Új hozzászólás Aktív témák

  • BeZol

    őstag

    válasz stickermajom #28926 üzenetére

    Sokat számít +10km/h. Nyár elején próbáltam sima egyenes úton 40-nél többel tekerni, hát nyár végére lett belőle 44 talán :D nem vagyok nagy sportember :D, viszont itt értettem meg, hogy ha nekem 1-2 km/h ekkora plussz erőt igényel, akkor a kocsinak is ezért nő meg a fogyasztása 130hoz képest 140nél (ugye bicón is egyre jobban fúj a szél és egyre inkább nem bírja az izomzat). Nálam ez pl. 6,3 kontra 7l.
    Most 180 körüli tempoval mentem, és 9,3as átlagot kaptam.
    Arányaiban kevés várossal és sok pályával 160 körüli sebességel jövök ki 8-8,5 literes átlagra.
    HA ugyanezeken a szakaszokon normálisan közlekednék, akkor az, ami most 8-8,5 liter, csak 6,3 lenne (országút esetén 5,8, de a 255ös hátsó kerekek a 225ösökhöz képest kb. 0,3literrel növelik ezeket az értékeket!).
    Én itt pesten extrém araszolós dugóban mértem 11,5 litert, de az tényleg lámpánként 2 kocsit előre, és ez így 40 percig. Ha normális tempoval lehet közlekedni, akkor 9 liter körüli a város, és mivel álló helyzetben is ketyeg felfelé a mérő, start-stop-ot pedig nem használok, így a lámpáknál történő állási idő eléggé fel tudja nyomni az átlagot, és így nem vagyok képes 7,5 liter alatt közlekedni budapesten. Tatabányán viszont simán lehet 7,5-es átlagot hozni, mert kevésszer kell megállni, tehát ott nagyon figyelve, kigurulgatva 6,5 is lehet.
    Nekem manuális a váltó, viszont mivel E93as 330d, és 95%-ban 2 fő és félig teli csomagtartó, így ez kb. 1900kg mellé társul.
    Nálam kb. 5-10 fokból indul a kocsi, így sosem durván hideg a motor, ez sokat számít, de ettől függetlenül annak a 20d-nek a fogyasztását a maga talán 1500kg-os súlya mellett teljesen abszurdnak tartom, viszont ha mindig csutka hideg, és mire bemelegedne már le is áll, így tuti alakult ki benne valami probléma. Én hétvégén leugranék vele vidékre mindenképpen, és a kövi héten nézném megint az értékeket.

Új hozzászólás Aktív témák