-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
SirKero
őstag
Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
SzlobiG
félisten
Ezt vajon hanyadszorra adják el?
-
SzlobiG
félisten
Hát ahogy nézzük. 125 helyett 210-es henger van rajta egy olyan hengerszett már 150k kb. Akkor sport vez. tengely,variátor, első fék se kutya. Olyan 26 le körül mozog ami ekkora motorhoz azért nem rossz.
Ha összeszámolunk mindent akkor simán 1 milla felett van, persze ha az új árakat nézzük szal kb reális az ár, de én 500k-nál többet nem adnék érte csomó tulaja volt már fene tudja hogy szét van küldve.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz SzlobiG #43409 üzenetére
500k? Saját vélemény, de én ilyenért 100-at se adnék, 650-ből inkább 2 gépet vennék...
Inkább egy nagyobbat, ami nem tuningolt. Lehet, hogy jól megy, de mint ahogy mondtad, szét is hajthatják...Egyik ismerősöm Subaru szervizben dolgozik, ott van egy eladó Impreza. Tuningolt, a tulajnak több, mint 10 millájában van, 5,5-ért nem kell senkinek. Tuningolni magadnak, ha már mindenképpen akarsz (bár én magamnak se, eladásra meg főleg nem).
www.dongosofor.hu
-
SzlobiG
félisten
válasz huszi.gyb #43410 üzenetére
Igen 500k-t megér szvsz így hogy tudom mi van benne. A subarus hasonlat pont jó mer a motorrevüs cikk szerint 1milla az alkatrész ami benne van+ a motor ára szal felét éri az 500k reális.
Én meg is csináltam magamnak a leo-t szal ez nem kell nekem, főleg hogy már vagy 4 hónapja pihen a garázsba.
-
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #43411 üzenetére
Vá-vá-vá-várjáá' Azért egy multivar, és egy agyontuningolt dolog nem egy lapon említhető...
szerk.: Eddig az összes általam ismert tuningolt gép fiatalok tulajdonában volt. Ment rá a sportlégszűrő, mert az gizda, és amikor megkérdeztem, hogy mikor takarította: mér' azt kell? A Malossi henger megvolt, de gyertyát cserélni luxus... És folytathatnám. Lehet, hogy előítéletes vagyok, biztosan van kivétel, de nálam a gyári megoldás a bejövős. (Még akkor is, ha gyorskötözős.)kcsa: Én is épp azt néztem, hogy ennyiért beleférne a Maja+Kawa ZZR500. És (nekem) több élményt jelentene.
SzlobiG: Persze ízlésekről továbbra se vitatkozzunk, használja valaki egészséggel.
szerk.: Egyébként csak nekem zavarja a szemem a piros-narancs-citrom színösszeállítás? Vagy ez direkt ilyen?
[ Szerkesztve ]
www.dongosofor.hu
-
SzlobiG
félisten
válasz -Mosquito- #43418 üzenetére
Persze, de nem 125-ös forgalmival.
Meg ennyi erővel nincs értelme venni nexus 500-ast se mert annyiból már sport motort veszel.
-
huszi.gyb
senior tag
hmm... robogókat kerestem...
50-es papírokkal?www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz SzlobiG #43425 üzenetére
Szerintem egy esetleges balesetre gondolt... Mondjuk szerintem aki
a 125-öst 210-re hergeli, az nem B125-tel rohangál, tehát "mindegy",
csak le kéne "papírozni" rendesen, akkor nem lehet belőle baj.
Nincs érdemi különbség KGFB-ben a kisebb/nagyobb ccm közt: tán
az átírása lehet olcsóbb kamu papírokkal, de az meg ritka: egy tulajt
csak egyszer érint.Ja, hogy a papírozáshoz műbizonylat is kéne? -
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #43427 üzenetére
Miért is? Mindig is korlátlan jogsim volt, mégis csak 125-össel kezdtem, egy
180-assal folytattam és nem rég óta van egy 400-asom... Ide, a városba már
picit "overkill" az utóbbi... Méretesebb/nehezebb/többet zabál. Viszont ezzel
már bátran kimegyek az országútra, míg a 180-as oda szerintem kevés volt...
De legalábbis határeset, ahogy azt már leírtam. Fordítsuk meg még egyszer:
akinek nincs életkorbeli(!) akadálya, ami nem áthidalható csak várakozással,
az nem bohóckodik B125-tel. Olcsóbb papír, ez tény! Viszont kap a nyakába
egy elég súlyos / szigorú korlátozást. S ha "rákap" a motorozás ízére, akkor
költhet (megint) különbözetire, szarakodhat a vizsgával, stb. A korlátlan meg
egy életre szól... Ha nekem azt mondja vki, hogy "minek" csinálok korlátlant,
ha előreláthatólag csak városban akarok robogózni: spóroljak! Körberöhögöm.Indoklás: egy használható motorka* vételára közel 300K körül van legalább...
A felszerelésre is rá kell költeni 100-150K-t minimum, ha vki komolyan veszi.
Akkor meg miről beszélünk: 30-40K-ról? S az érzésről, hogy nem ülhetek fel
a kiszemelt motorra, mert túl nagy köbcentis? Vagy túl erős (papíron)? Röhej.Ez az egész korlátozás mizéria a fiatalokra van kitalálva, mert idősebb korban
az embernek talán több esze van (bár nem törvényszerű). Szerintem nem a
jogosítvány kategóriával kéne lekorlátozni, ezzel "menteni az életeket", hanem
ELEVE jogosítványnak kellene többet jelentenie puszta papírnál. (Minimum az
alapszintű vezetéstechnikai tréningek anyagát le kéne adniuk, úgy érne vmit...)De ideje felébredni, ez Magyarország: nem az életed számít, hanem a zseton.
*: egyébként én nem pejoratív értelemben használom! Annak idején egyszer
egy picit megsértődtem rajta, mert anyós így kérdezett rá a gépemre, aztán rá
kellett jönnöm, hogy ez arrafelé afféle szleng kifejezés, s úgy már megtetszett.
Természetesen kiválóan alkalmas az ezt nem tudók fricskázására. Trololo...Szerk: egyébként ezt az egész "szénnétuningolom" őrületet nem igazán értem.
Vki már írta, hogy egy 50-est is mennyire fel lehet hergelni. Csak hát az milyen
hátrányokkal jár. Nem értem mire jó. Oké: tizenévesen nincs papírja nagyobbra.
De azt hiszi, hogy a szénné tuningolt gépe még mindig legális? Lószart.De most komolyan... Volt egy ilyen szétpimpelt gép abban a kereskedésben is,
ahonnan a lelakott Maját elhoztam anno. Ott panaszkodott a tulaj, hogy félmillát
rálocsolt alsó hangon, erre vmi pizzafutár elvitte 200-ért, majd sírva hozta vissza,
hogy ez arra nem jó. Nem hát, mert az menőzni jó. Kigurulni a városba éjjel, stb.
De könyörgöm: a faszi volt már vagy 40 éves. NFSU segédmotorkerékpárral?[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz DigitXT #43429 üzenetére
Úgy értettem, hogy akinek korlátlan jogsija van, az nem vesz direkt egy 125-öst azért, hogy vagyonok ráköltése után "úgy menjen, mint egy 250-es". A fogyasztás sokkal több, az élettartam jóval rövidebb, és az egész buli többe van, mintha a gyárilag nagyobb gépet vette volna meg. Ráadásul még illegális is, valamint csak óriási bukással tud megszabadulni tőle... ...ha egyáltalán talál rá palimadarat.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
DigitXT
félisten
válasz Bogyó bá' #43430 üzenetére
Jogos, és egyetértek. Egyébként az adott gép talán versenycélra jó lehet...
Bár ott is szigorú megkötések vannak, nyilván nem indulhatna igazi 125-ösök ellen.Szerk: amúgy "palimadarat" nem feltétlen kell találni, hiszen ahogy felépítette, úgy
le is szerelheti a tuning alkatrészeket, és eladhatja megkímélt, keveset futottként...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz DigitXT #43431 üzenetére
Egyébként a motorrevüs cikkben is pályán mutogatják.
Ja, és full bőrben (púpos versenyruhában) hajtják, bizonyám.De a cikk alá kommentelők a legjobbak (lehet rajtuk röhögni):
"ez a motor lányoknak való. Az én fiam Fxr-t kap és kész...
büszke lesz az apjára, ha találkozik a lámpánál egy vxr-el"Vagy:
"Ha valaki csak ezt a kategóriát éri fel, akkor ezt pumpálja."Ez lehet amúgy a magyarázat az egészre! Fiatal srác: NINCS
jogsija nagyobbra, és azt HISZI, hogy kétszeresére tuningolva
még mindig érvényes rá az A1. Persze: igazoltatásnál még ok.
(De balesetnél, ha 90 helyett 140-nel tépett, már nézegethetik,
hogy ezt mégis hogy, akkor van bukó. Persze nem kell elesni.) -
huszi.gyb
senior tag
válasz DigitXT #43432 üzenetére
Persze nem kell elesni.
Ezzel csak egy baj van. Amikor engem elütöttek szemből, lehettem volna akármivel. Szerencsém volt, hogy nem kellett papírokkal foglalkozni (bár a Tacton minden rendben, de valószínűleg GTK lett volna). De ha egy 125/50-essel vagyok, és rendőrt is hívunk, hagyján, hogy nem fizet a biztosító (vétlen voltam), még büntetést is kapok... Szóval én ezért nem játszanék ilyennel... Már a 180-nál is extra óvatos voltam, pedig erőben nem több, mint amit vezethetek.Az életkorbeli dolognál eléggé megszólítva éreztem magam. Mivel én papíron is haladok a "szamárlétrán" így sokkal többe fog a végén kerülni. (Igaz, még abban a rendszerben kezdtem, hogy 2 év után 40-ért korlátlan). Most lesz A1, A2, A-m...
No nem mintha nem mentem volna n*100km-t (n>2) A jogsival hajtható gépekkel.Konkrétan haverom A1-es NSR-je 36LE! papíron 9... de a ccm stimmel.www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #43433 üzenetére
Neeem, életkorbeli akadályra általában céloztam, de pl. Bogyóval együtt
megvagyunk vagy 80 évesek, aztán én sem most múltam 20, szóval...
(De amúgy leírta, hogy miért B125-tel kezdett.* Abban is van ráció.)Szóval én ezért nem játszanék ilyennel...
Jogos. Szóval addig nem adom oda a Maját, amíg nincs meg az A2-d.A1-es NSR-je 36LE! papíron 9... de a ccm stimmel
Na de érted. Azt mondja, hogy A1-es. Mert nem dyno-zták le a kékek...
Egyelőre. (Nálunk amúgy sem jellemző. Más országban meg előfordul.)*: teszem hozzá, ha meg lehet csinálni utána egyből a korlátlant, akkor...
(Tudom, nagyobb motoron kell vizsgázni, meg jujjujjujj, de ha azt elvezeti,
utána nem lesz gondja a nagyobb chopperével sem, meg hát még mindig
ott a lehetőség, hogy elmenjen vezetéstechnikai tréningre okosodni.)[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz -Mosquito- #43435 üzenetére
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Grillo
senior tag
Én most azért döntöttem a B125 mellett, mert egyszerűen erre lesz időm, meg nagymotorom amúgy sem lesz 1-2 éven belül, de még valószínűleg 125 sem. Egyrészt bazi gyorsan megvan, másrészt, ha megcsinálom ezt, majd a korlátlanra a különbözetet, a jelenlegi árakon számolva olcsóbb vagy 5k-val. Nem ez volt a döntő érv, de az, hogy külön drágább, egyszerűen nem igaz.
B-m van 14 éve, a KRESZ pár nap tesztezés után sima ügynek tűnik. A gyakorlat előtt kölcsön kérek egy váltós 50-est, azzal gyakorlok kicsit, aztán hajrá. -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #43435 üzenetére
A Varadero.
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #43440 üzenetére
Nem bukta: együtt gurultunk, azonos tempóval, és a tiéd többet evett.
Hogyaszondja, az 1000 köbcenti, és volt még benne 4-5 fokozat? És?Szerk: pedig akkor az enyémen még be sem volt állítva a karbi.
A beállítás ugye hozott pár decit országúton, és pár litert a városban.
Miután nem sokkal utána ment szét a felni, sok mérésem még nincs:
ma már elővenném a gépet, ha nem lenne darabokban. De már van
első féktárcsa, új hátsó fékbetét, este jön a lengővilla, a féknyergek...
Szerk: a projektoros xenon...! Utóbbira különösen kíváncsi vagyok, de
előbb "guríthatóvá" kell tenni a gépet, így a kerekek szerelése az első.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #43443 üzenetére
Oké. A tavasz már itt kopogtat: 6L alatt fog kérni a városban, és
4,5 alatt országúton, ezt most leírom... Ha mégsem, akkor valamit
nagyon elb*sztam: tervezem, hogy kap könnyebb görgőket. Jah,
az "index világítás topik" (ez-mi-ez?) biztos jobban tudja, mint amit
én láttam a szerelése közben. De hamarosan ez is kiderül... -
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #43446 üzenetére
"OSRAM Autos izzok": nincsenek kérdéseim.
huszi.gyb: helyes, helyes... Nem sokára megyek
még egy kis csavarrögzítőért (csak hogy tuti legyen
elég az összes csavarhoz), és 1 kg jóféle libazsírért.Lóf*szt: egy NLGI 2-es, lítiumbázisú kenőzsírért...Amúgy valahol azt olvastam, hogy a gépzsírt azt a
robotmalacból nyerik ki. Lehet benne valami.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz -Mosquito- #43449 üzenetére
Ne haragudj, de szerintem el vagy tévedve... A projektor NEM házilag készült.
Amin faragni kellett, az a foncsor, hogy beférjen a helyére. H4-es a rögzítése,
úgy fog állni, ahogy kell: magasság állítható, levágás tökéletes... D2S izzóval.Szerk: ha félreérhető lett volna: a motor foncsora lett átalakítva, és mattfekete
festést kapott, mert csak TARTÓ szerepe van a projektor használatakor.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- Sorozatok
- Diablo 3
- Villanyszerelés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest