-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #140516 üzenetére
Az autó típusengedélyében, csak az legális ami abban benne van. 1996-ban még nem használt senki az autóiparban szériagyártású kocsiknál LED-es fényszórót. Eleve kellene hozzá egy automata szintező ami megint csak nincs a kocsiban, mert azt kvázi a xeonon-os rendszerek hozták magukkal.*
*: Noha vannak automata szintezős halogén izzós autók de azok is csak bőven a 2000-es évek utáni típusokban.
#nincsbennetarcsi
-
-
Zizmand
aktív tag
válasz dethroner #140521 üzenetére
Korábban nekem is világítás problémáim voltak halogén fényszórónál (matt volt a búra, belül piszkos és a foncsor is meg volt égve).
De mivel nekem az autó (2002-es Passat) gyárilag xenonos volt, így a halogén fényszórót vissza cseréltem xenonra és azt újítottam fel kompletten. Szétszedtem, kitakarítottam, újrafoncsoroztam és kipolíroztam.
Én itt foncsoroztattam: [link]Bal a régi halogén, jobb a felújított xenon.
-
-
Zizmand
aktív tag
válasz dethroner #140623 üzenetére
Ha ennyire problémás a szétszedés és nem sokkal drágább az új, én is mindenképpen az új lámpát választanám. A gyári után a Depo a legjobb.
Ez b5.5 Passat halogén fényszóró vetítésikép összehasonlítása.Nekem az új gyári Hella Bi-Xenon pár lett volna 180 ezer! Használtan is 90 lett volna a pár. De a kicserélt halogént is szétszedtem és felújítottam. [kép]
Majd sikerült majdnem annyiért tovább adni a halogént, amennyibe a Xenon kompletten került. Így szerencsére az egész csere nem került nekem 10 forintba.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz dethroner #140879 üzenetére
Ebben a sorrendben, ahogy a kepen is van.
Mondjuk az elso oszlopban a tycnel a legszebb a hatarvonal, de tul kis helyre fokuszalja a fenyt es a ket masik oszlopban az a kozepen felfele kiugro fenycsova nem jo. Alapvetoen ez kellene legyen a legjobb, ha nem ennyire kicsi teruletre esne a hasznos feny. Az utolso oszlopot nezve a hella a legjobb es a valos hasznalati korulmenyekhez az ott vetitett kep fog legjobban hasonlitani. -
Zizmand
aktív tag
válasz dethroner #140879 üzenetére
Egyértelmű, hogy az első a legjobb, a Hella.
2. a Depo, de az meg nem annyival rosszabb, mint amennyivel olcsóbb. (Ha már Passat vetítésikép, 60+ ezer a Hella, míg a Depo 35 ezer.)Hátha segítenek ezek a képek, nekem ilyen lett a Hella:
[kép] [kép] Viszonyítási alapnak lehet, hogy jó.
Persze megint más dolog valóságban látni.[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz dethroner #144958 üzenetére
Elég csálén áll a fényszóród, élég ha csak pár fokot áll felfelé, akkor az 10-20-30 méteren már nagyon sokat jelent.
Az első képre reagálva: a fényerő még tűrhető, de nagyon egy helyre világít, nincs szélesség a vetítésiképnek, ezért nem világítja meg megfelelően az út melletti részt.
Viszonyitás képpen, nekem ilyen volt, amikor szinte semmit nem láttam, kép alapján nálad még egy kicsit talán jobb a helyzet, mint nálam volt: [kép]
Felújítás után pedig ennyivel nagyobb területet világít be, igaz halogén vs. xenon, de a lényeg látszik: [kép]
Már az előző képnél is ott volt a tábla jobb oldalon az út mellett, csak annyira szarul világított, hogy egyáltalán nem látszott.Amúgy teljesen véletlenül méterre pontosan egy helyen készült a két kép, egy év elteltével.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz dethroner #144965 üzenetére
Az összehasonlítást azért raktam be, hogy milyen az amikor látszik az út széle vs amikor nem. Korábban szar halogénem volt, ezt váltottam új xenonra. (bal-jobb)
Ami nálad probléma: a pára és a por bejutott a lámpatest belsejébe és tönkre tette azt (foncsor, búra belülről) és a fenyszóród össze-vissza világt, nincs beállítva rendesen, nem világítja meg megfelelően az utat az autó előtt + azt sem tudni mennyire idős/milyen izzó van az autóban.
Ami megoldja a problémád: új fényszóró + beállítás. Így biztos, hogy látni fogsz, ezen kívül még, ha gondolod be szerezhetsz valamilyen emelt fényerejű izzót is, pl. Osram Night Breaker Laset. Tudom ajánlani, tényleg erősebb mint egy standard halogén.
Azt meg sajnos nem tudom megmondani pontosan mennyi lehet egy tompítottfényszóró látótávolsága, autó és lámpa típusonként eltérő. Nem mindegy, hogy egy F Astra H4-es fényszórójáról vagy egy B8-as Passat féle LED Matrix van szó.
[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz dethroner #145217 üzenetére
Ezekkel a drágabb, nevesebb H4 Ledekkel (Philips, Osram) sajnos nincs tapasztalatom, de nézegettem már ezeket én is korábban. Nem tudom milyen lehet, ki kell próbálni, aztán kiderül milyen, csak nem 2-3 ezer ft és hivatalosan nem is lehetne használni.
Itt van egy vélemény: [link]
"Megdöbbentő fénymennyiség és fényesség, igaz nem olcsó, de hozza azt a színvonalat, amit az ára képvisel! Egyértelműen 5 csillagos termék!" -
Zizmand
aktív tag
-
molnarpeter
nagyúr
válasz dethroner #152410 üzenetére
[link] itt hivatkoztak a tesztre. Konklúzió: "alumíniumházakra, benzinvezetékekre az E5 károsítóbb hatású volt mint az E10, ami a vegyészeket egyáltalán nem lepte meg. Az „Oldimer Markt” az E10 használatát javasolja és azt, hogy ne váltogassák az E5 és az E10 tankolását."
-
-
#89309696
törölt tag
válasz dethroner #152599 üzenetére
A Mol, Shell, OMV 100-as prémium marad csak E5. A prémium 95 és sima 95 E10 lesz. A Lukoilt nem ismerem, de gyanítom hasonló. Az Auchan 98 kérdéses, de mivel Mol 100-as benzin szerintem marad E5.
Egyébként pont tegnap rákerestem egy szállítási pdf-re asszem az OMV-nél és abban az van, hogy 9.3% bioanyagnak kell minimum lennie, amiből maximum 47% lehet ETBE. A Mol is hasonlóakat írt. Tehát elvileg elképzelhető E10 sima 95 benzin amiben 5% etanol lesz és 5% ETBE mellette, de erre kár alapozni mert minden kúton, minden szállításnál, minden héten változhat ez az arány. Mondjuk ez eddig is így volt az E5 korában, ezért tapasztalhatta bárki, hogy egyik kúton máshogy viselkedik a kocsi, mint másikon.
-
válasz dethroner #177458 üzenetére
1. Vótmá.
2. A közlekedés jelenlegi formájában világviszonylatban nem fenntartható hosszú távon (középtávon sem nagyon), a gyártók meg nem fogják levágni az aranytojást tojó tyúkot maguktól, szóval valakinek lépnie kell. Olajiparban már megy a kolosszális pánik, próbálnak a műanyagok felé menekülni, de az is zsákutca. Autógyártóknak van hova menekülni, szóval hajrá!p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
#89309696
törölt tag
válasz dethroner #177458 üzenetére
Nagyon nem kell ráparázni, ha fizikailag képtelenség megalkotni ilyet akkor kitörölheti az összes törvényhozó a papírra vetett szavait, autó meg kell a népnek, tehát lesz is. Izmoznak és ennyi. Próbálják vele kibillenteni a leragadást ami történt pár évvel ezelőtt, de ha nem fog menni, mert képtelenség elkészíteni, akkor marad minden annyiban. Majd kitalálnak mindenféle humbukot időhúzásnak, hogy meg legyen oldva, ahogy most sem egyből lépünk át euro7-re.
Egyébként szerintem a technológia és a motor meglenne ezzel a fogyasztással és kibocsátással, itt inkább a tömeggyártás és az ár a probléma. Eleve a dugattyús motort is azért erőltetik a mai napig, mert azt könnyű, olcsó, egyszerű gyártani milliós tételben. Inkább ez a probléma, mint a 2 literes fogyasztás teljesítése.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz dethroner #227569 üzenetére
Ha nem fekezted el (hirtelen hohatasra hullamosa valhat a tarcsa, vagy ha egy eros fekezes utan tovabb allsz a feken mert ahol a betet hozzaer ott mashogy hul es “pontszeru” hohatas miatt megvetemedik), akkor gyartasi hiba. Olcsobb markakra jellemzo ahol a minosegbiztositas nem a legjobb.
Le kell venni a kereket es meg lehet merni a tarcsat, hogy ut-e vagy sem.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
-
-
-
Doki16
addikt
válasz dethroner #227792 üzenetére
Én ezt használom már évek óta. [kép] Könnyedén leszedte a 210-re húzott csavart is. Azért csak ennyi, mert nem tudok többet beállítani a nyomatékkulccsal [kép]
Ez lidl-s de bármelyik hasonló nyugodtan vehető. Évi pár alkalomra jobban jársz a vezetékessel, mert olcsóbbak és erősebbek is ugyanazon árért.
A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
macilaci78
nagyúr
válasz dethroner #227818 üzenetére
Megveheted rá, egy 120 Nm-re húzott kerékcsavart levenni kevesebb erő is elég, de ha be van rohadva...
De nyomatékkulcs mindenképp ajánlott, azzal le is lehet lazítani, készre lehet húzni.
A 40Nm kisebb csavarokhoz való például faiparban.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!
Új hozzászólás Aktív témák
- Horgász topik
- Május 7-én bulit tart a Huawei
- OLED TV topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Házi hangfal építés
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Elite: Dangerous
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mikrotik routerek
- További aktív témák...