Új hozzászólás Aktív témák

  • g4besz

    tag

    Sziasztok!

    Leírom a sztorim, hátha valakinek segít:
    van egy 2007-es D Corsám, 1.4 benzines Z14XEP motorral. Először csak kezdett ilyen égett olaj szag lenni az autó körül és hidegen indításnál füstölt (kb 3 héttel ezelőtt). Múlthéten melóból hazafelé jövet menet közben lefulladt, újraindítva annyira egyenetlenül járt, hogy alapjáraton leállt. Gázfröccsökkel hazajöttem még vele, de a motor össze-vissza ügrált már a helyén. Hidegen indítva nem fulladt le, de ugyanúgy járt mintha egy-két henger nem menne. Hibalámpa, hibakód nem volt. Ellenőrzésképpen lehúztam az EGR szelep csatlakozóját arra egyből dobta a hibalámpát és a kódot is. Végig túrtam a netet és a youtube-ot, hogy mi lehet (gyertya, trafó, injektor, légtömegmérő, gyűrűzni kell, hengerfejes stb.) de a lényeg: egy új gyújtótrafó megoldotta.
    Fontos még szerintem, hogy a régi gyújtótrafón külsőre semmilyen hibára utaló jel nem volt (rohadás, törés stb.), viszont még a gyári volt és 250ezer van az autóban. Illetve az új trafóval az első indítás után is sz@rul járt még a motor, de folyamatosan javult ahogy gázfröccsöket adtam (gondolom az elégetlen üzemanyaggal végigköpte a kipuff rendszert). Mentem vele egy kört (10 km) és a végére hibátlan volt. A füstölés is teljesen megszűnt.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák