273 üzenetére
Jó ötlet, köszi.
Eddig jónak bizonyult a multiméterem, de a töltő is kiírja a feszt, nincs különbség. Persze bármi lehet.Vége a töltésnek. 0,7A-ig süllyedt állandó 14,82 mellett. Ekkor mint egy rossz hdd, folyton felpörgette a ventit, az áram ugrált 0,4-08A között, a feszültség is kicsit. Pár perc után lekapcsoltam. Újra bekapcsoltam, ezúttal a 10A-es programmal. Az ellenőrzés után pár másodpercig ment 0,1A-rel, mejd kiírta, hogy Full. 14.00V-on tartja. Lehet végig maradni kellett volna ezen a programon a 6A-es helyett.
Ennyi kínlódás után még mindig nem tudom, hogy az akksi, vagy a töltő gáz, vagy semelyik. Kipróbálom másik aksival is majd.
Sajnos a táblázatban, ami leírja a töltés fázisait, nincs érték megadva, csak annyi, hogy nagyjából hogy kell viselkednie. Azt értéktől függetlenül végrehajtotta.
Mindenesetre most jöhet a menetpróba, csak hidegek nem lesznek mostanában, hogy észrevegyem, ha valami nem az igazi.[ Szerkesztve ]
-
boogie84
veterán
válasz crissprivat #1240 üzenetére
& K Norbi
Sajnos nem lesz kép, egy hetet kell rá várni kb, és kiderült h az akksit feltöltve sincs kapacitása. Egyszer röffen be tőle a motorom, utána csak kerreg. 13,9V-ot mértem mikor csontra fel volt töltve, első 1 2 indítás után már csak 12,3V. Uh ezt az akksit már nem teszem vissza tölteni... Télen majd az mx5-ös akkuja lesz rajta, hogy ne gyilkolja meg a hideg.
A sütiknek is szükségük van szeretetre.
-
K Norbi
addikt
Nagyon kihalt a topic! Mindenkinek jó az akksi?
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
-
RAiN91
őstag
Biztos hülye kérdés, de egy ilyen olcsó LIDL, ALDI és társai töltőt rajta hagyhatok néha éjszaka az autón a garázsban, anélkül, hogy leégne a garázs/autó?
Most régi nem automata, "házilag" készített töltő van, jól szolgál, de mindig figyeljük. -
Tom53
csendes tag
Ezt a fórumot olvasgatva találtam magamnak intelligens autó akkumulátor töltőt.
Van olyan okos mint a CTEk sőt szerintem jobb is. Az ára is kevesebb. Ez nem svéd hanem amerikai, persze gondolom mint minden ezt is Kínában gyártatják. A tartozékokat se kell külön megvenni, minden benne van.
NOCO GENIUS G7200 12/24 V 7.2 A UltraSafe Battery Charger 24 e HUF
vagy a kisebb:
NOCO Genius G3500 6/12 V 3,5 A UltraSafe Battery Charger 15 e HUF
Motoralkatrész EU nál vettem a nagyobbat G7200 at .
http://motoralkatresz.eu/termekek/egyeb/NOCO_Genius_G7200_akkumulator_tolto_12V_24V_7_2A/
Két akkut egy 55 Ah és egy 72 Ah at töltöttem vele.
Tapasztalatok: Nagyon gyorsan tölt! Kényelmes, egyszerű minta fakalapács. Ledek jelzik hogy hol tart! Aksit se kell kivenni a kocsiból csak a szuflátlanításnál (16 V 1.5 A) javasolják a kiszerelést vagy kikötést.
10 ciklusban tölt. Plusz két üzemmód Tápegység és Szuflátlanítás. Valamint téli üzemmód 0 C alatt.
Googlevel fordítható leírás:
http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=0HS-003U-00008
Gyári leírás, használati utasítás:
http://www.geniuschargers.com/images/dl/manuals/G7200_Multilingual_Manual.pdfKép:
http://motoralkatresz.eu/img2/egyeb/NOCO_Genius_G7200_akkumulator_tolto_12V_24V_7_2A.jpg
http://c1.neweggimages.com/BizIntell/item/0HS/003U/0HS-003U-00008/001.jpgJó töltögetést a fórumtársaknak!
Tom GT I8160
-
RAiN91
őstag
SAL SMC 33 -ról valakinek valami infója van?
-
OldAkita
aktív tag
44Ah-s Banner akumon közel egy éve állandóan rajta van a CtekMXS5. Általában hetente egyszer használom a kocsit. Olvastam viszont egy mobiltelefon akkumulátoros cikkben hogy az állandóan töltőn lévő akkumulátor elveszíti a hosszan tartó tárolási képességét, ezért azt ajánlják, ne hagyjuk éjjel töltőn, hanem igyekezzünk max feltöltés előtt leválasztani. Ehhez én nem értek, de eszerint azt kell feltételezni hogy a mobil töltők nem állnak át csepptöltésre hanem tolják fullon. Mindez nem is ide tartozna, ha nem ébredt volna bennem félelem hogy efféle kárt az autó akkumulátorának is tudok okozni az állandó töltéssel. Ezért múlt hét végén mikor a 8km-es utamat megtettem, a motor lehűlése után rámértem és 13.73-at kaptam. Ezután minden nap mértem egyet és ezek az eredmények születtek 8 nap állás alatt
1. nap 12.77
2. 12.73
3. 12.67
4. 12.63
5. 12.63
6. 12.56
7. 12.60
8. 12.52A 6.-7.nap kakukktojásnak tűnik, de ezt mérte a NoName műszerem. Ezen a héten éjjel fagyott, nappal 5 fok körül járt. Gondolom nyári kánikulában jobban merül.
Szerintem ez normális merülési ütem, vagy nem? Mit mondtok erre? Az akkumulátor 2.5 éves[ Szerkesztve ]
-
OldAkita
aktív tag
Megnyugtattatok.
Akkor ez az aksi egyelőre rendben van.
Igen, minden nap rajta van a Ctek. Szombatonként szoktam levenni mikor megyek a kocsival. -
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1293 üzenetére
öööö csak a CTEK! A régibe nincs hőmérséklet kompenzálás... Jó ott mind a kettő mint kiderült
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1295 üzenetére
Most a Mxs-10 el szemezek.. Szerinted milyen lehet? Lehet beruházok egyre.
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
-
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1297 üzenetére
No ha meglesz írok róla egy kövér cikket, hátha elnyeri neked is a tetszésed! Letesztelem Robusztus példány tartalékkal.
[ Szerkesztve ]
-
OldAkita
aktív tag
válasz crissprivat #1291 üzenetére
Azt hiszem az enyém új verzió. Abból gondolom hogy a kijövő töltőkábel vékony. Egy képen ahol az újat és a régit lehetett összehasonlítani, azt láttam hogy a réginek a töltőkábele ugyanolyan vastag mint a 220-as tápkábel része. Egyébként teljesen elégedett vagyok vele.
Új hozzászólás Aktív témák
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Politika
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Óra topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Építő/felújító topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Elemlámpa, zseblámpa
- Windows 11
- További aktív témák...
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i5 3.8 GHz / 40 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 580 8 GB + doboz
- iMac 2017 27" Retina 5K CTO / i7 4.2 GHz / 40 GB DDR4 / 500 GB SSD / Radeon Pro 575 4 GB + doboz
- MacBook Pro 14 M3 Pro, Space Black, 18 GB RAM, 512 GB SSD Bontatlan
- Lenovo ThinkPad P70 Workstation, Mobil munkaállomás, 17" FULL HD IPS, Xeon E3-1505M V5 CPU, 32GB DDR
- -65% Dell Latitude 7310 2in1: i7 10610U,16GB,256GB,13.3" Touch 100%sRGB 350nit,WWAN eSIM,Win11