-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz Acheron #140946 üzenetére
Tegnap voltam Skoda/VW márkaszervizben; 2 db Phaeton V6 TDI-n dolgoztak, az egyik épp elkészült, megkérdeztem mi volt a gond - vezérléscsere, mekkora meló - 5 napig dolgozott rajta egy jó szerelő, de volt vmi gebasz az alkatrésszel amit az ügyfél hozott. Rezsióradíj Golfra 9500+Áfa.
Eladtad a Toyota 2.2 D-CAT-ot mert gond* volt vele; elég lenne az A4, de az eggyel nagyobb és összetettebb A6-ot vágyod, még inkább az Allroadot ; elég lenne a 2.0T, de csak a V6 kell.
* közismereten elbaltázott konstrukcióErről a vadászos vicc jut eszembe.
Igyekszem két lábbal a Földön állni ÉS imádom az autókat; ez a racionálisabb énem véleménye.
[ Szerkesztve ]
-
Kiskokó
veterán
Minden Audiban Torsen a quattro hajtás egészen nagyjából 2012-13-ig onnantól a hülyék átálltak az elektromos difire...mint a fostos X-Drive.
(kivéve a kisebb Audik A3-ból a quattro például nem Torsen)Ja fentebb kihagytam.
A vezérlés csere ára nagyjából 450ezer Ft gyári alkatrésszel munkadíjjal.
Lehet keverni az alkatrészeket Febi szett + pár gyári akkor 50-100ezerrel olcsóbb[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Kiskokó
veterán
-
Kiskokó
veterán
válasz focvis #140952 üzenetére
Mondjuk abban igaza van hogy a 2,0TFSI-t azt jó nagy ívben kerülje... bár igaz azt a motort is rendbe lehet rakni 1 millából... csak azt lehet egyszerre kell kifizetni. Cserébe TALÁN utána már nem fogja enni az olajat... és csak 100ezrenként fog lekormolódni... a vezérlés se bír sokat hiába láncos.
Sztem A6-A4 között nem igazán van fenntarthatóságban különbség, természetesen leszámítva a választott motort de 2.0T van A6 ban is...
Viszont az Allroad már lehet 1 fokkal drágább fenttartani.
Ez olyan mint a Q7... alig van rajta nagyobb fék de Márkaszervízben egy A6on cserélnek betétet / tárcsát 300ezerért egy Q7-en (meeer öcsém neked kjú 7ed van) ez rögtön 700 ezer ft...[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
veterán
válasz Kiskokó #140956 üzenetére
Arra gondolok, hogy rendszeresen kellene lottóznom. Nem értem, hogy az enyém miért nem eszi*; a múltkori se ette. A 3. generációs 2.0 már nem tud kormolódni.
A6-ot nyilván nem vennék 2.0 motorral, A4-be viszont elég kell legyen
De valójában egy Avensis után már a Passat is nagy minőségbeli ugrás. Ezekben nem kell kiemelni a motort a vezérlés cseréjéhez.*nem eszi extrém módon; ha hidegen szétgyilkolják, akkor fogja enni.
-
brumi1024
veterán
válasz Kiskokó #140955 üzenetére
Kicsit tisztázzuk a dolgot:
VAG keresztmotor: Haldex.
VAG hosszmotor: Torsen (még ma is, néhány újabb modellben lecserélték a Torsen diffművet egy belső Crown Gear nevezetű változatra, de ez sem elektronikus). Egy-két kivétel persze akad, van viszkókuplung az R8-ban.Az elektromos diffzár amire te gondolsz az a Quattro with Ultra, ez viszont messze nem 2013 óta létezik, ugyanis 2016-ban mutatták be. Az új Q5-ben és A4 Allroadban van csak.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Kiskokó #140955 üzenetére
Most utánaolvastam, 2010-ben fejezték be a klasszikus csigakerekes Torsen difi használatát az Audinál, onnantól kezdve egy koronakerekes (Kronenraddifferenzial) középső differenciálművet építettek be a drágább Quattro-s gépekbe (az olcsókba meg Haldexet, ahogy írtad is). Az előnye az, hogy segítségével vezérelhető a nyomatékelosztás az első és a hátsó tengely között míg a régi csigakerekes egy teljesen mechanikus szerkezet, nem lehet belenyúlni/vezérelni a nyomaték elosztást.
#nincsbennetarcsi
-
veterán
válasz tomcsi23 #140958 üzenetére
A "gyertyapipát" cseréltek; a fékbetétcserét W. Gábor említette fékgyilkolászás közben.
Jövő héten a PoBu-ban lesz az autó 3 napot, újrafújják a nem szépre sikerült kasztnijavítást (anno kapkodtak és megsérült a még friss fényezés).
Ma hozza a posta az emelőt Mátészalkáról - folyamatosan foglalkozva vagyon a géppel.Hagynom kell valamit későbbre is - pl. a féket? Lassan majd rendelem.
-
Értem h érzékelő, de oJan érzékelő nincs ami ember alakú- csak olyan ami mozgást érzékel (minden mozgást) és egy kevés számítási teljesítménnyel megtámogatva felismeri az embert. Tehát soha nem kapcsolhat ki a kamera. Én ilyet be nem szerelnék a kocsiba.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
-
i-sti
senior tag
válasz Acheron #140946 üzenetére
B8-om van.
Hely épphogy elégséges. Nem vagyunk elájulva a hely kínálattól de keresztapám Superbjének a helykínálatától igen.125 kw fosdízel van. Itt a sprit. [6,72 l/100km]
Minőségileg jobbat vártam volna a 4 karikától.
Sok a kopogos műanyag.
Illesztések az igazi német minőség de az anyaghasználat hagy maga után kivánni valót.
Az autó új ára ~60k euró volt német földön.[ Szerkesztve ]
Novum Forum Siculorum
-
válasz tomcsi23 #140969 üzenetére
Már hogy aktiválódna, ha mennie kell hogy különbséget tudjon tenni ember / miazmás között? Pont erről beszélek, hogy soha nem kapcsol ki , különben nincs ember felismerés. A rögzítést azt kapcsolhatja, de a kamera maga nem kapcsol ki sohasenemse. Tévednék?
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Topy77
csendes tag
Sziasztok ez a kamera tema engem is erdekelne, mert a minap vettem eszre egy egeszen friss karistot a ZA6-on. Olyan egeszen nem veletlen kategoria ami polirral sem orvosolhato mar... uh elontotte a zagyamataxar... Valami ilyen mindigeberorszem beszerzesen gondolkodok. Esetleg tudnatok egy metgbizhato ar/ertek aranyban is megfelelo tipust ajanlani? Amazonon talaltam parat, de meg nem sikerult elmerulni a temaban melyik is legyen uh tanacstalansag...
Udv:
Topyhttps://www.flickr.com/photos/127440607@N03/
-
Kiskokó
veterán
válasz focvis #140957 üzenetére
Állítólag ezt az olaj evős dolgot is javították a következő szériás 2.0-án. De hogy melyik melyik Gen és mettől meddig gyártják azt passzolom
Amúgy szimpi nekem is a 2.0FSI nem tudom mennyire lehet tartós a maga 250Lóerőjével.
Az a baj nekem a 3.0 FSI se ajánlja a szerelőm, hogy az is eszi az olajat meg motorgenerál 100ezer kmenként..Brumi :
Köszi tényleg arra gondoltam elsőre jól emlékeztem, de mikor leírtam mondom biztos nem olyan új dolog ez de tényleg 2016tól van kb. Az új Q5 kapcsán olvastam ezt először.
Na akkor csak jól írtam, hogy a kereszt motorsság miatt nem használják a Torsent.Qru :
Elolvasom ha lesz időm a cikketJa és persze Torsen for president! Ez a lényeg, hogy nem nyúl bele semmi!!! erre elbasszák 2016 tól... XD
[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
-
-
-
didros
senior tag
Sziasztok!
Vészhelyzet van! Indulunk nyaralni, a korábbi autónkat eladtam, az "Új" fabiával muszáj mennünk.
Az olajcsere már így is esedékes lenne, de nem tudom megoldani hirtelen. Beleteszek még 600 km-t az autóba... A szintjelző pálca alján van az olaj. Ilyen esetben feltöltsem ELF 900SXR 5W-40-el még (ebből van maradék itthon) vagy inkább ne keverjem? Mi a kevésbé rossz megoldás szerintetek? (Fabia 1.6cr tdi 66KW) -
-
didros
senior tag
válasz bitpork #140985 üzenetére
Valószínűleg Castrol 5W30. Úgy tudom ezt teszik bele a szervízben. -900km-t mutat az óra... ha ez pontos, akkor 30900 km-t jártak már vele. A maradék elf olaj 2 éves lehet. Már megvettem viszont az olajcseréhez a mobil1 ESP-t (5l) inkább ebből kellene pár decit hozzáadni?
Az olajcserét a komplett vezérlés cserével, mindennel együtt terveztem, de tegnap elvitték a régi autónkat.Tudom brutál sztori ez úgy ahogy van... de ezt hozta az élet...
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz didros #140986 üzenetére
Az ELF minősítése:
"Minősítések : •Acea A3/B4 •Api SN, CF •Renault benzines (szívó és turbó) és dízelmotorok (szívó és turbó) kivéve dci motorok részecskeszűrővel (DPF vagy FAP). RENAULT RN0700, RN0710."Ha részecskeszűrős a Fabia, akkor semmi szín alatt nem merném (én) beletölteni.; azon túl hogy semmi VAG szabványnak nem felel meg az olaj.
Szóval én a sajátomat a Mobil 1 ESP-vel tölteném fel. Minimum a nívó feléig.
-
válasz didros #140986 üzenetére
Ha már közel két éve maradék -tehát bontott- az olaj én bele nem önteném. Ha meg 30 ezrenként cserélted eddig és már azon is túl vagy, igazából tök mind1. Már így is minimum dupla annyit mentél vele mint amit az állagmegőrzéshez tapasztalatok alapján javasolnak. Vegyél egy liter Castrolt és töltsd fel.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Acheron
őstag
válasz Kiskokó #140950 üzenetére
Köszönöm az infókat. Időközben átnyálaztam az Allroad kérdést - az én felhasználásom mellett nem nyújt annyi pluszt, amivel többe kerülhet, így ezt a vonalat ejtettem (csak hirtelen ötlet volt a korábban linkelt példány szemlézése után).
A kép jó, tegnap ugyanígy megnéztem egymáshoz közel egy B8 - C6 párost. Az A6 élőben még nagyobbnak tűnik. Logikusan végiggondolva A4, emocionálisan A6. A4 -et nem fogok találni tiptroniccal, ez már látszik.
Motorikusan úgy látom a 2.0 TFSI és a 3.0TDI között fog eldőlni, előbbi nyilván vonja magával a méretet is (A6 -ba kicsi lenne az a motor - szerintem).
Még egyszer köszönöm!
(#140952) focvis: Értem, és több mindennel egyetértek abból, amit írsz. (a vicc jó, nekem is eszembe jutott már ). A logikus énem nekem is azt mondja, hogy vegyél egy A4 méretű autót benzinnel, megbízható automatával. De sajnos nincs ilyen kombó. Vagy választok egy problémásnak mondott benzinmotort egy problémásnak mondott váltóval (ami nincs kizárva, lásd az elsőként linkelt benzines A4), vagy egy kevésbé problémásnak ismert dízelt egy kevésbé problémásnak ismert váltóval, ami viszont egy magasabb fenntartási költséget is magával von (és ki tudja, hogy lehet majd eladni 5 év múlva).
A Toyotát nem egyszerűen eladtam, mert gond volt vele, hanem konkrétan roncsárban visszaadtam a gyártónak, mivel kiesett alólam a motorja és 2,5 misiért szerették volna "javítani". Előtte nem néztem kellőképpen utána - most szeretném ezt elkerülni (mármint hogy 2 év alatt megint 3 misit bukjak egy autón )[ Szerkesztve ]
-
válasz Acheron #140990 üzenetére
Az általad linkelt Allroad, már 2013 óta valamilyen formában hirdetés alatt áll. Folyamatosan csökken az ára, de nem elég lassan ahhoz, h eladható legyen. Az elején még céges autókén csak ÁFA-s számlával hirdették.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
didros
senior tag
válasz bitpork #140989 üzenetére
Nem én mentem vele, céges autó volt, most vásároltam meg pár napja. Ez volt a szervíz előírás, ráadásul az utolsó hónapokban már nem vitték el a kötelezőre sem, mert hát minek, úgyis hamarosan lejár a lízing...
Tudom, nincs jelentősége a történet szempontjából.Az olajszintjelző pálca min. és max. jelzése között kb. hány dl olaj van? Utántölteni dl-enként szokás?
-
zsolt19900
őstag
tudnátok nekem segíteni egy számomra fogós kérdésben?
cserélnem kell a tükreimet, mert elszállt mind a kettő külsőben a fűtés és látok én aszférikus, színezett meg sík meg ilyen olyan amolyan tükröket, ha lefotózom és feldobom ide, hogy milyen van nekem jelenleg tudnátok segíteni benne, hogy az milyen?
színessel nem foglalkoznék, jó most a szimpla ami benne van, a többi variáció pedig azért lenne érdekes, mert ha egyikben jobban lehet látni vagy a másik zavaróbb akkor mindenképp a jobbat vennék meg....
annyi, hogy a vezető oldalin van egy függőleges vonalka és azt hiszem a bal széle picit elmosódós fajta, a jobb oldali pici tükör pedig teljesen sík fajta
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Kiskokó
veterán
válasz Acheron #140990 üzenetére
Hát igen, az a baj A4 méretben nincs értelmes váltó... multitronic nem rossz váltó csak rohad igényes és sokkal drágább javítani mint egy Tiptronicot illetvez ahhoz nincs csak első kerék hajtás.
Van még a DSG amit én szintén nem szeretek annyira. Abból is sok szar van (S-Tronic az Audi neve)
4G A6 ban is 150ezer km után mechatronica hibás stb.. elvileg szériahibásak. (nem tudom melyik pontosan)[ Szerkesztve ]
| Saabe™ | Keep Calm And Drive Quattro | <3 SHIBA INU <3 |
-
Qru
MODERÁTOR
válasz zsolt19900 #140996 üzenetére
Vezető oldalon sík az anyós oldalon aszferikus van. A helyedben mindenképpen színezettet vennék.
focvis:Elég jó tényleg! Kormival 7,44 most a nagy átlagom. Ha városban nem kapna be 11-12 litert ez még kevesebb lenne.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Noble Chair EPIC
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Időjárás állomás - keress napi 5 dollárt!