-
GAMEPOD.hu
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
DeFranco
nagyúr
Én Dunlopot vettem, TOP 5 alá nem mennék, az meg egy árban van, tehát innentől kezdve tök mindegy, hogy Alpin A4, Conti 850, Dunlop WR2 vagy esetleg Nokian.
ACE és Autobild tesztet nézd meg, meg számold ki az árkülönbözetet, és hasonlítsd össze azzal, ha csak egyszer nem tudsz megállni, és csak a lököst megtöröd, mennyi lesz a javítás...
Debica volt az autón, többet fel nem tenném.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz kenny123 #4994 üzenetére
Ésszel... ha nincs rásegítés, akkor a hőt a motortól veszed el, és az lassabban melegszik be, jobban kopik, és talán hidegen többet is fogyaszt. Utasteret fűteni akkor illik, ha a motor már szépen bemelegedett, mert ezzel nagyon sokat kímélsz a gépen.
Klíma dettó, az is a motortól veszi el a meleget, ha egyébként nincs rásegítés (de ezt erősítse meg valaki, én így tudom).
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz werszomjas #5008 üzenetére
szerintem szíjfeszítő lesz... ha nem feszít rendesen, megcsúszik a generátorszíj a görgőn (ezt vélem hallani), nem tudja eléggé megtekerni a generátort, és nem kap az akku elég szuflát
ez most csak azért jutott eszembe, mert a generátorosok ezzel próbáltak megszívatni pár hónapja (rámondták, hogy sz*r, 'sztnemvótszar) tehát nem szaktudásból jön, hanem tipp, de a hang alapján ez viszont nekem annak tűnik
1:33-nál mi az az istentelen tödödö?
-
DeFranco
nagyúr
válasz werszomjas #5010 üzenetére
-
DeFranco
nagyúr
válasz Agostino #5014 üzenetére
Mondeonál nem tudom hogy van, de a a Focushoz biztos, hogy ezüst-calcium vagy calcium plus (bármit is jelentsen ez) akksi kell, mert magasabb a töltőfeszültség a generátor felől, mint az átlagos, és ezt egy akármilyen akku nem feltétlenül díjazza.
Ettől függetlenül a banner akksik tényleg nem rosszak, most nekem is az van a focusban, de csak azért, mert ezzel vettem, amúgy lassan sajnos nekem is csereérett lesz, minden indítás ajándék már...
-
DeFranco
nagyúr
válasz animatrix11 #5060 üzenetére
milyen riasztó, jöhetne privátban is... én is valami biztonságon gondolkodom, de nagyon agyalok mi legyen... az indítás meggátlása lenne az elsődleges, mert a riasztó önmagában csak hangos, de nem biztos, hogy lesz egyszerre keret mindkettőre.
most keresem a lehetőségeket
ha van jó autóvillamosságisod, aki ezzel foglalkozik, jól dolgozik és megbízható, akkor az pedig kifejezetten nagyon érdekelne
-
DeFranco
nagyúr
na jól van, megjött neduddki, ő azért nálam kompetensebb
mindenesetre én azzal kezdeném, hogy rámérek indítás előtt, hogy milyen fesz van benne, meg jó lenne tölteni rajta egyet egy intelligens töltővel, és megnézni töltötten milyen a fesz meg hogy viselkedik
de nekem is gyanús a túltárolás. focusba amúgy azt tudod, hogy lehetőleg ezüst-calciumos vagy calcium plus-os akku kell? a generátor elég nagy töltéssel meg tudja kínálni, ami az egyébb akkukat hamarabb hazavágja, mint ildomos
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
valamelyik 'bull, nem unibull az biztos, de elég kicsi, kb. 45AH-s. ezzel vettem.
2-3 éves, amikor megnézettem, állítólag azt mondta a műszer, hogy feles, bármit is jelentsen ez, de eddig nem volt vele gondom, lekopogom
ha behal és cserélem, akkor két lehetőség van: ha befér a yuasa, akkor lehet az lesz, de elvileg nem fér be, ha nem az lesz, akkor motorcraft lesz, az 1:1-ben gyári ford akku, ehhez (is) lett kitalálva, és van rá egy forrásom a focus klubból
szerk: mérjetek rá a generátorra, ha mindent rákapcsolsz, akkor tuti deficites lesz, ez gyárilag ilyen (minden alatt mindent értek reflektortól klímáig) de amúgy rá kell hogy töltsön, meg meg kellene azt is nézni, hogy feltöltve mennyi a nyugalmi fesz-e, lásd link
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
nem azt mondtam, hogy nem jó a varta, hanem azt, hogy meg kell nézni jó-e
laikus vagyok én is, csak együtt gondolkodni tudok veled, meg megosztani amit összeszedtem
mielőtt viszont bárhova elviszed, abból baj nem lehet, ha rámérsz, főleg, ha van hozzá iránymutatásod, hogy hol és mit kell mérni, és esetleg arra is, hogy hogyan kell értelmezni
menniyért hozzák a motorcraftot? ilyen?
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
OK, köszi srácok Gondra akkor reálisan ne számítsak jó pár évig emiatt, ugye?
-
DeFranco
nagyúr
válasz #81556480 #5118 üzenetére
Sárvédőív rohad, az focus betegség, nem vészes még javítva lesz tavasszal-nyáron ha lesz hol, nincs átrohadva, ennél jóval lightosabb felületi rozsda van kívülről pár centis részen, persze lakkot ledobta, ajtó alja szintén típushiba, más nincs, ezek még időben meg lesznek fogva ha minden igaz.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
és ebbe a vájatba tegyek gépzsírt? anya lazít (levenni gondolom nem szükséges) zsír be, és anya vissza?
re:szerk: ilyen fizetős mókákba most nem mennék bele, elég lesz megzsírozni is... az is pénz lesz, mert inkább futóműveshez viszem el, és egy 3-5k-t el fog érte kérni, de legalább tudja, hogy meddig lehet húzni-feszíteni ha nem enged
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
értem. gépzsír. ezt nem is vontam kétségbe, azt mondtam, hogy wd-t tett bele, mert éppen az volt kéznél, és nem az volt a kérdés, hanem a balra húzás, ezt csak bónusz megnézettem vele, meglazította, örültem, visszahúzta, előtte nyomott bele wd-t hogy megnyugodjak.
a balra húzás miatt meg vehettem egy garnitúra gumit, mert szálhúzódásos volt a debica amin vettem az autót, szóval két garnitúra új gumival kezdtem az autótulajdonlást... hiányzik az ára nagyon...
-
DeFranco
nagyúr
Nekem azt hiszem 14,5 volt a fesz alapjáraton, illetve amikor az intelligens töltő feltöltötte, közvetlenül a töltés befejeztekor, onnan esett vissza 12,5-re lassan pár perc -egy óra alatt
12,6-12,9 között kell azt hiszem lenni nyugalmi állapotban a nagykönyv szerint*
olvasd: [link]
A Ford előírása alapján ebben a rendszerben az ezüst-kalcium akkumulátorok használata kötelező. (Ezeknél az akkuknál - hagyományos rendszerben - a 14,4 Volt helyett némileg magasabb, 14,8 Volt töltőfeszültség az előírás. Meglehet, hogy véletlen csupán, de mi nemegy esetről tudunk, amikor 2-3 év után cserélni kellett az akkut. Az innováció célja éppen az akku élettartamának növelése.)
Szerintem a 14,77 rendben van, de a 12,44 véleményem szerint kevés, ez nem 100-as akksi a neten ehhez a nyugalmi feszhez 75%-os állapotot írnak. Feltéve hogy fel van töltve.
Valami nem kóser, minimum fel kellene töltened, és úgy rámérni. Lehet, hogy bezavar, hogy hideg van, majd jönnek nálam okosabbak, de ez így nekem nem tetszik.
Amúgy nyugalmi állapotban nekem is 12,4 a fesz, de nekem még indítja az autót, 3 éves az akku, és 44AH-s, azért az nem mindegy.
*Dr.Zoo mondott nekem olyat is, hogy 13-14V között kell lennie, amit akkor megtaláltam valahol, de most nem találom, ellentétben a 12,6-12,9-cel, ne kavarjon meg, de ne is lepődj meg ha ilyet találsz
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz neduddki #5142 üzenetére
mitnyivákósz? mit nem mondtam jól te kuvikos?
re:szerk:1: felajánlotta a segítségét önzetlenül, jön tölteni, mérni, bikázni, ingyen, tehát joke is not on him... 2: írtam, hogy anno tudtam validálni meg cáfolni is amit mondott, most meg nem találom, hogy mi alapján validáltam, ezért kezelje fenntartásokkal, nem azért mert Zoo mondta, hanem azért mert most nem tudom alátámasztani
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
ez lehet fojtószelep tisztítás (azt hiszem ez a neve, vagy alapjárati szelep? vagy ez ugyanaz?), illetve ha ez nem, akkor ennek beállítása (komputeres mérés szükséges) és utána alapjárati motor csere... meg még 100 más biztos, én ezeket láttam
leginkább a tisztítás szokott bejönni úgy tudom
nekem olyat csinált anno, amikor megvettem, hogy klímázva a dugóban terhelve (tehát klíma megy, és mellette dugóban indul-megáll-indul-megáll, vagy esetleg kis utcákon lassú kanyarokban, tehát amikor nyomod a kuplungot és még a fékkel is terhelsz (rásegítő) beesett az alapjárat 500 alá, volt hogy egész 300-ig is, egész belerázkódott a motor. Na, ez meg szoftverfrissítés volt, a fentieket játszottuk végig sikertelenül, végül a szoft csere oldotta meg.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
12,44 V idle feszültség nem jó, és a <10 V indítási fesz sem jó szerintem.
Bárhol olvastam ezekről, ezek a határérték alatt vannak, főleg egy új akku esetében. Nem azt mondom, hogy kuka, de ez nem jó, nem üzemszerű, nem újszerű érték.
Ő is ilyeneket mért?
Nyilván nem kell nekem hinni, ne is higgy, laikus vagyok, de én ezt az ítéletet azért validálnám más forrásból is.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz F_Zolee #5201 üzenetére
posta, aegon
amúgy meg egyrészt nézd meg a brókereket, meg nézd meg a biztosítók saját oldalát is. nekem tavaly sokkal jobb ajánlatokat dobtak a saját oldalak pont ott, ami a legolcsóbbnak bizonyult, és ahol kötöttem
a brókeroldalak meg fel sem dobták, vagy ha igen, drágábban
-
DeFranco
nagyúr
Mi a fészkes fene cicereghet a motortérben? Melegen cicereg, cicergett eddig is, de most egy hete elszállt a vízpumpám, azt hittem az csinálja. Cserélve lett, szintén gyári pumpára, szíjat is cserélték, de még mindig hallok cicergést. Nem túl hangos, magas frekvencia, de most már így, hogy a pumpát is cseréltük, és így is csinálja, nagyon zavar, az agyamra megy.
Két lehetőség van:
1: szar a pumpa ami benne van, ezt majdnem hogy kizárnám, főleg hogy új
2: valami más cicereg... de akkor mi? -
DeFranco
nagyúr
Megpróbálom majd, bár nem lesz egyszerű, mert elég halk. Talán a motortérből...
@neduddki: igen, a legutóbbi ilyen ne foglalkozz velét a pumpa bánta, meg majdnem megfőtt a kocsi. kösz, nem. értelek amúgy, csak ez így nem OK, mert ha cicereg, akkor ott valami hibás, és az előbb-utóbb elköszön (lásd pumpa) és nem akarok az út szélén állni. csak hát ahol eddig mutattam, ott pingvinezés volt ugye, hogy hátezilyen, befújom féktisztítóval jó lesz. a trélert meg én fizetem.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Felvettem: [link]
A hangerő halk, 2000 rpm körül jön át a leginkább, Édesanyák és oda nem figyelő sofőrök nem is hallják meg, egy egészen picit magasabb talán mint a videóban, de elég jól sikerült a felvétel.
Bónusz, most hidegen is hallottam, kb. 1 km után már biztosan, addig nem volt egyenletes sebesség és fordulat.
Pumpa új, gyári, szíj új, daico, de a régi pumpával és szíjjal (gyári/gyári) is ugyanilyen volt.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Van a motortérből is felvétel, de azzal szerintem valami nincs rendben, azért nem linkeltem (még). Próbálok másikat csinálni, aztán meglátjuk, mi lesz.
Mondom, szíj (hosszbordás) cserés, generátor fel volt újítva ősszel, pumpa ugye szintén cserés. Kuplungra nem szűnik meg, nem is változik, magasabb fordulaton (2500+) vagy elnyomja a motorhang, vagy megszűnik, ezt nem tudom.
Én tudok valamit vizsgálni a hallgatózáson kívül? A legnagyobb gondom ezzel az, hogy nincs lokalizálva a hiba. Ha pontosan lehetne tudni, hogy hol és mi cicereg, akkor akár rá is tudnám hagyni (ha értelmetlen vagy aránytalan a javítás) csak így a "felkapott valami koszt"-tól az "egyszer csak megáll az út szélén és szétcsapja a motorteret"-ig bármi lehet. Az ilyet meg persze nem szeretem, szeretek odaérni ahova elindultam, egyben autóval. Ennyi a cél.
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
Persze, persze, csak hogy mit befolyásol... legfeljebb meddig tanácsos így járatni? Tegyük fel 5 perc járatástól sem lesz baja?
A szíjat hogy veszem le és teszem fel? Kell valahol lazítani-feszíteni? Vagy valahogy lehajtogatom? Nem szeretném elrontani nyilván.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Windows 10
- Gaming notebook topik
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- Napelem
- Azonnali fotós kérdések órája
- Autós topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- NETATMO időjárás állomás készlet eladó!
- Szürke/fehér íróasztal 120x70x75 cm
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000