-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Mintha ezek kissé nagyok lennének neked, nem inkább M-es a jó méreted? ...amúgy meg felszereltségben a KTM, ár-érték arányban meg a Cube a legjobb szerintem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Móci
addikt
válasz Hasaggymeg #219852 üzenetére
Lemértem pontosan a belső lábhosszt is, 57 centit dobott a kalkulátor vázméretre. Így pár ki is esik... a KTM éppen bent marad. Azt hiszem nézelődök tovább.
"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."
-
peugeotmate
őstag
válasz Dark Archon #219835 üzenetére
Még átgondolom, de szívesen kipróbálnám a nyeregtáskát.szuszinho
A topikban honnan ez a nagy Topeak iránti "őrület"?meg
-
MZsoltee
veterán
válasz f4lcon #219845 üzenetére
Hát én másképp látom, lehet külön állatfaj vagyunk.
Bár nálunk az ismerettségi köben lassan csak BB5 és BB7 van mindenkinek. Többen cseréltek gyári hidra fékeket ezekre a típusokra, mert nem lehetett szervízelni otthon vagy hosszabb túrán. Felhasználás tekintetében pedig túrázás, aszfalton néha múrván erdei úton nem vettünk észre olyan különbséget ami miatt fényévekkel jobb lenne a hodra nekünk.
Évente egyszer visszük szervízbe jellemzően a gépsárkányokat. Általában novemberben. Év közben egy lánc cserét, fékálíltást, váltóállítást, esetleg egy bowdencserét megoldunk mi is, ha kell. Csapágyakat és centírozást nem szoktunk bántani csak, azt meghagyjuk a szakiknak. Mondjuk sok dolguk nincs vele általában, max ha komplett hajtáscsere van. Az használat függvényében 1-2-3 évente szokott előfordulni.Ha az a cél hogy a tömegek bringázzanak akkor szerintem nem jó irány - bár ez nézőpont kérdése -, ha 2-3 havonta kell betolni a bringát szervízbe. Vannak olyan dolgok, amiket használat mellett ennél gyakrabban is meg kell tenni. Hajtás kitisztitása, terepviszonyok függvényében fékállítás is, egy defektről nem is beszélve, bár szerencsére az nálunk nagyon ritkán van.
Mi megtanultuk az alapokat, és azt relatíve nagy biztonsággal meg is tudjuk csinálni. Nem állítom, hogy minden bringán, de a sajátunkon igen. Szerintem ez lenne a jó út.
Mondjuk PC-n vga cserét, CPU újrapasztázást sem csinál mindenki otthon...A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
őstag
válasz MZsoltee #219856 üzenetére
a baráti társaságod nem reprezentatív éves szinten ezres, vagy akár tízezres darabszámban fogy itthon belépő monti (80-150e között) a teljes piac 300 ezer felett van csak újakból.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
-
szuszinho
őstag
válasz peugeotmate #219855 üzenetére
Jók a visszajelzések vele kapcsolatban. Egyébként lehet, hogy Rhinowalk lesz a befutó.
-
jjeahh
nagyúr
válasz MZsoltee #219856 üzenetére
Egy átlag usernek, aki nem teljesítményorientált bringás, csak túrázgat, nem értem miért lenne bonyolult egy hidraulikus fék, főleg ha évente szervizbe is viszi. Egy alap random hidraulikus Shimano féket 1-2, sőt, egy kevesebbet használt bringán 3 évente is elég légteleníteni, az éves nagygenerálon a szervizben gyakorlatilag 10 perc alatt elvégzik, nem egy nagy tudomány, neked semmi dolgod nincs vele. Hosszabb túrán meg az égvilágon semmit nem kell csinálni vele, nem igazán szokásuk meghibásodni. Cserébe sokkal jobban harapnak, mint egy mechanikus.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MZsoltee
veterán
válasz Csokicsibesz #219858 üzenetére
Ha megsérül a vezeték, vagy a dugattyúból folyik az olaj akkor az nem olyan mint egy elszakadt bowden cseréje. De lehet csak régimódiak vagyunk.
Én még gyárilag mechat vettem, nekem nem volt saját tapasztalatom vele.[ Szerkesztve ]
A tökéletes nő süketnéma, nimfomániás, és az apjának kocsmája van.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Ha centi akkor reach és stack, de ha nem akkor hagyd a centist és inkább keress rá a kiszemelt kerékpár (KTM, Cube.Merida st.) honlapján mit ajánl a te méreteidhez és ahhoz igazodj....a nyeregcsőváz hossz már egy ideje nem eléggé +biz6ó a kerékpár méretét illetően.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz MZsoltee #219861 üzenetére
Nekem BR-M446 van, ami nem egy felső kategóriás fék, 4-5 éve van meg és azóta nem cseréltem fékcsövet, a dugattyú sem szivárgott. Ugyan nem szoktam 5000km-t bikepackingozni, de gyakran járok hajmeresztő terepen és estem is "párat" már, de a fékcső annyira masszív, hogy ahol a vázhoz ér, az aluminiumot is képes súrlódással kimarni, a csőnek meg semmi baja. Viszont vannak hibás vagy kényes szériák (7000-es, 8000-es), azokat érdemes elkerülni, de úgy általánosan a Shimano fékek annyira megbízhatók, hogy el lehet felejteni a létezésüket is, csak teszik a dolgukat rendületlenül.
Mindenki: amúgy ha már fékcső, ha nincs semmi baja, érdemes azt valaha kicserélni újra?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz MZsoltee #219861 üzenetére
ha ragaszkodtok a drótoshoz, akkor a BB7 tényleg jó, de ahhoz képest a BB5-öt borzasztó használni, emlékeim szerint. A beállítására gondolok, mert amúgy utána működött..
A hidrós fékcső meg szinte elpusztíthatatlan, ha nem gyári hibás.
Milyen messze mentek, hogy a hidraulikában nem bíztok?
A DOT-os olaj ugye felvizesedik, azt úgy tudom, illik távtól függetlenül is cserélni biz. időközönként, de az ásványi ahogy jjeahh is mondja, normál használattal akár évekig is elvan.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz peugeotmate #219855 üzenetére
nemtom, de árban kb itt kezdődik bármi, ami rendes boltban is kapható. Ha tudtok megérősebbet, szóljatok gyorsan, mert most eszembe is jutott, hogy meg kéne rendelni..
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Lacerta
aktív tag
válasz jjeahh #219863 üzenetére
amúgy ha már fékcső, ha nincs semmi baja, érdemes azt valaha kicserélni újra?
Bárminek az üzemeltetésénél lehetséges többféle megközelítést alkalmazni, úgymint:
1) Rendszeres, ütemezett karbantartás vmilyen mérőszám alapján ( idő, üzemóra, futás, stb. )
2) Állapot alapú, monitorozás alapján végzett karbantartás
3) Hibáig üzemeltetésTöbbnyire költség/kockázat alapon szokták meghatározni, melyiket alkalmazzák.
Itt te döntesz, melyiket alkalmazod.
Örökké biztosan nem fog tartani egy fékcső sem.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz ZolkoW #219864 üzenetére
A Tribanon van "nagynevű" Promax gyártó drótos terméke, hát köszönőviszonyban sincs még az olcsóbb Shimano hidrós fékkel se.
Egy bizonyos szintig kimondottan mókás, hogy mennyire szar fék. Csak aztán amikor megpróbálsz vele lejönni Dobogó-kőről, meg a Hármashatár hegyről, akkor rájön az ember, hogy mégsem olyan mókás az, ha visít, vonyít alattad a fék és hiába húzod nem lassulsz. -
Maximum1
őstag
válasz Dark Archon #219835 üzenetére
Jó forgalmas helyen megy, sokat nem agyaltak rajta az látszik, legyen meg a 100 azt csók.
Valahol megértem a mekit…. -
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #219867 üzenetére
Haverom Kellys TNT 50-es bringáján hidraulikus Promax van, 1 offszezonban lerakta pihenni a bringát fűtött helyiségben és amikor tavaszal elővette, kiderült, hogy az összes gumitömítés megadta magát, az egész fék full olajas volt, mindenütt szivárgott. "Természetesen" nem nem javítható, az egész kuka ahogy van. Ezt a Promax márkát valszeg érdemes messziről elkerülni .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz Csokicsibesz #219867 üzenetére
a Promax egyébként elég komoly név a kínaiak között, ennél vannak durvábban noname-k is
azt akartam mondani, hogy olyan, mint a ZTTo ami mostanában felkapott, de rájöttem, hogy nem, mert annak nincs saját gyártói kapacitása, csak kínai cuccokat cimkéznek. a Promax az maga a gyár“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Csokicsibesz
tag
válasz f4lcon #219870 üzenetére
Lehet hogya elkezdenék játszani a tárcsával, meg a betéttel akkor lenne javulás.
Mondjuk azt se tudom milyen kialakítású betétet kéne vennem bele, ennyire nem foglalkoztam a témával.Igazából még midnig azt mondom, hogy a Triban ár-értékben aránya kimagasló a piacon.
Szerintem teljesen jó a váza, első villával sincs semmi gond, Sora váltás nálam paradés, kevesebb törődést igényel mint az SLX és telejsen jól vált.
Kerekek nehezek, mint a kő cserébe mindent kibírnak, viszont a fék az tényleg fos. -
zolee145
tag
Sziasztok!
Teljesen laikus vagyok, szóval se kép se hang kategória. Jobb ezt előre tisztázni.
Az lenne a kérdés, hogy a mountain bike-ok első teleszkópja, vagyis annak bekötése a kormányhoz, mennyire szabványosított? Konkrétan egy Trek Marlin 6-ról van szó, a gyári RST Gila teleszkóp helyett szeretnék valamit venni, 40-100 ezer között. Ha valamire rátalálok, akkor az jó eséllyel beépíthető lesz a bringába, vagy van valami, amire illik figyelni? (csőátmérő, csőhossz?) Vagy akár az is egy jó kérdés lenne, hogy a fenti bringához (asszem 2018-as), az említett összeghatáron belül melyik első teleszkópot ajánlanátok? -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zolee145 #219872 üzenetére
Nézz itt szét (250eur~100e huf), van levegős villa is ami belefér. 2 dologra figyelj, nyitott papucsú, vagyis gyorszáras legyen (9mm QR, vagy Quick Release) és a nyaka egyforma vastag legyen, vagyis a kúpos (tapered), vastagabb tövű villanyakakat ne is nézd, neked 1,⅛" kell. Pl., vagy ez., ez...stb. Keress, mutass és itt majd véleményezi neked valaki.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz Toobee #219798 üzenetére
EliteWheels Marvel Gravel 35 szett felkerült. Hot swap volt, szóval elég jól érzem a különbséget. Gumi ugyanaz, sor meg a tárcsák könnyebbek, ez is közrejátszhat még, de szerintem maga a felni, amit leginkább érezni. Terepre majd holnap tudok menni vele, most a városban karikáztam, de ugyanazt fogom mászni vele, mint ma, még a régi kerékszettel.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Toobee #219874 üzenetére
Jól néznek ki ...néha én is gondolom milyen faxa lenne egy csettintésre más kereket, féket, vázat, de főleg telót kapni a bringába és úgy folytatni a megkezdett utadat, esetleg oda-vissza cserélgetni és figyelni a különbségeket. 🤩
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz Hasaggymeg #219875 üzenetére
Kis szépséghiba, hogy egy Ultegra és egy Dura-Ace tárcsa lett, szóval kéne nekem még egy RT-MT900 a 800 helyett, akár csereberére, mert szerintem a fekete belű (hátra került) sokkal jobban megy a bringához, mint az ezüst 800.
https://barbieripnk.hu/
-
ZolkoW
őstag
válasz Csokicsibesz #219867 üzenetére
BB7-et, vagy Spyre-t rá, szerintem megérdemli... a BB7 kicsit erősebb, a Spyre két oldalról húz, egyik sem tökéletes, de el lehet velük közlekedni.
A Spyre-t párban vettem 15-ért, nagyjából 2 éve apróról, azóta sem láttam mondjuk ilyen jó áron.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Móci
addikt
válasz Hasaggymeg #219862 üzenetére
Köszi, az lesz. Amúgy egy Alfine 11-el szerelt bringa alkalmas maximum 10-20 km-es távokra, városi gurulásra, esetleg lazább terepre? Maga az agyváltós koncepció tetszik, de nem akarok nem nekem valót venni.
"...In a struggle to be happy and free, swimming in a primitive sea..."
-
zolee145
tag
válasz Hasaggymeg #219873 üzenetére
-
Major Lion
senior tag
válasz Dark Archon #219812 üzenetére
Kis mozgasa van, de nem ertem hogy erne bele a combod mikor ez mogotted van?!
Mellesleg ez nem downhillezni van, hanem bringa turara, en sokat megyek vele terepen is, semmi gond vele.
En meg a csomagtartonak nem latom semmi ertelmet, kiveve egy varosi bevasarlo vagy munkaba jaros bringanOn a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
bardi
aktív tag
válasz Csokicsibesz #219871 üzenetére
Sokat szenvedtem viszonylag, hogy beállítsam, de nekem teljesen jó lett az a fék, gyári betéttel és tárcsával. Azért egy BB7-hez képest nehezebb volt belőni.
MZsoltee: pont kevesebb karbantartás kell, nincs bowden amit cserélni kell, és ahogy kopik a betét, nem kell utána állítgatnod, magától beáll a hidraulikus. Vezeték sérüléstől nem kell félni szerintem. Egy shimano féken meg a légtelenítés nem egy nagy mutatvány általában.
'92 Honda VFR 750
-
flash-
veterán
válasz 6030D #219768 üzenetére
Ez igaz, nincsen egyértelmű recept, edzettségtől és sok mindentől függ kinek mi a jó edzés, nem is feltétlen kell edzeni persze , én magamból indultam ki hogy szeretnék fejlődni, de jelenleg nem tudok edzőt fizetni, megpróbáltam utána olvasgatni.
mikor kezdtem a tekerést akkor is volt már benne egy olyan cél is hogy fejlődjek, de akkor még semmit sem olvastam erről, azt hittem ha heti kétszer megyek egy 50-70kmes kört kb olyan gyorsan ahogy csak birok,akkor majd az jó lesz nekem, valamit javultam is az elején, de aztán nem értettem hogy miért nem fejlődök+miért vagyok állandóan fáradt
aztán jött az utána olvasás, nyilván ez hogy "magamat edzem az általam összeollózott hitelesnek vélt írások alapján, ez sem feltétlen tökéletes,de a mindig nyélen megyek elképzeléstől talán jobb, na majd az idő eldönti"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
válasz MZsoltee #219861 üzenetére
Tök ugyanolyan, egységsugarú user mindkettővel szervízbe megy. Nem is kell szakadnia annak a bovdennek, elég ha nyúlik, valahol akad, vagy kiszőrösödik, de az esetek nagy részében akkor is szervíz lesz belőle úgyis, ha kilazul, kicsúszik a vége. A userek 90%-a nem nyúl hozzá a biciklihez, kenni is akkor van, ha szervízbe kerül valamiért (jó setben legalább évente, nonplusultra évente 2x).
Aki itt van a topikban az a felső 1-2% technikai szempontból, és még itt is sokan (pl én is) csak a nagyon alap karbantartást csinálják otthon.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
addikt
-
Black Smile
csendes tag
Sziasztok,
abszolút laikusként szeretnék tanácsot kérni.
Rockrider XC 120-as bringa vásárlásán gondolkodom [link], 177 cm magassághoz az L-es méretet ajánlják, nyugodtan rendeljem azt, vagy esetleg az M-es méret is jó lehet?
Eredetileg jóval kevesebbet szántam volna a vásárlásra, de nem nagyon van választék olyan bringából ami tetszene. A használtak közt is nézelődöm, de mivel nem értek hozzá, kicsit tartok tőlük, erről esetleg mi a véleményetek [link]?
Köszönöm a segítséget! -
Toobee
veterán
-
jjeahh
nagyúr
válasz Black Smile #219888 üzenetére
Egy szavazat a Rockriderre. A mérethez csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy jó lenne kipróbálni, mert viszonylag hoszú a felsőcsöve ennek a bringának.
Amúgy nekem csak most tűnt fel, hogy a Decathlon a geonál valszeg nem az effektív nyeregcső szöget adta meg, mint a legtöbb gyártó, ezért tűnik furának az az adat. Pedig valszeg semmi gond nincs a nyeregcsőszöggel, mert valójában 73 vagy 74 fokos .
Erről beszélek:Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
tboj
tag
válasz parandroid #219101 üzenetére
Néztem ezt a gumit, itt helyben van is 2 db az egyik boltban raktáron, viszont csak 700x32C méretben, a többi méretben csak rendelhető. A gyári gumim 700x38C volt, ez gondolom jóval keskenyebb lenne, ajánlott így cserélni? Városban közlekednék vele napi szinten, illetve néhány naponta mennék vele nagyobb távokat is (40+ km). Sajnos nem tudok mihez viszonyítani, nem volt még a mostaninál keskenyebb külsőm.
Micimackó, kérsz mézes teát?Kérek Malacka, csak tea nélkül, ha lehet...
-
arcitec
addikt
Tele van a NET 700x38C gumival. Trekinngre sem tennék vékonyabbat ..
Lehet, de nem lesz komfortos ...
Például ez, ráadásul magasan defekt védett, de csak egy a jókból : [link]
Nem tudom mennyi a max. keret, de ezek nem használódnak el a felhasználásod során
8-10 évig gumi.[ Szerkesztve ]
-
ZolkoW
őstag
válasz Black Smile #219888 üzenetére
én a 180 centimmel biztosan az M-est venném. A Merida geóját nem ismerem, az is inkább nagynak tűnik ránézésre, de lehet hogy tévedek.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
válasz Major Lion #219883 üzenetére
Nem emlékszem, hol láttam, de valami hírben szerepelt, és hengeres, racsnis-bites rendszerű volt, de elég okosnak tűnt. Ha rá akadok, linkelem.
Köszi, azóta meg is rendeltem a Topeaket. Találtam mégis egy olcsóbbat, M-Wave, az egyik kormánytáskám ilyen gyártmány, az rendben van, de ez a nyeregtáska képről nem győzött meg. Erről pont el tudom képzelni, hogy kóvályog össze-vissza menet közben. Az SKS is pofás, de nem kétrészes, szóval győzött a Topeak. Meg az volt kekiszínben
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Csokicsibesz
tag
Bárkinek van ötlete, hogy mi okozhatja az alábbi problémát?
Tönkre mentek a menetek a stucnimban ki kellett cserélni. Vettem egy paraméterekben egyezőt.
Beraktam, kormány rá, stb.
De mégis lötyög az egész eleje.
Legalább 6x szétszedtem összeraktam, figyeltem mindenre, kormánycsapágyakra, tömítő gyűrőre stb.
Még mindig mozog, már nem tudok mit kitalálni.
Az alátétek nem jók? A miatt mozoghat?
Látszatra ugyanaz a két stucni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zolee145 #219881 üzenetére
A levegős jobb csak nem ez a levegős...Suntourból csakis felsőbb kategóriást ajánlom, Raidon,Axon,Epixxon stb...költsd rá azt a százast, de ha mégsem akarod akkor Rock Shox vagy Manitou legyen, ne Suntour, azokból az olcsók nagyon gagyik.
#219897Csokicsibesz...tippre mégsem ugyanolyan a 2 stucni, az új egy hangyányival alacsonyabb és a szorító kupak felfexik a villanyakon, ergo kell még pár mm távtartó gyűrű.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Csokicsibesz #219897 üzenetére
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Black Smile
csendes tag
válasz ZolkoW #219895 üzenetére
#jjeahh, #bardi, #ZolkoW, köszi a tippeket!
Természetesen egy üléspróba lenne a legjobb, de sajnos egy darab sincs az országban ebből a típusból... A neten találtam egy videót [link] , itt kb. 2:15-től azt mondja, hogy 175 cm mellé szerinte az L-es méret illene.
Meridát (másik típust) próbáltam üzletben, abból inkább az L-est javasolták.
Közben rátaláltam a gravel bringákra, és most még tanácstalanabb vagyok, hogy merre induljak...
Új hozzászólás Aktív témák
- Xbox tulajok OFF topicja
- GTA VI
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Vicces képek
- Okos Otthon / Smart Home
- Milyen autót vegyek?
- MasterDeeJay: Volta a bányából azaz CMP 100-210 kisteszt (Tesla V100 mining)
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- További aktív témák...
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- Tissot Prx Férfi Karóra eladó! Ingyen posta!
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó