-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Egyáltalán nem értek a dologhoz, de gondolom néhányatok igen.
Kellene vennem nyárigumikat, és ha már lúd, legyen kövér alapon úgy gondoltam, hogy a 165/60 R13 gumik helyett valami 14''-os (esetleg 15''? ezt nem is tudom lehet-e, asszem csak szomszédos méretet lehet...) alufelnit kéne feltenni az autóra. Az esztétikum most részletkérdés, amire kiváncsi lennék, az az, hogy miben számít a nagyobb kerékméret? Úgy értem menettulajdonságok, tapadás, fogyasztás útfekvés? Észrevehető egyááltalána különbség?
Köszi a válaszokat,
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz zoley[HUN] #2541 üzenetére
Megnéztem, nem 165-ös, hanem 175/70 R13-as gumi van rajt eredetileg, utánanéztem, a nagyobb változathoz 185/80 R14-et adnak. Akkor ezek szerint ez lenne az a méret, amire érdemes váltani. Cserébe sportosabb, keményebb lesz az autó és jobban fogja az utat, és kb 1 liter fogyasztástöblettel számolhatok?
Köszi a tanácsokat. Egyéb vélemény?
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Integra #2545 üzenetére
Daewoo Kalos - nem röhög, tudom, hogy ez a lóerők harca topik, de p1-et is tuningolunk, nem igaz?
Szerk: Mit jelent a / utáni szám. Előtte tudom, hogy a szélesség van. Abroncstól számított vastagság? De miben mér? Tudom, lámaság, bocs...
p
[Szerkesztve]I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz zoley[HUN] #2547 üzenetére
Itt csak 13-ast lehet választani az általad leírt menüpontban.
155/80-ast és 175/70-est...
escie:
Azaz 185/80 esetében az oldalfalmagasság 148 mm, 185/60 esetében pedig 111 mm, ha jól értem. Nyilván minél kisebb a per utáni szám R14-nél, annál közelebb vagyok a 175/70R13 értékéhez... Ott 122,5 mm az oldalfalmagasság, meg ugye kisebb a felni...
Kezdem érteni asszem.
p
[Szerkesztve]I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz zoley[HUN] #2550 üzenetére
Semmi gond, köszönöm a segítséget. Mindenképpen szakemberrel csináltatom meg, csak szeretném ha legalább néhány szót értek abból, amit mond. Eddig gumival csak annyit foglalkoztam, hogy ha szóltak, hogy már nagyon kopott, akkor vettem újat... Most meg az új autóra jó lenne valami normális, mert egy négyévszakos meg egy téli garnitúrát kaptam hozzá.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz zoley[HUN] #2554 üzenetére
Köszi, megvan már a helye...
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz burgatshow #4652 üzenetére
Szintén egyhatos, egy kombi Astra. És itt jön a lényeges különbség, ugyanis ez 7,5 liter körül fogyaszt, tehát a kasztni méretéből és légellenállásából adódó difi olyan 25%. És hidd el, a menettulajdonságokban is meglátszik, ami persze mindenféle elektronikával ellensúlyozható, de az ebben a kategóriában ritkán alap. Anno az egyik legkomolyabb ellenérv volt ez a C-Max mellett - pedig szép volt a dögje.
A dízelmotorról pedig sokat beszélgettünk már, a végeleges konklúzió mindig az, hogy csak annak éri meg, aki rengeteg megy az autóval.
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Enyém meg nem. 8 évig volt nálam, újan vettem, 10-15k között voltak benne olajcserék, közte még utántölteni sem kellett sose, soha nem ért el a minimumjelzésig. 16 szelepes Twinport motor volt, már Classic 2-es, gondolom 2006-ra, mire ezeket gyártották, már rendberakták a technológiát.
Szóval biztos voltak ilyen gondok, meg lehetett egy időben szériahiba is, de annyira nagyon azért nem általános a jelenség.
Mi ez a nagy 'milyen olajat'-téma amúgy? Havonta egyszer feljön, és akkor minden autós topik ezzel van tele.
Szerk.: Ja, fogyasztásban meg 8 l /100 km fölött csak tartós 140-160 közötti (óra szerint) autópályázással lehetett menni vele, télen, kizárólag helyi közlekedésben is megállt akörül. Illetve egyszer csináltam vele abszolút csúcsként kerek 10 körüli fogyasztást, akkor költöztünk ki sok cuccal, az autó is meg volt rakva, és valószínűleg kissé túlsúlyos volt az utánfutó is. Mondjuk nem is mentem 110-nél többet azon az úton... Utólag sajnálom, hogy nem írtam a pontos km-állásokat vele a tankolásoknál, csak az utolsó pár hónapban, az a kb féléves átlag 6,9-re jött ki, de szinte csak helyi közlekedés, vagy óra szerint 140 körüli pályatempó volt benne.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz roberto211 #10560 üzenetére
"Nézd meg a BMW -s társadalmat es nézd meg a Lexus tulajokat... Egyből rájössz miert tudnak eladni ennyit. Gangsterekbol,sittesekből,szilikonhölgyekbol, kopasz nepperekbol mindig több lesz mint normális öltönyös businessmanekbol."
Ehhez azért annyit hozzáfűznék, hogy ez szerencsére csak a káeurópai mentalitás, nyugatabbra egy multinál dolgozó középvezetőhöz, vagy ügyfélkapcsolati munbkatárshoz simán hozzádobnak egy 320d-t, szóval németeknél az újabb bömösök jó nagy része még mindig cégautó. A vezetők meg már ugy ötöst kapnak, vagy A6-ot, sőt, ilyet szoktak venni maguknak a jobban menő vállalkozók, orvosok, mérnökök, könyvelők, stb is, általában szintén a cég nevére, aztán lehet vele adóalapot csökkenteni.
Az más kérdés, hogy 3 év alatt beleteszik a 150-200k km-t (plusz onnét nem lehet leköltségelni), és szinte mind megy olcsón a keleti dílereknek, vagy helyben megveszik a káeurópai emigránsok menőzős autóknak, általában itt kezdődik ezen autók számára a vég, ugye mondanom sem kell, hogy mennyit kéne egy ilyen futású prémium autóra költeni, és ebből mennyi történik meg ténylegesen... Viszont elmondhatják, hogy hároméves bmw-vel járnak. Aztán ha pár év alatt torkavéresre hajtották, akkor mehet tényleg keletre a maradék is. Hiszen még mindig csak hatéves, az órában meg hirtelen megint csak 150k km van.
Ugyanez érvényes amúgy az audira is, a mercedesre azért annyira nem, mert az tipikusan nyuggerautó, vagy még keletibb a célközönség (jellemzően törökök). No meg itt súlyosbodik még annyival a helyzet, hogy a városi taxik nagy része még mindig mercedes.
SUV-okra meg aztán hatványozottan igaz mindez, ugyanakkor némi ellentmondásként ezt tehetős 'háziasszonyok' is veszik (vagy kapják) a presztizs mellett a kínált biztonságérzet miatt. És nem feltétlenül pejoratíve mondom, egészen civilizáltan kinéző és viselkedő középkorú és idősebb hölgyeket is látni Q7-tel, vagy ML mercivel. Mondjuk az X5 az tipikusan nem az ő autójuk.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Declare #10580 üzenetére
Ja, nekem is felül kellett volna kerekednem a grafomániámon, asszem...
Amúgy ha már bmw, egy 118i kabrióval azt hiszem, éln is együtt tudnék élni. A 3-as sorozatú e30 óta simán ennek van a legszebb, és legautóbb formája.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz MunezXBK #11053 üzenetére
A köztes időre meg kapsz egy sajtpapírt, amivel nem hagyhatod el az országot (mármint külföldön nem fogadják el érvényes jogosítványnak), erre azért érdemes figyelni. És a köztes idő hivatalosan 30-60 nap...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz MunezXBK #11062 üzenetére
Nem, a még érdvényes jogosítványt is bevonja, amikor igényled az újat. Vagy engem átvágtak a palánkon. Mindegy, megcsináltam a németeknél, ha olcsóbb nem is volt, de orvosi vizsgálat nem kellett, és 2 hét alatt lement az egész, addig pedig használhattam a meglévő jogsimat, amíg el nem készült az új (amiről levélben értesítettek), akkor bementem, és cseréltünk. 2x30 percet vett el a dolog az életemből - meg egy órát a magyar okmányirodában, ahol a korábban említett infókat kaptam.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Declare #11343 üzenetére
Jellemző módon ez megint ízlés-kérdés, semmi más. Nekem kimondottan bejön a VW-k új generációjának szögletessége, szerintem egyik szebb, mint a másik, a másik oldlaon meg ott van a Ford új, elbaszott egyenformaterve, azt sem tudom, hova kapjam a fejem, Fiesta, Focus, Mondeo, egyik ocsmányabb, mint a másik, de még a haszongépjárműveiket is sikerült elcsúfítaniuk, nagy gratula. Asszem megvan a Ford személyében az új Opel-díjas lúzer, különösen a Mondeo körüli hercehurca, meg a modellváltással kapcsolatos nehézségek és késések kapcsán. Persze mindez szigorőan személyes vélemény, semmi bajom azzal, akinek bejön, csak éppen az a gyanúm, hogy egyre kevesebben lesznek ilyenek.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz trassher #11599 üzenetére
"Általában nem azok okoznak balesetet akik tudnak vezetni hanem azok akik nem."
Annak, hogy valaki közúton 200-as tempóval közlekedik, általában nem sok köze van ahhoz, hogy tud-e vezetni, sőt...
joamilestone: "az enyémben 40 és 180 között működik, azaz óra szerint kb. 45 és 190 között megy, alatta-felette leold."
Szerencsére ilyen tempomattal még nem találkoztam, elég nagy bajban lennék vele, mert errefelé rengeteg a 30-as környék (települések főutcája kivételével szinte minden utca, meg sokszor az is), és azt a tempót nem könnyű tartani, viszont a telepített trafi is sok, meg gyakran mérnek is - teljesen jogosan. Szóval komolyan meglep, hogy német autóban 30-as tempót nem lehet rögzíteni...
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ja, más, a navigációs topik eléggé halott, inkább felteszem itt a kérdést, talán nem teljesen offtopik: milyen navigációt vegyek? Valami Garminon gondolkozom, különösebb igényeim nincsenek, ha a tmc-t tudja, annak azért örülök. A Mazdában valami navngo alapú cucc van AVN2 néven, azzal pl teljesen elégedett vagyok, valami ilyen szoftver jó lenne külső eszközben is, nem tudom, árulnak-e ilyesmit.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz szőröscica #11616 üzenetére
"ha jól tudom, neked iphone-od van, arra pedig meg lehet venni."
Szeretem a svájci bicskát, de azért disznóvágáshoz használjon az ember inkább célszerszámot.
Szóval inkább valami dedikált eszközt szeretnék, egyrészt mert nem feltétlenül mindig személyesen használom az autót, másrészt nagyobb a kijelző, harmadrészt így nem foglalja le a telefont a navi.
A Wayteq-kel kapcsolatban két gondom van, egyrészt ahogy nézem, vagy Androidos, vagy Windows CE, másrészt külön kell hozzá igo-t venni (Sygic nem tudom, milyen), ami nem lesz olcsó mulatság, harmadrészt itt a németeknél nemigen látom üzletben...
Ami errefelé van tömegével, az Garmin, Tom-Tom, meg Becker, esetleg Navigon, a többi már elég noname cuccnak tűnik.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
-
válasz tboldi #11787 üzenetére
Na jó, legyen, én meg keresek valami helyesírásügyi továbbképzést. Vagy legközelebb megkérdezem jó anyámat, ő a magyar szakos, én csak erőszakos vagyok.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ez próbarendszám, nem ideiglenes. Ráadásul itt állították ki a mi körzetünkben, wtf.
Egyébként egyre több magyar P-s rendszámot látok a környéken, meg bent Fraknfurtban is, jellemző módon jól láthatóan méregdrága, vadasúj, és igen jó állapotban lévő prémiumatókon (A6-tól, illetve 5-ös bömöstől felfelé, határ a csillagos ég, illetve kb a Porsche Panamera szint). Szinte mindegyiket olyan sofúr vezeti, aki, khm, hogy is mondják polkorrekten? Nemidénbarnult? Ráadásul élek a gyanúperrel, hogy jó részüknek a Mo-n bejegyzett kamucégen túl nincs is más kapcsolata az országgal, tipikusan török/balkáni neppereknek tűnnek. de valahogy egyszer sem volt ingerenciám átköszönni a lámpánál mgyarul, hogy 'helósziszevasztesó, hogy megy a verda?'.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Morris #11948 üzenetére
Az egészen új szerzemény (bár nem új jószág), épp a minap lelkendeztem róla a másik autós topikban egy keveset.
Tükrök jó helyen vannak, a mazzagon kell a nagyobb, hiába van rajta hátrafelé kamera is. Kisautó meg most kapott még egy gyári könyöklőt, egy olcsóbb Garmin navit, meg egy garnitúra ugyanolyan felnit, mint ami rajta van, ezzel most elvileg a téli gumiig kész a költekezés.
Egyébként rövid távon így két hét tapasztalata alapján szívesebben viszem a Minit, de azért kényelemben sehol sincs a Mazdához képest. Mo-ig valószínűleg be is golyóznék benne, bár attól tartok ezt is lesz alkalmam majd legkésőbb nyáron kipróbálni.
Szerk.: Re #11950: Na mondja, Franco, mi nem frankó?
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz tomcsi23 #11953 üzenetére
Passatot még nem vezettem, turbódízel Octaviát már igen, meg 1,9TD Vectrát és Insigniát, sőt, 320-as bömöst is, szóval azért van összehasonlítási alapom, és be kell ismerjem, hogy annyira nem megy jól a Cooper, mint azok, hiába sokkal viccesebb vezetni, azért a viszonylag nagy űrtartalmú turbódízelek jóval nyomatékosabbak (sőt, szerintem végsebességre is többet tudnak, de azt egyikkel sem próbáltam ki).
Szóval Morris kolégát szerintem a Cooper S-ek tréfálták meg, ők a maguk 170+ lovas turbófeltöltött ménesével már sok mindennek tudnak meglepetést okozni.
Szerk.: Amúgy csalnak a színek, a Mazda sötétebbnek látszik, amilyen, a fekete tükör furán nézne ki rajta, valójában színhelyesen valami ilyesmi:
A Mini meg ugye az övvonaltól felfelé végig fekete, szóval azon meg az ezüst nem mutatna jól.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Burt1793 #11996 üzenetére
"Ne állj meg tilosban és akkor nem büntetnek meg általában. Szerintem ez külföldön is így megy."
Aha, 15 EUR a bírság. Érdemes átszámolni. Aztán belegondolni, hogy itt olyan 12 EUR a minimálórabér... Persze külföldi rendszámos autóra előszeretettel tesznek itt is bilincset, vagy visznek el, hogy behajtható legyen a bünti, illetve mozgássérülteknek fenntartott, vagy tűzoltóútvonalon parkolás, vagy egyéb más fontos dolog akadályozása (kihajtás, villamos, ilyesmik) esetén szó nélkül szállítanak el. Az egy olyan 50-60 EUR-s játék itt is, de még úgy is jobban jössz ki belőle, mint felétek (és a vásárlóerő-paritást megint nem számoltuk). Ezzel együtt az az érzésem, hogy itt komolyabban veszik az egész kérdést...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bitpork #12133 üzenetére
A tiéd még csak nem is szuv, úgyhogy stfu. Majd ha veszel egy rendes Q7-et a műanyagokkal körberakott kombid helyett, akkor mutogathatod a morcos fejeket.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bitpork #12140 üzenetére
Tekintve, hogy a témát párszor már körbejártuk korábban, itt, és a másik autós topikbanis, ezért feltételeztem, hogy a véleményem többé-kevésbé ismert, és nem pakoltam tele szmájlival a hozzászólást, de látom a négy karikához sem széria az iróniadetektor. Nesze, most itt van egy gnosz, meg egy nyelvtologatós, hogy ne legyen félreértés: .
Így visszaolvasva, lehet, hogy az én iróniadetektorom jelez be túl korán, és a #12133 komoly volt, mert akkor viszont had röhögjelek ki (tisztán barátilag), hogy ennyire érzékenyen érint téged a téma. Vettél egy olyan autót, ami neked tetszik, mindenki más bekaphatja. Nem neki vetted, nem a szomszédnak, még csak nem is azért, hogy csajokat szedjél fel vele (mondjuk ezt pont megérteném, bár azok a kisasszonykák sem az én esetem, akik minél nagyobb, annál jobb autó alapján választanak pasit). Ha problémája van magával a kategóriával, akkor ő nem vesz olyat, ha meg lenéz mindenki mást, aki mégis, akkor meg úgy kell neki. Legfeljebb nem leszünk barátok. Na bumm.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bitpork #12146 üzenetére
Nyitott kapukat dönget, malac úr, nekem semmi bajom sem a suvokkal (vagy hjvjuk hobbiterepjárónak, vagy bármi másnak), sem más kategóriával, én tökre együtt tudok érezni azzal, aki szuperminit vesz, meg azzal is, aki öreg prémium dízelt, vagy akár valódi terepjárót (lásd Range Rover, vagy Land Cruiser), még akkor is, ha nekem eszembe sem jutna egyik sem, amikor autót keresek. Mindenkinek megvannak a maga szempontrendszerei a leendő használat, meg a személyes preferenciák alapján, no meg mindenkinek ekll egy hobbi, unalmas is lenne, ha mindenki csak meccsre járna, meg horgászna, és nem lenne senki, aki maradna bélyeget gyűjteni, vagy versenyszerűen papírhajókat hajtogatni söralátétből, vagy mittudomén.
Jó, az első hozzászólásom itt a témában némiképp offenzív volt, mentségemre szóljon, hogy szándékosan, ellenben nem komolyan. Valami front lehet amúgy, hogy nem vetted a lapot, szerintem ülj le, igyál meg egy sört, és ha összefutunk egyszer, akkor vállalom, hogy azt majd én fizetem.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
-
A Mini is megvilágjtja a küszöböt, meg az ajtó alatti részt, amikor este kinyitod. Amíg nem tudtam, hogy ilyen is van, eszembe sem jutott, hogy ez mekkora jó dolog már. Ez ilyen kapudrog szindróma szerintem, az ilyen apróságokkal akarnak megfogni, hogy utána már ne tudd lejjebb adni. És mennyire jól csinálják, magamon vettem észre, amikor úgy kezdtem kisautót keresni, hogy ok, de minden legyen benne, ami a Mazdában benne van.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz rbalint88 #12239 üzenetére
Legutóbb egy 2-est konfigurálta(tta)m magamnak, azért most már elég sok minden megy bele darabonként is. Ráadásul ez csak egy kisautó, ami eleve nem kaphat meg mindent, amit a nagyok, mert mégiscsak, na. Az ötöshöz mondjuk sok extrát nem kértem, abban minden faszán benne volt az akciós csomagban, csak a metálfény, meg a tolatókamerás navi volt, amit külön kérni kellett - más nem is nagyon volt, pedig a napfénytetőt még kifizettem volna...
Burt1793: 4 hónap alatt hajózták be amúgy. Jellemzően ugyanilyen határidővel vállalták volna a Polot is idén, pedig az csak a spanyol üzemből jön. Állítólag akkor a kereslet, hogy nem tudnak rövidebb határidővel rendelést felvenni. BMW-nél dettó, egy új Mini is 3-4 hónap, azt állítólag Angliából hozzák. Vicces, de a legkorábbra a Skoda ígérte az autót, náluk 2 hónap lett volna a várakozás.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Declare #12246 üzenetére
"Mekkora egy szemetseg, hogy ha en akarok egy tetöablakot pl azt csak navival es börülessel rendelhetem meg..."
Ezt nem merik meglépni. Különösen a német piacon nem. Inkább az a valószínű, amit pont a VW csinál, de épp a Mazdánál, és a BMW-nél (Mininél) is ezt láttam, hogy 3-4 csomagra bontja az ajánlatokat, amik növekvő sorrendben tartalmazzák mindig az alattuk lévő csomagok extráit, meg hozzáad még egy csomó mindent, de ettől függetlenül, ha kedved / ingerenciád van hozzá, foghatsz egy alap autót, és elkezdheted kézzel is belepakolni, ami neked tetszik. Tény, hogy a csomagokban időnként olyasmi is benne foglaltatik, amit amúgy önmagában nem kérnél, de amúgy, ha te válogatsz össze mindent, amit szeretnél, akkor sem lesz drágább a dolog. A VW amúgy azért jó példa, mert ők eleve nagyon magas árról indulnak, viszont ezért rengeteg extrát is adnak az alapmodellhez.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
-
válasz Elemental #12472 üzenetére
Ózonnal óvatosan, mert neked sem tesz jót. Persze ha sikerül kiszellőztetni, akkor ok, de ha még érzed a szagát, az annyira nem nagy buli. Ezt az egy órára ráengedik doglot sem igazán értem, klímatisztító spray a megfelelő helyekre, és akkor pár percet kell csak járatni a klímát, azt is főleg csak azért, hogy eltűnjön a rendszerből. Utána pár napig még úgyis érezni lehet majd. Jellemzően nem játszanék egyébként ilyesmivel otthon, csúnya dolgokat tudnak okozni a kljmában lakó bacik.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
"Jah, ha becsukható lenne... de ez így fixen oda téve olyan nagyon gagyi hatást kelt."
Szegény hármas Mazda is kívülről annyira gyönyörű, hogy majd' összefosom magam tőle, de szerencsére beletették abba is ezt az otromba tabletet a műszerfalból kiálló tartóra, így már rögtön nem instant get. Ha lehetne konfigurálni, hogy az utolsó facelift előtti hármas Mazda beltere, és az utolsó külső dizájnja, akkor készen is lenne a (számomra) tökéletes autó.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz fi:zi'k #12616 üzenetére
Mondjuk az ötösnek a belterével én szinte 100%-ig elégedett vagyok. Na jó, egy kulcs nélküli indítás, meg egy start-stop gomb (és rendszer) még elfért volna benne, de ezt is csak azóta tudom, amióta a Miniben hozzászoktam. De úgy műszerezettségre, összerakottságra, felépítésre és ergonmómiára tekintettel nekem tökéletes. És még tetszik is. Mondjuk a naviért elkértek plusz 600 EUR-t, de ebben az árban benne volt a komolyabb zene és a tolatókamera is, szóval összességében az is megérte.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz roberto211 #12636 üzenetére
"Igen de te ugy írtad mintha ez ma is igaz lenne."
A fizika az még mindig fizika. Nyilván lehet nagy szilárdságú acéllal rásegíteni a dolgokra, meg karbonnal, meg gyűrődő cellákkal, de amikor a kétszer akkora tömeg találkozik a feleakkora tömeggel, annak a kisebb tömegű testre nézve elég súlyos következménye lesz (na jó, valójában nem a tömeg számít, hanem a mozgási energia, de abban meg az van benne vastagon) - nyilván remek dolog a passzív biztonsági felszerelések tömkelege, de azért akármennyire modern és biztonságos autó egy 1-es BMW például, nyilván azért szívesebben ülnél egy X5-ösben, ha már tutira csattanás lesz.
Amúgy valószínű, hogy a BMW oldalról, vagy félig oldalról kapta el a Thaliat, azért onnét eleve nem olyan védett egy autó, másrészt gyanítom, hogy a BMW jóval nagyobb sebességgel érkezett, mint a talán eléje kikanyarodó, talán az utolsó pillanatban még állóra is fékező Renault, szóval képzelheted a mozgási energia viszonyokat...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz roberto211 #12652 üzenetére
"Erre értettem. Hogy ma már a kis autókat is megtudják csinálni biztonságosra vagy sedaneokat míg régebben nem annyira. 90-es években peldaul."
Teljesen mindegy, kis autó, kis gyűrődési zóna. Ahogy nálam jóval okosabbak szokták mondani: nem a sebesség öl meg, hanem a sebesség hirtelen hiánya. Konkrétan mindegy, hogy mennyire biztonságos egy autó, amikor a másodperc törtrésze alatt elveszíti a mozgási energiáját, akkor azt a belső szerveid nem fogják tudni követni, és ők mennek még egy darabig tovább. Van az a gyűrődési zóna, ami elég lehet ahhoz, hogy ezt a hatást fokozza, de minél kisebb az autó, annál kevesebb tered van ezeket elhelyezni - amikor az utascella szinte az autó egészét kiteszi, akkor egyszerűen nem marad hely az ütközés valamennyire rugalmassá tételéhez.
"De sedan vs sedan v kisautó vs kisautónal(mai) lehet h az 1000kilós kisautónal jobban kiszállsz mint az 1200kilosból ha pld az 1000kilós jobb teszteket ert el mint a masik."
A teszt önmagában nem sokat ér, kicsit más szögből érkezik a másik autó, és már borul is a papírforma, minden egyes ütközi szögre meg nem lehet felkészülni.
"Mondjuk láttam en mar kis smartot is lepattanni egy nagy kocsiról meg kiskoromban."
Elvileg azért annyi gyűrődő zónát még egy smartba is bele tudnak zsúfolni, hogy nagyon ne pattogjon, szóval ott megint valami lehetetlen szögű ütközésről lehetett szó.
"Ja... Csak ma mar új autók közül nem nagyon látok 800kilósat."
Egy modern, újan kapható szupermini kategóriás autó (Aygo-108-C1, i10-Picanto, Up-Citygo) most is 800 kg körül van, egy kisautó (Polo, 208, Corsa, i20, stb) kb 1000-1100 kg, egy kompakt már sok esetben közelíti az 1400-1500-at is (Astra, Golf), a középkategória pedig már fölötte is van az 1500 kg-nak (Mondeo, Passat, Insignia). És akkor még az egyterűekről és a SUV-okról még nem is beszéltünk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Burt1793 #13022 üzenetére
"Illetve ott van az is, hogy egy mai modern dízel autó kétharmadannyi szén-dioxidot, szén-monoxidot nyom ki kilométerenként, mint egy modern benzines, mivel kevesebbet fogyaszt."
Ja, ezekből kevesebbet, minden más - jóval szennyezőbb - csúnya dologból meg jóval többet. Nyilván sok szempontból hasznos a dízel, de a kicsi fogyasztást azért jórészt a direkt erre kihegyezett turbós motoroknak köszönheti, amit viszont mostanra már a benzines kispajtások is tudnak. Nem is beszélve a hibridekről, meg tisztán elektromos hajtásokról.
Én sem hiszem, hogy bármelyik önmagában hordozza a megváltást, de hogy a dízel nem jó irány, az azért elég egyértelmű, szóval érdemes noszogatni a gyártókat az egyéb megoldások keresésére, mert nekik az lenne a legkényelmesebb, ha egy kifejlesztett technológiát még 50 évig tudnak használni, mert annál nagyobb a megtérülés. Szeret sírni a szájuk egyébként, de ha jobban megnézed pl a VAG számait, az ügyesebbek azért így is horribilis nyereséggel dolgoznak, aki meg bukón áll, az inkább a marketing- és dizájn osztályának köszönheti, illetve a csúnya tervezési hibáinak - lásd olaszok, franciák, Ford, meg szerencsétlen Opel. Ja, meg szerencsétlen Toyota, akinél ott a világ jelenlegi legjobb hibrid hajtása, csak éppen nem tud normállisan kinéző autót építeni rá.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bitpork #13029 üzenetére
Aha, persze.
A szilárd részecskéket meg majd regeneráláskor egyben kiköpi. De méréskor nyilván tök jól néznek ki az adatok a monitoron. Meg nem is büdös, kérdezz csak meg bárkit, akinek dízel autója van. Veszteséghő felhasználásra meg egy megoldás a Mazda-féle Skyactive, nem most kezdték, csinálták már az előtt is, hogy így hívták volna.
Nem egyszerű kérdés, van előnye és hátránya mindkét oldalnak, szennyezőnek is mind a kettő borzasztóan szennyező, ugyanakkor az elektromos energiát sem kis mezei virágok kacagásából állítják elő, ott is kőkeményen bejátszanak a fosszilis energiahordozók, de azért még mindig úgy néz kia dolog, hogy a legtöbb értelme ezeknek van (illetve amígy gyerekcipőben járnak, addig a hibrid hajtásoknak).
Szóval azért szentté ne avassuk a gázolajat, főleg azért, mert az alacsonyabb károsanyagkibocsátás azért mind úgy jön ki, hogy 100 km-re vetítve határozzák meg, úgy meg azért a relatíve kisebb fogyasztás miatt van csak előnyük. Ha a kis lökettérfogatú turbós benzinesekhez képest hasonlítod, mindjárt bukják ezt is (TSI tud valami 100 g/km-hez egészen közeli CO2-kibocsátási értéket, nincs az a dízel, ami ezt hozná). MIndehhez hozzájön, hogy a gyártók ott csalnak a megadott adatokkal, ahol csak tudnak, legyen az károsanyag-kibocsááts, vagy a fogyasztás, amit azért jelentősen, khmm... optimalizált feltételekkel hajlamosak kiszámolni és megadni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Tamás008 #13389 üzenetére
Nem tudom, hogy most mennyibe kerülnek, nem hiszem, hogy különösebben prémium cucc, de kommersz Pioneer fejegységekkel többel is találkoztam már (mp3 CD/DVD-t, is tud a nagy részük, meg rengeteg már eleve USB-csatlakozóról is teljesen civilizált módon tud lejátszani, általában aux is van, némelyikben meg már sd-kártya olvasót is találsz).
Szerintem ebben a kategóriában alapvetően mindegy, csak ne valami nagyon noname-et nézz, a többi igazából ennyiért azon múlik, hogy benne van-e az a feature, amit keresel, meg hogy melyiken hogy tetszenek a villogó csíkok a pontmátrix-kijelzőn.
Nekem valami ehhez nagyon hasonlóm volt az Astrában, semmi gond nem volt vele. Ahogy nézem, ez árban is stimmelne. Amúgy ha most vennék, akkor hozzátennék, és inkább valami ilyesmi lenne belőle, de akkoriban még nem volt ezekben bt kihangosító.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Tamás008 #13391 üzenetére
Amennyibe ez kerül, annyiért szerintem minimális utánajárással kapnál már piot vagy blaupunktot, én ilyen sosem halott nevű micsodában nemigen bíznék.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz roberto211 #13395 üzenetére
Basszus, mobilról netezek, és olyan hülyén tördel az oldal, hogy pont a terméknév a legkisebb betűméret, minden más lóbaszó nagy bötűkkel van szedve, a képre meg nem nagyítottam rá. My bad.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz EQMontoya #13696 üzenetére
Amiben én ültem, az már nagykorú volt, de ha tippelnem kellett volna, felére tippelek. Teljesen egyben volt, pedig az óra abban is régen nem egyessel kezdődő hatszámjegyű számokat mutatott.
Érdekes, amit mondasz, nekem a VW pont azért jön be, mert kortalan, kb 3-as (de inkább 4-es) Golf, illetve az azzal egykorú Polok óta marha nehéz róla megállapítani, hogy egyáltalán mennyi idős, vagy menniyt futott. Persze lehet, hogy a szakadtabb példányokat már mind elhordták a keleti nepperek.
Most voltam amúgy éves szervizen a Mazdával, 185 EUR lett - semmi különös, csak olajcsere, meg szűrők, meg átvizsgálás. Most direkt megnéztem, az Astrának Mo-n az első szervize még 2007-ben 17k-t kóstált, utána egészen 2013-ig erősen szórt 25 és 35k HUF között, gondolom attól függően, hogy miket cseréltek még benne.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bitpork #13802 üzenetére
Ja, olyan ez, mint a Totalcar, ők sem értik sosem, hogy miért gond autószerelőt találni, amikor ot a fényezős Csabika, meg a Csoresz, meg a Zsóti, meg a Melák, meg a Dömper, ha meg valami speckó probléma van, akkor a Jenő majd megoldja, vagy feldobunk egy blogbejegyzést, és valamelyik kedves olvasó csak hoz nekünk ingyen és bérmentve egy garnitúra alig használt, de még két szezonra jó 3 mm-es gumit felnivel, ami pont erre a modellre jó, mert neki úgyis csak ott áll a kert végében már a tatárok kivonulása óta. *
Így megy ez a szerelősdi abszurdisztánban. Egyszerű lúzer meg keressen csak szervízt, ha tud, ahol nem basszák át új helyett használt alkatrésszel, el nem végzett olacserével, nem röhögik ki, ha áfás számlát kér, küldik el a picsába, ha garanciát szeretne az elvégzett munkára, neadjisten valami alapvető környezetvédelmi normáknak még meg is felelnek legalább annyiban, hogy a fáradt olaj, vagy a motormosás utána trutyi nem rögtön a csatornába megy... Folytathatnám még egy darabig, de gondolom átjött már, hogy mire gondolok.
p
* A nevek a képzeletem szüleményei, a fene sem tudja a sok belsősélges poszt után a sok kreatív becenevet megjegyezni.
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz bitpork #13805 üzenetére
Ezt én sosem értettem, nekem 2006-tól 2014-ig megvan az összes számlám az Astra javításairól és olajcseréiről, amikor nem számlára lett javítva, akkor azért nem, mert richtig úgy ment tönkre valami, hogy helyi műhely vállalta gyorsan és azonnal, minket meg szorított az idő, de az átvizsgálást és az olajcserét ők is bepecsételték, beírták a könyvbe, a másik meg egy németbe visszaindulás előtti este megrepedt szélvédő volt, marha rendesek voltak, másnap reggel nyitásra vihettem az autót, addigra sürgősséggel odarendelte az új üveget is, igaz, a ragasztás miatt egy napot állnia kellett, de megúsztuk egy nap csúszással.
Mondjuk én speciel nem is tudok rosszat mondani a kis megyeszékhelyi Opel-szervízről, aztán lehet, hogy csak azért, mert nem értek hozzá, de különben én is át lettem baszva, bár egy-két átvizsgálást, olajcserét végignéztem, nem tűnt semmi gyanúsnak, sőt, egészen profin, szervezetten, és szabáyosan dolgoztak, és nem csak az én autómon, hanem közben a többin is.
Szerk.: Pedig aztán kis pénz, kis autó, vagyonokat sose hagytam ott náluk, szóval egy tipikus kis szürke kisegér kuncsaft voltam, akit évente egyszer láttak. Az utolsó évben kétszer voltam német szervízben is az Astrával (egy klíma mágnesbizbasz, meg egy gyújtótekercs csere miatt) de sem árban, sem szolgáltatásminőségben nemigen éreztem a különbséget - szóval gyanítom, hogy ha a magyarok is tök szabályosan, számlával, dokumentáltan dolgoznak, akkor semmivel nem olcsóbbak a nyugatio műhelyeknél, csak ugye ezzel lehet játszani, csak azt nem érti meg az egyszeri autótulaj, hogy ezzel a megbízhatóságról, a garanciáról, meg a saját érdekvédelméről is lemond.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz DeFranco #13818 üzenetére
Ahogy írták, ezek annyira illékony anyagok, hogy szerintem ha nem közvetlenül forró felületre fújod, akkor abszolut no para. Cégnél nálunk konkrétan mindenre féktisztítót használtak, hordószámra vettük, úgy fogyott, rossznyelvek szerint a hardcore karbantartók még kezet is abban mostak. Dohányzás előtt kétszer is.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Xiaomi Mi Smart Speaker okoshangszoró dts hanggal - használt, újszerű - 1 db.
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000