Hirdetés

Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    Hello!

    Tudtam én, hogy fogok találni MoM topicot errefelé :K
    úgy jó évente előveszem, leporolom és egy darabig nem tudom letenni, rendesen el van találva a dolog, legjobb TBS imho, de legalábbis legjobb fantasy TBS :R két hete megint rátaláltam egy cdmen, hopp fel is került hddre.

    Idén volt viszont először, hogy elővadásztam a manuált is hozzá valahonnan, és átfutottam (gyenge 150 oldal + 45 oldal spellbook :D ), hát megmagyarázott pár dolgot régebbről :U

    Lighning lövő hősök pl azért lőnek nagyobbat ugyanakkora ranged attack mellett, mert a lightning mindenképp armor piercing, úgyhogy csak a fele pajzs számít.

    Az a hátránya annak, hogy nagy szüneteket tartok benne, hogy ilyenkor csak normálon kezdek neki, aztán csak lassan emelkedik a fokozat. Így viszont ráér az ember kipróbálni pár kombót.. előző hétvégén megnéztem, hogy mi történik powerful magic mellett, node masteryvel és nature masteryvel, kék-zöld könyvek mellett. Frenetikus hatás, a játék korai szakaszában legalábbis mókás: az ember lenyom két harci macit egy zöld nodeban, a fantomharcost nem dispeli a node a node mastery miatt, így könnyen megy még nagyon korán, spirit be, a node körül hat csillag, powerful magic miatt x1.5, node mastery x2, nature mastery még x2, összesen 36 power jön be körönként, ami az elején kényelmes :) persze a végjátékban sem rossz a húszcsillagos tükörerdőkből érkező 20x2(Myrran)x1.5(powerful)x2(nodemst)x2(natmst)=240 power/turn, és ehhez csak pár great wyrmet kell szétkapni (mondjuk kellett hozzá mitrilpala, de volt belőlük, mint a szemétből. Hagytam tovább húzódni a játékot, mert körönként a 2 pont mínusz simán visszajött népszaporulatból.)

    mondom, jó játék ez. Persze bizonyos kombók ütősebbek, mint a többi, de szerintem benne van a játék szépségében, hogy a csomóféle indulás legnagyobb része azért mind játszható valahogy. (még gnollokkal indulva is.)

    Az az egy bosszant, hogy ha az ember olyan könyvet talál, amit nem szeretne, azt nem lehet visszautasítani (load/save nem játszik, nem szeretem, jön a Sors és kész, fogadd el ;)). Legutóbb is, a tizenegy könyvem mellé még akartam egy zöldet, hogy legyen kasztolási kedvezmény és jöjjön már be végre a crack's call vagy a call lightning, mert mindkettő kimaradt, erre kapok két feketét, amilyenem nem is volt, csak mert benéztem egy romba. Húztam a szám pöppet :)

    -- AG

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    válasz Egon #181 üzenetére

    Az már nekem is szemet szúrt.. egyetlen settlert megtámadok, lép egyet, aztán elfut? :F

    Ismerek legalább egy olyan játékot, amelyikben a végén a pontszám függ attól, hogy hányszor mentettél közben. Az nem is hülyeség :K a másik, kicsit durvább, amikor csak Save&Exit van (simán exit meg nincs), ez azért a MoMba erős lenne és nem is igazi mentés.

    Vámpír: rég nem tettem be fekete könyvet (maradjon Balzac a vörös és feketénél), de a Wraith az életlop (tehát akkor create undead is), repül, nemanyagi, fegyverimmunis, akkor elég jó közelítése a vámpírnak, nem? :) persze nem tud Doom Batté változni vagy mondjuk Bad/Good Moon event alatt teleportálni :D , de azért vámpír a lelkem?

    hm, lehet legközelebb feketével indulok és megnézem :D

    Ha már kívánságlista, én AI moddingot szeretnék :U kéne egy script nyelv, amiben az AI viselkedést fel lehetne paraméterezni úgy rendesen. Néha kicsit bosszant, amikor van városfal, és a "butagép" nem jön ki mögüle (ha ez nem lenne, sokkal nehezebb lenne bevenni a városokat egy csomó esetben), még akkor se, ha vannak - teszem azt - wolf riderjei vagy nyolcan, nekem meg kábé négy sámánom, akiknek elfogyott a lőszerük és csak körbecsekkeljük az 50 kört..

    (büszke vagyok: párom a figyelő tekintetem és combat-tippjeim mellett, de amúgy teljesen saját döntésű hadvezér módjára gyíkemberekkel normálon közepes mennyiségű szárazfölddel kék(3)-fehér(6) könyvekkel + channelerrel négy ellenfelet leverve csinált 1650 pontyot :K a végén mondjuk a Terv az volt, hogy az utolsóként talpon maradt Arielt (10 life könyv+charizma) banish, de valahogy Destroy lett és game over, vissza meg ugye nem töltünk :U mondjuk az Ariel-féle Invulnerable* Berserkerek, amiket Warshipekkel droppolt a világon több szigetünkre is, többször, na azok kemények voltak)

    Erre még nem sikerült rájönnöm: annyi a szabály csak, hogy ha kiütsz valakit, akkor ha tud az aktív készletéből készíteni 1000 manát, akkor banish, egyébként destroy? vagy hogy van ez?

    *meg holyarmor, holyweapon, heroism, planeshift(?! ez minek), endurance, true sight, volt azokon minden..

    -- AG

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    válasz HaaS #184 üzenetére

    Hopp, igaz, tényleg Planar Travel :)

    "lifestealing, tehát akkor create undead": manuál szerint:
    - create undead tulajdonság: ha valakinek az életének minimum a felét egy Create Undead-es egység sebzi le a combatban, akkor visszajön undeadként (manpage 81)
    - lifestealing attack: lopja az életet támadás mellett; ha pedig valakinek az életének minimum a felét lelopták és úgy halt meg, akkor visszajön undeadként (manpage 82-83)

    Erre gondoltam, bár nem voltam valami pontos :)
    Még sose mértem ki egyébként, hogy valamikor leloptam-e az ellenfél életének a felét (meg hát fekete könyvvel pláne ritkán játszok, inkább zöld&kék), nincs is igazából ötletem, hogy lehetne -- stealból gyógyulok valamennyit, de közben sebződök, ha támadnak és csak a két hatás "eredőjét" látom a támadás végén; v1.2 óta pedig a lifestealing nem a normál attack helyett van, hanem mellette, úgyhogy sebződésből sem tudom kiszámolni.. talán ha az ellenfél attackját mondjuk Weaknessel nulláznám, akkor menne...

    Ariel mezei berserkerekkel jött, azokra megy a Heroism csont nélkül :)

    -- AG

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    Íme egy történelemkönyv, hosszú post lesz, bocs :U

    Gondoltuk, kipróbáljuk a Hard fokozatot és a fekete könyveket, egyikhez se volt szerencsém már évek óta :)

    Indulás: Hard fokozat, négy ellenfél, medium (?) szárazföld, powerful magic.
    Arckép Rjak, öt halál, két sorcery, egy nature, alchemy, infernal power, halflingok.

    Mivel infernal power miatt vidámabb a nép, meg a halfling amúgy is békés jószág, az adót felvettük másfél pénz, 30% unrestre. Lázadót nem is láttunk végig, lehetett volna nagyobbra is, de nekem spec jobban tetszik, ha egyáltalán nincs rebel.

    Az eleje elég nyögvenyelősen indult, miután kiderült, hogy neutral gyíkarcokkal vagyunk körbevéve, akiknél komoly mennyiségű Javelineers volt halmozva. Közben találkoztunk Kalival, aki a nagy átfedés ellenére nem csereberélt, hanem inkább hadat üzent, kb 1410 körül le is kellett nyomni. Addigra meglett pár értelmes varázslat, a Life Drain és a Black Prayer minden csatában jól jött. Ami viszont nem jött be: a Lycanthropy meg a Wraith Form. Előbbi mire meglett, addigra már voltak mitril parittyások. A wraithformot meg csak egyszer használtuk, jóval később, orkokkal támadtunk elfeket, gondoltam a longbowmenek ellen jó lesz a wraithformos wywern, hát nem :)

    Addigra Oberic-kel is megvolt a kontakt, egymást nem is látták, így voltunk hárman a kontinensen, Kalit főleg ezért vertük le gyorsan, a kényszer ugye. Na a zöld mágussal hosszan állóháború ment, a határvárosainak a megtámadására lassan jött össze olyan erő, amivel támadtunk volna, közben mindig jött és morzsolgatott. Aztán fordult a kocka, amikor már elég jó ütemben készültek a mitril parittyásaink és az óriásteknősök melléjük, betörtünk végre az egyik városába. Na ott kezdődtek a problémák, amikor a slingers alapú haderővel láttunk Oberic részéről egy-két magiciant sasszézni, mondom ez nem lesz jó így :) Addigra sajnos elvesztettük Rakírt is, Obericnek egy szerencsés Crack's Callja elvitte, ez van.
    A fordulópontot két city spell hozta el, a Dark Rituals minden városban körönként 10-15 manát hozott be, a Wall of Darkness miatt meg barátaink nem tudtak belőni, jöttek a védelmis slingersekhez gyalog a papok ;)
    Azért Obericet vagy háromszor elűztük, mielőtt végleg kivégeztük volna, így megkaptuk a romokból a Change Terraint, a Webet és a Crack's Callt is, helyreállt a lelkibéke :D

    Közben Jafar barátunk is jött erősen valami lebegő hőssel, meg egy rakat sprite felderítővel, de aztán kiderült, hogy kapott egy szigetet, varázstorony nélkül, amin mind a hét városa halfling volt. Szóval nem nagyon látogatott meg minket, összesen háromféle egysége volt, de az tömegesen a nagy halfing városok miatt: sprite, halfling shaman és slingers. Persze mindenki elite és lucky. Na ez elég keserves volt, nem tudok igazán jó kombót ezek ellen, a szerencsepróbát szinte mindig megdobják, resist az egekben és lőnek.
    Úgyhogy végül készítettünk egy rakat paladint, akik kaptak Guardian Windet, azokkal bevettük Jafar tornyát (kb háromszor), kaptunk Flightot, jó volt. Onnan már nem volt gond, hogy volt egy városunk a szigetén, az összes város kapott Wall of Darknesst, amit csak bevettünk, így a közelharci egységek hiánya miatt nem foglalt vissza semmit. Aztán a szummonolt Mystic X pár cuccal a nyakában is berepült, szintén mindenféle rátéttel, azt is kitakarítottuk végül.

    Arcanus térkép:

    Még a Jafar fejezet vége előtt Sss'ra is beköszönt az egyik cölöpön, megnéztem az adatlapját, nem tetszett.. life könyvek, warlord, ajjajj.. gyorsan bedaráltuk az összes cölöpöt és raktunk rájuk mágusos-slingerses-paladinos csoportokat sokat.

    Itt előjött egy bug: cölöp védésekor nem mindig véd az összes védő, pedig nem volt Planar Seal se, semmi. Ja igen, ezért nem mentünk át Myrrorra már korábban, Sss'ra barátunk ugyanis gyakorlatilag folyamatos Planar Seal alatt tartotta a két világot.
    De aztán eltűnt a Planar Seal (magától vagy Jafar csinálta, nem tudni), gyorsan kapva az alkalmon átszivárogtunk úgy húsz paladinnal, meg átvontattunk három félszerzet szekeret is (Planar Seal alatt azért az Earth Lore még megy, ment persze az Awareness is), meg ami még jól jött, a Detect Magic és a Spell Blast :). Sss'ra párszor elkezdte kasztolni a Crusadet, nekünk meg nem hiányoztak az ultra elit war trollok (főleg az volt neki), azt folyton kilőttük. Szerencsére már Oberic elverése idejében leálltunk a kutatással és úgy állítottuk be a power elosztást, hogy a mana kb nullszaldós legyen, a többi mind skillre, úgyhogy skillből jobbak voltunk, mint a sárkány, ezért ment a Spell Blast mindig. A másik hasznosság a Drain Power: 50 manáért 50-150 manával megrövidíteni a sárkányt jó, csak legyen az enyém több.

    Wraith sajnos nem volt, azt a varázst nem kaptuk meg, csak a vége felé tudtunk Death Knightot idézni, meg Sky Draket (ezt kaptuk egy kék nodeban, amit négy kék sárkány meg pár dzsinn védett), de nem nagyon használtuk ki őket.

    Végül Sss'rat véletlenül vertük le, csak banish volt a szándék, volt még hat városa és egy node-ja is, a Spell of Mastery már rég megvolt, 15 kör lett volna a kasztolás, ha belekezdünk, de így csatában nyertünk. Mondjuk kb körönként képeztük ki Arcanuson kb két paladint, egy mágust és egy slingerst, csupa mitrillt, így minden második körben (hála az Enchant Roadnak az egész Arcanus síkon) egy komplett nyolcas bandát küldtünk át, Myrroron meg képződtek a Warlockok és a War Trollok, a Drain Power / Drain Mana segítségével meg kb nullán tartottuk a manáját, szóval addigra már nem sok esélye volt a lelkemnek, nem baj. Jó trükk: láthatatlan egységgel támadunk egy várost, nem csinálunk semmit ötven harci körig, az jó. Főleg ha az elején kasztolunk egy Drain Manát, ami az ellenséges varázshasználóktól körönként 5 manát leszív, beleértve az ellenséges varázslót is :D így egy "csatában" 20 manáért (talán) 250 manával rövidítjük meg Sss'ra készleteit :)

    Myrror térkép:

    4538 pont, 1441 szeptemberében.
    Önarckép:

    A Hard és a Normal közt némi tényleges nehezedést vélek felfedezni :K

    -- AG

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    válasz HaaS #194 üzenetére

    "Do you want to play MoM in Hungarian? Well, u r one of my best m8s, really. What u need is: 1. learn Hungarian, 2. persuade gandrus to finish his work, and... that's all! U r my guest for a beer:)! "
    :D ez tetszik :D

    ja még előzőhöz: a Load varázslatot nem használtam, csak Save(crash ellen)+Quit+Continue volt. Természetesen.

    [ Szerkesztve ]

    -- AG

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    válasz HaaS #197 üzenetére

    Pff, jó kérdés, megpróbáltam megbecsülni én is.. tippre 15-18 játékóra lehetett, leosztva nagyjából három hétre, bár nem vettük elő mindennap. Lehet, hogy több volt.. :)

    -- AG

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    válasz HaaS #201 üzenetére

    sör, hmm, sör, sör, sör.. a szó csengése tetszik és valahonnan mintha ismerős is lenne, de honnan is?... :)

    Nem játszottam korábban Hardot, és elég nagy a szorzója a Normalhoz képest, úgyhogy itt ez a négyezerpárszáz pont az eddigi maximumérték, de lesz ez jobb is :D
    majd a következő szusszanási szünetben. (bár, a korábbi játékban is egy-egy nap volt, hogy csak egy-másfél órán keresztül folytattuk a két-három nappal korábban abbafejezett hadjáratot, de elkezdeni nem fogunk még egyet, amíg nincs egyben legalább négy-öt szabad óránk. De a következő két hétvége nem ilyen :((( )

    (már megint elkapott a szokásos kósza gondolat, miszerint meg kéne írni egy MoM klónt. de kinek van erre ideje?... :( majd kiheverem, mint mindig)

    [ Szerkesztve ]

    -- AG

  • Agyaggalamb

    csendes tag

    Hehh :)
    Mondjuk a magyarítás projekt elég gányolós lehet, nem irigykedem. Belenéztem az exébe hogy mit merre meddig, hát a szövegek darabokban vannak benne a program egyik részén, amit amikor kiír, akkor egy másik részén fixen rögzíti, hogy mit milyen sorrendben hozzon le egy szövegdobozba. Plusz, konkrétan be van égetve a kódba, hogy melyik szövegrész hanyadik byteon kezdődik.

    Emiatt
    - tartani kell a szövegdarabok sorrendjét és
    - a fordítás darabonként max olyan hosszú lehet, mint eredetileg.

    Ami miatt a fordítások biztosan kényszeredettek.. ahhoz, hogy a fenti két feltételt ne kelljen tartani, ahhoz meg kéne keresni a kódban az összes szöveghivatkozást, ami egy ilyen kereskedelmi terméknél kvázi lehetetlen anélkül, hogy az egész terméket vissza ne fejtse az ember. Ez meg nem egy emberév lenne :N
    (bár meglenne az a határozott előnye, hogy az ismert bugok egy részét utána ki is javíthatná, aki visszafejti a kódot. Persze ez illegális :U és fájdalmasan hosszú :((( ..)

    A MomIME-t igazság szerint egyszer ki akartam próbálni, de a linuxom alatt nem sikerült elindítanom, feladtam. Jó az?

    -- AG

Új hozzászólás Aktív témák