Új hozzászólás Aktív témák
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14899 üzenetére
Köszönöm a segítséget, tehát az akkutól vezessek oda áramot, pörgessem a motort 2000-re, és mérjek feszültséget?
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14896 üzenetére
Au. Akkor mi lenne a célszerű lépés? Sosem szedtem még szét a műszerfalat.
-
-
peti_s
addikt
válasz Kisbatyu75 #14891 üzenetére
Hivatalosan így van ahogy mondod, van is tartalék otthon, de ténylegesen simán többször használhatóak. (Én még sosem cseréltem.)
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14890 üzenetére
Igen, azt a részt olvastam, a próbához kéne ahogy látom egy új feszültségszabályzó. Mert neki a generátor töltött, csak a lámpa nem világított. Nekem sajnos semmit sem tölt a generátor. Első próbának egy feszültségszabályzó csere jó ötlet? Engem a lámpa világítása nem érdekel, megvagyok nélküle is, csak töltsön a generátor.
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #14891 üzenetére
Az anyag felkeményedését úgy kell elképzelni hogy a kaszát, sarlót úgy élezték hogy az élét először kikalapálták majd fenték. Az anyagra ható erő az alátét esetén kicsit más.
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #14891 üzenetére
Részben a szakmám oldalága: akkor fog felkeményedni ha hengerlik és mikor átmegy 4-5 alakváltozáson és fele olyan vastag lesz akkor valóban bekövetkezik. Sajnos az internet átka hogy valaki valamit olvas és aztán teljesen más összefüggés keretében megtéveszti az embereket. A tűzhely platnin megmelegíted, bedobod vízbe és lágyabb lesz mint a boltba volt.
BENEFON DELTA--------N8
-
Kisbatyu75
tag
válasz bringasisti #14887 üzenetére
Nekem egyszer valaki azt mondta, hogy azért Alu vagy rézből vannak ezek az alátétek, mert azok puha fémek. Meghúzáskor tudnak deformálódni, és így felveszik a szükséges formát, így tömítenek. Viszont ettől felkeményednek, és már nem lehet őket többször felhasználni, hacsak nem hőkezeljük.
Amúgy meg tényleg csak pár száz forintos tételek,mobil: Xiaomi 14; PC:intel i5-8600
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14886 üzenetére
Visszaolvastam, de neki inkább a lámpával volt gondja, nekem a generátorral. Járó motornál, miután mentem vele 110-el is, 12,3 V-ot mértem. Semmi töltésem nincs. Szomorú. Nem tudom mit tudnék még megcsinálni a kocsival, de egyre inkább hajazok az új feszültségszabályzóra, vagy még inkább az új generátorra.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14886 üzenetére
Még nem találtam sajnos meg, de elméleti szinten azért megnyugtatna hogy egy új generátorral ez orvosolható.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz Kisbatyu75 #14885 üzenetére
Én még sose cseréltem. Ami van azt miért nem lehet visszatenni?
BENEFON DELTA--------N8
-
Kisbatyu75
tag
Sziasztok!
Olajcsere előtt álok, de a leeresztő csavar alá való alátét méretén elbizonytalanodtam. Szinte mindenhol az M14-est írják, de én lemértem a külső átmérőjét, ami 22mm. A csavar is 21-es benne. Ehhez akkor nem M16-os vagy M18-as kell?mobil: Xiaomi 14; PC:intel i5-8600
-
peti_s
addikt
Hát mi nem röhögtünk, és nem is hajtottuk meg nagyon. Most is visszaúton megengedtem kicsit 160ig, erőlködés és padló nélkül vitte. Az utasok meg meglepődtek hogy milyen jól és milyen nyugodtan bírja. Hiába, a karbantartás és a Michelin gumik azért számítanak.
Mindenkihez: generátor csere biztosan megoldja a gondom? Mert akkor veszek egyet, postával megáll 30k-ban, ha ki is tudom cserélni akkor végre nyugtom van. Mert az a megoldás nem tetszik hogy veszek 3 akkut és útrakelek.
-
vil59
tag
válasz peti_s #14880 üzenetére
Szia.
Én a formanommal tuti nem megyek semmilyen német autópályán,főleg nem 163 km/h-val.Ez a ford.szám pedig széthajtja a lelkét is.
Ilyet szlovák videón látni,úgyis a kukába szánta már.De még utoljára meghajtja,nagy röhögések közepette..
Akinek nincs másik kocsija,az nem tesz ilyet.
--- Az,hogy 1500 felett alszik el a tőltéslámpa,teljesen normális.A gerjesztés miatt van.
Ha meg nem világít egyáltalán,túlpőrgött a generátor,vagy fesz.szab. csere,visszajelző izzó. -
peti_s
addikt
Testkábel oxidált volt rendesen, de most szép tiszta, kimértem, vezet is, mégsem tölt, és továbbra sem világít álló motornál sem az akkut ábrázoló piktogramm. Feszültség szabályzó csere, vagy egyszerűbb egy új generátort venni mindjárt? Köszönöm továbbra is.
-
peti_s
addikt
válasz bringasisti #14879 üzenetére
Az akksiról a pozitív pólus magában nem segít, de ha megmozgatom az összes csatlakozót, meg megütögetem a technikát, akkor szépen megy. Csak ez elég kellemetlen volt legutóbb az autópálya mellett. A csatlakozók nem oxidáltak, a gyújtáskapcsoló új, gyári. Elkezdek visszakeresni, töltés nélkül kb mennyi km alatt zabálja le az akksit a kocsi? Napi 30 km-t kéne kibírnia, lámpával.
-
bringasisti
Topikgazda
válasz peti_s #14876 üzenetére
Kicsit visszanézel volt itt egy ilyen eset talán egy hónapja a töltés okán. Azt kell végigjárni. Az hogy a motor megy nem megy azt úgy kezdeném mint ahogy mikor korábban volt ilyen gondod írtam is hogy az aksi + pólusáról egy kábelt kell vinni a trafó azon pólusára amelyik a gyujtáskapcsolóra van kötve ( 15)
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz peti_s #14876 üzenetére
Én a testkábeleket átfújkálnám féktisztítóval 1. körben, leszed megfúj, megdörzsöl, szép színű, visszatesz. Nálam szokott lenni pótgenerátor, és pót fesszabályzó, gondolom nálad nincs, ez lenne a második kör. Ha más hiba van ott nem megy a fordulatszámmérő sem (nálam visszatérő hiba, utoljára Romániában adta elő; kábelkötegre tippelek, mert minden más új).
[ Szerkesztve ]
-
peti_s
addikt
válasz S.Lívia #14863 üzenetére
A Katalin utcai az, az én szerelőim őt ajánlották még nekem, amikor nem jöttek rá mi a baja a futóművemnek. Megadom szívesen az enyémet is.
Mindenkinek:
Nos, visszatértem a Favorit kormánya elé, és sajnos mindjárt két dolog is történt. Első, az 1000 km-es visszautamon volt, menet közben ahogy télen egész egyszerűen elment a gyújtás. Megmozgattam a gyújtótrafó kábeleit, megütögettem a trafót, meg a dobozt mellette, pöccre indult, és elhozott még 400-at, majd itt is mentem vele még 100-at. Eddig maximálisan jó volt a generátor, illetve az elektromos töltés, mindig 12,8-n volt az akksi, bármennyire rövid utakra használtam a kocsit. Most viszont feltűnt hazafelé jövet, hogy indítás után később aludt el a töltés visszajelző lámpa, többször 1500 fölé kellett pörgetni, a hazaúton pedig feltűnt, hogy a műszerfalvilágítás bizony jóval gyengébb mint lennie kéne. Miután rámértem multiméterrel a járó motorra, beigazolódott, nincs töltés, de a töltés visszajelző lámpa, ami eddig mindig világított ilyen esetben, sem világít. Leállítottam, csak gyújtást adtam rá, és ott sem világít a töltés visszajelző lámpa. Az autó pontosan 1000 km-re van mindentől, mind szerelőtől, mind autóvillamoságistól, nekem kell megszerelnem. Van valami ötletetek? Illetve, a menet közben gyújtás elmenésre? A gyújtáskapcsoló betét már új. Köszönöm előre is mindenkinek, üdv. peti_s
-
FeniX-
senior tag
válasz bringasisti #14874 üzenetére
SZia, köszi szépen!
-
bringasisti
Topikgazda
[link]
Mindenki szabadon garázdálkodhat a címek közöttBENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
senior tag
válasz Ysthvaan #14869 üzenetére
Igen, köszönöm, csak ez nem sima leeresztő csavar, hanem egy rugó megy bele, így némiképp spéci a kialakítása. Meg a bárdi csak autókkal foglalkozik, nem? (Na, megnéztem, valóban motor is van, tyű!)
Az o-gyűgyűt viszont meg tudom ott nézni, köszi!A kormánymű tippet is köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Ysthvaan
csendes tag
válasz FeniX- #14868 üzenetére
Nekem a kormányműben mennek szét időről-időre a műanyagok, és az kopog. Egy nagy csavarhúzóval nézd meg ami feszegetésre túl könnyen jár, az koppanhat. Ha túl szoros, pl talpas, akkor baromi nehéz lesz a kormány. Jó gumival lépésben fél kézzel tekerhető, miután mindent kicseréltem, átzsíroztam.
-
FeniX-
senior tag
válasz FeniX- #14867 üzenetére
..Illetve, még egy - pusztán - elméleti kérdés.
Tudom, Mo. a "táki-báki" mekk-mesterek világa, de a motoromhoz szükségem lenne egy O-gyűrűre, az olajleeresztő csavarhoz.
Mivel, külön ilyet nem kapni, és itthon úgy en bloc nem találtam boltokban, az ebay-ről 8(!) ezer ft-ért lehetne vásárolni kb. ( Nekem csak az O-gyűrűre lenne szükségem, mert az előző tulaj "szépen" pasztával rakta össze, és most az olajcsere után pötyörög az olaj )
Lüke kérdés, de egy szimpla víz-szerelvény boltban megvásárolható méretpontos ( m30x1.5 menethez való ) gumi-gyűrű jó lehet oda, vagy kell a spéci ( a csavarral együtt 8 ezerért ) ?( Esetleg ugyanolyan méretben réz alátét? )
Köszi, jóéjt.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
senior tag
válasz bringasisti #14866 üzenetére
Engem meg csak nem hagy nyugodni ez az első futómű, ezért kérdezném, hogy a gömbfejeken kívül mi az, amit még érdemes benne kicserélni? ( elvileg a felicia közel azonos a favorittal ebbe ) Kormány összekötő?
A féltengely-csukló nemrég volt cserélve, az most okés. -
S.Lívia
újonc
válasz bringasisti #14864 üzenetére
Köszönöm Bringásisti! Közben magamba szálltam, mivel a jó öreg autószerelőm nincs már, aki elkényeztetett, mert nekem csak vezetnem kellett az autót, eldöntöttem, hogy megpróbálok felemelkedni a szőke nők szintjéről és máris elkezdtem olvasni a Forman kezelési és karbantartási útmutatóját. A tanácsaitokra mindig szükségem lesz, de tudni is nagyon jó, hogy van egy ilyen összetartó, segítő csapat, a mára teljesen elfajult világban. Mellesleg éppen autószerelő berkekből hallottam, hogy nem nyúlnak az öreg autókhoz, mert 1. azzal dolgozni kell, 2. az újaknál egyszerűbb a blokkokat cserélni, melyekre van 48-50 %-os kedvezményük,150-ből kijön a javítási ktsg, az ügyfeleknek pedig simán leszámláznak 300.000-et. Szép napokat kívánok Mindannyiatoknak ! (Jövök még!!! )
-
S.Lívia
újonc
válasz peti_s #14860 üzenetére
Köszönöm a helyileg nem egészen pontosan behatárolt szerelő elérhetőségét, ha nem lenne nagy gond beszerezni.! Hajdanában, a szocializmust megelőzően a Czinderi utcában volt a városi kupi, ott most az Árkád van.(Napjainkban pedig mindenhol, városon belül és kívül egyaránt. ) Nem tudok azon a környéken autószerelőt, de ez nem zárja ki azt, hogy van. A Katalin utcában van egy skodás, soha nem voltam nála, mert elrettentettek mind anyagilag, mind szakmailag tőle. 120-asom volt előzőleg, Skoda párti vagyok.. Nem szeretném bontóba vinni a jelenlegit, mert jó autó és biztos vagyok benne, hogy valami apróság a hiba oka.Viszont, ha netán bontóba kerülne, akkor felteszem az oldalra, inkább elajándékozom darabonként, mint a bontóban adom le kb 8.000 Ft-ért. Sajnálom, hogy az előző leadásánál még nem tudtam erről a topicról. A szerelésétől hosszú távon kissé félek, mert biztos, hogy nem tudok olyan erővel meghúzni egy csavart, mint egy rutinos férfi, de majd próbálkozom. A Felsővámház u-ban van egy spéci Skoda bolt, sajnos az előző tulajdonos nyugdíjba ment, remélhetőleg az új tulaj is uolyan hozzáértéssel, becsülettel viszi tovább a boltot, mint az előző, akitől pl. javaslatot kaptam arra, hogy nyárra a 82-es Skoda 120-as termosztátot kell betenni, télre a 88-as Favoritba valót. Ha az info helytelen, úgyis megírjátok!
Köszönöm a segítséget! -
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #14861 üzenetére
Valaki erőszakosan rángatja a kormányt és a két kapcsolódó alkatrészre teszed egyszerre a kezed úgy hogy a mozgás ne tudja becsípni az ujjad érezni ha gond van. Ha nem mozdul egyszerre a két alkatrész akkor megy a levesbe. Érezni ha kotyog. Kereket is aztán meg kell rángatni és így is ellenőrizni mindent. Sajnos alá kell feküdni.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
senior tag
válasz peti_s #14860 üzenetére
Ezt a képet mikor csináltad, remélhetőleg zárt szakaszon tetted. :-) ( később meg a yardok ezek alapján nehogy... amilyen világot élünk )
Amúgy, én nem is mernék ennyivel menni a feliciával. Már a 110 is olyan szétesősnek tűnik, mint anno a kispolszkiban a 40.
Folyton arra gondolnék menet közben, hogy "na, most fordul ki a kerék az ezeréves gömbfej miatt".
Apropó: a gömbfejet elég "rángatással" ellenőrizni, vagy van valami tuti recept rá?
( mióta az ismerősöm kifordult a lakótelepről, és ezzel egyúttal a kerék is kifordult, folyton fosok tőle, hogy nekem mikor megy vakációzni az alkatrész )Líviának pedig üzenem, hogy nagy valószínűséggel, a fiatal szerelő is meg tudja csinálni ezeket a lépéseket, ha megmutatod neki amiket leírtunk.
-
peti_s
addikt
Először is köszönöm mindenkinek a korábbi Feliciás segítséget!
(#14843) S.Lívia, Pécsen a régi kuplejár környékén van állítólag egy nagyon jó Skoda szaki, de sosem voltam még nála. Ha fontos, meg tudom szerezni az elérhetőségét. Az én szerelőm a fórum, itt mondják el mit kéne csinálni, hogyan, és azt próbálom tovább magyarázni a szerelőmnek. Ami meg egyszerűbb, és gyakoribb azt érdemes megtanulni, pl. olajcsere, légszűrőcsere, gyertyacsere, elosztófedél csere. Amúgy a szerelőmék viccesek, és mindent megcsinálnak, néha kicsit könyörögni kell érte, de az élmény mindenért kárpótol. Ha kell szívesen megadom az elérhetőségét. Ha pedig mégis valamikor bontóba vinnéd a kocsid, hiányzik egy dísztárcsa a Favoritomról, bejelentem előre az igényem.
Az én véleményem amúgy, hogy ilyen korú autót egy minimális hozzáértéssel nagyon veszélyes használni, egy pici, teljesen jelentéktelen apróság miatt is mozgásképtelen lehet a kocsi.Mindenkinek: nyilvánvaló hogy ennél olcsóbban nem lehet autózni, nekem sajnos most kőfelverődés miatt szélvédőcsere lesz, 14000 Ft munkadíjjal. Vicc az újabb autók áraihoz képest. De, évi 2 alkalommal bizony érzem azt, főleg amikor teltházzal megyek, hogy bizony több erő jól jönne, de tény hogy ez nem ér meg 1-2 millió Ft-ot. Meg nyilván ehhez más kategóriájú autó is kéne. Szerintem most a 97 utáni MPI Felicia a használtautó piacon best buy.
Más, Favorit témában jó hír, hogy mivel nem tudok otthon maradni hétköznap is húsvétkor, ezért a 230000-es szervizt sem tudom megcsinálni a Feliciával, így a Favorittal jövök vissza, újra 2 hónap állás után menni fogok vele ~4000 km-t. Reméljük a legnagyobb rendben kopp-kopp. Legyen a végére egy kép, amit még a Favorittal mentem, sík úton, de hátszéllel, viszont még szépen gyorsult amikor sajnos el kellett vennem, mert egy sávra szűkült az út. Így nem gyorsul, és megy a Felicia, pedig az elvileg 68 lovas.
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz FeniX- #14858 üzenetére
Igen azt elfelejtettem hogy amikor a gyújtást ráadják akkor ha csend van és a motorháztető fel van hajtva hallani hogy behúz a mágnes. A faros Skodánál rendszeres gond volt, de mióta átnyergeltem a Favorit még nem csinált ilyent ezért kiment a fejemből.
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
senior tag
válasz bringasisti #14857 üzenetére
:-)
Drukkolunk a szereléshez!BringásIsti: a leállító mágnes-szelep semmiképpen nem lehet ludas?
-
S.Lívia
újonc
válasz bringasisti #14855 üzenetére
Jövő héten legkorábban, mert a világ elején lakunk, boltot kell majd megközelítenem csavarhúzókért először.
Technikásan vezetem, sebváltás előtt gázfröccs, így, -legalábbis eddig- nem állt le a motor. Csak felelőtlen fékezésnél. Valószínű kicsit többet fogyaszt így, egyébként is elég mohó benzinivásban, de közlekedni kell naponta min. egyszer. Szép húsvétot kívánok Neked különösen, de minden fórumozónak! -
S.Lívia
újonc
válasz bringasisti #14852 üzenetére
OK. Köszönöm! Mindent értek. (legalábbis azt hiszem, de ez így jó érzés. )
-
bringasisti
Topikgazda
válasz S.Lívia #14850 üzenetére
A marokcsavarhuzó -t név szerint így kell kérni, a 4*150 as csavarhúzó az azt jelenti hogy a penge 4 milliméter széles és a szára az 150 milliméter + a nyél, de rá van írva a csavarhúzó nyelére valamint az árcédulán a barkács áruházban így van kirakva. Mielőtt a kocsit elkezded állítani kell menni 10 percet 2500 as fordulaton 4 sebesség fokozatban hogy a korom a rendszerből a szomszéd tüdejébe távozzon.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
bringasisti
Topikgazda
válasz S.Lívia #14850 üzenetére
A környezetvédelem teljesem egyet értünk, ha valakinek érdeke lenne akkor már a 30 as években ( bár teljesen más okból) meg volt a technológia a gázüzemű autók gyártására töredék káros anyag kibocsátással , de a döntéshozók nem tudják a 300 lóerős kocsiból a seggüket kiszakítani ezért nem "jutott" még senki eszébe. Mindjárt küldök képet
BENEFON DELTA--------N8
-
S.Lívia
újonc
válasz bringasisti #14849 üzenetére
Fenix és Bringasisitinek válaszolok, mert valamiért nem enged két helyre írni.
Tehát, azért vettem a régi formanom helyett ezt meg 3 éve, mert sem keret, sem idő nincs arra, hogy légzsákos csilivilit tartsak fent. Ez egy öregúré volt, aki garázsban dédelgette, eredeti fényezéssel, ragyogó még most is, a szükségleteinket tökéletesen kielégítené.. Az előző formanomat is használtan vettem, sajnos karosszériásan már lepukkant állapotban, a bontóban kötött ki, a szívem szakadt meg érte. Nagyságrendi különbség volt a két autó között, az előzőt német piacra gyártották, onnan került az országba, min. a 4. tulajdonosa voltam.
Egyébként felháborít, hogy szövegelnek környezetvédelemről, holott a környezetet éppen a vásárlásokra ösztönző, multikat kiszolgáló reklámok mocskolják.
Ha nem találok olyan szerelőt, aki elbabrál az öreg formannal, akkor a bontóban köt ki, tökéletesen jó állapotban, valami banális hiba miatt. Ettől kinyílik az ember zsebében a bicska.
Bringásisti, először meg kell tanulnom az anyagismeretet, alkatrészek megnevezését. Nektek vénából jön a szerelés, a női agy kicsit másként működik. Tudom,hogy roppant bonyolult a jó pörkölt elkészítése is , de meg sem közelíti az autószerelést, ha az ember tök dilettáns .Egyelőre a hernyócsavart fejtettem meg fejből, az lehet, aminek nincs feje. Csavarhúzó OK, bár, hogy a marok és a normál közt mi a különbség, ez már magas. Igyekszem felzárkózni és köszönöm a biztatást! (lehet, h. nem egy nagymamának szántad, hanem egy fiatal bombázónak? De igyekszem, tényleg! ) -
bringasisti
Topikgazda
válasz S.Lívia #14847 üzenetére
Mióta nem ólmozott benzint használunk a gyertya 50 ezer kilométert bír ki. Szerintem amit leírtam ha veszel két csavarhúzót Te is meg tudod csinálni, és ha apránként belejöttél a szerelésbe akkor egy ilyen kocsival töredék költséggel tudsz közlekedni mint egy nagybetűs nyugati autóval. Ha megpróbálod tudunk folyamatos segítséget nyújtani, vagyis ahogy én se halok éhen mert megtanultam valamit kotyvasztani neked is menni fog a szerelés.
BENEFON DELTA--------N8
-
S.Lívia
újonc
válasz bringasisti #14845 üzenetére
Köszönöm. Mindezt leírom egy papírra és továbbítom a szerelőnek. Légszűrő, olajszűrő lett cserélve benne tavaly, a gyertya két éve. Én csak egy háziasszony vagyok, nem értek hozzá, (viszont jól főzök:)de gyertyacsere óta kb 10.000 km-t mentem vele, bár ezen nem múlik, nem árt neki a csere semmiképpen, lehet, hogy nem a legjobb minőségűt tette bele a szerelő..., .
Tény, hogy manapság az ember nem jó kedvéből jár 24 éves autóval, hanem szüksége van rá, a napi élethez. -
bringasisti
Topikgazda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz S.Lívia #14843 üzenetére
Légszűrő, gyertya csere. Kell egy marok csavarhúzó és egy 4*150 normál csavarhúzó. A jobb kerék felől az alapjárati hernyócsavart ki be tekerve megkeresni a legnagyobb fordulatot, és az utastér felőli hernyócsavar segítségével a fordulatot 850 - 900 ra állítani. Ezután az előbbi hernyó segítségével megint megkeresni a Max fordulatot úgy hogy a csavarnak van egy kis holtjátéka ahol a nem változik a fordulat ott a kifelé tekerés határát kell választani ahol még nem csökken a fordulat.
BENEFON DELTA--------N8
-
FeniX-
senior tag
válasz S.Lívia #14843 üzenetére
Szia, beugrott, hogy anno nálam is hasonló dolog volt.
Kérdezem a többi - jobban hozzáértőket - hogy ez nem a leállító mágnesszelep hibája?http://www.zsombishop.hu/images/2008_11070265.JPG
Elvileg, le lehet ellenőrizni úgy, hogyha felnyitott motorháztetőnél ráadjuk a gyújtást, és hallani, hogy kattan egyet a szelep, ami a karburátor oldalán van, a "nagy bumszli".
[ Szerkesztve ]
-
S.Lívia
újonc
Kedves Fórumozók! Örömmel olvasom, hogy másnak is van Favorit/Formanja, megelégedésére.
Szeretnék tanácsot kapni a következő problémámra. 1994-es évjáratú Formanom van kb 80.000 km-rel.Teljesen jó autó, megkímélt, garázsban tartott, nem lepusztult. Az utóbbi időben ötletszerűen leáll menet közben, ha leveszem a lábam a gázpedálról. Üzemanyagrendszer ki lett tisztítva. Fiatal autószerelőm nem tudja a probléma okát. Ha esetleg tudna valaki segíteni, illetve Pécsen vagy a közelében olyan , idősebb szerelőt javasolni, akinek türelme és szaktudása van az öregecske Forman javításához, kérem, írja meg! Köszönöm a segítséget, szép napokat kívánok: Lívia -
bringasisti
Topikgazda
válasz JossyFavo90 #14839 üzenetére
Ha a gyújtás sorrend megfelelő akkor a légszűrő beömlő nyilása elé tarts egy rongyot amit lucskosra locsoltál denaturált szesszel és valaki akkor indítsa be a motort.
BENEFON DELTA--------N8
-
pentoda1
csendes újonc
válasz JossyFavo90 #14839 üzenetére
Egy barátom a régi kromofágra esküdött, hogy azzal egész tisztességesen kijött minden gané mindenhonnan sok áztatással. Az újjal meg se próbáld...
[ Szerkesztve ]
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz bringasisti #14837 üzenetére
Köszönöm a javaslatokat! Lehget valami ebben az eltömődésben is. Ha nem segít a gyújtás állítás, szétkapom megint a karbit és jobban kipucolom amint lesz időm. Majd jelentkezem ha véghez vittem a dolgokat. Addig is biztonságos és kellemes autózgatást mindenkinek-húsvétkor józanul!!! XD Addig csapatok az opelommal Hali!
-
pentoda1
csendes újonc
válasz JossyFavo90 #14834 üzenetére
A berohadt benzin ritka egy rohadék anyag. Ha pedig egy ilyen összetett, érzékeny karbiba rohad bele, akkor nekem vannak kétségeim, hogy egyáltalán ki lehet-e pucolni mindenhonnan rendesen. Ha nem is tömíti el, de leszűkíti a járatokat. Szóval én arra tippelek, hogy az a baja. 1,3-as wartburg karbijárol hallottam sok rosszat ilyen esetekben, ami ugyanilyen felépítésű, csak 1 torkú.
Egészen véletlenül ma olvastam ezt a cikket, pont a nem megfelelő karburátor miatt jártányi ereje sem volt a Mergának, pedig a motor ketyegett, de nem lehetett terhelni:
Én biztosan próbából állítanék az automata szívatón, hogy jobban dúsítson, hogy akkor mi történik.
[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz JossyFavo90 #14836 üzenetére
Ha 5° -ra van a szíjtárcsán rovátka állítva és így áll az elosztó akkor nagy baj nem lehet. A megoldás ahogy állítottad az elég pontos ahoz hogy működjön, de a műszeres beállítást lehetőség szerint. A gyújtás sorrend a motor gyertya mellé van öntve, minden kábel a helyén van?[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
JossyFavo90
csendes tag
válasz bringasisti #14835 üzenetére
Hát járó motornál kilazítottam a gyújtáselosztó rögzítőcsavarját és jobbra-balra csavargattam és ahol a legnagyobb volt a fordulatszám abban a pozícióban rögzítettem. Az izzós megoldáshoz nem értek meg úgy tudom ennél nem lehet azzal beállítani. További javaslat?
-
bringasisti
Topikgazda
-
JossyFavo90
csendes tag
Hali! Már rég jártam itt. Tanácsotokat szeretném kérni! Szóval vagy 2 éve nem volt beindítva a favim. Gondoltam meg egyéb okból megpróbálom életre kelteni... Karburátort szétkaptam, kipucoltam, valami zöld zselés trutymó volt benne, soha nem találkoztam még ehhez hasonlóval. Gyorsítómembránt kicseréltem, a keverék dúsító szelepet, ac membránt. Gyújtást olajszintet ellenőriztem, feltöltöttem hűtőfolyadékkal. Az előzmény hogy 2 éve kicseréltem a hengerfejtömítést és be kellett volna állítani a szelephézagokat. Próbálkoztam de nem sikerült, szóltam én egy hozzáértőnek aki majd-majd oszt le....tam idáig, most tudott ráérni. Na mindegy, a lényeg elsőre beindult, nem ereszt sehol a tömítéseknél. Beállítottam az alapjáratot, keveréket, benzint-levegőt kap, DE nem valami szépen musikál alapjáraton, mint valami kis traktor ( tok-tok-tok zakatol ). Továbbá amikor megyek vele semmi erő nincs benne, nem értem mi lett vele. 1-esben még csak csak megy, 2-ben már semmi erő, végül ha berakom 3-ba meg is áll, lefullad. Meg amit észrevettem, hogy nagyon csörög a vezérműlánc, nem tudom ez befolyásol-e valamit. Egyenlőre ennyi. Várom az okosságokat. Előre is köszönöm a segítséget!
-
-
FeniX-
senior tag
válasz bringasisti #14830 üzenetére
Köszönöm a tippet! Most egyelőre összedrótoztam még a gyorskötözők mellé. ( jó, jó, de az mégsem fém, könnyen elpattan )
-
FeniX-
senior tag
Sziasztok,
srácok, feliciánál a hátsó dob előtti rögzítőfüllel lehet valamit kezdeni?
Földutas haladás után fémes, surolódó hangot hallottam, és aláfeküdve láttam, hogy az a rögzítés már nincs ott. Viszont, amikor szintbe emeltem emelővel, valahogy nem smakkol, 1-2 centit előrébb van.
Azzal lehet valamit kezdeni? Mert gondolom, akkor az új rögzítő gumit is hamar megeszi.[ Szerkesztve ]
-
bringasisti
Topikgazda
válasz pseudopanda #14826 üzenetére
Az ablaktörlő nehéz kérdés: én minden ősszel cserélem, de a gond az hogy ha szar az üveg íve mint nekem akkor ha aranyból van akkor se töröl rendesen
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz pseudopanda #14826 üzenetére
Szia.
Emlékszem,mikor jöttem haza a telepről a favorittal,-első utam vele- az alapjárata olyan 1500 körüli volt hazáig. A karbitalp gumitömítésén,hátúl,volt vagy 5cm. hosszú repedés és a kőrnyéke el volt szenesedve.
Nos én nem új gumialátétet vettem oda,hanem egy kb.8mm-es fémlapot,ami kiváltja a régit.Nem az ára számított nekem,hanem,hogy örökös legyen. Ott sosem fog többé falsot szívni.Nem árt megvizsgálni ilyenkor az összefekvő felületeket.Saját tapasztalatom itt,hogy ha van rés,akkor álló motornál 3 gázpedál pumpálás után a papírtömítés a torok faláról kivezeti a benzint a fém alatt a talp kűlső oldalára,és úszik minden. -
pseudopanda
újonc
Sziasztok!
Megoldódott a lefulladás problema. 14424 és 14426 segítésekért nagy hála, bár nem ez volt a galiba, de a szerelőm szerint rendkívűl hasznos, hogy van kiindulási alap, nem felejt-e el eztazt megnézni, stb...
A karburátor talp gumitömítés renyhült el, elég nagy helyen. Nagy kereskedésekben nincs, Skoda szakboltban viszont polcon állt.Szóval érdemes lehet lefulladós dolgoknál megnézni ezt is akár. Mondta szerelő, hogy alapból ő se ezzel kezdte volna a hibakeresést.Más: Nem tudnátok Favorithoz valami ablaktörlőt ajánlani, ami 2-3-4 hónapnál tovább húzza? Most már a 3. fajtát próbálom ki, elég hamar kezdi a maszatolást. Régen mintha egy lapát évekig is húzta volna. Vettem olcsót is, drágát is, kb ugyanaz történt.
[ Szerkesztve ]
-
Kovolaj
újonc
Sziasztok!
Nem boldogulok a Favorit fordulatszám mérővel. Gondol egyett és nem mutat rendesen, csak a felét az eredetinek.
Már leellenőriztem mindent és nem bírok rájönni mi a baja.
Mi csuda baja lehet? A műszert is ki vettem már, méregettem de nem talàlom a hibát.
Hilfe!!!!!! -
vil59
tag
válasz bringasisti #14822 üzenetére
Igen.Nekem azért is fontos volt egy ilyen feszmérő,mert nyáron kempingben,vagy máshol,szoktam a kocsiban tv.-t nézni,ami a kesztyűtartóban talált helyet.Van emellé bekötve egy 12 voltos mini parabola antenna,ami most az ülés alatt van.
Így tudnom kell,meddig használjatom a tv.-t,rádiót.Mert ha nincs lehetőségem rátőlteni,akkor van baj.. -
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14819 üzenetére
Köszi! 7végén ha nem kell melóznom, bírkózok vele.
Jelentkezem.a csoda csak a skoda
-
bringasisti
Topikgazda
válasz mcfly72 #14818 üzenetére
Helyzet kicsit bonyolult. Sajnos a szerelők egy kibaszott csavart nem képesek zsírozva szerelni! Tegyél anyát a csavar végére ha tudsz szerezni akkor zárt végű dísz anyát kilós kalapács ellen tart az anya meg egy másikkal kapja a kiképzést. Ha le tudod kötni az irányító kar gömbfejet és a rugót összehúztad akkor le tudod húzni a lengőkarról az agyat és a lengéscsillapítóval együtt kivenni. Kalapács, ha nem megy akkor egy kis meleg szúrólángon a hegesztőnél
BENEFON DELTA--------N8
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14817 üzenetére
Meg sem mozdult, (16 - os kulcs)+ vascső és társaival sem semerre, se jobb se bal irányba, de még 1 mm - t sem! Az anya az lejött könnyen! Ja és a telkó az mozog benne, nem szorul! A gömbfej sajna még a gyári, flex aktív lesz! Csak ez a csavar gyönne mán ki!
( a kötél már ázik)[ Szerkesztve ]
a csoda csak a skoda
-
mcfly72
tag
válasz bringasisti #14751 üzenetére
A lengéscsill. vízszintes csavarját az atyaúristennnek sem tudtam kiszedni, az anya lejött da a csavar sehogy, van valami trükkje, alko valami hidrotech gátlók vannak elöl.
Így nem haladtam sokra, fékbetét csere.....slussza csoda csak a skoda
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14813 üzenetére
Köszönöm a meglátásod.
Nem hagyott nyugodni ez a toronymerevítő repedés.Ma du.beszéltem a volt szomszédommal,neki van hegesztője.Holnap ráér és elviszem hozzá a gépet.Azt mondta,három varrat kell rá,de utána fújjam le szinre.Remélem tartós lesz a beavatkozás.
Viszont a bal oldali toronynál nincs ilyen segédmerevítő lemez,ott repedést sem találtam.
Úgy néz ki,a Favi nem szívleli az éles bal kanyart... -
vil59
tag
válasz bringasisti #14813 üzenetére
Én is így gondolom.Mindenesetre időnként beecsetelem a repedést foszforsavval,hogy szívja be.Nehogy a lemezek belűl rozsdát kapjanak és mégjobban elváljanak egymástól.De amint észreveszem,hogy nagyobb a hézag,máris kerűl rá egy fél karika erősítés.
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14810 üzenetére
Még visszatérve a torziós rugó hiányára,:
a jobb oldali toronyház merevítő lemezem el van válva,végig repedt a hegesztés.Több éve ilyen,szerencsére nem lett rosszabb a helyzet.Lehet,az előző tulaj szlalomversenyre nevezett be...
-Szakszervízben azt mondták,nem lehet ponthegeszteni,mert oda vannak beütve a gyári számok. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14810 üzenetére
Idézve a linkből:
-nem fossa le magát a gólyaláb... -
bringasisti
Topikgazda
Mikor itt voltál akkor mehettünk volna egy kört, de most sincs akadálya, tényleg megéri. Már az egy nagy előny hogy gázos a rendszer és mikor kocka kövön vagy úthibán megy a kocsi akkor nem habzik fel az olaj a lengéscsillapítóban.
[ Szerkesztve ]
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14808 üzenetére
Szó nélkül elfogadnék ebből a reflex Monroe-ból két párat.Vagy ha kipróbálhatnám,úgy százezer kilóméterre...
-
bringasisti
Topikgazda
-
vil59
tag
válasz bringasisti #14805 üzenetére
Hallottam már valamit erről a reflexről.Nem úgy működik,hogy egy bizonyos dőlésszögnél már nem engedi tovább a behajlást?Ellendolgozik a csavaróhatásnak.
-
bringasisti
Topikgazda
Ebben a történetben az a gond hogy jelentős javulást el lehet érni hogy ne billegjen mint majom f@szán a kilós almás stanecli de ahoz két csöves vagy más néven reflex lengéscsillapítót kell bele venni ami csak akkor éri meg mivel nem adják ingyen ha egy 100 ast bele tud tenni a kocsiba a tulaj. De ehez olyan kaszni és motor kell ami kibírja.
BENEFON DELTA--------N8
-
vil59
tag
válasz Kovolaj #14800 üzenetére
Az a tükőrcsere nem egyszerü feladat.
Egyébiránt a favorit vezetőoldali visszapillantója kész életveszély,mert sík tükőr,nagyon keskeny sávot látni a mögöttes forgalomból.
Ezért én szereztem egy jobb oldalit,amit formára csiszoltam,úgy,hogy befért a bal oldali keretbe.A kisújjnyit kilátszódó alsó tükröt lefestettem feketére.
Így most mindkét oldalon domború a visszapillantóm. -
vil59
tag
válasz bringasisti #14801 üzenetére
És Bertone nem kapott tengeri betegséget,mikor kipróbálta az új tervezését ?
Utólag is beépíthették volna azt a rudat és a futószalag is kibírta volna...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kukirin G2 Master (max sebesség: 60km/h)
- Fibaro okos radiátor termosztát szett (Fibaro Heat Controller+Temperature sensor) - z-wave
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette"- Regular - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával
- Eladó JURA ENA 5 Svájci Kávéfőző gép
- Secretlab TITAN Evo "Neo Hybrid Leatherette" - XL - 5 év garancia Bontatlan, új Számlával