Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Mentolka
senior tag
válasz
RAiN91 #104193 üzenetére
Kb. hasonló töltöm lehet nekem is, annyi a különbség, hogy az enyémen nincs kijelző, csak LEDek.
Miután ráteszem az akkura, kb.semmi idő múlva már világít a Charged felrat melletti LED. Ettől függetlenül, rajta kell hagyni még néhány órát a töltéshez.
Az enyémen is van egy kapcsoló (Slow/Fast), az eladó szerint, ez a motor/autó választókapcsoló (lassabban/gyorsabban tölt - gondolom a töltés valamelyik tulajdonsága változik [mitttomén az áramerősség?]). -
RAiN91
őstag
válasz
runner 125 #104194 üzenetére
Einhell CC-BC 2 M töltőt vettem. Mivel az előző megadta magát, ezért nem mertem 10 ezer ft-nál többet költeni töltőre.
Leírás szerint Gel, AGM akksit is tölt, gondoltam, automatán kiválassza majd a töltési üzemmódot, azért nem lehet állítani. De nem tudom mi az igazság. De még vissza vinni a boltba, garanciális.
-
runner 125
nagyúr
válasz
RAiN91 #104193 üzenetére
A jobb töltőkön azért van autó és motor mód.. gondolom nem mind1 sem a töltő, sem az akksi szempontjából h milyen erővel tölti, hisz autó és motor akksi között lehet 10x-es különbség is..
Tehát a kérdésre választ adni nehéz. Nyilván ha előtte nem indult, le volt merülve, csak kérdés mennyire.. Nem mértél rá? Az előfordulhat, h 12 V környéke már nem indítja el.. Mindenesetre az tuti h az akksinak sem tesz jó az erősáramú töltés, én a helyedben vennék egy minőségi töltőt, amin van motor funkció és 7-8 lépcsőből áll 1-1 töltés, nekem is ilyen van, ezt csak 1x kell megvenni és nem csinál megmagyarázhatatlan dolgokat.
Pl. CTEK MXS 5.0, persze ugyanúgy tölt autó akksit is - ha át van állítva. -
RAiN91
őstag
Sziasztok,
Einhell BC4 töltőm van (LED-es töltésjelzővel). Leírás szerint AGM és zselés akksit is tölt. SV1000-re rákötöttem, mert nem indult, majd 10 perc múlva kiírta, hogy 100%. Ilyen gyorsan hogy tölti fel? Rossz az akksi, vagy a töltő? A töltőn nem tudok állítani, autó ikon van csak rajta, de leírás szerint mint mondtam, motort is tölt. Utána indult az SV egyébként, de fura, hogy ilyen gyorsan feltöltötte. Előző motoromat az előző töltővel órákig töltötte mire beindult.
-
zgospel
őstag
válasz
Micsurin #104184 üzenetére
Ez 2008as, 2007től csak az S2 volt 98 ló, a sima az hetvenvalahány volt csak. Amúgy ez ennyiért irreálisan drága.
Én a helyedben nem szórakoznék ilyen fojtottakkal és rendes nagymotort vennék, és persze csinálni a korlátlant. Ha megállítanak A2vel akkor kapsz egy pénzbüntetést azt ennyi. Szopó akkor van ha balesetezel mert a nem megfelelő kategória miatt a biztosító nem fog fizetni.
-
Micsurin
nagyúr
válasz
Bogyó bá' #104190 üzenetére
De a legtöbb fojtó kit a mocikhoz, legalábbis a 2010 előttiekhez az 25Kw-os.
És nem itt volt a lényege a kérdésnek, hanem:"Olyan motorkerékpár, amelyek teljesítménye a 35 kW-ot, teljesítmény/ tömeg aránya pedig a 0,2 kW/kg-ot nem haladja meg, és amelyet nem kétszer akkora teljesítményű járműből alakítottak át."
-
runner 125
nagyúr
válasz
Pocee #104185 üzenetére
Igen, emelni fogok. Jahm, próbáltam guggolgatni benne, de majd orrabuktam.. brutál mennyire tart.
Azért nem tűnik reménytelennek, valamennyit idővel remélem puhul.
De amúgy igen, rendesen combból váltottam lefelé most én is. Mint valami IFA kuplung pedál, úgy tapostam lefelé csípőből..Illetve, most jutott eszembe, h a gyári 2 kis gumi taposót bentfelejtettem, ha kiveszem őket 1,5 - 2 cm-t azzal is nyerek, annyival lentebb megy a csizmám, plusz a kar... úgy már jó kell h legyen.
-
Geresics
addikt
válasz
zeus_2k14 #104183 üzenetére
Igen, saját videó
A motor amúgy mint láthatod elég sok mindenre alkalmas!
Autópályán is mentünk vele napokat, de tudni kell, hogy az egyhengeres vasak nagyon nem szeretik, még az ilyen modernek sem! Ha egész napos autópálya a program, akkor legyen nálad olaj! Soha máskor nem ette nekem az olajat, de pályán bizony igen! De nem csak nekem, hanem a Yamaha XT660 fórumon konkrétan mindenkinek! Nem arra való, na! Persze, ha normál használatban motorozol (közút, szerpentin, nagy tempójú előzések, vagy akár versenypálya), akkor nincs ilyen gond, mert sok a terhelésváltás, vagy mifene...
A Balaton-karika nem minősül egész napos autópályának!Én a 6-800km/nap pályán távnál tapasztaltam először...
-
Micsurin
nagyúr
válasz
zgospel #104186 üzenetére
Tudom kire gondolsz. És ja, újabban nehezen jönnek már a gondolatok meg a magyarnyelv...
A2, gondolom nem kell leírjam a feltételeket. De van benne egy külön kikötés, hogy a motor nem lehet 2x akkora teljesítményről visszafojtva.
SV és a Monster ami talán belefér ebbe a kitételbe 25Kw-osra fojtva. FZ6N ha jól tudom 98 lóerős volt szériában legalábbis a 2005-ösök.
Mivel nincs túl sok kedvem még a most folyamatban levő B kategória mellet nyáron ismét A miatt is kreszt tenni és szórakozni lehet haverom Gixxere helyet vadásznék valami 25Kw-osra lefojtott 600-ast, így elég lenne az A2-öm.
És itt jön a kérdés, az FZ6-osokból gyakrabban találok 25Kw-ost mint pl SV-ből, és mégis jobban mennek mint a kis 600-as monsterek. Na de ezért egy átlagos közúti ellenőrzésnél vajon zargatnának e a kékek?
Már várom a hidegzuhanyt néhány tagtól mi a francokat gondolok...
De 4 év 125,250 játszadozás után már marhára nincs kedvem 3.-jára is nekimenni és 60-nal krúzolni a vácin, és az oktató hülyeségiet hallgatni. + laza 100-150-nel többet tudnék így a motor vételre fordítani. A kezdő szerviz és papírok árán felül.
-
Pocee
senior tag
válasz
runner 125 #104181 üzenetére
Emelj a karon,amennyi kell,hogy viszonylag könnyen beforduljon a csizma a váltó alá,a csizma meg majd betörik,ha új de tény,hogy idő mire megerősödik a láb is,én amikor megvettem az első offroad csizmát csak combból tudtam váltani,nem bírtam a lábfejet mozgatni.
Viszont nagyon hálás amikor sziklás/köves/kemény agyagon dobbantanod kell mondjuk mert megcsúszott a gép,azért annyira masszív a talpuk. -
Micsurin
nagyúr
Kérdés:
Puszta elméleti sík mivel csúnya dolog és nem csinálunk ilyet.
Ugye A2.. "[...] és nem kétszer akkora teljesitményről visszafolytott." na akkor ő kelmével mennyire zargatna a hazaijárőr? MIvel ez speciel ha jól rémlik 98 ló volt gyárilag nem?
Ellenben SV-t ha fellel az ember az beleférne.
Igen nagyon csípi a csörőm, hogy most is kresz B miatt, meg nyáron is kresz A miatt, há a fmba nem akar elmenni az állambácsi? Ez meg volt anno A1-hez is, vicc.
-
runner 125
nagyúr
Ma nem bírtam ki, ebéd után lemostam (küllőkhöz már nem volt türelmem) , és mentem egy kört ebben a 9 fokban.
Összesarazni most nem volt szívem, sőt, sárban szerintem én nem fogok endurozni, annak sok értelmét nem látom h csúszik mászik minden össze vissza, úgyhogy maradt az aszfalt és kavicsos / aszfaltos erdőút, meglátogattam pár cimborám akik konstatálták, h "azéregybenvanezisdeteszartúgyseveszel"Lőttem róla pár nagyobb fotót, ha valaki kíváncsi rá itt elérhetőek.
Ez most a totál gyári állapot. Innen fogom elkezdeni az apróbb módosításokat.
Már ezer éve akartam egy ultrahangos tisztítót.. annyi karbival szoptam már, h most eljött az idő, rendeltem egyet ebay-ről. Kíváncsi leszek rá. Tehát ahogy megjön, először a karbit kell átpucoltatnom vele, fel kell fúvókáznom, mert most a nyitott dobbal olyan, mint az AK-47. Komolyan, durvább műsört csinál, mint a VFR.., azt jó ha az emberek 30-40%-a megnézi / odaforduk a hangja miatt, pedig az sem piskóta, noh ezzel nem mentem úgy el senki mellett h ne fordult volna meg, vagy ne nézett volna..
Konkrétan vigyorgok rajta minden visszaváltásnál, olyanokat durrog és még gázfröccs sem kell csak visszagang, kuplung rá, gáz elcsavar és puff puff, dirr durr, qrva nagy!De így akkor sem maradhat.
Jah és ez az MX csizma, hát baszki, valamit ki kell találnom, mert nem tudok felváltani benne.. még az a mák, h széles a talpa és a talp éllel bökködtem felfelé (csak kár h szart se érez úgy az ember), de volt h lecsúszott, ez így nem jó. Nyilván visszapöccinteni már nem gáz, de olyan merev, h izomból feszítve lefelé a lábfejem sem tudok annyira spiccelni, h beférjen a váltó alá. Első körben megpróbálok a karon fentebb emelni.
-
zgospel
őstag
válasz
zeus_2k14 #104167 üzenetére
Ha minél hamarabb akarsz motorozni akkor ne a különbözetet számolgasd, hanem minél hamarabb tedd le az A2-t
A különbözeti vizsga az 11 órából áll amiből 3 elméleti, de az elméleti vizsgád 2 évig érvényes úgyhogy az neked ki is maradna.
MT-03-ból melyik szériát nézted konkrétan? Mert 2006 környékén 660 köbcentis egyhengeres volt ezen a néven, az új pedig 320 köbcentis kéthengeres.
-
canniball
nagyúr
válasz
runner 125 #104168 üzenetére
A kreszt (azt hiszem most 2 éven belüli különbözetivel) nem kell újra csinálni, csak rutinvizsga (8-as nélkül) és forgalmi. Legalábbis mikor én csináltam 5-6 éve akkor így volt az A1->A.
-
julius75
aktív tag
válasz
zeus_2k14 #104172 üzenetére
Tavasszal csináltam, korom szerint lehetett volna, de nem akartam korlátlant. A2-t kezdtem, megvolt a kresz, majd ismerősök nyaggatására kérvényeztem a korlátlant. 3ezer volt az illeték, a suliban pedig 29 körül fizettem még pluszban.
Ahol én jártam, nem keztünk kisebb motorral. Sőt, volt olyan, aki A2-t csinált, és azt a 600-as Hornetet hajtotta amit én.
2 éven belül nem kell kresz vizsgát tenni, de órákat kell venni és persze van forgalmi vizsga is. Én nem várnék a helyedben, leraknám a korlátozottat, és motoroznék. Igazából egy forgalmi vizsga ára amivel többe kerül, ha két lépcsőben csinálod. -
veze
őstag
Én megszülettem és az anyakönyvi kivonat mellé megkaptam rögtön az A korlátlant is
csak be volt jegyezve néhány korlátozás -
zeus_2k14
senior tag
Utolsó 2 válaszoló :
Azért is kérdem, hogy mennyibe jönnék ki mínuszba , mert ha 20-30.000 Ft akkor az mindegy. Na de ha 50-60.000 azért az már nem
-
HSM
félisten
válasz
zeus_2k14 #104169 üzenetére
Én B kategória + pár év robogózás után egyből A-t csináltam.
Persze, ha van rá keret, és lehetőség, nyilván jobb a fokozatosság.(#104170) Micsurin: Nálam is így volt. Először mindenki 125-re ült egy alkalomra, aztán ha már normálisan ment 250, és utána harmadik alkalomtól volt rendes A-s motort.
-
zeus_2k14
senior tag
válasz
runner 125 #104168 üzenetére
Pont a tapasztalat miatt akarom megcsinálni az A2-t, mert azért nem olyan vészes, mint rögtön a korlátlan ( nyílván meg lehet lehet halni itt is, bár azt mindenhol sajnos ) . Rögtön rá ültetnének korlátlannál, hááát....
-
runner 125
nagyúr
válasz
zeus_2k14 #104167 üzenetére
Nézd meg az árakat valamelyik autós iskola honalpján.
Nyilvánvaló, h az A2 olcsóbb valamivel, mint a nagy A és az is biztos, h a különbözeti vizsga költségével többre jössz ki, mintha rögtön A-t csinálsz, ellenben A2-vel korábban lesz legalább kategóriára korlátozott jogsid.
Noh meg persze addig legalább lesz rutin, tapasztalat, én megcsinálnám a helyedben az A2-t, annó én is így csináltam. 14 évesen smkp. aztán asszem 16 A. korl. és 1 évre rá A.
Jah és különbözeti vizsgánál is van minden. KRESZ, gyakorlat, városi, bár már a tköm tudja h mit szüntettek meg, pl nem tudom van-e még rutin (mintha autónál már nem lenne, bár a motort passzolom, de akkor ugyanazokat végig kellett csinálni, csak az elsősegély vizsga kivételével, de úgy tudom már az sincs)..
-
zeus_2k14
senior tag
Sziasztok
Érdeklődnék ismét. Tavasszal meg szeretném csinálni a motoros jogsit, jelenleg csak A2-t csinálhatok, majd csak másfél év múlva kezdhetném el a korlátlant. Ismerősöm azt tanácsolta, hogy ne álljak neki az A2-nek, hanem majd egyből A.
A kérdésem a következő. Mennyire jönnék ki mínuszba , ha A2-t megcsinálom, majd utána 2 év belül megcsinálom a korlátlant? Illetve mikor a korlátlant csinálom, A2-vel különbözetivel, akkor milyen vizsgákat nem kell csinálnom majd?Remélem valaki már csinált innen ilyet.
Köszönöm.
Gergő
-
Micsurin
nagyúr
Megjárattam kicsit már nem volt vízes az út... még kva hideg van meg is állapítottam mivel belém is fagyott az ebédből maradt palacsinta...
És már nagyon jöhetne a 8-10 fok...
Csak én unom magam halálra télen?
Még csak az autót se tudom értelmesen gyűsztetni az nem megy le a garázsba, felakadna... -
zeus_2k14
senior tag
Sziasztok
Tavasszal szeretnék vizsgázni A2 kategóriából. ( Sajnos az A-t azt csak másfél év múlva kezdhetem el
). Amint meglesz, vagy még előtte , szeretnék vásárolni egy motort. Tudom hogy az A2 le van korlátozva 35 kw-ra illetve 0,2 kw/kg arányra. Nos... ez mit is jelent?
A2 kategória: maximum 35 kW/48 LE-s, de 0.2 kW/kg arányt meg nem haladó motorkerékpár vezethető vele. Hengerűrtartalomra vonatkozó korlátozás ebben a kategóriában nincs.
Ami motort néztem az egy Yamaha MT-03 illetve egy BMW 650 GS-t. Mindegyik van 35 kw-os kivitelbe. Nos itt akadtam meg..Ugye a tömeg arány. Az egyik az 180 valahány kg, míg a másik 191-192.
A2-vel csak 175 kg motor vezethető? Vagy hogy is van ez?
Köszönöm.
-
JóGéza
aktív tag
válasz
IMIIKE1998 #104159 üzenetére
-
IMIIKE1998
őstag
válasz
runner 125 #104146 üzenetére
Ilyen jobb 50-eseket tudnátok mondani?(200 körül.) Ezek amúgy sokkal gyengébbek, mint egy MZ? Gyanítom annyival nem, mert fiatalabbak.
-
ludsimon
veterán
Sziasztok! Tavaszra szeretnék egy ilyen vespa zirri/quattrini játékmotort.
Lehet ilyet kapni?Nem igazán találtam semmi hasonlót.
2T 125cc ha jól hallom. -
dellfanboy
őstag
nincs ebben semmi furcsasag. nincs 2 egyforma ember. az egyik 2dimenzios modra huzza neki mint az orult, a masik meg jo ha eletebe a max fordulatszam feleig huzza neki es elturazgat vele evekig. aztan irkal a sm forumba hogy az ezres sor4-es gepbe belevert (mitomen) 60k km-t es hogy milyen szuper masina mig mas markaju gepen 20ezrenkent ezt meg azt kellett mar cserelni..
-
Horvi
őstag
válasz
#81556480 #104147 üzenetére
Basszus lebuktam
Amúgy igen nézegetek ilyeneket, már régebben is keresgéltem hasonlót. Amúgy pont kettő "normálisat" hirdetnek. Max felezünk és le van tudva
Ezek után még írjak róla valamit neked ha megnéztem?
Viccet félretéve simán, ha megvan még, akár mindkettő akkor szerintem megnézem őket. Viszont mivel nem volt még tapasztalatom ilyen KTM vasakkal, így írhatnál pár dolgot mire érdemes figyelni ennél a típusnál(akár privátban is). -
etnies
senior tag
válasz
Pocee #104138 üzenetére
Majd az idő eldönti, hogy mi lett volna bölcsebb. Ez az egyik. A másik meg az, hogy én aztán senkit nem nézek le azért, mert szegény. Nálam szegényebb nem sok volt annak idején. Akkor volt új pólóm, amikor a bátyám kinőtte. Ezen ugorjunk túl szerintem.
Harmadik az, hogy motorostalálkozókra nem járok, egyáltalán nem értem miért kellene idegen emberekkel töltenem az időmet csak azért, mert közösen szeretünk egy közlekedési eszközt. Én motorozni szeretek, nem szerelni vagy beszélgetni róla.Én kiszálltam ebből a témából, mert elmondtam, amit szerettem volna, a gittet meg nincs kedvem rágni.
-
veze
őstag
válasz
Bogyó bá' #104149 üzenetére
Fura, ugy látszik én voltam csak kivétel, ami nekem jutott etz250 azt már Zschopauban külön figyelemmel és gondossággal rakhatták össze. Mert hogy nekem soha semnmi bajom nem volt vele, a szokásos karbantartáson kivül csak tankolni kellett. 80 k-nál volt kuplung felújítás. de sosem forgott le se az, se más. Egyszer sem maradtam vele az úton, pedig nem csak belföldre mentem vele.
Nekem az a benyomásom róla így utólag, hogy borzasztóan igénytelen egy motor volt, ami mindig megy, csak tankolni kell, Persze lánc, lánckerék bowdenek, első villa szimmering csere, fékbetétek, stb nem sorolom.., ilyenek voltak, de hát ez nem hiba , hanem természetes elhasználódás Ezeket és a karbantartást saját magam csináltam , de nem kellett emiatt állandóan olajos kézzel álldogálnom körülötte
98,5k nál adtam el,.saját lábán, több mint egy év érvényes müszakival ment el , addig a blokkja nem volt széthúzva sosem, Most, lekértem az adatait annak is, még mindig azzal a rendszámmal fut, jelenleg is forgalomban van.. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Chris0321 #104148 üzenetére
Jó, akkor kicsit bővebben kifejtem amit már írtam: anno (49 éves fejjel) mikor az A1 jogsira rászántam magam, én is egy szép ETZ-t akartam venni (talán gyerekkori nosztalgia miatt is - nekem eddig kimaradt a nagymotor az életemből). Volt rá pár hónapom (ugyanígy tél volt...) és végig olvastam a Totalbike (Index) fórum MZ topikját elejétől végéig (jóval több, mint 100 ezer bejegyzés). na akkor jöttem rá, hogy ott mindenki szív, szopik, átkozódik a hasznavehetetlen utángyártott alkatrészek miatt, illetve gányol is ezerrel. 250-es ETZ leforgó (főtengelykúpon megcsúszó) kuplungját eladás előtt oda savazzák, vagy éppen hegesztőpálcával oda heftelik, hogy menjen, mikor jön érte az új gazdája. Rengeteg ilyen volt, nem most találom ki.
Az anno sok száz fős topikban talán 4-5-10 ember volt aki tényleg értett a géphez, soha nem gányolt, sőt OT-vizsgára készítgették / vitték a vasaikat. Azok a gépek - ha véletlenül eladásra kerültek (leginkább sohase) már akkor is 4-500 ezer forintért mentek. A többiek meg gányoltak, hogy másnap egyáltalán elinduljon a gépük. többségük a városhatárnál messzebb már nem is mert elindulni, ha motorral akart hazaérni.
Én gépészmérnök vagyok, nem szégyellem ha piszkos lesz a kezem, de időben rájöttem hogy én motorozni akarok, nem szerelni. Így lett a kis 125-ös Honda csopper, ami egyébként rossz választás volt, cserébe soha egyetlen egyszer sem rohadt le az úton, pedig 2 nagy erdélyi körutat is megjártunk együtt.
(Hogy miért volt rossz döntés? Ez egy belpiacos japán gép, Magyarországon akkor egyetlen példányban, alkatrész csak rendelésre, hónapok alatt lett volna - horribilis árakon. Két és fél év használat után azért adtam el roncs áron, mert elfogyott belőle a kompresszió: dugattyút és gyűrűket kellett volna benne cserélni, tömítéskészletet meg az egyik kipufogó szelepet. Ez anyagáron 100k HUF-lett volna, 1,5-2 hónapos beszerzési idővel)
Mivel úgyis nagyobb motorra vágytam - csak túráztam, itthon sose motoroztam a városban, forgalmas országúton meg állandó életveszélyben éreztem magam a motoromnál gyorsabban menni képes kamionoktól - eszembe sem jutott hogy felújítsam, hanem letettem a korlátlan jogsit és 500-as motorra ültem át.
Az ótvar kis 125 -ös csopper megszerettette velem a motorozást, szívatni ugyan szívatott (karburátor gondjaim voltak - nem volt alapjáratom), de bármikor bárhová el mertem vele indulni, és nagyjából biztos lehettem benne, hogy motorral is jövök haza. Ez egy átlagos 125-ös ETZ-vel nem ment volna....
-
Chris0321
veterán
válasz
Bogyó bá' #104142 üzenetére
Taposóakna lehet egy nyugati motor is még akkor is ha nem a kínálat legaljáról választ az ember. Plusz a nyugati motor sem új és garanciás lenne akárcsak az MZ. Kollegám szerint sem 100 %, hogy egy keleti motorral biztos, hogy szívni fog az új tulaj ha rendesen karban volt tartva ő pedig jobban ért hozzá mint én, neki elég régóta van egy TS 125-öse és ő is szereli. Sőt az én motoromat is ő fogja feltámasztani a egy két dolgot kivéve (festés, fékek rendbetétele), jelenleg a donor van nála.
-
#81556480
törölt tag
-
runner 125
nagyúr
Annyira feldúltam magam, h ez eszembe sem jutott.
A legjobb ötlet, komolyan!
Vesz ilyen AM6 Minarelli blokkos 50-est, már ez is megváltás lesz a Babetta után. Könnyű szerelni, megbízhatóbb, mint az MZ, jó az ára, van hozzá minden alkatrész, kb. ugyanennyibe eladható utána is. Aztán ha lesz cash, ezután már jöhet a 250-400 is lazán, sőt.
-
Madwe
nagyúr
Pont most jelent meg egy releváns cikk ha nem ragaszkodik az ember a váltóhoz és elg az 50cc... szóval annyira mégsem releváns, na
-
nyogo83
senior tag
Szerintem helyen kezelve a dolgot ki lehet fogni 200k korul vagy alatt regebbi 125-ost. Nem lesz a legmodernebb, nem lesz muszakilag 100%, de ha aprosagokat nem fel megcsinalni (nem motorgeneralra gondolok) akkor meg lehet oldani.
Vettem 3 eve 130k-ert egy 125-os 2T Cagiva Roadstert. Ulesen volt szakadas, fekbetetet csereltem, karbit pucoltam es rendberaktam, legszurohazat csereltem meg kesobb gumit. 1,5 evig napi szinten jartam vele meloba minden gond nelkul. Eladtam, azota is minden komolyabb gond nelkul egy 19 eves srac gyuri nap mint nap, ez az elso motorja.
Faternak szinten 3 eve videken vettunk 160k-ert egy Honda CG 125-ost. Kormanycsapagyat csereltunk, telokat kellett rendberakni, ulest ujrahuzni. Azota napi szinten jar vele meloba, gond nelkul.
Nem annyira partolom az MZ/Simson-t mert szerintem ki lehet fogni normalisabb motort is ennyi penzert, ha olcson szeretne elso motort azonnal. Jelenleg elegge keves motor van meghirdetve a tavaszi mennyiseghez kepest, de siman kilehet fogni egy normalisat ennyi penzbol is.
Benne volt a pakliban, hogy valami olyan gebasz lesz a motorral, ami a duplajaba kerul? Benne, de nem zavart. Alkatresznek meghirdetem es igy jartam, csak magamat okolhattam volna.
Mindannyian masok vagyunk, van akit nem zavar ha valamiben benne van az oltari nagy szivas(vagy anyagi korlatai vannak), van aki pedig meg a gondolatat is keruli, hogy bevallaljon egy ilyet.
ath: "ez ezt az mz vonalat szerintem is el kell engedni.", Nagyjabol ezt akartam kihozni belole roviden
-
ath
senior tag
Aprilia rx50-et adtunk el 120ert 2 eve. Az a motor jo volt, 70et 90 kiloval is tudta, szervizeleses szopas se volt vele. Kis pezbol is lehet jot, csak az igenyek is legyenek alacsonyak.
[link] pl ez nagyon gyorsan ranezve nem rossz, babetta utan szerintem foleg. De ezt az mz vonalat szerintem is el kell engedni. -
-
Chris0321
veterán
válasz
Geresics #104128 üzenetére
Teljesen egyetértek veled. Velem ezt tavaly játszották el a prohardver fórumokon mikor elkezdtem érdeklődni, hogy milyen alkatrészekből lenne érdemes összerakni egy új számítógépet mert a régi már 11 éves volt csak ők sokkal finomabban csinálták. Így lett 200-250.000 helyett mire észbe kaptam kb. 400. Mind azzal kezdte, hogy nem rossz az amit kinéztem de..... Igaz jó a gép és azóta is meg vagyok vele elégedve de nem mindenki teheti meg, hogy az eredeti keret majd kétszeresét költse el hírtelen.
-
Pocee
senior tag
válasz
runner 125 #104136 üzenetére
Teljesen igazad van,a linkelt motor ennyi pénzért sokkal jobb vétel,egy mztől,viszont én az általa vázolt lehetőségekhez írtam véleményt,nem mondtam meg mit csináljon,200ról volt szó,nem 315ről,de ha tud spórolni tegye meg az a legészerűbb.
Téged sem tudtalak volna meggyőzni hogy ne DRzt vegyél mert gyorsan unalmas lesz,mert Neked az kellett eldöntötted rendesen utánajártál és soha nem is olvastad tőlem hogy ne vegyél ezért vagy azért,komolyan jó volt olvasni,hogy lelkesen nyomod.
Azért hoztam fel most mert szerintem!!! egy semilyen motor és soha nem vennék magamnak,akkor inkább üzemórás és a pornó legyen pornó,de ez az én véleményem,strapás,világbólkimegy motor a drz de nekem nagyon kevés és ha van pénz akkor üóra,de ha Neked elég én elfogadom. -
IMIIKE1998
őstag
válasz
runner 125 #104137 üzenetére
Köszi, majd kiderül. Én nem döntöttem semmit, csak ő vágyik már rá nagyon és elég önfejű tud lenni.
Hátha szerencséje lesz. -
Pocee
senior tag
válasz
etnies #104123 üzenetére
Nyilván az általad javasolt kérjen kölcsön/vegyen fel hitelt a legbölcsebb döntés...
Mint mondtam ha ki tudná zárni a szopófaktort kezdje azzal,már kétszer leírtam,de Ti jó magyar mentalitás szerint ez skippelitek és abba álltok bele,hogy én szopatni akarom szerencsétlent.
Egy motoros találkozón nyugodtan suttyózzátok le a simsonos mz-s bandát,hogy miért nem tudnak ők nagyobbat álmodni...
Nem gondolnám,hogy kevesebb lennék mert simsonoztam és nem egyből dt125re ültem.Tegyük fel vesz 4-500ért valami japánt,és összeszakad? Így járt? Az is ugyanolyan eséllyel széteshet ha véletlen beleválaszt,annyi hogy kevesebb eséllyel lehet faragni.
Kb első motor lesz fiatalon ,nem gondolnám,hogy tizenévesen bárki higgadtan mérlegel,hanem azonnal kell bármi az élmény miatt,nem fog megnézni 6 motort hanem beleszeret az elsőbe és vagy szerencsés lesz vagy megszívja.
Gaboman is beszopta,pedig nem az első motorját vette... -
runner 125
nagyúr
válasz
IMIIKE1998 #104133 üzenetére
Akkor dolgozik érte + 1 hetet.
Ez már eldöntött kérdés volt részetekről, h MZ lesz. Vártátok az önigazolást, de nem mindenkitől ért be.
Sok szerencsét hozzá! -
runner 125
nagyúr
válasz
Pocee #104114 üzenetére
Na az uccsó kommentem a témában.
Értem amit írsz, de szerintem rosszul látod, etnies eírta, szopnak mással, meg amúgy is, miért kell szopnia? Miért magadból indulsz ki? Miért gondolod h ő be akarja olajozni a kezét? Vagy miért van állításod szerint szoros összefüggésben a 2 ütemű motor szerelése az élet más területeivel? Mit tom én, ügyesen legozik, épít madáretetőt, szegel padot, széket. Ez nem járul hozzá, csak az MZ szerelés?
Komolyan, még ha azt mondanám, h veterán, vagy hobby célzattal akarja és van rá energia, pénz, csinálja.
De egy irtózatosan gagyi, utángyártott alkatrészekből felújított motor nagy eséllyel akkor sem lesz jó, ha mindent vadi újra cserélsz a motor árát még egyszer elköltve. Mert pontatlanok, szar minőságűek mind száltól szálig. Nah ettől próbáljuk megmenteni.Sőt, annyit hozzátennék, h még az sem biztos, h a 350-400k-s motort nem kell szerelni és nem fog azon is tapasztaltani. Csak az esély.. és azt legalább minimális kockázattal tudja _használni_. Nem kell meggondolni, h a falutáblát el merje-e hagyni..
Random kerestem rá, tessék, 315k, XBR-125. Nem állítom, h itt nem lehet probléma, de az életbe nem fogtok meggyőzni, h egy 11 éves, bizonyítottan szétrughatatlan YBR 315.000ft-ért , vagy egy 200.000ft-os, 31 éves MZ a jobb vétel.
A faxé kell neked drága motor kisfiam részére meg geresicsnél reflektáltam...
Baszki, itt párotoknál a karácsonyi mákos bejgli durván beütött agyban.
Most frankón el kell pont nekd magyarázni a DR-Z-t?
1,5 éven át pörögtem a témán, a story állását szerintem rendeszeresen írtam itt is. A magyarországi új és használtpiacot teljes terjedelmében átnyálaztam, töviről hegyire, utánaukolvastam itthon, külföldön..Nincs másik dual sport, endurozásra alkalmas, relatív könnyű, magas felépítésű, önindítós, rendszámozható, NEM üzemórás, minimum 40LE-s motor a piacon! Sem új, sem használt. Vagy milyen jelleget kellett volna keresem az én pályakezdő soft enduros igényeim mellett?
WR450, TE510 is pontosan úgy üzemórás, mint az új CRF450L.. 690 enduro meg nagy, alacsony, nehéz, 625-ök szintúgy, 660-on nincs öndindító, EXC 450, 525, 550 mind üzemórás, Freeride meg egy bmx..
geresics linkelte legutóbb everide videóját, melyben az FE350-et, rátapadva szaros S-es DR-Z követ.. Ez is egy olyan bizonyít, ami méltán prezentálja, h bizonyos körülmények között sokkal komolyabb, üremórás vasak mellett is megállja a helyét.
Sőt, már majdnem az volt, h leadtam a rendelést a Reálmotornál az új CRF450L-re. De vannak elveim, és bármenynire elégedett Honda felhasználó vagyok, nem fogom szembe köpni magam és hülyének nézetni.
Nem kell egy 25 LE-s, ugyanúgy versenyenduro szintű karbantartást igénylő (1000-es olajcsere pl.) motor, amit 20-30k km-enként kompletten nagygenerálozni kell.
Amellett pedig igen, nehezen akartam megemészteni, h az 1.2-es ár fölött kell kiadnom egy olyan motorra, amivel úgyis esek kelek, összebszom. És itt nem 100.000ft-os differnciákról beszélünk. Tehát az új sem lett volna anyagi értéket tekintve a legracionálisabb döntés, de már úgy voltam h ha egyszerűen nincs a piacon a más, akkor az lesz és majd meg lesz okosítva valahogy az ereje... Aztán lett a piacon és abszolút nem bántam meg. Pedig bütykölni ezt is kell, de mellette őszinte, stabil, tartós, amit mutat, azt nyújtja is.
Úgyhogy végképp nem értem, ezen mit kellett magyaráznom. -
Madwe
nagyúr
válasz
IMIIKE1998 #104133 üzenetére
Nem szabad a cc-ket ilyen téren árban összehasonlítani. Legalábbis euban semmiképp, hiszen pont az a1, a2 stb korlátok miatt jogosak - hiába van ugyanannyiért vagy olcsóbban 250es, ha neked csak 125ösre van jogsid, nem tudsz vele számolni...
-
Horvi
őstag
válasz
#81556480 #104131 üzenetére
Mondjuk nekem nem probléma, hogy nem lehet privit írni mert pont megyek hétvégén nyíregyre szóval max rácsörgök és ha megvan megnézem helyben.
Hát inkább azért ne kelljen generálozni de ha még is kell az sem tragédia. Utána meg tényleg ha megcsinálod/csináltatod tisztességesen akkor tudod, hogy mire számíthatsz.
A bőkezűség magaddal szemben jó dolog
Én is az lennék csak óvatosabban kell csinálnom a dolgot mert ez már második motor lenne
-
IMIIKE1998
őstag
válasz
runner 125 #104126 üzenetére
Jó is lenne, ha mindet zsebre tudná rakni, de ez nem mindenhol így megy. Azért mondtam, hogy 200, mert körülbelül ennyi marad majd tisztán motorra. 3-4 év múlva, ha minden jól megy, egy 250-es váltja majd. Na meg kicsit aránytalanul drága a 125cc. 4-500k-ért már szép 250-eseket lehet kapni(ha jól tudom). Most akkor 400k rengeteg egy 125-ösre. Amúgy 2 éve aktívan babettázik, de ezt a motort is itthon és szerelőnél raktuk össze, mivel nagyszülőktől került hozzánk. Ezek után hozzá van szokva, hogy 1-2 havonta van valami a motorral, rendszeresen bütykölni kell, de ennyi pénzért ez van. De nem hiszem, hogy túl okos ötlet lenne átugrálni a kategóriákon úgy, hogy egy babetta adja az eddigi tapasztalatai nagy részét(igaz, városban, ami sok mindenre megtanít, mikor 35-40-nel köszörülsz.) Másik gond ugye a garázs, mivel nem túl nagy, kb. az MZ férne be rendesen, az utcán meg csak nem tárolhatja.
-
#81556480
törölt tag
válasz
Horvi #104125 üzenetére
Szerintem nem nagyon van ez szétcsapva. Ez amúgy pont a másik amit néztem, de neki nem lehet privát üzenetet írni, feleslegesen meg nem akarom hívogatni .
Engem egyébként az se hoz lázba ha motorgenerálozni kell ( nyilván ne kelljen) mert hosszú távra tervezek, és akkor lenne egy fasza motorom, amiről tudom mennyit futott a bele. Na meg ami szétmehet az a hajtókar vagy dugó, akkor meg kapna big bore kittet, oszt jónapot. Most bőkezű vagyok magammal, mert meguntam a motormentes éveket
-
Ferdzsoo
addikt
Jókat röhögök itt az öltáncon stb.
azért 400k-ért egy öltánc már nem lehet gyenge.
Szerintem ez teljesen személyiségtípus és nevelés függő. Én pl. sosem veszek szart, soha semmiből ennyi. Ha nincs rá pénzem inkább nem veszek és gyűjtök, hogy tudjak egy normális, de inkább a feletti dolgot venni. Ha megvan az akarat és a türelem, meglesz az odavezető út is. Ha meg adj uram isten de rögtön típus vagy akkor megveszed amit éppen tudsz lehet az akárszar/akárjó. De az ilyen emberek úgyis pont belekakilnak hogy mennyire b@sznak rá mert nem olyan az életvitelük és a mentalitásuk.
Ez az én véleményem. -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
Geresics #104128 üzenetére
"... Én 4 évig gyűjtöttem, és nem bántam meg..." - Erről van szó, ez a legjobb tanács, mi is erre próbáljuk rávezetni. Egy 30-40 éves, "szokásos" állapotú MZ vásárlása helyett. Mert akkor nagyon nagy valószínűséggel sem pénze, sem üzemképes motorja nem lesz.
szerk: esetleg egy életre meg is utálja a motorozást.
-
Geresics
addikt
válasz
runner 125 #104126 üzenetére
Ha valaki azt mondja, hogy 200eFt a kerete, akkor javasolni lehet neki, hogy ha tud, akkor vegyen inkább 400eFt-ért, de azt nem fogom neki mondani, hogy 200eFt-ért inkább menjen öltáncért, azzal jobban jár. Ennyi a kerete, és kész. Többen javasolták neki, hogy többért jobbat kaphat, de ha egyszer ennyi a keret, akkor ennyi. Pont. Motorozni ennyi pénzért is lehet, és a jelenlegi Babettához képest még előrelépés is lesz. Szerintem.
Ha nekem 200eFt volna a keretem arra, hogy motort vegyek, és mindenképp motorozni akarnék, én is valami szart vennék, mert motorozni akarok. Ennyiből is lehet.
Arról nem beszélve, hogy ha most letesz a dologról, és gyűjt hozzá még pénzt, és szeptemberben ír, hogy 400eFt-ért akar motort venni, akkor megint jönnek majd az emberek, hogy 400eFt-ot inkább költsön öltáncra, mert annyiért csak romhalmazt kap, és inkább gyűjtsön még hozzá 200-at...
Ha most akar motorozni ennyiből, akkor ez van. Ha türelmes, és tud gyűjteni, akkor tegye azt. Én 4 évig gyűjtöttem, és nem bántam meg... -
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
runner 125 #104126 üzenetére
"...aminél a szívás kockázata 95% …" - jelenleg inkább 100%. Én nem lesz pénze a srácnak javítani...
-
runner 125
nagyúr
válasz
Geresics #104121 üzenetére
Na ez meg legtipikusabb helyben toporgó magyar mentalitás.., érd be a szarral, örülj annak ami van, fiatal vagy, faxé kell neked "drága motor", élményt az is ad, majd ha idősebb leszel lesz jobb, megbízhatóbb. És mindezt úgy, h ti már egyszer megéltétek és szar volt.
He?
Nagyapám pontosan ilyen volt, mert ő is ebben nőtt fel. De az idők változnak, az igények is. Attól h egy Babetta-val hülyült, miért kell egyszerre azt feltételezni, h falusi kölök, jó lesz neki az MZ is.. és nincs igénye? Miért kell helyeselni egy olyan felvetést, aminél a szívás kockázata 95%, hisz saját tapasztalatod is az volt? Ha bizonytalan magában és a testvére által információhoz akar jutni, akkor miért azt az egyértelműen nagy eséllyel szopásokkal teli utat próbáljátok meg neki javasolni, ami állításotok szerint is "szarvót de szerettétek"?!
(Szerettétek a frászt, csak fejben nem bírtatok nagyobbat álmodni..)A mai világban a leges legkönnyebb munkát találni, még diákként is. 1,5 hónapot kellene várnia júniusig. Június hónapban ha tisztességes munkát talál, diákként nettó 200k-t lazán meg lehet keresni. Amivel meg is duplázta a rendelkezésre álló keretét. Miért nem erre ösztökélitek, miért kell ez XX. századi (direkt nem használok politikai kifejezést..) demagóg duma?
Nem sok milliós összegekről beszélünk, amiért akár éveket kell dolgozni... Miért, a 200.000ft-tal szemben a 350-370.000ft nem kis pénz? Dehogynem. Rendben van, h majdnem a duplája, de ez manapság motor árakat és az átlagkereseteket tekintve kis pénznek számít. Viszont megbízhatóságban, stabilitásban a 1,5X-es pénzért minden bizonnyal kap egy olyan motort, ami stabilan működik és nem kell rálocsolni millió anyazás mellett ugyanazt az összeget, mint amennyivel drágább a 200k-s MZ-nél. Hisz ugyanúgy el fogja vinni az is, ezt a pénzt.
-
Chris0321
veterán
válasz
etnies #104116 üzenetére
Lehet szerelőt találni plusz az internetnek hála ha valamiben elakad az ember gyorsabban kap segítséget. Ott az MZ CLub oldala, ott a sok Facebook csoport vannak hozzáértő emberek ez saját tapasztalat egy Trophy-nál is tudtak segíteni pedig az öregebb mint az ETZ. Plusz mint írta ismer szerelőt akihez hordta a Babettát is. Plusz én ha minden jól megy fogom felújítatni a Trophy-t tehát nem más f***ával verem a csalánt.
-
-
Micsurin
nagyúr
válasz
etnies #104120 üzenetére
NEM csak szar van ennyiért, melyen ár alatt vettem lesajnált koreait majd 4 év és 26k km után is csak 2 tömítéssel volt probléma... Ill 1 tömítés 1 szimering.
Ha erre telik vegye meg később melo mellet majd cserél, addig is élvezi.
Gyűjthettem volna rögtön egy 600-as gixxerre akár minek. Ha alacsony most a büdzsé később a fenntartás fogja kiölni az örömet azért a VTR-ed és az MZ közt árakban ha a kopó dolgokat tekintem van egy szakadék.
Én is ezért vettem olcsóbb kisebbet kezdéshez.Btw gumi, szelep kérdés
90 fokos szelepnek felnire van értelme? Könnyebb hozzáférést leszámítva.
Mivel megjöttek a gumik (nem most nem sz#ptam be a méretet mint nyár elején a PR5-őkkel.
)
Kíváncsi leszek Contit nem tudott már beszerezni az R17 RoadSmart II lett végül.
-
Geresics
addikt
válasz
etnies #104120 üzenetére
Nem.
Nem azt írjuk, hogy szopjon ő is, mert mi is szoptunk, hanem azt, hogy kis pénzből is el lehet érni a célokat! Pláne, amikor fiatal az ember! Hát anno hol érdekelt minket, hogy mi az a minőségi motoros ruha? Örültünk, ha motorozhattunk, a többi nem volt fontos...
Idővel az embernek mások a lehetőségei, és másképp áll a dolgokhoz, de fiatalon kb. egy Jawa Mustangon is jól éreztük (volna) magunkat!A Te álláspontod is tök rendben van, és tök jó, hogy leírod. A baj nem azzal van, amit írsz, hanem megint azzal, ahogy írod. El kell fogadni, hogy nem csak egy álláspont van!
-
etnies
senior tag
válasz
Horvi #104119 üzenetére
Látom, mégpedig azzal az indokkal, hogy én is szoptam, szopjál te is
Parádé.
Ebből az lesz, hogy rá lesz melegítve valami fos, amire ugyanúgy elkölti a pénzét, nem fog megállni 400.000 alatt, cserébe szar lesz és feléért eladja, amikor feladja. Hány ilyet láttam már....Inkább vegyen egy öltáncot valahol, abban is több lesz az élmény, mint ebben a 200.000 Forintban.
-
Geresics
addikt
válasz
Mentolka #104115 üzenetére
Félreértés ne essék, én sem vennék soha többé MZ-t, mert hatalmas cumi, de annó teljesen jó volt ahhoz, hogy ma úgy álljak a motorozáshoz, ahogy... Azóta máshogy szopatom magam!
-
etnies
senior tag
válasz
Pocee #104114 üzenetére
Én csak azt nem értem, hogy miért kéne szopni akárkinek akármivel.
Mindenki azt hiszi, hogy csak az ő élete volt tele szopással, bezzeg az új generáció..Ne aggódj, ők is szopnak csak máshogy, mint te.
Te úgy szoptál a kocsiddal, hogy állandóan szerelgetted, ő meg úgy, hogy nem talál olyan szerelőt, aki megtalálja, hogy miért szar az alapjárat. Más világ, más gondok.
Nem fogod jobban élvezni a motorozást csak azért, mert villáskulcs volt jeled oviban. -
Mentolka
senior tag
válasz
Pocee #104114 üzenetére
Megpróbálok hozzátenni a témához.
Millió évvel ezelőtt, még 20- évesen vezetgettem Skoda120L-t, és nagyszerű emlékeim fűződtek a típushoz. Két éve ilyenolyan okokból kénytelen voltam venni valami autót, mert épp kellett de nem volt. Namondom, a Skodálatos még belefér a keretbe, lecsaptam egy SzázHúszasra - szerintem túl nagyot üthettem, megbántam.
Esküszöm, hogy az emlékek szebbek voltak, mint a valóság - soha többet olyan gépet! -
Pocee
senior tag
válasz
runner 125 #104103 üzenetére
Én látom az igazad,az a baj Te nem látod az enyémet,vagy nem akarod
Az én álláspontom,hogy nem kell megóvni az egyént a szopástól,mert pont attól fog fejlődni,tanulni és ez marhára igaz az élet más területén is,nézd meg,mennyivel máshogy értékelnek emberek dolgokat,ha az ölükbe hullik vagy ha a szarból kell úgymond várat építeni,elég szétnézni egy városban,hogy néz ki a mai generáció aki máár minden szopástól meg lett óva...
Ha kell földutazással számolni mert csak hobbi motornak kell az ybr cbr meg ezek az alapmotorok azonnal kiestek,az endurok ebben az árban már üzemképtelenek.
Én azt mondom szopjon sokat és érezze jól magát ha csak ennyi pénze van,mert még GYEREK,majd ha annyi idős lesz mint Te vagy én akkorra majd vesz komoly motort amire már tud vigyázni meg tudja tisztelni is.
Babetta után még egy kettétört roller is nagyobb élményt nyújt.
A VFRel nincs bajom az egy gőzmozdony,viszont a DRZvel viszont pont úgy vagyok,mint Te az MZs sztorival,hogy értetlenül állok előtte -
Chris0321
veterán
válasz
#81556480 #104112 üzenetére
Sajnos igen. Jelenleg egy 2107-es Ladám van (nemsokára cserélem mert egyrészt 11 éve megvan másrészt hiányzik nyáron a légkondi) és ünnepek előtt észrevettem, hogy buborékol a kiegyenlítő tartályba. Az autószerelő sógorom (csak nyugati autót szerel a keletihez nem nagyon ért) is hengerfej síkolásról és kb. 100.000-es javítási költségről beszélt. Elvittem egy szomszéd településen élő idős szerelőhöz aki úgymond egész életében keleti autókat szerelt és mivel nem tudtam előre mi a gond és nem vettem meg a hengerfej tömítést így hétfőn vittem, szerdán hoztam az autót. 13.000 ft-ért megcsinálta. Nyugati autó hasonló problémánál szerintem az kerül ennyibe ha visszaköszönnek neked a műhelyben. Az biztos, hogy tudnod kell milyen alkatrészből milyen márkát érdemes megvenni és mit nagy ívben elkerülni de nem megoldhatatlan probléma egy régi keleti jármű használata. Ezért is tanácsoltam, hogy beszéljen olyanokkal is akik ténylegesen használnak is ilyen motorokat jelenleg is. Az MZ club nem egy túrát is csinál évente itt az országba, ha annyira megbízhatatlan járművek lennének mint ahogy állítják legfeljebb tréleren vinnék körbe őket néha.
-
#81556480
törölt tag
-
Chris0321
veterán
válasz
Geresics #104101 üzenetére
Úgyan ez votl velem is mikor 2001-ben kitaláltam, hogy veszek egy Lada 2101-est. Az ismerőseim azzal traktáltak, hogy rá fogom költeni az összes pénzem és télen elindulni sem fogok tudni, ott halok meg majd mikor keresztbeállok egy kamion előtt. Egyik sem jött be pedig akkor 40-45.000 ft-ot kerestem egy hónapban és még a kocsit is hitelre vettem. Persze kellett rajta ezt azt javítatni de olcsón meg tudtam oldani mert az alkatrész sem volt drága. Egyeseknek csak a nyugati csak a fiatal jármű számít a keleti az biztos vacak és a szerelőnél fog állni állandóan.
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz
IMIIKE1998 #104109 üzenetére
Nem lesz megfelelő mert MINDEN pénzedet rá fogod költeni anélkül hogy motoroznál vele
-
etnies
senior tag
válasz
#81556480 #104107 üzenetére
Gyorsan ránéztem a hahúra, 200.000 körül az MZ-k kezdődnek, nem a motorok. Addig csak roncsok meg robogók vannak.
Én ezzel be is fejeztem ezt a témát, mindenki azt vesz, amit akar. Adtam jó tanácsot, ha akarja megfogadja, ha nem, nem.
Az első motoromra nem volt meg a pénzem, vettem fel hitelt és inkább azt fizettem, mint a szerelőt.
Cserébe volt egy motorom, amin 4 évig csak olajat kellett cserélni, meg gumit és láncot.
Nem tanultam meg szerelni, de nem is akarok. Én motorozni szeretek, nem olajos kézzel álldogálni a motor mellett. -
Geresics
addikt
válasz
runner 125 #104103 üzenetére
2002-ben még én is diák voltam ám!
Igaz, suli mellett hülyére dolgoztam magam egy fuvarozónál, tehát valóban másAmúgy amekkora fos volt már akkor is az után-gyártott alkatrész, most sem lehet rosszabb a helyzet. Az MZ már akkor is öreg volt. Én anno szopóágra is kerültem vele, hiába locsoltam rá a pénzt. De az élmény - már amikor ment - mindenért kárpótolt!
Azzal a motorral mentem először terepre is! (Saját videó, nem túl izgalmas (sőt!), kattintás csak saját felelősségre!) -
#81556480
törölt tag
válasz
runner 125 #104103 üzenetére
10 éve pont
szóval igazad lehet, én nemrég kezdtem újra motort keresni, és vagy nincs ami kéne, vagy aránytalanul drága.
-
runner 125
nagyúr
válasz
Pocee #104081 üzenetére
200k-s keretnél értelmetlen azt megkérdezni h mire kell.. tök mind1, h falura, vagy városba, az mindenkinél alap elvárás, h működjön stabilan. Falun és városban is.
200k-ért nagyon nagyon kicsi az esélye, h ezt tudja, ezt próbáltuk kikommunikálni.
És azt se feledd h te kb. ebbe nőttél fel, gépek, traktorok, autók, magad szereltél mindent. Ilyen kvalitásai sokaknak nincsenek.
Az meg, h "legalább megtanul rajta szerelni", 2019-ben már egyszerűen nem érv, ezelőtt 25 évvel az volt, de most már nem. A 2 ütemű, egyszerűen szerelhető gépek nagyjából már mind kihaltak, vagy pár éven belül ki fognak.Esküszöm nem vágom melyikre gondolsz.
Nálad a DR-Z rohadt jellegtelen, és semmire nem jó, vagy a VFR?
Az a baj, h ezt a helyzetet most abszolút nem látod jól, meg a végén ez az "okfejtés" is elég gyér. Senki zsebébe nem turkáltam, ellenben most veled és továbbra sem mások anyagi helyzetét kiemelve írok erről a vételárról, hanem teljesen általánosítva a 200.000ft-os piac kockázatáról.
Tehát, a véleményem pontosan attól földhözragattabb, h próbálom megóvni a végtelen szopástól, az ablakon kidobott pénztől, próbálok racionális, következetes információt adni.
geresics
2002-ben vetted, leírod h mennyit vitt el 2 év alatt, tanulóként ez számára nehezebb helyzet. Azóta más a pénz értéke és a használtpaic is durván átrendeződött.. Noh meg eltelt 17 év. Az eleve hiánygazdaság szülte MZ, újonnan is szar volt.. ennyi idő és tulaj után, 80%-ban utángyártott alkatrészekkel.. tuti szopóág.
LaciCRM
Ez mikor volt? Melyik évben?
Ne feledjétek, h az utóbbi 3-4 évben brutális mértékben emelkedtek a használtmotor árak.. és csak az igazán aljaréteg maradt olcsó most is.
-
Geresics
addikt
válasz
etnies #104099 üzenetére
Ez a Te álláspontod, másé meg az, hogy igenis lehet akár 35eFt-ért is venni motort, és saját kezűleg mozgásképessé hozni! Vagy venni 200eFt-ért valamit, ami ad akkora élményfaktort, hogy vigyorog a tulaj addig, amíg 4 év alatt félretesz havi 20eFt-ot, és vesz valami jobbat!
Anno (2002-ben) 40eFt-ért vettem az MZ-m, és ment. Használtam, rálocsoltam 2 év alatt több, mint 130eFt-ot, és végül 35eFt-ért adtam el. Megérte? NANÁ!!! Amikor ment, fülig ért a szám, pedig elég nagy fejem van!Jah, sok év kihagyás után úgy vettem meg a Pegasot, hogy havi 20eFt-ot félreraktam 4 évig!
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Milyen SSD-t vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Eredeti játékok OFF topik
- Elektromos (hálózati és akkus) kéziszerszámok, tapasztalatok/vásárlás
- OneSport OT07 - szevasztok, hollandok!
- Mikrotik routerek
- World of Tanks - OFF topic
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nők, nőügyek (18+)
- Autós topik
- További aktív témák...
- Xiaomi BW300 Okos Kamera Kültéri ÚJ 12 Hónap Garancia ingyen foxpost!
- Eszpresszóképes kávéfőző 15 bar nyomással
- Roborock S8 White, 2 év garancia
- 16" Brock alu felni Continental TS830P 205/60 téli gumi szett, 5x120
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest