-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
toompa
őstag
A csomagtér világítást canbus vezérli.
Izzó csere után 10 percre le kell zárni az autót és újra kinyitni. Ha ez sem segít, nézz rá az izzó foglalatra, mert az szokta még megadni magát. De bármit csinálsz, 10 perc zárás és nyitás, mert zárlat esetén letiltja.
A nyitás érzékelő pedig a legjobb tudomásom szerint a zárban van. Dr tuti hogy nem azzal van a gond. -
ncc1701
veterán
válasz molnarpeter #100450 üzenetére
Na, ezt remélem is. De ha nem is hőálló, annyira szorosan illeszkedik a fémdarab, h nem tud sok luftot szívni a szivattyú.
-
jimmy5
aktív tag
Sziasztok.
Segítséget kérnék tőletek ha van ötleteket.
Z16XER motor.
Trakorozós hang 1-2 secig csak indításánál. Ha áll a kocsi egy napot.
Okoskerekek, szolenoidok,visszacsapo szelepek cserélve. Olaj 200km ezelőtt.
Nincs hibakód.Jol megy,keveset fogyaszt.Van esetleg valakinek ezzel tapasztalata, ötlete, netán megoldása ???
Köszi
Poco F2 Pro 8GB/256Gb ł Intel I5-4690 ł Asrock H97 Fatal1ty Performance ł FSP Raider S 550W ł Gigabyte R9 280X 3GB GDDR5 WF3 Rev2.0
-
dellfanboy
senior tag
-
molnarpeter
nagyúr
válasz dellfanboy #100462 üzenetére
Ez minden autónál töltés gond szíj, kábel, test, generátor (feszültségszabályzó)... Ha belföldi nyaralás, keresnék bontást a közelben, hátha jó fejek és meg is szerelik.
[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz jimmy5 #100460 üzenetére
Néha nekem is ilyen, meglepő módon melegben/ ha soka áll, akkor nincs semmi hangja. Amikor hallom, akkor sincs 1 másodperc, amíg "szól".
Érdekesség képpen, az okoskerekek nem lötyögnek a forgaási iránynak megfelelően.Más: Melyik olaj ajánlott 0W40-ből?
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
Hachiko95
aktív tag
válasz jimmy5 #100458 üzenetére
Szerintem sem kell foglalkozni vele, csak amikor már folyamatos a hang vagy teljesítmény vesztés van. Főleg, ha minden ki van cserélve, akkor mást nem nagyon lehet csinálni. Valahol olvastam olyat, hogy hidegindításnál a rövid kopogás "megengedett." Figyeld majd a hangot, ahogy hűvösebb időjárás lesz. Én eddig úgy vettem észre, hogy akkor rövidebb ideig vagy egyáltalán nem csinálja.
Nekem a Mobil 1 ESP 0W-40-et szereti, láthatóan nem eszik belőle 10000 km alatt.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz Integrale #100466 üzenetére
Igen, Dexos 2 minősítése van. Ennél a motornál elvileg a GM-LL-A-025 szabvány van megkövetelve, de azt lefedi a Dexos 2.
Egyszer volt benne 5W-40-es Total, azóta többször 0W-40 Mobil 1, indításkori okoskerék zörgés hang változatlan, de a téli hidegindításokat biztos jobban szereti a motor a 0W-40-es olajjal. -
bul07
nagyúr
Tűzveszély miatt az összes Opel Ampera-e és Chevy Bolt modellt visszahívják
Ezt a részt kiemelném
"egyelőre a mi kontinensünkön csak a holland visszahívás ténye ismert, de vélhetően a többi olyan országban is elindul a folyamat, ahol az Ampera-e értékesítése zajlott. Magyarországon az Opel elektromos autóját azonban nem lehetett kapni."Magyar tulajoknak lehet ez szívás lesz
Mert ha nem forgalmazták akkor a visszahívás is bajos, lehet menni a sóhivatalba[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
-
Integrale
veterán
válasz Tikakukac #100470 üzenetére
Hát nem. Viszont ajánlásként szinte mindenhol 0W40-et olvastam, még valahol Opel-lel kapcsolatos oldalon is, ahol hiba és annak megoldásai, javaslatai találhatóak.
Továbbá, én kakukktojás vagyok itt, a lelke Opel, de a teste nem.
Ennek a könyve viszont 5W40-et is megengedi."Bad reklám is reklám too"
-
zgospel
őstag
válasz Integrale #100471 üzenetére
Az Opel könyve 5W30, 5W40, 0W30 és 0W40 viszkozitásokat ír elő. Engedélyezett még a 10W30 és 10W40 is, de megjegyzésben írják, hogy az 5W30 vagy 5W40 a javasolt.
Az opelműhelyen említik a 0W40-et azon logika alapján, hogy az ottani admin anno nem cserélte a visszacsapó szelepet, hanem kitördelte, és azt írta hogy a 0-ás olaj hamarabb és könnyebben jut fel ahova kell.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
Integrale
veterán
válasz zgospel #100472 üzenetére
Nem ott olvastam, vagyis ott is, de az mas.
Ez egy hivatalosnak tuno formula, hibák/tünetek es azok elharitasai, javítási folyamatai. Na, ott írják többek között azt is, hogy a bejáratási idôszak utám, nem szükséges a szolenoidokon lévô szûrô sem, javasolt olaj pedig a 0W40."Bad reklám is reklám too"
-
bul07
nagyúr
válasz ncc1701 #100474 üzenetére
Miért, a amcsi Tesla se garanciás itthon, ahogy Polgárnak se cserélték a motorját mikkor garancia időn belüll beázzot(tudott jelemző hiba, sokszor megesik) és cserélni kellet, talán 1.5misibe fájt neki
Így ha itthon nem árulták akkor mire hivatkozik a magyar forgalmazónál, vigye abba az országba ahol eladták
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
Tikakukac
titán
válasz ncc1701 #100474 üzenetére
Márpedig ez ennyire durva. Kezdjem sorolni mennyi, amúgy más kontinensen vagy országban eladott Opel visszahívás van/volt, amiből drága országunk/EU kimaradt? És elég vadak is voltak, a beakadt kormányzáras sztori amcsiban piszok komolyat ment, nálunk ebből mi volt? Semmi. Ha az udvaron esett szét az egész és akadt be a zár, mákod volt, ha nem, akkor meg kit érdekel, a fogyasztóvédelem mifelénk csak egy fura szóösszetétel a naplopóra.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
ncc1701
veterán
Faja dolgokat irogattok. Mondjuk van idevágó offtopik sztorim. Céges autóm egy 2019-es swift, 1 éves kora óta nem hordjuk márkaszervízbe, lemondtunk a gariról. Mindezt azért, mert 27ekm után hidegben elkezdett nyöszörögni a hátsó futóműben egy filléres szilent, és ott közölték, h hát futóműre nem vállalnak garit. Elötte toyota volt, ott hasonló problémával elnézést kértek, és időpontot beszéltünk meg a cserére.
-
-
ncc1701
veterán
válasz szabonagyur #100480 üzenetére
Ja, használat. Előző céges Yarisom 380ekm után sem nyöszörgött. Insigniám sem nyöszörög hátul 350ekm után.
-
bul07
nagyúr
válasz szabonagyur #100480 üzenetére
Hát én a Dacian meglepődtem
Öcsém akkor még ép nem 3éves Duster kocsiját vittem garanciális szerelésre, kiírt valami ESC hibát
(Kormány szög beállítás után lett jó de nem is ez)Hanem az egyik rendszámtábla világítás égőjénél megrepedt a burkolata az átlátszó része is
Mondom cseréljék már ki mert elrepedt
Erre közli de hogy az egybe van az égővel, tehát égő csere és akkor az is új lesz
Jó rá is hagytam mert ugye egy égő azért nem garanciális probléma
Mikkor adta vissza a kulcsot közli hogy cserélték az égőt is garanciában
Jó persze ez filléres dolog nekik és ki tudja komolyabb hibánál hogy állnak hozzá de igen jól eset(Debrecen Renault Dacia szerviz)
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
ncc1701
veterán
válasz szabonagyur #100482 üzenetére
Semmi probléma. Nálunk a cégautó addig jár márkaszervízbe, amíg a cégnél van. Ha 10 évig, akkor addig. Gondolom megérte kötekedni egy 10eft-os szilenten, most bukták a 10 év szervizelését. Biztos jó biznic.
-
Doggy dog
senior tag
Sziasztok!
RO víz jó lehet az autó hűtőrendszerének átölbítésére, ioncserélt víz helyett.
Pár nap járatás után engedném le.
Z18XERAPA LETTEM! Samsung Galaxy S4 Active GT-I9295
-
Tikakukac
titán
válasz ncc1701 #100487 üzenetére
De, átjött csak ismerem a kiváló márkaszervizeket, így bátran mondhatom, hogy nem kár érte Opel, Micu, Ford, Dacia, Isuzu flotta is volt a cégnél és botrány az a szintű lerázás amit csinálnak.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
nagyúr
válasz Tikakukac #100488 üzenetére
Ford: megvettük Pest megyében, gond volt vele, és a helyi tatabányai szervizbe vittem.
Nem tudták megoldani, így vissza akartam menni a vásárlás helyére szervizeltetni. Mondták, hogy vigyem oda, ahol eddig szervizelték... jó kis hozzáállás. Finoman megjegyeztem, hogy a garanciális tevékenységeket bárhol kérhetem, amgy meg náluk vettem az autót, tehát a vásárlás helyére csak-csak visszavihetem. Ezt levélben is kifejtettem, a Ford központi szerviz-email címével a másolatban. Ezek után már fogadtak a vásárlás helyén, kissé megváltozott hangnemben.
A pénz az kő' nekik, de... szar érzés, hogy ilyen az egész autóipar körítése.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Szada85
aktív tag
válasz cappa72 #100489 üzenetére
Szerintem ez nem -csak- az autóiparra jellemzö, egyszerüen az emberiség intelligenciája/hozzáállása/gondokodásmódja miatt az "egész" szolgáltató szektor olyan mélyrepülésbe kezd átmenni, holott ugye pont "abból élnének", hogy az ember ott van, és "fogyaszt"...
Csak pár személyes élmény offos területröl:
- Már több étteremben tapasztaltuk meg, hogy asztalt pikkpakk kapunk (az étterem közepén, tehát nem egy láthatatlan sarokban eldugva), majd utána 15-20 percig a kutya nem jön oda, hiába mászkál el mellettünk ezidö alatt 3-4 különbözö pincér is, a böven utánunk érkezö 8-10 fös társaságot meg körbeugrálták azonnal. (konkrét példa a VakVarjú Kopaszi-gát).
Volt hely, ahol inkább felálltunk és eljöttünk, mert még kézzel jelezve sem sikerült észrevenniük, olyan helyen pedig nem kívánjuk akkor a pénzünket otthagyni.- Pár hete bementem itt a közeli plázában egy óra/ékszeres boltba (O+A, Tag, Longines, svájci vonal, bár a márkák nem fontosak, egy Casio, vagy Swatch boltban is "elvárható" lenne, hogy vevöként emberszámba vesznek talán), 2 eladó a pultban, harmadik épp ügyféllel volt, a két pultban álló a köszönést se viszonozta, majd gyorsan beslisszoltak a hátsó helyiségbe, és ott cseverésztek kedélyesen tovább. Elsönek elfogadtam, biztos valamit meg kell nézzenek hátul, addig megnézem a kínálatot, de olyan negyed óra után sem kívánkoztak elökerülni, míg a harmadik lányka többször is rámnézett, ergó láthatta, hogy nem a müködö klíma miatt mentem be hüsölni, de Ö sem szólt nekik, hogy "ügyfél" van, azt pedig azért nem nyelem le, hogy majd én könyörögjek bármelyiküknek is, hogy méltóztassanak szóba állni, mert lehet, hogy otthagynék valamekkora összeget is...
Így onnan is kénytelen-kelletlen kifordultam. -
g4besz
tag
Sziasztok!
Leírom a sztorim, hátha valakinek segít:
van egy 2007-es D Corsám, 1.4 benzines Z14XEP motorral. Először csak kezdett ilyen égett olaj szag lenni az autó körül és hidegen indításnál füstölt (kb 3 héttel ezelőtt). Múlthéten melóból hazafelé jövet menet közben lefulladt, újraindítva annyira egyenetlenül járt, hogy alapjáraton leállt. Gázfröccsökkel hazajöttem még vele, de a motor össze-vissza ügrált már a helyén. Hidegen indítva nem fulladt le, de ugyanúgy járt mintha egy-két henger nem menne. Hibalámpa, hibakód nem volt. Ellenőrzésképpen lehúztam az EGR szelep csatlakozóját arra egyből dobta a hibalámpát és a kódot is. Végig túrtam a netet és a youtube-ot, hogy mi lehet (gyertya, trafó, injektor, légtömegmérő, gyűrűzni kell, hengerfejes stb.) de a lényeg: egy új gyújtótrafó megoldotta.
Fontos még szerintem, hogy a régi gyújtótrafón külsőre semmilyen hibára utaló jel nem volt (rohadás, törés stb.), viszont még a gyári volt és 250ezer van az autóban. Illetve az új trafóval az első indítás után is sz@rul járt még a motor, de folyamatosan javult ahogy gázfröccsöket adtam (gondolom az elégetlen üzemanyaggal végigköpte a kipuff rendszert). Mentem vele egy kört (10 km) és a végére hibátlan volt. A füstölés is teljesen megszűnt.[ Szerkesztve ]
-
-
addikt
válasz dellfanboy #100492 üzenetére
Kábel nincs de a gyertya jogos
Nekem is "megjavult" egy csere - és normálisan nyomatékra húzás - utánMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
#21346560
törölt tag
Üdv!
Szüleim vennének ótót, főleg városon belüli használat (heti 30km), évi 1 hosszabb út a tengerhez.
Hibrid és elektromos sajnos alapból elutasítva, viszont jött a kérdés, hogy ez vajon mennyire "megbízható"?!
Valakinek tapasztalat, tanács? Előre is köszi! -
krisz4b70
aktív tag
Sziasztok!
Utolsó elkeseredésemben fordulok hozzátok.
Lenne egy g astra ami véletlenszerűen leáll alapjáraton. Általában akkor amikor állok a pirosnál, de olyan is előfordult, hogy gurultam és épp mielőtt megálltam volna leesett a fordulat és megállt, és ha leáll nem indul újra csak sokadik próbálkozás után.
Ezt a hibát 30 fok körül gyakran csinálja pár kilométer után, most 20 fok körül úgy tűnik nem.
Hibakód nincs, 2 szerelő is átnézte de csak vakarta a fejét.Hátha valkinek volt hasonló problémája, az legyen szíves megosztani velem, hogy oldódott meg.
Köszönöm szépen előre is!
-
dellfanboy
senior tag
válasz krisz4b70 #100498 üzenetére
sok minden okozhatja ezt a hibat. benzin diesel? alapjarati motor, fojtoszelep, vakumcsovek, de akar motorvezerlo is lehet a ludas, ezt igy nehez megmondani, de en erre indulnek el hibakereses soran.
eladó dolgok:mondd az árát és vidd http://hardverapro.hu/tag/dellfanboy#aprohirdetesei
-
krisz4b70
aktív tag
válasz dellfanboy #100499 üzenetére
1.4 benzin
Egy kis plusz adalék a dologhoz. Az alapjárat kicsit ingadozik is és ennek függvényében buffogó hang jön a kipufogónál. Ami az érdekes hogy ez akkor jelentkezik többször, ha megy a lámpa, klíma, zene, szóval ha sok fogyasztó megy.
Itt egy videó a jelenségről, feltöltöttem drive-ra. [link]
Esetleg győr közelében tudnátok ajánlani egy hozzáértő szerelőt?