-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gban
Közösségépítő
Létezik H Astra GTC 1.4 szívó motorral?
Szomszéd vett egyet, ránézésre GTC, de amúgy fapad.
Vagy sima 3 ajtós, és csak úgy néz ki mint egy GTC (szerinte GTC), vagy tesco gazdaságos GTC...Postázást nem vállalok.
-
Hachiko95
aktív tag
válasz zgospel #100099 üzenetére
Nekem melegen csak akkor csinálta, amikor nem volt benne a szelep, egyik fórumban volt egy leírás, hogy lehet üresen is használni, na utána lett igazán rossz. Tavaly lett egy szívó kerék és a visszacsapó cserélve. Azóta csak hidegindításnál, ha több napot állt, akkor van hangja. 35 fokban hallhatóan hosszabban zörög (kb 1.5 másodperc), 25 fokban csak egy kicsit, de amikor lemegyünk ősszel 15 fok körülire, akkor szerintem nem is lesz hangja. Külföldi fórumokban is hasonlót tapasztaltak, volt akinek a szelep, mindkét okoskerék, mindkét szolenoid cserélve lett és 30 fok körül nekik is zörgött hidegindításnál. Sőt az sem mindegy, hogy milyen pozicióban van leállítva az autó, előre-hátra, balra-jobbra dől.
Szerintem mindegyik 3 ajtós GTC, ha nem OPC.
[ Szerkesztve ]
-
athomi
veterán
válasz mohabá 007 #99334 üzenetére
Nem a beáramló olaj mozgatja az okoskerekeket? Mert ha igen, akkor hogy tud egyáltalán szárazon futni?
Illetve mi az a fordulatszám, ami nyitja az okoskerekeket? Egyszerű indításnál ez nem történhet meg?[ Szerkesztve ]
-
Integrale
veterán
válasz Hachiko95 #100103 üzenetére
Érdekes, nekem melegben nincs hangja, hidegebb időben inkább, de nincs egy másodperc sem, amíg hallani.
Más:
Esetleg tudtok magyaráztatot a következő jelenségre?Hűvösebb időben (~22 fok alatt) napi első indításkor kicsit hullámzik az alapjárat. Beindítást követően felpörög 1000-1200 köré, kicsit marad ott, majd onnan leesik alapjárati értékre pár pillanat erejéig, utána vissza 1000-1200 köré, és marad ott, amíg valamennyire be nem melegszik. Az emelt fordulatokon hosszabban tartja magát, mint az alacsonyakon. (néha ez a procedúra kétszer is megvan).
Trafó, gyertyák, légtömegmérő újak, lambdák jelei jók, membránnak sincs baja.
Tapasztalatom szerint 30 fok körül és felette nincs ilyen, beindul és emelet alapjáraton ketyeg.
[ Szerkesztve ]
"Bad reklám is reklám too"
-
mephi666
nagyúr
válasz AMD Power #100091 üzenetére
aha, de nem is gond, mert a zafira ma ment a szerelőhöz és végre rendbe lesz téve a futómű meg a fékek...
durva, hogy az f-et mennyire semmibe nézik az utakon: majdnem minden nap van olyan esemény, amikor simán gtk-ra törhetném, ha nem korrigálnám más hibáját... tegnap pl a szemből érkező úgy keresztbe fordult előttem, hogy hirtelen blokkra kellett fékeznem és kormányozni balra, amitől meg is csúszott a gép, gyerek meg mögöttem megfejelte a gyerekülés fejvédőjét (nem sokon múlott, hogy nem vertük oldalba) pár napja meg lazán kitolattak elém... nem is értem, mit gondolnak: "régi kocsi, biztos 10km/h-val jön"? ...ha pedig nem 10-zel közlekedek, hanem szabályosan 50-es tempóval, akkor lehet dolgozni azon, hogy ne törjön össze senki
zafi-ra vissza: 99%-ra tippelem, hogy a kesztyűtartó lámpája szívta az akkut, mert 1 hete hétvégén kiszedtem a kiégett izzót (ami akkor már nem merített), azóta nem is mentünk sehova a kocsival és tegnap pöccre indult... úgy raktam le akkor, hogy 1-2 órát töltöttem az akkun, tettünk egy 10km-es kört a városban és 1 hétig sehova nem mozdult... töltés minimális lehetett, de így se merült 0-ra 1 hét alatt...
kicsit most izgulunk, hogy munkadíjra mennyit mondanak, mert az alkatrész 280 körül áll: első-hátsó lengéscsillapítók, toronycsapágyak, fékbetétek-féktárcsák (előre-hátra), bölcsőszilentek, ablakmosó tartály, motorolaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő (lehet valamit kihagytam) ...mondták, hogy ma kb kizárt, hogy kész legyen... egy 14éves zafira mennyire lehet összerohadva, ha eddig nem nyúltak hozzá kb soha? 1 órát küzdenek majd minden egyes csavarral?
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nagyúr
válasz mephi666 #100111 üzenetére
durva, hogy az f-et mennyire semmibe nézik az utakon.
Igen, ezt én is tapasztalom.
Ha előzök, akkor rám gyorsítanak (előtte persze 70-nel mennek, ahol 90-nel lehetne)
Ha 95-100 körül megyek akkor csakazértis le akarnak tolni (még akkor is, ha kb. lehetetlen előzni).
Ha beengedek valakit elém, akkor azért dudánlak, integetnek (persze azok után, hogy az integetőt is beengedte valaki)
Ha motorfékkel közelítem meg a kereszteződést, akkor a parkolón keresztül jobbról előznének (2 ilyen is volt, az egyiknél majdnem elcsapta a gyalogosokat, a másodiknál meg kénytelen volt megállni, mert volt parkoló autó...)Kell bele tenni egy v6-os gm motort, azt' hajrá!
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
mephi666
nagyúr
válasz AMD Power #100112 üzenetére
ezzel a részével tisztában voltam, hogy a futómű renoválásra szorul: egyedül a toronycsapágy jött be pluszba amikor átvizsgáltattam, akkor mondta a szerelőm, hogy motorilag látszódik, hogy foglalkoztak vele, de a futóművet kb 14 éven át jól lesz*rták... (akkor 200k-s anyagköltséget kalkuláltak fékekkel együtt... most jött hozzá toronycsapágy, pár apróság, olajcsere és 280k) ...úgy vagyok vele, hogy ha motorilag tényleg rendben lesz, most a futómű tőlünk megkapja, ami neki jár és nem jön évekig nagyobb meglepetés, akkor nem kötöttünk rossz üzletet... (nekem speciel jobban fájna, ha egy látszólag jónak tűnő kocsinál fél év használat után jönne egy 500ezres motorfelújítás... itt ezt kb 7ezer km-el ezelőtt megejtették)
#100113: az a poén, hogy zafira után kicsit most szokatlan az f... a gáz és a fék pont fordítva működik a kettőben: zafinál nyomni kell a gázt, mert szeret pörögni, f-nél meg elég direkt a gázreakció és ha jobban taposom, megy azért városban rendesen a fék meg fordítva: f-ben nincs olyan fékrásegítés, érzéssel, de taposni kell... (fog azért rendesen, ha belelép az ember) ....zafinál ha úgy állnék a fékbe, megfejelném a kormányt ...ennél csak 1 rosszabb volt: a régi swift... azt még annyiba se nézték, mint az f-et, közben 1.3-as motorral röhögve lámpánál hagyta az x-es bmw-ket
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
vzsryl
nagyúr
válasz mephi666 #100111 üzenetére
Mindig lassúnak vélt, de valójában hosszabb fékúttal közlekedő járművel elé hajtanak ki. Van pár kamionos ismerősöm. Mindig panaszkodnak, hogy az idióták pár méterre kihajtanak eléjük, de abba nem gondolnak bele, hogy a 20-30 tonnát nem egyszerű megállítani…
Az F Astra is valamilyen szinten ide sorolható, mert azt hiszik, hogy tötymörögni kell mögötte, de abba nem gondolnak bele, hogy egy 30 éves konstrukció miképp fog megállni ABS nélkül, hátul dobfékkel…megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
-
mephi666
nagyúr
1.1 volt, alig 200ezer km-el (ami vagy igaz, vagy se) ...előző tulajnál megevett 1000km alatt 1liter olajat, számlával igazoltan szeptemberben kapott egy félmilliós felújítást (amiben katalizátor, hűtő, hengerfejmunka meg fene tudja mi volt még)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
nagyúr
válasz athomi #100117 üzenetére
Igen, ez jogos.
Viszont ha a nagy off döggel megyek (S-Max), akkor valahogy más viselkedést tapasztalok. Na nem mintha nem lenne hasonló szituáció, de érezhetően kevesebb; az Astra-val kevesebbet megyek, így statisztikailag "igaz", amit leírtam.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
mephi666
nagyúr
válasz AMD Power #100123 üzenetére
14, és nem csak a futómű van benne a 300ban, hanem lengéscsillapítókon, toronycsapágyakon, bölcsőszilenteken kívül fékbetétek, féktárcsák, olaj, olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő, ablakmosótartály (ami lehet nem is lukas, hanem valami cső ereszt, de berendelték előre, hogy majd visszaküldik ha mégse kell) ...márkákat tekintve nem tudom, mit választottak: azt mondták, hogy ez még nem is a top mindenből, de normális minőségű cuccból rakják össze pl első lengécsillapítóból a párra írtak 70ezret (cromaxnál 10ezer/db-nál indulnak a legolcsóbbak) hátsóra meg 33-at... ez egy 100-as... féktárcsák+fékbetétek előre-hátra anyagban ott vannak hogy 80... ha ez kell, hogy nálunk kevesebb futással kihúzzanak egy évtizedet, úgy vagyok vele hogy költsük rá most ezt az összeget és le van tudva
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
vzsryl
nagyúr
-
mephi666
nagyúr
válasz vzsryl #100125 üzenetére
Ja, a sokat emlegetett kettőstömegű meg a turbó dízeleknél rémálom kategória... a mi vezetési szokásainkhoz pedig hülyeség lett volna dízelt választani: 90%ban városi 5-10km-eket megyünk télen-nyáron... ez egy dizel halála lenne (párhetente megyünk ilyen 40-50km-eket és egy kezemen meg tudom számolni, hogy 1 évben mennyi 100km feletti út van)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Ðávid
aktív tag
válasz ncc1701 #100122 üzenetére
Ez ismerős nekem is. Rendszeresen járunk a 8-as út 2x2 sávos szakaszán (Herend-Veszprém), ahol én általában 120-szal megyek az Agilával (A). Nem egyszer volt olyan, hogy bementem a belső sávba, mert meg akartam előzni egy „komolyabb” autót, aminek a vezetője jobb esetben visszaelőz, miután visszasoroltam a külső sávba vagy rosszabb esetben elkezdi nyomni a gázt és nem tudom befejezni az előzést. Az ilyen sofőröknek fáj, hogy egy kisautó előzi meg őket?
-
zolikaDB
veterán
válasz mephi666 #100111 üzenetére
G-t sem.
Régi szar, le se tojják.
Brutális, hogy manapság ennyira "elértéktelenedett" az autózás.
Nem tudom, értitek-e. Tudom, tudom, régen mindenjobbvót. De ha péniszhosszabbítónak is veszed az autót, akkor az olyan jellegű emberek (és sokan vannak), státuszként kezelik az autót, és nem érdekli őket a mi szarunk.
G Merciből, X BMW-ből, SUV-okból a kis 150 magas plasztikcicák, gyurmabélák nem is tudják valszeg, h rajtuk kívül más is van a sztrádán.[ Szerkesztve ]
-
addikt
Megcsinálgattam mindent apróságot az autón, hétvégén irány hollandia Ez lesz a 4 és feledik utam oda vele - ügye volt egy fél amikor a kuplung hidraulika cső "zégergyűrűje" úgy gondolta, h nem tartja tovább helyén a csövet - tréleren jöttünk haza Még a kipufogó kifújást kell orvosoljam (ahol a 2 cső összecsatlakozik) és vissza kell tegyem a bal oldali spoilert
Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
Szada85
aktív tag
válasz cappa72 #100113 üzenetére
Szerintem egyre inkább független ez az autótól magától.
A.) Egyrészt tisztán látszik, hogy az autó, az autóval való közlekedés mára "alapjog" lett (a jogsiszerzés meg színtiszta üzlet), és rengeteg olyan ember is vezet, aki egyszerüen alkalmatlan rá.
B.) Másrészt egyszerüen a közlekedés társas mivolta szünik meg fokozatosan, és átveszi az egocentrikus egyéni közlekedés.
Ezek miatt (is) húzza ki eléd a pályán, mert vagy egyáltalán nem is néz a tükörbe, mert életbe lép az A pont: "a másik majd úgyis figyel, csak nem akarja összetörni az autóját", vagy B., pontosan látja, hogy jössz, de akkor is kimegy, mert "Ö most elözni akar", és elvégre:
- Ha F Astrád van, annyira úgyse lehetsz gyors, ha meg mégis, a Te autódon is van fék, hát használd, mert én most akkor is kimegyek...
- Ha egy X5-öd van, akkor biztos gyorsan jössz, de a Te autódon is van fék, hát használd, mert én most akkor is kimegyek...De elég csak átpörgetni pár "szakoldalt", hogy lassan minden napra jut egy vagy több hír, hogy részegen, bódultan vezetnek, okoznak balesetet, mennek szemben a pályán, satöbbi. Apránként csak sikerül(t) eljutni a ruszki szintre.
-
AMD Power
titán
válasz Szada85 #100133 üzenetére
Sajnos ebben van valami. Maga a közlekedési kúltura/morál a katasztrófa közeli szinten van. Mint az élet más területén is igaz.... egy a fontos az "Én".
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
mephi666
nagyúr
válasz body007 #100132 üzenetére
mennyi egy traileres móka hollandiából? tegnap úgy hoztam a zafit szerelőhöz, hogy bedobtam hátra a bringát és délután azzal mentem haza, reggel pedig szintén azzal jöttem melózni... hazafelé azon gondolkoztam, hogy ez csak 5km-es út és milyen kellemetlen lenne defekt miatt hazáig tolni... régen ilyeneken soha nem agyaltam (15-20 éves fejjel): még egy pumpát se vittem magammal és volt, hogy otthonról elmentem 60km-re... onnan lett volna igazán kemény defekt miatt hazáig tolni a cangát ...kocsinál bennem is megvan a para: F-el 2014ben kb 1.5hét alatt mentünk 2000km felett és semmi gond nem volt... zafival meg 2 év múlva liverpool/írország a cél, ami kb ugyanennyi, napi 600-800km-ekkel... kb ugyanaz a táv, csak F-el országon belül tettünk egy nagy kanyart, most meg kiegyenesítve tennénk meg ugyanazt elfele innen, majd vissza... úgy számolom, hogy 2 év alatt azért ki lesz kupálva a gép rendesen és kiderül, mennyire megbízható... belföldön is betervezünk azért párszázas távokat, hogy 200-300km-es etapokhoz mit szól: elméletileg nem szabadna gondnak lenni, de murphy ilyenkor szól be mindig (mint most nyaraláskor, amikor itthonról 130km-re az isten háta mögött nyekkent meg a toronycsapágy) ...ja jövőre egy kisebb horvát kört is tervezünk tesztelésre: keresgéltem és találtam tengerparthoz közeli éppen vállalható szállást 26ezerért 2 éjszakára 2felnőtt+1gyerek részére balatonnál ennyiért 1 éjszakára se láttam lepukkant sz*rt se...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Integrale
veterán
válasz mephi666 #100135 üzenetére
Slime a bringa kerekébe, és nincs gond. Évek óta nem volt defektem, mármint olyan, ami mozgásképtelenné tett volna, amikor cseréltem a külsőt, akkor láttam, hogy legalább 10-15 helyen kapott lyukat a gumi, de a trutyi kitöltötte.
Írországban tessék elmenni a Johnnie Foxs-ba."Bad reklám is reklám too"
-
addikt
válasz mephi666 #100135 üzenetére
Még nem értem el hollandiát - vissza volt 400 km - Erlangen-ből hoztak haza (az úgy 800) 160 mátyásért (baráti áron). Semmi baja nem volt egyébként a kuplungnak (már belülről) csak a hidraulika cső gondolta meg magát (pár ezer forintos tétel az olajjal együtt). De sajnos a németeknél nem volt egyszerű szervízt találni. Vagyis találtam persze, 1000 euro-t mondtak rá látatlanba Azok kib@szták volna belőle az egész váltót szerintem, nehogy javítani kelljen...
2 éves hsz képekkel (a hőmérőt érdemes megnézni)
Jah és az nem a magyar mentő, az a helyi aki elvitt egy opel szervízbe. Most így bele gondolva a haza trélerezéshez még hozzájött úgy 100k - a pár apróság amit még ott kellett költenem (pl.: 2 éjszaka szállás, tréler). No mindegy is, jó buli voltMindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P
-
mephi666
nagyúr
válasz body007 #100137 üzenetére
az szép akkor legyen a számlán pluszba 300-400, hogy ha netán beüt a f*svihar, akkor se dőljön össze a világ... mindenesetre tuti hogy út előtt +1 soron átnézetem a kocsit... (bátyám 20-30 éve piacolt: járt ki ladával, majd később asconaval a törökökhöz elég gyakran... az se kis táv és bevállalták... majd legközelebb megkérdezem már, hogy voltak-e emlékezetes lerohadások)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
addikt
válasz mephi666 #100138 üzenetére
Én álltam meg 3 km-es úton mert szétment a vízcső a b corsában, vagy mert megszorult a benzinpumpa. Csak hogy bármikor előjöhet a hiba. Egyszer volt még a hatoson tartottam vidéknek pestről, Érdnél adta meg magát az egyik persely a váltórudazatban, spárgával kötöttem össze és mentem tovább 180 km-et.
Kalandos volt.
H Astrával eddig nem volt semmi gond, ahogy megvettem mentem vele hetente vidékre, 200 km-t. Nem is gondoltam rá hogy lerohadhatok.5600X 2x16GB 6800XT | i5-3570 2x4GB 1050TI | MS Surface Book | iPad Pro 12.9 | iPhone X | iMac e2008
-
mephi666
nagyúr
válasz body007 #100140 üzenetére
jaja, kötünk mi is alapból mindenféle biztosítást (kocsink meg még 15év alatt van, de fölötte lesz, mire megyünk) munkatárs motorral bukott egyet külföldön: céges újságba utána több oldalas cikket írt róla, hogy milyen jól tette hogy biztosítást kötött és mekkora szívás lett volna anélkül a buli
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
farkas-j
őstag
Ha már a közlekedési kultúra szóba jött, itt van egy kis ízelítő a szomszédból.
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
mephi666
nagyúr
válasz farkas-j #100142 üzenetére
hm, megszöktek valami nagyobb elmegyógyintézet lakói, a szomszédban meg autókereskedés volt, kocsikban meg mindben benne volt a kulcs?
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
Calogero
addikt
Egy tömeg baleset miatt fordultak meg, nem akartak a terelés felé menni.
-
Szada85
aktív tag
válasz Calogero #100145 üzenetére
"sokan azonban úgy döntöttek, nem állnak be a feltorlódott sorokba, inkább visszafordultak"...
Tankönyvi példa, az egyén(ek) önhatalmúlag felülírja az évszázados szabályokat, társadalmi normákat, mert Öt nem tarthatja fel holmi baleset, vagy amiatt kialakult torlódás, hiszen az Ö ideje többet ér, mint mindenki másé... az emberiség végleg elveszett.
Kíváncsian várom mi lesz az a szikra, ami belobbantja a vasszigort, mert hogy ennek elöbb-utóbb olyan következményei lesznek, amihez képest pár traffipax az út szélén kellemes pikniknek fog tünni.