-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Declare
őstag
válasz Burt1793 #12247 üzenetére
Alapjarat fölött 200-300 al elgurulsz, akkor sokaig nem gurulsz majd es viheted kettöstömegü cserere az alacsony fordulat legalabb olyan karos, ha nem karosabb a dizelnek, mint ha 5000en pörögne.
Extralistaval meg sokan nem szeretnek bajlodni, ha alaposan beleagja magat az ember az nem keves idö azert, de szerintem is sokkal jobb, mint a csomagos megoldas.
(#12249) peterkeT en se hiszem, hogy ilyet csinalnanak, csak olvastam valahol, hogy van egy ilyen problema, hogy tul hosszu az extralista.
-
Burt1793
veterán
-
tomiii.
aktív tag
válasz Burt1793 #12253 üzenetére
Te fordulatod még nem is vészes, de egyik csaj ismerősöm apja emelkedőn felfelé, lepadlózza alapjáratról a turbódízelt 5.-ben, mondván, hogy nem érezni, hogy erőlködik, így kíméli azt hiszem múltkor volt emiatt szervizben jó ideig, azóta is tovább kíméli, mert szerinte így helyes Amikor a csaj 2500-ig pörgeti, már ordibálnak vele a szülők, nem is ül velük egy autóba
-
Burt1793
veterán
válasz tomiii. #12254 üzenetére
Ajj, ez sík terepen értendő, emelkedőn természetesen 1500 alá nem lehet vinni, mert nem is bír menni. Múltkor megpakolva, 5en, szerpentineztünk, az emelkedőkön (10-15%-os) rendesen nyomni kellett a gázpedált és 2000 körüli fordulaton tartottam, ahogy kell, furcsa is volt, de azt is bírja. Ne aggódj "értek hozzá", illetve a váltássegéd is ért hozzá, nem mondja emelkedőn, hogy váltsál 4-esbe 50-nél. Persze a 6-os mazdiban nem volt ilyen segéd, viszont annak a motorja nem szerette 1500 alatt, így nem is tartottuk ott a fordulatot.
(#12255) Qru: Igen, azt hallottam, hogy szidják a dsg programozását, elvileg nagyon leejti a fordulatot, de cserébe gyorsan vissza tud pakolni 3 fokozatot. 1100-nál asszem kéri a kisebb fokozatot a váltássegéd, meg az már nekem sem esik jól még egyenes úton sem, max ismert lejtőn, ahol pont égig tud úgy gurulni gáz nélkül. Hiába az út ismerete nagyon tudja csökkenteni a fogyasztást. Nekem kijött már 4.0 liter/100km is országúton, előzgetve, 100-110-zel, ami nagyon komoly. 5,5 fölött sosincs a fogyasztás, ha már megtettem 50 km-t bemelegedett motorral, pedig egyik sofőr lába alatt sincs túl nagy tojás. Az első 3 fokozat rövidebb, így durvábban gyorsít érzésre a hatosnál, utána viszont kb azonos, ja ebben nincs chip.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz tomiii. #12257 üzenetére
Nem gond, nem sértődtem meg , csak írtam, hogy rendesen is lehet őket használni. Amúgy nekem sem tetszett eleinte ez az alacsony fordulat, de meg lehet szokni, az autó is sokkal csendesebb.
2500-as fordulatra sosincs kb szükség, csak 100 feletti előzésekkor országúton, olyankor megpakolva jobban bírja 5ösben, vagy esetleg 4-esben. Nem csoda, hogy a szülőknek nem tetszett, ahogy vezet a hölgy. Nem olyan könnyű váltogatni, ha nem érzi az ember az autót, a turbólyuk sem kicsi, 80nál visszarakod 4-esbe, lepadlózod és van 1 másodperc, amíg nem lódul meg eszeveszettül, szóval, ha kicsi az előzési hely, már a kanyarban le kell padlózni, ha meg jönnek szembe le kell fékezni. Ilyen ez, nem egy ferrari. -
tomiii.
aktív tag
válasz Burt1793 #12258 üzenetére
Nekem a szívóbenzines meg pont 2500-nél adja le a csúcsnyomatékot, így én mindig közvetlenül ez alatt tartom a fordulatot és mindig ott a tartalék, ha kellene. Fogyasztás is jó ezzel a módszerrel, nem is erőlködik
A hölgye meg érzi az autót, csak dinamikusabban vezet(ne), nem ehhez van szokva.
[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz tomiii. #12259 üzenetére
Hidd el nekem 100 alatt tökéletesen dinamikus 2000-es fordulaton illetve alatta. Ha 0-100-at csinálsz, akkor van értelme 2500 fölé vinni. Amúgy csak az első gumikat koptatod.
Itt van egy elnagyolt diagram (nem is jó, mert a golfban 340 nm-t tud), ha éppen "versenyzik" az ember, akkor 3800-ig ki kell forgatni, amúgy nagyon dinamikus 2500 alatt is.[ Szerkesztve ]
-
Burt1793
veterán
válasz tomiii. #12261 üzenetére
Igen, ez van... (de azt ne mondd, hogy most tudtad meg, hogy első kerék hajtással szerelik ezeket?! ) Van benne valami elektronikus differenciálzár, nem pörögnek ki annyira kanyarban a kerekek, de emelkedőn, vagy fordulaton lepadlózva eléggé el tudja veszteni a tapadást. Arról ne is beszéljünk, hogy eco gumi van rajta, kicsit talán jobb lesz, ha ezek elkopnak.
-
tomiii.
aktív tag
válasz Burt1793 #12262 üzenetére
Dehogyis, csúnya lenne. Csak most jött el az ideje, hogy kifejezzem az első kerék meghajtású autókkal való nem szimpatizálásomat
FWD-nél azért más az a kipörgés, az egy trabantnál is előfordul, hiszen gyorsításkor az eleje elkönnyül és a hátsótengely terhelődik. Fogom is a fejem, mikor első kerekes gumiégetéssel nagyzolnak a zöldfülűek az autóstalálkozókon. Mondjuk már nem is járok emiatt ilyenekre, szóval nem is értem miért sírok emiatt.
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz Burt1793 #12264 üzenetére
Persze, látszott, csak mivel tanulnom kéne, helyette inkább pofázok a semmiről, addig se tanulok.
Hétköznapokban tényleg jobb az emberek nagy részének, ugye azt mondják, hogy az alul kormányozottságot könnyebben kezelik az emberek. Én pont az ellentét vagyok, elöl inkább kiszélesítem a nyomtávot 100mm-el, hogy inkább a fara induljon meg. Sokkal kezesebb az autó.
(#12265) [rvilike] :
Nekem már az elv se tetszik, valahol nem rég szerintem leírtam mi jut eszembe az FWD-ről címszavakban.
Költségcsökkentés, nagyobb profit, kisebb helyigény, nehezebb szerelhetőség, rossz kanyarvétel, indulásnál tapadás hiány stbstb -
Burt1793
veterán
válasz tomiii. #12266 üzenetére
Egy C merci is alul kormányzott egy gyors tempójú kanyarban, hiába hátsókerekes, az eleje jóval nehezebb. Amúgy nem arra értettem, hogy praktikusabb, hanem arra, hogy kisebb tud lenni a kocsi orra a keresztbe berakott motor miatt FWD-nél. Én tegnap letudtam az uccsó vizsgát.
Szerk.: Bocs, most látom, hogy te is ezt gondolod, csak azt a részét a kommentednek nem nekem címezted, így első körben nem olvastam el...
[ Szerkesztve ]
-
tomiii.
aktív tag
válasz Burt1793 #12267 üzenetére
Igen, nekem is picit alulkormányzott volt gyárilag, de kijavítottam a gyár által elkövetett "hibákat" és most már tökéletes(lenne, ha nem darabokban állna )
Jó neked, nekem ez a vizsga lehet kihagyós lesz, már bánom, hogy nem matekoztam/fizikáztam középsuliban és ilyen hülye lettem
[ Szerkesztve ]
-
-
Declare
őstag
válasz Burt1793 #12253 üzenetére
Jajaja a DSG valtoval az ugy ok, de abba nincs is kettöstömegü, ha jol tudom. Kezi valtora vonatkozott amit mondtam
Sokan azt hiszik az a jo, hogy a hideg dizellel mennek 1000es fordulaton, holott ezzel nyirjak a motort.
Ha meg ceges kocsi, azzal meg plane nem törödik senki.....ezert nem szeretnek soha egy ceges autot megvenni szegenyeket azokat mindenki csak üti vagja
-
Declare
őstag
Hetvegen mentem egy 1000+ km es tavot, 90% autopalya.
Odafele 520 km 104km/h atlag, ahol lehetett padlo (volt nem egy 10-20km es szakasz ahol kb vegig lehetett igy haladni). BC szerint 6,7, szamolva 6,9l/100 (3-4 megallas)
Visszafele 560 km (feltavnal egy lehajtonal kiterö, majd ugyan ott vissza es tovabb) 5,6 l/100 BC szerint, 5,5 tankolas szerint 105 km/h atlag klimaval. Altalaban 140 tempomat, eco vezetesi mod . (1 megallas)
Nagyon elegedett vagyok es mennyire durva, hogy egyenletes haladassal, kevesebb megallassal ugyan ott voltam kb idöben, mint amikor toltam neki. (jo nyilvan most 100% ig nem lehet összehasonlitani, a forgalom miatt, de nagyjabol igaz).
jah, 1.7 dizel Astra H gtc es sehol nem kellett vele szegyenkeznem 320i bmw vel kigyorsitasoknal 140ig kb tartani tudtam a lepest, a4 avant 2.0 tdi audi pedig csak ilyen egesz lassu elnyulast tudott produkalni egy meredek emelkedös reszen, miutan a sort felfogta valami elözö ize elöl es kb 70 re lassult mindenki.
[ Szerkesztve ]
-
AMD Power
titán
Ilyen ingyenes Teljes körű átvizsgáláson volt már valamelyikőtök?
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
-
Rivaul
addikt
válasz rbalint88 #12299 üzenetére
Az a xar hogy ha tönkre megy az elektromos ablakod akkor nem tudsz mást csinálni. Én is kivettem a szerkezetet és nincs egy retkes stift vagy egy furat ahova csavart betéve lehetne zártan fixálni az ablakot... Beesik az ajtóba azt ott köszöni jól van
Eladó egy zöld kaméleon….Nem,sárga! Inkább piros! Most barna….Ez k**va jó!…… NEM ELADÓ!!!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen