-
GAMEPOD.hu
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
Topikgazda
válasz Phone1980 #56185 üzenetére
Az csúnya ügy.
Miért újították fel a turbót?
Bosch szervizről annyit, hogy tavaly leírtam mi a véleményem róluk, kokler hozzá nem értő társaság.
Maximum babakocsit javíthatnának.Én arra gyanakszom, ha valóban tócsa van alatta és ilyen mértékben fogy az olaj, hogy a főtengely szimeringed még soha az életben nem volt kicserélve és ott fossa kifelé.
Milyen felhasználású az autó minden nap mész vele, mekkora távokat?
Vagy van amikor 1-2 napig áll?Renault power
-
mycso
Topikgazda
Az két különböző dolog.
Amit forceberg linkelt, az egy elektromos kiegészítő fűtés az utastér fűtésére, dieselekbe rakják. (valahova a beáramló levegő útjába) Amíg nem meleg a hűtővíz, ez segít be az utastér fűtésébe.
Ilyen volt a megane2-ben is pl.
És még mintha itt lenne egy csavar, hogy csak auto. módban kapcsol be, vagy manuálban akkor, ha maxra van állítva a hőfok.Amit te írsz, hogy a vízkörben el van helyezve ~4db "izzító gyertya", az egy másik megoldás. Viszont ez nem széria a dieseleknél, megane2/scenic2-nél felszereltség függő volt. (pl. dynamique-nél még nincs). Ez valóban a hűtővizet melegíti, hogy minél hamarabb meglegyen az üzemi hőfok.
A turbónál, ahogy írod én sem tudok gyári megoldásról a visszahűtésére. Amit szintén forceberg írt a 17x lovas 2.0dci-k vízhűtéses turbóval vannak szerelve, de gyakorlati haszna ennek üzem közben van.
Az a baj a turbóval (amennyire én tudom), ha melegen van leállítva, akkor az olaj/olajfilm elpárologhat a csapágyak környékéről és az igazi baj a következő beindításnál jön, amikor X ideig szárazon fog futni, amíg ismét fel nem telik olajjal és ki nem alakul az olajfilm.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Zsírkréta
csendes tag
sziasztok.lenne egy kérdésem, olyan csavarra lenne szükségem,ami az 1.4 8v thaliánál rögziti elöl a légszürőházat.hogy találok olyat és milyen cimszó alatt? ránézésre torx-nak tünik
-
Plero
aktív tag
válasz Sanyo77 #56183 üzenetére
A fűtöradiátor előtt a belépő vízkörben van 4db izzítógyertya. Ezzel segítik az utastér fűtését. Laguna1Ph2
Turbo védelem nincs, de sok autoban a napellenzőben van egy figyelmeztető felirat, hogy erőltetett menet után 1-2 percig kell járatni alapjáraton megállás után.
Ha leállítják az autót hogyan keringtetik az olajat a turbo-ban? Turbo Timer a megoldás! Utolagos beépítéssel."Olyan nincs, hogy nincs" + www.plenter.atw.hu
-
veterán
válasz Phone1980 #56185 üzenetére
10 szerelő után mondja meg a fórum látatlanban?
Hol van a tócsa?
a, azért mondhatnak nagy összeget, mert a hozzáértés hiányában kb. teljes motorgererált akarnak csinálni rajta.
b, vagy úgy is lehet fogalmazni, hogy ha már szétszedik, akkor érdemes minden megcsinálni rajta...(#56186) speedydb23: az előbb írtam, csak az épp egy Lagunáé, de lehet, hogy ugyanaz való a M3-ba is.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Phone1980
újonc
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni!
9 éve nyúzok egy Clio-t 1,5 dCi 65LE 190e km.
Tavaly óta brutálisan megnőtt az olaj fogyasztása.
Lényegében nincs kék füstje, van alatta tócsa de mindenki motort akar felújítani.
Próbálgattam olajcserénként váltogatni az olaj fajtákat, Elf,Castrol,Liqui Molly,stb de ugyanolyan.
Na elvittem egy Bosch szervízbe turbót felújították na most szuper lesz.
Hát kifizettem egy csomó pénzt és 4L/10.000km a rátöltés periodusonként.
Esküszöm már vagy 10 szerelőnél voltam de mindenki ilyen 2-300k javításról beszélt.
De közben meg sem néztek semmit
Igazándiból mindig friss olaj van benne
Valaki valami ötlet?2. Clio IV 2013 55kw/75LE motorjában van kettőstömegű avagy nincs?
Mert egy ilyet szemeltem ki,csak nem találtam róla infot. -
veterán
válasz Sanyo77 #56183 üzenetére
Gondolom ebben fűtőszál van:
[link]szerk.:
szerintem nincs, de pl. talán a 178LE-sben vízhűtés is van a turbón. Ha jól tudom, vannak autók, amik a motor leállítása után még keringetik az olajat egy ideig.
Ha autópályán úgy állsz meg, hogy pl. 130-150-nél elengeded a gázt, aztán 6-ban kigurulsz úgy 70-ig, majd szépen beállsz, akkor a kigurulás alatt a menetszél szerintem épp eléggé visszahűti a rendszert. Én inkább pl. hegyre 2-3-ban erőltetett felmenet után szoktam feléréskor járatni a motort, mert olyankor nincs menetszél, ami visszahűtene.[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Sanyo77
tag
válasz forceberg #56182 üzenetére
Enyém is ilyen, de fogalmam sincs hogy csinálja.
Kérdezősködtem erről, de csak találgatás volt, konkrét alkatrészt senki nem tudott mondani.
Szerk.: Valaki tudja milyen turbó védelem van a Laguna-ban, ami megvédi a leállítás után, ha túl meleg? Én mindíg hűtöm.
Egyértelmű, hogy semmilyen, és mindenki bölcsen átsiklott eme mondat felett, csak én voltam ilyen balga, hogy rákérdeztem?[ Szerkesztve ]
-
-
kirjak
aktív tag
A gyári elf olajat senki sem használja ?
A tisztelet mindenkinek jár! ASUS ROG Chimera G703VI-E5060T
-
polonic
félisten
válasz rob210 #56175 üzenetére
Köszönöm!
Legelőször furcsa volt, hogy milyen puhán kell vezetni. Le is fulladtam vele háromszor. És ilyenkor tök jó, hogy a start stop rendszer beindítja egyből a motort.
De aztán ráéreztem és most már tetszik nagyon. A váltója is tök jól pakolgatnak. Alig várom, hogy újra menjek vele.A szerelhetőség és pozitív. Ez mondjuk nem feltétlen nekem.
[ Szerkesztve ]
-
-
polonic
félisten
Megvan a grand scénic. Kb 50 km-t mentem vele.
Elsőre azt mondom, hogy k...a jó. Nem volt még ilyen komoly autóm és nem is vezettem még.
Ez a renault nem az a renault, mint aminek én hallottam. Belseje tök szuper, puha anyagok, bőr, na meg a tárolórekeszek.[ Szerkesztve ]
-
kirjak
aktív tag
válasz speedydb23 #56147 üzenetére
Szerintem a 100 km pontatlan mérést eredményez mert alig fogyott a tartályból. Több kilóméter után sokkal pontosabban vissza lehet számolni. Minél nagyobb ez a szám annál jobb. Az elméleted többi része tökéletes és jó ötlet.
A tisztelet mindenkinek jár! ASUS ROG Chimera G703VI-E5060T
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #56166 üzenetére
15 perc? Ezt a hülyeséget meg honnan szedted? Felejtsd el. Egyrészt bőven elég 1 perc, de ezekben az autókban hirtelen leállítás után sem sülhet meg a turbó, ugyanis van benne ilyen védelem. Egyébként meg, a francot se érdekli, ha cserélni kell, akkor cserélve lesz. Nem én vagyok az autóért...
Lassan 350K, ebből 300 ezer pálya nagy sebességgel lesz az autóban és soha nem volt baja a turbónak, sőt a motornak sem, de semmi, olyan vadállaterős, mint egy új. És soha nem érdekelt ez a hűtési mendemonda.
Se lánc, se kettős tömegű nem volt még cserélve...[ Szerkesztve ]
-
orosziem81
tag
Értelek. És mi a helyzet a turbó hűtésével?
Legjobb tudásom szerint pláne ezen a tempón átizzik a cucc rendesen és 15 perc egy minimum ajánlott hűtés idő. Addig meg nem hagyhatod ott akocsit se nem tankolhatsz mert még elviszik, vagy belenyúlnak.Speedy: Nem, természetesen apróbb pihenőkkel. Ilyen pisi, evés, kis testmozgás.
Jah meg a jobb vállam baromira szoktt fájni, azt nyomkodom ki. biztos rossz pózban tartom.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz speedydb23 #56162 üzenetére
Hát nem tudom ki mennyit vezet le, milyen tempóval, nekem a 800 kilométer, oda vissza 1600 as Horvát etap nyáron, 2-2 pihenőt igényelt.
Kb. 300 kmént illik megállni még ha nem is a tankolás miatt, mert az nekem egy tank volt oda egy vissza sok ottani kocsikázással.Renault power
-
xuldar
addikt
Nem akarok kötekedni, de amennyi időt eltöltesz a pihenéssel és az állandó tankolással, azt egy nyugodtabb tempóval autózva simán visszahozhatnád. Én is jónéhányszor vezettem már egyszerre sokszáz vagy ezer km-t, tudom, miről beszélek. De persze mindenki úgy vezet, ahogy akar, meg ahogy a szabályok engednék. Tudom, Németországban nincs sebességkorlátozás.
speedydb23: Én is vezettem már le többször is 1400km-t, és elég volt csak pisi- és kajaszünetre megállni. Az utasoknak fárasztóbb volt az út mint nekem
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
speedydb23
senior tag
válasz orosziem81 #56160 üzenetére
1500 km Te egybe levezeted megállás nélkül?
1400km-t vezettem tavaly nyáron, magam miatt 3 szor álltam meg (összesen 6szor kb), de 3nál kevesebb pihenő már fizikai fájdalom lenne nekem 1400km-en...
[ Szerkesztve ]
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz orosziem81 #56160 üzenetére
Ha tolom neki, akkor igen, de mi ebben a meglepő? Kint egymás valagába érnek a kutak. Bemegyek a kutas megtankol (a legtöbb még a parkolóba is beáll, ha megkéred), fizetek, mosdó, utána leülök olvasok, nézek mailt etc...
Egyébként meg legalább 3 kávé ilyenkor lemegy, meg szerintem kurvára nem árt pihenni 3-400 km után egy negyed órát legalább, amit 200-zas átlagsebességél toltál.[ Szerkesztve ]
-
Yoshida
aktív tag
Hi, Megane II Grand Tour, csomagtartó: a széleken a kárpit alatt van csomagrögzítő fül? Amiatt kérdem, mert a gyerekülésünk isofixes- és van egy felső heveder (top tether), amit régebbi kocsiknál a csomagtérrögzítő kampóba is be lehettett akasztani (újaknál meg az ülés hátán középtájon van erre direkt kampó). Annyi a szerepe, hogy ne bukjon előre az ülés ütközésnél.
köszi
-
rsf
senior tag
válasz OPiiPO #56154 üzenetére
Igaz, a kocsi által számolt sem szentírás.
De én is hülyeséget írtam, mert a +/- 0.5% az azt jelenti, hogy a legkisebb és a legnagyobb tévedés között van az 1%. Szóval úgy jön ki a 0,5l hogy nekem 50 literre 49.75l a következőnek meg 50.25l-t ad a kút.
De abban biztos vagyok hogy nem fognak maguk ellen csalni. Szóval simán elképzelhető, hogy az engedélyezett 1%-ot mind a maguk hasznára használják fel.
Nem beszélve hogy mi történik, hogy jön egy ellenőr és 2%-ot mér...
Gondolom semmi.. Adnak neki vmit aztán szépen elbattyog a plonba csere után...
Üdv.“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
rsf
senior tag
válasz xuldar #56149 üzenetére
Ember +/- 0,5%-ra hitelesítenek !
Ez ugye 1% azaz 100liternél 1 liter 50liternél 0,5liter is lehet az eltérés ami még belefér a mérésügyi hivatal szerint. A kutasok sem hülyék mindig a felső határra hitelesítenek aztán a különbséget meg kiveszik.
Vagyis megkérik a hitelesítőt hogy oda lőjön a kút, de ugye ez a szállítónak és a MOLnak is jó. Szóval nem nagyon kell kérni.
Tegnap tankoltam pont 50,8litert a kocsi szerint 50,2 liter volt az elhasznált üzemanyag mennyisége..
Enyhén érdekes....
Ja és mindig ugyanarra a kútoszlopra állok!
Üdv.[ Szerkesztve ]
“Az a baj a világgal, hogy a buták mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.“
-
meroly
veterán
válasz meroly #56121 üzenetére
Az lehet hogy az AC pumpa ebben a Clioban nem csak fordulatszám vezérelt, hanem a sebesség érzékelőre is rá van kötve?
A sebesség érzékelő körét írta tárolt hibának korábban, bár akkor a környezetvédelmi lámpával együtt, de ha arra is rá van kötve, akkor annak rendellenes működése okozhatja azt hogy nagy teljesítmény igénykor (gyorsítás lásd fent padlógáz kettesben) miért fulladozik és mondjuk ugyanekkora fordulatnál pályán egyenletesen haladva miért jó.
Jó az elmélet?
Impossible is nothing
-
xuldar
addikt
válasz speedydb23 #56147 üzenetére
Minden kútfej hitelesítve van. Azért az durva lenne, ha dl-ben lenne mérhető a kútfejek közötti eltérés, amikor ml-ekért is büntetnek. Megértem a gyanút, de ezt már túlzásnak tartom.
ΞΔGLΞ: 250-nél már ennyit eszik a dízel is? Azért ez kemény, tekintve, hogy a régi VW-m az 1,9-es TDI motorjával 170-nél evett 7,5-et. A mostaninak ez a végsebessége, papíron erősebb motorral, a fogyi viszont a közelébe sincs a dízelnek, de ez nem meglepetés.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #56144 üzenetére
Akkor legyen itt egy (amolyan) extrém adat is.
235km/h (GPS) óra szerint 250km/h óránál az FC nálam 24.5-25 liter körül mutat, de a kútra érve ez "csak" 20-21 körül van, szóval itt már elég durva eltérés van, szerencsére lefelé. Bár az a 3-4 lityi ilyenkor már olyan mindegy. -
speedydb23
senior tag
válasz FRENK1988 #56143 üzenetére
Fogyasztást sosem a mutató alapján mérünk...
Tele tank -> mész 100 km -> Tele tank
Ami belement annyi 100 km-en a fogyasztásod, ez a legegyszerűbb módja a számításnak!
Ami még segíti a pontosságát a fent leírt mérésnek, hogy ugyanarra a kútra, és lehetőleg kútfejre menj tankolni mint ahol tele toltad.
-
xuldar
addikt
válasz FRENK1988 #56143 üzenetére
Ha 4000-ig pörgeted a motort, ne csodálkozz, hogy 10 litert is megiszik. Nekem 1,4-es szívóbenzin van, ha gyorsításnál pörgetem 4000-ig, 18-20L-re megy a pillanatnyi fogyasztás. Igaz, nekem van fedkomp, és erre van állítva a kijelző.
Szerk: Az én fedkompom elég pontos, mindössze 1dl az eltérés a tankolás után számolt és a kijelzőn mutatott fogyasztás között.
[ Szerkesztve ]
Azért jó mazochistának lenni, mert ha rossz, akkor jó. De ha meg jó, akkor rossz, tehát jó.
-
rob210
Topikgazda
-
Steven
addikt
válasz FRENK1988 #56135 üzenetére
Gondolom attol függ ,hogy használod én a Vitarámba raktam már bele 14 litertameg 6 litert is (1,4 turbo) amúgy átlag 8
most a 2 literes megane amióta nálam van 10 litert ír átlag fogyira, de rövid távokra használom... városba csak...
üdv
[ Szerkesztve ]
Valami okosat kéne ide írni ááá : OKOS :D just smile
-
FRENK1988
veterán
Megane/Scenic I tulajok!
Nektek is gyorsan megy a tankszintjelzes? Alig mentem 300km-et teletank óta és épp féltank felett vagyok egy paraszthajszállal. Ez normális? Vagy tényleg 10liter a fogyim...Nem a lóerő öl, hanem a NYOMATÉK! :)
-
veterán
válasz polonic #56131 üzenetére
Első körben tedd bele nyugodtan a Full Tech-et, aztán közben nézegess körül.
Minden hidegindításkor nézz azért rá a digit szintmérőre.
Rob is, amit írt, valóban normál használatnál valószínűleg fel sem tűnik a különbség.1.5 fogyi L3 kombi: FC 4,8-at írt, de 5,25-re jött ki most hidegben a tankolással mérve, ugyanazon a kútfejen újra teletankolva. Lukoil Nitro. Nagy átlagban 20km-es távokkal, hideg motornál persze kímélve hajtva, az első pár km-en odavissza pár megállással tarkított belterület, aztán 100-110-es utazótempó.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
rob210
Topikgazda
Rendben nem is azért írtam, sőt direkt kiemeltem, hogy az enyém benzin 107 ló.
Ezzel soha nem fogok 170 et se menni, nem hogy 200 felett
Oda már valóban nem raknám én se az ELf-et, de lássuk be te extrém felhasználó vagy.
Ennyit és ilyen körülmények között talán még 3 an használják az autójukat innen a fórumról.
Ezek majdnem verseny körülmények.
Nagyobb nyomatéknál nagyobb nyíróerő keletkezik, amihez illik speckó olajat használni.
Tehát egy véleményen vagyunk, de az ELF elnyíródása idő előtti elhasználódása, nálam és a városban meg keveset pályázóknál nem fog előjönni.
A hidegindítási tényezője viszont jó, nekem meg elég sok hidegindítás van.Renault power
-
veterán
válasz szasanyi #56128 üzenetére
Próbáld ki, hogy használat után, leállítás után fordítsd át, hogy az indulásnak megfelelő irányba álljon a lapát.
Hideg van, keményebb a gumi, plusz ha sokat áll "visszajövő" állásban, akkor induláskor még ugrálgathat is, mire átfordul.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
szasanyi
félisten
Fluance-ben szélvédőcsere volt emiatt vettem egy pár új, Valeo 600/400 Silencio X TRM lapátot az ablaktörlőre. Kissé nyekereg mikor elindul a törlés, ami zavar... Ez normális ilyenkor? Bekopik egy idő után és megszűnik-e ez a jelenség, vagy érdemes lenne reklamálnom a vásárlás helyén?
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #56124 üzenetére
Értem én, de megcseszhetem az ésszerűséget, ha (nálam 2 héten belül) az ELF nem rosszabb, hanem kimondottan szarabb lesz és csak egyre hígabb gané lesz belőle. Márpedig én biztosan nem fogok olyan autóval járni, ahol ennyit bír az sxr 5-40. Egyébként nem kell védeni az 5w30-cast sem, ugyanaz, nem bírja a "nyomást" (nyomatékot) hosszútávon elviselni, egyszerűen nem 150 feletti és főleg nem tartós 200-250 km/h közöttire tervezték ezeket az olajokat. Ami nagy kár, mert emiatt hamar megdöglenek. Inkább kifizetek négyszer annyit, de nekem kussban legyen minden és a motor érezze és hálálja meg a törődést.
És meg is teszi.Az LM top tec 4400, meg motul 8100 x-cess-nek meg sem kottyannak a tartós 200 feletti autókázások, meg a durva (ki)gyorsítások, sőt mintha egyre jobbak lennének az idő múlásával. Na itt a különbség.
De többet erről én sem írok, mindenki azt használ, amit akar. Azért a XADO LUXURY DRIVE-ot biztosan kipróbálom, meg kíváncsi vagyok majd Forceberg kolléga tesztjére is, ha kipróbálta a Valvoline-t.
-------------
Na, pl az ENEOS is felkerülhet a kipróbálási listára
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
Nincs 180 fokos fordulat, csak pénztárca barát ésszerűség.
Egy a régibe raktam a xadot, mert abban már 350e felett volt a kilométer.
(398al adtam el bontatlan -motorral)A mostanihoz viszont az elf plussz minden második cserénél a xado adalék és tökéletesen teszi a dolgot. Az enyém egy 107 lovas benzines ezt sose felejtsük el.
Turbósba én se ezt raknám, hanem a xadot vagy az eneost.Ennyi a mai napig vállalom, hogy az elf 10w40 ese sz@r.
Viszont az 5w30 assal nincs bajom.
Az 5w40 ről meg nem tudok nyilatkozni mert sose használtamAmikor kérdezi mindenki akkor én mindig az 5w30 at ajánlottam.
Az, hogy a xadot nem irom az meg már azért van, mert senkit semmiről nem akarok és fogok meggyőzni. Elegem lett a hitetlenekből, meg kioktatókból. Nincs harag senkivel szemben, csak a szélmalomharchoz, már öreg vagyokRenault power
-
footy
addikt
-
meroly
veterán
válasz meroly #54647 üzenetére
Ehhez újabb fejlemény, hogy a hibát eddig nem nagyon tudtam mihez kötni, ezt a torpanásost.
Van hogy előjött van hogy nem, ha finoman nyomtam gázt általában nem, meg ugye csak 4000 fölött, de ott se mindig.
Na ma kicsit járattam pályán, meg van benne egy adag spuri is, gondoltam kormolom és azt vettem észre, hogy 2-ban lepadlózva 4000-ig pörög és ott megtorpan, nem pörgeti tovább. 3-ba rakom és ott csak torpanás, de pörög magasabb fordulatra. Persze újra próbálva 2-ben is csak torpanás és megy tovább, de lepadlózásnál az esetek 99%-ban megtorpan és vagy/ott is marad.
Hamarosan eljutok szerelőhöz uzemanyag nyomást mérni, csak gondoltam hátha segít a további ötletelésben.[ Szerkesztve ]
Impossible is nothing
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
De a lényeg:
Végül nem kellett Bécsbe mennem, de így is mentem 418 km-t. Ebből pálya, kb 300 néha megküldve 170-ig, de a tempomat 148-ra belőve.
A motor valami brutálisan vajsimán és csendesen jár, élvezet húzatni. A VT tuti, hogy még rányomott erre, a motul önmagában is selymes járásúvá tette, de ennyire finom még attól sem volt. Én nem is tudom, hogy idáig miért nem fedeztem fel ezt az adalékot. Eddig csillagos ötös. De ugye ennek egyre jobbnak kell(ene) lennie, nos kiderül majd 4-5 ezer km után, mit tudnak együtt igazából. (MOTUL + VERYLUBE TURBO) -
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz rob210 #56114 üzenetére
Pedig elég sokszor hangoztattad anno, hogy az ELF-et soha többé, inkább xado, nyilván nagy lehetett a fejlődés azóta, hogy 180 fokos lett a megítélésed. Ezt most nem rosszindulatból írtam, de furcsa!
Egyébként, az elf addig tökéletes, amíg nem mész huzamosabban vele 150 felett. vagy főleg városban használod, mert utána, mint írtam is max 3000 km és a motor legszívesebben kiöklendezné velem együtt.
Egyszerűen az az olaj (SXR 5 40) az én autómba nem jó és nem is fogom belerakni, mert egy hulladék a többihez képest. -
speedydb23
senior tag
válasz rob210 #56114 üzenetére
Azért egy szívó benzinesnél talán nem annyira jelentős a különbség az olajaknál, mint egy turbó dízelnél.
Egyébként én is eddig ELF-et használtam a Renault-ba, de attól, mert ezt ajánlják, még ne higgyük el, hogy ez a legjobb a motornak...
(Érdekesség de a gyári Renault F1 istálló is lecserélte a(z)
ELF-etTotalt-t Castrol-ra)[ Szerkesztve ]
-
polonic
félisten
Ha már szóba került az olaj, akkor én is kérdeznék.
1.6 dci-be a gyári elf-en (ez melyik is konkrétan), milyen olajok mehetnek bele? Melyik minősítést kell nézni? -
rob210
Topikgazda
Én tök jól elvagyok az ELF-el, de mindenki azt rak bele amit akar.
Renault power
-
Tom5
addikt
Jövő héten cserélem az olajat az 1,4 16V-ben. A tipikus Elf 5W40-est. Aztmondjátok akkor van jobb?
Ár annyira nem tényező, ezen nem spórolok. Napi szinten használom a kocsit. (100km 80%autóut/20%város)) -
polonic
félisten
Azt tudjátok, hogy 2013-as grand scenic dynamique felszereltséghez jár a xenon?
Ha nem, akkor milyen izzókkal szerelték őket? -
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #56100 üzenetére
Igen, de már le lettem hurrogva emiatt. :-D Mivel sokat tankolok külföldön, a sima alap shell-el is csendesebb, jobban megy, mint itthon az agyon ajnározott prémiumokkal.
Egyébként, ha itthon tankolok, akkor fele-fele arányban tankolok molt és shell (mind kettő premium) egymás után, akkor kb azt a hatást érem el, mint az előbb említett sima külföldi alap üzemanyaggal.
Egyszer sikerült sima mol-t tankolni bele, azt hittem kitépem a hajam, annyira szar volt az autó. Egyébként az omw premium-tól is hangosabb lesz és már sokadszorra olvasom ezt rönósotól. Graz-ban meg a tkm tudja hány omw kút van, szerintem legalább 5, bármelyiknél beletolom az alapot és észrevehetően jobb lesz az autó.
Azt írják mende-monda meg placebo, mondják csak, de én úgy próbálok kalkulálni, hogy itthon ne nagyon kelljen tankolni. Viszont a kinti premium és alapoknál én nem érzek ég és föld különbséget, sőt szinte semmit. Egyszerűen jobb az üzemanyag külföldön.------------
Valvoline-t nem próbáltam még, de ha beválik, lehet nem is kell csak xado, maradok motul+vt.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen monitort vegyek?
- ASZTALI GÉP / ALKATRÉSZ beárazás
- Spórolós topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Diablo IV
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- Budapest és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...