Új hozzászólás Aktív témák

  • Tin

    veterán

    válasz focvis #191865 üzenetére

    En pl. erosen gondolkozom egy elektromos auto vasarlasan 2-3 even belul, de nalam pl pont az ID3 az, ami a jelolt erre a celra. Itt 2025 vegeig lesz elektromos auto tamogatas, az ID3 meg eleg jo aron van, es addigra mar talan a (szoftveres) gyerekbetegsegeit is kijavitjak.

    Nekem viszont sajnos semmilyen elektromos auto nem palya egyetlen autonak. Evente 4-5x hazamegyunk, ami 1000 km es 10 ora utazas 1 iranyban, es nem akarok belole 12-13 orat csinalni a folyamatos toltogetessel. Akarmilyen szuper long range-et vesz az ember, akkor is kell legalabb 2 toltes, hogy uresen hazaerjek, es szigoruan betartani a 130-at. Amugy is ezek a feloras szupergyorstoltesek 20-80%-ra vonakoznak, tehat inkabb 3 toltes az a 2.

    Egy ilyen kisebb ID3 viszont az osszes tobbi hasznalati szokasunkat lefedne. Varosban, agglomeracioban, de meg hetvegi kisebb kirandulasok is gond nelkul abszolvalhatoak vele, van akkora beltere, mint a Golfnak, a csomagtarto meg boven eleg akar egy nagyobb bevasarlashoz is. Mivel eleve magasabb, egy varosi crossoverre sem fizetnem mar ki a felarat, hiszen ugyanolyan korulmenyek kozott hasznalnank. Az ID3 meg elterjed, sokan hasznaljak, lesz hozza minden is, es gazdasagosan fenntarthato. Persze nem zarom ki, hogy ha kijon hasonlo arban valami koreai, akkor az lesz majd helyette.

    Hosszu tavokra meg valami megbizhato, pl Toyota Avensis szivobenzin, a vilagbol kimennek, van eleg hely, es pont nem erdekel, hogy hosszu tavon 7 vagy 8 litert fogyaszt, 2 okbol sem. Az egyik, hogy az autopalya melletti elektromos gyorstoltes amugy is meregdraga, a masik meg, hogy mult heten forintba atszamolva 580 Ft-ert tankoltam a benzin literjet. Szoval igy is, ugy is draga.

Új hozzászólás Aktív témák