-
GAMEPOD.hu
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Brogyi
senior tag
válasz Tothgera30 #27283 üzenetére
Csak megerősíteni tudom runner 125 véleményét.Egy Nexus egész más.Bár én kétlem a 3,5-es fogyit.A neten 4-4,8 közöttit írt valaki.A 4,8 baromi sok, a 3,5 pedig kevés.Remélem Te egy 3,5-es darabot fogsz ki.Télen vedd meg,és fényképet tolni rögtön róla.Annak idején próbáltam egyet,tetszett,de az engine lámpa menet közben felparázslott.Nem mertem megvenni.
-
t1
addikt
Mióta elhoztam a szerelőtől a gépet mentem 300km-t, most tényleg összeállt a gépezet! Talán emelkedőn mehetne jobban fel de ezt már betudom a súlyomnak. Viszont olyan kérdésem lenne, 1200-1300km mentem a géppel tegnap fel fel villant az olaj lámpa kb mennyi olaj lehet benne? 6km-t kibír még ?
-
SzlobiG
félisten
válasz Criton #27298 üzenetére
Lehet folyamatosan a 100-ast én csak szimplán kíváncsi voltam a 95-s maxra, de ha nem érzed hogy jobban menne akkor abba tényleg felesleges a 100-ast tankolni. Nekem bejön érzem a kült nyilván elenyésző, de akkor is legalább premium tiszta anyagot kap.
Havernak a 70-es nrg-je is jobban gurult tőle.
Amúgy ha 40km-er után 3litert kell tankolni ott tényleg nagy bajok lehetnek vagy állandóan nyél gázon jársz vele, ennyit haver tuningolt 70-es gépe nem eszik.
(#27300) runner 125 Erre szerintem senki nem tudja a választ.
-
Criton
veterán
EGÜ fórumon most teljesen kivannak akadva a piros rugóktól meg a nehezebb görgőktől... szerintük nem nagyon 50es robogóba való...
(#27303) SzlobiG : Egy jól beállított 50es nyélgázon sem ehetne annyi benzint...
(#27305) SymbianOS: Criton sem fogadja el, hogy ilyen motorikusan.
nem mivel tudom, hogy ennél azért jobban megy, beállítás probléma lehet vagy amit EGÜék mondanak...ültem más Aeroxon, teljesen más... ez is ha megy, elégedett vagyok.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz runner 125 #27300 üzenetére
"Másnak miért jó??? " >> Azért amiért én melóba jelenleg főnök vagyok. Kifejtsem? Összetett! Nem tudok elnézni dolgokat és addig hajtom még az számomra tökéletes nem lesz. És a kép nekem a tökéletességről a motor esetében az, hogy ha én 32X megyek fel itt a dombra akkor az a robogó bizony 32X tegye ugyan úgy meg az utat és ne lomhuljon. A külleme mivel szinte hibátlan nem zavar nem lovagolok a dolgon, még jó. most csak a motort kell rendbe tenni és ha teljesül a kép amit elképzeltem nem agyalok, nem pörgök a dolgon hanem használom! Smani robogóján ülve korábban azt mondtam magamnak ha nekem ez lenne én soha nem nyugodnék mert nem tökéletes a külleme.
Criton sem fogadja el, hogy ilyen motorikusan. Bár én úgy látom ő még kevésbé megértő az 50-el mint én.Munkatársam 125-ös gépe mint egy roncs, én nem tudnék elmenni mellette, neki így jó. Ő itt szót nem ejtene róla nem lógna ki a sorból én meg itt lógnék rajtatok hol lehet kapni komplett idomkészletet.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz Brogyi #27301 üzenetére
Szerintem hamarosan kipróbálok egy Nexust, bár nekem később tuti kerülne rá egy nyitott dob és egy "sportosabb" variátor, egy olyat lenne jó meglőni. Fogyasztásban nekem 4-4,5 litert mondtak, az szerintem reális, lehet két fő alatt felmegy 5 lityire, de én főleg (95%) egyedül mászkálok. Bár az engine lámpa nem tudom miért villant volna fel, lehet egy szervizben megmondták volna.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
félisten
válasz Tothgera30 #27306 üzenetére
Nekem néha felvillan az olajé ha rárakom a gyújtást. A kattanás pillanatában. szted ez baj? Szerízeltessem?
-
Tothgera30
Ármester
válasz Kolondrum #27307 üzenetére
Nem gond, nálad úgy jó, csak tegyél bele olajat, ki ne fogjon menet közbe . Nekem gyújtás után világít az olaj és a check engine, azután kialszik az olaj, indításnál pedig kialszik a check . Ez így természetes, ennél, ergo nem világít semmi .
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
korpicschess
veterán
válasz Kolondrum #27305 üzenetére
Én is vettem egy viszonylag karcos gépet, és azt mondom, hogyha motorikusan jó, akor nem zavar. Annyira nem is vészes. Idomok meg kb annyiba kerülnek, mint a motor, szóval felejtős. Hiába túrtam órák hosszat a netet matricaszett után, nem találtam, csak olyat, ami igen súlyos pénzekbe kerülne, az is külföldön.
Bár runner szerint a forgalmazót kéne keresnem, de a mi kis városunkban nem nagyon vannak lehetőségek.Minden csak nézőponti kérdés: [link] vagy [link]
ui.: esetleg ha van 5let, amivel fel lehetne dobni, nyugodtan, örömmel fogadnám.
[ Szerkesztve ]
Aktuális hirdetésem: ►►►http://goo.gl/P8Vs0r ◄◄◄
-
félisten
válasz korpicschess #27309 üzenetére
Ez egy rendes kis gép, elfogadnám.
-
fesii
aktív tag
válasz runner 125 #27300 üzenetére
Munkahelyen nincs elég meló és van min gondolkodniuk. Egyik pillanatba még az a baj, hogy csak 30-al megy fel az 5km-es 30fokos lejtőn egy ŐTVENES ROBOGÓÓ!!! Másik pillanatba meg azt olvasom, hogy 15perc alatt hazaért pest másik feléről. Ez a kettő valahogy nem áll össze nekem.
Egy szép kis délutános műszakból megjövet meg már az a baj, hogy nagy a fogyasztás.
Egy gyertyaképet már nehéz felrakni inkább offoljuk tele a topicot.
( Én is sok offot kérdezek elismerem de nem szajkózom 200000 hozzászóláson át ugyanazt. De unom már, hogy feljövök hátha megtudok valamit amivel jobbá tudom tenni a motort erre egy délutáni pletyit olvasok minden nap. )
Nyugodtan meg lehet sértődni... -
AndrewTdi
addikt
Azért azt jegyezzük meg Critonnak, hogy a gyertyaképet akkor kellene csinálni, amikor csinálja a hibát. Tehát amikor nem pörög fel, akkor leállítani és lefényképezni a gyertyát. Akkor fogja mutatni a valós dolgokat. nem csak akkor amikor hazaértem és van kedvem kiszedni a pipát.
-
AndrewTdi
addikt
Kiégett ma a Runneremen a bal hátsó indexlámpa. A műszerfalon az indexvisszajelző illetve a bal első index folyamatosan ég.
Érdekes. Azt hittem, hogy ilyenkor gyorsabban villog. -
SzlobiG
félisten
Hmm mit találtam: [link]
Ha igaz...akkor criton te sonkytól vetted az aeroxot?
-
DigitXT
félisten
válasz barack1997 #27316 üzenetére
Mégis ki a faxom ez a csávó, hogy ennyire odáig vagytok, meg vissza?
Ha meg tényleg egy többszörösen kitiltott emberke, akkor biztos, hogy
jó ötlet volt vele üzletelni? Ezt mondjuk csak úgy halkan jegyzem meg,
mert egyrészt ami volt, elmúlt, másrészt tilthatják olyanért, amitől még
amúgy lehet rendes ember. (De lehet persze nem rendes is, fax tudja.) -
félisten
válasz barack1997 #27316 üzenetére
ez új infó? Ez volt az n+1. regje!
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #27319 üzenetére
Gondolom van tőle adásvételi szerződésed, szóval
innentől a fórumon akárhogy hívhatja magát.Az a szerelő a 11-ben nem csak volt: van is. Az
Infoparktól kb. 5 perc oda kiugrani. Bár célszerű a
dolgot megbeszélni, hátha nem ér rá, nincs ott, stb.
Szerk: meg mondjuk alkatrészboltja sincs, szvsz.
Ha be kell szereznie cuccokat, az neki is plusz idő.De áruld már el, hogy mi a francért hordod a motort
állandóan szerelőhöz? Hány helyen voltál már vele?
Egyikük sem tudott bele gyári cuccokat pakolni?(Komolyan azért viszed el szerelőhöz, mert sikerült
a garázsfeljáródon megpörkölnöd a hajtást?? Szvsz
ha majd gyári lesz minden, akkor is meg tudod vele
ezt csinálni. De akkor sem lesz ajánlott. Esetleg
fojtást nem rakatsz bele? A békesség kedvéért?)[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
válasz DigitXT #27320 üzenetére
Eddig egy szerelőnél voltam összevissza, a MirekMotors-nál.
EGÜ-ék szerint a piros(erős) rugók nem jók egy 50es Aeroxba meg a görgő sem oké, független, hogy lehet hozzá kapni.
Szerintük a mostani szerelő mindent berakott, de hogy hangolni nem hangolt össze semmit sem az fix.
Amit eddig EGÜék mondtak/reagáltak:- gyári 50-esbe piros kontraszt és kuplung? nem erős az?!?!
- Be kell hangolni rendesen a variót, kuplungot!!! Ha még mindíg gáz akkor új dugó, gyűrű!!!
- Kuplung és a harang nem kopott? harang nincs megégve / elszíneződve ?
- karbi részére nézz rá. Karbi tömítés, szívócsonk nem-e töredezett esetleg, membránház állapotba. Lehet ez is a gond.Eddig ennyi volt, hogy ők mire tippelnek...de a hangolás szerintük tuti elmaradt...
(Komolyan azért viszed el szerelőhöz, mert sikerült
a garázsfeljáródon megpörkölnöd a hajtást??(#27320) DigitXT
hát nagyon nem!! nem ez a fő probléma, nem tudom, hogy jön most ide, hogy emiatt akarnám szerelőhöz vinni...[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Criton #27321 üzenetére
Lenne lehetőség hogy Waresz ránézzen a gépedre, tuti megtalálná a problémát. Csakhát egüék messzevannak.
Illetve már tegnap is kértem, a gyertyádról egy fotót dobjál már fel. Sokat segítenél vele, főleg hogy eldönteni hogy mégis jó-e a karbi beállítása. Azis jó ha jössz haza munkából, leállítod, vársz vele egy kicsit, mert egyből ne fogj hozzá kitekerni mert b@szott forró lesz, de egy negyed óra múlva már hűl annyit hogy kitudod tekerni. Lefotózod feltöltöd és kész. Megmondjuk hogy a karbival van-e valami esetleg, ami beállítás hibára utalhat.
iPhone 13 Pro Max
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #27321 üzenetére
Azt hittem, hogy EGÜ-ék is szerviz. Vagy ők ilyen távgyógyítok?
harang nincs megégve / elszíneződve ?
Ha eddig nem volt, az égett szag után gyaníthatóan már olyan.hangolni nem hangolt össze semmit sem az fix.
Vazze... Jól megy a géped, jó a végsebessége, és van benne erő,
erre képes vagy rámondani, hogy az előző szerelőd nem hangolta
össze? Azért, mert nagyritkán, amikor "elmelegíted", nehezebben
indul?! Az a baj, hogy ha nem lenne behangolva, akkor mindig tök
szarul menne, ehhez képest dicsekedtél, hogy mekkora a tempó:
ezek nem jönnek össze, na! Amúgy gyorsan eljutottak odáig ezek
az EGÜ-ék, hogy új dugó kell bele. Ez azért egy kicsit meredek...Amúgy nem kell őket hibáztatni, ha csak így chat-en (?) írogatod
le nekik a problémád, nem nehéz félreérteni / félrediagnosztizálni.Viszont (én) csak akkor adnék a szavukra, ha odatoltam a gépet,
és személyesen átnézték, hogy mit látnak rajta, valamint szóban
tisztáztuk, hogy pontosan mi a hibajelenség, és milyen gyakori...---
A másik meg a fogyi: azt írod, hogy 2-3 litert tudtál tankolni. Hát
ez így kib*szott pontos mérés. Ott van a számlán 2 tizedesre.
(A másik meg, hogy tudni kéne hozzá, hogy mekkora a tankod.)Meg mondjuk az sem árt, ha mindig csurig rakod, mert a pisztoly
már sokkal hamarabb elkattan (kúttól is függ, mennyire), azzal az
ég világon semmire nem mész, mint teletank: csak ha kézzel teli.
Olyan picik ezek a tankok, hogy itt nem lehet litereket tévedni. -
Criton
veterán
válasz DigitXT #27323 üzenetére
Kerek 6liter ment bele (ez a full), másnap kora délután megint 3litert tudtam rátankolni, akkor miről is beszélünk?
Ha 40el megyek a motorral egész nap, nem gyilkolom, 10-15perc után ugyan úgy előjön a korábbi probléma...SZERK: pontosítok: ha egész nap max 40el megyek, később az emelkedőre ugyan úgy sz*rul megy fel, kihagy a teljesítmény, nem pörög a motor... Aerox-al eddig ezt nem éltem át..
Egyébként nem értem, miért kell ilyen stílussal nekem jönni Az indulásos probléma megoldódott, de jött egy másik ami eddig nem volt. Emelkedőn 60ról visszaesik 30ra, valamint sok benzint zabál... ez eddig nem volt!!!
[ Szerkesztve ]
-
AndrewTdi
addikt
Jó reggelt!
Mindig olyan öröm benézni ide. Átalában ugyanazt a pár csontot rágja mindenki.
tegnap megint volt egy kis sikerélményem.
Tegnap voltunk motorozgatni. Sógorom ült mögöttem (én 94, ő 96). Mások haver jött a125 Leoval. Lent, alsó tartományban még tudta tartani a lépést, de 60-70től már igencsak lemaradozott. Mint ahogy ő sem, mi sem gondoltuk, hogy így is gyorsabbak leszünk, de kellemesen meglepődtünk.Criton: innentől kezdve tényleg meg kéne nézni, hogy nem kap e sokat. Nagyon olyanok a jelek. csak tényleg azt nem értem, hogy ez a képzett szerelőknek miért nem egyértelmű)
akár abenzincsap is szar lehet. Húzásnál elfogy az anyag, kell pár másodperc hogy újra be tudjon engedni annyit, amennyi kellhet. bár ez nem magyarázná a többletfogyasztást
[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #27324 üzenetére
Miről is beszélünk? Érdekes, most már azt írod, hogy 3 liter, s ebből
kijön a nagy fogyid. De itt még 2-3 litert írtál, ami azért nem mindegy.
Hadd ne számoljam ki, hogy mekkora a különbség, ha 2, vagy ha 3...
A másik meg a távolságmérés: 40 km-t mentem kb. max. Ez is lófing
infó, mert hadd ne számoljam ki, hogy mi van, ha 30 a 40, vagy ha 50.Na csak a miheztartás végett:
30 km, 3 liter -> 10.0l/100 km
40 km, 3 liter -> 7.5l/100 km
30 km, 2 liter -> 6.6l/100 km
50 km, 3 liter -> 6.0l/100 km
40 km, 2 liter -> 5.0l/100 km
50 km, 2 liter -> 4.0l/100 kmNagyjából annyira adtál meg pontos infót, hogy 10L-4L-ig bármi lehet.
Persze ha a 4L is sok a géptől, akkor utána kell nézni, hogy miért annyi.
(Viszont kíváncsi vagyok, milyen elvárásaid vannak egy tuningolt, hajtott
50-es gép fogyasztásával kapcsolatban, mert lehet, hogy irreálisak...)Emelkedőn 60ról visszaesik 30ra, valamint sok benzint zabál...
ez eddig nem volt!!!
Tudod ki tudja követni a hibaleírásaidat? Szerintem senki. Miért ilyen a
stílus? Mert már a tököm tele van ezzel a hülyeséggel: eddig nem volt?
Folyamatosan az a bajod, hogy nem megy elég jól fel a dombon a gép.
Ja, hogy most az az újítás, hogy befullad, mert "félre lett karburálva"?
Csókolom, akkor tessék elvinni a szerelőhöz, nem fórumon szájat tépni.Szerintem lökd be az árokba, locsold le benzinnel, s gyújtsd fel: videót
a YouTube-ra, köszönjük! AndrewTdi: "ugyanazt a pár csontot rágja..."
Hát jah, csak nem mindenki, hanem aki hozzászól. Most szálltam ki...Utolsó megjegyzés: ha más(!!!) Aeroxok annyival faszábbak voltak, akkor
miért ezt a "romhalmazt" vetted meg? Olcsó volt? Újíttasd fel, aztán kész:
egyrészről tutira rendben lesz (másrészről már nem lehet olcsónak hívni).
Viszont egyre erősödik a gyanúm, hogy itt olyan helyzet lesz, mint amit a
számítástechnikában PICNIC-nek rövidítenek. Röviden szólva: User Error.
Ha meg "típushiba" és 10-15 perc után előjön, akkor a más Aeroxon lehet,
hogy csak cselesen 7-8 percig engedett ülni a tulaja, nehogy észrevedd.Csatlakozom fesii-hez: lehet megsértődni! Csodálkozom, hogy runner 125
hova tűnt mostanság, de belegondolva kezdem érteni, hogy miért nem ír.... -
Criton
veterán
Már ne haragudj, de nem délután 35 fokban mentem haza 15perc alatt, hanem reggel 6kor, azért nem mind1... azért néha félreolvassátok a dolgokat rendesen ti is.
Egyébként búcsúzok én is, mert a tököm tele van a 50es kategóriával, 1,5-2 hónap, és jövőre nagymoci. Kézcsók akkor, és köszönöm az eddigi tippeket/tapasztalatokat.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Criton #27331 üzenetére
Azért az durva, hogy írsz össze-vissza, a végén meg a fejünkhöz
vágod, hogy mi olvassuk félre. Ha most karbis gondod van, akkor
az hogyan függ össze a túlmelegedéssel? Reggel még jó a karbi?Nem akartam már többet írni neked - és örültem is, hogy te is azt
írod, hogy picit hanyagolod a témát (bár előre sajnálom a motoros
topik lakóit, amikor jönnek majd a gondok a nagymotoroddal),
de vedd már észre magad, kérlek: DigitXT kezd személyeskedésbe
átmenni*, és te soha, és különbenis? Sajnos veled van tele a fórum,
meg az állandó hibaleírásaiddal, legyen az valós vagy vélt hiba, vagy
akár az irreális elvárások (?) következménye. Pl. induljon el a motor
extrém emelkedőn - hopp elégett valami, ugye nem rontottam el?Elnézésedet kérem, hogy EZT én nem tudtam anélkül "feldolgozni",
hogy ne célozzak arra, hogy nem biztos, hogy csak a motorral van
gond, hanem a hozzáállással. Te is és SymbianOS is totál kezdők
vagytok a robogózásban, de az elvárásaitok azok magasan vannak.
Szerintem amúgy ő már (ilyen tekintetben) előbb jár, mint te: lehet,
hogy azért mert volt motoros tapasztalata korábbról, nem tudom...Remélhetőleg eljuttok a problémáitokkal korrekt szerelőkhöz, akik
helyreteszik azokat, és utána öröm lesz a motorozás: nem folyton
a szenvedés azon, hogy jajj, most mi romlott el, mi melegszik stb.Persze, ehhez az is kell(ett volna), hogy ne egy műszakilag "kotla"
motort vegyetek meg, hiszen az sajnos nem jó kezdés. De a saját
példám** is mutatja, hogy egy aranykezű szerelő közbenjárására a
"kotla" motorból is lehet megbízható, korrekt igáslovat összehozni.**: a Maja is sz*r volt az elején. Nem kicsit, nagyon... Azóta benne
van lassan 10000 km, és mindig megbízható, pöcc-röff masina.
Mondjuk tuning alkatrészt nem kapott (eddig!), most fogja a variót:
ha bármi gondom lesz miatta, akkor b*szom ki belőle, és kész.
(Ja bocs, a kipu is tuning alkatrész, de 4T-nél annyit nem számít,
hogy bármit hozott volna, de legalább nem rontott. Max. olajfogyi.)*: nah, közben kiszerkesztetted, akkor most én is inkább töröljem?
Most már marad, ha már beírtam. Ez a véleményem az egészről.[ Szerkesztve ]
-
runner 125
nagyúr
válasz akos727 #27332 üzenetére
Honnan tudod, h annyiért vette?
Megírtam neki akkor is világosan, h azt az Aerox-ot ne vegye meg, vagy csak nagyon nagyon nyomott áron. Én 150-nél többet biztosan nem adtam volna érte.
mod.
Mondjuk visszaolvasni most nem tudtam, majd csak este, de sejtem mi a téma.
[ Szerkesztve ]
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
AndrewTdi
addikt
válasz DigitXT #27327 üzenetére
A csontot nem szemrehányásként írtam, hanem arra, hogy mindig ezzel van tele a fórum.
Egyáltalán nem megsérteni akarok senkit és senkinek a munkáját nem akarom leszarozni, DE!
Ha egy szerelőhöz másodszorra meg harmadszorra megyek vissza lényegében ugyanazzal a hibával, akkor következőre már nem megyek hozzá, hiába van közel.tizenéve kezdtem motorozni, volt pár év kihagyás. ugyanennyi ideje autózom folyamatosan és azt megtanultam, hogy szerelőt nagyon sok helyen lehet találni. De jó és lelkiismeretes szerelőt nehéz.
Criton is szarul járt. nyilván mindenki a hozzá legközelebb eső szerelőt választja. Illetve azok, akiknek nincs ismerettsége. Annó amikor az én motorom az első 9 km alatt megállt, nem azt kérdeztem, hogy hol van hozzám közel szerelő, hanem, hogy tud-e valaki olyat, akihez érdemes vinni. Runner rögtön ajánlotta is a megfelelő embert. Letojtam, hogy 30-40 km-re van. És bejött.
És nem feltétlenűl írnék mindent Criton számlájára, de a véleményem az, hogyha nincs tapasztalat, azt az ember megfizeti. Ami nála meg is volt. Az egyedüli butasága, hogy nem vált szerelőt. megadta neki a bizalmat már többször is, én nem tettem volna. De ezért sem lehet hibáztatni bizonyos formában, mivel minden ember más, másak a mentalitások, más a mások irányába táplált bizalom.Az való igaz, hogy "túlaggódja" a dolgokat, vagy saját magának csinálja túl körülményesség, de majd be fogja látni. De ő kicsit később.
Criton. Ha megengeded, hogy esetleg írjak én is pár sort, egyáltalán nem bántásból. Bár már írtam a véleményemből pár szösszenetet, de hozzátennék még.
A Téged itt kritizáló embereknek nem biztos, hogy a személyeddel van baja INkább csak azzal, hogy annak ellenére, hogy választottál egy szerelőt, beírod a problémákat a fórumba, jönnek ötletek, de nem haladsz velük előrébb. Ugyanoda viszed, sosem azt csinálják, amiket itt felvetünk azért, hogy megpróbáljunk segíteni.
nagyon nagy szerencse kell ahhoz, hogy egy hibátlan, használt motort találj, ára alatt. Sajnos benne van mindben.Szóval nem gondolom, hogy DigitXt vagy Runner, vagy mittomén még ki a személyed ellen tiltakozik, inkább csak a teketóriázás és a körülményesség ellen. Remélem, hogy ezt nem bántásnak veszed fel, csak ideje lenne valamin túl- vagy átlépni, és más irányból elkezdeni a dolgokat. Jött már megannyi segítség, vagy irány, de mintha mindezek ellenére egyhelyben úsznál, mert nem akarsz távolabb menni.
Kövezzetek!
-
AndrewTdi
addikt
na még valami eszembe jutott.
Írtam éjjel, hogy tegnap motorozás közben a balra indexem megmakacsolta magát. Folyamatosan égett az első index és a műszerfalon a kis visszajelző, hátul meg nem égett és nem is villogott. Arra gondoltam, hogy kiégett.
ma szétszedtem, de látom, hogy az égőnek semmi baja. Kiszedtem, visszatettem, semmi. Megcseréltem a 2 indexégőt, most jó. Mindkettő.Ki érti ezt...
-
DigitXT
félisten
válasz AndrewTdi #27336 üzenetére
Nem neked volt gondod a relével? Vmi zárlat-félére tudok gondolni.
Amúgy francia autóknál szokott kontakt-hibás lenni az elektronika,
de azt nem tudják überelni, amikor a Dacia 1310-en a helyzetjelző
kezdett villogni az indexlámpa helyett... Nem volt félrekötve semmi!
Szerk: lehúztam a kábeleket, visszadugtam, és megjavult. Talán a
lökhárítón húzott át a delej, vagy mi (az még jó öreg fémből volt).[ Szerkesztve ]
-
jaktib
tag
válasz DigitXT #27333 üzenetére
"előre sajnálom a motoros
topik lakóit, amikor jönnek majd a gondok a nagymotoroddal"
Ez tetszett
Szerintem nem magas az az elvárás azért, hogy működjön egy robogó. Csak az a baj, hogy nem hallgat a tapasztaltabbakra. Sokat ír feleslegesen mikor meg pl pont azt a gyertyát kellene lefényképezni, azt meg nem teszi meg pedig sokan kérték, hogy a kép alapján jobban tudnának véleményt mondani. Az első motort drágán mindenféle kérdés nélkül megvette. Aztán szívott vele hordta szervizbe, fojtás miegymás, aztán olcsóbban eladta. Bukott egy csomó pénzt, aztán megvette ezt, pedig mondták, hogy ne tegye és erre is rákölt egy valag pénzt. De a lelkesedése csodálatra méltó. Én nagyon ellennék kenődve a helyében. Szerintem már összesen bőven 400K fölött költött és nem tart sehol.
Én kipróbáltam direkt, emelkedőn 0-ról simán indul az enyém és gyorsul egyenletesen, tehát nem extra elvárás egy 50-es robogótól. Nyilván extrém emelkedőre naponta mindig nyúzni egy kis robogót nekem nem lenne szívem.De ezt írták is neki, hogy nem ez a gép az ideális erre a célra. Az meg számomra hihetetlen, hogy szinte atomjaira szedik szét a motorját és mikor összerakják nem állítják be. Én nem értek hozzá, de szerintem az itt olvasottak alapján egy robogó javításánál szinte mindig úgy kell kezdeni hogy megnézzük a gyertyát. Szétszedik a motort cserélnek egy csomó mindent meg fúrnak faragnak és a gyertyát nem cserélik ki Gondolom azért ezt a szerelő is tudja. Az enyémet tudom hol van de még nem láttam...[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz jaktib #27339 üzenetére
Szerintem nem magas az az elvárás azért, hogy működjön egy robogó.
Nem az a magas, hogy működjön, hanem az magas, hogy hogyan:
folyton erején felül, (elvárt) 101% teljesítménnyel, ~2 literes fogyival.Te kipróbáltad: ő is kipróbálta. De ő nem állt meg egy próbánál...
Addig nyüstölte (túlmelegedve), amíg csak megcsúszott a hajtás...
Na, AZ nem motorikus gond, hiszen a motor pörgött, hanem hajtás,
s annak totál felesleges gyilkolása, égett szaggal, miegymással.
Te is eljutottál idáig? Ugyanakkora emelkedőn nézted? Testsúlyod?Ezt a gyertyacsere dolgot én sem értem... Nekem tavasszal pici
akadások voltak: mondom, na most kéne megpucolni (km alapján),
de mivel 2K volt a zsír új gyertya, mondom nem szarakodok: csere.
Ezt nyilván egy szerelő is meg tudja játszani, ha látja, hogy nem jó
a gyertya, vagy egyáltalán a gyanúja felmerül, hogy valami "tuning".De mindegy, engem már nem érdekel a téma. Többször leírtam,
hogy csak egy lelkes amatőr vagyok (ezért sem mentem senkivel
motort nézni, mert úgysem értenék hozzá jobban náluk "szemre"),
de mostanában egyre kevésbé lelkes. Le kéne szoknom a PH!-ról.Majd akkor jövök legközelebb, ha kérdezek... Bocs a kirohanásért.
Amúgy én is b*szott sok pénzt elvertem már a Majára (2 év alatt).
Esetleg ha valakit érdekel a H4 bi-xenon szettem, akkor PÜ."Búcsúzóul": mindenki szemezgessen kedvére ezen cikkek közül.
(Kinek nem inge...) Súrlódási veszteségek a hajtásláncban.
Kuplung alapismeretek. Varió alapismeretek. Gyertya alapismeretek.
Irányjelző relé probléma lehet - ha egybeépítették a fesszabbal.Végül egy ismerős cikk, amiért gratulálni lehet egy fórumtársunknak!
[ Szerkesztve ]
-
félisten
ma-jd nem pe-rec. Ó ó ó!
-
Criton
veterán
válasz DigitXT #27341 üzenetére
Azért egy utolsó még...ez egy csöppet már túlzás komolyan...
"Addig nyüstölte (túlmelegedve), amíg csak megcsúszott a hajtás..."
Nos mint írtam, tegnap is, tegnapelőtt is, azelőtt is stb... ha nem megyek 40km/h fölé, akkor a hiba akkor is előjön, hol van itt a túlhajtás (egyszer próbáltam ki a garázsfeljárót, fél pillanatra, nem kéne általánosítani ) ? Tudom user_error. Tudom a Motowell szimplán fos, Aerox nem lehet az, ott csak is user_error lehet..
Gyakorlati órán valamint más robogón miért nincs gondom? ott érdekesen user_error nem jön elő..és a motor sem "fos".
Lesz majd más, aki szerintetek kiakasztó..További szépet még1x ! Köszönöm a segítséget mindenkinek.A tanácsokat megfogadom, amiket privben, nem priviben kaptam
De erre még reagálnom kellett, lenne még mire, de már felesleges.
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27342 üzenetére
Cserélj gumit, ho-ho-hó... Criton: lehet fos az Aerox is.
600x le lett írva, hogy nem kellett volna megvenni. Pont.
Annyi a különbség, hogy az nem mint márka, hanem mint
a konkrét példány. A Motowellnél meg belenyúltál a "jóba".Egyébként fenntartom a jogot arra, hogy túlzásokat írjak,
ha esetleg úgy jobban meg lehet ragadni a mondandómat.[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz DigitXT #27344 üzenetére
Nem a gumi volt a baj. Egy barna hajú csaj. Ha nem rántom el a kormányt telibe kapom és ha szembe jön valami felmászok a szélvédőre 50-el. [link]
Amint elment az autómentő előtte azonnal kikanyarodott. Kacsázgattam egyet megálltam, de elhúztak egy utcába. Hagytam.... Pedig most azt mondom jobb lett volna utánuk menni és fejmosást adni a csajnak. -
-
félisten
válasz jozsi252 #27347 üzenetére
Ez nem pest, illetve egy alapjaiban véve kihalt útszakasz, de ma kocsisor volt és mint a libák sorban 50-el megyegettünk kifelé a 11-es felé. Nagyon nagyon megijedtem, picit állva maradtam mire újra elindultam. Volt közönségem a járdán.... Végig láttam a csajt mert a bájk út szélét jelző felfestésen ment, végig követtem erre kijött elém. Én nem gondoltam volna, nem utalt rá semmi. Engem ha gond van elkaszálnak mert 50-el mentem 45 helyet, de a csajt is mert azonnal kijött elém.
Új hozzászólás Aktív témák
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- DXRacer használt szék eladó
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal