-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fodin
tag
Sziasztok, pár napja kértem segítséget, hogy milyen bringát vegyet, az érkezett válaszokat köszönöm, de egyelőre nem vagyok előrébb, csak részben. Azt látom, hogy a tervezett kereten emelnem kell, így most 250 e Ft környékéig keresnék egy kényelmes, trekking/cross biciklit. Sok év kihagyás után újra tekernék, délutánonként 10-20, hétvégenként 30-50 km-eket, 95%-ban aszfalton. Most egy 26-os MTB-m van, aluvázas Hauser, de sem a mérete, sem az állapota nem jó, így minőségi szintet is szeretnék ugrani. Ha adnátok ötleteket, hogy ár/érték arányban mi lenne a jó választás, azzal sokat segítenétek. Néztem Cube Curve-öt, Kross Trans 5.0-t, Ghost Cross 5000-et, Giant Roam Ex-et, de elvesztem a bőség zavarában. Vagy ne agyaljam túl, ezen a szinten már nem nyúlok mellé?
-
rétisün
veterán
válasz fulton #219149 üzenetére
én 28-32 közötti tempót szoktam menni, 46/15, 46/16-os áttétellel, ez egy olyan 27-es átlagra elég kb. ezért hívtam magam régebben a topik legkényelmesebb outisának
meg is lepődtem magamon tavaly a Balatonkörpótló 200 km-emen a 26.8-as átlagnak
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fodin #219151 üzenetére
Szerintem célszerűbb ha keresel majd linkelsz ide véleményezésre lehetséges jelölteket mert félő a bőség zavara csak látszólagos. Gondolok itt a méret, szín, típus stb. tényezőkre melyekre amint rászűrsz azonnal elillan a bőség zavara mert egyszerűen nem lesz értelmes időn belül beszerezhető.
Keress olyanokat melyek megfelelnek neked és be is szerezhetőek majd itt véleményezzük neked őket...amúgy meg mind a 4 általad is említett márka, ahogy még további 40 másik is, ismert és bizonyos elvárt minőséget képviselő nevek. Cube viszonylag fiatal német gyártó, Kross egyik legjobb kelet európai (Lengyel) kerékpárgyártó, Ghost most éppen nem tudom milyen nemzetiségű, de nagy név a kerékpárgyártásban, a Giant meg nevét meg nem hazudtolva, a világ legnagyobb (talán tajvani) kerékpárgyártója.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz fodin #219151 üzenetére
Én a Cube Nature-t ajánlom, hogy még bővebb legyen a választék Általában ár / érték arányban még mindig a Cube nyerő. Amúgy meg, ja, nagyon nem tudsz mellé nyúlni, vedd azt, amelyik tetszik.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
....to be continued...Odalett: 6. Az un. istand release funkció is, ami lefele váltáskor az első mozdulatra elengedte a bowdent így tizedmásodperccel gyorsabbá téve a váltást (szerettem) és amit mindenhol az SLX SL-M7100 egyik tulajdonságaként tüntetnek fel.🤨 Gyanús volt, hogy a honlapon nem szerepel mint funkció, így nem is értem hogyan írhatják tévesen honlapok garmadái mint létező funkciója. Ugyanakkor ez újabb érv lehet az mellett miért annyira meghibásodásra hajlamos az XT, ez a funkció is mint a dupla lefelé váltás egy teljesen más belső mechanizmust igényelhet.🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz varsam #219077 üzenetére
arra legalább jól emlékeztem, hogy tényleg máshol vannak a csavarok az első és hátsó féknél a tengelyhez képest, ugyanaz az adapter elöl 180 mm-re adapterez, ami hátul 160-ra:
[link]
A fékpofa-dugattyú relációval nincs mit tenni, nem azzal lesz itt a baj.
Hülye kérdés, de a tárcsák tényleg akkorák? Képről én azt hittem, 160-as az első. Az látszik persze, hogy akkora különbség meg nincs a fék helyzetében. (a 180-185mm még adhatta volna, de a 185-ösről leszoktak a gyártók, ha jól látom)
Amúgy ehhez nincs köze, de a félgömb alátétek a féknyereg felső oldalán csak távtartók? Mert azok akkor működnek, ha mindkét oldalon olyanok vannak. Ahogy az Avid fékeknél, de a Shiminél nincs beleszámolva az adaptertávolságba, ahogy a képen is látszik, hogy ilyen szempontból jól van felrakva.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz parandroid #218961 üzenetére
Nem hiszem, hogy ezt a beszámolót vártad, de tegnap próbálgattam a pedált. 51-es betéttel (ma jön az 56-os.)
Először a kamrába (szűk folyosó) próbálgattam, helyben. Utána ugyan ott kicsit tekerve. És hát én úgy beparáztam! Félelmetes volt! De komolyan. Hát mondom én ezzel ki nem megyek az utcára... Ebből baj lesz.
Aztán amikor erőt vettem magamon, felkészültem és elfogadtam, hogy akkor most összetöröm magam kint. Akkor rájöttem, hogy jó nagy hülyeség volt azon a szűk helyen szenvedni vele..
Tegnap (még) nem volt gond vele. De csak nagyon kis köröket mentem helyben. Szóval majd írok rendesen is róla, ha mentem vele 60-100km-t.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
őstag
válasz Hasaggymeg #219156 üzenetére
azt hittem csak átvették a 7000-es kar leírását, de utána néztem, és abban SEM volt Instant release.... valaki másolt valakiről, de nem a jót
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
metrion
aktív tag
Sziasztok!
Szerintetek a 2023-as modellek mikor jelennek meg? Legalább specifikáció szinten. -
vhunor
őstag
válasz fulton #219149 üzenetére
Nekem síkon az 52-es tányér a kényelmesen haladós, ha nincs erős szembeszél, 32-35 között van a tempó. De itt a Duna mellett vagy a Pilisben ritkán van szélcsend . Mindenesetre ilyen rolling terrainnek nevezett útvonalon 30 körül megvan az átlag, a nagyobb emelkedokkel tarkítva (mondjuk 600-800 meter szint 50 km-en, ami hosszú, 5-9 km-es emelkedokbol jön össze) inkább 27 km/h körül.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #219159 üzenetére
Azok az alátétek közvetlen a csavarok feje alatt vannak, tehát nem befolyásolják a féktest távolságát a felfogató pontoktól.
#219161.LnB...már akartam írni erről és itt most alkalmat is szolgáltattál...volt néhány főleg eldőléses esésem és most is seb éktelenkedik egyik térdemen, de az ütések számomra eltörpülnek attól a pánikérzéstől mikor dőlsz és nem tudod levenni lábad a pedálról 😨...néhány tizedmásodperc az egész, de maga az esés már szinte felszabadító a lábad beragadásának érzéséhez viszonyítva.
#219163f4lcon...rengeteg termékleírási hibát találtam már az évek során különböző, gyakran komoly és híres webshopok oldalain, sőt, hivatalos weboldalakon is, amit leginkább a szakmai gárda és a kereskedői csapat közötti szakismereti különbségnek tulajdonítok. Egy ideig írogattam nekik (pl. K2-nek, majd mikor kiderült a Cube a hunyó nekik, hogy nem azzal a fogszámú hajtóművel forgalmazzák az X terméket amit a honlap hirdet, vagy másnak, hogy nem is azzal a szabadonfutóval szerelik Y kerékszettet), de belefáradtam...ezért azt is tanácsolom mindenkinek akinek fontosak a részletek ne hagyatkozzon kizárólag a kereskedők honlapján található leírásokra és informálódjon több forrásból.
Ráadásul most az akadozó ellátás miatt össze-vissza keverik az alkatrészeket azt szerelve fel ami éppen van, vagy még rosszabb, már néhányan nyíltan fenntartják a jogot végül más alkatrésszel szállítani mint amit honlapjukon feltüntetnek.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Hasaggymeg #219168 üzenetére
Igen, ez a része a rémisztő. Ott amit tehetsz egy "Ó basszus" elmormolása.
Teljesen meglazítottam egyébként az 51-est. Az sokat segített. Ma kipróbálom majd az 56-ot. Bár én attól is nagyon félek, hogy az 56 egyszer majd pont rosszkor old ki. Abból is lehet nagy baj...
Na meg a másik, én nem tudom, hogy ti hogy vagytok vele. De én csak lent tudom kioldani. kinyújtott lábbal. Van olyan, aki meg tudja csinálni fent is?
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #219168 üzenetére
köszönöm ...
épp ezért kérdezem, hogy ott mi a szerepük, mert így csak a túl hosszú csavar esetén használnak.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
addikt
Az bizony nem árt, ha a pedál bármely pozíciójában tudsz oldani De ezen is segít majd az 56-os klipsz. Hasítottam már vele terepen, emelkedőn, nem oldott ki véletlenül. Durvább felhasználásnál lehet, de az megint más történet.
Amivel még segíthetsz magadon, ha tudod előre, hogy meg kell állni (kereszteződés, lámpa), akkor jóval előbb kioldod az egyik lábad.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
6030D
Ármester
válasz jano_77 #219162 üzenetére
Akkor lehet, hogy kulacstartót kellene cserélni, azért akkora szórás nem szokott lenni a kulacsokban. Milyen az a tartó?
Az átmérőre megoldás lehet egy ilyen kulacstartó, nekem a konkrét példány volt, és mivel alu, ezért minimálisan lehetett hajlítgatni, és hozzáállítani a kulacshoz. Rázós terepen ez nem előny, mert nem fog olyan szorosan, de amúgy nem rossz. Én akkor jöttem rá, hogy állítható, amikor egy esésnél letérdeltem, és nem törött le, csak hajlott.
Jó ára van, én szerintem még fele ennyiért vettem 2015ben.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
válasz Dark Archon #219171 üzenetére
Nem hiszem, hogy rám illene a "durvább felhasználás" jelző. Szóval akkor nem lesz gond.
vhunor És te az 51-est? Nekem a bal bokám olyan suta, hogy azt nem tudom, hogyan fongom megtanulni fent oldani. A jobbal még összejöhet. De tegnap nem nagyon ment.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
-
jjeahh
nagyúr
Én is paráztam, valszeg ezért estem többször az elején. 56-os teljesen megoldotta nálam ezt a problémát, olyan nyugalmat nyújtott, mint egy platform pedál, csak az spd előnyeivel. Idővel ha bekopik a pedál, kiold bármilyen irányban az 51-es is, viszont sokkal szorosabban tart és terepen emiatt biztonságosabb, ezért váltottam vissza 3 hónap után az 51-esre. A bekopott pedál az 56-os stoplival legfeszesebbre állítva is túl könnyen kiold, rázós terepen már nem bíztam benne. Amíg újak a cuccok, tanulni viszont tökéletes.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
válasz jjeahh #219176 üzenetére
Na igen, főleg aki terepezik. Ott én se lennék nyugodt. Én csak aszfalton megyek.
Kellene bringára is tábla mint a tanuló vezető az autóknál, hogy "kezdő spd-s".vhunor
Azta, te ilyen profikkal állíttattad be a cipő pozíciódat? Nem semmi. Most hallottam csak róluk, nem is tudtam, hogy ilyen is van.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
őstag
válasz Hasaggymeg #219168 üzenetére
igen, a Cube most konkrétan a weboldalon hozza, hogy egyszerűen érthető magyarra fordítva "ha akarod a biciklit, akkor elfogadod, hogy azzal szereljük, amivel akarjuk (tudjuk)"
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Alg
veterán
válasz vhunor #219175 üzenetére
Jelentem én nem dőltem még SPD-vel
Volt 2-3 hujujjuj helyzet amikor éppen időben sikerült kilépni belőle (pl. megállás előtt a jobb lábat csatoltam ki de balra dőlt a bringa ), de eldőlés még nem volt."I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Alg
veterán
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Semmit. Közös döntés volt, nincs nagy baja elvileg. A szakaszt meg megnyerte. Összetettre nem lett volna esélye, max egy trikóra. Így viszont lehet elindul a Tour-on is. Aztán ha ott is nyer egy szakaszt, akkor már jó évet zár.
De idén jobb lenne inkább papír pohárba odatenni nekik a pezsgőt, mert Mathieu is majdnem így járt.
[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
nagyúr
-
szrobert
tag
Cannondale alkatrészeket honnan szoktatok beszerezni?
Itthoni, külföldi forrást megköszönnék... -
J.C.G.
aktív tag
2 napja én is elszenvedtem egy balesetet banális hibából. Végre lecseréltettem az első féket és a haza úton egy frissítő pontról való elindulás után eszembe jutott hogy ott hagytam a hátizsákot. Amint ez eszembe jutott már is behúztam a féket ahogy megszoktam és már repültem is át a kormány felett a bicó meg rajtam landolt, de úgy, hogy alig bírtam kikecmeregni alóla. Szerencsére pár horzsoláson kívül más bajom nem lett.
-
Nem érdemes helyben próbálgatni, inkább menet közben kell. Gondolj bele, milyen nehéz egy álló biciklivel egyensúlyozni. Nejemet én egy nagy, üres parkolóba vittem ki vasárnap, ott próbálgatta az indulás-megállást. Főleg mert becsatolni legalább olyan nehéz, ha nem nehezebb néha, mint ki. És ugye azt is menet közben kéne csinálni. Én bátor voltam, elmentem tekerni, lesz ami lesz alapon. Első két hétben talán 3x estem vele. A lazább stoplit én csak az mtb-s cipőn használom, terepen, mert ott félek azért becsatolva, de amúgy az országútis spd-s stoplim is mostanra lazára kopott szerintem, mert gyanúsan könnyű kicsatolni már. Amúgy véletlenül sose csatoltam még ki, szóval ettől ne tarts.
Az esések meg abból szoktak adódni, amikor csak az egyik lábad csatolod ki, de valamiért mégis a másik oldalra kerül a súlypont. Ez néha még mindig meg tud tréfálni, bár eddig mindig sikerült menteni. Még az spd-sl cipővel is, pedig azt aztán nem téped csak úgy ki.
Kicsatolni amúgy bármilyen pozícióban ki lehet, majd belejössz, de tény, hogy lent lévő pedálnál a legegyszerűbb. Meg amúgy úgy is célszerű.
Ja, írták, hogy előre ki kell oldani, ez alapszabály, kereszteződés előtt, lassító kocsisornál, vagy szűk helyen, szembeforgalomnál, tömegben, vagy beláthatatlan kanyarban én is sokszor előre kicsatolok, le sem veszem a lábam a pedálról, ha minden ok, gyakorlatilag azonnal csattintom is vissza.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz parandroid #219187 üzenetére
Ezt az utolsó bekezdést köszi! Megpróbálom megfogadni. És meg is kellen. Remélem az eszembe lesz amikor tekerek.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
balintbaba
tag
válasz MPowerPH #219190 üzenetére
Attól függ mi kell. 8-9-10 sebességes hajtáshoz való alkatrészeket szerintem a legtöbb boltban lehet találni.
Aki Cannondale vagy Speci gépet vesz saját márkás alkatrészekkel, annak gondolnia kell erre is. Minek tartana egy hazai kisker ilyen alkatrészeket raktáron? Egyébként Cannondale esetében én a hivatalos forgalmazókat hívnám fel alkatrész ügyben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #219170 üzenetére
Csak hangosan gondolkodtam.🤭 Szerintem a féktest pontos helyén rögzítésében lehet szerepük, máshol nem is láttam ilyen helyezkedő alátétet...annyi adapterfélével nehéz lehet mm pontosan fúrni azon csavarok irányát.
#219180 Alg...inkább ürügynek hallatszik. ... olyan külső ütés miatti szemsérülést ahol utána semmi nem látszik, nyitva tudod tartani stb. én még nem láttam.
#219182 Napfénysüti...én szurkoltam neki mert...Cube-os.
#219187
parandroid...
én már jártam úgy is párszor, hogy visszacsatolt miközben kicsatolva gurultam az akadály felé.🤭"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #219193 üzenetére
Kúpos fejcső, átütős váz, 70°körüli fejcsőszög...semennyire, egy kisméretű vérbeli ikszcé.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Hasaggymeg #219192 üzenetére
“én már jártam úgy is párszor, hogy visszacsatolt miközben kicsatolva gurultam az akadály felé.”
Nyilván, van ilyen, becsatolós pedál arra van, hogy könnyű legyen becsatolni, de ilyenkor úgyis alert módban vagy, meg hallod is, ha kattan, ki tudsz megint csatolni azonnal.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ivana
Ármester
Én továbbra sem értem ezt a stopli problémát (nem klipsz, stopli ). Kizárólag 51-est használtam mindig, sose volt vele gondom. Esés kétszer volt belőle: egyszer lelazult a stopli csavar, meg jött a troli busz, erre nagyon kell figyelni, érdemes bekenni loctite-al. Egyszer meg túrázni voltunk Alsóörsön a strandról a hegyre versenyeztünk, hogy ki ér fel előbb. Nyertem, de annyira meghaltam, hogy nem bírtam oldani és beledőltem inkább a fűbe
Am megrendeltem a dorko cipőt, kiváncsi leszek milyen a look delta rendszer
[ Szerkesztve ]
-
válasz ivana #219196 üzenetére
Nem mindenki egyforma. Én se tudom, hogy mi lesz. Lehet nem fogok esni. Lehet naponta 2x. Ki tudja? Csak próbáltam informálódni, a tanács mindig jól jön, hogy felkészült legyek.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #219193 üzenetére
Nem tűnik rossznak, de nyilván attól függ mennyibe kerül. A fékek milyenek rajta? Mert ha 8000-es, akkor lehet az cserés lesz. A gumik túl nehezek egy xc-re, szal ha zavar, azok is. A hajtást meg ha cserélnéd majd 1x-re, lehet, hogy szopóroller lesz, ha nem lehet kapni hozzá standard váltófület, mert ha jól látom ez direct mountos, szal nem ártana utánnanézni van-e hozzá standard mount fül. Ha van, akkor egyszerű pl. az 1x11-re váltás.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
:)
[ Szerkesztve ]
-
senior tag
Én úgy "tanultam" meg, hogy otthon ház előtt egyik lábat becsatoltam, aztán ki, és megint be álló helyzetbe kb 50x, aztán a másik lábbal is, utána meg már mentem vele üres utcán, és ki be csatolgattam, és kb talán fél év múlva dőltem el először... eddig 2x sikerült
Nem kell túlspilázni, menni fog....
Ha elestél, felállsz, körbenézel és meghajolsz... aztán folytatod az utat................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!