-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-v-
addikt
válasz MasterMark #184299 üzenetére
Akkor ne tankoljak olyat
-
EQMontoya
veterán
válasz ngaba #184303 üzenetére
Nem is kell.
Tájékoztatjuk, hogy a 2020. november 4. napján életbe lépett veszélyhelyzet idején az okmányokra, továbbá az ügyintézésre vonatkozó egyes szabályok megállapításáról szóló 500/2020. (XI. 13.) Korm. rendelet alapján a veszélyhelyzet ideje alatt a magyar hatóság által kiállított, Magyarország területén hatályos, lejáró hivatalos okmányok – ideértve különösen a forgalmi engedélybe bejegyzett műszaki érvényességi idejét – a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig érvényesek.
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a jogszabály alapján tájékoztatásunk a 2020. november 4-étől lejáró érvényességű okmányokra vonatkozik.Same rules apply!
-
rbalint88
addikt
válasz ngaba #184303 üzenetére
Ha nem egy lyukas, fustokado kotla, akkor atmegy siman*. Ha ezek fennallnak, akkor vigyel kis extra vajat...
Felhivod a legkozelebbi magan vizsgaallomast, egyeztetsz idopontot es kesz. Felesegem Priusat mult heten muszakiztattam, kb fel ora alatt megvolt. Mondjuk nincs rozsda meg semmi.*kiveve, ha tboldi vagy, akkor vigyel latex buslakodot, hogy alkalomhoz illoen oltozz a szopatashoz
-
veterán
válasz ngaba #184303 üzenetére
szerintem ezzel nem lesz gond, vidd el valami jobb szervizbe, ahol ajanlanak fertotlenitest is, ha ez megnyugtat.
Nekem is lesz egy szerviz korom, erdekes dolgot kezdett muvelni a kocsi. olyan 1800-1900-as fordulat felett raz, remeg, de csak 4-5. sebessegi fokozatban, igy varoson kivul mar hasznalhatatlan :/ gondolom kuplung (legalabbis remelem, hogy nem feltengely), ezt megertem ha cseres 206k km utan, de persze pont az unnepeknel jon elo. Ennek ellenere eg hetre sikerult szerviz idopontot kapnom
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MasterMark #184299 üzenetére
Akkor jó, hogy puruttyát tankolok és nem MM100-at.
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
1 tank jobban adalékolt naftától nem lesz jobb a fogyasztás, az inkább placebo akik ilyet mondanak/írnak.
Jobb fogyasztása és teljesítménye (a kokszos, ellustult motorhoz képest)úgy lesz a prémium naftákkal, hogy kevésbé lesz dzsuvás tőle a motor hosszútávon.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz stickermajom #184315 üzenetére
Az olajcserét lenyomtuk otthon a garázsban. Egyedül az olajleeresztő volt rátépve de más komplikáció nem lépett fel szerencsére.
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
1 mérés nem mérés, de 329 tankolásból már lehet ezt azt nézni .
Nálam a fő referencia az osztrák út, hogy előtte utána mennyit változik a fogyasztás, és az adalékolt benzines használat után mindig kisebb volt a különbség, azaz valóban kevésbé volt lerakódva.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
veterán
Sommás véleményem, hogy a táltos leginkább a kúttársaságok fegyvere a csodavárók lehúzására.
20 éve nem létezett, ellenben autók már akkor is voltak.Ugyanakkor kiadtam a Zoli bácsinak, hogy a fűnyíróba és a láncfűrészbe MOL 100-ast vegyen, nehogy nekem szétessen tavaszig az E10 a gépek karburátorában.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #184320 üzenetére
Jó de 20 éve még kicsit mások voltak a motorok. Pl nem volt általános a direkt befecsi. Egy korszerű motorba megérheti a prémium (bár a 150k km-enkénti diózás olcsóbb szvsz mint a prémium nyál felára). De egy olyan öreg szögegyszerűbe min pl az enyém tök felesleges sztem. EGR-t meg úgy sem árt időnként kipucolni vagy legalább kikormolni rendszeresen. Amúgy nekem most így áll a fajtánkénti fogyi (persze E10-ből még elég kevés adatom van de viszonyításnak megteszi):
E10 8.21 l/100km 3.221 km and 265 l
SuperPlus gasoline 8.35 l/100km 8.254 km and 690 l
Super gasoline 8.44 l/100km 20.016 km and 1.689 l[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
Nálam:
Fuelsort:
E10 6.03 l/100km 12.725 km and 768 l
Premium Gasoline 100 6.14 l/100km 7.172 km and 440 l
Super gasoline 6.09 l/100km 11.185 km and 681 l
Ami azt is magában foglalja, hogy a hosszabb utakra tolom főként a jobban adalékoltat, így magasabb a statban vele a fogyasztás (azonos körülmények között se többet, se kevesebbet nem eszik belőle).[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
brumi1024
veterán
válasz focvis #184320 üzenetére
20 eve jo volt 1024x768-as CRT monitor, nem is ertem miert nem azt hasznal mindenki. A viccet felreteve 20 eve nem volt elerheto "barki" szamara 200+ loeros literteljesitmeny sem.
Eltekintve a motor elettartamara vonatkozo hatasoktol (ha van, ennek igazan nem neztem utana) nyilvan nem mindenhol szamit, de van ahol erezheto teljesitmeny kulonbseg van. Mindenbe IS nem feltetlen azt tankolnek, de ahol erezheto a kulonbseg (Mini pl ercesen jar a 95-tel) oda nekem megeri azt az evi 85k-t az Auchan 98 felara.
[ Szerkesztve ]
-
Sanyaaa26
senior tag
Sziasztok!
Tanácsokra lenne szükségem, sajnos olyan helyzetbe kerültem hogy kint kell tárolni télre az autómat. Jó öreg Daihatsu terios 21 éves, kb heti 1x 2x használat mellett, hallottam mindenfélét ponyvázzam ne ponyvázzam, jelenleg leterítettem egy ponyvát arra álltam vele hogy a talajról párolgó víz ne csapódjon ki rajta. Heti 1x legalább kikormolom jó 50 kilométert legalább bele teszek. Illetve heti 2x beindítom legalább fél órára had járjon. Kinek mik a tanácsai? Sajnos ezt a telet így kell kihúznia, tető nem lesz a feje felett csak jövőre.
-
macilaci78
nagyúr
B5 Passat Variant AJM (1.9 PD TDI 85 kW)
Az elmúlt 25.740 km tankoltam 1.707,40 l MOL prémiumot, ami 6,63l/100km átlagfogyi
Az azt megelőző 25.788 km-re az előző gazdája 2.144,73 litert tankolt főleg Auchan kúton, ami 8,32l/100km-re jön ki.Volt az előző gazdájánál egy német út, Passauban tankolt, 6,05l/100km átlagfogyival, én a csehországi (4 fő, csomagokkal) és a varsói utam (sok csomaggal)alámentem ennek.
Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
macilaci78
nagyúr
válasz Sanyaaa26 #184331 üzenetére
Mit szeretnél elérni? Az akku ne merüljön le, vagy az üzemanyag ne okozzon gondot? A fél órás járatás álltában sokat nem segít szerintem se. Inkább húzd le az akkusarut, miután bezártad a kocsit. Ki tudod nyitni akku nélkül is, egy 10-es villáskulcsot hagysz az ajtózsebben. Üzemanyagból a jobbikat tankold, ha félős vagy. Adalékban nem bízok, egy ilyen öreg kocsinál fene tudja, milyen szennyeződéseket old bele az üzemanyagba.
A ponyva hasznos, hogy a kocsira hulló komposzt, csapadék nem okoz gondot, a hátránya, hogy a koszos kocsira terítve a port belekarcolhatja a fényezésbe. Én olyan helyre állnék, állok, ami fölött nincs fa, pózna, vezeték. Ja, a koszos ponyvát is meg kell fogni levételkor és valahova rakni is kell, amíg nincs a kocsin.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Sanyaaa26 #184331 üzenetére
Ponyvát ne tegyél rá, egyrészt összekarcolja a fényezést a karosszérián lévő por ahogy mozgatja a szél a ponyvát, másrészt bezárod a párát a "dunna" alá és az szépen rohasztja az egész kocsit ott is ahol nem látod.
Félórát járatni nincs értelme mert állóhelyben a generátor sem tölt rendesen alapjáraton még és nem melegszik fel az olaj sem, így elég gyorsan elsavasodik ami kémiai korróziót eredményez a motorban. Ha időnként megjáratod azzal teszed a legjobbat.#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
válasz Sanyaaa26 #184331 üzenetére
1, sokan vannak még úgy hogy csillaggarázsban van az autó
2, ponyva sajna össze fogja karcolni
3, üresben ne járasd semennyit a motort, semmi értelme, sőt. [link]<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Sanyaaa26
senior tag
Köszönöm mindenkinek!
Mit szeretnék elérni? Minél kevesebb kárt egy ilyen öreg autóban, a mínuszok nem tesznek jót semminek persze a szabad ég alatt ez ellen semmit nem tudok tenni. A csapadék és a rohadás amit ki szeretnék védeni amennyire lehet, 100-as prémium benzint tankolok bele alapból mert soha nem lehet tudni.
Az udvarban van lopástól nem kell félni, zárni nem kell
[ Szerkesztve ]
-
macilaci78
nagyúr
válasz Sanyaaa26 #184337 üzenetére
Egy ponyvát 4 karó közé kifeszíthetsz fölötte. A mínuszokon a takaróponyva sem segít, attól még hideg van alatta.
Amúgy a csapadék és az UV okozza a legtöbb gondot. A csapadék ha le tud folyni és nem áll meg, az sokat segít. Az UV meg ugye a műanyag és gumi alkatrészeket eszi meg: szigetelőgumik, ablakok körül, antenna talpa, stb.
Én a Passaton nyáron cseréltem ki a gyári antennagumit, már kb 70%-a elkopott. Csoda, hogy nem ázott be korábban. A levélrácsról rendszeresen leszedem a falevelet, időnként a motorteret is kiporszívózom, ahova odaférek. Mondjuk nekem rendszerint fedél alatt áll, havi 2-4 éjszakát tölt a csillagok alatt.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
-
ivana
Ármester
válasz F_Zolee #184326 üzenetére
A lanciaba nem tankolok soha E10-et nagyon hülyén működik tőle. Nehezen indul, nő a fogyasztás és néha bekapcsol a motorhiba visszajelző. Jó mondjuk ebbe elvileg sem kéne. Most megyek kipróbálom az auchan 98-at, kiváncsi vagyok.
(#184336) MC Pite Sima sor 4-es benzint szerintem amúgy sem nagyon kéne 2000 alatt használni. Főleg nem ha ilyen 1.2 vagy 1.4.
[ Szerkesztve ]
-
barnam_
nagyúr
válasz Sanyaaa26 #184337 üzenetére
Ha van lehetőség, én 4 oszlopot tennék le, és fölé ponyvát terítenék, egyfajta "mobilgarázst" létrehozva így. De persze készen is lehet venni ilyeneket.
Önmagában a csapadéktól nem fog rohadni. Télen a só és latyak ami gond, de ha egy helyben áll az autó, ez nem érint. Arra figyelnék mindenképpen, hogy a vízelvezető csatornák ne duguljanak el a fa levelektől, bár lassan ami nem örökzöld, az már kopasz lesz.
-
forceberg
veterán
válasz Sanyaaa26 #184337 üzenetére
Akkor tényleg csak annyi a dolgod, hogy leveszed az aksiról a sarut, hogy a két hét múlva esedékes indításig semmi sem tudja leszívni. Ehhez csak jó aksi, jó önindító és jó generátor kell.
A ponyvával csak óvatosan, ha megáll benne a víz/hó, leszakadhat. Vagy legalább lejtést kell neki csinálni, de akkor is még megállhat a víz az alacsonyabb oldalánál.
[ Szerkesztve ]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
veterán
válasz brumi1024 #184328 üzenetére
100-150 le / liter 20 éve is simán volt. (Természetesen 95-ös puruttyát tankoltam a 100 le/literesbe 17 évvel ezelőtt, akkor létezett már a 95-ös Vpower. Bezzeg a kispókba ólmozott 98-at, mert abba meg az volt a gyári előírás.)
Itt adom írásba, hogy senkit nem fogok megmosolyogni azért, ha a 200+ lóerős literteljesítményű autójába #csaka100-ast tankolja.
(Vélhetően a gyári előírás 98 oktán.) -
MC Pite
veterán
Srácok, lehet én értem rosszul; de nem konzerválni kell tavaszig a Daihatsut, csak nem garázsban lesz, heti 1×-2× használni fogja.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
Új hozzászólás Aktív témák
- VPN topic
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Yettel topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Facebook és Messenger
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Politika
- További aktív témák...
- 3D nyomtatott versenypályák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer