Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
lostprophet
aktív tag
Nekem is 3 nap után halt be a videókártyám, 3-5 napra ígérték az újat (hétfőn adtam le, remélhetőleg holnap már szólnak is, hogy mehetek érte).
Egyébként az átvételi lapon, a 3. pontot tényleg komolyan gondolják (természetes elhasználódás)?[ http://lostprophet.hu ] Játék és számítógépes programfordításaim oldala
-
profisher.
tag
Sziasztok!
Rendeltem az iPontól egy Asus R7 260X karit, meg is jött a pickpack pontra. A dolog lényege, hogy kaptam egy kártyát, aminek már a dobozán is látszik a használat, maga a kártya is poros. A legnagyobb probléma, hogy a hűtést tartó egyik csavaron lévő matrica is meg volt szakadva. Természetesen hívtam őket telefonon, azt mondták valószínűleg kiállítási darab volt. A szervíznek emailban jeleztem a matrica szakadtságát, válaszukban azt mondták, hogy rögzítették az információt, és amennyiben garanciális problémám lesz, emiatt nem fogják elutasítani. Sajnos a kártyát még nem tudtam kipróbálni, de ezek után fenntartásaim vannak. Bosszantó, hogy kapok egy kártyát, ami már tulajdonképpen használt volt, és meg szakadt a matricája is. Ezek után legszívesebben visszaküldeném, de megvárom még a kipróbálást. Megmondom őszintén, az olvasottak alapján félek attól is, hogy ha visszaküldeném, aztán rámfognák, hogy én szakítottam a matricát, vagy használtam.
Profisher.
[ Szerkesztve ]
-
Shad0w
senior tag
Itt a termék nevében miazaz "iPon garancia"?
Szerk.: Most nézem, hogy lehet állítani a garanciát: iPon 2 év és gyári 3 év között. Az ár is változik egy hangyányit. De egészen pontosan mi a különbség az iPon és a gyári garancia között? ( Ha gyárira állítom, akkor 1 év után nem küldhetem vissza iPon-nak csak a hivatalos szervizbe? Ha iPon-ra állítom nem küldhetem hivatalos szervizbe csak az iPonnak?)
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Szerintem
Ipon garancia:
Olcsóbb ár, de csak ipon-hoz lehet visszaküldeni garanciáztatásra, nem magyar garanciajegyes(már ha egyáltalán adnak ilyet), magyar forgalmazónak a szervize elhajt mert nincs gyártói garanciája(vagy fizetősre veszi be)
Ha véletlen megszűnne az ipon az ilyen termékeknek mintha nem is lenne garanciájaGyártói garancia:
Drágább de a magyar gyári garancia , tehát nem kell ipon-hoz vinni hanem a hivatalos magyar szervizbe is beveszik garanciális ügyintézésreSamsung komolyan veszi a magyar garancia jegyet
Hát kérdéses ez az irány
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
04ahgy
nagyúr
A mai világban amíg a kínai meg 100Ft-os boltok megélnek, virágzanak, addig a 600Ft-tal olcsóbb monitort is megveszik az emberek.
A magyar piac kirívóan árérzékeny, nagyon sok írás jelent meg erről a neten már.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
bul07
nagyúr
Amíg az ipon talpon van nincs gond az ilyen garanciával
Hát nekem nincs ilyen gondom, mert nincs annyi pénzem hogy bárkire is rá keljen bízni
Azok a cégek meg akik ilyen sufni takarékból alakult bankokra bízzák a folyószámlájukat 100milliókal, meg is érdemlik hogy bukjanak( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
lostprophet
aktív tag
Több mint egy hete várok a 3 napon belül meghibásodott VGA kártyám cseréje (múlt hétfőn adtam le, 3-5 napot mondtak). Erre nincs valami határidő? Javításnál tudom, hogy 15 napon belül törekedni kell a javításra, de mennyi időn belül kell cserét adni?
[ http://lostprophet.hu ] Játék és számítógépes programfordításaim oldala
-
Bjørgersson
félisten
válasz lostprophet #7910 üzenetére
3 napon belul nem azonnal kellene cserelniuk?
As if all this was something more than another footnote on a postcard from nowhere, another chapter in the handbook for exercises in futility... • Samsung Galaxy S9, Fractal Design Define C, Kefine Delci HiFi IEM, Donner Dobuds ANC TWS eladóak: https://tinyurl.com/2jhv79td
-
lostprophet
aktív tag
válasz Bjørgersson #7911 üzenetére
Erre rákérdeztem, hogy nem kapok-e ott azonnal újat vagy valami papírt, hogy átmenjek a bolt részébe, de annyit mondtak, ezt elküldik forgalmazónak és 3-5 nap, amíg küldik az új VGA-kártyát. Kicsit meg vagyok most lőve, mert egy kölcsönkapott X300-as Radeonnal kell szenvednem.
Már előre félek, ha megint bekrepál 3 napon túl, 3-4 hétig normális kártya nélkül maradok.[ http://lostprophet.hu ] Játék és számítógépes programfordításaim oldala
-
Killer01
őstag
válasz lostprophet #7912 üzenetére
"A 2014. április 9-én, illetve azt követően kötött szerződések vonatkozásában a fogyasztóvédelmi hatóság már a 3 munkanapon belüli cserére irányuló kötelezettség teljesítését is vizsgálhatja a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet 7/B.§-a alapján. A Legf. Bír. Kfv. III. 37.027/2007. számú ítéletében kimondta, hogy a Korm. rendelet 7. §-ának rendelkezése alapján érvényesített három munkanapon belüli csereigény esetén a forgalmazó nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál – előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni, az előzetes vizsgálatot igénylő kijavításra nem ad a jogszabály lehetőséget, ebből értelemszerűen következik a meghibásodott fogyasztási cikk azonnali kicserélésének kötelezettsége a forgalmazó részéről.
„Ha az azonnali csere azért nem lehetséges, mert a fogyasztási cikk átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában, a GKM rendelet 4. §-ának (2) bekezdése irányadó a Korm. rendelet szerinti kicserélés tizenöt napos határidejére is.” (EBH2007. 1744)
A Legfelsőbb Bíróság ezen álláspontját későbbi Legf. Bír. Kfv. IV. 37.206/2007. számú ítéletében is fenntartotta, mikor kimondta, hogy a Korm. rendelet 7. §-a tehát kizárólag a Ptk. 306. §-ára hivatkozik, ezen rendelkezés pedig nem tartalmaz semmilyen olyan lehetőséget, miszerint az igény jogosságát a forgalmazó megvizsgálhatja, illetve ezen § prioritást, és kvázi megkülönböztetett elbánást biztosít az egyes, a Kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikk meghibásodása miatti, 3 munkanapon belüli csereigényt érvényesítők részére. (BH2008. 257)"
-
HUN]Repa
aktív tag
Sziasztok,
Jó régen voltam erre, látom, ismét összegyűlt néhány tisztázni való. Lássuk hát:God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Killer01 #7913 üzenetére
Egyrészt az Ipon Computer nem tart raktárkészletet, minden eladás rendelésre történik, ez valószínűleg ennyi idő után ismert.
Továbbá: a rendelet szövege pontosan így szól:"7. §12 Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többletköltségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."
Egyrészt a rendeletben egyéb pontjaiban sincs szó azonnali cseréről, hanem a javítást tiltja 3 munkanapon belül meghibásodott termékek esetén, azaz a hiba meglétét ellenőrizni, azaz a terméket bevizsgálni lehet, sőt feltétel: " feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza."
Másrészt ezek a bírósági határozatok egy-egy konkrét ügyben születtek, közel sem biztos, hogy azonos tényállás alapján.
A 3 napos ügyintézés ezzel együtt gyorsított eljárásban szokott végrehajtódni, hacsak a hiba vagy reprodukálása, esetleg egyék ok ezt nem akadályozza.
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
Gyártói Garancia: a gyártó által megbízott cég végzi az ügyintézést.
Ipon Garancia: az Iponba kell visszajuttatni ügyintézésre.Az, hogy a magyarországi képviseleten keresztül érkezik a termék vagy más úton, önmagában nem tilos.
A piac - tehát ti, a vásárlók - fogja eldönteni van-e létjogosultsága ennek a másik útnak.
Korábban az első verziót preferáltuk, de az ügyfelek úgy látszik nem annyira így látják, ahogy tapasztaljuk, fontosabb az akár csak párszáz forintos előny, akár a rövidebb, és nehézkesebb ügyintézés ellenére is. Emellett rengeteg termék van, amit a magyarországi képviselet nem hoz be valamilyen oknál fogva, mégis lenne rá kereslet, erre lehet megoldás az újabb lehetőség.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz profisher. #7902 üzenetére
Emlékeim szerint első körben a garanciára kérdeztél, ezért írtuk hogy rögzítettük a problémát.
A termék ebben a formában került hozzánk a beszállítótól, a kifogásolt matrica, amiről fotót küldtél inkább valami félrenyomásnak látszik szerintem, de ha Te másképp gondolod. természetesen a vásárlástól számított 14 napon belüli elállás a fogyasztókra érvényes, ez is egy lehetőség.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz nederzoli #7890 üzenetére
Nem számít, hogy a VGA kártyád futó termék-e, a javítást ez nem befolyásolja, illetve a gyártó/beszállító garancia raktárkészletét sem igazán.
Azonnali levásárálásra nincs lehetőség biztosan. A terméket először bevizsgálják, majd valószínűleg javítani próbálják.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
Az említett kolléga nem ügyfélszolgálatos, és nem is vezető féleség csak ingben volt, ami egyébként a vezetőkre nem jellemző nálunk, ne ebből indulj ki. Emlékeim szerint a "szar" vagy egyéb jelző nem volt abban a mondatban, ez csak úgy mellékesen.
Épp akkor ott volt, rossz napja volt, amelyet részben az ASUSnak köszönhetett.
Például(hátha valakit érint az itt lévők közül): sem a DOS-os, sem a BIOS-os BIOS update eljárás nem működik jól egyes ASUS alaplapokon. Úgy csinál, mintha elvégezné rendben, hiba nincs, de pl a CPU támogatás nem változik, hiába írja ki az új verziót, az új CPU nem működik az alaplapban. Az ASUS ügyfélszolgálat tud róla (akkor miért nem lépnek vmit, pl informálás?) szerintük Win8 alól driverek telepítése után frissítsünk. És aki más oprendszet, pl Linuxot használ? - Azt nem támogatja ez a szegmens. Hát, köszi ASUS! MSI, ASRock, GBT meg tudja oldani...
Ezzel együtt nem volt odaillő a mondat, elnézés kérünk érte, igyekszünk megregulázni a kollégát.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
Sajnos ez ilyen, ha nem kapunk, nem tudunk mi sem jótállást adni. Természetesen nem a tartós fogyasztási cikkek kötelező jótállására gondoltam. Ha nincs nálunk garanciális ebből a termékből és nem tőlünk veszed - veszik a vásárlók valószínűleg a beszállítónak előbb utóbb feltűnhet, hogy nem fogy a készlet és lép valamit.
God save us from the arrows of the Hungarians.
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Erdei88 #7861 üzenetére
Ez egy nehéz kérdés, különösen, hogy tudtommal az nVidia még nem méltatott hivatalos reagálást kiadni, ez némileg őket is minősíti. Egy nem hivatalosról hallottam, ami szerint nem minősítik hibának a történteket, de ezt a levelet nem láttam.
További probléma, hogy a kifogásolt (korábbi) specifikációk hivatalosan sem az nVidia, sem a gyártók által nem kerültek nyilvánosságra hozásra a végfelhasználók felé.
Az ügyintézés így több, mint egy hónap elteltével sem egységes, gyártóként, illetve több esetben beszállítónként is változik más feltételeket szabnak, a beszállítók sokszor nem tájékoztatják a szervizeseiket, azok több esetben nem is találkoztak ezzel a problémával, illetve nem egy gyártó álláspontját a mai napig nem ismerjük.
Szóval ahogy látom ez az ügy lassan elsikkad, akinek pedig jók a csillagok állása, annak elintéződik.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
aktív tag
Sziasztok
Tegnap rendeltem személyes átvétellel.Megjött az értesítés hogy átvehetem mától a terméket. Viszont nem biztos hogy be tudok menni érte ma. Legkésőbb pénteken biztos hogy át tudom venni. Ilyen esetben kell nekik szólni vagy 3 munkanapig megőrzik az árut nekem anélkül hogy értesíteném őket?
Wot nick : Lanoka_
-
lostprophet
aktív tag
válasz HUN]Repa #7915 üzenetére
Akkor reménykedek, hogy a héten megkapom az újat.
A kolléga még a helyszínen megállapította, hogy tényleg rossz a VGA (nálam szemetelt, nála 5mp után elment a kép).
Nekem 3-5 napot mondtak, amíg új kártyát kaphatok, valószínűleg ebből értettem félre, de most már tiszta.[ http://lostprophet.hu ] Játék és számítógépes programfordításaim oldala
-
bluyoo
nagyúr
válasz HUN]Repa #7920 üzenetére
Részemről rendben, máshonnan beszereztem az izzókat, és még a plusz termékeket amiket akartam.
Miután (csak nálatok) már kétszer gariztattam pár hónapon belül LED-es fényforrást, ezért valóban "nem a tartós fogyasztási cikk". Elképzeltem ahogy a 3K-s fényforrások pár hónapon belül tönkremennek és dobhatom ki (bukván az árukat), miközben még a Tesco is kicserélné ....
Mindenesetre szerintem minősíti a beszállít a dolog (és így sajnos az üzletet is, hogy így árul).
Ilyenkor azért a "hülye azért nem vagyok" bolt reklámja azonnal eszembe jut!
Bár lehet csak az én heppem ez a garanciaérzékenység![ Szerkesztve ]
Bazinga!
-
vasi89
addikt
válasz HUN]Repa #7919 üzenetére
Nem is ez a lényeg h mondta e vagy sem. Én jelenleg nem tudnám biztosra mondani h igen és azt sem h nem. A hozzáállás és igen továbbra is hozzátok járok mert közelebb vagytok mint a PCX az ár meg hasonló. Viszont a szervizes kollégák ott sem túl kedvesek. Nem fogok általánosítani mert én is utálom de eddig akármikor az iponba voltam teljesen azt éreztem h totálisan senkit nem érdekel a gondom. Felveszi a jegyzőkönyvet de közben mással beszélgetnek, van amit 3x mondok el mert nem figyel és ilyenek. Lehet hogy én fogom ki mindig illetve szerintem 2x ugyan annál az embernél nem intéztem ügyet. De egy ekkora hálózatnál elvárná az embert h azért 8 óra után is de normálisan álljanak az emberhez. De én a Tescoban is elvárom ugyanezt. Ha valaki nem szereti a munkáját akkor váltson, ha sok volt aznap az idióta azt is elhiszem de, ha én normálisan megyek oda akkor ezt elvárom viszonzásképp. (Másrészről meg nem értem miért kell 15 napot mondani mindenre mikor ezt soha nem tudja tartani az ipon. És szerintem teljesen mindegy h egy egeret viszek be vagy egy 300e ft-os gépet, mindet azért veszik az emberek mert szükségük van rá és nem akarják hónapokig nélkülözni. De ezt most zárójelbe teszem mert ez igaz minden boltra már lassan.)
-
Killer01
őstag
válasz HUN]Repa #7915 üzenetére
"Ipon Computer nem tart raktárkészletet, minden eladás rendelésre történik, ez valószínűleg ennyi idő után ismert."
Itt máris bukta van, mert ha új vásárlónak ugyanazt a terméket le tudod hívni, akkor meg kellene tenned a cserét kérőnek mindenféle kifogás nélkül is (a saját tapasztalatom szerint ez nem történt meg).
A többi elég sajátságos értelmezés a részedről, nekem -és fogyasztóvédelemnek, mert az általam beírtak tőlük származnak az Ipon-os ügyem konkrét leírása kapcsán- a "köteles a fogyasztási cikket kicserélni" nem 10 nap/10 hét/1 év..... csere: beadom/elküldöm - megkapom/küldik a másikat.
Mindegy, részemről további sok sikert kívánok az üzlethez, én inkább máshol költöm a pénzem. -
Chal
addikt
válasz Killer01 #7931 üzenetére
Nem kell 3 napon belül cserélni, ilyet nem mond a jogszabály, csak annyit, hogy a 3 napon belüli meghibásodás miatti csereigény esetén mérlegelés és vizsgálat nélkül cserélni kell. Magyarul NEKED van rá 3 napod hogy az igényed bejelentsd, nem pedig nekik, hogy teljesítsék. Nem ugyanaz.
Másrészt meg ezeknél a virtuális boltoknál olyan ez mint a "körbetartozás", nyilván ők is igénnyel élnek a beszállító/nagyker felé amikor te egy ilyen folyamatot elindítasz. Ezt kell kivárni, puszira nem fognak a saját keretükből vásárolgatni új terméket senkinek.
Nincs ez így jól, nem azt mondom, de akár tetszik, akár nem, ez van, mindenki így csinálja. Akik meg nem, azok nem 500Ft-os árréssel dolgoznak, és megfizeted rendesen az ilyen jellegű "szolgáltatásokat" a termék árában. Bár tartok tőle, hogy ilyen bolt Magyarországon már nincs, mert a kutya se vásárolna ott.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Killer01 #7935 üzenetére
Pedig pontosan így van. A jogszabály annyit mond ki, hogy az eladónak törekednie kell rá hogy 15 napon belül cseréljen vagy javítson, de egyáltalán nem tér ki rá hogy mi van akkor ha ez nem sikerül, illetve nem is teszik kötelezővé ezt, csak amolyan iránymutatást ad.
Egyébként volt már nálam olyan, hogy 150eFt-s meghibásodott vga kártyára azt mondta a nagyker, hogy sorry, de mi ezt nem tudjuk benyelni (pedig nem kevés pénzt hagyunk ott), meg kell várnotok amíg a gyártó bevizsgálja és jóváírja nekünk. Namost ez egészen pontosan 7 hónap lett. És ez egy nagyker aki gyártóval (Gigabyte) közvetlen kommunikál, mi meg otthagyunk náluk nem kevés pénzt. Akkor most képzeld el ugyanezt végfelhasználóval meg kiskerrel, mondhatnám hogy "üdv Magyarországon", de inkább nem mondom
btw: se iponos nem vagyok, se egyéb kiskerhez nincs közöm, csak van némi rálátásom a dolgokra, ami nem olyan húde hatalmas, de hidd el, hogy a te problémád még bolha pöcsén pattanás kategória ebben az országban és ezen a piacon. Én azt csodálom hogy egyáltalán léteznek még számtech boltok itt.
De ne értsd félre, mindenkinek a saját problémája a legnagyobb, én is voltam ilyen helyzetben, tudom hogy mennyire idegesítő, de egyszerűen itt ipontól meg mindentől függetlenül így működnek a dolgok, ha tetszik ha nem.
[ Szerkesztve ]
-
HUN]Repa
aktív tag
válasz Killer01 #7935 üzenetére
Nem akarok felesleges vitát generálni, ez a téma már többször át volt rágva, akit érdekel olvasson vissza, de egyrészt mi is egyeztettünk már néhányszor a fogyvéddel és szerintük egy 3 hónapos csere is lehet jogszerű (ezt az időtartamot ők mondták), amennyiben indokolt. Másrészt fontos lenne ismerni a körülményeket, illetve azt tudni, mit kérdeztél pontosan, és mit válaszoltak pontosan. Az 1 hónapos ügyintézési határidő tudtommal a fogyvéd szerint is még elfogadható.
Nincs különösebb jogszabály értelmezésre szükség, egyszerűen nincs benne az, hogy azonnal meg kell történnie a cserének. Az pedig, hogy "csere" nem jelenti azt, hogy "azonnal csere". Ha az lett volna a cél, azt írják bele, tavaly updatelték, de ez nem módosult.
Nem világos továbbá mit értesz azon, hogy "le tudok hívni" terméket, nem tudok ilyet az biztos, ahogy az is , hogy nem tartunk raktárkészletet.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
Killer01
őstag
válasz HUN]Repa #7938 üzenetére
Chal: ne keverjük a 3 napon belül jelzett hibásan kapott terméket a garanciaidőn belüli meghibásodással, nem ugyanaz, az összes hozzászólásom erre (hibásan kapott cucc) vonatkozott.
Repa: "Nem világos továbbá mit értesz azon, hogy "le tudok hívni" terméket, nem tudok ilyet az biztos, ahogy az is , hogy nem tartunk raktárkészletet." Leírtam, de nézzük konkrétan: ha mint vásárló megkaphatom a terméket (megrendelem nálatok, ti meg külditek), és az egész megvan 3 nap leforgása alatt, akkor nem tartom elfogathatónak hogy csereigény esetén 10 nap vagy akármennyi az átfutás. Ha szerinted igen, miért?
-
Chal
addikt
válasz Killer01 #7939 üzenetére
Chal: ne keverjük a 3 napon belül jelzett hibásan kapott terméket a garanciaidőn belüli meghibásodással, nem ugyanaz, az összes hozzászólásom erre (hibásan kapott cucc) vonatkozott.
Te kevered, nem én. Minden feltétel ugyanaz, nincs külön a 3 napra semmi, egyet kivéve, és ezt már ketten is írták neked:
Ilyen esetben az eladónak nincs mérlegelési és vizsgálati lehetősége, mindenképpen cserélnie kell. Minden másban ugyanaz a dolog mint egy garanciális ügyintézés, semmilyen extra határidőt nem kapsz.
az egész megvan 3 nap leforgása alatt, akkor nem tartom elfogathatónak hogy csereigény esetén 10 nap vagy akármennyi az átfutás. Ha szerinted igen, miért?
Bár ezt nem tőlem kérdezted, de erre is megkaptad már a választ, és tartok tőle hogy ő ezt nem fogja megerősíteni Egyszerűen arról van szó, hogy a párszáz forintodért nem fogják azt vállalni, hogy egyből cserélnek, aztán nekik meg 10 nap múlva valami probléma miatt a nagyker vagy beszállító pattintja vissza a cuccod. Megvárják tehát amíg cserélik nekik is, és azt adják oda, nincs bizományban előre cserélgetés. Persze csak tippelek, de a piac ezt diktálja, szóval kétlem hogy máshogy csinálnák, kivéve a nagyon olcsó termékeknél.
És úgy érzem le kell írnom ezt ismét: szerintem egyik fenti dolog sem jó, és én sem örülök neki, 99%-ban végfelhasználó vagyok, szóval én is ugyanúgy iszom a levét mint te, csupán próbálok tényeket közölni, meg józan paraszti ésszel szemlélni a dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Killer01 #7941 üzenetére
Oké, én ezt itt hagyom abba utolsó hsz-em a témában: a fogyasztóvédelem is azt mondja amit én, csak te rosszul értelmezed.
"A 2014. április 9-én, illetve azt követően kötött szerződések vonatkozásában a fogyasztóvédelmi hatóság már a 3 munkanapon belüli cserére irányuló kötelezettség teljesítését is vizsgálhatja a Korm. rendelet 7/B.§-a alapján.
Nagyon sajnálom (de tényleg), de ez nem azt jelenti amit te értesz alatta. Hanem azt, hogy vizsgálhatják magának a kötelezettségnek a teljesítését , nem pedig azt hogy 3 napon belül cserélni kell. A kötelezettség pedig csak annyi, hogy mérlegelés nélkül cserélni kell, illetve ez 15 napon belül meg kell hogy valósuljon. Ennek az elmulasztását vizsgálhatják. A 3 nap nem az eladónak szóló határidő, hanem neked.
De ha egy csomó pénzt akarsz bukni, akkor menjél csak bíróságra, sok sikert. Kicsit már bánom hogy próbáltam elmagyarázni
[ Szerkesztve ]
-
04ahgy
nagyúr
Neked a helyes (szerintem) az értelmezésed. Hisz a jogszabályban benne van, hogy a 3 munkanapon belül érvényesített csereigénynél a forgalmazó nem hivatkozhat a javítással szembeni csere aránytalan többletköltségére, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Tehát a jogszabályban is szerepel, hogy a 3 nap nem bemondásra van ám! Feltétele a rendeltetésszerű használat lehetőségének akadályozott mivolta. Azt pedig valahogy meg kell állapítani.
HGyu
7855.94MHz CPU-Z valid \ Pulchra tibi facies, oculorum acies, capillorum series; o quam clara species! Rosa rubicundior, lilio candidior, omnibus formosior; semper in te glorior!
-
Chal
addikt
BTW: annyi kiegészítés még, hogy a 3 napos igény esetén kötelező a 15 nap. Csak a normál garanciális igény esetén van ez a "törekedni kell rá" engedmény. Ezt én is benéztem, de a lényegen nem változtat: az Iponnak 15 napja van a cserére az említett konkrét eset kapcsán, és pont. Zárjuk ezt a szálat mielőtt feltaláljuk a melegvizet.
-
legenda
a feltéve szó adott esetben nem a hiba/meghibásodás meglétére, hanem a milyenségére vonatkozik, hiszen a cserének előzetes vizsgálat nélkül kell megtörténnie;
Vonatkoznak-e speciális rendelkezések a három munkanapon belül bejelentett reklamációra?
A jótállás alá tartozó termékek esetében, ha a fogyasztó a vásárlástól számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a forgalmazó nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut - amennyiben van ugyanolyan árucikke - előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni. Ha az azonnali csere azért nem lehetséges, mert a fogyasztási cikk átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában, akkor itt is irányadó az, hogy a forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
forrás: linkRéges-rég, egy messzi-messzi galaxisban...
-
-
HUN]Repa
aktív tag
Nem világos mit értesz azon, hogy meghibásodás "milyensége"?
Amire hivatkozik a kommentelő egy bírói határozat egy valamilyen ügyben, illetve ez a párbeszédes magyarázat mely valamennyire pontos.
Egyrészt az általad leírtak hol vannak a jogszabályokban? ott mutasd meg. Másrészt ez a kérdezz felelek kb annyira használható szerintem, hogy aki teljesen kuka a témában,legalább legyen valami halvány sejtése, de:
"átmenetileg nincs a forgalmazó üzletében vagy raktárában"
Mi az, hogy átmenetileg (és akkor mi van, ha nincs most sem, és nem lesz olyan terméke többé, az a verzió hol van leírva?), és mi az, hogy forgalmazó raktára, vagy üzlete? (és ha egyik sincs neki? KÉSZLETe attól még lehet.)
"azonnal kicserélni"
Ez hol van jogszabállyal alátámasztva?
Értem én, hogy ez fogyvéd oldalon van ,de a jogszabályokat nem ők hozzák, akik hozzák, pedig nem írták bele azonnali cserét.God save us from the arrows of the Hungarians.
-
vasi89
addikt
válasz fricz19 #7932 üzenetére
Ez Te sem gondolod komolyan... Amikor veled seggfej valaki akkor is ezt az elvet vallod? Ha mindenki így állna a dolgokhoz vajon hány embernek lenne munkája az országban, mert akkor ugye egy boltnak sem lenne forgalma... Ha valami nem tetszik el lehet menni? És akkor ez a megoldás? Legyen mindenki bunkó? Ez amúgy tipikus magyar mentalitás... Hálistennek vidéken egy pár fokkal jobb a helyzet mert ott nem vallja mindenki ezt az elvet.
-
legenda
válasz HUN]Repa #7947 üzenetére
a feltéve annak az eldöntésére hivatott, hogy a hiba/meghibásodás alkalmas a rendeltetésszerű használat megakadályozására, vagy sem.
például egy festési színhibára vonatkozó panasz miatt elutasítható a csere, hiszen az nem alkalmas rá, de ha olyan hibát ír le a vásárló, ami viszont igen - legyen az bármilyen működési vagy funkcionális hiba, akkor az már alkalmas és megvalósítja a jogszabályi tényállást.
a jogszabály adott, tudni kell értelmezni; link
nem csak azért írták le így, mert fogyasztóvédelmi oldalon van és elfogultak a fogyasztók irányába, hanem mert megfelelően értelmezték az illetékesek a jogszabályokat, illetve közérthetően leírták - gondolod, hogy csak úgy bátorkodnának kiírni valamit, ha az a bíró gyakorlattal/állásfoglalással ellentétes lenne?!?!
amennyiben valami átmenetileg nincs készleten/raktáron - helyben, a polcról levéve és azonnal cserélve -, de rendelésre beszerezhető - külső raktárról...stb. - , úgy a 15 napra törekvéssel cseréljék, ha viszont egyáltalán nem tudnak már beszerezni abból a típusból, illetve olyat, ami a tulajdonságai, adottságai tekintetében nem tér el, akkor feljebb kell lépni a jótállási/szavatossági igények lépcsőjén, jöhet az árleszállítás vagy az elállás.
találsz ilyen leírásokat a neten, érdemes elolvasni azokat; linkRéges-rég, egy messzi-messzi galaxisban...
-
Killer01
őstag
Nem mondtam sehol hogy 3 napon belül cserélnie kell az eladónak, az egész okfejtés elméleti (példákat írtam, nem tényeket). Nem tudom miért értelmezed félre.
Repa: amire hivatkozok az a saját sztorim veletek (már lezárult, cuccot cseréltétek), erre volt a fogyvédnek az általam beírt álláspontja...de igazad van tényleg hagyjuk, rengeteg a félreértelmezés és elbeszélés egymás mellett az elmúlt 30-40 kommentben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- DIGI kábel TV
- PlayStation 5
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Elektromos autók - motorok
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- LEGO klub
- Autóhifi
- Megérkezett Magyarországra a Galaxy A16 4G is
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- XBOX SERIES S KONZOL 512GB-os Játékkonzol - Azonnali termékcsere garanciával
- Vegyes filamentek PLA/PETG/ASA
- Legion 5 15ARH7 15.6" FHD IPS Ryzen 5 6600H RTX 3050Ti 16GB 512GB NVMe magyar vbill gar
- ÁR ALATThinkPad Thunderbolt 3 Dock (40AC) úttörő, 13 portos dokkoló megoldás akár ingyenes szállítás
- Dell Precision 5550 - CORE I7-10850H 2.70 GHZ/32GBb/2TB SSD/
- ÚJ Bontatlan Samsung Galaxy A55 5G 256GB jegeskék színben - 2 év Samsung garancia
- Kingston HyperX Fury 2 x 8GB DDR3-1600 memória
- Belépűszintű Gamer PC Eladó + Monitorral + Billentyűzettel és Egérrel
- Retro hdd winchester merevlemez számítógép pc ház táp gyűjtemény
- Sony Alpha A6000 + Sony E 35mm f1.8 OSS
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest