-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oly
senior tag
-
válasz forceberg #82181 üzenetére
Nos, az ember nem gondolná, de néha gyak. kérdéseken is lehet tanulni:
Kartergáz minden motoron keletkezik, egy tök új, tökéletes állapotú motoron IS. Az égéstérből valamennyi égéstermék átjut a dugattyúgyűrűk mellett, be a forgattyús térbe. Ha nem vezetik el, elkezd nőni a nyomás a forgattyús házban, és előbb-utóbb a szimmeringek mellett nyomja ki az olajat. Szabályozott kartergáz-visszavezetéssel elérhető a forgattyúsházban kívánatos -10...+10 mbar-os nyomás. Olaj azért van a kartergázban, mert az egész forgattyús tér tele van olajköddel (spriccel ki a csapágyak szélein, a forgattyústengely picit bele-belever az olajba, a dugattyút alulról olajsugárral hűtik, stb.), és ezt viszi magával a kartergáz.
Bizonyos mértékben a motor kopását is jelzi, de amíg nincs jelentős olajfogyasztás addig nem gond szvsz.
Más:
Ezt jól megkaptaBár Mágus múltkor azt írta ebben is kell láncot cserélni X km után, akkor most szarjapán vagy nem?
[ Szerkesztve ]
-
-
-
nagyúr
válasz forceberg #116688 üzenetére
Ez így nehéz lenne. Nem, a fő megoldás SZVSZ: Rendes forgalmi vizsga, nem átengedni minden szerencsétlent csak mert kiskutyaszemeket mereszt a bácsira vagy mert csúsztatja a 20ezrest az ülésen. Pár évente felülvizsgálat x éves kor után, szigorúan, nem úgy, hogy urambátyám körzetiorvos haver és megadja a félvak félhülye józsinéninek mert köll a farhát az ósanból... komolyabb rendőri fellépés a szabályszegőkkel szemben, azaz több rendőr az utakra autóval, akik a szabálysértőkre utaznak. Én bekameráznék sok kereszteződést is, és menne a csekk áthajtáskor, mese nincs. Megtanulnánk egy év alatt mi a móres, de lehet örülnék is neki.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
ΞΔGLΞ
nagyúr
válasz forceberg #117919 üzenetére
Ne is mond, nincs 1 hete, hogy egy ilyen smartphone zombie-nak üvöltöttem (volna) le a fejét, hogy csipkedje már magát és most nagyon szelíden fogalmaztam, mert jóval cifrább volt, de mivel füles is volt rajta a kb 18 év körüli hülyegyereken, és nyilván bömbölt a zene közben még csak felém sem nézett, csak a buzifonnyját taperolta, szerintem emlékből lépett fel a járdára a zebráról, ahol egy járókás néni is előbb átért volna!
Vagy már az is csoda, hogy egyáltalán zebrán ment át?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz forceberg #118716 üzenetére
"A turbós benzinesek valós hozományára lennék még kíváncsi..."
Mire gondolsz itt? Az előző generációs (Golf 6 / Octavia 2 facelift) 122 lovas 1.4 TSI piszok jól fogyaszt olyan 160-ig; az újabbak talán még annál is jobban, a 150 lovas verzió röpíti az Octavia 3-at.
@EQM: saját tapasztalat szerint a CR dízel 3000 rpm-ig fogyaszt parádésan; a Vectra esetében ez volt a 170 kmh.
@Tsebacsi: mennyit forog a Fóka pályán?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz forceberg #118725 üzenetére
Kb.
Egy 1.4 turbó dinamikára megfelel kb. egy klasszikus 1.8-2.0 szívónak, de alacsony fordulaton annál erősebbnek érződik az alul megjelenő nyomaték miatt.
Volt 2 db 122 lovas 1.4 TSI-m, sajnos a Spritmonitoron akkor még nem vezettem a fogyasztását. Az átlagom 7-7,5 volt Golfban, ennél fél literrel kevesebbet kért városon kívül az Octavia, a jobb légellenállásnak köszönhetően. A Golf 6 országúton 100-110 5-5,5 liter, szabályos közeli autópálya 6,5, autópálya 150-160-ig ~7,5. Bp. 8-ból megállítható óvatosan, sok dugóval 10. (200-nál viszont 20 liter, mert ahhoz padlózni kell és olyankor a turbóbenzines nem kérdez, csak tolja bele a benzint, a vége ~205 kmh, Octinak ~215.)
-
válasz forceberg #119550 üzenetére
ha oldalról jött akkor is, amúgy bazi nagy így a holttér
gzbotii: jártam már így én is, az eddigi legnagyobb kihívások :[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
válasz forceberg #125262 üzenetére
A látszat emberek használt prémiummal járnak
Az elektromos helyett mi lesz azt nem tudom, mert azt már most tudni, hogy zsákutca, legalábbis a lítiumos[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Qru
MODERÁTOR
válasz forceberg #139469 üzenetére
Ez a Passatban marha hülyén van megoldva, mert pont a térdemnél van a tempomat karja, amit ha magamfelé húzok akkor felgyorsít a korábban rögzített értékre. Na most elég volt egyszer felhúznom a lábam, hogy pont a karnak ütközött a térdem. Nem volt olyan vicces mikor a városban a dsg-s 170 ló és a 350 Nm nekiiramodott az előtte a pályán beállított 150-es tempót elérni...
#nincsbennetarcsi
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #140127 üzenetére
Mivel nincs kitéve szembejövőnek van elsőbbsége tábla az utcára így marad az, hogy aki már bent van az útszűkületben ráadásul a negyedénél, azt elengedjük és nem pofátlankodunk be elé, főleg nem erőszakoljuk vissza az út elejére. És még emelkedő is volt, őneki csak félre kellett volna állnia aztán továbbgurulni, nekem viszont újra meg kellett indulnom. Vannak a Kresznek íratlan szabályai, de egy bunkónak ezt hiába magyaráznád.
Ez egy sima egyenes útszűkület, a házak bástyái olyan közel vannak ezen a részen, hogy két autó nem fér el egymás mellett. Előtte és utána már elfér, ez egy 200m-es szakasz, semmi extra. Én már bent voltam, ő csak utána ért oda. Csak egy tipikus bunkó
fasz, mint a többi, ő menni akar akkor letarol mindent. Erősebb kutya baszik elv. Hát akkor basszál. Elengedtem inkább.
Ezek egy génből vannak, mint az a pickupos is akire rászóltam hónapokkal ezelőtt, hogy ugyanmár ne harmadikba bőgetve hatvannal menjen el a házam előtt a jobbkezes utcánál mert valakit fel fog lökni és az én kapumba száll bele pont. De akkor a kapuval verem agyon. Ugyanúgy hatvannal megy el a jobbkezes utcánál. Negyvenes tábla van. Nem tudsz vele mit csinálni, ezek Neander-völgyiek.[ Szerkesztve ]
-
freeknight
őstag
válasz forceberg #173577 üzenetére
Meg tud állni a benzines/dízeles is bármikor, abban nincsen hiba
Tényleg, több, mint száz éves, elvileg kiforrott technikák, aztán napi szinten lehet olvasni, hogy akár garanciás autók is napi szinten döglenek el, gyulladnak ki.
Szerintem még az se probléma, hogy nem írja ki pontosan, mi történt, miért állt le. Egy belsőégésű motorvezérlő se fogja neked részletezni mi a kínja, kidobja a csekkendzsint aztán találgathatsz.
Az már másik kérdés, hogy a tc esetében a szerviz se tudta megmondani, mi baja volt, na ez már nagyobb baj. De szerintem ez csak nálunk balkánisztánban van így, valószínű, hogy eggyel nyugatabbra felkészültebb márkaszervizek vannak.[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz forceberg #173937 üzenetére
Engem az zavar mèg, hogy egyik nem kèpes valami számlàt adni legalább, ahogy írtam èn nèha annak is örülök, ha legalább munkalapot adnak, amit el tudok tenni ès így felírkálás nèlkül tudom, hogy mit mikor cserèltek. Ilyen lehúzó árakkal vicc, hogy rendes számlát sem adnak. Kedvencem volt mikor 1 ezressel többet adtam, nem tudott visszaadni a heves zsebben turkálás után, aztán arc rebbenès nèlkül nyúlta le a visszajárót is.
[ Szerkesztve ]
-
,
addikt
válasz forceberg #173937 üzenetére
Nem értem a kérdésed, pont azt írtam, hogy a vitt alkatrészre nem vállalhat garanciát, de az elvégzett munkájára igen. Magyarán ha odaviszed mondjuk hűtőt cseréltetni, akkor ne úgy adja már vissza, hogy folyik az autóból a víz, mert a hőgombát nem húzta meg rendesen, vagy épp nem csavarta rá rendesen a kiegyenlítő tartály fedelét, stb. Esetleg ha odamész olajcsere miatt, ne öntsön már az előírt 4 liter olaj helyett 5 litert a motorba csak azért, mert annyi volt a flakonban. Esetleg ne legyen levegős a fékrendszer egy fékfolyadékcserét követően, stb. (Lehet, hogy ezek amatőr dolgoknak tűnnek, de ezeket simán elkövetik, sőt, ennél sokkal cifrább dolgokat is, akár márkaszervizekben is.)
-
Qru
MODERÁTOR
-
ngaba
aktív tag
válasz forceberg #183748 üzenetére
A csalódízel vw-ket sem kellene hagyni... Én megcsináltattam, akkor is, ha nekem anyagilag nem buli. (Bár más oka is volt: Rakjanak rá gyári szoftvert, a szerelőm szerint bütykölt volt rajta. De nem esett ki csontváz azóta a szekrényből.) Előtte olyan szaga volt, mint amikor műanyagot égetnek, most már nem.
Szerk.: Nem értem, hogy ez hogy nem bukott ki előbb... Elmegy egy VAG dízel, és orral megmondom, hogy csal-e...
[ Szerkesztve ]
-
ngaba
aktív tag
válasz forceberg #184076 üzenetére
Én sem annyira értem.
De mentségére szóljon, hogy a legtöbben nem erre a drágulásra tippeltek volna, pláne a 4-5 milliós kategóriában.
Ha egy valóban húzós válság beüt, akkor páran átülnek olcsóbb autóba, és inkább az olcsóbb autók ára megy fel, az új(abb) autókat meg nem tudják eladni.
A 2008-as válságnál a kereskedők örültek, ha valaki vett autót, és ilyen 1 milliós kedvezményt adtak a Fiat Bravoból is, bár nem tudom, hogy mennyi volt abból a "valós" kedvezmény (a nagybátyám vette eredetileg azt is)....
[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz forceberg #186424 üzenetére
Kösd vissza. Pont, hogy a több gázolaj, a terhelés, meg a villanyfűtés miatt melegszik be előbb.
De igazából tök mindegy, mert mindenki kidobálja az autóit 4x előbb, minthogy a hideg vagy a koksz miatt vállalhatatlanul tönkremenjen.
Túlápoljátok őket. A kipunak kell tisztának lennie mindig, mert az látszik, a szívósorkoksz meg a hordós henger meg nem látszik. -
Reggie0
félisten
válasz forceberg #186431 üzenetére
Ha 10 masodperc alatt gyorsitasz 50-re, akkor az 16kW nagyjabol, a kozegellenallas es surlodas nelkul.
Mondjuk ez autofuggo is, az enyem eszre sem vesz 3kW-ot
Viszont amig nem melegszik be a motor tobbet fog fogyasztani es jobban is kopik. Szerintem olcsobb az uzemanyagot pazarolni, mert abbol konnyen kapsz a kuton, mig a motort nem csereled ki olyan konnyen es mosolyogva.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- PlayStation 5
- Melyik tápegységet vegyem?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Milyen videókártyát?
- Energiaital topic
- AMD Radeon™ RX 470 / 480 és RX 570 / 580 / 590
- Synology NAS
- További aktív témák...