-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #220302 üzenetére
Nézd meg, hogy lejárt-e a szavatossága, ha nem, akkor valószínűleg jó kutyák ellen is. A fejüket kell eltalálni és a kutyák ugrálnak rendesen, ezért ilyen sugárvetővel nehéz rendesen becélozni, de ha eltalálod, működnie kell.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Naaagy piros pont a K2-nek! Ma kézhez vehettem a 2020 novemberében vásárolt és e hónap közepén meghibásodott XT SL-M8100 váltókar helyett garanciálisan kapott újat.
Közben persze már vásároltam és felszereltem egy SLX SL-M7100-at (sok lett volna majd 20 napig bringa nélkül! ) és el kell mondjam, hogy (feltéve, hogy nem hibásodik meg 1-2 évente ) vizet sem hordhat az új XT-nek! Az XT sokkal profibb érzésre, működésre, funkciókra, mindenre, amit természetesen csakis akkor érzel és hiányzik ha már használtad és megtapasztaltad. Nem gondoltam volna a visszafelé váltás és a gyors váltás (multi és instant release), sőt még a felfelé 4 sebesség váltása egyszerre is ennyire tud hiányozni.🤔
Ma vissza is szerelem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Perillustris
senior tag
Kíváncsiságképpen, látott már valaki ilyen (SAVA) márkájú bringát bárhol, bármikor? Figyelembe véve az elérhetőséget, a felszereltséget, a gyártó hátterét nem tűnik annyira elvetemültnek. Nyilván nem egy ismert, vágyott márka, de pl. az Amazonon többnyire jók a vélemények egyes típusairól.
Más kérdés: használt bringát mennyire necces Di2 váltással venni? Arra gondolok, hogy több-e a kockázat, mint egy hagyományossal?
[ Szerkesztve ]
Perillustris
-
Ringman
nagyúr
válasz Perillustris #220307 üzenetére
eredeti kínai, qa/qc kérdéses: [link]
-
andrisbandi
őstag
válasz Perillustris #220307 üzenetére
https://www.bikeride.com/sava-herd/
- Meg merném venni, jókat írnak hasonló outiról.Kínából semmiképp.
Gariztatáskor nagy meglepikbe lehet beleszaladni.Esetleg EU-ból.
Jogos vissza küldéskor az ingyenes.A legjobb gari szempontjából magyar eladótól.
Ők dikrekt nem fognak rádsózni kétes minőségűt, mivel nekik ingyen, vagy olcsón vissza tudod küldeni.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
fulton
addikt
válasz jjeahh #220303 üzenetére
akkor mit ajánlanátok? ko fog?
igazándiból most tudatosult bennem hogy baj is lehetne ebből, tbbször volt már hogy olyan lakatlanos helyen teekertem, ahol tanyák voltak, és volt bizony hogy a távolban pásztor kutyák figyelgettek (pásztor is ott volt) de al ényeg hogy arra sok tanya volt.., de nem indultak meg felém, igazándiból nem is gondoltam semmi rosszra velük kapcsolatban.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #220254 üzenetére
Teljesen nem fog eltűnni sosem, mivel ez a kormány távolság nem mindenkinek jó. Sőt inkább annak lenne jó, akinek nagyobb a váz, mint kellne.
Outin vannak integrált kormányok, ahol egyben van az aero kormány a szárral. Annak több értelme van, amúgy sem a kényelmeről szól, hanem a teljesítményről. De az sem fogja sosem kiváltani a hagyományos A-Head megoldást.
-
Fall-N
veterán
válasz Perillustris #220307 üzenetére
AliExpress dobott fel nekem Sava vázakat, echte kínai. Látni láttam, pont ma az edzőterem előtt állt egy Sava MTB. Nem egy gyakori típus, viszont bizalomgerjesztőbb, mint az eMagos ócska Vigor MTB, olyan is van itt helyben.
Más: Vettem ma a Lidlben egy digitális SilverCrest bőröndmérleget és akkor már lemértem a gépet. 14,4 kg, ami nem csoda, a CST Salvo gumik is dobnak a súlynak. Ahhoz képest nem rossz, de nem is jó.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Fall-N #220311 üzenetére
Az csak az egyik hátrány, a másik az, hogy marha ideges az eleje ha kvázi rá van téve a kormány a villanyak tetejére, elengedni a kormányt is necces és lassan, lépésben mászva sem tudod olyan érzékkel keresni a nyomvonalat, finoman mozgatni a kormányt...elsőt tapasztaltam, másodikat írják a szakik.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #220313 üzenetére
Nekem egy kicsit hosszabb a stucni, mint az átlagos rövid, pont kényelmes. El sem tudnék képzelni ilyen megoldást, görnyedni kéne rajta. Mászni meg rémálom lenne vele, meg kormányozni.
-
válasz Hasaggymeg #220313 üzenetére
Precíziós kormányzás a rövid stucnival megszűnik. Biztos szokható, meg van, aki ezt szereti, én gyűlölöm, hogy olyan, mintha csak vállból tudnál kormányozni, 15 fokonként fordítva a kormányt.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Predator2
addikt
Helló
A Lidl Crivit 10.000ft-os kerékpár szerszámkészletet megszabad venni? Vállalható minőségű?
Thx
[ Szerkesztve ]
>> Ha érdekel valami, vagy nem tudok valamit, akkor Kérdezek << >>McLaren Forever.<< >> Az első és legfontosabb a megbízhatóság, minden más csak sokadik tényező!<<
-
fulton
addikt
Azon töprengek, hogy outis bicóval olyan 30-35 tempó sima liba (gondolom). egy fitness kerékpáron mint amire az enyém is készült, picit kevesebb. Tegnap pl pont toltam hosszab távon egy 30 -35 tempót lehtő nélküli sik területeb, elég sokáig ..ami nagy szó nálam. De arra gondolok, hogy outin csak a testpozi, illetve a kerék, és annak nyomása lehet a kulcs. nemde? ha mint embert, azonosnak vesszük mint tényező.
[ Szerkesztve ]
-
válasz fulton #220317 üzenetére
Gumi mintázata, nyomása, szélessége (forgó) súly, ami a legfontosabb. Meg ugye a bringa súlya sem mindegy. Meg ahogy írod, ekkora sebességnél már a légellenállás is sokat számít, felegyenesedve, széttartott kezekkel te magad vagy a fékezővitorla.
Ehh, shit, most maradtam le erről, a szomszéd faluban tette fel valaki, 13:30-kor, de már vitték is: [link] . Tiagra, tárcsa, 2018-as modell…
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ivana
Ármester
válasz fulton #220317 üzenetére
Outit is be lehet állítani öregesre, fitnesst is sportosra. De az outi kormány alapból annyival kényelmesebb, hogy szvsz a fitness létjogosultsága nem sok. Max. ingázni jobb, de tárcsafékes outival a fék sem gond.
(#220254) jjeahh Vicces ez a megfogalmazás. Klasszikusan az agresszív geo pont az outi, meg a legdurvább a pálya bringa. Ez meg a relaxed
[ Szerkesztve ]
-
bardi
aktív tag
válasz fulton #220317 üzenetére
A legnagyobb ellenállás, főleg outi tempónál az a légellenállás. A kerék, hajtás ellenállása elhanyagolható.
Csak be kell állni egy busz mögé szélárnyékozni, a legnagyobb sebességi fokozatot simán ki lehet hajtani bármivel, tök mindegy, hogy milyen kerék van rajta, teleszkóp, súly, stb. Úgy pörgetsz 50-60 km/h-t, hogy szinte semmi ellenállást nem érzel.'92 Honda VFR 750
-
válasz bardi #220321 üzenetére
Azért a keréknyomás, meg a mintázat sem elhanyagolható. Azt nem mondom, hogy a 6, és a 8 bar közötti különbséget megérzem, de 4 bar alatt szenvedek aszfalton, mint a kutya a jégen.
Amúgy egy jól kivitelezett peloton felbecsülhetetlen, de azt tudni kell tartani, az azért gyakorlás kérdése, de 4-5 kmph-kat lehet vele nyerni, ha ügyesen csinálják, akár már 2-3-an.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ivana
Ármester
válasz parandroid #220322 üzenetére
Magyarul a peloton boly.
-
-
fulton
addikt
válasz parandroid #220322 üzenetére
tuti hogy nem, mert alapba pl egy 86 psi ről 92 re fujt kerékkel is érzem hogy lazábban gurulok, nem is tekerem és csak megy és megy...
én most beálltam 93 psi re max 95 a külsőnek. de nem ráz semmi..mivel 0 hátrahajlásu a nyeregcső mostmár, és a nyereg a megengedhető limit értékig hátratolva, rugalmasabb mint középen befogatva...(ezzel is lehet nyerni komfortot).
Már most ott vagyok hogy ilyen 60 táv kényelmesen lemegy. nincs utána ilyen "Kutya" érzés a popó is birja. -
Fall-N
veterán
Elfogadnék egy ilyen kézzel készült vázat 👍. [link]
-
rétisün
veterán
válasz parandroid #220319 üzenetére
pont tudok egy ilyent eladót....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Gaben92
őstag
válasz Gaben92 #220277 üzenetére
Hivatalosan is tanácstalan vagyok. Megnéztem állványon, minden rendben a hátsó váltóval. Állványon szépen vált, nem ugrik, minden rendben.
Levittem egy próbakörre, és kizárólag a legkisebb keréken ugrik ha terhelve van. Igazából nem is látom, hogy mi történik, érzésre olyan mint mikor a freehub szarakodik, de azt kizárom mert kizárólag az alsó keréken csinálja. Teljesen mindegy, hogy a H csavar merre van tekerve. Próbáltam jól beállítottal és szándékosan kicsit elállítottal is (mindkét irányba), de teljesen mindegy.
Szerintem ez okozta az alapvető gondot ami kezdte megölni a lánc belső felét, de nem jövök rá hol a gond. Már csak arra tudok gondolni, hogy vagy a kazetta vagy a hátsó agy hibás, vagy a mount van meghajolva. A fura az, hogy eddig nem csinálta, de a tegnapi lánccsere óta igen...
(Nem, még mindig nem hamisítvány a lánc, akkor se ha némelyik felirat fejjel lefele van. Még a Shimano honlapján is olyan.)
Deore M6100 12-es kazetta
SLX M7100 lánc
XT M8100 SGS váltóValakinek ötlet, hogy WTF?
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
addikt
válasz jjeahh #220275 üzenetére
Ez nem szellőzik a teli lyukas orrával? Hát, a NW Corsair meg a Spider Plus 3 végképp nem. Nekem viszont kifejezetten jó lenne, ha nem ázna át kis esőtől, illetve én egész évben használom. Nagyon melegre meg jó a mostani, az pont olyan, hogy szellőzik, de pár csepp víz és kész. Illetve télen 2 zokni + kamásli kellett hozzá.
andrisbandi: köszi az infót.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gaben92 #220329 üzenetére
Egy állványon készült videó arról ahogy fut a lánc a kis tányéron, meg vált egy két fokozatot fel és le talán segítene megtalálni hova van a kutya elásva. 🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #220310 üzenetére
Ko Fog az jó, szórt fejes Perfecta szintén.
#220313 Hasaggymeg, #220311 Fall-N: nincs tapasztalatom 60mm-nél rövidebb stucnival kapcsolatban, de az eleje meg nem hiszem, hogy ideges, hiszen mint már kétszer is írtam, ezek a kormányok nem egyenesek, hanem előre nyúlnak, gyakorlatilag annyira, mintha normális stucni lenne rajta. Itt látszik miről beszélek, Arc8 kormány:
Arc8, ha normál kormány lenne rajta, látszik, hogy kb annyira előrenyúlik, mintha lenne egy 40mm stucni rajta:
A másik dolog, hogy minél agresszívebb a geo, annál rövidebb szokott lenni a stucni, gondolom nem véletlenül és ennek az Arc8 bringának a geoja agresszívebb, mint pár évvel ezelőtt egy enduróé. Így már rögtön értelmezhetővé válik a 40mm stucni, mert trail-endurókon ilyen szokott lenni. Szerintem eljön az az idő, amikor már geoban xc-trail-enduro között nem lesz különbség, csak a rugóút, súly lesz más, meg persze gumi mintázat s ilyenek. Akkor majd xc-n is muszáj lesz hozzászokni a 30-40mm stucnikhoz, mert a geo és a széles kormány megköveteli.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz Predator2 #220316 üzenetére
én csak 1-2 dolgot használtam ezzel, nem egy ipari minőség, de 1-2 alkalommal levenni a hollowtech/4szögtengelyes hajtást meg rászorítani/lelazítani a kazettát/tárcsaféket megfelelő lehet.
az imbuszkulcskészletet és a 15-ös pedálkulcsot nem használtam, arra van itthon más.
a gumileszedő az gyenge, a háromból már kettőt eltértem, az egypálcás decás viszont jó.
a láncos kazettaleszedő viszont nem biztos hogy jó 10/11/12 sebességes sorhoz, lehet csak 6-9-eshez, bár lehet lánccserével átalakítható.
-
Gaben92
őstag
válasz Hasaggymeg #220332 üzenetére
Kb tudom, hogy mi történik de azt nem, hogy pontosan mi a gond és videó se segít sokat.
Magamnak csináltam egy videót de az slo-mo-ban készült és feltöltve az ugye elveszik így nem sokat látni, de itt van. Ahogy hallani a kattanást 3mp körül ott látszik, hogy a lánc elkezd mászni.Kb olyan a helyzet mint ha próbálna felváltani eggyel fentebbre de mindig csak egy láncszem érintett. Fut a lánc szépen aztán egyszercsak egy láncsszem megemelkedik, aztán a következő szem visszarántja a helyére. Gondolom terhelés alatt mikor megindulsz képes úgy megszorulni, hogy a következő szem is fent marad a kerék tetején aztán egyszercsak egyszerre beesik az egész. Szóval tipikusan úgy néz ki mint egy szarul beállított H csavar, de ránézésre független tőle. Kilazítottam a H csavart amennyire tudtam, kattogott is mint a veszedelem, aztán miközben tekertem a pedált húztam a csavaron míg megszűnt a hang. Szóval "jobbról közelítettem", de még így is mászni akar.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz Gaben92 #220329 üzenetére
Nem pont ilyen, de hasonló hiba két okból volt;
- a váltókaron, ahol bemegy a bowden, kitekerve felejtettem a állítót. Fityegett a kábel, nem működött rendesen a kis kerekeken a váltás. Attól függött mennyire volt éppen a helyén.- a másik szivatósabb volt, terhelésre ugrott a lánc a kis keréken.
Sarazós monti volt, nem szoktam rendesen letakírítani, csak slagozás, száradás után olajozás. Emiatt nem látszott, h a kis kerekek közé valami drótkeménységű csavarodott és eltartja a láncot.Amikor új lánccal is ugrott, akkor gondoltam ideje egy rendes takarításnak.
Egy küllővel nyúltam a fogaskerekek közé. Volt nagy meglepetés amikor kibányásztam a bűnöst.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Gaben92
őstag
válasz andrisbandi #220338 üzenetére
Én is gondoltam rá, hogy lehet feszes marad abowden valami miatt de nem. A barrel adjuster (nem tudom mi a magyar neve, de a karon az állító) rendben van, arra figyelek mindig, hogy közel teljesen be legyen tekerve állításkor. Bowden is szépen mozgott a házban szóval ezt kizárnám. Holnap reggel azért megyek egy gyors kört még kikötött bowdennel mert akkor tuti H csavaron fog támaszkodni és ha még úgy is mászik akkor magát a váltót kizárom. Megnézem még, hogy nincs-e valami beszorulva ami kitart mint nálad, aztán ha semmi se segít megy vissza a szervizbe.
Mount ha görbe az talán okozhat ilyet de nincs szerszámom hozzá, hogy bemérjem és nem is terveztem venni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
MPowerPH
félisten
válasz Gaben92 #220339 üzenetére
Nekem akkor csinalt ilyet, amikor utolag kiderult, a lanc egy reszen gyari hibas volt. Eloszor csak hatrafele tekerve akadt bele a nagyobb fogaskerekbe, aztan mar rendesen tekerve is neha kattant, aztan egy brutal emelkedon elszakadt. Az elotti idokben szivtam a valtobeallitassal, gondoltam, azzal lesz a baj. Aztan az egesz galibat az a lancszem okozta.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #220333 üzenetére
Mathieu Van der Poel és Vlad Dascalu bringája elég "agresszív" neked? ...ránézésre is mind2 stucni 8+cm.
#220335Gaben92...még 2 dolgot kellene megnézni, egyik a B csavar beállítása, másik meg a váltófül...ez utóbbi legyen teljesen párhuzamos a bringa függőleges vonalával, továbbá váltófül illetve a görgők legyenek egyenesen a lánc vonalában, vagyis a fül csavarodva se legyen. A váltót oda váltod ahol hátulról belenézve a lánc legegyenesebben megy az első tányérokra, egy ilyen kulccsal amit ráállítasz a felszerelt váltóra így (a 2 piros vonal a kulcs pofái [kép] ) és óvatosan helyre lehet húzni, csavarni az esetlegesen görbe, csavarodott váltófület amíg egyenesnek nem látod.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz Hasaggymeg #220342 üzenetére
B csavart nem nagyon lehet elcseszni ezeken a 12 sebességes Shimanokon mert van rá jelölés. Legutóbb mikor lementem körözgetni vittem magammal imbuszokat állítgatni. Indultam a gyári jelölésről, aztán rápróbáltam egy kicsit lazábbra és feszesebbre vettel is, de semmi. Kicsit a végére már úgy éreztem magam mint aki össze vissza próbálgat anélkül, hogy fingja lenne bármiről...
Emiatt is írtam, hogy a kerékagy/kazetta/hanger (van pár dolog ami nem jön magyarul a számra. ) hármasból lesz valami. Na most ebből kettő nem olcsó, egyet meg el lehet törni ha nem figyel az ember, a bringa meg garis még, szóval szívjon csak vele holnap a szerviz. Általában szeretem magam szerelni a cuccaim, de mikor arról van szó, hogy lehet cserélni kell egy 1-200€-s alkatrészt és ha szervizbe viszem ezt meg lehet úszni ingyen, akkor legyen csak az övék a megtiszteltetés.
MPowerPH: Én hasonlóan gondolkodom csak inkább kazettára vagy agyra gyanakszom. Valami már megölt egy láncot párszáz km városi kóborlás alatt, az új láncot meg nem viseli a technika szóval valami tutira nem százas. Ha túl lett volna használva a lánc akkor még el is fogadnám, hogy az új lánccal nem megy mert 0 a nyúlása, a szétkopott kazetta meg kérne egy 0,5-öt, de ezt most így nem tudom hova tenni.
Mindenesetre holnap reggel szerviz (home office előnyei), aztán majd írok a fejleményekről.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #220342 üzenetére
Ezeknek régimódi, konzervatív a geoja, a Canyonnak pl. 70 fokos a fejcsőszöge, az egybekormányos új Arc8-nak meg 65 fokos, az óriási különbség . WC racerek bringái közül talán a Scott Spark a legagresszívebb, de az Arc8-hoz képest az is durván konzervatív. Nem véletlenül írtam, hogy az Arc8 a jövő xc-je, mert a trend abba az irányba tart, csak ők átugrottak 3-4 évet. Az a bringa kb. egy 2-3 évvel ezelőtti 170mm rugóutas enduro geoját kapta meg xc súllyal, xc rugóúttal.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #220344 üzenetére
Nem tudom ki, hova ugrott és mennyit, de ezekkel idén, tavaly versenyeztek, versenyeznek ezek a fickók. Annak meg, hogy nincs stucni de a kormány ahelyett, hogy hátra hajolna előre teszi, nem tudom mi az értelme...de biztos kiderül majd egyszer az is.🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #220345 üzenetére
Pedig elég egyszerű, nem bonyolult ez. Pár éve valszeg a Scott Sparkra is sokan azt mondták volna fórumon, hogy marhaság, fuj-fuj, nem kell xc-re 67 fokos fejcső és 2.4" gumi. Most meg Nino olimpiát nyer vele és Kate Courtney is azt használja . Az Arc8 bringa pont annyival "modernebb" a Sparknál, mint amennyivel a Spark modernebb egy pár éves xc-nél, vagy az általad linkelt konzervatív Canyonnál (aminek amúgy hamarosan jön a modernebb geós rövidebb stucnis utódja, ha-ha-ha ), mégis versenyeket nyernek vele. Az Ibis Exie-re is, amikor kb. fél éve linkeltem, páran azonnal rávágták, hogy oké, de ez már nem xc bringa, hanem trail, aztán idén már Jenny Rissveds Albstadton és Nove Meston második-harmadik helyezéseket ért el vele. Az Arc8-al szemben most biztos sokan szkeptikusok, de ez mindennel így van, ami megelőzi a korát és biztos vagyok benne, hogy 1-2 év múlva a következő generációs Specialized, Scott stb. csúcsgépeknek hasonló lesz a geoja. Az a kormány sem annyira fura szerintem, csak trükkösen van megoldva, első ránézésre nincs stucnija, de valójában van, csak be van építve a kormányba. Gyakorlatilag ezzel a megoldással 90mm stucnit is lehetne imitálni úgy, hogy 0mm-nek nézzen ki.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #220345 üzenetére
Bike stems explained: what’s best for your bike?
https://www.bikeradar.com/advice/buyers-guides/bike-stems/Nem pont stucni nélkül (a cikkben még nincs ilyen verzió)
de már közelít, a dupla vállas telókra való integrált kormányfej.
- Ahogy montad, ezt is a lefeléző bicókra találták ki.Another variant is the direct-mount stem, used on some downhill mountain bikes.
Rather than bolting onto the top of a steerer tube, this bolts directly to the fork crown. The result? It’s more rigid, less likely to be twisted in a crash and lighter, too.
Plus, as is the trend with most mountain bike stems, it’s ultra-short for sharp steering on super-technical downhill courses.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #220347 üzenetére
Ott a cikkben is a megoldás: "with modern mountain bike geometry getting longer and slacker, stems on mountain bikes have been getting progressively shorter to retain the fast steering response that’s needed on the trail and to keep the bike’s reach in check". Ahogy a geo egyre modernebb, "lower, longer, slacker", úgy egyre rövidebbek a stucnik. Az Arc8 Evolve geoja ultramodern, már lefelé is nagyon komoly lehet, ezért a stucni is rövidebb lett. És nem, nem nullás a stucnia, csak úgy néz ki, mintha az lenne. Szerintem kb. olyan, mintha 40mm stucni lenne rajta.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #220348 üzenetére
Igen, a mostanában vásárolt összetelósaim már szinte nullás stucnival jöttek. És így a jók.
A széles kormány "kötelezősége" viszont némi megszokást igényelt.Próbáltam keskenyebbel, mert a járatos szűk ösvényeken előnyös lenne... de nem vált be. Csak a széles jó nullás stucnihoz.
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #220346 üzenetére
Lehet csak alkalmazkodnak a pályákhoz mert egy maratonon, vagy "szokásos" XC pályán semmi értelme sem a chopper dizájnnak sem a villanyakra helyezett 800 mm-es kormánynak, ugyanakkor a látványosságra igyekvő, sőt újabban már egész rövid versenyeken már olyan pályák vannak, hogy korábban az kábé DH-nak számított. Ez pl. mióta XC?! Nem sok AM, Trail, vagy endurós topiklakó merné bevállani.
Ami Ninot, Kate Kurtney meg a többi meglehetősen alacsony kerékpárost illeti gondolom testmagasságuk is befolyásolja kerékpárjuk geometriáját, stucniik hosszát, mert azért van 2 kerék és egy BB magasság ami kábé állandó a 160 cm magas bringásoknak készített vázaktól a 190 cm égimeszelőknek valóig.#220349 andrisbandi...itt is van kis ellentmondás, a profi XC versenyzők kormányai meglehetősen keskenyek miközben a menőző muglik lassan mindenhol széttárt karokkal kerékpároznak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg