Új hozzászólás Aktív témák
-
pjen
félisten
válasz pető bá' #65158 üzenetére
Pont ez az, elvittem szerelőhöz, nagy tábla: Suzuki márka szerviz, mintát vett megvizsgálta. Közölte, semmi baja, nem cseréli. Akkor most én legyek okos. Két helyen is így jártam. A kocka csere után már cserélték, de ha a kockában bent marad a kosz mennyi értelme van?
-
pjen
félisten
válasz pető bá' #65161 üzenetére
Akkor úgy látszik, csak én vagyok ilyen "szerencsés".Ég a sárga lámpa, na mondom EGR szelep. Elvittem szervizbe, sajnos oxigén szenzor. Kicserélték azóta jó. A hűtő vizem valóban kevés volt, szervízes: majd Ő feltölti, beállítja. Mindez tavasszal. Tél előtt mondom megméretem, két benzinkút, egységesen -46 fok és nem marta szét a hűtőt.
-
dethroner
veterán
válasz pető bá' #65242 üzenetére
Semmivel nem látok nagyobb veszélyt az igazán nagytömegű suv-ok vs. random betintázott/becuccozott sofőrök, szakadt, műszakilag kifogásolható állapotú tragacsok mennyiségi előfordulását illetően. Nem hinném hogy ezerszámra fognak hasítani a 70 milliós vasak az utakon. Továbbra is több lesz az öreg kocsi, amiről lehullik valami és bekúrja a szélvédőt, fékhiba miatt belecsúszik valamibe.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
-
pjen
félisten
válasz pető bá' #65544 üzenetére
Na a másik a fék folyadék. Elviszed szervizbe kiröhögnek ha cserét kérsz. Megmérik semmi baja, régen is max kiforraltuk. Egyébként nem is biztos, hogy olcsóbb a két évenkénti fék olaj csere, mint 120K km nél egy felújított ABS kocka. Főleg akkor ha a kocka akkor is meghal esetleg, ha hetente cseréled az olajat. Mint ahogy 15-20K km es váltók kapnak új csapágy sort. Ahol az enyémet csinálták a tulaj mondta anyósa vasalójában is 15K és csapágy csere.
-
pjen
félisten
válasz pető bá' #65549 üzenetére
Szerencséd van. Egy kis olvasni való.
Mint tudjuk ezen autóknak van egy gyári típushibája, ami a sebességváltóban lévő nyelestengely csapágy zörejével jár. Ez a váltóból érkező hang igazából csak azokat az embereket zavarja, akik adnak magukra, igényesebbek illetve biztonságban szeretnének A pontból B pontba eljutni.
Nagyon sok oldalon olvasni róla, hogy vannak erre specializálódott "szakemberek", szerelők, akik olcsón segítenek mondjuk 80.000 Ft szerelési díjért + a szükséges 1 db csapágyat is kicserélik, ha szerencsénk van...
Nos, akinek az autója már elérte a 150.000 - 200.000 km-t, annak az autója hidegindításakor nagy valószínűség szerint egy elég jól pörgő-zörgő hangot fog adni a váltóból, viszont a kupplungpedál benyomásakor el kell neki halkulnia egészen a kupplungpedál felengedéséig.
Ha ezzel a jelenséggel találkozol, akkor ajánlom neked a következőt:
1. Keress egy régi vágású igazi autószerelőt, akiben a régebbi motorosok is megbíznak és állapodj meg vele abban, hogy mindent megveszel hozzá és 3 napot adsz neki a javításra, mert ez a meló maximum 3 napot vehet igénybe..Olyant meg se halljál, hogy ez ráér, meg, hogy minek ezt kicserélni, hiszen hangja sincsen, meg hogy ez mekkora meló stb... A kifogásokra gondolom te sem vagy kíváncsi.:-)
2. Rendeld meg a netről a komplett csapágyszettet, mert egy csapágy miatt értelmetlen az egész váltót szétszerelni! (ez mindösszesen 4 db váltócsapágyat+2 db differenciálmű csapágyat jelent) Nem szeretnék reklámozni semmilyen honlapot sem, de én innen rendeltem meg még anno, ahonnan teljesen gyári illetve minőségi csapágyakat kaptam. (persze, ahogy látom most még olcsóbb is, mint mikor én rendeltem..)
Csapágyak rendelése: http://www.suzukialkatresz.com/spd/S-09262-valto-diffi-szett-04/Suzuki-Swift-13-2005-gt-benzines-valto-diffi-csapa.
Picit keresgélsz, sokkal rosszabbakat is találsz a neten. -
tboldi
nagyúr
válasz pető bá' #65679 üzenetére
Én alufelnin gurulok minden évszakban, kutya baja. Csak a polírozott és/vagy szálcsiszolt felniket nem célszerű sós környezetben használni, de a festett, lakozott darabokat minden további nélkül lehet. Csupán arra kell figyelni, hogy ne padkázza meg a kedves user, mert akkor sérül a "bevonat".
Én csak ajánlani tudom a 4S-t, nekem abszolút bejött, vissza nem váltanék 2 szettre, hacsak nem változnának meg a felhasználási szokásaim drasztikusan. Eddig 83 pónival és 119 nyúlmókussal használtam, most 155/230-ra fog kerülni, még ez sem olyan sok, hogy indokolt legyen valami komolyabb.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz pető bá' #66634 üzenetére
Akkor a Jazz-hez egész jó a felhozatal, fél éven belül 2 komplett csomiajtót is vettem hozzá.
Az elsőt ráadásul 24 órán belül (50k), és bár kissé rozsdás és horpadt volt, de ideiglenesen megfelelt, amíg nem találtam egy szépet (70k). De legalább az olcsóbbal együtt lett egy spoilerem is, ami úgy 20-at ér, úgyhogy átkerült a szebbre és természetesen át lett fényezve az egész (100-120k a lökhárító javításával együtt). Még a Jazz feliratot kellene pótolni, potom 14 rugó.
első - második - harmadik[ Szerkesztve ]
-
Gyöször
senior tag
válasz pető bá' #67079 üzenetére
Bakki pont zalakomáron fogyott ki? Remélem lelakatoltad a kerekeket míg bementél fizetni mi van ott te jóég igazi vadállatsimogató. Én marha kitaláltam, hogy biciklizzük körbe a KisBalatont, azon a rezervátumon keresztül.
Egy levegővel mentünk a zalakomárom táblától a végéig Zalakaros felé, 2kmel a falu után mertünk megállni inni, és egy kreol hölgy elhúzott mellettünk bicajjal a kormányon lógott egy 5literes sárga benzines kanna és ahogy a lemenő nap átsütötte látszott, hogy 1 liter lötyög benne. Az asszonnyal a térdünket csapkodtuk -- mikor már biztonságos távra elhúzott. NEM NEKED VITTE???ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
-
szabonagyur
félisten
válasz pető bá' #67090 üzenetére
Néztem a linken a sprintmonitorodat arra értettem, hogy őszinte és reális fogyasztás, normális körülmények között.
Mint az Scross témában, Swifteknél is gyakran látni a 5L alatt megy 130+-al szövegeket amik mindig elég hihetetlenek.
Eladó: iPhone 13Mini 2 év gari, iPhone 6S 32GB
-
őstag
válasz pető bá' #67221 üzenetére
update: a biztonság kedvéért cseréltünk 4 gyertyát (NGK irídium volt benne, 55k km-t ment) + visszakerült a gyári felső lambdaszonda: EGR hiba megszűnt, remegés megszűnt, az autó érezhetően jobban húz és szebb a hangja.
Ugye elvileg ennek a gyertyának 105k km az élettartama - 45-50-nél érdemes szerintem kérdés nélkül cserélni.
"... and I hope you have a great day!"
-
-
Gyöször
senior tag
válasz pető bá' #67446 üzenetére
Ennek a kivett gyertyának így mennyi lehet az elektródahézaga? Valahol 1,5-2 mm között, jól saccolom? Vigasztaljatok meg, de nekem 1 mili körül rémlik a gyári hézag.. és ha minden feltevésem stimmel, akkor ez a gyertya nagyon dobós volt már...
ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
őstag
válasz pető bá' #67446 üzenetére
Swift 2005 1.3 M13A (255k km)
5 hónapig ment hiba nélkül a dolog - visszatért a korábbi jelenség:
- check engine: P0401 (EGR áramlás elégtelen, és a szokásos P0420)
- autó alapjáraton álló helyben ütemtelenül jár
- gyanús, hogy van egy +0.5L fogyasztás: stabilan 6.5-6.6-ot eszik az autó, ami télen még elmenne, de egyre jobb idő van, alig járok városban, ilyenkor 6 körül vagy alatta szokott maradni.EGR hibátlan (cserélve is volt), lambda szondából visszakerült a gyári. A katalizátor 255k km után valószínűleg teljesen hatástalan (ez látszik a lambdaszonda értékeken is).
Az, hogy az EGR-re miért panaszkodik nekem rejtély, nem tudom hogy mi alapján szabályozza vagy méri a működését.Gyári katalizátor nincs (legalábbis én nem találtam, ilyen 3-400 körül találtam gyári minőségűnek mondottat), a szerelők szerint az utángyártottat kár is beletenni, hulladék az összes (ilyen 100-150 körül), legjobb esetben pár hónapig működik normálisan.
A másik két javaslat:
- EGR kiírás (50-70k)
- lambda szonda kiemelő (sosem hallottam róla, de létező dolog: egy adapter, amivel a szondát néhány centivel ki lehet emelni a helyéről, így "optimálisabbat" mér)Van esetleg valami ötlet / tapasztalat, hogy mit érdemes még megnézni/megmérni mire érdemes cserélni?
"... and I hope you have a great day!"
-
mouzrr
őstag
válasz pető bá' #68630 üzenetére
És a teljes egr rendszer (csövek stb.) tisztítva lett? lehet h előtte van vmi dugulás, vagy talán nem nyílik eléggé a szelep, lehet nincs elég vákuum. (én sajna nem tudom pontosan, hogyan működik, ezért csak tipp).
Kiemelővel egyébként nem megy át vizsgán. Persze azt javasolják hogy vizsga idejére szerelje ki az ember, utána visszarakja.
Itt még van 1-2 tipp:
https://www.mycarspecs.com/hu-huf/obd2/suzuki/swift/2009/base/p0401-exhaust-gas-recirculation-a-flow-insufficient-detected[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz pető bá' #68679 üzenetére
Előző yarisom pont katalizátor miatt adtam el. Ott ráadásul kettő volt benne, szerelő haver mondta, h ha egyik szar, a másik is szar lesz hamarosan. Meg lett hirdetve katalizátor hibásan, el is vitték, vettem másikat.
De ha insigniámban elfossa magát a dpf, akkor majd veszek bele egyet, mert nekem ne füstöljön.
Ez nagyon messzire vezető téma, de én szívlapáttal verném fejbe a füstölő/büdös autó sofőrjét kb bármikor.Támogatás ilyesmire nincs, és nem is lesz. Másrészt pedig az, h 1x éves a járgány, még nem jelenti azt, h az új/csere alkatrész is olcsóbb lesz hozzá. Szokd meg, ez ilyen. Én sem mondhattam az automata váltó felújításnál (840k lett a vége, de egy dsg-s váltó simán lehet a duplája is), h de hát ez egy 10 éves koszos opel. Tök mindegy, vihettem volna oda egy akármilyen csúcs mercit is, a számla az annyi lesz, amennyi. Az autózás ezzel jár, nem az a költség, h tankolod, hanem a megfelelő műszaki állapotban tartása a drága.
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz pető bá' #68681 üzenetére
Miért, mit kellett volna csinálnom? Messze áron alul ment el, bele lett számítva a hibája, és nyilván egy 1 millás közlekedőedényre nem fogom rálocsolni az árát. Én megyek évi 30ekm-t, nekem nem fér bele, h füstöljek.
A fogyasztói társadalmat meg hiába kevered ide, ez ilyen. A mai autók már nem lesznek OT-s kocsik.
-
ncc1701
veterán
válasz pető bá' #68685 üzenetére
El kell adni, és venni olyat, amit fenn tudsz tartani, mert ez akkor jelen esetben túl drágán fenntartható autó, és nem engedheted meg magadnak. Minden autónál megvan az a hiba, mikor gazdasági totálkár, akkor ez egy ilyen eset. Olyan autót kell tartani, aminek a fenntartási összegét mosolyogva tudod kifizetni. Ha ez egy bkv bérlet, akkor bkv bérlet, nem kötelező autóval járni mindenkinek. Ne haragudj, nem személyes, de így gondolkodom.
Fekete füstöt okádó kiherélt dpf-es dízeles is ugyanezt sírja, hogy dehát... Nem érdekel a kifogása, nagyon sajnálom. Számomra van egy nagyon éles határvonal, amihez tartom magam, és mástól is elvárom, h ne szarjon az asztalom közepére. Fel kellene nőni, a környezetszennyezés nem jó játék. Ahol csak lehet, próbálok nem ártani senkinek, és a lehető legkevesebbet fogyasztani/szennyezni.
Új hozzászólás Aktív témák
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- ASUS routerek
- Hobby elektronika
- DIGI internet
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...