Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Danex

    addikt

    válasz Madwe #1109 üzenetére

    Most néztem tesla bjorntől, ott az jött ki ,hogy ~3fokban (ami kb nálunk szerintem pont reális lehet átlagosan a téli időszakra), a hőszivattyúnak kb 750W kell, a PTC-nek pedig 2200W.

    Na most ha megy az ember 120-al, akkor az 100km-en, >0.625 kwh/100km-es extra fogyasztás lesz, a PTC esetén pedig >1.8kwh/100km.

    Aztán nyilván a hőszivattyúnál ott a plusz előny, hogy mondjuk egy Supercharger töltés után, a meleg akksiból is tud extra hőt visszanyerni...

    De cserébe ha beszarik akkor a PTC 150e és elvileg még akár otthon is cserélhető, addig a hőszivattyúnál 350e az anyagköltség és azt már otthon biztosan nem tudja az ember megcsinálni.

    Szóval kétségkívül jobb, de ezzel nyilván extra költség és komplexitás is jár.

Új hozzászólás Aktív témák

Hirdetés