-
GAMEPOD.hu
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alabástrom
senior tag
Irident X-Transformerről kevés szó esik errefelé...
Volt kis időm, úgyhogy játszottam az ingyenes tesztverzióval (3 kép 3 különböző módban, majd Affinity Photo-ban pixelkukkban összevetve az Iridentes és Lr-os eredményük)
Lehet, hogy én vagyok tök vak, de a nagy hype után többre számítottam... Ha kikapcsolom az élesítést és a zajszűrést az Iridentben, akkor nagyságrendileg ugyanazt produkálja, mint a Lr defaultból. A szín picit más, de téma és gusztus kérdése, hogy kinek melyik tetszik jobban (nekem a tesztelt 3 képnél a Lr színe jobban tetszett, de ez semmit nem jelent). Részletgazdagságban én speciel semmi különbséget nem látok.
Ha elkezdek játszani az élesítéssel és a zajszűréssel, akkor már lesz különbség, az Irident szerintem finomabban élesít, több részletet tart meg, mint a Lr. Viszont semmivel sem látom jobbnak az Affinity Photo élesítésénél, azaz ha Lr-ból defaultban exportálok és AP-ban élesítek, akkor már megint nem látom előnyét az Iridentnek... Viszont hátránya az van, alig lehet valamit állítani (azt is nagyon szűk határok között), nem lehet maszkolni, és a workflow legelején élesít vele az ember...
Tehát a rövid tapasztalatom alapján kizárólag akkor van értelme, ha csak Lr-ban utómunkázok egy képet, de ennek ellenére mégis pixelszinten nagyon jó élesítést akarok.
Nektek hasonló tapasztalataitok vannak? Vagy én vagyok vak?
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
-
Alabástrom
senior tag
Sziasztok!
Jövő héten lesz valaki Egerben vagy környékén (esetleg Bp), akinek van 56 és/vagy 23 f/1.4, amit összehasonlíthatnék ez enyémmel egy sör/kávé/bor/stb ellenében? Ennek a kettönek a nyitott blendés teljesítménye nem a legacélosabb, szerintem gyártási szórás... De nem akarom addig lecserélni őket, amíg csak érzés a dolog...
Privátban is jöhet válasz!
Köszi előre is!Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
-
Alabástrom
senior tag
válasz Alabástrom #22584 üzenetére
Amim van és van róla összehasonlítási tapasztalatom: Samy 12f2, Fuji 16f1.4, Laowa 12f2.8.
Nem fair összehasonlítás, mert a Fuji fényerőben és gyutávban is tök más, meg a Laowa az FF obi. Tehát három különböző világ... Ráadásul a Samy meg a Loawa árban is baromi messze vannak egymástól.A Samyval összehasonlítva a Laowa egész más képi világ. A Samy nekem túl kemény, túl kontrasztos, olyan, mintha a képekre ráengedtem volna egy adag black clippinget vagy clarity-t. Néha OK, de többnyire én nem szerettem. Az f/2-es képét sem szerettem. Persze baromi olcsó, ahhoz képest jó, kicsi, könnyű, praktikus obi.
A Laowa-t még nem sokat használtam, elég új. Eddig tetszik. Egyetlen egyszer hasonlítottam össze f/2.8-on a Fujival, természetesen nem hozza a 16-os Fuji képét, de nem áll tőle messze!! Rekeszelve szerintem egyáltalán nem marad el (én csak rekeszelve használom). Építési minőségben masszívabb hatású a Laowa, mintha egy tank lenne. Full fém, masszív, kissé már nehézkes blende- és fókuszgyűrűk, nekem tetszik, jó használni. Blendét csak egész értékekben lehet állítani. Döbbenetesen kicsi ahhoz képest, hogy FF obi, kicsit nagyobb a Fuji 16-nál, pedig ugye jóval szélesebb perspektíva.Nekem rögtön belopta magát a szívembe a Laowa, tetszik, hogy nem utánoznak másokat, hanem olyan dolgokat tesznek le az asztalra, mint még senki. Az én 12-esem például a "Zero-D" család tagja, szinte nulla hordótorzítása van, tesztek alapján kevesebb, mint a Canon 17mm tilt-shiftnek!!!!! Minden objektívük meglepően kicsi. És úgy tűnik, tök jók minőségben.
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz madgie #22587 üzenetére
Igen, viszont egy finom rajzú objektív képéből utómunkával lehet kemény, kontrasztosat csinálni, fordítva viszont nem.
De tényleg nem rossz a Samy 12, főleg ha valaki nem akar utómunkázni és szereti a kemény képet. Az áráért meg egyenesen király. De másabb világ, mint a Laowa.
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz DonRazzino #22807 üzenetére
Capture One-ra gondolsz?
(Nem tudom, hogy az Fuji RAW képekkel is jobb-e a Lightroomnál...)Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Overcome85 #22834 üzenetére
Ne csak azt nézd, hogy most milyen ez a két váz. Rendszert választasz, és az (ideális esetben) hosszú távra szóló döntés.
És nagyon szubjektív, kinek mi a fontos, mi elég.
Amúgy a FF egy más ár- és méretkategória. Természetesen többet tud egy FF szenzor, mint egy APSC, csak az a kérdés, neked kell-e az a plusz, amit nyújt, és hogy azért neked személyesen érdemes-e megfizetned a méretbeli és árbeli nem kis pluszt.
szerk: még azt érdemes hozzátenni, hogy ugyanannyi pénzből tipikusan jobb APSC rendszert tudsz építeni, mint FF-et.
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Kíváncsi vagyok, hogy oldja meg a CaNikon a tükrös FF obijainak a milc bajonettezését. Külön adapter kell, vagy eleve akkora bázistávot építenek a milc vázba... Lehet lassan kihoznak CaNikonék direkt FF milc obikat is???
Szintén nagyon kíváncsi vagyok az új Fuji szenzorra, jó lenne, ha kevésbé lenne zajos az X-Trans III-nál. A 30mp alatti felbontás nekem nem fáj, úgyis szeretek (szeretnék) f/2-nél tágabb blendével fotózni, de úgy már a 16mp-es szenzort sem rajzolják ki igazán szépen a Fujinonok...
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Amúgy azt hiszem, nem volt még róla itt szó, de végre kijött a Fuji verziója a Godox Xpro vezérlnek!
(rendeltem is egyet, utáltam a TT685-öt használni vezérlőnek)Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Matska #22920 üzenetére
Én az 56-ossal és a 23-assal nagyon nem vagyok kibékülve. Belenagyítás nélkül megmondom a képükről, ha teljesen nyitott blendével készültek.
A 35-össel nincs semmi bajom, az jó nyitva is. Illetve van egy 16-osom, de azt csak ritkán használom teljesen nyitva, arról nem mondanék se rosszat, se jót.szerk: ezzel nem azt mondom, hogy rossz képe lenne a fenti két obinak, nagyon is szépen rajzolnak, csak épp teljesen nyitva semmi értelme nincs már a 30mp-nek.
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
"én a 23/1.4-et csakis kizárólag 23/1.4-en használom, semmi problémát nem látok a rajzolatával"
Többektől hallottam már ezt is, meg azt is, hogy nyitva kissé lágy. Gyanús, hogy gyártási szórás... Sajna körülöttem senkinek nincs Fuji rendszere, nem tudtam összehasonlítani, de lassan már tényleg tesztelnem kellene aztán megszabadulni tőle, ha beigazolódik...
f/1,4
Please próbáld már ki egy fotózás alatt, hogy azonos fényviszonyok mellett készítesz pár képet f/2,8-on is. Nekem első pillantásra szembetűnő a különbség.
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Matska #22925 üzenetére
Én is olvastam ilyeneket, meg tapasztalok másokat.
Három okát tudom elképzelni:
- gyártási szórás
- lefizetett tesztek
- dilettánsok osztják az észt az internetenEgyébként a 23-es valószínűleg gyártási szórás. Amazonon rendeltem egy éve a Cashback keretében. Mikor megrendeltem, azt írta az Amazon, hogy 2 hónap múlva tudják szállítani. Két hét múlva írtak, hogy mégis tudják hamarabb, és pár nap múlva nálam volt... A Fujinon dobozok nincsenek leragasztva, nem lehet tudni, hogy vevő küldte-e vissza, de szinte biztosan igen. Furák voltak a fóliák. És vannak, akik úgy vásárolnak, hogy megrendelnek többet, tesztelik őket, kiválasztják a legjobbat és a többit visszaküldik. Szerintem az enyém egy így visszaküldött darab...
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Ezek alapján a képek alapján nehéz bármit is megítélni. Egyrészt utómukázott, átméretezett, másrészt kellene mellé egy, ami szűkebb blendével készült ugyanilyen fényviszonyok mellett.
Ismétlem, nem rossz az obi, csak nincs értelme teljesen nyitva 30mp-nek, amikor már 16mp-en is belenagyítás nélkül ránézésre látszik különbség.
De egyébként szerintem az enyém nem hozza ezt a részletgazdagságot teljesen nyitva. Nem tudom, mennyit dolgoztál a szinekkel, élességgel és tónusokkal, de én még sok-sok utómunkával sem tudnám ezt kihozni f/1,4-en.
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Nyilván nem a mélységélességre gondoltam, hanem az élességre, ezt írtam is.
És azt is többször is írtam (abból is indult ki az egész), hogy semmi értelme a 30mp-nek teljesen nyitott blendénél, ha már 16mp-en sem nyújtja a maximumot. Nem értem, mit nem értesz...
Egy szóval sem mondtam, hogy nekem pixelszintű élesség kell, vagy hogy nem utómunkázom a képeket, egyszerűen annyit mondtam, hogy TELJESEN NYITVA NINCS ÉRTLEME A 30 MP-NEK!!!!!!!!!!Ebből indult ki:
"A 30mp alatti felbontás nekem nem fáj, úgyis szeretek (szeretnék) f/2-nél tágabb blendével fotózni, de úgy már a 16mp-es szenzort sem rajzolják ki igazán szépen a Fujinonok..."[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Alabástrom #22934 üzenetére
Nem az én obimmal készült, netről szedtem le. Szerintem az enyém a kép közepén nem tud ilyen élességet (bár ritkán teszem a témát a kép közepére).
16mp-es szenzorral készült, a kockákon lévő képeken a megvilágítás egyenletes, de a tetején azért látni kis fénytükröződést is:
A képmező közepén f/1,4-en és f/2,8-on:
És a középvonal bal szélénél szintén f/1,4 és f/2,8-on:
Nekem emellett sem fájna az új szenzornál a 30mp alatti felbontás, és szerintem az enyém nem tud ennyit...
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Ez mondjuk 100%-os nagyítás, teljes képen nem olyan rossz ez.
Én azt mondom, hogy ebben az árkategóriában nem rossz ez a teljesítmény.
Csak nincs értelme 30mp-nek, mert ott már abszolut az obi a szűk keresztmetszet.Ha a tiéd ennél jobb, akkor mázlid van, mert ilyen gyutáv és fényerő mellett ennyi pénzért ajándék egy saroktól sarokig borotvaéles obi. De nagyon úgy néz ki, hogy van itt gyártási szórás...
szerk:
Ahogy elnézem, valami jpg tömöríés-szerű zavar is megjelent a képeken, amiket beszúrtam... Az eredeti nem volt ilyen szar...
Itt a link és a link[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz DonRazzino #22983 üzenetére
Köszi, jó lenne egy valós teszt. Leginkább az érdekelne, hogy a Te objektívednél mekkora élességbeli különbség van f/1.4 (vagy f/1.2) és f/2.8 között. Legjobb lenne raw kép, privátban megírom az emailemet. Mély képet kérnék, kettőn a kép közepére fókuszálva teljesen nyitva és f/2.8-on, kettőnél a kép szélére (nem sarok, hanem jobb vagy bal szél). Az egyémnél látható már 16mp-en is különbség. (Ami szerintem egyáltalán nem meglepő, mégsem milliós Leica vagy Zeiss ez... Csak fura, hogy az internet tele van ájuldozó forumographerekkel meg bloggerekkel, akik olyanokat mondanak, hogy nincs romlás teljesen nyitva. De én nem találtam olyat, aki valós tesztekkel ezt alátámasztotta volna. Akik valós teszteredményeket is közzétesznek, azoknál f/2.8 fölött lágyulást látni 16mp-en is. Úgyhogy most már teljesen össze vagyok zavarodva, hogy selejt az enyém, vagy nem... Ha létezik olyan Fujinon, amiről az ájuldozók írnak, akkor szeretnék én is levadászni olyat, mert szeretem a nyitottblendés képeket, de a jelenlegivel inkább f/2,8-on lövök...)
A 16 és a 24mp közötti különbség engem személy szerint egyáltalán nem érdekel, sosem mondtam, hogy ne lenne jobb, ezt csak b.vr igyekszik nagy erőkkel a számba adni.
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Alabástrom #23001 üzenetére
Mély képet = négy képet
(Ha érdekel valakit, jövő hét elején tudok én is tesztet lőni az enyémmel)
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Mikor veszed már észre magad, és hagyod abba amit itt művelsz? Én a moderátor helyében már mindkettőnket kirúgtam volna innen.
szerk:
Semmi értelme már válaszolnom, ezerszer elmagyaráztam, tesztképeket is beszúrtam (amiket te persze csuklóból elutasítottál, bár az nem derült ki, hogy miért, mert még egyetlen támadásodat sem támasztottad alá semmivel), de te egyszeűen nem akarod megérteni. Szerintem nem azért vagy te itt, hogy bármit is megérts, vagy hogy normálisan megbeszélj bármit is, hanem valami másért...[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Sziasztok!
Ki lehet íratni valahogy X-T2-vel fehéregyensúly értéket szám szerint? Pl olyanra gondolok, hogy csinálok egy Custom White Balance mérőexpót szürketáblára, és utána lássam, hogy konkrétan mennyire állt be a WB (temp/tint). Vakugélezésben sokat segítene.Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Gondwana #25207 üzenetére
Na ja, azt is lehet, csak az úgy 300 kelvines ugrásokkal megy, nem a legpontosabb, meg ugye szemre kell belőni... Ha már úgyis beállítja magának a gép, akkor egyszerűbb, kényelmesebb, pontosabb lenne, ha ezt gépen belül meg is lehetne nézni.
Nem levendula-hátterezek, csak beltérben a világításhoz igazítom a vakuk fényét.Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
ja bocs, most látom, hogy már egy hónapos hír... Rég jártam erre...
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Sziasztok!
Sokat emlegetett téma, hogy a Fuji meghallgatja a vevői kívánságokat. Ez hogy működik? Van valami felülete, ahova írni lehet? Nem találok ilyet a honlapjukon.
(Szivesen áttérnék Lr-ról C1-ra, de drága. Láttam, hogy van Sony-only C1 majdhogynem negyedáron (!!!), annak mintájára egy Fuji-only tök jó lenne, ezt akarom "kívánni". Ha valaki másnak is kellene ilyen, akkor sok lúd disznót győz alapon kérjük minnél többen. )
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Szisztok!
Booster markolattal jártatok úgy, hogy néha üresnek jelzi a benne lévő akkukat (patona premium, még a régi szériás)? Ilyenkor sima kikapcs-bekapcs nem segít, az sem, ha meghúzom a csavart, csak az, ha leveszem és visszateszem a markolatot.
Ötletek?Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz DonRazzino #26014 üzenetére
OK, az jó hír, hogy nem az enyém akar megdögleni.
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz hp1950 #26089 üzenetére
Én ilyen helyzetben az X-T3-ra szavaznék.
Ha nem filmezel, akkor gyakorlatilag csak a stabi miatt lenne jó az X-H1 és igazán csak az 50f2-nél. Ezért én még akkor sem fizetnék 150k-t, ha az lenne a leggyakrabban használt obi. Sanszos, hogy a T3 több pluszt fog nyújtani számodra.Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Alabástrom #26110 üzenetére
Visszavonom, most megnéztem itthon, normális monitoron is.
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz lugosi #26156 üzenetére
Több helyen volt már téma, hogy a DPreview valami elcseszett módon konvertálja a Fuji raw fileokat. A Fuji cikkek is néha eléggé lejáratósak náluk...
szerk - most látom, hogy Madgie be is linkelte az ő konvertálását.
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Sziasztok!
Mik jelenleg az ajánlott TTL és HSS képes, oldalra fordítható fejű vakuk Fujihoz? Vázra ültetve lesz használva, úgyhogy a lehető legkisebb és legkönnyebb kellene, ami tudja a fentieket.
én a Godox TT350F-et ismerem ilyen célra, van annál jobb?
Köszi!
LaciAmikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz DonRazzino #28894 üzenetére
Ha már téma lett, nekem is lenne kérdésem (sem a T3-at, sem az A7III-t nem próbálatm még):
Alacsony ISO-n hogy viszonyul a két váz zajszintje? Érezhetően kevésbé zajos a Sony? (sokszor az ISO100 is elég nekem). Néha az az érzésem, hogy vicces módon lassan már az alacsony ISO miatt lesz érdemes FFet venni. Van ebben bármi igazság?Abby Normal - szerintem túl van lihegve ez a milyen gépet vegyek kérdés. Nyilván vannak különbségek, de minden pro gép NAGYON jó manapság. Néhány speciális esettől eltekintve ahhoz, hogy jó képeket készíts, lassan az egyik utolsó szempont az, hogy milyen gépet használsz. Azt vedd, amihez a szived húz, amit szivesebben veszel a kezedbe, és hosszú távon jó barátok lesztek.
[ Szerkesztve ]
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
válasz Abby Normal #28900 üzenetére
Ha nem érdekel a videó és nem szereted a Fuji kezelhetőségét, akkor kb már csak az a kérdés, hogy az ooc jpg fontos-e. Ha nem, akkor a Sony lesz a Te rendszered.
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Sziasztok!
Sajna egyre gyakrabban jön elő az a probléma, hogy X-T2 a markolatban lévő akksikat egyik pillanatról a másikra üresnek látja. Kezd zavaró lenni... Van már valami kialakult trükk ellene? Akksit befeszíteni, érintkezőt bütykölni, ilyesmi...
Köszi!Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Sziasztok!
X-T2-nél össze lehet hozni valahogy DoF (blende) - bracketinget? Nem találok ilyet.... Tök jó lenne portrézásnál, ha legtágabbra nyitott blendével, és szükebb blendével is készülne kép minden exponáláskor.Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Jajj, végre van összefoglaló!
Viszont az én kérdésemre sajna nincs benne a válasz: hogy áll ez az expószám kiolvasós dolog Fujiéknál? X-T2 és X-H1 érdekelne, ki lehet már olvasni ezekből valahogy?Illetve ha már itt tartunk - nincs egetrengetően nagy árkülönbség a használtpiacon a fenti két váz között. Miben rosszabb az X-H1? OK, hogy nagyobb, nehezebb, nincs dedikált expókorrekció tárcsa illetve az expógomb érzékeny. Ezeken kívül valami? Csak fotózásra. A szoftvere stabil már?
Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Szerintem a Fuji rendszerének pont az objektívpark az egyik legnagyobb előnye. Relative kicsi, könnyű, szép rajzú obik teljesen korrekt áron. Én nem adapterezgetnék rá Canon üvegeket.
Illetve nem tudok róla, hogy létezne a 18-55-nél jobb kitobi (amúgy szvsz a dpreview nem szereti a Fuji-t, bántja ahol csak tudja. Nem kell túl komolyan venni.).Amikor semmi sem biztos, akkor minden lehetséges.
-
Alabástrom
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!