-
GAMEPOD.hu
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Tartós, megbízható, viszonylag keveset fogyasztó crossmotort keresek,(egyelőre csak érdeklődés)lehetőleg 300000Ft-on belül. Van ilyen? Ha van ne tartsátok magatokban. Előre is köszönöm a válaszokat. -
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #70197 üzenetére
Basszus, bocsesz. Azt kihagytam, hogy természetesen használtat szeretnék venni, nem újat.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz dellfanboy #70217 üzenetére
Városban és vidéken(földúton) is használnám.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz dellfanboy #70222 üzenetére
Köszi
A vételnél mire figyeljek, miben mutatkozik meg, hogy jó/rossz? -
IMIIKE1998
őstag
válasz dellfanboy #70237 üzenetére
Köszönöm a segítséget.
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Hogyan próbáljam magam rávenni, hogy újra motorozzak? Több, mint 3 éve volt egy "balesetem". Mondhatni a bal középső ujjam egy íze leszakadt, visszavarrták, de kb. egy centivel rövidebb lett, 1 hónapig szenvedtem a fájdalomtól. Télen(nem hóban) motoroztam és elcsúsztam, és sajnos az ujjam vége a fékkar alatt maradt. Azóta a hangjától is félek. Ráülni képtelen vagyok, még utasként sem. Nem szeretném, hogy így maradjon, de akárhányszor próbálok ráülni, mindig eszembe jut a "rossz".[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz yodamastah #73084 üzenetére
De amikor nézem YT-n a videókat, főleg endurosat, akkor mindig megjön a kedvem... Aztán amikor arra kerül a sor, hogy "nyeregbe üljek" inámba száll a bátorságom.
-
IMIIKE1998
őstag
Előbb-utóbb meg kell próbálnom megint nyeregbe ülni, mert így már fóbiám van minden benzinmotoros járműtől, félek a hangjuktól és nem akarok megbolondulni. Kezdésnek szerintem megpróbálkozok a garázsban pihenő röpsúlyos babettával. Annyi kérdésem lenne, hogy mennyi időbe telt nektek megtanulni váltani? Nekem még sosem volt váltós gépem, ezért kérdezem.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Régebbi endorokból mi az, amit még megvennétek(van hozzá alkatrész) és minőségi(nem javíthatatlan kínai cucc). Illetve egy off kérdés: Ha leteszem az autóra a jogsit, akkor vezethetek 125 cc-ig váltós motorokat?
-
IMIIKE1998
őstag
Egy enduro amúgy mennyit zabál normál használattal? 40-50kmph-val terepen használva.
-
IMIIKE1998
őstag
Hali! Régebbi 125-ös endorokból melyik az, amit még érdemes megvenni, viszonylag olcsóbb és kapni még hozzá alkatrészeket?
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #73417 üzenetére
Esetleg tudtok valamilyen fórumot/oldalt, ahol meg tudom kérdezni?
-
IMIIKE1998
őstag
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Valaki használ itt/ ismeri az ún.cápauszonyt?( a hátsó fogaskerékre rögzíthető védő). Ez mire jó? Illetve endurora nagyon fontos a védőfelszerelés? Pl. nyakvédő, protektor, gerincvédő Mert gondolom drága mulatság.
Más: Aki 170 centi magas, annak leér rendesen az enduro motorokról a lába vagy "pipiskedni" kell?[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz FIREBLADE78 #73982 üzenetére
Kezdő enduronak jó, nem?
-
IMIIKE1998
őstag
válasz FIREBLADE78 #73989 üzenetére
Akkor mennyit kéne rászánnom, hogy ne így történjen?
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Ti mernétek használt 50-es endurót venni? 100k körül értelmes motor csak ekkora van. Kezdésnek a 60 kilómhoz elég lenne, meg azért azt is nézem, hogy leérjen a lábam a 170 centimmel, igaz, a belső lábhosszam elég hosszú(78 cm).[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Tudom, hogy kicsit off, de hátha valaki tud segíteni. Kisebb quadot(max. 125cc) le lehet/kell vizsgáztatni? Illetve milyen jogsi kell hozzá? Sajnos nem nagyon találok erről infót. Vagy ha terepezni szeretnék, akkor marad az enduro? -
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Lehet furcsa kérdés, de szerintetek miért van az, hogy egy babettával sem tudok bánni kanyarban, egyszerűen ha dönteni kell, muszáj vagyok lassítani, mert felborulnék. Biciklin nagyon érzem az egyensúlyt, de ezen nagyon nem megy, és nem értem, miért. :/ Hátha valakinek volt hasonló gondja és van ötlete. Talán a kevés gyakorlat?[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Tesómnak kellene sisak max. 23k-ig. Jelenleg egy kisebb motorhoz, de hosszú távra tervez vele, hogy kategóriaváltás után is jó legyen. Enduro, road, illetve dual-sport is érdekelné. Előre is köszönöm a segítséget! -
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Testvérem szeretné a nyáron megvenni első "komolyabb" motorját 2 év babettázás után. Sajnos a keret nem túl nagy, max. 200 ezer forintot tudna rááldozni. A1-es jogsi kategóriájában keresne használt motort, MZ ETZ 125-re gondolt, van ennél jobb vétel ebben az ársávban? A valaszokat köszönöm előre is![ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Bogyó bá' #104074 üzenetére
+runner 125, dellfanboy, Pocee:
Értem, hát eddigi pénzét is diákmunkából szerezte, és mivel még gimnazista, nem akar a nyár után még egy évet várni. A babettát is annyiszor kellett és kell babrálni, hogy az nem probléma. Szerintem ha még most is használja a babettát és nem unja nagyon, pedig 30-40 között megy max. , akkor ezzel teljesen ki lesznek elégítve az igényei. De 170-190k között már egész szépeket hirdetnek, azok is gatya állapotban vannak? Amúgy azért ennyi a keret, mert a többi ruhára kell majd.(~50k) Mopedet és robogót nem hajlandó venni, nem bírja ha nincs rajta manuális váltó.(Anno az A1 vizsgát is egy régi CBR 125-tel tette le és el volt tőle ájulva, pedig az nem volt olyan tökéletes állapotban.)
dellfanboy: A biciklis topic azért más, mert ott van, aki nem bírja a használtan 150k-s bringákat sem, én meg teljesen elégedett vagyok egy használtan ~50 ezeressel is.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Geresics #104086 üzenetére
+Chris0321, +dellfanboy:
Köszi, ezek szerint megoldható ennyiből, de csak akkor lesz megbízható vagy ahhoz közeli, ha rendszeresen szerelik. Amúgy szerintem főként a város vonzáskörzetében lesz használva, ilyennel túrázni elég nagy vállalkozás lenne.
Szerencsére van ismerős szerelő, a babettával is rendszeresen látogatja. Most legutóbb egy fékezés után eltört a bal első teleszkópnak nevezett rugó. :'D[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Bogyó bá' #104090 üzenetére
Értem, nagyon szép motor, de ilyenekből csak romok vannak ennyiért. DT 125 is inkább 300k. :/
etnies: Tudom, hogy nem a legjobb, de ennyi pénzből úgy tűnik, nincs jobb. Ez még egyszerű szerkezet, idővel meg tudja tanulni ő is szerelni. Egy modernebb motorral mindig szakszervizbe érdemes menni és az alkatrészek is drágábbak. Fontos, hogy olcsón fent lehessen tartani.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Bogyó bá' #104096 üzenetére
Na ez is gond, hogy a jogsi elvisz egy csomó pénzt. Persze autóhoz leteszed egy Suzukival és ha van zsé, ülhetsz is azonnal a Lambóba és lehet padlózni az autópályán, veszélyeztetve a többi közlekedőt. Na ezért nem értem, hogy ha motorban van min. életkor a korlátlannál, akkor miért nincs autónál is?
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz runner 125 #104126 üzenetére
Jó is lenne, ha mindet zsebre tudná rakni, de ez nem mindenhol így megy. Azért mondtam, hogy 200, mert körülbelül ennyi marad majd tisztán motorra. 3-4 év múlva, ha minden jól megy, egy 250-es váltja majd. Na meg kicsit aránytalanul drága a 125cc. 4-500k-ért már szép 250-eseket lehet kapni(ha jól tudom). Most akkor 400k rengeteg egy 125-ösre. Amúgy 2 éve aktívan babettázik, de ezt a motort is itthon és szerelőnél raktuk össze, mivel nagyszülőktől került hozzánk. Ezek után hozzá van szokva, hogy 1-2 havonta van valami a motorral, rendszeresen bütykölni kell, de ennyi pénzért ez van. De nem hiszem, hogy túl okos ötlet lenne átugrálni a kategóriákon úgy, hogy egy babetta adja az eddigi tapasztalatai nagy részét(igaz, városban, ami sok mindenre megtanít, mikor 35-40-nel köszörülsz.) Másik gond ugye a garázs, mivel nem túl nagy, kb. az MZ férne be rendesen, az utcán meg csak nem tárolhatja.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz runner 125 #104137 üzenetére
Köszi, majd kiderül. Én nem döntöttem semmit, csak ő vágyik már rá nagyon és elég önfejű tud lenni.
Hátha szerencséje lesz. -
IMIIKE1998
őstag
válasz runner 125 #104146 üzenetére
Ilyen jobb 50-eseket tudnátok mondani?(200 körül.) Ezek amúgy sokkal gyengébbek, mint egy MZ? Gyanítom annyival nem, mert fiatalabbak.
-
IMIIKE1998
őstag
Sziasztok!
Egyenlőre még csak elméleti síkon érdeklődöm:
Nemsokára megyek autó jogsizni és úgy tudom, hogy autó jogsival lehet vezetni 50-es endurót, pl. Derbi, Aprilia. Alapvetően városba, földutakra kellene(Alföldre). Tudom, hogy ez gyerekmotornak számít, de nekem nem is kell túl erős. Alapvetően mtb-zek(hegyikerékpár) és e mellé szeretnék egy ilyen kis masinát szórakozás képpen. A gond még az, hogy 170 centi vagyok, így nem tudom, hogy egyáltalán leérne-e a lábam. És hogy miért csak elméleti síkon gondolkodom és miért csak ilyen kis motorban? Sajnos 10 évvel ezelőtt volt egy "kisebb" motorbalesetem, ahol a bal középső ujjam közel felét elvesztettem, szerencsére visszavarrták és hónapok szenvedése után a csak 1 centit kellett eltávolítani a végéből. Nos emiatt az 50-esnél nagyobb szóba sem jön, bőven elég lenne szerintem az is. Igazából hobbiként még mindig tetszene a motorozgatás, de csak nyugodt módon, mint ahogy a montizást is űzöm. Túl drága sem kell, mert ha nem tudom legyőzni a ptsd-met, akkor úgyis el kell majd adni.
Szerintetek jó lenne erre egy ilyen motor?[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz GTVili #122411 üzenetére
Köszi, akkor ezek szerint bőven jó lenne erre a célra. Még utánanézek mondjuk, hogy vezethetem-e autó jogsival, mivel nem robogó.
Somatom: Akkor 170 centivel és viszonylag hosszú lábakkal jónak kellene lennie magasságra is, elvégre ezek az 50-esek még elviekben alacsonyabbak is.
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Somatom #122413 üzenetére
Azóta körbekérdezgettem és egyre inkább úgy tűnik, hogy 170 centis magassággal kínkődés lenne nekem egy ilyen motor. Felfüggesztés beüléstől függ, de jobb esetben lábujjakkal érne le a lábam. 180 centis ismerősömnek az Aprilia rx 50-ről nem ér le teljes talppal a lába.
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Azt láttátok, hogy mennyire megdrágultak a Minarelli blokkos 50-es motorok? Derby, DT, Aprilia, eddig lehetett kapni 170-200k körül, most a normálisabb állapotúak 250-280k körül kezdődnek. Ez is a Covid miatt van? :I
-
IMIIKE1998
őstag
válasz tboldi #129100 üzenetére
Hát régebben nézegettem, hogy jó lenne egy hobbinak, amit használhatok majd B-s jogsival. De jelen állás szerint szerintem rendbe lesz rakva az 50-es Babetta 210. Tesóm használta kezdő motornak, nekem jó lesz majd hasonlóképpen. Annyival többet nem tud sztem egy váltós 50-es, hogy megérjen ennyi felárat.
Ui.: Te minden topicban jelen vagy?[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz tboldi #129102 üzenetére
Csak elgondolkodtam, hogy lehet autóból inkább a használhatóságra kellene rámenni, ezzel meg szórakozni, mert azért jóval olcsóbb. De amíg ilyenek az árak, szerintem jobban járok, ha a Babettát használom majd. Utánanézegettem, még egy 20 éves kisautónál is iszonyat összeg az átiratás+biztosítás(+havi szinten a fenntartás olyan 30-40 rugó, még egy Suzukinál is, mindezt úgy, hogy jó állapotú az adott példány). Na de nyitott szemmel járok, aztán majd ősszel meglátom, mi lesz.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
válasz csongi #129104 üzenetére
Igen, ha egy év költségeit havi szinten leosztom, beleszámolva az üzemanyagot, a javításokat(alkatrészárakkal együtt), illetve az éves gépjárműadót. Ehhez extra még a biztosítás, ami évente tuti lesz 50-70k.
Xero: De ha szabadidőben szeretnék tekeregni egy kicsit, akkor egy 50-es robi/moped/váltós kismotor olcsóbb lesz, mintha mondjuk a 90 lovas Suzukival csinálnám ezt(egyenesekben odapörölésről ne is beszéljünk ). Tesóm annak idején egész napokig tekergett a városban, a Babetta filléerkből elvan, alig fogyaszt, pedig pörgette rendesen.
[ Szerkesztve ]
-
-
IMIIKE1998
őstag
válasz IMIIKE1998 #129108 üzenetére
Sry, már nem tudtam szerkeszteni.*
Annyi talán, hogy a motoron kevesebb az alkatrész, nem kell lakatolni a karosszériát meg nem nyal be 10-12 lityót, még akkor sem, ha cibálják neki.(Mondjuk egy 500-as motor.) Legalábbis én ennyivben gondolnám, hogy olcsó(bb) lehet.)Somatom: Na ien, még kinézetre is inkább bringa, mintsem motor.
[ Szerkesztve ]
-
IMIIKE1998
őstag
Hali!
Ti ismertek olyan elérhető árú 50-es robikat használtan, amik nem mennek 45 km/h felett vagy le vannak fojtva gyárilag? Mert B-s jogsival lehetne elvileg vezetni 50-est, de csak akkor, ha 45-nél nem több a gyári, tervezési sebessége. -
IMIIKE1998
őstag
válasz JoinR #130593 üzenetére
Áh, az a baj, hogy nemrég szívtuk meg keményen pont a kategória miatt. A2-vel kiment öcsém a vasárnap üres Lidl parkolóba a város szélén a 90 lovas ezressel kanyarodást gyakorolni, normálisan beöltözve(igen, A korlátlan kellett volna, de még túl fiatal, csak ősszel kezdheti, pedig sorban haladt(B, b125, A2), nem száguldozott a városban, erre a parkolóban 30-40-nel kanyarogva kikapták a rendőrök, 40k büntetés a kategória hiánya miatt, plusz 40k apámnak, mert odaadta neki.(Se neki, sem szülőknek nincs pénz kategóriánként motort venni, ez a régi 1000cc-s is apumé, de komolyan csak annyira lett odaadva, hogy kimenjen vele a parkolóba kanyart gyakorolni, mert ősszel jön a vizsga és jó lenne, ha nem kéne a plusz órákra egy vagyont kiadni "gyakorlás" céljából. Apám 71 éves, ő már nem tudja vállalni, hogy kiviszi a motort a 21 éves fia helyett. Tudom, hogy mi is hibáztunk, de azért a jogrendszer is vicces, pirosozásért nem jár ennyi, vicc.
Amúgy volt már haverom, akit 50-es Aprilia Rally-val szedtek ki Debrecenben, 60-nal ment, a rendőr meg mondta, hogy 45 a megengedett a segédmotornál, plusz nincs lefojtva, bumm jött a cetli.
DJGABI+blackrulz:
Debrecen mellékútjain elég a 40 km/h egy Babettával is, de nem merem bekockáztatni, hogy egy jogsi árát kifizessem a kva kategória miatt.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- 205/55 R16 5x112 alufelni michelin nyári gumival
- Ikea falilámpa
- Kibernetik Mobil klíma, 3,5kW légkondi, légkondícionáló
- LAICA Genova HYDROSMART rendszerű csapra szerelhető mikroplasztik-stop vízszűrő + ajándék LAICA fém
- Eladò Philips Series 2000 LatteGo automata kávégèp tejhabosìtòval ùjszerű àllapotban