Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • mlinus

    őstag

    válasz petymeg #80474 üzenetére

    a 24 a minimum amit folyamatosnak érzünk, ja. De a filmeknél sokkal profibb a képkockák közti elmosódás mint játékokban, ráadásul a filmeket nem irányítjuk - 24 fps-nél baromira nagy az input lag, ami szétrombolja a játékélményt. Stabil 30 fps a *minimum* de ez is inkább kontrollerrel,mert egérrel ami pontosabb, precízebb, szerintem az se túl élvezetes.
    A magas képfrissítésű monitorok szerintem megérik, nagyon sokat tudnak dobni a játékélményen, elsősorban lövöldözős és autós játékokban. A 60 és 144hz közti különbség azonnal kiszúrható, akár az asztalon is, az egérmutató mozgásából. Sokkal folyamatosabb, kevesebb az elmosódás és egyszerűen jobb.

    Azért szokás a képfrissítéshez igazodni az fps-el, mert akkor nem "törik" a kép (Screen tear). Ha pl 60hz-s a monitorod de csak 45-50 fps-el megy a játék, akkor észrevehető, hogy mozgás közben nem egyenletesen rajzolódik ki a kép, ami sokakat nagyon zavar. Van akit kevésbé, persze. A szerencse az, hogy ez ahogy egyre megy feljebb az ember a képfrissítésben, egyre nehezebben észrevehető. 100 fps mondjuk egy 144 hz-s monitoron szerintem már teljesen jó. (Illetve még azt is hozzátenném hogy ha elosztod kettővel a képfrissítésedet akkor még azon az fps számon sincs screen tear, tehát 60-nál 30, 120-nál 60, 144-nél 72, stb.)

    Szerencsére erre azért van már egy elegánsabb megoldás, a freesync (amd) és a gsync (nvidia). Ezek a technológiák egy adott határon belül teljesen eltüntetik a képtörést. A gsync talán valamivel egységesebb ilyen szempontból, ott általában 30fps-től a monitor max képfrissítéséig terjed a határ, a freesync változó.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés