-
GAMEPOD.hu
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gaben92 #219249 üzenetére
Azt viszont nem értem hogyan lehet a fokozattól függően hol erre, hol meg arra xar láncvonalat csak egyik irányba hajtott váltókanállal kompenzálni.
kuntics... a Corratec jó márka.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz Hasaggymeg #219252 üzenetére
Csak egy irányba kompenzál. Ahogy nézem a láncvonal az alsóbb fogaskerekerekekre van optimalizálva és nem a kazetta közepénél egyenes. Szóval elvileg úgy működik a dolog, hogy ahogy távolodsz az egyenes láncvonaltól, ha a nagyobb kerekek felé mész akkor segít, a kicsi felé viszont pont, hogy ront a helyzeten.
Egyik hozzászóló azt írta:
"Less resistance when you're in the big sprocket, minimal effect on the small"Ettől függetlenül még mindig rohadtul nem értem miért jó ez.
[ Szerkesztve ]
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
fodin
tag
válasz Hasaggymeg #219154 üzenetére
Köszönöm a válaszokat, ötleteket.
Itt van pár, ami tetszik, aki ért hozzá segítene egy sorrendet felállítani? Kicsit szórnak az árak, nyilván nem vagyok a pénzem ellensége, de ha ár/értékarányban jobb a drágább, akkor azt választom. Köszi előre is!
Merida Crossway 900
Giant Roam EX
Cube Tonopah
Cube Nature
Cube Delhi -
flash-
veterán
válasz kuntics #219243 üzenetére
szia! a laza terep alatt mit értesz? ha süppedősebb, homokos erdei illetve földutat, (nem pedig a szilárd kitaposott túraút szerű erdei gyalogutat,) akkor oda már a trekking nem biztos hogy jó, el lehet menni trekkinggel is erdőbe de mindig lesznek olyan szakaszok ahol tolni kell pont a fenti ok miatt(laza süppedős homok pl.) tehát ha ilyen úton is mennél akkor én valami 29er-t néznék, eleg sokan mennek balatonkört mtb-vel(haverjaim 26-ossal szoktak jönni) és birják Esetleg nézhetsz egy mervvillás kerékpárt amibe befér valami szélesebb gumi az igazi allrounder lesz.
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
addikt
-
andrisbandi
őstag
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fodin #219254 üzenetére
Innen a Tonopah.
#219255jjeahh...még fiatal vagy. Korábban nekem is volt olyan, hogy feltettem, aztán a cukiban kólázás közben észrevettem a letámasztott bringámon, hogy fordítva van. Ma, a tejes mizéria korszakában, forgatom percekig a kereket és a gumit a kezemben mint mókus a mogyorót ahhoz, hogy végül biztonságosan feltehessem menetiránynak, felíratnak stb. megfelelően.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
tepenzed
őstag
Sziasztok!
Sajnos egyáltalán nem értek a kerékpár szereléshez. Múltkor költözés miatt mindkét kereket levettem és nem értem mit csinálok rosszul, de visszarakás óta oda-oda kap a tárcsafék. És valamit nagyon rosszul csinálhatok, mert ha kiszedem és visszarakom minden alkalommal más az eredmény, brutálisan megfogja, alig alig fékezi, ritkán ér hozzá, de olyan állapot soha sincs, hogy tökéletes lenne. Berakom a kereket a helyére, jobb oldalt kicsit szorítok, majd rácsukom a másik oldalt a kis kart.
Gondolom akkor marad, hogy a tárcsaféket kéne hozzá igazítani. Viszont annyi csavar van rajta, hogy foglalmam sincs melyikkel kellene, valaki be tudná nekem jelölni vagy linkelni valami videót erről?
[kép] [kép] [kép] [kép] [kép] -
ZolkoW
őstag
válasz Dark Archon #219258 üzenetére
köszi, mikor utoljára néztem, csak 26-osban volt 2,1-es, 29-esben akkor 47-es volt a max, olyanom van is.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz tepenzed #219261 üzenetére
Mikor teszed vissza a kereket terhelj (tehénkedj) rá a bringára, hogy a papucsokban rendesen benne legyenek a kerekek, és úgy húzd meg a gyorszárat mindig kábé ugyanolyan erővel, feszítéssel. Ha ez megvan akkor lazítsd meg egy ötös imbusz kulccsal a második képen a sram felirat "m" betűje alatti csavart és felső párját annyira, hogy éppen könnyen kotyogjon az egész féktest, szoríts rá a fékkarra és úgy húzd vissza a meglazított 2 csavart...ha kell ismételd ezt meg párszor, amíg nem, vagy már csak alig fog besúrolni. Vége...
#219263 andrisbandi...nem hiszem hegynek kellene Mohamedhez menni, vagyis kereket állítani a féktesthez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Hasaggymeg #219264 üzenetére
Arra gondoltam így vissza lehet ugyan oda tenni a kereket.
Nem mertem nyereg állítást javasolni...
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
tepenzed
őstag
válasz andrisbandi #219265 üzenetére
Köszi mindkettőtöknek, megnézem először állítás nélkül, aztán állítással is
-
flash-
veterán
válasz kuntics #219257 üzenetére
konkrét méretet nem mondanék, egyeni preferencia függő is a dolog, kitaposott kemény földútra egy 37-es túragumi(pl. Schwalbe energizer plus tour vagy valamelyik marathon is jó lehet) , föleg ha nem a terepen való száguldozás a cél, esetleg 44-es. ha pedig biztosra akarsz menni akkor inkabb 50 koruli, de azok nem tudom beférnek e kerekparfuggő a dolog.
En a 37-es Energizer plus tourral a kerekpart nem sok helyen toltam eddig, igaz durva terepen nem jarok vele, túraút szerű utakon max.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Ringman
nagyúr
válasz kuntics #219257 üzenetére
merev karbon villa és ~45 mm-es gumi (de ha nem vagy nehéz, a 40 mm-es is elég lehet, pl. a gravel gumik 2-2,5 bar között is használhatók)
trekkingben sajnos nem nagyon van ilyen, ha nem annyira sportos geo-t akarsz, egy használt toughroadot találsz, az jó lehet, azok is elég drágák lettek újonnan
ha nem probléma a sportos geo, akkor fitnesz+gravel vonalon is lehet nézelődni.
-
flash-
veterán
válasz Ringman #219268 üzenetére
Esetleg Smart sam, annak van 44-es, aszfalton is elég jol gurul(asszony trekkingjén is az van es jol megy vele, illetve nekem 37-es volt es lehetett vele haladni) , meg talán Continak és Kendának van 47 körül ha jól emlékszem
(+most néztem Schwable nak is van több is)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #219265 üzenetére
Az a baj, hogy ha el van állítva a nyereg akkor kihúzhatja a kereket is a papucsban a tökéletes helyéről, de ha az egyszer az a helyén van, és mindig oda teszed vissza koppra, jó eséllyel tudod majd ráállítani a féktestet is utána.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
Az normalis, hogy SPD -vel emelnem kellett az ulesmagassagon? Annyit emel a pedal+stopli a labamon? Teny, nem olyan lapos, mint a flat pedalom, de akkor is.
Nem ertettem, miert faj a terdem, es miert nem kenyelmes a bicaj. Aztan rajottem, hogy tekeres kozben nem jo valami.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #219271 üzenetére
Van aki szerint lejjebb kell engedni, én is emeltem rajta . Amúgy nekem is fájt a térdem és a forgóm is, első 2 körön többször megálltam állítani a stoplin. Nagyon számít a szöge, nálam ha tök egyenesen van felrakva, az nem jó. Pár mm tologatás jobbra-balra, előre-hátra megváltást hozhat, ha fáj a térded szvsz ezt nem lehet megúszni, be kell állítani alaposan.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Egy kérdés:
Az összefoglalóból, és máshol olvasva sem teljesen egyértelmű számomra, hogy az üléspozíció előre-hátra állításnál, az ingás módszernél, a térd melyik részéről kell mérni a távolságot a pedál agy közepéhez? Elölről a térdkalácstól? Vagy oldalról kb a hajlattól? Nem tudom számíthat e ez a kis táv, de gondoltam rákérdezek.
Második kérdés:
Vettem Biotech Multi hypotonic-ot. Aki ilyen (vagy ehhez hasonló) italokkal teker, az milyen távoknál szokott már víz helyett, inkább ilyet inni? Értem ezt úgy, hogy én eddig 30-50km-re is vízzel mentem. És bár hőmérséklet függő, de 30km-re bőven elvoltam egy kulacs vízzel. Az annyira nem is fárasztó táv. Érdemes ilyen kis távra is inkább ilyen italt vinni a víz helyett? 50-70km-re már két kulaccsal fogok elindulni. Egy víz és egy ilyen italos kulaccsal. De kis távra mit tanácsoltok?
30km után eddig, ha haza értem, otthon meg szoktam inni egy Aldis izotóniás italt.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #219271 üzenetére
Legtöbb helyen azt olvastam engedni kell lentebb ahhoz, hogy tudj rendesen húzni is...én ugyanott hagytam, sokan emelnek rajta, de a személyes tapasztalat végül természetesen felülír minden okoskodást. Amúgy még a profik is különböző magasságú nyereggel tekernek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Minél jobban izzadsz, annál jobban kell az iso. DM-ben lehet kapni fél kilós kiszerelésben port, elvileg egy kanál kell fél literhez, nekem az túl édes, feleannyit szoktam használni (azaz 0,7-es kulacshoz kb 3/4 kanál). Másik kulacs meg víz. Már csak azért is, ha valamit mosni kell (sebet, kezet, akármit). Ez ugye mind utántölthető. Hosszabb úton, vagy nagyobb igénybevételnél, főleg nagyon melegben nem szabad kockáztatni, toljad a folyadékot, ahogy bírod, ha érzed, hogy szomjas vagy, az már késő. Ha fogytán van, tessék megállni, utántölteni, beugrani egy benzinkútra egy kóláért, ízesített vízért, vagy energiaitalért, esetleg beülni egy kávé-sütire, vagy egy pizza-sörre (szigorúan alkoholmentes)! Persze először mindenki nagyon erős, meg bátor, meg ő aztán bírja, de amikor full leürült ch-val beesik a pulzusod 120-ra, és ha akarod sem tudod feltolni, meg különben is, érzed, hogy tekernél, de nem megy, meg főleg legszívesebben eldőlnél, és úgy maradnál, az csak mérsékelten vicces. Persze van lejjebb, amikor lekapcsolják a villanyt, és tényleg eldőlsz, na idáig még nem sikerült eljutnom, de futottam együtt olyannal, akinek igen. Elég ijesztő, hogy fogalmad sincs, mihez kezdj hirtelen.
Persze ha elugrasz egy 30 km-es körre, egy órára, azt akármilyen melegben ki lehet azért bírni, de ha pont a mező közepén beüt egy defekt, és a tűző napon kell szerelni, vagy hazatolni, akkor hamar csúnya dolgok tudnak történni. Főleg mert a bringás cuccok álltodban rohadt melegek, azok a menetszeles hűtésre vannak belőve.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz Ringman #219276 üzenetére
"kezdetnek"
Ezek pont, hogy ilyen mély víz jellegű dolgok. Értem, hogy sokkal komplexebb dolog ez, mint az ingás módszer. De valahol átlag embernek is el kell indulnia. Gondoltam beállítom kezdésnek, és majd korrigálok. Na kezdésnek a Lemond és az ingás módszer mellett döntöttem. GCN-es videóban is azt ajánlják kezdőknek.„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
válasz parandroid #219278 üzenetére
Mivel én nem tekerek olyan rég. És fokozatosan emelem a távot ha tudom. (Mert sokszor csak 30km-re van időm. Van egy megszokott köröm itt helyben). Ezért nálam ilyen kifáradások ritkán jönnek elő. Akkor se ilyen durvák, amit leírsz. Mint írtam már 30-50km az már nem vészes. Viszont idén az első 70km-es távnál eléggé oda voltam. Elfáradtam nagyon. És mivel a 100km-es táv a célom idénre. Ezért ezt a közbenső 30 kilométert kellene majd menedzselnem. Ezért készülök már 70km-re is banánnal, proteinszelettel, meg ezzel az itallal, amit vettem.
Szóval tudom, hogy vigyázni kell. Figyelek is erre. Sokat is iszom.
Na meg nekem ezek a távok ezzel a f*s Crossway-jel, nem úgy suhannak el, mint másnak a rendes road bringákkal.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
1 óra körüli igénybevetellel a tűző napon simán le lehet dobni 1,5 kilót. Anno úgy temporáltam magam, hogy 12km-t futottam délben, 30+ fokban, az kb egy óra volt, utána 10 perc a hideg zuhany alatt, meg 1,5 liter folyadék gyakorlatilag egyben, azonnal. Maratonra készülve 24-30 km-es hosszú futásokhoz 2l-es ivózsákkal szoktam menni. Amióta bringázok (és amikor épp nagyjából formában is vagyok), a hétvégi hosszú tempó 100km szokott lenni, megcélozva a 3 órát, melegben az is durván le tud üríteni. Ott már rizikós a 1,5 liter, amit magaddal tudsz vinni, de mivel tartós tempót mennél, nem akarsz megállni, szóval észnél kell lenni, hogy mikor muszáj mégis.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
őstag
-
MPowerPH
félisten
Vettem megint egy XX1 lancot, hogy kovetkezo csere elott ne legyen problema azzal, hogy eppen nem kaphato. Azert kemeny, hogy nemet oldalrol rendelve, +2db powerlock es az EU -s szallitas olcsobbra jott ki, mint itthon csak a lanc, szallitas nelkul....
Don't Tread On Me
-
válasz parandroid #219281 üzenetére
Tudok után tölteni arra fele, amerre bringázok. Szoktam is. Erre figyelek is. Én most inkább azt kérdeztem, hogy rövid távra érdemes e vinni azt a Biotech italt. Mert eddig csak vizet vittem mindig.
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
Csokicsibesz
tag
Megidézlek jjeahh mivel te majdnem minden létező bringás blogot olvasol ill. videót nézel.
Orbea Alma-ra (új 2021-es) láttál valahol nomrális tesztet, ami nem csak pr cikk ill. pr videó?Mert én se videót, se rendes teszt cikket nem találtam, de biztos én vagyok béne.
Ha esetleg linkelsz valamit, akkor azt nagyon megköszönéssel tudom díjazni. -
válasz jano_77 #219284 üzenetére
Hát, mert nekem országúti kellene. Ezt csak "munkába járni" vettem meg. Aztán mentem vele kicsit, és rákaptam. De szerintem ez nem a legjobb bringa távokat, emelkedőket menni. Csak aszfalton tekerek. Mindig dimbes-dombos környéken. Van egy megszokott kör, amit sokat megyek. Van benne 12% és 15%-os rész is. Ott például a teleszkópnak nem örülök. Az a baj, hogy nem volt tervben, hogy így rákapok. Ha ennek tudatában vettem volna a bringát, már elsőre országútit veszek.
De valahol meg úgy vagyok vele, hogy most, amikor 30-50-70km-eket tudok csak menni, felesleges még az országúti. Szóval még edzek, és majd egyszer (remélem) váltok.
Szóval ez ilyen belső vívódás, hogy kellene is, de még minek... Nehéz eset vagyok na.[ Szerkesztve ]
„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
RexpecT
addikt
A Balaton Bike Derby indulói létszámán meglátszik a nevezési díj durva megugrása.
Tavaly 194 egyeni induló volt, most a csapatokkal együtt 66 fő van eddig. Igaz, hogy augusztus végén lesz az esemény, de én nehezen látom, hogy hogyan fog ez a létszám 120 főnél fentebb menni. -
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #219287 üzenetére
Nem láttam sehol, fura.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz RexpecT #219289 üzenetére
Igen, de az Etyeki eseményen meg szerintem elég sokan voltunk, 150-en (75-75 fő rövid és hosszú távon), szóval szerintem ők nagyjából jól járnak mert ez a 4 futamos verseny elég jó bevétel lehet. Egyébként az Etyeki verseny jó volt, színvonalas volt, de engem eltántorított a BBD-től az óriási nevezési díj, és ez nem is hiszem hogy meg fog változni. Igazából az a gond vele, hogy a szolgáltatások amik a 42k-ért járnak, az nem sok.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Gaben92
őstag
válasz Fall-N #219290 üzenetére
Szerintem te teljesen másról beszélsz.
A felénél meguntam a rajzolást szóval elnézést ha valami nem egyértelmű de amiről én beszélek:
- Narancs a kazetta valamelyik tetszőleges kereke
- Kék és piros a jockey wheel (nem tudom mi a never magyarul, a váltóban a kis kerekek)
- Vékony kék és piros a láncHa hátulról belenézel (képp jobb oldala) akkor a kék jockey wheel és a kazetta kereke síkban vannak de az alsó kerék meg van döntve pár fokkal kifelé. Emiatt is van két színnel a lánc. A kék az egy síkon fut, a piros egy másikon.
Vagy ha úgy tetszik, ha a bal oldali részt nézzük akkor az alsó piros lánc pár mm-el közelebb van mint a felső kék.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
RexpecT
addikt
válasz arcitec #219295 üzenetére
Persze, ez mindig adott. Ott van az oldalukon a tavalyi útvonal, sőt idén márciusban már módosítottak valamit a tavalyin, az is elérhető.
itouchfan:
Szerintem lesz majd rá valami akció, ha ennyire kevés nevező lesz, bár az jó kérdés, hogy a már nevezettek mennyire fogják a fogukat szívni emiatt.
Nőnapkor pl. 20% kedvezmény volt a nőknek úgy rémlik. -
fodin
tag
válasz Hasaggymeg #219260 üzenetére
Köszönöm, holnap meg is nézem.
Szembe jött még ez: Cube Touring.
Így is aTonopah a nyerő(bb)?
Új hozzászólás Aktív témák
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Digitális fémdetektor fémkereső eladó TX-850 a Teknetics T2, Fisher G2 kínai nagyon jól sikerült
- ÚJ Doxa D-Light férfi karóra Garanciális - 173.10.011.10
- Bruno Söhnle férfi arany karóra 384. számú, eredeti dobozában
- Laptop táskák egyben külön eladók bolti ár alatt
- Casio WVA 230-4378 + Casio Linage Titanium Lin-169. Használt, karcos. Kiválóan működnek