Új hozzászólás Aktív témák
-
crissprivat
senior tag
Hát igen,jó párszor le lett írva,hogy minőségi töltőbe érdemes fektetni. Hiába vesz valaki olcsóbb szutykot,amivel csak még jobban ront az akku helyzetén.
A végén,ha komolyan gondolja,akkor úgy is vesz egy jó,márkás töltőt,ami már sokaknál bizonyított és rá lehet bízni az akkut.
Száz szónak is egy a vége,aki teheti mindjárt elsőre vegyen minőségi töltőt. Ne költsön feleslegesen szutykokra.
Te jól választottálJézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Jimmy66
senior tag
válasz crissprivat #1598 üzenetére
Szia!
Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a negatív sarut le kell választani, vagy tölthetem a testpontról? Start-stop rendszerű, B7-es Passat-ot szertnék tölteni.
Köszi
-
crissprivat
senior tag
válasz Jimmy66 #1603 üzenetére
Szia.
Csak abban az esetben vedd le a negatívat,ha recondozni akarod az akkud. Mert akkor az elektronika megvédése végett kellene.
Ha csak sima töltés lesz,akkor nem kell levenni a negatívat.
Elöször csatlakoztasd az akkudon a pozitívhoz és utána a negatív pólushoz a töltö kábeleit. Utána jöhet a konnektor és az autó ikon kiválasztása. Ha megvagy a töltéssel,akkor elöször is áramtalanítani,utána negatív,majd pozitív csipeszt levenni.
Nagyvonalakban így csináld,akkor baj nem lehet.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Jimmy66
senior tag
válasz crissprivat #1604 üzenetére
Köszi a gyors választ!
A negatív oldalon van egy ilyen ábra, gondolom értelemszerűen a testpontra tegyem ne a sarura.
Az AGM akksit is lehet Recond-ozni?
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
-
K Norbi
addikt
válasz Jimmy66 #1605 üzenetére
Az nem a helyes bikázás ábrája véletlen? Akkor kell testpontra tenni, sima töltésnél kemény 5Amperhoz mehet a pólusra is.
pl ha kiszereled az AGM akkudat hova teszed a töltő negatív csipeszét?crissprivat
A könyvébe benne tutira a helyes töltés, ott van az ábrán is benne van mit jelent az ábra.
De szerintem az a bikázás lesz. Akkor szokták testre kötni, pólusra nem szabad bikázáskor.[ Szerkesztve ]
-
Jimmy66
senior tag
válasz K Norbi #1607 üzenetére
A könyvben annyit írnak, hogy töltésre vigyem szakszervízbe...
A szervízben azt javasolták, hogy vegyem le a negatívot és úgy töltsem a start-stop miatt, (valami patkót vagy hurkot emlegettek a negatívnál, ezért kell lekötni) de jó lenne, ha leszerelés nélkül is tölthetném. És azt is mondták, hogy bikázni nem szabad...
Elég összevisszaság van a fejemben.
-
DQ
tag
válasz crissprivat #1585 üzenetére
Köszönjük a rajzot. Ez is olyan, amit én nem értek. Annó én megnéztem több ctek típus leírást, magyarul, angolul, s nem értem. Persze nem érteni kell egy töltőt, hanem használni...
Most az általad mellékelt rajz is ue.
Nézzük csak a 6. és 7. módot: az áramgörbe érdekel, mert érdekel.
A 6.-hoz azt írják, hogy az 1,5A. Ez rendben is van, a grafikon szerint arányosan kb. ott lehet az érték, majd az áram csökken a rajz szerint kb. 1A-re.
A 7. módnál szépen folytatódik a grafikon ugyanott, csak éppen az van a rajz alá írva, hogy 10A!
- A rajz egyik részén ua. a szint 1,5A jelent, míg a másik részén 10A-t?
- 10A-rel tar szinten a szöveg szerint a 7. módban??? Na ne mááá... A rajz szerint az max 1A lehet...
Miért nem figyelnek oda a gyártónál, hogy mindegyiknek ilyen a leírása?
Vagy mondjátok már meg, hogy mit értelemezek rosszul!
Ettől függetlenül jól műxik a kütyü, csak vannak dolgok, amit értelmezni is szeretek... -
DQ
tag
válasz Jimmy66 #1597 üzenetére
Amikor én megvettem cirka egy éve, akkor méricskéltem, hogy melyik led mikor kacsintgat.
Zöld: >12,67V
Sárga: 12,43-12,66V
Piros: <12,42V
Sárgánál még simán indít az autó, de nem árt rátölteni, a piros az már kérdésesebb, ott már nagyon ajánlott a töltés, de sok infót nem ad.
Amit az én műszerem mutatott: 12,42 környékén már látszik a piros is, alatta még inkább, de ha csak ezt nézem, azt már nem tudom meg, hogy 12,4 vagy 12 vagy 10V. (nekem az autó tiltakozás nélkül indul 12V mellett, alatta már hallom, hogy reklamál)
Szóval szép és jó ez a szemecske, csak én nemigen használom. -
DQ
tag
válasz Jimmy66 #1605 üzenetére
Igen, ez is azok közé tartozik, amit nem értek. Miért nem mindegy az, hogy a negatív csipeszt az akku negatív sarkára, vagy tőle 10 cm-re, 50 cm-re akasztom a madzagra, vagy a karosszériára?
Aki a szobában tölti az aksit, az hová csípteti a negatívot? Bevisz egy darab karosszéria elemet? -
Dzsidzsi32
tag
Na. Folraktam a nagy aksit is tolteni a nagytoltore. Reggel nyolckor raktam fel. Az elso harom reszt kb 1perc alatt letudta,es toltott a 4esen. Ott 14,7 V volt a toltes. Utanna elmentunk vasaroln Most ertunk haza es mar a 7esen van. A recond modrol lemaradtam. A varazsszem viszont nem zoldult ki. De szerintem nem is fog.Az csak egy cellat mutat. Mondta az aksis is hogy nem szabad ra hagyatkozni mert becsapos. Allitolag az ujjabb aksikon nincs is.Rajtahagyom estig aztan lekotom. Meglatom mennyit esik a feszko holnap reggelig. Aztan visszarakom a kocsiba,es hetfo reggel megint ramerek. Ha akkor is jo,akkor utanna mehet az allofutes teszt. Remelem minden jo lesz
[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
válasz Dzsidzsi32 #1616 üzenetére
OK,köszi a tájékoztatást. Szépen töltött akkor
A többi meg majd a mérésnél kiderül,ahogy írodJézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
crissprivat
senior tag
-
DQ
tag
válasz Jimmy66 #1615 üzenetére
Ha piros, akkor midenképpen ajánlott a töltés, mert ha Te is rámérsz, akkor 12,4V alatti értéket fogsz mérni, ez pedig már néhány autótípus esetén problémás lehet a hidegben.
Mivel nem öreg aksiról beszélsz (s nem lett totál lemerítve soha, illetve ha igen, akkor is), én levenném a negatív sarut és rátenném a recond móddal a töltőt. Egy éve ezt kipróbáltam: recond nélkül, majd megismételve egy-két héttel később reconddal is töltöttem ua-t az aksit. Recond után levéve a töltőt pár nappal később magasabb feszt tudtam mérni rajta, mint recond nélküli töltés után. Ezután 4 aksin csináltam ezt meg.
Sokat problémáztam annó azon, hogy recond mehet sarulevétel nélkül, vagy sem, mit szól hozzá az autó? Választ nem kaptam sem itt, sem a forgalmazótól (az csak mellébeszélt). Azóta a ctek honlapján a faq foglakozik ezzel a kérdéssel is, ahogy értelmezem, lehet, de nem ajánlott.
Szóval ha recond, saru le, s hagy menjen évente egyszer, vagy ha beteg aksiról van szó. -
DQ
tag
válasz Gyurka6 #1618 üzenetére
Nem értem. Ha nem tökéletes a kontakt a saru és a pólus között, akkor ha onnan 10 cm-rel odább teszem rá a töltőt akkor attól megjavul az érintkezés?
Én mindig, a ctek előtt is, a sarukra tettem a töltőt, akkor is, ha a járműben maradt az aksi, akkor meg méginkább, ha bevittem az aksit (télen minek legyen pl. a motorban, azok márciusig telelnek, az aksi jön be). -
DQ
tag
válasz crissprivat #1619 üzenetére
"Mondjuk a görbék jók rajta,csak az áramerősség nem."
Igen, erről beszélek: a rajz jó, alatta a szöveg nem. És ez egy világmárka! És az összes típus leírásában ezt láttam egy éve, amikor próbáltam megvilágosodni, s most a Te 10-esed esetén is ezt látom.
Gizike feliratozta ezt fel egyszer tévesen, s azóta sem tűnt fel senkinek?
Tudom: használni kell, nem értelmezni a töltőt. Viszont mi a működésről is beszélünk... -
Jimmy66
senior tag
-
K Norbi
addikt
válasz Jimmy66 #1628 üzenetére
Igen lehet így megkerüli a dolgokat ha oda csatlakoztatod és nem a pólusra, kb olyan mintha le lenne kötve.
persze ebbe sajnos nem vagyok biztos.Pedig az ábra szerint szabad tölteni. Szerintem ne add fel kérdezősködj még máshol is. Több szakszerviz többet mond. Én tuti megsoroznék vagy 10 márkaszervizt e mail be ezzel kapcsoltba. [link]
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Jimmy66 #1630 üzenetére
[link] Őket is megkérdezheted Forex Kft profi cég tuti tudnak mondani valamit.
e mail be [link] Küldd el nekik a képeket is.Ám, ha sok fogyasztó megy, s még működik a startstop, ne adj Isten, a gyerekek bekapcsolva hagynak egy vagy több fogyasztót, kész a baj, nem indít az akku. Célszerű hetente, kéthetente vagy havonta (attól függően, hogy milyen intenzív a használat) töltőre tenni, és 24 órán keresztül állandó 16 V-on tölteni. A művelet elején felszalad a feszültség, sokan emiatt hamarabb lekapcsolják a töltőt, de ez hiba. Lényeges, hogy az AGM-akkumulátor megkapja a 14,7–14,8-as töltőfeszültséget (különben elindulhat a halálához vezető szulfátosodás), azaz jó kondiban kell lennie a generátornak.
Nézelődök a neten hogy leszokták ezeket tényleg kötni vagy sem, eddig nem találtam sok mindent.
[ Szerkesztve ]
-
peti85
senior tag
Nekem Optimate 6 töltőm van. Ez felismeri, hogy be van-e kötve a kocsiba az akksi vagy sem. Ráengedi a szulfátmentesítést ha kell, autóban 16V-al, ha nincs bekötve akkor 22V-al. Ezen még MODE gomb sincs, mindent automatikusan csinál. Használtam már több autóban is és nem volt még gond (persze ez csak eddigi tapasztalat), meg nem hiszem, hogy kikapcsolhatatlanul betennének ilyen programot ha nem lenne 100%-ig biztonságos. A használatiban sem említik, hogy ellenőrizd az autó gépkönyvét.
A Honda és a Suzuki is gyári töltőként árulja átmatricázva.
Ráadásul úgy tudom a Fordok generátora is sok esetben 16V-al tölt. A legtöbb elektronikai beszállító sok gyártónak ad alkatrészt, ha Fordba kerül akkor gyárilag is bírnia kell a 16V-ot. Illetve Fordosok is szoktak saját hifit építeni az autójukba és ott sincsen gond, pedig azok a fejegységek, erősítők,... aztán tényleg univerzálisak.HP Elitebook 8560w DreamColor | Realme GT Master Edition | Samsung Watch 5 Pro | Panasonic P50S10E | nVIDIA SHIELD TV 2015 | Polk MagniFi MAX
-
Jimmy66
senior tag
A sarut levettem és RECON módban indítottam...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz K Norbi #1626 üzenetére
Mit nem értesz az ábrán? Tölteni csak levett saruval szabad, ezt nem kell értened, az ábrán a bikázás módja van, ami minden autónál ilyen, mert a lemerült akksinak nagy az áramfelvétele, amikor zárod az áramkört, szikrázik. Hogy ne az akksi sarun szikrázzon ,ezért a negatívot valahová testpontra kell kötni, de nem az akksira. Az újabb vw-ben elég rövid a testkábel az akksitól a testpontra(kb 30cm a kábel), szóval nem kell messzire kötni az akksitól. Ha a negatívra tennéd az akksinál, extrém esetben kockáztatod az akksi felrobbanását...
[ Szerkesztve ]
-
Jimmy66
senior tag
válasz crissprivat #1637 üzenetére
Rendben! A 4. pontig hamar eljutott, most azon dolgozik.
-
crissprivat
senior tag
Már párszor voltam BMW szalonban,a legújabb hiper-szuper elektronikával ellátott verdákat is töltök a bemutatóteremben és nincsenek lekötve a saruk
Pedig azokban is van startstop meg minden féle mágia
Igaz,ott a motortérben ki van alakítva külön töltéshez + / -(az enyémen is már így van és nem kötöm le töltésnél)
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Jimmy66
senior tag
válasz crissprivat #1558 üzenetére
Tulajdonképpen ez nem csupán akksitöltő, hanem egy remekmű!
Most éppen "öreg szaki"-k állják körbe az autót, EZ A TÖLTŐ? felkiáltásokkal...
-
Harkovz
aktív tag
Én most ráküldtem az Aldis töltőmet téli üzemmódban az akkura.Egy tizedet téved a feszmérője a multiméterhez képest.Szerintem az jó.Tényleg ad neki néha 15,2 V-ot is.Rajta hagyom holnap délelöttig.Van a nagy Aldisból is,de azt még nem próbáltam ki.Ezek is csinálnak frissítést,regenerálást de csak ha 10,5 V alatt van az akku feszültsége.