Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
csiga8
senior tag
válasz Mágus2 #141752 üzenetére
Nem szándékozom vitába szállni. Olajok terén az átlagos felhasználótól ha nem is sokkal, de jobban informáltnak tartom magam. Nem vagyok tribológus sem.
Az alap a környezetvédelem a jármű és egyéb motorok terén is. A belsőégésű motorok károsanyag kibocsátását csökkenteni lehet alacsonyabb viszkozitású olajokkal, mivel csökken a belső ellenállás, 2-3 dl-el kevesebbet eszik az autó, így az el nem égetett üza miatt is.
Az alacsonyabb viszkozítású olajat viszont hamarabb és jobban kezdi el enni a motor. Ha jól emlékszem tán Afrikába tesztelték, hogy mennyit bír a DPF, és a motor. Az elvárható élettartamot tán 180.000 km körülire tették a DPF-nél.
Az alacsony hamutartalom ( SAPS érték, SA hamu, P foszfor, S kén) alacsonyabb adalékolást is jelent ( ZDDP, cink-dialkilditiofoszfát) ezen anyagokból, amik kiváló kopásgátlók, korroziógátlók, oxidáció gátlók. Ezek csökkentése miatt őket valamivel pótolni kellett, az adalékgyártókk több-kevesebb sikerrel ( adalékcsomagokkal) oldották meg.
Nem kívánok belemenni a megenged és az előír közti különbségbe. Ugyanabba a motorba, ha nem DPF-es simán engedi az 5w40, 10W40 olajat is, és DPF esetén alacsony hamutartalmu olajat ír elő.Az ACEA C3 minősítésű mid SAPS olajat lehet használni DPF-es autóba.
pl:Az 5w30 és 5w40 olaj HTHS értéke, valamint adalékolása lehet az érdekes. Az 5w30 olaj kb 12 mPas HTHS értékkel bír, az 5w40 olajok kb 13,5-14 mPas. Konyhanyelven vastagabb a kenőfilm réteg, ami miatt jobb kopásvédelmet, viszont némi többlet fogyasztást is okoz. A vastagabb kenőfilm réteg miatt viszont kevésbé eszi a motor az olajat… Ergo az ACEA C4 0,5% és az ACEA C3 0,8% közötti különbség máris jócskán csökken, de eleve megengedett is.
Mivel az olaj nyíró igénybevételnek van kitéve, idővel a 30-as fokozat felé veszi úgyis az irányt.
Az alapolaj minősége az 5w30 és 5w40 esetén nagyon hasonló. Az adalék ára nem több mint az olajé, de max 30% körüli lehet a mennyisége az olajban.Az 5w40 olajok max 2,5 tömegszázalékban képesek az oldott szennyeződést lebegtetni, utána telítődik az olaj, elkezdődik az iszaposodás. Az 5w30 olajok 5 tömegszázalékban tudják ugyanezt. És akkor matekozzunk. Ha max 30% lehet az adalék mennyisége és az alapolaj nagyon hasonló, akkor minek a rovására megy a többlet dzsuvát lebegtetni képes adalékolás? A többi adalék ( akár pl a kopásvédelem) rovására…
Szóval 5w30 olaj esetében jó a C3-as olaj, és 5w40 esetében?
Nem a SAPS érték hibádzik, hanem a 40-es oldali viszkozitás. 5w30-hoz kötötték az LL olajokat és kész.
ACEA szabvány: [lACEA szabvány]
Autóink ( értsd mienk) rövideket mennek. Sok az indítás és a városi üzem, emiatt az olajban több az üza, a pára, égéstermék stb. Ezektől hígul az olaj. Számomra nem mindegy, hogy 40-ről vagy 30-ról hígul.
Sűrűbben cserélem, ezzel pluszban nyerek mindig friss adalékot az olajban, ami ugye legelőszőr „kopik” ki az olajból.Nem vitázni, vagy kioktatni akarok, ( szívesen olvasom gyakorlatias, probléma megoldó hsz-id) leírtam ésszerű érvekkel az elgondolásom, bár nem érzem, hogy bárkinek is magyarázkodással tartoznék. Maradok az 5w40 C3 olajnál. Úgy 100-120 ezer km után meglátjuk kinek volt igaza.
A lubrizol oldala valamiért nem megy... Gondolom ismerős, szoktad nézni te is ( relatív teljesítőképesség összehasonlító oldal)
A környezetvédelemre visszatérve, bár off téma, de érdemes pl ezeket megnézni és elgondolkodni:
[ Szerkesztve ]
-
válasz csiga8 #141753 üzenetére
Ezt azért ne reklámozd szerintem. Egy teljes iparágat cáfolsz, mert te számolgatsz és találgatsz, nem beszélve arról a tényről, hogy ha valaki pl téged olvasva beletesz a nem oda való olajat és ugrik emiatt a garija , lehet nem lesz őszinte a mosolya.
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz csiga8 #141753 üzenetére
A PD motornak biztosan jobb az 5w 40, CR esetében mindegy, viszont a DPF esetében nem biztos, hogy a számításaid helyesek, mivel nem csak a hamu mennyisége a fontos, hanem az állaga is. Bizonyos feltételeknek meg kell felelnie, hogy ki tudjon égni a szűrőből.
Személy szerint az 5w 30-at is cserélem 10 000km-ként. Ennyi km alatt még nem hígul fel veszélyesen és tudom, hogy olyan hamu jön belőle, amivel a gyártó is számolt. Anyagilag jobban járnék egy 5w 40-el, lehet hogy a motor is elhanyagolható módon kevesebbet kopna, bár a rövid intervallum miatt ez nem biztos, hogy mérhető. Engem nem győztél meg, de örülök ha megosztod majd a tapasztalataidat hosszútávú felhasználás mellett.
PD motornál nem kérdés, olyan nagy terhelést kap a vezérműtengely, amivel az 5w 30 nem tud hosszútávon mit kezdeni, egyszerűen szétkopik a tengely benne az olaj miatt.
K Norbi Az attól függ, mennyi hidegindítás jut egy csere intervallumra. Csak hindegindításkor van különbség. Ha sok a rövid táv, akkro jön ki az 5w 40 előnye. Üzemmelegen elhanyagolható.
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz bitpork #141754 üzenetére
Mint mondtam, nem szállok vitába. A tények ( szabványok) makacs dolgok. Nem számolgattam, nem találgattam, semmilyen iparágat nem cáfoltam,
Ha nem tetszik a hsz-om, mert pl nem idevalónak találjátok, töröltessétek.
Garija nem tud ugrani, mert ott a szervíz biztosítja az olajat, vagy ha elfogadja, hogy hozott olajat tegyenek bele, akkor ragaszkodik a gyártóművi előírásokhoz.
-
K Norbi
addikt
válasz Mágus2 #141755 üzenetére
És pl az én motoromba mennyire számít hogy 5W-40 vagy 10W-40?
Úgy értem károsabb neki hosszú távon a 10W-40?"Azért kérdem mert kb 10 évig 10W-40 et kapott" az én jóvoltamból
Most van benne hosszú évek óta először 5W-40
Akkoriba ki értett az ilyen bonyolult dolgokhoz, meg nem is érdekelt.
Igazából interneten se volt, vagyis itt sehol. Mikor lett akkor első dolgom volt a pornó oldalak feltérképezése. [link] Nem az olaj.[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz Mágus2 #141755 üzenetére
Majd VCDS-el időnként ellenőrzöm a hamutartalmat.
Az olaj a szűrőbe úgy kerül, hogy bekerül az égéstérbe, ott elég és bekerül a kipu rendszerbe. Az olajban lévő adalék elégése utáni hamutartalom az, ami eltömíti a szűrőt.
5w40 esetén kevesebb kerül bele. Az ACEA C3 teljesített szabvány miatt egyéblént is eleve alkalmas DPF-es autóba is.
Az 5w30-as olajok ( egy része) is "csak" C3-ok.
Nem meggyőzni akarlak, csak elgondolkodtatni.
-
válasz csiga8 #141756 üzenetére
Semmi gond, mindenki szívesen látott, csak ha vki miatta tesz kárt az autóban vállalja a felelősséget. Tudod ezek az elgondolkodtatás ilyen esetben olyan mint orvosi kérdésben a mákkúra. Ha ennyire értesz hozzá, remélem pár héten belül leszervezed nekünk a munkahelyeden - ami remélhetőleg minimum az EXXON kutatórészlege - a körsétát, hátha mi is okosodunk picit.
Én sem piszkálódásból írom csak hogy elgondolkodtassalak: amíg te és az indexes mindenhez is értők nem vagytok bizonyítottan iparági húzónevek, jobb ha annak a pár ezer mérnöknek hiszünk akik ezért a fizetésüket kapjákNe csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz csiga8 #141758 üzenetére
A C3 szabvány szerintem nem egyenlő a VW 507.00 előírt normával. Az is lehet, csak azért nincs meg a megfelelő VW minősítése, mert nem tesztelték erre, de az én motorom drága erre a kísérletre, jobban szeretem, ha a laborban letesztelik és nem nekem kell kipróbálni, hogy hátha az is jó bele. A fent említett írás(véleményed) azért veszélyes, mert ha laikus olvassa, arra következtethet, hogy nem kell betartani a gyári előírt normát, mert a C3 is elég, pedig ez nem biztos, csak feltételezés.
[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
Hát én egy olyan csigával, ami sas, nem állnék le vitatkozni.
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
csiga8
senior tag
válasz bitpork #141760 üzenetére
"Semmi gond, mindenki szívesen látott"
Értelek.
"Ha ennyire értesz hozzá"
Ha jól emlékszem így kezdtem:
"Nem szándékozom vitába szállni. Olajok terén az átlagos felhasználótól ha nem is sokkal, de jobban informáltnak tartom magam. Nem vagyok tribológus sem."
"remélem pár héten belül leszervezed nekünk a munkahelyeden - ami remélhetőleg minimum az EXXON kutatórészlege - a körsétát, hátha mi is okosodunk picit."
"amíg te és az indexes mindenhez is értők nem vagytok bizonyítottan iparági húzónevek"
Ugye nem haragszol, ha én - veled ellentétben - nem megyek személyeskedésbe. Erre a szintre nem akarok süllyedni. Megszoktam már, amikor kifogy a kész érv, akkor "ez" jön. De hiszen így is kezdtem: "Nem szándékozom vitába szállni."
-
válasz csiga8 #141766 üzenetére
Figy:
-a látott, az nem múltidő, bár értheted úgyis ha nincs jobb dolgod, de ha ennyire zavaró akkor kiegészítem: mindenki szívesen látott (vendég, tag) a vag topkikban, hogy elmondja a véleményét
-valóban így kezdted. De volt a folytatásban "A tények ( szabványok) makacs dolgok." amivel feltételezted, hogy a mérnökök mind hülyék mert ugye csak a tényeket nem látják. Oh, well...
-a személyeskedés nem ez. Az az lenne, ha annyit mondanék, hülye vagy és rosszindulatú, mert mások megtévesztésére alkalmas tartalmat adsz ki a kezedből ami alkalmas laikusok megtévesztésére. Nem írtam ilyet, viszont kifejeztem abbeli vágyamat hogy egy továbbképzés keretében (amit minden bizonnyal te tudsz leszervezni nekem pl, hiszen te megláttad az összefüggést ahol más nem) mi is felszedhetünk valamennyi tudást.Amennyiben félreérthetően fejeztem volna ki magam korábbi hszeim bármelyikében, megkövetlek: nem akartalak megbántani - bocsánatot kérek!
Ne csak nézelődj - vedd meg végre a kocsinkat! ;)
-
csiga8
senior tag
válasz Mágus2 #141761 üzenetére
"A C3 szabvány szerintem nem egyenlő a VW 507.00 előírt normával"
Nem is mondtam ilyet és egyet is értek vele.
"azért veszélyes, mert ha laikus olvassa, arra következtethet, hogy nem kell betartani a gyári előírt normát, mert a C3 is elég, pedig ez nem biztos, csak feltételezés."
Egyetértünk.
Ha emlékszel, igazából innen indult a dolog:
[I"]Azt elég rosszul teszitek. 507.00vw minősítésnek kell megfelelnie az olajnak a dpf miatt. Ezt a normát csak 5w 30 olajok tudják"
Nagyjából annyit reagáltam erre, hogy a C3-as olajok alkalmasak a DPF motorokhoz.
Majd később írtad:
"A PD motornak biztosan jobb az 5w 40, CR esetében mindegy, viszont a DPF esetében nem biztos, hogy a számításaid helyesek,"
Teljesen igazad van, a DPF eshetőleges rövidebb élettartamát választottam a nagyobb motorvédelem ellenében. Merthogy nem mindegyik DPF-hez jó a C3 olaj a gyártóművi előírás szerint. ( egyébként írtam is, hogy 100-120.000 km múlva meglátjuk.)
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz bitpork #141767 üzenetére
Ha valamit félre, vagy rosszul értettem, elnézést kérek.
Az összefüggést - szerintem - leírtam, de nem jött rá érdemi válasz leszámítva Mágus hsz-it. ( cinizmus viszont véleményem szerint igen)
Picit lejjebb én magamnak válaszoltam, persze az sem biztos, hogy helyes válasz, de szerintem közelít...
A gyártóművi előírásoktól való eltérést mindenki csak saját felelősségére tegye. Nem bátorítok senkit és nem is ajánlok ilyet.
-
JHONNY 79
aktív tag
Octavia 1.6 CRTDI motor turbó visszafolyó olajcsőnél, ahol a motorhoz csatlakozik picit folyik az olaj. Tudja valaki milyen tömítőgyűrű van ott?
-
-
senior tag
Sziasztok!
Az alany egy 2003-as paszuly, AWX motorkód.
Hibajelenség a következő: 0 erő, mintha szívó dízel lenne.
Tünetek: 10ből egy alkalommal sokáig világít az izzításjelző, ezután ha beindul akkor egy pillanatra felpörög a motor. Indítással nincs probléma, könnyen indul. Első indítás után nagyon gyenge a fékhatás. Alapjáraton a fordulatszám néha ingadozik, néha nagyon lassan felmegy 1100-ra, majd szép lassan visszacsökken 800 ford./perc-re.
Mivel a szerelőm egy hétig szabadságon van ezért csak rápillantott a kocsira, jövő héten viszem hozzá.
Amit ő észrevett, hogy a turbó meg se mozdul, viszont egy csavarhúzóval simán meg tudta mozdítani, ebből kifolyólag vákum problémára gyanakszik.
Szerinte vagy tandem pumpa (az egyik részén lévő cső eléggé kotyog) vagy turbó nyomás szabályzó.
Milyen hibaforrás lehet még ezeken kívül? Ha tandem szivattyúval van probléma akkor csak cserélni lehet vagy fel lehet újítani? -
raziel01
veterán
Mi baja lehet egy Volkswagen Passatnak? Elmondjuk
Egész jól összeszedett videó lett.
-
mmdms
addikt
Sziasztok!
Passatomon '99 ahh kezd kifordított kerékkel hangja lenni a jobb oldali féltengelynek. Itt melyik szokott hangoskodni és megkotlani, a kerék vagy a váltó oldali? Jól gondolom, az előző?
ElGuRuLt a GyoGySzErEm...VaGy CsAk FoRDíTvA VeTtEm Be?
-
-
kkdesign
senior tag
Sziasztok,
ha egy Leon 2000 évj, nál hazaút közbe, kb 45perces út, egy ponttól olyan érzetet kelt a váló a szoknya alatt mintha fémek olaj nélkül surlódnának és kicsit nehézkesebben megy a váltás, a váltások közötti üres állapotnál jön elő ez inkább, akkor az mire utalhat? Mivel kezdő vagyok, ha a kuplung elállítódott volna azonnal észreveszem és lefulladok vele az udvarban forgolódáskor, hogy valami másabb, de ugyanolyan volt, tán lehet hogy icipicit a mozgása is súrlódóbb, mint a szoknya alatt de ez a része nem biztos.. Akkor ezek mire utalhatnak? Mi lehet a gond?
-
-
simonjoe
őstag
válasz bitpork #141767 üzenetére
"mindenki szívesen látott (vendég, tag) a vag topkikban, hogy elmondja a véleményét"
Figy!!
Én speciel a tapasztalatokra vagyok kíváncsi!!!!!, és ezért vagyok itt mert ebből több van, mint az általad emlegetett vélemény.
A vélemény olyan mint az egészséges férfiak között a segg, mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a másikéra.Joe
-
-
-
zsolt19900
őstag
-
-
NORBl
aktív tag
Sziasztok!
Harmadik generációs Audi A4. 2004-2007 között. Milyen motorral érdemes venni? Tudom, persze függ, hogy ki, hogy bánt vele. De érdemes ilyen idős autónál dieselben gondolkodnom, vagy sok a buktató, és valószínű a zsebbenyúlós szervizelés? Igazából mindegy az üzemanyag. Csáki kérdezem, hogy jól selytem, hogy egy benzinessel jobban járnék? 1.6-os motor, 1.8-as? Quattro mennyivel eszik többet? Illetve egy quattro hajtásnak mennyivel költségesebb, és gyakrabb a szervize?
-
intelMMX
senior tag
válasz NORBl #141799 üzenetére
Én a kevesebb néha több elven kerestem magamnak autót. Szívó benzinessel ha mást nem is, de turbóproblémákat meg lehet úszni ...mert ami nem van, az nincs (Na meg ugye nekem a szervizköltség sem teljesen mindegy, inkább tartósság fele néztem...a benzinz meg beosztom legfejlebb )
Viszont az a bódé elég nagy, úgyhogy az 1.6os változatot én nem javasolnám.
Ha a B7es változatra gondolsz (én úgy tudom az a harmadik szériás A4) abból lista alapján gyártottak 2 literes szívó benzinest. Én leginkább az után érdeklődnék. (Igaz, "csak" 130 ló, de szerintem épp ezért elnyűhetetlen)Ha dízel változat mellett döntenél, az 1.9TDI motorokat szokták dícsérni, viszont abból én nem tudom pontosan melyiket érdemes keresni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest