Új hozzászólás Aktív témák
-
Jimmy66
senior tag
Sikeresen lezajlott a töltés. Kb. 6óra telt el, mire a zöld LED világított.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1653 üzenetére
Lenne egy kérdésem! Töltéshez mindig lekapom a - sarut! Amikor teszem vissza, néha szikrázik! Az lehet baj?
-
Brogyi
senior tag
válasz tibcsiworld #1654 üzenetére
Lehet. Többször beírták mennyi lehet a szivárgási áram. Ha nagy az is lemeríti az akksidat.
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1654 üzenetére
Gondolom,hogy csak a negatív saruval ügyködsz és egy kis minimális szikrázásról van szó,ami semmi gondot,kárt nem fog okozni.
Ne aggódj emmiattJézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1656 üzenetére
Igen a negatívat szedem csak le! A visszarakásnál van szikra! Nem feltétlen nagy, de néha nagyon enyhe égett szag is van! Lehet a terhelés miatt? A fogyasztók azonnal elkezdik használni az aksit gondolom!
szerk.:
(#1597) Jimmy66
ez a terheléses teszt mennyibe fájt, és mennyi időt vett el az életedből?[ Szerkesztve ]
-
Jimmy66
senior tag
válasz tibcsiworld #1657 üzenetére
1250 a bevizsgálás és kb. 2 perc alatt dobta a gép az adatokat. Természetesen a bevizsgáláskor megmérték a töltést is és kivették az akksit valami másik méréshez.
-
Harkovz
aktív tag
https://www.sal.hu/sal-autos-usb-adapter-volt-amper-mero/specifikacio/13691.aspx Én most egy ilyet rendeltem. Mindig látom majd a feszültséget és USB töltő is egyben.
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1657 üzenetére
És mindenképp muszáj leszedegetned a sarut?
Nem szednéd le,nem lenne szikra
(én sosem vacakolok vele,furt állítgathatnám be akkor újra a dolgokat a verdán)Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Inhouse
őstag
Sziasztok!
Ha jól láttam a Lidl-ben 18-ától 5490-ért 3,8A-es töltő, LCD kijelzővel.
Üdv Inhouse
-
wrox
senior tag
Sziasztok!
Lenne 2 kérdésem.
1. 11.98 V ot mértem az autóm akkumulátoránál. Nehezen indít. Nem megy feljebb, ha használom az autót, akkor sem. Helyre lehet ezt hozni, mondjuk egy Aldis Auto Xs töltővel, vagy inkább egy Ctek MXS 5-öt vegyek hozzá?
2. Töltöttem ma 8 órán keresztül az Aldis töltővel a munkaakksimat, 13.4 Vig ment fel, 5 ből 3 rublika befeketedett. Viszont levettem a töltőt, mert nem akartam bent hagyni a munkahelyemen kontrollálatlanul, nehogy valami gebasz legyen. Gondoltam holnap reggel visszateszem, hagy töltse tovább. Ártok az akksinak, ha így teszek?[ Szerkesztve ]
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz Jimmy66 #1658 üzenetére
Köszi! Ha lesz időm, elmegyek bevizsgáltatni én is! Ez nem pénz!
Harkovz:
ez valami szivargyújtós cucc? Mert a kép nem teljesen a termékről van, ahogy látom! Egész ötletes kis cucc!
crissprivat:
Ezek után nem fogom, csak bent töltöttem, aztán kint téli töltésen ment (14,7V) 12-12 órát! Aztán rövid használat után a garázsban! Ma egész nap mentem vele, 300km pár start volt, nem sok, és meglátom, 4-5 nap múlva ha megjön a multiméter, mennyi lesz a feszültség! Ott dől el sok minden! A nyvaja akar mindig mindent újra beállítani! De a ctek-el való töltéshez is ajánlják leszedni a sarukat, vagyis itt mindenki azt írogatja, hát még egy off töltőnél!
-
Jimmy66
senior tag
válasz tibcsiworld #1667 üzenetére
Igen!
-
crissprivat
senior tag
Hali. Hány éves és milyen akkuról avan szó?
tibcsiworld
Hát akárki akármit mond,én nem fogom lekötögetni a negatívat róla. Ezért vettem cteket,hogy ne kelljen ilyennel foglalkoznom. Már több féle autó márka akkuját töltöttem vele,de semmi gond nem akadt abból,hogy nem lett levéve a neg.saru. Valójába nem is értem miért kellene,hisz ez épp olyan töltés,mintha az alternátor töltené. Ott ugyan így dolgozik,csak ott még nagyobb áram dózisokat is kap itt-ott. Itt meg szépen,konntroláltan kapja a töltést.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
DQ
tag
válasz tibcsiworld #1667 üzenetére
De a ctek-el való töltéshez is ajánlják leszedni a sarukat, vagyis itt mindenki azt írogatja, hát még egy off töltőnél!
A CTEK leírása nem ajánl ilyet - keress rá a neten, s olvass bele. Itt sem írogatja mindenki ezt.
A recond mód esetén vannak véleménykülönbségek, hogy az emelt fesszel való töltés esetén levenni, vagy rajtahagyni a sarut, és ebben a CETK FAQ sem fogalmaz egyértelműen (valahol érthető: minek vállaljanak garanciát ilyesmire).
Én megkérdeztem egy Honda márkaszervizet és egy független autószerelőt, s egyikük sem javasolta, hogy recond esetén rajtamaradjon a saru, de normál töltéssel nem lehet gond, ha nem veszed le. (a ctek magyar akárkije csak félrebeszélt)
Autóban én a recond módnál leveszem (évente egyszer), normál töltésnél nem veszem le.
Motorok esetén meg le van véve, mert az aksikat is bent tartom télen és azokra is ráengedem a recond módot.
(névtelen(ebb) töltőnél asszem levenném mindkét mód mellett) -
wrox
senior tag
válasz crissprivat #1669 üzenetére
Minimum 2-3 éves (2 éve van nálam az autó), jelöletlen, mérete alapján kb. 74 Ah-ás, szerintem gyári akku.
[ Szerkesztve ]
-
Brogyi
senior tag
válasz Jimmy66 #1628 üzenetére
Kezdem sejteni mi lehet az oka ennek a karosszéria csiptetésnek. Azért én elolvasnám azt a használatit amire hivatkoznak, és nem kellene találgatni.
No, de nézzük.
Amit legutoljára becsatoltoltál ott a második pontban csak a robbanásveszélyt hárítják el magukról.
A második tippem pedig az az áramérzékelő szenzor amit a CPU követ +/- irányba és szerintem szervíz- csatlakozón keresztül idióta szervizes ki is tudna rajzolni ha érdekelné. Ennek a tippnek nagy a valószinűsége a start/stop igénybevétel miatt. Valószinű megint csak egy típusú akksi adatai vannak benne, mert a többivel nem megy vagy bazi hamar megdöglik. Így kénytelen vagy megvenni a drága akksit, mert azzal működik, mi több ahhoz van behangolva a töltés. A szabályozója se egyszerű lehet az érzékelő miatt. Röviden ez jutott eszembe. -
crissprivat
senior tag
Fel kellene fullra tölteni az akkut (már ha egyáltalán tudod) ,várni legalább 2órát töltés után és rámérni multival.
De az nem valami jó jel,hogy még csak 12V sincs benne kocsikázás után. Nem is biztos,hogy az akku a hunyóAmúgy nem ártasz neki,ha töltöd. Ilyen állapotban az áldás lesz neki
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Dzsidzsi32
tag
Hello.
Szombat reggeltol estig a tolton volt az aksi. Szombat estetol , vasarnap reggelig pihent az aksi a garazsban (hidegben),ekkor 12,74 V volt benne. Visszaszereltem a kocsiba. Hetfo reggel 12,1 volt csak benne. Inditas elott mertem. Most akkor mi van? Toltes elott , ha napokig allt a kocsi akkor is 11,9 re esett le. De lejjebb nem. Ezzel arra celoznek,hogy semmi nem szivja az aksit. Egyszeruen nem birja. A generator toltes 14,1 - 14,4 obd-n merve,tehat jo. Inditas utan rogton erre az ertekre allt be. Szoval lovesem sincsen ,hogy most mivan. Viszont azt se tudom,hogy meddig ment a kocsi rosz toltessel. Az akkumulatoros azt mondta ,hogy az exide nem szereti a 14V alatti toltest. Nekem meg 13,3 - 13,8 volt a toltesem. A generator novemberben lett megcsinalva. De nemtudom , hogy mikor romlott el. Szoval lehet ,hogy ennek az aksinak annyi. Indulni indul a kocsi,de az allofutest nem merem elinditani. Viszont allofutes nelkul nem elet az elet (szamomra) Varom a diagnozisokat az uraktol -
crissprivat
senior tag
válasz Dzsidzsi32 #1678 üzenetére
Ember legyen a talpán aki diagnózist állít neked ezek alapján.
Gondolod,ha nem tetted volna vissza az autóba az akkut,akkor is leesett volna 12,1V-ra? Amikor mérted beszerelés után,nem ment rajta semmilyen fogyasztó? Pl.belsö világítás?Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Dzsidzsi32
tag
válasz crissprivat #1679 üzenetére
Nem ment semmi. Meg a riaszto se volt bekapcsolva. 12 ora telt el a toltorol levetel es a 12,74 es meres kozott. Utanna szereltem vissza. Es 24 ora mulva mar csak 12,1 lett benne. Meg esettleg azt tudom megprobalni,hogy megint feltoltom recond nelkul es alni hagyom a garazsban. De ahoz ugy kell kijonnie a napoknak ugye. Regen volt a b5 passatomban egy varta blue dynamic. Az volt hogy ugy lemerult ,hogy meg a riaszto ledje se vilagitott Bebikaztuk es ment vigan tovabb. Igaz akkor le is tekertem vele 500 kmt egyhuzamban (akkor osztrakban dolgoztam 3het kint 1 het itthon rendszerben) De volt hogy megneztunk egy filmet a kocsiban,ment a hifi meg az allofutes es ugy merult le. Betoltuk es go tovabb. Majd 7 evig hasznaltam azt az aksit,ugy hogy parszol jol megsanyargattam! Tavalyelott nyaron eltort a csuklom. Ket hetig a cegnel alt a kocsi mire ertementem. Persze lemerult. Az mar az exide aksi volt. Bebikaztuk. De nem birtam hasznalhatora tolteni. Csere ugyanugy exide ra. Azota egy baratomnal van a b5. Elromlott a pedalban a feklampakapcsoloja,es ment a fek reggelig. Lemerult persze az aksi. Es azota o is szenved az aksival barmit csinal vele. Ket auto,ugyanaz az aksi. Ugyanugy allofutes meg minden. A mondandom es eszmefuttatasom lenyege,hogy ha egy exide egyszer lemerul akkor mar tobb mint fel labbal a sirban van. Ja es mindket aksi majd egyidos. Csak az ove lemerult,az enyem meg alultoltott volt. Teny es valo,hogy nem magatol merult le az aksi. De azert neb@sszamarmeg hogy ennyitol tonkre is megy! Csalodtam az exide-ban. 3 szor is. Lehet megint megprobalom a vartat.
-
K Norbi
addikt
válasz Dzsidzsi32 #1680 üzenetére
Nekem az előző akkum Bosch S4 volt 6 évet bírt és akku töltőt az nem látott! csak max az 5-ik évétől. Mostani akkum Exide premium remélem nem fogok benne csalódni, hagytam magam rábeszélni mert ez a legjobb "állítólag" ha nekem nem fog beválni akkor visszatérek a Bosch-ra.
Tedd te is azt ami már egyszer bevált olyat vegyél.[ Szerkesztve ]
-
Dzsidzsi32
tag
-
Harkovz
aktív tag
válasz tibcsiworld #1667 üzenetére
Igen. Kíváncsi vagyok milyen lesz, jól néz ki. Szerintem megéri az árát.
-
crissprivat
senior tag
válasz Dzsidzsi32 #1682 üzenetére
Annak több kell,nem lesz elég az a töltés. Mindig alultöltött lesz,hacsak a kocsi töltőrendszerét nem e lehet átprogramozni AGMre.
A mostanit pedig valami a kocsiban merítheti. Magától csak úgy egy jó akku nem merül 12V alá. Hacsak nem cellazárlatos.Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
wrox
senior tag
válasz Dzsidzsi32 #1680 üzenetére
Exide Premium.
2 éves korában 2 -3 hetet állt az autó, fullra lemerült, 12.3-nál jobban nem tudom feltölteni. Akkucsere lett a vége. Soha többet Exide. Inkább Varta. azzal semmi gond nincs. Bár szerintem beszerzek egy MXS-t, és még azzal rápróbálok.[ Szerkesztve ]
-
crissprivat
senior tag
válasz Dzsidzsi32 #1686 üzenetére
Pedig az exide marketing szövegei nagyon meggyőzők. Csak ezek szerint távolról sem igazak
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
tibcsiworld
aktív tag
Nézegetem Vartákat. Itt van blue és silver. A black-e gyenge aksik!
Ki mit ajánlana a normális árkategóriából? Van még a bosh, és még miből érdemes szemezgetni?
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1688 üzenetére
Az a baj,hogy mindenki mást mond,másra esküszik Így nem fogsz választani biztos
Vegyél olyat,amit már használtál és nem csalódtál benne (ha volt ilyen egyáltalán)Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
Harkovz
aktív tag
válasz Dzsidzsi32 #1686 üzenetére
Hát én is csalódtam benne,ugyanez van nálam is.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1689 üzenetére
Az nem baj, ha mindenki másra esküszik, mert így van választási lehetőség! Az már kiderült, hogy mit nem! A tacskóban láttam banner meg superstart nevű csodákat varta áron! Sőt!
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1691 üzenetére
Bratyó verdájában 2009es 80Ah Banner van. Nem rossz,osztrák cucc. Ezidáig semmi baj vele,töltve nem nagyon volt,csak mostanság kezdtem a ctekemmel,mert kevesebbet van használva a verda. Szóval nekem a Banner szimpi
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
K Norbi
addikt
válasz tibcsiworld #1688 üzenetére
Elijesztettek teljesen ettől az Exide tól Remélem az enyém beválik [link] ha nem akkor tuti Bosch lesz.
-
tibcsiworld
aktív tag
válasz crissprivat #1692 üzenetére
Végeredményben az exide-al sincs gond, csak ne merüljön le! Mert ezek szerint onnantól vége! De ez akkor is jelent valamit!
Kíváncsi vagyok egy lemerült banner meddig bírná újratöltés után! -
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1694 üzenetére
Mondjuk ezt a tesztet én nem vállalom be inkább
A téd bírni fogja Norbi ne aggódj. Törödni kell vele és megháláljaJézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248
-
tibcsiworld
aktív tag
A csoport tagjainak szeretném kifejezni a hálámat! Egy képzeletbeli sörre mindenki a vendégem!
Eddig semmiféle formában nem törődtem az aksival! Amit itt tőletek tanulok, azt az ember csak a saját kárán tanulgathatja meg!
Köszi a befogadást még egyszer!
-
Brogyi
senior tag
Nem akarom védeni egyik gyártót se, de azért megszólalok én is. Nálam nem jött be a Banner, most Exide van. Egy csöppet se aggódok, mert volt noname kinai ami kb. annyit bírt mint a Banner. Akkor egy kis summázás.
Egyik Pb akksi se szereti ha 0-ra kisütik. Nem esélytelen visszahozni, de azért ne várjuk már el elektromos kocsi fűtés/előmelegítést egy lenullázott darabtól. A fűtős kollégának az akksi helyére beférő legnagyobb kapacitás kell venni nem pedig márkát. Egy lenullázott akksit nem hoz vissza még a CTEK sem. Mindjárt mondom miért.
Kaptam egy kemény +4V álló akksit( több hónapon keresztül így állt). Semmilyen töltő nem tudott vele mit kezdeni. Azonnal hibát jelzet bármelyik márka. Hangsúlyozom nincs benne cellazárlat. Némi birkozás után tölthető. A kategóriának megfelelő CCA ad, de a kapacitás már nem jön vissza 100%-ra. Ezért írtam a popsimelegítősnek új akksi lehető legnagyobb kapacitással. A bírkozásról pedig ne kérdezzetek, mert nem nyilatkozom.
A példában felhozott akksi itt szemezik velem. Tavasszal a gazdája majd robogózik vele. Persze tudom ezek kicsik, de a lényeg ua. -
K Norbi
addikt
válasz crissprivat #1695 üzenetére
Úgy legyen! heti egyszer megkapja a Ctek vitamint.
[ Szerkesztve ]
-
Dzsidzsi32
tag
A legnagyobb van benne ami befer. Gyarilag 80Ah kell bele. A 100as a legnagyobb ami befer. Teljesen lemerulve sose volt az akkum. Igaz 11,2 volt egyszer. Napi 100 kmt megyek a kocsival,vettem hozza rendes toltot. Sajnos en is azt latom,hogy itt mar csak a csere segit. Igaz ha nem lenne allofutesem,es a riasztom sem jelezne hogy keves a feszultseg,akkor ki se derult volna a problema,mert az aksi siman beinditja az autot. De van allofutes,es van riaszto is,es igy az obd-bol kiderult ,hogy a generator a ludas. Csak sajnos az aksi is karosodott. Egy baj van az exide-al,hogy baromi erzekeny.
-
crissprivat
senior tag
válasz tibcsiworld #1696 üzenetére
Én azt hiszem EZT a márkát fogom választani legközelebb
[ Szerkesztve ]
Jézus szeret Téged! https://youtu.be/uxos-RWmLnc?t=248