Új hozzászólás Aktív témák

  • parandroid

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz bitpork #13029 üzenetére

    Aha, persze.

    A szilárd részecskéket meg majd regeneráláskor egyben kiköpi. De méréskor nyilván tök jól néznek ki az adatok a monitoron. Meg nem is büdös, kérdezz csak meg bárkit, akinek dízel autója van. Veszteséghő felhasználásra meg egy megoldás a Mazda-féle Skyactive, nem most kezdték, csinálták már az előtt is, hogy így hívták volna.

    Nem egyszerű kérdés, van előnye és hátránya mindkét oldalnak, szennyezőnek is mind a kettő borzasztóan szennyező, ugyanakkor az elektromos energiát sem kis mezei virágok kacagásából állítják elő, ott is kőkeményen bejátszanak a fosszilis energiahordozók, de azért még mindig úgy néz kia dolog, hogy a legtöbb értelme ezeknek van (illetve amígy gyerekcipőben járnak, addig a hibrid hajtásoknak).

    Szóval azért szentté ne avassuk a gázolajat, főleg azért, mert az alacsonyabb károsanyagkibocsátás azért mind úgy jön ki, hogy 100 km-re vetítve határozzák meg, úgy meg azért a relatíve kisebb fogyasztás miatt van csak előnyük. Ha a kis lökettérfogatú turbós benzinesekhez képest hasonlítod, mindjárt bukják ezt is (TSI tud valami 100 g/km-hez egészen közeli CO2-kibocsátási értéket, nincs az a dízel, ami ezt hozná). MIndehhez hozzájön, hogy a gyártók ott csalnak a megadott adatokkal, ahol csak tudnak, legyen az károsanyag-kibocsááts, vagy a fogyasztás, amit azért jelentősen, khmm... optimalizált feltételekkel hajlamosak kiszámolni és megadni.

    p

    I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.

Új hozzászólás Aktív témák