Új hozzászólás Aktív témák
-
lostprophet
aktív tag
Egyébként 15 napos várakozás után milyen lehetőségek vannak (3 napon belüli meghibásodás)?
[ http://lostprophet.hu ] Játék és számítógépes programfordításaim oldala
-
StSanya
őstag
válasz lostprophet #7951 üzenetére
Fogyasztóvédelmi panasz (bírság megy a cégnek), Békéltető Testület, s Bíróság. Utóbbi kettő érdemben is segíthet.
Amúgy Kalinál az igazság, egy jogszabálynak nem csak nyelvtani értelmezése van, hanem pl. Jogalkotói szándékai is, pár bírósági ítélet és pl. Iponban is rájönnek...
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
HUN]Repa
aktív tag
Köszi, hogy linkelted a jogszabályt, ismerjük. Még mindig nem látom benne az azonnali csere kitételét, - ha te igen, linkeld már be légy szíves - csak azt, hogy cserélni kell, a javítás nem megengedett (fogyasztókra érvényes).
Fenntartom, hogy amennyiben a jogalkotó azt akarta volna, beleírja, elég választékos a magyar nyelv, a pontos fogalmazás nem lehet probléma.
A te "feltéve" verziód is értelmezhető, de amíg mi a bejelentett hiba meglétét ellenőrizzük, a te verziód egy bejelentés alapján először mérlegeli, hogy az a rendeltetésszerű használatot akadályozza-e, ami lássuk be lehet elég szubjektív, egy "valamennyire" zörgő ventilátor vagy egy "valamennyire" cicergő hangszóró esetén például, majd ellenőrzés nélkül cserél. Ez alapján egy CPUt BIOS frissítés nélkül nem támogató alaplap esetén a raktárkészlet erejéig cserélni kellene az alaplapot, meg esetleg CPUt, netán az egész konfigot (vagy ameddig az ügyfél meg nem unja (és esetleg levonja a következtetést, hogy az összes ilyen alaplap hibás, esetleg a bolt csak rossz terméket akar rásózni)) mivel a hiba ellenőrzésére nincs mód, nem fog kiderülni, hogy azért nem indul az egyébként valójában hibátlan alaplap/gép.
Maradnék a mi értelmezésünknél: amennyiben a bejelentett hiba valós, csere (VS amennyiben a kifogást hibának minősítjük, csere).
A másik linken egy bírósági határozat van, mely egy három napos de javításra átvett termékkel kapcsolatos. Nem igazán értem, hogy jön ez ide, abban, hogy a háromnapos terméket cserélni kell, nem javítani nincs vita szerintem. Esetleg annyi tanulság lehet, hogy nem árt a témában megfelelően felkészült ügyvédet felfogadni, ilyen esetben.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz StSanya #7952 üzenetére
Úgy gondolom ez nem egy rendkívül bonyolult kérdés, hogy nem lehetne egyértelműen szabályozni, ha arra lenne akarat, a jogszabály több, mint tíz éves, tavaly volt a témában frissítés, de nem nyúltak hozzá, szerintem megtették volna, ha szükségét látják.
A nyelvtani értelmezésen kívül például a logikai és rendszertani értelmezésben is megállja a helyét az érvelésünk szerintem.
Közel ötvenezres ügyintézés és több, mint tíz éves fennállás alatt volt pár fogyvédes ügyünk, az álláspont nem változott.
De, mint írtam, sokszor ki lett már ez tárgyalva, a belinkelt bírói határiozat is volt már korában jópárszor, minek ismételjem magam, olvasson vissza akit érdekel.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
őstag
Egyébként a Te verziódban az általad említett festési hibát hogyan ügyintéznéd 3 napon belül? Megmondod az ügyfélnek, hogy jöjjön vissza ezzel holnapután, mert a festési hiba nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot?
Az általad linkelt bírósági határozatban pedig és ezt látom:
"Ez esetben kizárólag azt vizsgálhatta volna a felperes, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza-e..."
Ezek szerint lehet vizsgálni a készüléket.AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!
-
StSanya
őstag
válasz HUN]Repa #7954 üzenetére
OK, tehát ha jól értem, abban nincsen vita, hogy ha 3 napon belül egy olyan meghibásodás van, ami az eszköz (ami tartós használatra rendelt, 10 000 forint feletti vásárlási értékű, s a kormányrendelet mellékletében szereplő termékcsoportokba esik) rendeltetésszerű használatát akadályozza, kvázi nem, vagy részlegesen látja el a feladatát, akkor cserélitek, s nem javításra külditek, meg az igény jogosságát vizsgálgatjátok?
Akkor mégis mi indokolja a rendelkezés lényegét érintő csere prioritás, kvázi megkülönböztetett elbánás mellőzését, tehát azt, hogy ugyanúgy jártok el, mintha 3 napon túli lenne?
S ok, hogy nincs raktárkészlet, de Killer pont ezt feszegette, hogyha amúgy a cucc rendelhető a shopban, s akkor 2 vagy 3 napon belül szállítható, akkor ugyanez a termék a 3 napon belüli csere esetén miért 15 nap, vagy több?
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
StSanya
őstag
válasz fricz19 #7955 üzenetére
Nem visszahívod, hanem átveszed garanciába, ha az a hiba az adott terméknél nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot, de nyilván gyári hiba eredetű, így arra nem vonatkozik a kiemelt csere lehetőség, javításra is mehet, ha azzal megoldható. Ez a normál, alapeseti történet, a 15 napos.
A 3 napos pedig, akár hogy is csűrjük, csavarjuk, értelmezzük kedves HUN]Repa, ez ez:
"A Legf. Bír. Kfv. III. 37.027/2007. számú ítéleté-
ben kimondta, hogy a Korm. rendelet 7. §-
ának rendelkezése alapján érvényesített há-
rom munkanapon belüli csereigény esetén a
forgalmazó nem választhatja az áru kijavítá-
sát, hanem köteles a meghibásodott árut -
amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál
– előzetes vizsgálat nélkül azonnal
kicserélni, az előzetes vizsgálatot igénylő kijavításra
nem ad a jogszabály lehetőséget, ebből
értelemszerűen következik a meghibásodott
fogyasztási cikk azonnali kicserélésének
kötelezettsége a forgalmazó részéről."PL: http://www.lb.hu/hu/elvhat/17442007-szamu-kozigazgatasi-elvi-hatarozat vagy http://www.nfh.hu/sites/default/files/szavatossag_jotallas_ujszabalyok_140627_1.pdf
Vannak már boltok, ahol ki is írják, pl:
http://aktivsport.hu/garancia/ vagy http://www.fuxtec.hu/index.php/garancia
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
lostprophet
aktív tag
válasz StSanya #7956 üzenetére
Amikor átvették tőlem a VGA-t, átlagban 3-5 napot mondott az átvevő. Gondoltam ha már a helyszínen megállapította a kolléga, hogy tényleg hibás, 3 napon belüli és még sérülésmentes is, nem tarthat sokáig, de így a két héthez közeledve már eléggé meg vagyok lőve, mert használnom kellene a gépet.
Jövő kedden jár le a 15 nap.
Rendeljek egy újat, menjek be érte hétfőn és mondjam azt, hogy akkor azt kérném, az enyémet pedig megtarthatjátok?[ Szerkesztve ]
[ http://lostprophet.hu ] Játék és számítógépes programfordításaim oldala
-
Jester01
veterán
válasz lostprophet #7959 üzenetére
Ez jó trükk mert akkor nem hivatkozhatnak arra, hogy nincs raktáron hiszen ott van
Jester
-
ACE-
addikt
válasz lostprophet #7959 üzenetére
Egyszerűbb lett volna elállnod (ha van fölösben még egyszer annyi pénzed), miután beadtad gariba, és rendelned egy másikat. Így ugyanazt nem adhatják vissza újként, hiszen azt már kiszámlázták, és garban kezelik, viszont az elállás miatt kénytelenek visszafizetni 14 napon belül.
Ha nekik ez jó, kezeljék így...Revolut (7000 Ft azonnali) Curve (5font)
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz StSanya #7956 üzenetére
Nem járunk el ugyanúgy, hiszen a javítás nem megengedett abban az esetben.
Ezt annyira nem értem, az említett kommentelő "elfogadhatatlannak" tart valamit, ehhez joga van, jogszabállyal viszont szerintem nem ellenkezik. Másrészt írtam hogy ezek az ügyintézések gyorsított eljárásúak, legalábbis a legtöbb esetben, de ez például a megadott hibától is függhet. Nem értem még most sem, hogyan értette azt a terméklehívást, de nálunk nincs ilyen.
Köszi, ezeket a bírói határozatokat már kívülről fújjuk szerintem itt a fórumon is, nem tudom feltűnt-e hogy a bennük hivatkozott jogszabály már nem hatályos (és még mindig nem látom a jogszabályban, hogy azonnali csere), továbbá ezekből idézte az egyik kommentelő:
"Ez esetben kizárólag azt vizsgálhatta volna a felperes, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza-e..."
Az, hogy egyes boltok a fogyasztók számára pozitív irányban eltérnek a jogszabályoktól, tehetik, joguk van hozzá.
Egy dolgot azonban fontos megérteni. Vásárlóink nagy része árérzékeny, ezért vásárol nálunk. Biztos vagyok benne, hogy található olyan cég aki azonnal cserél, akár 3 napos akár több a termék, de azt meg kell fizetni, szerződésben vagy árrésben, esetleg kockáztatni hogy megszűnik a cég, illetve kompromisszum kellhet egy esetleg kisebb kínálat esetén.
A piac nagyja jelenleg, úgy látom nem szeretné megfizetni.
Ez nem csűrés-csavarás szerintem, MINDKETTEN bírói határozatokból idézünk. Én így értelmezem, Te meg úgy, ha ebből vita lesz, ott vannak a felettes szervek, majd a KONKRÉT ügyben eldöntik kinek van igaza, ha másképp nem megy.
Értsünk egyet hát abban, hogy nem értünk egyet.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
lostprophet
aktív tag
Jó, hát ha ezt tudom... Mivel iPonnal nekem eddig nem volt semmi bajom, anno laptopomat, illetve apróbb ketyeréket is tőlük vásároltam (plusz ami miatt nekem jó volt, hogy PayPal-ről közvetlenül tudtam vásárolni), őket választottam megint. Remélhetőleg keddre rendeződik az ügy, tegnap írtam nekik, elvileg a beszállítóra várnak még mindig.
[ http://lostprophet.hu ] Játék és számítógépes programfordításaim oldala
-
vasi89
addikt
válasz lostprophet #7963 üzenetére
"elvileg a beszállítóra várnak még mindig."
Nekem ezelőtt 1 évvel az előző routeremnél is arra vártak 2 hónapot, aztán végül is levásárolhattam az árát, így nem panaszkodom nagyon, de érdekes, hogy amikor valamiért fizetni kell akkor nem kell a beszállítóra várni 2 hónapot, csak amikor garanciális javítás van de ezt fentebb is feszegették már úgyhogy téma lezárva
"Az, hogy egyes boltok a fogyasztók számára pozitív irányban eltérnek a jogszabályoktól, tehetik, joguk van hozzá."
Az a baj h ezt csak a kisebb üzletek szokták akarni... Igen a nagyobb megteheti mert hiába pocsék a garis ügyintézés az iponba is és a pcxbe is, ezután is fogok tőlük vásárolni az ár miatt. Aztán imádkozom h ne legyen semmivel semmi gond
-
StSanya
őstag
válasz lostprophet #7959 üzenetére
Nah, erről beszélünk, ha te most 15 nap elteltével fogyasztóvédelemhez, vagy rögtön bírósághoz fordulsz, úgy megkapja az Ipon a bírságot, mint a sicc, feltéve, hogy a termék elérhető státuszban volt ezidő alatt. Aztán majd csodálkoznak, hogy nem volt szerencséjük. Pár embernek kell csak eljátszania ezt, aztán majd kialakul a helyes jogkövető gyakorlat.
Én egy másik céget - mondjuk az egy kamu cég volt - nyomtam fel a fogyasztóvédelemnél egy 5 ezer Ft-os hamis sd kártya miatt, csak lestem, milyen bírságokat toltak ki szemrebbenés nélkül. Megfogadtam ezentúl ez a játék megy, fogyasztóvédelemnél lehet emailben is eljárást indítani, vagy regisztrálni kell ügyfélkapun, s mehet könnyen, oszt' hajrá, kell úgyis a pénz pártunknak és kormányunknak.
Csak halkan jelezném, az imént a Kúria weboldalát linkeltem, jogvita esetén erre fog az összes bíróság mutogatni, hogy "A Legfelsőbb Bíróság megyei bírósággal egyező álláspontja szerint, miután a Korm. rendelet 7. §-a alkalmazásában az előzetes vizsgálatot igénylő kijavításra nem ad a jogszabály lehetőséget, ebből értelemszerűen következik a meghibásodott fogyasztási cikk _azonnali_ kicserélésének kötelezettsége a forgalmazó részéről." Nem pedig az Ipon jogértelmezésére...
De amúgy azt nem értem, egy kereskedőnek miért éri meg a vevői idegein táncolni egy mondjuk egyértelműen gyártási hibás termék miatt? Őbelőlük él, nem a nagykerekből, meg az importőrökből...
[ Szerkesztve ]
"Használati utasítás amatőröknek való! A profik rengeteg ideig szívatják magukat, majd fórumoznak egy kicsit..."
-
vasi89
addikt
válasz StSanya #7965 üzenetére
Ez érdekes sztori mert engem egy laptoppal húzott át egy máig működő cég. Mondjuk az áthúzás az volt h garisként árulták a használt gépet aztán mikor gondja lett jelezte a szerviz h már meg volt bontva meg amúgy is bele volt öntve valami. Aztán az sem volt elég a fogyasztóvédőknek, hogy adásvételin is szerepelt h nicns rejtett hibája. Mégis kb 2x kellett fellebbezni amivel azt értem el hogy kaptak egy ejnyebejnyét. Neked szerintem csak szerencséd volt...
-
kali
legenda
válasz HUN]Repa #7953 üzenetére
nem feltétlenül kellett külön részletezve beleírniuk, ahogy sok más jogszabálynál is működik, ha valamit nem tilt, azt attól még nem feltétlenül engedi és az fordítva is igaz, a fogyasztó hátrányára pedig nem lehet eltérni, de a határozatban is - amit ezek szerint nem olvastál el végig, vagy értelmeztél megfelelően - is kitérnek erre.
nem csak javításról volt szó, hanem később bevizsgálásra is hivatkoztak, de arra is azt írta a hatóság, hogy;
A Kormányrendelet nem ad lehetőséget arra, hogy a hiba eredetét a forgalmazó megvizsgálja a 3 napon belül benyújtott csereigények esetében.
találsz még benne ilyeneket is;
Kiemeli a Legfelsőbb Bíróság, hogy a Kormányrendelet 7. §-a azt a célt szolgálja, miszerint a vásárlást követően rövid időn belül felmerül probléma esetén a vásárló igényt tarthasson a termék azonnali cseréjére.
márpedig ha a Legfelsőbb Bíróság (is) így értelmezi, akkor te hiába vársz el bármilyen részletezést a jogszabályban, helyette több gyakorlati tapasztalat kellene inkább ilyen téren, hogy értelmezni tudd, illetve ismerd a szükséges viszonyítási alapokat és nézőpontokat, ne pedig részint elfogultan állj hozzá.
a jogszabályi változásokba is belekötsz, pedig nem nehéz átültetni a jelenleg hatályosba, pláne azért sem, mert a változások többnyire a vásárlóra nézve kedvező irányban módosultak.
StSanya is beidézett néhány hatósági értelmezést, csak azok lát(hat)ják ellenkezőleg, akik a másik oldalról érdekeltek, más esetben nehéz.fricz19; ami nem akadályozza a rendeltetésszerű használatot, azon hiba miatt nem kötelező a termék kicserélése 3 munkanapon belül, de el nem küldheted, ha indokolt, akkor a jótállás/szavatosság vonatkozó pontja(i) alapján intézendő.
a vizsgálódással kapcsolatban lásd a fent idézett mondatot, ami ehhez kapcsolódik. -
04ahgy
nagyúr
"A Kormányrendelet nem ad lehetőséget arra, hogy a hiba eredetét a forgalmazó megvizsgálja a 3 napon belül benyújtott csereigények esetében."
Nem látom, hogy HUN]Repa írt volna ilyet, hogy ellenőriznék. Senki nem vizsgálja a hiba eredetét. Csak azt írta, hogy a rendeltetésszerű használat akadályozott mivoltát ellenőrzik, ami (szerintem is) feltétele a cserének.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
kali
legenda
a más jellegű vizsgálat vonatkozásában már linkelt határozatot StSanya, hogy azt sem engedi meg a vonatkozó kormányrendelet, én csak a még nyitott lehetőséget szándékoztam pontosítani, miszerint akkor sem.
a kicserélést követően, a forgalmazó küldheti persze vizsgálatra a terméket, mert esetlegesen gyanúja támadt, hogy a vásárló (is) felelős a hibáért/meghibásodásért, ha pedig ez bizonyítást nyer, akkor utólagosan megteheti a szükséges jogi lépéseket. -
04ahgy
nagyúr
Senki nem beszélt a vásárló felelősségéről.
De OK, nézzük: B85M-G, 0705 BIOS-szal, nem ad képet, a használni kívánt CPU egy i5-4690K és van egy 2*8GB-os Kingston RAM is benne, ami pontosan egy KHX16C10B1K2/16X kit. Hibás a lap? Hibás a CPU? Mondd, mit tegyen a kereskedő, ha a vevő azt mondja, mindhárom hibás, 3 napon belül vagyok, cserélje ki!? Valószínűtlen, hogy egynél több legyen hibás, sőt, ennek tükrében valószínűtlen, hogy akár bármelyik is hibás: [link].
Te ekkor mit csinálnál, mit cserélnél ki és hogyan? Írd le légyszives, lépésről lépésre!
HGyu
[ Szerkesztve ]
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
kali
legenda
példát írtam csak, hogy olyankor miként van lehetőség a bevizsgálásra.
amennyiben a vásárló válogatta/építi össze a különböző hardvereket, úgy az ő felelőssége, hogy a gyártói leírások alapján azok kompatibilisek legyenek egymással, illetve arról is neki kell (utólag) gondoskodni, hogy ha például az általa használni kívánt processzorhoz - vagy memóriához..stb. - újabb bios verziót igényel, mint amivel érkezik/rendelkezik az általa vásárolt alaplap, akkor a szükséges frissítés megtörténjen.
mivel a gyártók egyértelműen leírják a fenti elvárásokat, amik bárki számára elérhetők nyilvánosan a neten, így ha ilyen jellegű probléma van, akkor a forgalmazó illetékese elmondja a gondot a vásárlónak, miszerint ez nem olyan jellegű hiba/probléma, ami a jótállás/szavatosság körébe tartozik.
a többi már részletkérdés; rákérdezni esetleg a vásárláskor, hogy adott hardverek együtt lesznek használva vagy sem, és ennek tükrében figyelmeztetni a vásárlót a lehetséges problémára, illetve az üzlet szabályzata alapján felkínálni a díjmentesen, vagy külön díj ellenében történő frissítést, ha van ilyen lehetőség és a vásárló igényt tart rá.[ Szerkesztve ]
-
04ahgy
nagyúr
Kérlek ne kerülő választ adj! Ő válogatta össze, és állítja, hogy ez márpedig hibás, nem ad képet, és azonnali cserét kér minden hardverre, vizsgálat nélkül! Ugyanarra hivatkozik, amit te is leírtál. Az információk alapján szinte biztos, hogy semmi sem rossz, csak BIOS frissítés kell, de kis esély van arra, hogy ettől függetlenül valami mégis hibás. Kérlek, oldd fel az ellentétet, mert én nem látom, hogy lehet a Te verziódban értelmezett jogszabály + határozatok szerint eljárni úgy, hogy nem cserélek ki mindent azonnal (hiszen az, hogy nem ad képet, akadályozza a rendeltetésszerű használatot). Persze mindent kicseréltem azonnal, hazaviszi, hozza vissza, hogy ez is hibás 3 munkanapon belül, azonnali cserét kér. Te mit tennél? Hisz vizsgálnod egyáltalán nem szabad, és lehet hogy ez a gond, de lehet, hogy amaz. Csak valószínűségek vannak!
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
kali
legenda
nem kerülő válasz, a leírásod alapján egyértelműen megállapítható, hogy nem a gyártó által meghatározott feltételek szerint akarja használni a hardvert, nem teremti meg a rendeltetésszerű működéshez szükséges feltételeket, ami a linkelt alaplapi gyártói leírással bizonyítható is, így elutasítható a kicserélés.
használjon olyan processzort, amit az alaplap a rajta lévő bios verzióval a gyártói leírás szerint lekezel, vagy frissítsen/frissíttessen olyanra, amelyikkel már lekezeli a másik processzort is, és ha a gyártói leírásokban szereplő feltételek biztosítása mellett sem működik, akkor kell a jótállás/szavatosság körében intézkedni. -
h1mpi
nagyúr
Szépen meg szakértitek a témát szakértő Urak
Eladó egy használt HyperX Alpha Gamer füles - 12 999 Ft
-
lostprophet
aktív tag
Tegnap zárás előtt 45 perccel lezárult a garanciális ügyintézés, átsprinteltem a városon, megkaptam az új kártyát és lekopogom, jól működik
[ http://lostprophet.hu ] Játék és számítógépes programfordításaim oldala
-
őstag
Nem tudom mennyire vagy képben a hardverekkel ,de talán egy vagy kettő alaplapgyártó tünteti fel az aktuális BIOS verziót a terméken. Beindítás nélkül csak az esetek kis részében tudod megállapítani hogy támogatja-e a processzort, illetve néhány esetben frissítheted indítás és alkatrészek nélkül.
Ha jól értem, egy háromnapos ügyintézés így néz ki a 04ahgy által felhozott alkatrészekkel szerinted:Eladáskor (rendeléskor?) tájékoztatod a vevőt, hogy ha a vásárolt alkatrészek kompatibilitását ellenőrizze (ez általában szerintem megtörténik egyébként).
Elviszi, összerakja, nem indul, visszahozza. Bejelent egy hibát, aminek a meglétét NEM ellenőrizheted. Cserét kér - ezt a raktárkészlet erejéig vizsgálat nélkül azonnal meg kell tenni, majd 15 napos határidőre törekedve, ha a raktárkészlet elfogy amíg a fogyasztó nem unja meg, és el nem áll a szerződéstől.
Akkor a pénzt visszakapja, a boltban meg kiderül, hogy minden alkatrész hibátlan volt, a BIOS nem támogatta a CPU-t, tehát az üzlet behajtja a fogyasztón az elszenvedett kárát, például azt, hogy az összes kiadott terméket használtként kell értékesítenie.
Persze nem is kell, hogy ilyen BIOSos téma legyen, elég, ha a hosszabbítót nem dugja be a hálózatba amire a gépet köti és az persze nem kapcsol be, mert volt ilyenre is példa. Vizsgálat persze ez esetben sem lehet, a bolt azonnali cseréből eredő kárát viszont behajthatja a fogyasztón (majd valamikor meg is kapja).
Jól értem, a te verziód? Mennyi idő lenne bedönteni egy kisebb boltot ez alapján szerinted?
Idézlek: "... megállapítható, hogy nem a gyártó által meghatározott feltételek szerint akarja használni a hardvert, nem teremti meg a rendeltetésszerű működéshez szükséges feltételeket, ami a linkelt alaplapi gyártói leírással bizonyítható is, így elutasítható a kicserélés." - csak ég gondolom, hogy ezzel ellentmondasz magadnak, mert ez a hiba okának vizsgálata, amelyet szerinted egyértelműen elutasítanak az általatok hivatkozott bírói határozatok?
E szerint a logika szerint az ott említett ügyben ugyanúgy megállapítható lett volna, hogy a telefont elflashelte esetleg az ügyfél és azért hibás?AM4/ Intel 8-12. gen CPU-t, Alaplapot, Tápot, DDR4-t, SSD-t VGA-t veszek!
-
kali
legenda
válasz fricz19 #7978 üzenetére
nagyjából képben vagyok, ha meg nem, akkor veszem a fáradtságot és ránézek a témára, amennyire lehet.
nem velem kell vitatkozni, ha a jogszabály nincs teljesen tekintettel bizonyos specifikus gyakorlati módozatokra, de eddig ahány illetékesi határozatot, állásfoglalást...stb. olvastam, valahogy mindig a száraz jogszabályokat vették figyelembe a döntéshozók és a gyakorlati megvalósíthatóság kevésbé került előtérbe - jellemzően a kógencia miatt -, már ha a forgalmazó oldaláról próbálom nézni a dolgot.
04ahgy konkrétan meghatározta adott leírásában, hogy a vásárló nem nem teremti meg a rendeltetésszerű működéshez szükséges feltételeket, így nincs szükség vizsgálatra, illetve pont emiatt ellent sem mondok magamnak.
amennyiben nem írta volna le a hibalehetőséget, úgy más lenne a helyzet, de nem így történt, ő konkrét esetleírásra kért választ, amit meg is kapott.
írtam lehetőséget arra is korábban, hogy a cserét követően van lehetőség a kicserélt termék bevizsgálására, és amennyiben bizonyíthatóan a vásárló/ügyfél okozta a hibát/meghibásodást - nem rendeltetésszerű használat okán -, úgy utólag van lehetőség jogi lépések megtételére, ez megoldás a mobiltelefonos felvetésedre is - mert nem mindegy, hogy eleve ismert az, miszerint a vásárló nem teremti meg a rendeltetésszerű használathoz szükséges feltételeket, vagy sem.
sokszor nem kimondottan rugalmasak a jogszabályok, de ha a felek kellően azok, mert gyors és mind a két fél megelégedésére szolgáló megoldást akarnak, akkor nem szokott probléma adódni.
a gyakorlatban sok helyen úgy működik, hogy a fogyasztó kérésére ott és akkor kipróbálják a hardvereket, hogy kiszűrjék a több darabból a hibásat, így mind a két fél jobban jár.
más szempontból viszont összetett dolgok ezek, bizonyos esetekben mindig is lesz ellentét az elmélet és a gyakorlat között, amit nem egyszerű feloldani, néha nem is lehet teljesen, ha ha felek nem úgy állnak hozzá - elég, ha csak az egyik -, ez van...
a boltok problémáját is (meg)értem, vannak az eddig említetteknél sokkal szélsőségesebb esetek is, amikor viszonylag gyorsan bedől egy üzlet, de legalábbis jelentős anyagi teher róható rá - az elállás lehetősége komolyabb problémákat rejt a boltok szempontjából -, de minden kockázattal számolni kell és úgy vállalni valamit. -
vasi89
addikt
Én továbbra is a beszállítóra várok több mint 1 hónapja. Most vagy az összes routert ugyan az a cég szállítja nekik vagy mindenki ugyanúgy sz.rik az egészre nem tudom. De másik boltban másik tplink router garis ügyintézése 1 hét sem volt. Habár ez most nem tplink de az elődje tplink volt, amire összesen szerintem 2,5 hónapot vártam. És akkor a kérdés h miért itt veszem? Én sem tudom már De csak 1 kérdés merül fel bennem, ennyire nem számít 1 ember az iponnak? Úgyis sok vásárlója van, meg majd lesz még több? Ez az üzletpolitika? Főleg most h egyre több másik bolt van ahonnan hasonló áron lehet vásárolni ugyan úgy számlával, garanciával, biztos ez a legjobb üzletpolitika?
[ Szerkesztve ]
-
torma1981
veterán
Tisztelt Torma Zsolt,
Megérkezett hozzánk az elállásra visszaküldött EVGA 04G-P4-2972-KR GTX970 4GB GDDR5 ACX 2.0 PCIE + The Witcher 3 kupon típusú terméke. A termék átvétele során észleltük, hogy hiányosan:
- a kupon nélkül.Kérjük, jelezze 5 napon belül, amennyiben a hiányosságot pótolni tujda. Ha nem, akkor a kupon értéke levonásra kerülhet.
Ipon Computer. Ilyen egy csaló bandát. Hihetetlen eljárás na.
-
htc07
addikt
válasz torma1981 #7986 üzenetére
Szóval az a gondod, hogy megvetted a kártyát, eladtad a hozzá mellékelt kupont, majd elállnál a vásárlástól, és megtartanád a kupont (vagyis az összeget amit az eladásából szereztél), mert az ingyen járt neked? Ergo a te tulajdonod?
Tényleg itt tartunk?
[ Szerkesztve ]
-
kali
legenda
válasz torma1981 #7982 üzenetére
szia,
ez nem csalás a részükről, mivel az elállással a vásárlás előtti állapotot kell(ene) visszaállítani, márpedig ha a vásárolási konstrukció részét képező kupon nem került - felhasználatlanul - visszaküldésre, akkor az nem lehetséges.
hiába a gyártó adta promóció keretében meghatározott termékéhez, akkor is azon vásárlási konstrukció részét képezi, aminek a megvásárlásától te el szeretnél állni.
nem derül ki ugyan az eddigi hozzászólásaidból, hogy csak nem küldted vissza, vagy ténylegesen fel is használtad a kupont, de ha utóbbi eset áll fenn, akkor nem csak kipróbáltad a terméket - már ha a videókártyát kipróbáltad egyáltalán -, hanem a vásárolt csomag egy részét olyan szinten használtad (fel), hogy annak állapota nem visszaállítható a vásárlás előttire, így az a minimum, hogy a termék ebből fakadó értékcsökkenése miatt felelősséggel tartozol feléjük.[ Szerkesztve ]
-
torma1981
veterán
Az lesz ha sokat szaroznak. De még mindig nem írtak vissza. :-(
Igen sikerült. Lehet haver jár jól mert még a végén én veszem meg tőle. :-)
(#7996) Attix82
Ha hiszed vagy sem az ővé. Mivel nincs Ph-n ezért megkért hogy én adjam el. De minek magyarázkodok. Gondolsz amit akarsz.[ Szerkesztve ]
-
bluyoo
nagyúr
Ezért is sza.roznak egyre többet az üzletek .....
Csodálkozunk ha lassan a nevünket sem hiszik el ......Bazinga!
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Politika
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- ANNO 1800
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Filmvilág
- GoodSpeed: Windows 11 PRO FPP (Full Packaged Product) - Retail, Box, dobozos
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest