-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Nem szoktam én ölni, ez így szar ahogy van.
Az új gyertyákkal amúgy egész csendes. Fogyi 8,9-9,1 között, olajat majd pénteken nézek.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
MC Pite
veterán
Nekem 50 alatt szigorúan csak harmadik a pugban. Kár hogy szűkebb a használható fordulatszámtartomány (5000 helyett csak 4000), cserébe 6-800rpmre autózok a nyomatékmaximumtól lakotton belül, kívül meg majdnem a 2750es csúcson (azaz a rugalmassága legalább jó, és ezzel a hanggal sajnos még nekem is viszket a talpam, a váltó is határozottan megy be, futómű ugyan nem feszes, de meglepő kanyarsebességre képes ha kapaszkodok a kis kormányba a tűrhetően tartó üléseben). Jobban élvezem mint az S5öt (jó, az nem saját volt, steril, nehéz, erős, 21es cipőkkel; és még nyitott szelepekkel is csak visszafogott hanggal)
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
-
ngaba
aktív tag
Ha itt bárkit érdekelne a jelszavakon túl a károsanyagkibocsátás / globális felmelegedés, akkor a tömegközlekedést kellene olcsóbbá tenni (vagy az egyénit drágává )+ városokban a trolikat nyomatni. (És úgy általában az energiaigényt csökkenteni, ami népszerűtlen.)
Bár a covid miatt ez most nem annyira aktuális...
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz ngaba #183358 üzenetére
Még olcsóbbá kéne tenni a hybrid autózást/autókat, sokkal több elérhető árú plug-in is kellene, nagy elektromos hatótávval, stb.
Dízeleket csak feltételekkel lehessen venni (pl. aki nagy távokat megy igazoltan), stb.
Lehetne itt szabályozni, csak fene nagy a szabaccság, mindenki azt csinál, amit akar...Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
ngaba
aktív tag
válasz Tsebacsi #183362 üzenetére
A dízel takarékosabb, mint a benzin, "csak" rákkeltőbb. Városon kívül globális felmelegedés szempontjából meg a benzint kellene korlátozni... Az akksi ismereteim nem egy környezetbarát dolog, pláne ha mindenki alá fél tonnást akarunk rakni (bár nem követem, hogy hová fejlődött a technológia). A hibrid meg... Városban nyersz valamit a fogyasztáson, ahol trolizhatnál is. A tömegközlekedés támogatása össztársadalmi szinten olcsóbb lenne, mint irdatlan pénzeket rakni a sokak szerint zsákutca villanyautós projektbe (írtam már, hogy szvsz előbb lesz troliautó, vagy viszonylag tisztán égő és előállítható műbenzin, mint eltejedt Tesla. És most jósolok: szvsz a Tesla akkorát fog bukni a tőzsdén, hogy bekerül a történelemkönyvekbe - a pénzügyi hozzáértők is ezt mondják -, majd 20 év múlva visszatérünk rá).
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz ngaba #183365 üzenetére
Erre a bukásra kíváncsi lennék, hogy mire alapozzák, tényleg, viccen kívül!
Jelen esetben vagy valami ordenáré szoftverhiba kéne, ami mondjuk 1 nap alatt random 50 embert megöl, vagy pedig az akkutechnológia hibája, amit most használnak. Esetleg tökömtudja, az összes kobaltbánya (vagy lítium)??? felrobbantása...
Jönni fognak szuperebb, környezetbarátabb akkutechnológiák, és mindenki át fog térni elektromosra. Inkább a kérdés az lesz, hogy szolgáljuk ki a megnövekedő elektromos áram igényt! Hoppá => Fúziós erőmű. Itt van a küszöbön (10-20 év és megvan!!!)
Van még kérdés? Persze ehhez az is kell, hogy 20-50 éven belül ne pusztítsuk ki magunkat egy atomháborúval/szupervírussal/aszteriodával/idegen civilizáció támadásávalMinél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
ngaba
aktív tag
válasz Tsebacsi #183367 üzenetére
Már most felfoghatatlanul túl van árazva (P/E arány és hasonló mérőszámok szerint), ebben a posztban van egy összehasonlítás a VW-vel (+ más érvek is): [link]
Érdemi profitot nem termel, az a hit hajtja, hogy majd egyszer ez lesz a jövő (és manapság irracionális dolgok történnek a tőzsdén, csődbe vett cégeket is vesznek az emberek, átment egyfajta szerencsejátékba a "tőzsdézés", de ez nem mindig lesz így). Csak az a bökkenő, hogy a Tesla semmi olyat nem tud, amit mások nem fognak tudni megcsinálni, ha tényleg ez lesz a jövő. Persze itt minden csak szvsz...[ Szerkesztve ]
-
Szada85
aktív tag
válasz ngaba #183370 üzenetére
Szerintem azért nem egyértelmü ez, mivel pont most került be az SP500-as kategóriába, illetve sokak szerint a nagy tech cégek mellett az is beleesek a "Too big to fail" kategóriába, ami ha borul, akkor az komoly hatással lehet a gazdaság egészére is. Plusz mivel "amcsi cég", ezért gondolom a mindig aktuális kormányzatnak is fontos lesz/lehet életben tartani minden áron.
Mindazonáltal elég sok konkurencia éledezik (a NIO már Németországban is lassan kapható, az Xpeng, Li Auto is bontogatja a szárnyait, a Fiskert is feltámasztják, stb), a dizájnokat szokni kell, de talán a Nio EC6 még a legfogyaszthatóbb.
Más kérdés, hogy a Nio modelljei is 50-60 ezer €-s árakon jönnek a piacra, ergo ezek is inkább rétegmodellek lesznek, nem tömegautók.
-
válasz BigBlackDog #183321 üzenetére
Az alap baja, egy hűtőcső, amibe a turbó felöl túl meleg víz érkezik vissza és hamar elöregszik és megreped és ez kombinálva a vízszint jelző hiányával
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
ngaba
aktív tag
válasz Szada85 #183374 üzenetére
Egy másik ajánlott poszt ugyaninnen: [link]
Nem azt mondom, hogy be fog csődölni, csak tippem szerint a helyére kerülnek a dolgok. Valószínűleg az USA támogatni fogja, de a többi tradicionális autógyártónak is lesz egy-két szava hozzá + az EU-nak, Kínának. Itt nem olyan könnyű kvázi monopolhelyzetet csinálni, mint az informatikában (Microsoft, Google).[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Évek óta így járok műszakira, igazoltattak vagy tízszer felkapcsolt lámpával, nem szóltak érte sose*, de mindig normálisan beállított minőségi leddel világítottam csak.
Egyébként van 12Wattos 4300Kelvines, arról a kutya nem mondja meg higy led, pl ilyen van a ködlámpámban (refibe meg a kb 5700as tesója). Ez kicsit erősebb az izzónál, kicsit szélesebben világít, olcsó is, de nem tökéletes/fér be mindenbe.
[link]*: Egyszer azért állítottak meg igazoktatásnál, higy megkérdezze a rendőr ez milyen fényforrás, mert látja hogy ez nem mindenhova is szórja a fényt hanem ahiva kell, és a Zafirájába is keresne valami ilyet.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz Tsebacsi #183367 üzenetére
Tesla is worth $206 billion. Toyota is worth $203 billion.
But in 2019, Toyota sold just under 11 million vehicles, while Tesla sold ... less than 300,000.
Ez volt nyáron.
Ősszel:Ezért fog k..a nagyot zakózni a Tesla, mikor kipukkad a lufi, szvsz. A valóságban századát kellene érje mint a Toyota.
Plusz nincs haszon, plusz szereztek előnyt elekteromos kütyügyártásban, de a rendes autrgyártástól odébb vannak, 2-3 éven belül a nagyobb márkák a nyakukra lépnek rendes, jó minőségű autókkal, érdemi szervizhálózattal, normális világítással, futóművel/kerékkel, magasabb igényre szabott belsővel, stb. Inkább amcsi belpiacos termék a Tesla mint globál értékelhető valami, az iphonehoz hasonlóan a hype menti meg a savazástól. Nem (pontosabban kevés dologban) rossz de rengeteg dologban nem is jó.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz ngaba #183370 üzenetére
Csak az a bökkenő, hogy a Tesla semmi olyat nem tud, amit mások nem fognak tudni megcsinálni, ha tényleg ez lesz a jövő.
Ezt ugye te sem gondolod komolyan. Mert tényleg semmi olyat nem tud, leszámítva pl. azt, hogy saját akku újrahasznosító üzeme van - jelenleg az akkuk ~98%-át újra tudják hasznosítani -, a világon egyedül saját magának gyártja az akkujait - hamarosan kobalt nélkül - az ő gyártási költségük töredékéért (nem kell szárítani az akkut a gyártás során) stb. Az elektromos hajtáslánc terén is kb. 5-10 év előnye van a többiekhez képest. És akkor az önvezetésre és az egymástól tanuló autókról még nem is beszéltünk - minden Tesla folyamatosan önvezet még akkor is, ha ember vezeti, ha olyan helyzetbe kerül, amit máshogy oldott volna meg, akkor azt feltölti a központi adattárba, azt elemzik, ha jobb a manőver, akkor minden Tesla megtanulja azt, stb. A hagyományos autógyártók fényévekre vannak ettől és attól is, hogy megértsék, hogy működhez a Tesla szervizelési modellje. Mert a belsőégésű motoros szerviz árak nem tarthatónak sokáig... Amiben le van maradva az a klasszikus autógyártási rutin, ehhez kell nekik még idő, hogy beérjen, de ennyi.
Tsebacsi: Teslát már akkor temették, amikor még a modell S csak a tervezőasztalon volt. Aztán ahhoz képest teljesen jól van. Minden évben bedobja egy két elemző ezt 15 perc hírnévért.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MC Pite #183380 üzenetére
Akku nélkül elég nehéz elektromos autókat gyártani.
de a rendes autrgyártástól odébb vannak, 2-3 éven belül a nagyobb márkák a nyakukra lépnek rendes, jó minőségű autókkal, érdemi szervizhálózattal, normális világítással, futóművel/kerékkel, magasabb igényre szabott belsővel
Ja, ID3 is mekkora népautó lett, letarolta a piacot, ahogy a Merci EQC is, a BMW-t már meg sem merem említeni.[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz MC Pite #183380 üzenetére
Itt ahogy látom a "befektetők" vitték fel az árat, viszont ha rendesen beindul a gyártási szám (már ha be tud), akkor ez akár évi 1-2 millió is lehet, ami meg azért nem rossz, nem tudom pl. a mazda mennyit ad el évente, de kb. oda kerülhet.
Plusz durván nagy mennyiségű önvezető anyaguk van már így is, az autók folyamat logolnak a szervereknek is. Véleményes, hogy bétatesztpályának használják a világot, de hát a nagy cégek már csak ilyenek
Ha kipukkadni is látszana a lufi, meg merem kockáztatni hogy valamelyik nagy csoport megveszi őket, már csak a háttéranyagok miatt is... (GM-re tippelek elsőnek).
Norvégiát lenne érdemes megnézni meg a skandináv államokat, ott azért durva mennyiséget adtak el belőlük, ha ott életképes a dolog, máshol is az lehet szvsz (szerviz, minőség, stb tekintetében).
#183381CactuS: Nagy +1 Cactus! De azért az i3 elég forradalmi lett, mégha ronda is
Az id3-at nem említem, én nem is értem, ha elémteszik azt és egy teslát sajnos egyértelműen a teslát vinném.[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
MC Pite
veterán
Tehát szerintetek most a Tesla mint cég többet ér mint a VW és Toyota konszernek? Hogy ez nem egy optimista várakozás csak?
Én nem látok 1 évnél több előnyt z elektromos hajtásláncban, hol van azaz 5-10?
Önvezetésben van 2-3 év előnye, az tény.
De rengeteg cég megy csődbe még attól higy marha jó termékeket csinált, ha anyagilag nem jöttek ki elég jól (ledöbbentem pl a Kiddy gyerekülésnél is, nem volt olyan ülésük, ami ne ér volna el jó helyezést és ne lett volna tök ügyes, plusz árban is jó volt; mégis bedőltek - de pár havonta találkozok itt ott hasonlóval, kb mintha a Mazda csődbemenne).<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MC Pite #183385 üzenetére
Önvezetésnél olvass utána, hogy hogyan működik a Tesla rendszere és megérted, hogy nő rohamosan az előnye a többiekkel szemben.
A többire pedig ajánlom Sandy Munro videóit a Teslával kapcsolatban, illetve van még pár, ahol szétborítják az utolsó csavarig az autókat.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
válasz MC Pite #183385 üzenetére
A tőzsde mindig a jövőt árazza, nem a jelent.
Most a Toyota többszörösét éri a Tesla-nak, ezt senki nem vitatja.
De a jövőben más lesz.
Az, hogy tized vagy húszad annyi alkatrészből épül fel a Tesla, mint más autó, ezt a mai autógyártok 20 éve megcsinálhatták volna. Nem csinálták meg, így most lemaradtak a Tesla mögött legalább 10 évvel. Ezt nehéz lesz behozni.
Tesla jövőre minden egyes autón 3-5× annyi nyereséget realizál, mint más autógyártó. Ezt árazta be a tőzsde."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
EQMontoya
veterán
-
molnarpeter
nagyúr
válasz oliwire #183330 üzenetére
Hálózati motor melegítő cuccok egész olcsón vannak, én keresnék egy szakit aki ilyeneket gyárt, hátha tudnak megfelelő cső átmérőre kínálni valamit (MTZ motormelegítővel foglalkozó helyet szoktak árulni Ducato és társaira valót is, az már hasonló kategória). Szépen elhelyezve ugyanazt tudja, ha nem többet, mint egy márkás, csak töredék áron
-
molnarpeter
nagyúr
válasz focvis #183329 üzenetére
A zörgés megszüntetésre feliratkozom - Fiat majrévas ajtó fölött nem csillapított, és csak felcsapódik.
Golfban is zörög az egyik övcsat, de ott a borítást egyszer eltörte valaki, és végül grizlisandor jóvoltából sikerült javítani. Így legalább nem csúnya, csak picit tud mozogni a műanyag a csaton, s lőn hang
-
oliwire
őstag
válasz molnarpeter #183394 üzenetére
De igaz ezekhez kell a 220V?
-
Doki16
addikt
válasz oliwire #183396 üzenetére
Igen de jó hatásfokkal üzemelnek. És ha van 230 ahol parkolsz akkor jobban megéri mint rengeteg pénzért egy webasto. Tök jó, hogy benne van a kocsimban, de ha utólag kellene beletenni 500k körül lenne a művelet. Egy cekász a motorba meg lényegesen olcsóbb tétel.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.