-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Acheron
őstag
válasz szőröscica #93002 üzenetére
Szerintem kisza25 Saint tegnapi cseréjéről írt De gondolom Saint is megosztja ezeket (többen is meghallgatnánk)
[ Szerkesztve ]
-
hülyegyerek
addikt
-
őstag
válasz szőröscica #93004 üzenetére
Én akkor már inkább a Kia Niro PHEV-et venném ugyan ezzel a hajtáslánccal, viszont a sima hibrid és a plug-in közötti árkülönbségből - 360 forintos benzinár mellett - éppen 120.000 kilométert lehet megtenni.
Szóval szép és jó ez a zöld rendszám, de új autóként nem sok embernek éri meg."Less but better" - Dieter Rams
-
Remekelek28
őstag
Üdv. Ha vettem egy kocsit,melyen az előző tulaj megcsináltatta az eredetvizsgát és most eladom,akkor az a papir még érvényes számomra? Ugy tudom 2 hónapig érvényes az eredetvizsga. Csak kérdés ez névre szól e.
-
Magnum_
nagyúr
válasz szőröscica #93002 üzenetére
igen, vettem egy tiptop amperat (bár tegnap volt kis idegeskedés, de végülis 10perc alatt meg lett oldva, ilyen trafós kínai xenon volt becigánykodva, az ki lett tépve és vissza lett állítva gyárira a világítás). A kocsi úgye tök néma, diszkrét villanyos hangja van elindulásnál (van külön duda a gyalogosk részére). Városban tök halk, autópályás menetzajt még nem tudok mondani. A felszereltség eléggé jó, a navit még nem próbáltam, de aszonták, nincs térkép rá, a telefonomat felismerte rögtön a blutyuk, telefonálni tudok, nem tudom, mi az a carplay, nagyot lép, de az zabálja is az akksit, napokon belül kellene intéznem egy olajcserét, aztán fékfolyadék és hűtővíz folyadék cserét. + feleség miatt durván fűtünk (a fűtés is zabálja az áramot - 3db amperás ismerős szerint ez normális), ez így kb 40km-t jelent egy töltéssel (nekem elég lenne egy light-os ülésfűtés is)
ami érdekes, hogy alacsony sebességnél jobban kell taposnom a féket, nagy sebességnél viszont durván harap.
tetszik, hogy L-módban a váltó (tartalék) erős motorfék van, D-módban meg hagy vitorlázni (ami ma reggel jó volt, lefele a hegyről, 0km fogyasztással, aztán árpád-hídon már elrúgtam neki, mert élvezetesen lép).
téli gumi van rajta, szerintem cserés, nyári gumit kell majd vennem, elég hülye méret van rajta. és persze alapos takarítás. fényezés nagyon jó (1cm-s leütést találtam a küszöb sarkán lent, akarok ma kikevertetni 1dl festéket) és gyönyörű ez a gyöngyház fehér a szememnek, belül szép, DE nagyon koszos. Új szőnyegeket már rendeltem. Terveim szerint szombat hajnalban nekiállok és délutánra 97%-os lesz. Ma megyek a Sonax mintaboltba vásárolgatni.
egyelőre ennyi, majd írom, ha tapasztalok újatI humbly and respectfully decline™
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Jaffa75 #92999 üzenetére
Akkor tarcsiban van, majd ha már megmelegedtél akkor mehet fel hahu-ra. A száraz dsg miatt jobb is, hogy kiszállsz belőle időben.
mod:
Saint: "(nekem elég lenne egy light-os ülésfűtés is)" Én is így nyomom, reggel nuku fűtés csak az ülésfűtés megy. Bőven elég és legalább hamarabb bemelegszik a verda.
Reggel a befagyott ajtóval kicsit küzdöttem meg a tükröt nem tudta kihajtani az elektronika mert az is be volt fagyva...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Magnum_ #93013 üzenetére
Így-így.
mod:
kisza25: Bocs kimaradtál.
Igen ez csak egy sima FL, így marad a régi PQ26 padlólemez. 2020-ban jön a valóban új (ami már az új padlólemezre épül). Már nem foglalkoznak vele, ezt jól mutatja, hogy csak egyféle 3 hengeres motorral vehető meg (turbóval és részecskeszűrővel vagy anélkül 4 teljesítményszinttel).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
#nincsbennetarcsi
-
AMD Power
titán
Sziasztok!
Korrekt Car szervizrol mi a velemeny, tapasztalat?
-
Qru
MODERÁTOR
válasz szőröscica #93017 üzenetére
Azt nem tudja. De amúgy jó kis verda az Ampera. Egyben már ültem (éppen hibakódot töröltem belőle).
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz Magnum_ #93009 üzenetére
Na Gratula! Akkor nem csak a szája járt kendnek a "vilannykell"-el, hanem ment is a ténykedés a háttérben. Vajon vili titokban jelenleg is építi a BMW-jét?
Legyen má tali, annyi új vas lett itt hirtelen, Qru-t ideje szégyenbe hozni, hogy még mindig ugyan az az autója van, mint 2 éve
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
-
Magnum_
nagyúr
válasz Tsebacsi #93020 üzenetére
én egyébként tényleg komolyan gondolom az energiahatákonyságot, jelenleg led izzókon, A+-os termékeken és amperán kívül többet nem tehetek, de örülnék, ha napelem lenne a házam tetején, de nincs házam és nem klisés bullshit ez a részemről.
közben megjött az árajánlat olajcserére, rögtön (tegnapi összeveszés ) kaptam kedvezményt, összevetettem az árakat kaufferrel (cikkszámmal kértem ), teljesen vállalható, csak a légszűrő árát sokallom, de kauffernél 1db-ot látok csak, így 7k diffiért nem @aszakszom, mert gyárira adott a szakszerviz ajánlatot).
igykeszem jövő héten megoldanifocvis, jövő héten ugorjunk össze.
úgyis van valami szervezés
215/55R17, de magamat ismerve 18" lesz idővel.Peter.70, persze, rugalmas vagyok, egyeztessünk privátban!
joamilestoné: ok, thx
[ Szerkesztve ]
I humbly and respectfully decline™
-
válasz szőröscica #93004 üzenetére
Opelből elég volt nekem az A vectra
Nem vonzanak az elektromos autók, ezzel megint csak valaki jól jár, de a környezetszenyezés nem csökken miatta, csak a szenyezés helyét tolja el.
Adott esetben többet szennyez globálisan, mint egy diesel.
MÁS: van valakinek tapasztalata a fiat tipoval?
Elég bevezetőárasnak tűnik, mint anno a kia ceed 2,79M-ért(2011)
Az is olcsó volt és mindenki le akart beszélni róla (2011) aztán meg semmi baj nem volt vele.
Az 5 ajtóst csak most fedeztem fel, 3,5M az ami kia ceedből 4,2M
Teszteket néztem ott dicsérték, de mostanában nem láttam olyan tesztet ahol szidnának egy autót...Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
-
BigBlackDog
veterán
"Ha az akksi kifújt akkor az 1,4-es 86 lóval és 126 Nm-el teker vagy az csak tölti az akksit és ugyanúgy megvan a 150 ló és a 370 Nm?"
Na igen, ez engem is érdekelne. Egyértelműen nem írnak erről sehol sem. De én kicsit furcsának találnám, hogy a 86 lovas benzinmotor tudna annyi "áramot" termelni, hogy a villanymotor 150 lovas legyen (veszteségekről nem is beszélve).
(#93028) EQMontoya: Neked már régóta van normális vasad, felmentést kapsz!
[ Szerkesztve ]
-
EQMontoya
veterán
válasz focvis #93029 üzenetére
Már egyik sem young. (Mind 30+)
De van ilyen tervem valamelyik talira.
BBD: a fizikát nem lehet megb...ni, szerintem úgy működik, hogy bizonyos akkutöltöttség alatt lekorlátozza a teljesítményt annyira, hogy ne tudjon gyorsabban merülni, mint ahogy a benzines tölti.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
válasz BigBlackDog #93030 üzenetére
"A Power gomb megnyomására csak „lemerített” akkumulátor mellett indul el az 1,4 literes, változó szelepvezérlésű, 86 lóerős benzinmotor. Hajtani azonban akkor sem az hajt. Az Ampera alapvetően villanyautó, kerekeit 150 lóerős, 370 Newtonméter nyomatékú villanymotor forgatja. Ameddig van töltés az akkumulátorokban, a benzinmotor áll. Pontosabban ameddig Normál üzemmódban autózunk. Lehetőség van ugyanis az akkutöltés megőrzésére, olyankor a benzinmotor forog, egy generátort hajt, ami árammal látja el a bolygóművön keresztül hajtó villanymotort. A bolygóműre pedig azért van szükség, mert a hajtásba – például Sport vagy Hegyi üzemmódban, illetve autópályán – a benzinmotor közvetlenül is besegíthet."
Elvileg te is be tudod azt állítani, hogy mondjuk pályázol és Bp a cél, pályán nem használja az aksikat, viszont városba érve meg csak aksiról mész, mert így többet tudsz spórolni, mintha autópályán lemeríted, aztán városban benzinessel araszolsz.
Visszatölteni fékezéssel is tudsz, meg a benzinmotor is tud visszatölteni, ez mindig attól is függ, hogy milyen módba rakod az autót, milyen stílusban vezetsz...[ Szerkesztve ]
Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
-
Magnum_
nagyúr
-
válasz Magnum_ #93034 üzenetére
"A hosszú élettartamú akkumulátoregység tartós és nagy
teljesítményű. Középen a padló alatt helyezkedik el, így alacsony
súlypontot és tágas csomagteret biztosít a járműnek. A hőmérsékletre
érzékeny rendszerektől eltérően az Ampera akkumulátorának hatékony hűtő- és fűtőrendszere megbirkózik a szélsőségesen hideg és meleg időjárással is. A hosszú akkumulátorélettartam
érdekében soha nem üzemel teljesen feltöltve vagylemerülve,
megbízhatóságának köszönhetően 160 000 km-es vagy nyolcéves garancia érvényes rá2.
Az akkumulátorszintet az Ampera regeneratív fékrendszere által visszanyert energia
is növeli. Az autó fékezése vagy lassulása közben az előre haladó
mozgás energiáját az Ampera elektromossággá alakítja át és
az akkumulátorban tárolja.
"Eladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
-
Qru
MODERÁTOR
válasz kisza25 #93027 üzenetére
"de a környezetszenyezés nem csökken miatta"
Ez nem igaz, noha a villanyautós ellenzők elég sokat emlegetett érve. Egyrészt a "zöldáram" nem szennyező forrásból van ugye, másrészt ha foszilis tüzelőanyagból is nyerik hozzá a villanyt az iparilag kibocsátott füst sokkal kevésbé szennyez. Pl személyautókon van füstgáz mosó? Mert sztem k.-ra nincs...
Tipo: Haveroméknál Tipok a céges autók. A benzines sokat eszik más hiba (még) nincs de elég friss beszerzés, ugye...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
Na, meg egy villanyautó a befektetett energia 80-90%-át hasznosítani (vagyis mozgássá alakítani) tudja. Egy hagyományos autó esetén ez átlagosan csak 20-30% körül van.
Szívesen kipróbálnék egy elektromos autót, de amíg még lehet, szeretném kiélvezni a kőolajat.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboldi #93039 üzenetére
A 20-30% az max egy feltöltött motornál valósul meg, egy sima szívó az 20% alatt van hatásfok szempontjából.
mod:
Kisza: Értem én, hogy gőzgép de mi hajtja?
Ha pályán megyek akkor benzinmotorral megyek 86 lóval ha odalépek akkor belép az akksi és lesz 150 ló ezek szerint.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz tboldi #93039 üzenetére
Próbára ott a MOL Limo Bp-n.
Ampera nekem nemgyerebe. Egyrészt fosnék használtan venni, a sok lehetséges nyűgje miatt, másrészt ez a ~40km hatótáv lófütty, nekem arra nem lenne elég, hogy az agglomerációból bejárjak dolgozni + vissza. Forma is érdekes, de ez is egyéni preferencia kérdése. Az i3 is groteszk. Leaf, Prius szintén érdekes. Tesla tetszik, de elérhetetlen árkategória. Golf GTE formára szép, de VW sose kéne. Nálam egyelőre elektromos/hybrid autó még sokáig nem fog képbe kerülni.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #93043 üzenetére
Az neki kiesik mert a nyugati végeken portyázik.
mod:
Nem kell félni tőle. Akksi cellánként cserélhető a jó power management miatt nagyon tartós, nem kell aggódni. Pár apró típushiba van de semmi vészes. Én simán beleugranék pedig én még egy mezei turbóbenyóstól is foschtam és szívóbengát vettem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
A zöld áram az nem, de a jelenlegi összesnek kb 5% az
Pl. Németben meg atomenergia ellen lobbizók miatt fosszilissal állítják elő az áramot.
Az elektromos autók előállítása sokkal szenyezőbb, meg a ~10 évente kukázott aksik. Az üzemeltetése persze zöldebb.
De pl. Ampera vegyes üzemben 4litert kajol, csak városozva feltölve ~2 litert. Teljesen elektromos autóktól meg messze vagyunk hogy mindenre elég legyen.
Jelenlegi Magyarországi autópark 0,5% valamilyen elektromos hajtású. ~1,5% az új értékesített, ~65% benzines, ~30% diesel a többi gázos is.
Amúgy a gázt megnézed azt sem sikerült elterjeszteni, pedig olcsóbban jársz és tiszta üzeműEladó: Xiaomi Redmi Note 10S 6/128Gb, független, DualSim, NFC, 33W töltő 39900Ft
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Nők, nőügyek (18+)
- Túra és kirándulás topic
- Milyen okostelefont vegyek?
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- OLED TV topic
- Sorozatok
- Feltámad a Hellgate sorozat
- Hosszabb bemutatót kapott a Flintlock: The Siege of Dawn
- További aktív témák...