-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
stickermajom
addikt
válasz andrisbandi #219784 üzenetére
Ez mondjuk elég szimpatikus, kár hogy ilyen marha drága.
-
Szoll92
csendes tag
válasz Hasaggymeg #219928 üzenetére
Jogos, javítom!
Szóval akkor:
- Stevens 5X [link]
- Giant Roam Disc 1 [link]
- Scott Sub Cross 30 [link] vagy 20 [link]
- Kellys Phanatic 40 [link] vagy 50 [link]
- Kross Evado 7.0 [link] (ahogy nézem 7.0 feletti modellekből nincs új)Márka szempontjából ezek megbízhatóak vagy van ami felejtős?
Köszönöm
-
Szoll92
csendes tag
válasz Dark Archon #219927 üzenetére
Köszönöm a Cube Nature EXC javaslatot. Megéri ez a +53-83 ezer különbség a listámon lévőkhöz képest? Átlagos használat lenne, nem tennék bele minden héten több 100 km-t.
-
andrisbandi
őstag
válasz stickermajom #219951 üzenetére
Effetto Mariposa Tappabuco Tubeless Repair
Designed to work as end-plug for road and mountain bike handlebars, it can be carried inside most Shimano and SRAM bottom brackets too
- Ez lehet jobb lenne.A Lezyne gumigyűrűkkel beszorulós.
Elvileg a gy. cseréjével mindenféle lyukméretű kormányba jó, de azt modják a gyakorlat mást mutat... többen elhagyták.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jojjer94
csendes tag
válasz Csokicsibesz #219871 üzenetére
Kb én is így vagyok a Tribivel
Féket hamar cseréltem TRP Spyre-re. Amikor megvettem voltam 95kg körül, nem éreztem magamat biztonságban durvább lejtőn.
Ég és föld a különbség a kettő között.Emellett kiemelném, hogy eléggé sokoldalú tud lenni.
Én pl "átalakitottam" gravel/túrázósra.
Kapott Conti Double Fighter gumit, aszfalton is elég jól gördül, light terepet is bírja.
Hátra meg ment egy RD-M772 váltó, így terepen is elég jól feszíti a láncot.Mondjuk nekem egy időben a küllők törtek a hátsó kerékben,kb minden 100km-en egy.
Azokat cseréltem DT-re, azóta nyugalom van.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gézengúz #219941 üzenetére
Belefér, feltéve ha nem ugyanakkora a következő is ... a kicsin meg azért morog mert a láncod már tésztára nyúlt és az a legkevesebbet használt, tehát szinte új lánckerék.Új lánckerék +tészta lánc=morgás.🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz STC Speed #219948 üzenetére
Hacsak nem valami nagyáruzházi vacak és a rozsda sem ette még meg, esetleg nem fékezték kerekeit papírra, akkor minden bizonnyal igen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gézengúz
addikt
válasz Hasaggymeg #219957 üzenetére
Pont, hogy kisebb lesz, nem nagyobb.
Az új lánc ugrik a 2 legkisebben is, úgyhogy kopottak azok is rendesen. -
stickermajom
addikt
válasz Csokicsibesz #219095 üzenetére
Kicsit lassú reakcióidővel válaszolok, de ez most jött szembe: [link] Elég hasonlónak tűnik a kettő, értékelések alapján nem rossz akkor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gézengúz #219959 üzenetére
Akkor meglehet jobb ha teljes sort cserélsz. ... ugyanonnan valami ZZTO szerűt...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Hasaggymeg #219961 üzenetére
Valter ilyen közel még nem volt szakaszgyőzelemhez. ... most jön a neheze. 😬
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gézengúz
addikt
válasz Hasaggymeg #219961 üzenetére
Van pár kuponom, a 3 lánckerék a célszerszámmal együtt nem lesz egy ezres se, ráadásul van AliExpress Saver Shipping szállítás is, nem sarcol a posta. Egy próbát megér.
Köszi!! -
Toobee
veterán
Mosakodás, fotózkodás. Legjobb fejlesztés egy könnyű kerékszett, nagyon durva mennyit hozott. Pedig ez egy nehéz szett a karbonok között, 1100-1300 g között vannak a jobbak. ZTTO érzésre azt hozza váltásminőségben, mint a HG700 igaz, azon már a 3. lánc futott. Fáj a fogam a montis Elite szettre is.
[ Szerkesztve ]
https://barbieripnk.hu/
-
modflow
veterán
válasz Hasaggymeg #219928 üzenetére
Oké, köszi.
-
cobranco
csendes tag
„Olaszország farkincája”, Lombardia északi részén, a Misox hegylánc és a Chiavenna-hegység között található. Ezt az impozáns nevet onnan kapta, hogy egyfajta ékként préselődik be Svájcba. Az itt található Splügen-hágóút, melyet 72 hajtűkanyarja miatt „kis-Stelvio”-nak hívnak, a 2020-as Alpok-túránk király-etapja volt. Itália tengertől számított legészakibb pontja, igazi vad, hegyi világ a szó legszorosabb értelmében.A végtelen spirálként egymásba kanyargó alagutakkal, viaduktokkal tűzdelt út, valódi bringás kihívás volt és látvány szempontból is hozta az elvárásokat…
Alpok a javából 8.rész: "Hegyek pokla" 2020. /1440p/
Útvonal: Chiavenna-San Giacomo de Filippo-Lirone-Galivaggio-Campodolcino-Pianazzo-Lago di Isola-Lago di Montespluga-Passo di Spluga/Splügenpass/-Suffnersee-Rofflaschlucht
Túrabeszámoló: http://cobranco.hu/turabeszamoloalp_20.html
Fotoalbum: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.3734657903282240&type=1&l=dfff516944
Térkép: https://www.google.com/maps/d/edit?mid=1R6T7GKzsu_lzy3ndTn1MIw2Qsiw2FpPt&usp=sharingTúráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
troland26
őstag
válasz Hasaggymeg #219832 üzenetére
Nos megpróbáltam lelégteleníteni a féket . Megvettem amiket írtál . Sajnos a fékfolyadék tartály illesztésénél látszik , hogy nyomja ki az olajat ...Mit lehet vele csinálni ?
[link] -
kobayashy
tag
válasz Napfénysüti #219826 üzenetére
Mi hárman megyünk teljes karikára kb 06.30,vagy06.45-ös indulással. Attól függ hogy érünk oda. Ha nem lesz nagy szél szeretnénk olyan 7óra 15-30 perc alatt megtenni a távot.
-
nemeth989
senior tag
válasz Szoll92 #219952 üzenetére
Nekem Giant van. Családi gurulásokhoz vettem, kirándulásokhoz plusz a gyerekülés felszerelése miatt, meg, ha haverokkal tekergek, akik nem országútiznak.
Nagyon szeretem, baromi kényelmes a geoja, ballonos gumi van alapból hozzá, így egész komfortos vele a tekerés. Hozzáteném nem száguldához való az a gumi, de murvás részeken is elboldogultam vele. Ráadásként nem kukáztam a gyári ülést, meglepően kényelmes.RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
fulton
addikt
Hu
Ma sikerült sik terepen kihajtani a 48.1 km h. 91"báron"😁
Fel kellett váltani a 48 as elsőre hozzá. De kár hogy az órám nem érzékeli ha epp megállok (huawei gt2), es igy az átlagsebességem teljesen lerontja a végére mivel beleszámítja. Pedig tökre kiváncsi lennék milyen tempóval haladok. Azért a 30as tempo sem ritka már. Nem lenne rossz egy okosabb computer mondjuk de...vigyázni rá, töltögetni...így marad a kompromisszum.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #219980 üzenetére
2020-as cikk, akkor még keresni kellett az ilyen bringán utazó szerszámokat, szerencsére azóta a 2 év alatt hatalmas lett a választék, már a kínaiak is többfélét árulnak. Szerintem ideje lenne, hogy csak ilyen tubeless javító kitek és multitoolok létezzenek és akkor el lehet felejteni őket, mindíg nálad vannak.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
Hali,
Vettem egy iGS10S computert 2 Cycplus C3 érzékelővel. Maga a gép pont azt tudja, amire szükségem van, szóval király. Igen ám, de, ha a sebességérzékelőre van bízva annak mérése, 14,85 km helyett 13,1 km-t mér. Ez baromi nagy eltérés, pedig be van állítva a kerékméret 2280 mm-re.
Volt már ilyen valakinek, mi okozza? A két érzékelőt meg is cseréltem (lehet kapcsolgatni a módokat), de úgy is rossz. Előre is köszi!
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
tknof1871
őstag
válasz Dark Archon #216140 üzenetére
Üdv!
Ez a megállapítás egy alapvetően városi használatra szánt kerékpárra is érvényes? Szóval nem sport.#216140Dark Archon
Csak a Praktikeres / Obis / Tescós kerékpár szitokszó errefelé, a Decathlonosok már vállalhatók
Csak hogy teljesen világos legyen, mire én használom a kerékpárt: rohanás munkába, munka után rohanás haza. Ha üres a hűtő akkor munka után rohanás a boltba bevásárolni, a nagy nehéz táskát felrakni a csomagtartóra és rohanás haza.
Igen, rohanós típus vagyok. Mindenhova utolsó pillanatban érek oda. 20 cm-es padkákról nem ugratok le, kisebbekről néha.Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
tknof1871
őstag
válasz tknof1871 #219984 üzenetére
Kezdek arrafelé hajlani, hogy vegyek egy új kerékpár. Az nem olcsó. Nem jó az egészségem. Arra vagyok kíváncsi, jól képzeltem el, ez a legjobb választás ami kielégíti a szükségleteim és árban a legolcsóbb ha új kerékpárban gondolkodok.
Semmit se értek a használtakhoz. Félek attól, hogy veszek egy használtat rejtet hibával és úgy jövök rá, hogy összetöröm magam.Arra gondoltam talán egy Trekking RIVERSIDE 120 kerékpárt kellene vennem (99 990 Ft). Felszerelni sárhányóval (2 490 Ft) és csomagtartóval (5 490 Ft). Ez eddig 107 970 Ft. + házhoz szállítás 5490 + hátra kell piros macskaszem. Végösszeg kb. 115 000 Ft. körül lesz.
(Ami már van az a kitámasztó, csengő (több is), macskaszemek a küllőre, első lámpa (akkumulátoros) hátsó villógók. Ffi vagyok de biztonságossabbnak érzek egy női vázast*.)Azért is alacsony vázasban gondolkodok, mert a csepel kempinggel évtizedek óta nem estem el, de többször megtörtént, hogy télen a jeges úton kicsúszott a kerékpár. Ilyenkor elengedtem a kormányt, hagytam eldőlni, tőlem elcsúszni a kerékpárt és kivétel nélkül sikerült talpon maradni. Oda kellett figyelni, ügyesen talpra érkezni, néhányat lépni hogy lelassuljak és a végén ott álltam, a kerékpár meg kicsit odább feküdt. Egész évben kerékpározok, hóesésben, esőben.
Fáj a derekam a hátam. Kemping kerékpáron egyenesen ülünk és az utak minősége sz.r. Ha belehajtottam egy úthibába az egy kb. pont a gerincoszlop tengelyével egybeeső irányú hirtelen erő/ütés. A nyeregből direkt a gerincbe. Hirtelen fájdalmat okozott. Most egy MTB-t használok és azon ráhajlok a váz fölé. A gerincoszlop tengelye és az úthibákból eredő ütés nem esik egy tengelybe. Úgy érzem ez kíméli a gerincem.
Jól képzelem, ha 115 000 forintot elköltök egy Trekking RIVERSIDE 120-ra nagy valószínűséggel a legalacsonyabb áron kapok egy jól használható új kerékpárt?
Windows 10 Home 64 bites operációs rendszer; LG G4 6.0 Android verzió
-
válasz tknof1871 #219986 üzenetére
Röviden: igen. A hosszabbnak is ez lenne a lényege, csak nincs kedvem írni, de gyakorlatilag minden meglátasod helyes. A férfi váztól ne tarts, ülj rá az üzletben, és meglátod, hogy nincs különbség biztonságérzetben, csak arra kell figyelni, hogy ne legyen nagy neked (de arra amúgy is, főleg, ha hátfájós vagy).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #219983 üzenetére
GPS vs kerékre szerelt érzékelő
- melyik a pontosabb sebesség mérésre?Ha ez a kérdés; az érzékelős sebesség az pontos, mért adatból számított.
A GPS-es az csak egy becsült lesz mindíg. Sokmindentől függ, pontos sose lesz.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
válasz andrisbandi #219988 üzenetére
Az is mért adat, csak egy pontatlanul mért adathalmazból dolgozik rajta egy kicseszett bonyolult algoritmus, ami jó esetben a térképadatoktól kezdve a giroszkópadatokon át a barometrikus adatokig mindent figyelembe vesz, amit bír. Ezért van az, hogy a gps-nek szoftveresen még jobbnak kell lennie, mint hardveresen, és ezt nem fogják tudni soha a kínaiak behozni. Amúgy valszeg a hardveres minőséget sem. Egyszerűen más a felfogás, meg a gyártási kultúra, ha nem liheg a nyakukon a nyugati anyacég minőségbiztosítása. Aztán papíron mindent tud, mint a nagyok, sőt, mindent jobban, csak valahogy mégis egy fos az egész (lásd még kínai mobilok).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #219988 üzenetére
Én mindenféleképpen GPS-est vennék is lehet kapni speed szenzort, azzal még pontosabb lesz. Nekem egy Bryton 15 van + CAD szenzor, de veszek nemsokára egy SPD szenzort is mellé.
parandroid: Azért az újabb Brytonok egyáltalán nincsenek lemaradva. Akinek nem felel meg az meg vegyen Garmint. De egy átlagos bicikliseknek bőven elég már egy drágább Bryton szintje is. Nekem meg a 15 is elég.
[ Szerkesztve ]
-
-
6030D
Ármester
válasz Dark Archon #219983 üzenetére
A mm-t lemérted, vagy a kiskönyvében lévő gumiméretes mm-t írtad be? Utóbbi rossz.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #219989 üzenetére
Megint fos a kínai, nekem meg annyi kínai cuccom van már, hogy fel sem tudom sorolni és nekem nincs több problémám velük, mint a drágább "márkásokkal". Toobee még nálam is merészebb . Gps-ből én sem vennék kínait, de nem azért, mert #biztosszar, #kínaifos, hanem azért, mert ha Garminról tovább akarok lépni, nem találnék olyant, ami funkciókban jobb nála. De ugyanúgy a Wahoonál, Brytonnál, Sigmánál sem, innen előrelépni csak egy újabb Garminra vagy Hammerhead Karoo 2-re lehet.
Más, amúgy ha már megbízhatóság, a múltkor elgondolkoztam, mik azok a cuccok a bringán, amire azt mondanám, hogy kb. teljesen problémamentesek, szinte tönkretehetetlenek és nagyjából sosem kell hozzányúlni, nálam ilyennek bizonyult a PD-M520 pedál, a Mavic Crossride FTS-X kerékszett és a Prime TI Sprint nyereg. Jó lenne ha több ilyen alkatrészt gyártanának, de tudom, manapság az örökélet nem divat. Lehetne amúgy ilyen cuccokról egy listát csinálni, leírhatná mindenki, hogy neki mi számít elnyűhetetlennek és teljesen igénytelennek . Lényeg, hogy legalább 2-3 éven át (vagy 10-15.000km) szervizelés nélkül problémamentesen működjön. Bárcsak a teleszkóp és a hajtás is ilyen lenne .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
blountex
senior tag
Sziasztok!
Érdeklődnék, illetve egy kis segítséget kérnék.
Van egy Neuzer Firenze 400 kerékpárom, és a hátsó fékből (Alhonga típus) szép lassan kiszívárgott az olaj (itt feltételezhetően tömítéssel lehet gond), de már az első fék se az igazi.
A hidraulikus fékrendszert időnként újra kell tölteni? Azt gondoltam, így 2,5 év után többet bír ki.
Találtam egy feltöltő szettet, de nem tudom mennyire érdemes ezzel foglalkozni, egyébiránt tömítést még nem találtam hozzá.
Alin megtaláltam a komplett szettet, de feltételezem, hogy ugyan úgy probléma lehet ezzel egy idő után.Egy minőségibb tárcsafék szettre gondoltam, ezzel az lenne a kérdésem, hogy itt kell ügyelni kompatibilitási dolgokra?
Shimano Deore tárcsafék első és hátsóKinek mi a tapasztalata tárcsafékekkel kapcsolatban, ki mit ajánl?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #219992 üzenetére
Van egy giroszkóp szenzor (SPD - speed), amit az első kerékagyra kell csatolni. Az elfordulás mértékétől és a megadott kerületből pontosan megadja a sebbességet. BT LE, vagy ANT+-szal csatlakozik a komputerhez. [link]
-
jjeahh
nagyúr
válasz blountex #219995 üzenetére
Ez I-Spec EV bilincses, az Alhonga meg tudtommal normál régimódi bilincses, lehet nem lesz kompatbilis a váltóddal az új fék.
Más, amúgy erről valaki írhatna pár szót, aki ért hozzá. Normál bilincses, I-spec A, B, II, EV szabványok között van valami ami egymással kompatibilis?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #219994 üzenetére
Vannak elnyűhetetlen alkatrészek most is. Ilyen például a CST Salvo gumi. 3,5 éve van meg, szinte nem is kopott semmit. A testbike.hu-n az egyik tag 50ezer kilométert tett bele (!!) mielőtt elkopott. Egyedüli hátránya, hogy nehezebb a fél centi vastag gumibetét miatt, de defektem nem is volt azóta sem. Azért is vettem annó, mert untam a defekteket. Megfelelő erőnléttel simán fel lehet gyorsítani 30 km/h-ra. Szoktam én is annyival hajtani. Persze gondolkodtam már egy nagyobb szövetsűrűségű 120 tpi-s , de nem defektálló gumin, ami kicsit szélesebb. Majd megy bele Slime, az is elég. De egyelőre nem akar tönkremenni.
Másik a váltók. Alap Shimano városi Tourney mindkettő, de szintén 3 és fél év alatt nem kellett semmit sem csinálni vele. Át lett építve az új biciklire, hasonlóan igénytelen most is. Városba elég bőven. A láncvezető fogaskerekek sem koptak sokat, pedig váltót használom.
Hajtómű szintén alap Tourney TY-501, agyon lehetne ütni vele egy mammutot, olyan masszív. Szintén van, aki ment már vele 50ezet kilométer körül. Ez mondjuk nekem pár hetes, mert az elődje kb. 15-20 év körüli Tourney TY-30 volt, ami csak most ment tönkre és használtan került hozzám. Súly a hátrány, meg 4szög tengely, nem integrált. Majd a jövőben lecserélem. Egyelőre az árak miatt ráér. Inkább tárcsafék lesz majd (MT200 talán).
#219997: Érdemes egyből fékváltókart venni, akkor nem lesz gond a kompatibilitással.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #219999 üzenetére
Nem, egyszerre megy a kettő. A GPS jó az útvonalat rögzíteni, az SPD meg akkor is jó, ha nincs jel például. Nagy variációk nincsenek, az alapelv ugyanaz, sőt egymással is kompatibilsek, ha tudja a komputer a BT-t és/vagy az ANT+-t. Szóval simán megy Brytonnal a Garmin szenzor és fordítva.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Autós topik
- GoPro Topic
- LEGO klub
- OLED TV topic
- Hobby rádiós topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- További aktív témák...