-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Dluinet #151399 üzenetére
Ok, csak ott egy autónak nem kellett 30-40 perc, hogy megtankolják, meg egy oszlopon van kettő autó a töltési sebesség is csökken
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
-
-
MasterMark
titán
válasz Dluinet #152033 üzenetére
A megfordulás nem külön irány, az balra ugyanúgy.
Különben nem kéne telizöldhöz a megfordulni tilos tábla. Illetve a balra fordulni tilos tábla nem tiltaná egyben a megfordulást is.
(Tudom-tudom az egész külön irány abból van, hogy a jogértelmezésben a rendőri karjelzésnél nincs felsorolva, bla-bla. Ott sem egyértelmű...)
Egyébként utánanéztem nemzetközileg is, vannak helyek ahol kifejezetten tiltják bizonyos helyeken (pl. városban kereszteződésben sehol nem lehet), de ez konkrétan le van írva. Irányadólag mindenhol lehet ahol nem tilos.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
nagyúr
válasz Dluinet #152163 üzenetére
Mikor hogy.
Reggel befele a Goldman György térnél, a Petőfi híd alatt volt olyan, aki az alsó rakpartra vezető sávból záróvonalon át akart besorolni a Műegyetem rakpart felé. Aztán a Döbrentei térnél, a Rudas fürdő előtt az Erzsébet hídra vezető BUSZ sávból a záróvonalon át sorolt volna be egy ilyen mutogatós delikvens (a Taxisok menetrend szerint eljátsszák ezt...).
Hazafelé a BAH csomópontnál a Budaörsi út felé a szokásos esti szituáció, végighúznak a belső sávban, majd a lámpa előtt, ki a záróvonalnál, ki az előtt a szaggatott vonalnál indexel jobbra, hogy akkor most Ő a Budaörsi útra menne rá...Ezek ilyen hétköznapi, mindennapi esetek, amivel találkozom...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
dethroner
veterán
válasz Dluinet #152422 üzenetére
Értem. De a korábbi cikkek azzal riogattak, hogy a megnövekedett alkoholtartalom majd feloldhatja az évek során lerakódott szennyeződéseket az üzemanyagrendszerben és ez fog dugulásokat okozni, meg hogy a rendszer egyes tagjai megnyúlnak és elveszítik tömítőképességüket, más esetekben megkeményednek, rideggé válnak és eltörnek.
Most aztán legyen okos az ember. Egyrészt jó mert tisztítja a rendszert, de ez dugulást okozhat. Egyesek szerint korrodálja a fémet, míg mások szerint a több alkohol miatt kevésbé korrodál. Hú, ahány cikk, annyi féle jóslások.A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
addikt
válasz Dluinet #152535 üzenetére
Ezt meg tudom erősíteni, hogy nem kímélik. Így, hogy már 4 hónapja itt élek. Tényleg nem érdekli őket annyira az autójuk. Háromszor annyit keresnek, mint a magyar, de nem vesznek háromszor drágább autót, ugyanolyat vesznek, csak nekik az nem több éves megtakarításuk, hanem néhány hónap. Ha totálkár, vagy elromlik, zsebből vesz egy másikat. Nem törődik vele, nem foglalkoztatja annyira a dolog.
[ Szerkesztve ]
-
-
nagyúr
válasz Dluinet #153072 üzenetére
De mindenkinek a mondandójában lehet találni gondolatébresztőket. Még akkor is, ha nem ért egyet az ember az egész műsorral.
Jellemzően nem találkoztam még tényleg globális hatásvizsgálattal, szponzormentesen. Hát kb. ennyi.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Dluinet #153147 üzenetére
Prince? De tényleg, Prince? Az a Prince, amit mindenki letagad, ha kérdezik róla és rákeni a másikra, hogy az ő motorjuk igazából? Lekarmolom magam...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#89309696
törölt tag
válasz Dluinet #153159 üzenetére
Mi az a Prince? Mert nekem ez jut eszembe róla, de szerintem nem ez lesz. [link]
Már a nyári Hanula videónál is mondtam, hogy a jövő nem az elektromos autókban lesz, itt van az egész elrontva, hanem abban, hogy az elektromos autót elhelyezik a megfelelő rétegében a benzines, a dízel, a hibrid és a megannyi mellé. És mindegyiket kőkeményen fejleszteni kell ugyanúgy. Jó lesz ez így.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Dluinet #153159 üzenetére
Ja, akkora gyöngyszem ez a motorcsalád, hogyha a BMWt kérdezed, akkor leszegezett fejjel mutogat a PSA-ra, ha a franciákat, akkor meg a németekre.
___
Tegnap hazafelé egy néni kicsit elnézte a behajtót, így sikerült a nagy esőben az árokba csúsznia. Megálltam, elég nagy volt a meglepetés, hogy félreálltam és segíteni akarok, mert már egy ideje ott voltak -. Rajtam kívül mindenki csak próbálta kikerülni a félig az útra belógó autót esetleg még dudált is egy rövidet a zseblámpával köröző emberkének... Pont nem volt nálam kötél (hörcsöggel voltam, de a HSD korszakban kiraktam, mert úgyse vontathattam azzal), így hazaugrottam érte, a szomszéd jó arc volt, jött ő is egyből segíteni. Mire visszaértünk 1 buszos állt meg segíteni. Érted, egy buszos, aki valószínűleg dolgozni ment, mert nem ezzel mész az ALDIba. Szerencsére egész könnyen kijött, bár az orra azért kapott (vizes volt az árok és földes, de arra üld az autó.
Nem értem az embereket, hogy miért néznek át ilyen könnyedén a másikon...
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
thefreeman
aktív tag
-
lacib
tag
válasz Dluinet #153457 üzenetére
Tudom senki nem kérdezett , de szerintem is ezt kellene nem pedig egy szőke, egyedül, marha nagy fekete M osztállyal , telefon kézben és még kanyarodni is kellene.
Nokia1611- Nokia3330- Sie Me45- Sie M65- SE C702- ZTE Blade- ZTE GrandXIn-Huawei G620s-Lumia 735-Xiaomi RN4
-
Gaben92
őstag
válasz Dluinet #153460 üzenetére
A pizzafutár és a taxis azért különálló műfaj.
Az emberek nagy része azért nem vesz elektromost mert nem tudja elvinni messzire. És pont arról beszélek, hogy a kondenzátor a legnagyobb problémára nem megoldás. Városban többszáz km-t egy nap alatt csak a pizzafutár meg a taxis vezet. Előbbinek nem vesznek több milliós technikát, utóbbinak meg még a kondenzátorral megtoldott hatótáv is kevés lenne akár. Miskolcról meg a Balatonra ugyanúgy nem fogsz eljutni vele egy töltéssel.
Autógyár szempontjából felesleges vesződés mert a kb egy megoldott problémára ad egy kis finomítást, a megoldatlanhoz meg nem tesz hozzá semmit.
Én is rohadt szívesen járnék full elektromossal, de ha kiteszem a lábam a városból akkor a legközelebbi hely ahova megyek az Helsinki, ami 376km oda-vissza végig pályán. Ha nem tudom megcsinálni egy töltéssel akkor rohadtul nem fog vigasztalni, hogy míg városban vagyok addig nem hetente hanem kéthetente kell rádugni töltőre a kocsit....
Forradalomról majd akkor lehet beszélni, mikor valaki előáll egy olyan megoldással, hogy az elektromosok télen, fűtéssel el tudnak menni nyugodtan 1000km-t elérhető áron, és 10 perc alatt lehet 800km-t beléjük vágni.
Attól, meg hogy Magyarországon nem használnak az emberek autópályát, máshol igen.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Gaben92
őstag
válasz Dluinet #153464 üzenetére
"Helsinkiben nincs töltő, vagy meg sem állsz, hogy lehetőséged sincs tölteni? De akkor mit csinálsz Helsinkiben, ha nem állsz meg ott?"
Helsinki példa volt, mert az a minimum ahova megyek. De ha jön egy telefon akkor meg indulás Lulea-ba ami 800km. Én speciel kikötőkbe járkálok és nem jellemző, hogy legyen töltő. Egyes embereknek az autó munkaeszköz és nem feltétlenül tud ott megállni ahol van töltő. De ha még töltőn is tudnám hagyni az autót, mindenki díjazná, hogy mikor kimegyek a hajóval 8-16 órán át foglalom feleslegesen.
"Szinte biztos vagyok benne, hogy nem ismered az elektromos autókat, mert akkor nem erőltetnéd az egy töltéssel ennyit meg annyit megyek vonalat."
Hybridem van, nagyritkán járok full elektromossal, viszont hybrid és teljesen elektromos meghajtásokat fejlesztek jégtörőkhöz és egyéb ladikokhoz aminek része az akkumulátor management is. Szóval nem vagyok teljesen hülye hozzá...
"Amit te említesz felhasználási módot, hogy 10 perc tankolás és 800-1000km vezetés, az autósok nagyon kis százaléka alkalmazza."
Amiatt mondtam, hogy akkor lehet majd forradalomról beszélni ha ez lehetséges lesz, mert akkor egy elektromos autó kompromisszumok nélküli alternatíva lesz bárkinek. Engem néha egy Model S sem tudna kiszolgálni hatótáv ügyileg, most meg 1 hónapja nem tankoltam, mert nem kellett mennem semerre. (Emiatt IS tankolok mindig 98 E5-öt.)"Gondolom meglehet csinálni utólagos vagy extra felszereltségként a kondenzátor beillesztését."
Nehogy azt hidd, hogy annyi a dolog, hogy "oda berakjuk azt csókolom". Az egész elektronikát úgy kell kiépíteni, hogy tudja kezelni a rendszert. Egy szuperkondenzátor bele tud küldeni akkora impulzust egy lithium akksiba, hogy egyből villan a "Check hybrid system".A lényeg az, hogy szimplán nem éri meg. Mi is gondolkoztunk rajta hajókhoz mert ott kicsit több problémát okoz a "fékezési energia". Amíg egy autónál szimplán veszteséged van, addig egy hajónál abban a fázisban míg ténylegesen el nem kezd fékezni (míg átfordulnak a propellerek, vagy míg megfordul az áramirány) esetenként 1-2MW "reverse power" van amit az akkuk nem tudnak felvenni és visszamegy a generátorokba ami úgy jelentkezik, hogy a dízelek túlpörögnek aztán leold az automatika és áramszünet van. Iszonyat hasznos lenne ehhez egy szuperkondenzátor, de még nálunk is az jött ki, hogy nem éri meg mert üzemanyagot nem spórolnak vele, egy kis extra hatótávot nyernének de annyival drágább és bonyolultabb vezérlést igényel, hogy egyszerűbb berakni pár extra védelmet.
Tudom, ez hajó, szóval nem releváns de autóknál is hasonló a helyzet. Aki városozik annak tudják biztosítani a hatótávot akkumulátorral, aki meg pályázik leginkább, annak meg nem segít annyit, hogy megérje kifejleszteni. Annyi többletköltsége lenne, hogy nem lenne ember aki megfizetné mert annyit nem ad.
Emiatt mondtam, hogy nem beszélhetünk forradalomról. Ha valaki kifejleszt egy rommá terhelhető akkut ami gyorsabban tudja leadni és felvenni az energiát, az lesz majd forradalom.
Reggie0: Magában abszolút nincs értelme a kondinak, de ahogy írtam az akksit megtámogatni vele nem hülyeség. Pont arra és úgy gondoltam amit te is írtál. Csak szimplán nem éri meg és sokkal bonyolultabb egy ilyen szuperkondenzátor implementációja mint ahogy azt az emberek gondolják.
Lendkerekes KERS azért jóval másabb technológia.If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
válasz Dluinet #153460 üzenetére
Ok nagy városokban jó lehet, de pl. nekem nem sokat termelne vissza, mert már rég leszoktam a fékezésről és annyit nem
megyek autópályán, amíg elérem az autópályát[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
freeknight
őstag
válasz Dluinet #153527 üzenetére
Én is így gondoltam.
Mindenki úgy viselkedik itt, mintha a napi 2x800 km pálya lenne az átlagos Magyarországon.
Pedig ti is hova szoktatok menni legtöbbször kocsival? Munkába (általában városon belül, vagy nagyon max 50 km-re, de ez is nagyon ritka már), hivatalba ügyeket intézni, gyerekért, boltba. És ennyi. Igen, van, akinek szól a főnök és akkor el kell menni 1000 km-re, de azért érezzük, hogy ez a ritkább.
Ha nem így lenne, akkor miért olyan nagy mumus pl a dpf? -
CactuS
Arcképgyáros
válasz Dluinet #154638 üzenetére
Azért Varga Tibor is tud néha hülyeséget mondani - és írni -, ahogy tette már párszor a vezess.hu videókban is. Lényeg, hogy tények azok nincsenek, csak leírja, hogy szerinte ami öreg az előbb vagy utóbb, de úgyis elromlana, akár E5, akár E10 használata mellett. Hát, úgy látszik ez ilyen életbölcsesség nap lesz.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Doki16
addikt
válasz Dluinet #155103 üzenetére
Ez így van sajnos. A környezetemben mindenkinek megcsinálom, hogy tudják használni. Én amint megvettem a Golfot, még a kereskedőnél összepárosítottam a telefonommal.
Bár mondjuk ez elsősorban inkább a Spotify miatt voltA Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
nagyúr
válasz Dluinet #155103 üzenetére
Mekkora összefoglalás!
És sajnos igaz. Már nem csak a BMW-n, és hason kategóriákon nem működik az index... az új gépjárművek egyik legnagyobb szériahibája (Suzusi-tól a Sokdán át a prémium márkákig) az index-nem-működés. Persze pont ezek kiabálnak, mutogatnak a leginkább, amikor "nincs index, nincs kiengedés" elvet alkalmazom... ("nincs kéz, nincs csoki mintájára")[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
-
nagyúr
válasz Dluinet #155215 üzenetére
Volt benne az is (autópályán 524km összesen, de nem minden esetben tempomatos), de jellemzően nem. Inkább országútinak mondanám ("agglomerációs jellegű közlekedés").
@(#155213) [vilike]
Csipszet inkább nem tennék egy már amúgy is vélhetően felhúzott autóra. Félnék tőle...
Szóval akkor már a 4k-s RPM sem lehet akkora szentségtörés?Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
tboldi
nagyúr
-
-
Szoszo94
őstag
válasz Dluinet #155279 üzenetére
Mea cupla, japánok közlekedési kúltúráját nem ismerem, azt gondoltam a kínaiakhoz hasonló így egy kalap alá vettem a keletet
Többiek: rengeteg videót megnéztem és igen, simán akár 5kmph-val képesek a másikba belegurulni...vagy kigurulni a másik elé. Mégcsak hírből sem ismerik a balesetelkerülés fogalmát. 10/9 simán egy fékezéssel, irányváltás nélkül megelőzhető lenne, de ők legjobb esetben is maximum a dudát nyomják
Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi
-
Doki16
addikt
válasz Dluinet #155368 üzenetére
Elolvastam én is ezt a "tesztet" és pár sor után nézem, hogy már vége is. Felgörgetek mondom ez biztos csak bemutató volt, de nem, tesztnek írja.
Amúgy biztos lehetsz benne, hogy tud előfűtést és hűtést. Ez a legnagyobb ütőkártyája az elektromos autóknak. Azt már csak komolyabb teszttel tudnám megmondani, hogy gombnyomásra indítható-e az akkufűtés. De automatán biztosan tud valamit, mert különben nem lenne benne a funkció.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.