-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Doki16
addikt
válasz Mágus2 #140808 üzenetére
Nekem egy sima országutas tempónál az alföldön is 105 körül van az olajhőfok. De nem megy soha 100 alá, ha már üzemmeleg a kocsi és rendesen használom. A klíma volt csak bekaopcsolva és tényleg olyan 95-100 körül mentem óra szerint. Ha autópályán megyek 130-ra állított tempomattal akkor meg végig 108-110 fokon van. Mennyi lenne a normális hosszabb távon? Ráférne esetleg egy olajcsere valami másra?
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
Csak megjegyzem a szivar 100-s alap olajhője 105°c volt emlékeim szerint. Uh nincs itt semmi látnivaló, kérem oszoljanak.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Speeedfire
nagyúr
Nekem is be kell építeni egyet úgy néz ki.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
-
-
troooper
tag
Sziasztok!
2001 Skoda Fábai 1.4 MPI mot.kód:AME - hoz vettem vezérműlánc szettet. A dobozon a gyártó: Klein & Balzek, cseh gyártmány. Ez eredeti vagy utángyártott alkatrész lehet?[ Szerkesztve ]
-
troooper
tag
válasz atos19881101 #140872 üzenetére
Dorog
Vki nyugtasson meg, h nem fogok mellé ezzel sem. Eléggé belém jött a frász, h nem lesz vmi tartós.
[ Szerkesztve ]
-
VR6-Fan
veterán
nem megbántásból de kicsit zavart érzek az erőteredben
eleve maradjunk annyiban, hogy olyan olaj ami bele fér a 0W-s hideg viszkozitási osztályba, jobban ken (és könnyebben szivatyúzható) mint egy 5w/10w stb.
és mi az, hogy utcai körülmények közt nem ken rendesen?!
ez a fullos vw szabványnak megfelelő olaj, ez se 10centistoke 100fokon ha jól látommeg, hogy egy adott sikló csapágyazásnak mi az ideális viszkozítása, így kijelenteni, hogy 10centistoke, oltári baromság szerintem!
Miért is? mert mondjuk amikor a csap és az ágy így is mondjuk 0 fokos, jóval nagyobb a hézag mint mondjuk 150 fokon (meghasaltam, kb egy üzemi hőfokot) és a "giga" méretű hézagon a nagyon folyós (alacsony viszkozítási olaj), inkább elszalad kínyomodik stb, aztán jön a vegyes súrlódás pillangós kopás stb.
a hideg kopás amire Te gondolsz még nem azért alakul ki mert az olaj nem ken mert túl vastag (közvetve de!!), hanem azért mert van olyan üzem állapot az indítás során mikor vegyes vagy száraz súrlódás van, mert egyszerűen a nyomás alatt lévő olaj nem ért még oda ahova kell, (ezt pl az un. "nanananananana" indítással elég jól kivédhető), viszont az adott csapágyazás már felvesz a termikus terhelésből adódó erőket."A 0W30-asának is 100 fokon 11,5 ami szintén túl sűrű az ideális 10-es értékhez képest."
Tehát akkor szerinted kb 0w20as olaj kellene a motorba, hol ott a gyártó pl 5w40et ír elő ?jelen pillanatba ezt az olajat használom, és ezt szerettem volna erre a hidegen (0w50) és melegen is hígabbra cserélni, ami viszont a gyártó szerint sokkal jobb a nyírási stabilítása , stb...
szóval várom, hogy meg magyarázd, miért nem jó a gyártó álltal ajánlott 5w40 vagy a nagyobb hőterhelésű felhasználásra az 5w50, esetleg 0w50es viszkozítás.
(u.i.: én is abban látom az utcai felhasználással kapcsolatba a problémát, amit Feri és Tomcsi is pedzegetett, hogy nincs benne vagy minimális a korrózió és a hamu képződést gátló adalék, amugy eleve oltári faszság lenne egy hidegen sűrő olajat tenni race autóba amit simán nyélen használnak már fél melegen vagy akár szinte hidegen is, ha a rajt épp úgy kívánja, aki meg azt hiszi, hogy egy pilóta ha a helyzet úgy kívánja nem nyomja ki a vas szemét hidegen, az menjen ki pár verseny napra :-) )
Mágus2:azt hiszem pont Focivis-nél néztük hogy simán elment a gti éjszaka 20-25fokon 135fokos olajig, és mondjuk nem a Pilisbe vagy valami rendes hegyen voltunk, csak lámpától lámpáig bohockodás, úgy hogy az utolsó 100m-ken motor fékkel gurultunk 2000 rpm felett....
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
troooper
tag
válasz atos19881101 #140875 üzenetére
Autovarga
-
ACAB95
tag
Udv
Gyári rádió esetében nem jelzi ki a maxi dot kijelzo a rádióval kapcsolatos infokat... hogy tudnám beállítani? Koszonom"Ami nem öl meg, az megerősít."
-
ToMmY_hun
senior tag
Halihó mindenki!
Végigolvastam a tiptronic-kal kapcsolatos hozzászólásokat, és felemrült bennem a kérdés, hogy érdemes-e váltó olajat cseréltetnem. 200 000 km van a váltóban, egy 4.2 ódi A6-ról van szó. Melegen néha ránt egy kicsit a váltó, hidegen semmi problémát nem éreztem. Protrucknál, ami a hivatalos szervíze a váltónak 140 körül vállalják a szűrő és az olajcserét. Az lenne a kérdésem, hogy érdemes ezt meglépni, vagy úgyis megdöglik majd és inkább cseréltessek akor olajat? Amúgy nem olyan régen volt csere, 2 éve maximum és azóta nem ment bele olyan veszett sok kilométer. (pontos számot nem tudok, de ki fogom deríteni)
[ Szerkesztve ]
C programmers never die, they are just cast into void.
-
válasz focvis #140881 üzenetére
Az annyi. Ugyanis nem leengedik, hanem átmossák a váltót egy szívó-tomó géppel, ami miatt nem a standard olajmennyiség kell, hanem azon felül még pár liter. Ennek az az értelme h nem marad benne sehol használt olaj.
(#140882) ToMmY_hun : Ha ránt még van esélyed menteni olajfrissítéssel vagy cserével - de nincs rá garancia h segíteni fog. Nekem is ugyanez volt a helyzet több autómmal is. De ha már ránt, akkor nem szabad megvárni a következő 60k km-t, hanem össze kell húzni az intervallumot. A következő probléma már jó eséllyel felújítást fog kérni.
A frissítés amikor alul kiengedik, majd feltöltik. Ekkor egy szűrőt is cserélnek benne. A ProTruck csinálja a teljes cserét váltó levétel nélkül. Minden 60k km után kötelező cserélni.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
veterán
válasz ToMmY_hun #140882 üzenetére
atos19881101 fórumtárs szerzett jó tapasztalatokat a balatonfűzfői automatás szakival. Én cserélném.
@Porky: a fenti szaki 40 k-t mondott a Saab teljes olajcseréjére, szűrőcsere nélkül, nem tudom, hogy milyen technikával végezte volna.
(#140884) tomcsi23: Garanciális javítás volt. Nincs fotóm, a szervizes mutatta a telefonján.
(#140886) VR6-Fan : autógyilkos
[ Szerkesztve ]
-
válasz ToMmY_hun #140885 üzenetére
Én velük csináltattam pár alkalommal. Alapból a frissítést csináltatom 2 évente, és teljeset ha valami rendellenességet tapasztalok v elérek a 150k vezetett kim-hez. Gazsin megcsináltattam ahogy Domin is (bár ezt nem ott , hanem az eladó val Kecskeméten)
(#140887) focvis: elhiszem. Ahogy azt is h az csak frissítés. Teljesen két módon lehet cserélni: 1- leszedik a váltót szétbombázzák , kiganajozzák , feltöltik visszateszik. 2- ProTruckos an átmossák.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz VR6-Fan #140874 üzenetére
A gyártó egy tól-ig határt lő be de abszolút ideálisank a 10-es értéket veszi 100 fokon a nem sport modelleknél. Belefér a 14,1-es is de ha a 17,5-essel polgári (100 fokos olajhőfokon) használod tartósan azt tuti nem köszöni meg a technika hosszú távon.
Kenési szempontból a 0W20 lenne a legideálisabb valóban (ha az olajhőfok nem menne100 fok fölé), az hogy a tűrésbe beleveszi a gyártó a sűrűbbet az még nem jelenti azt, hogy az lenne a legideáliasabb minden körülmény között. Most polgári használatról beszélünk, tehát Józsi bácsi elmegy a piacra vagy a rokonokhoz országúton 90-el 100 km-t.
"hogy egy pilóta ha a helyzet úgy kívánja nem nyomja ki a vas szemét hidegen, az menjen ki pár verseny napra"
Hát én voltam már páron és mindegyik gépet kivétel nélkül bemelegítették rajt előtt.
Aztán lehet csak én voltam túl urizált versenyeken.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz ToMmY_hun #140885 üzenetére
Át kell mosatni. Az a drágább, de jobb is annyival a váltónak. Ha csak a retek miatt ránt, akkor ettől elmúlik. Bármilyen kis karbondarabka meg tudja zavarni a szelepblokkot, ami a váltásért felel. Ez a blokk tele van kis elektromágnes szelepekkel, azokban szinte csak kapillárisok vannak, meg az egész szelepblokk is egy lekicsinytett útvesztő.
Az átmosás azért sokkal efektívebb, mert közben jár a motor és jár a váltó olajszivattyúja is, ami a nyomatékváltón át kinyomja az egész töltetet, közben kapja az új olajat a gépről, hogy ne menjen semmi szárazon. Komplett átömlesztés. Emiatt is drága. Ha egy váltóban mondjuk van 10 liter olaj, akkor kb 25 literrel mossák át teljesen, Literje meg nem olcsó.
ACAB95 Maxi dot, de milyen? Nem tudja mindegyik a ráditót is megjelenteni.
(#140852) Saint_ Próbáld meg hegyvidéken. Simán 100 fölé megy az, mondjuk lefelé vissza is hűl nagyon hamar akár 90-re is. Vannak itt olyan szakaszok, ahol lehet menni 6km-t 100-al motorfékkel, persze visszafelé ezen a szakaszon kaka-pisi a hűtőrendszerben.
[ Szerkesztve ]
-
kk831228
addikt
válasz ToMmY_hun #140879 üzenetére
én személy szerint nem fizetnék annyit... 2500 ft körül van az olaj litere... a szűrő pár ezer forint...12 l van kb. a váltóba...2 -3 cserét meg tudsz csinálni magadnak és még akkor se volt 100000 ft... A második csere után ha nem változik semmi ,akkor más probléma lesz... Nem bonyolult a művelet, és nem kell hozzá sok cucc...
Amúgy csinálnak olyat is, hogy leveszik a szeleptömböt és átmossák, ez sokkal olcsóbb megoldás ,igaz valamennyi használt olaj marad a kuplungba...Ha jól emlékszem ilyen tünettel vittek be egy bmw-t , levették a szeleptömböt átmosták és jó lett utána... Ha megtalálom belinkelem...
[ Szerkesztve ]
"Legjobb lesz ha elverem egy kis csalánnal... Az lesz a legjobb... " by Dallas parody az örök klasszikus!! : ----> https://youtu.be/HL7Wp9ltweo?t=317
-
intelMMX
senior tag
Abban esetleg tudnátok segíteni, hogyan vegyem le a kormánykerekemet?
Nem találok a guglin semmi leírást vagy tutorialt, hogyan kezdjem el, feszegetni meg nem akarom, mert még elég jó állapotban van.
Sőt nem is igazán kellene levenni, csak a közepéről lenne jó levenni a burkolatot, hogy megtudjam nézni a duda gombját. (Nem mindig szól)
Öreg autó, nincs benne légzsák.Illetve a km számlálóm megállt ~240.000-nél . Már itt-ott érdeklődtem, azt mondták könnyen orvosolható a hiba. Nekem konkrétan egy kimozdult rugóra hivatkoztak, hogy vissza kell csak a helyére tenni és már meg is szűnik a probléma.
(Na nem mintha ez olyan komoly dolog lenne, de azért engem mégis csak zavar, hogy nem számolgatja ...na meg amúgy is ki kell vennem az óracsoportot. Kiégett a tompított visszajelzője.) -
ToMmY_hun
senior tag
-
veterán
válasz Speeedfire #140897 üzenetére
Mert mindenki kedvence a porig ültetett, Rotor felnis ótó. Volt már felesleges balhé belőle. :-(
Csak Norbinak (se) szabad.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Retro teló rajongók OFF topicja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Autós topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Linux kezdőknek
- Mobil flották
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...